هدایت شده از تا مردم
چند راهکار برای مشارکت حداکثری
۱. این هدف را به عنوان مهمترین هدف انتخاب کنیم و انتخاب اصلح را در اولویت دوم قرار دهیم. عمده کارهای ما معطوف به دعوای سر کاندیداها می شود و مشارکت عملا یادمان می رود.
۲. از گفت و گوهای مجادله ای درمورد کاندیداهای مختلف پرهیز کنیم، تخریب سم مهلک مشارکت مردم است. ناامیدی را پراکنده می کند.
۳. با مردم ارتباط بگیریم مخصوصاً چهره به چهره آنها دوست دارند راجع به وضعیت سخت خود درد دل کند، توجیهشان کنین که راه حل، قهر با انتخابات نیست. در این صورت، گردن کلفت ها قدرتمند تر میشوند نه خادمان واقعی مردم.
۴ با اقوام و دوستان و آشنایانی که به ما اعتماد دارند ارتباط بگیریم و با آنها در مورد اصل مشارکت در انتخابات گفت و گو کنیم.
۵.شبهات ذهنی مردم را پیدا کرده پاسخ آنها را دریابیم. کلی مطلب در فضای مجازی در این جهت تولید شده، لازم نیست خودتون زحمت بکشید.
۶.با دوستانمان جمع شویم و برای این هدف عملیات تعریف کنیم. ما ستاد ملت امام حسین را در قم شکل دادیم.
۷. وصیت نامه حاج قاسم را به دست مردم برسانیم محور در این وصیت نامه حراست از حرم جمهوری اسلامی است.
۸. راجع به این هدف در فضای مجازی تولید محتوا کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذاریم.
مشارکت حداکثری در بحبوحه روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی به فراموشی سپرده میشود پرچم این هدف بسیار مهم را تا آخر در دست داشته باشیم.
#ستاد_ملت_امام_حسین
#مشارکت_حداکثری
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗳 کمتر از یک ماه به لیلة القدر انقلاب اسلامی 🗳
📸 #گزارش_تصویری افتتاحیه ستاد حوزوی_انتخاباتی ملّت امام حسین علیه السّلام
📲 دریافت محصولات و اطلاع از سایر فعالیت های ستاد:
@mellat_emam_hosein
🇮🇷 #ستاد_ملت_امام_حسین (ع) 🇮🇷
هدایت شده از خانه طلاب جوان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 تیزر 🔺🔺
#نشر_حداکثری
📒 محصول جدید خانه طلاب جوان منتشر شد...
📘 کتاب «دستور از خمینی» (روایتِ تبلیغی متفاوت)
✍ تجربه یک ستاد انتخاباتی متفاوت، یک تبلیغ میدانی
📝 روایت جمعی که سودای خدمت به مردم در انتخابات را داشتند
📕 کتاب خواندنی این روزها برای طلاب انقلابی و مردمی
🇮🇷 #ستاد_ملت_امام_حسین (ع) 🇮🇷
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حتی یک رای بیشتر مهمتر از انتخاب اصلح است
⚡️تحریم بر کشور بی اثر میشد اگر مدیریت کشور بر توان داخلی تمرکز راهبردی میکرد، تولید را رشد میداد. یعنی مدیریت کشور باید روی اراده مردم حساب میکرد. اما اراده ای که اصلا به او اعتماد ندارد ، جریان هر تصمیمی را در کشور دشوار میکند. آیا دولت باید کاری کند که اراده ها به او اعتماد کند؟ یا اراده ها باید فارغ از مدیران، در صحنه حاضر باشند و دولت را وادار به کار کنند و بر او ناظر باشند؟ هر دو. بله ولی کدام اصل است؟ کدام تعیین کننده است؟ کدام پویا و پایا است؟ کدام خطر انحرافش کمتر است؟ کدام قدرتمند تر است؟
⚡️حالا از سوی دیگر به نظر شما دشمن چرا فشار اقتصادی آورد؟ آیا سادیسم سیاسی دارد یا میخواهد چیزی را عوض کند؟ چه چیز را؟ او با فشارهای خود میخواهد روی اراده مردم موثر شود. چرا؟ برای آنکه تغییر اراده مردم تنها پارامتر موثر روی تغییر تصمیمات نظام است. یادتان هست که گاه و بیگاه جناب روحانی بر روی رفراندوم پافشاری میکرد؟ او میدانست این مهمترین عامل موثر در تصمیمات کلان کشور است. تهاجم فرهنگی هم فشار فرهنگی بر اراده مردم بود. تهاجم نظامی به شهرها و زدن هواپیمای مسافربری در انتهای جنگ هم ریشه در همین تحلیل دشمن داشت. کلا تغییر اراده مردم.
⚡️رای مردم دو معنا دارد یکی اینکه خودشان تعیین کننده اند و دیگری آنکه فلان کس را انتخاب کنند. یادتان هست بعد دو خرداد هفتاد و شش رهبری گفت من از خدا سی ملیون رای میخواستم که به دست آوردم؟ این رای دادن دست نظام را در تصمیم گیری به نفع رفاه و امنیت و مبارزه با دشمن باز میکند و دست دشمن را میبندد. پس اگر محصول بیست سال فشار اقتصادی و بیست سال فشار نظامی و فرهنگی این باشد که مردم کنار بکشند و قهر کنند، نتیجه اش هر چه هست به نفع دشمن و ترغیب کننده او به فشار بیشتر است و دست کل نظام را در هر تصمیمی بیشتر از قبل میبندد و محدودش میکند.
⚡️حالا یک فرمول مهم وجود دارد بین رای تک تک افراد جامعه و «اراده عمومی» کل جامعه که به تعبیر رهبری «جانمایه پیشرفت همه جانبه کشور است». آن فرمول این است:
ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم.
یعنی تغییر در تک تک افراد رابطه مستقیم دارد در اراده کل جامعه. هم تغییر کیفی که ناشی از عمق فهم و اعتقاد پشت هر انتخاب است و هم تغییر کمی که ناشی از تعداد حاضرین و تصمیم گیرندگان است همه در آن اراده کلی موثر است. همان چیزی که مهمترین عامل موثر در نظام محاسبات نظام اسلامی و دشمن است. قبلا توضیح دادم که جامعه ای که اقتدارش متزلزل شود و قدرت تصمیم گیری اش کمتر شود آسیب پذیر تر از جامعه ای است که تصمیم ولو غلط میگیرد ولی مردمش در صحنه حاضر و ناظر و مراقبند.
@ali_mahdiyan
داستان کاندیداهای منتسب به دولت و مقوله مشارکت
⚡️چند روز قبل نوشتم جناب جهانگیری و نزدیکان دولت روحانی اگر آمده اند، پروژه شان، کم کردن مشارکت مردم است. برایتان سوال نباشد که اینها برای چه وارد انتخابات شده اند.
⚡️هدف همان است که با فایل صوتی جناب ظریف رونمایی شد. قرار دادن میدان مقابل دیپلماسی، یعنی توجیه شکستهای دولت با این اسم رمز که نظام نگذاشت به نتیجه برسیم. تا خروجی اش قهر جدی تر مردم باشد. حالا دو تا توییت آخر جناب جهانگیری را دوباره از این منظر بازخوانی کنید.
⚡️در یک توییت میگوید: «صدا و سیما طبق روال گذشته تحریف و تخریب را ادامه میدهد. دفاع از عملکرد دولت را رییس جمهور و وزرا انجام میدهد. من میخواهم از عواملی بگویم که مسبب بحرانهای امروز ایران هستند و از برنامه هایی که برای مقابله با آنها دارم. به قصد افق گشایی آمده ام.»
هشتک هم زده که #دروغ_ممنوع
تا اینجا یعنی آمده ام بگویم چه کسی مانع من است. خوب ممکن است بگویید منظورش دشمن است یا جریانهای انقلابی داخلی است یا بخشی از مسوولین است نه راهبردهای کلان نظام. نه خود نظام.
⚡️حالا توییت دوم را ببینید. او میگوید:
«دوم خرداد است. سالگرد روزی که روشن شد مردم خواستار تغییرند و نظام هم انعطاف نشان داد. خاتمی و دولت اصلاحات تهدیدهای جدی بین المللی و فرصت های نو برای #توسعه_ایران و گشایش در زندگی مردم به وجود آوردند. کشور باز هم به #اصلاحات_افقگشا و واقعی نیاز دارد»
⚡️گفتم که بدانید طرح کلی جریان غربگرا از تاجزاده تا جهانگیری چیست. مشارکت حداقلی و قهر مردم از نظام.
همین.
@ali_mahdiyan
مشارکت بازی
🔻مشارکت چه قداستی دارد وقتی مردم با حکومت یزید هم بیعت کردند و در حکومتش مشارکت داشتند؟ وقتی توده ها با هیتلر همراه بودند؟ وقتی اکثریت، نوح علیه السلام را صدها سال تنها گذاشتند؟
🔻اصلا چرا جای دور برویم، مشارکت چه ارزشی دارد وقتی شما در سال ۸۸ ، بالای هشتاد درصد رای داشتی اما کارت به تحریمهای بی سابقه کشید و دشمنی ها تشدید شد؟ وقتی روحانی را در انتخاباتهایی با مشارکت بالای هفتاد درصد انتخاب کردید و این وضع امروز ما است؟ اگر مشارکت خوب است بیا هر کس و ناکسی را اجازه دهیم وارد انتخابات شود بالاخره یک عده حتما همراهش میشوند، در عوض مشارکت بالا میرود. از زن رقاصه و مرد جنایتکار گرفته تا تاجزاده و احمدی نژاد هر کدام بالاخره پایگاه رایی دارند در جامعه، در عوض مشارکت بالا میرود، چه ایرادی دارد؟
🔻پاسخ این است که آنچه قداست دارد، حکومت مردم است بر خودشان. نه فقط آزادی مردم. مردم آزادی غیر از مردمسالاری است. یعنی چی؟ دیده اید وقتی کسی بر خودش مسلط میشود؟ در واقع چه اتفاقی میافتد؟ شخص هم خود را آزاد میبیند هم محدود. همان عقلی که به او آزادی میدهد او را محدود به قواعد عقلی و اخلاقی و الهی هم میکند. حکومت مردم بر مردم غیر از آزادی مردم است. آزادی لازمه مردمسالاری است نه هویت آن. البته آزادی نقطه شروع است اما اگر بنا باشد باقی بماند و حفظ شود باید صورت مردمسالاری بگیرد.
🔻وقتی جامعه ای بر خود حاکم میشود، یعنی آن هویت واحد جامعه و اراده عمومی بر کثرات و تمایزات جامعه مسلط میشود. این جامعه هم آزادی را برای افراد قائل است هم قانون برای آنها قرار میدهد. جامعه ای که خودش بر خودش حاکم است هم دم از آزادی میزند و هم قانون. کسانی که دم از آزادی میزنند و قانون الهی و اخلاقی که جامعه برای خود پذیرفته رد میکنند، عملا دیکتاتورند. اینها فروپاشی جامعه را میخواهند در عمل.
🔻اگر مشارکت بالا برود ولی قوانین عقلی و شرعی و اخلاقی که جامعه بر خود حاکم میکند نقض شود این حکومت مردم بر خودشان نیست بلکه آزادی اولیه ای است که میتواند خود را حفظ کند یا تبدیل به استبداد فرعونی شود. اتفاقی که در غرب افتاد. آنجا به نام آزادی، استبداد سرمایه داران شکل گرفته. جامعه ای که قانون را کنار بگذارد به نام آزادی، قطعا به سوی دیکتاتوری پیش میرود.
🔻دو قطبی هم نماد کثرت و اختلاف است. وقتی دو قطبی شکل بگیرد و شق عصای مومنین شود. مشارکت بالا ، نماد مردمسالاری نیست بلکه نماد حکومت اکثریت بر اقلیت است نماد زور و غلبه است. قداستی هم ندارد. خروجیش هم با مشارکت پایین فرقی نمیکند. لذا دشمن بعد انتخابات همراه دو قطبی به جامعه طمع میکند شبیه انتخابات با مشارکت پایین.
🔻مردمسالاری یا حکومت مردم بر خودشان غیر از آزادی مردم است. و الا رفراندوم ۵۸ امر مسخره ای بود چون همینکه مردم در رفراندوم شرکت میکنند معنایش مردمسالاری بود دیگر. دیگر به چه چیز بنا بود رای بدهند، چیزی که داشتند انجام میدادند؟ اما مردمسالاری انتخاب کردنی است. مردمسالاری هم که به تعبیر درست رهبری اساسا امر دینی هست و ضمیمه به دین نشده خودش عین تحقق دین است.
این نشان میدهد حکومت مردم بر مردم انتخاب شده و این یعنی جامعه بنا دارد قانون را حاکم کند و جلوی تفرقه و دو قطبی را بگیرد.
🔻لذا میارزد که زن رقاصه و مرد جنایتکار و تاجزاده و احمدی نژاد رد صلاحیت شوند ولو هر کدام بالاخره ممکن است در جامعه پایگاه رایی داشته باشند و اگر بنا است مشارکت با این ها بالا برود ، نرود بهتر است. بهتر است قانون حاکم باشد. و تفرقه هم در جامعه شکل نگیرد.
@ali_mahdiyan
درباره شورای نگهبان
🔻سوال اول این است که شورا باید تشخیص صلاحیت افراد را مقدم کند یا تشخیص مصلحت را؟ تحلیلهایی که به اسم مصلحت مشارکت مردم، به بحث صلاحیت توجه نمیکنند، جالب توجهند. کسانی که در انتخاباتهای قبلی میگفتند شورا مصلحت را لحاظ نکند و الان دم از مصلحت مشارکت میزنند در نقد شورا جالب توجه ترند.
🔻سوال دوم این که آیا این محاسباتی که توسط عده ای در هر دوره انجام میشود، که فلانی در فلان دوره تایید شده الان رد شده یا قبلا رد شده بوده الان تایید شده، معناش این نیست که اساسا بررسی صلاحیت افراد را به ادوار قبل بسپاریم؟ اساسا وقتی شورا کسانی که خودش تایید میکرده الان رد صلاحیت کند، معنا دارد بگوییم یک دفعه نسبت به همه شان دشمنی پیدا کرده؟
🔻سوال سوم اینکه اگر چه شفافیت و اقناع مردم توسط شورا لازم است اما آیا این درست است که شورا پرونده افراد و ملاحظات خود را علنی کند؟ ثمرات این کار به لحاظ آبروی افراد را کار ندارم اما آثار اجتماعی آن چیست؟ اگر هر شخص بخواهد جمع بندی خود را توضیح دهد چه خواهد شد و چه حواشی شکل خواهد داد؟
🔻سوال چهارم اینکه دوازده نفر افرادی که بالاتر از قاضی های عادی هستند، اطلاعات مربوط به افراد را بررسی میکنند. من کاری به تحلیلهای بی بی سی چی ها ندارم. واقعا احتمال فساد و بی تقوایی یا گول خوردن دوازده نفر فقیه یا حقوق دان قضاوت کننده عادل چقدر است؟ خصوصا در امر خطیر ریاست جمهور.
🔻سوال پنجم اینکه رفقایی که میگفتند انتخاب روحانی توسط مردم به دلیل خطای شورای نگهبان در تایید صلاحیت او بوده که حداقلهای لازم را هم نداشته، الان تحلیل میکنند شورای نگهبان چرا مصلحت مشارکت را ملاحظه نمیکند، احساس تناقض نمیکنند؟ من در طول این سالها عادت کرده ام اول بررسی کنم ببینم، کسانی که نقد شورا میکنند کدام شخصیت مورد علاقه شان احراز صلاحیت نشده.
🔻سوال ششم اینکه کسانی که میگفتند اساسا مردم برایشان دیگر این جناح و آن جناح مطرح نیست و مساله شان کارامدی مدیران است، الان چطور احساس کردند مشارکت به مخاطره افتاده؟ حالا اگر بحث در رد صلاحیت احمدی نژاد بود که پایگاه جدی مردمی دارد باز قابل قبول تر بود، اما علی لاریجانی واقعا؟ جهانگیری؟ اینها نباشند مشارکت کم میشود؟
🔻پ ن: برخی از دوستان نظر حقیر را درباره مواضع صادق لاریجانی خواسته اند، نکته قابل عرضی نیست. ایشان هم تشخیص خود را فرموده اند. ما هم البته تشخیص خود را درباره ایشان بعد از نامه شان به مرحوم یزدی عرض کردیم. به هر حال روحیات و میزان درک ایشان همین مقدار است ولی حضور چنین شخصیتی در کنار بقیه اعضای شورای نگهبان، نشان میدهد تنوع شخصیتها و نظرات در شورا وجود دارد.
@ali_mahdiyan
45.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مصاحبه با بسیج دانشگاه امیرکبیر
به مناسبت سالروز بزرگداشت ملاصدرا
🌱جایگاه صدرا در تاریخ علوم اسلامی
🌱نسبت فلسفه صدرا با امروز ما
🌱مقوله امتداد و کارآمدی فلسفه
🌱ویژگیهای شخصیتی و تربیتی صدرا
@ali_mahdiyan
جامعه قهرمان
🔻جمله مهمی را شهید امام موسی صدر بیان میکند که قابل تامل است. او میگوید: «چیزی که باید به آن بیندیشیم این است که چگونه میتوانیم جامعهای قهرمان بسازیم. دورهی مردان قهرمان گذشته است و باید از فرد قهرمان به جامعهی قهرمان برسیم. پس بیایید در این باره بیندیشیم و تحقیق کنیم»(موسوعه امام صدر، ج 3، ص 234)
🔻جالب است. تا کنون به این بخش از آیات ابتدایی سوره واقعه اندیشیده اید؟ السابقون السابقون. اولئک المقربون. فی جنات نعیم. ثله من الاولین و قلیل من الاخرین. در این آیات بیان میشود که سبقت گیرندگان و جلودارها در ابتدای حرکت تاریخ بیشترند و در انتها کمترند. حال آنکه روایت داریم اکثر مردم بهشت از مردم آخر الزمان هستند. چطور جلودارها کمترند. به تعبیر شهید مطهری اصحاب یمین توده ها هستند. توده بهشتیان بیشترند. بله قهرمانها و جلودارها حذف نمیشوند اما همراهی کنندگان و امام شدگان خود زیاد میشوند. بروز و اجعلنا للمتقین اماما در جامعه رخ میدهد.
🔻واقعیت این است که جریان تاریخ که به سمت ظهور بیشتر حقیقت و فطرت الهی انسان پیش میرود، به انسانهای سوپرمن و ویژه کمتر نیاز دارد. این به دلیل بلوغ انسانها است. لذا با رشد در مسیر انبیا، آیه و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا بیشتر تجلی میکند یعنی جامعه امام و نجعلهم ائمه و جامعه خلیفه الله لیستخلفنهم فی الارض شکل میگیرد.
🔻دوران نهایی تاریخ دوران ظهور سفرچهارم است که دوران دستگیری است و بروز و ظهور دستگیری به حضور مردم است که اذا جاء نصرالله و الفتح و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا... دوران امامت امت است دوران حکومت الله است. دوران ظهور انقلاب است.
🔻خیلیها ناامیدند از آینده اما رهبری صحنه جامعه را آماده یک انقلاب و تحول جدی میبیند. انقلابی که توسط یک نسل جوان پیش میرود نه توسط قهرمانها. مردم امید به این و آن ندارند. درست. اما امید به خودشان چطور؟ درست ببینیم. کشور آبستن یک رشد و ارتقای جدی است. زمان بروز یک جامعه قهرمان است. همه وقایع به این سمت پیش میرود. ظهور دیگرباره انقلاب در قامت جامعه ای که یک نسل جوان پیشروی آن است این ظهور واقعی حکومت است چون لیظهره علی الدین کله و دین چیست؟ الاسلام هو الحکومه. بروز اراده عمومی، بروز واقعی دین است بروز حکومت است. بروز جامعه قهرمان. البته فعلا در قامت یک نسل آرمانجوی پیش رو و فردا همگان به معنای حقیقی کلمه.
🔻در این انتخابات کسانی رای میدهند که حقیقتا امید به خودشان دارند. سوپرمن پرستها ناامیدند. امیدواران به این و آن و شرق و غرب هم ناامیدند. فقط امیدواران به ایران قوی و جامعه قهرمان خواهند آمد. باور کنیم یا نه چنین خواهد بود. هر چند کاش تعداد این جماعت هر چه بیشتر شود. و کاش بیشتر تلاش کنیم. که تعجیل فرج در چنین بلوغی است.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از خانه طلاب جوان
📣📣 #منتشر_شد
بیانیه ستاد ملت امام حسین (علیه السلام) در خصوص احراز صلاحیتهای #شورای_نگهبان و موضع گیرهای مرتبط با آن
🇮🇷#ستاد_ملت_امام_حسین (ع)🇮🇷
💠💠 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
🎥 دوره مختصر آموزشی و تصویری تبلیغ گفتمان انقلاب اسلامی
1⃣ ایده تبلیغی ستاد ملت امام حسین
2⃣ چطور یک ستاد تشکیل بدهم؟
3⃣ دستور از خمینی
4⃣ تدارکات چی
5⃣ تحریم های فلج کننده
6⃣ روایت امید
⏳ این مجموعه در حال تکمیل است.
📲 دریافت محصولات و اطلاع از سایر فعالیت های ستاد:
@mellat_emam_hosein
🇮🇷 #ستاد_ملت_امام_حسین 🇮🇷
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
هدایت شده از تلاش مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌎 داستان کاندیداهای منتسب به دولت
👈هدف شان کم کردن مشارکت مردم است.
#انتخابات #جهانگیری
🏻تلاش مدیا👇🏻
👈 ایتا:
🆔 eitaa.com/TalashMedia
👈 تلگرام:
🆔 t.me/TalashMedia
👈 اینستاگرام:
🆔 instagram.com/talashmedia/
👈 یوتیوب:
🆔 b2n.ir/talashmedia
🆔@TalashMedia
هدایت شده از تلاش مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌎 #انتخابات | حتی یک رأی بیشتر؛ مهمتر از انتخاب اصلح است!
🏻تلاش مدیا👇🏻
👈 ایتا:
🆔 eitaa.com/TalashMedia
👈 تلگرام:
🆔 t.me/TalashMedia
👈 اینستاگرام:
🆔 instagram.com/talashmedia/
👈 یوتیوب:
🆔 b2n.ir/talashmedia
🆔 @TalashMedia
مناجات الشاکین
🌱یعنی مناجات کسانی که به نقطه اعتراض و شکایت رسیده اند، شکایت از ضعفهایی که اولا مربوط به بیرون از مرزهای خودشان نیست. میدانستید چنین مناجاتی داریم از امام سجاد؟ اینطور شروع میشود: اللهم انی اشکوا نفسا....خدایا شکایتم به دشمن بیرونی نیست بلکه از دردهای درونی مملکت وجودم است.
🌱اما بعد از چند جمله عرض میکند: الهی اشکو الیک عدوا یضلنی و شیطانا یغوینی، قد ملا بالوسواس صدری...خدایا نقش دشمن در دردها و ضعفهای درونی من جدی است اِلهى اِلَیْکَ اَشْکُو قَلْباً قاسِیاً مَعَ الْوَسْواسِ مُتَقَلِّباً... دشمن خارجی کاستیهای مرا آنچنانتر میکند اما ان لا تَجْعَلَنى لِغَیْرِ جُودِکَ مُتَعَرِّضاً... کاری کن عنان تغییراتم در دست تو باشد نه این و آن.
🌱این مهم است که شکایتها و اعتراضهای ما چگونه مدیریت میشود؟ به دست چه کسی میافتد؟ اگر خودمان تصمیم نگیریم رهبری اعتراض و شکایت را به چه کسی بسپاریم، قدرت شر طلب بیرونی برایمان تصمیم خواهد گرفت. طاغوت تلاش میکند شکایت و اعتراضها را هم خودش در دست بگیرد و مدیریت کند.
🌱جریان جوانان هیپی در آمریکا جریانی اعتراضی بود که اخته شد. جریان شیطان پرستی نیز اول جریانی اعتراضی بود که تبدیل به شیطان پرستی شد و ابزار دست سلطه جویان گردید. بسیاری از انقلابهای دنیا سر بر دامن شیطان بزرگ گذاشتند. خطری که بیداری اسلامی را تهدید میکند، همین بود. قرار بود جنبش سوریه را جبهه النصره به اسراییل و آمریکا تقدیم کند چنانکه مصر به عبدالفتاح سیسی انجامید. عملا مردم را به خانه برمیگردانند و انقلابشان را مصادره میکنند و اعتراض را هم مال خود میکنند.
🌱جنبش عدالتخواهی در ایران به دار و ادرار بر شیخ فضل الله ختم شد و سر از سفارت انگلیس در آورد و شد رضاخان. جنبش ملی گرایی مصدق سر از سفارت آمریکا درآورد و شد محمدرضای بعد کودتا بدتر از رضاخان. مردم را کنار گذاشتند و اعتراض را مصادره کردند.
🌱خدا رحمت کند امام را، از نکات مهمی که یاد ما داد این بود که هر رفتار سیاسی مان را با مدیریت شیطان بزرگ و رسانه هایش بسنجیم. و الا شیطان با همان اعتراض کاری میکند که آنچه از آن شکایت داریم بیشتر از قبل و ارتقا یافته تر از قبل شکل بگیرد.
🌱این روزها که عده ای رای ندادن را یک رفتار اعتراضی قلمداد میکنند، یک شاخص سنجش این سبک اعتراض، جمع بندی منصفانه ما درباره اراده شیطان است آیا او علاقه به این سبک اعتراض دارد؟ و چرا؟ چطور عامل تحریم و تهدیدهای به قول خودشان خرد کننده و نابود کننده، علاقمند به سبک اعتراض «رای بی رای» شده؟
@ali_mahdiyan
💠 قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی برگزار میکند:
🔶 سخنرانی حجة الاسلام استاد علی مهدیان
✅ نویسندهی کتاب «طرح کلی اندیشهی مقاومت»
✳️ با موضوع:
◀️ «مشارکت حداکثری در چارچوب مردمسالاری»
❇️ و پرسش و پاسخ
🗓 شنبه/ ۸ خرداد ۱۴۰۰
🕐 از ساعت ۱۸ تا ۲۰
📌 خیابان ارم/ کوچهی ۲۰/ پلاک ۳۴
🌹 پخش زنده در روبیکا و آپارات
💠 قرارگاه حوزوی انقلاب اسلامی
🌐 ایتا
🆔 Eitaa.com/Gharargah_Howzavi
🌐 روبیکا
🆔 Rubika.ir/Gharargah_Howzavi
🌐 آپارات
🆔 Aparat.com/Gharargah_Howzeh
🎥 لایو آپارات
🆔 Aparat.com/Gharargah_Howzeh/live
من و انتخابات
۱
احساس تصمیم
سال هفتاد و شش اولین تجربه من بود برای رای دادن. من و برادرم، دو تایی در یک تجربه مشترک نظری، تصمیم گرفتیم نه به ناطق نوری رای بدهیم نه به خاتمی. من حدودا هفده هجده سالم بود و اخویم پانزده شانزده سال داشت. الان که فکر میکنم میبینم چقدر جالب است که برای خودمان نظر متفاوتی داشتیم. حتی وقتی جناب جوادی آملی برای آقای ناطق تبلیغ کرد، نظر ما تغییر نکرد. وقتی مدیر و مسوول امورتربیتی مدرسه مان که خیلی هم دوستشان داشتیم از خاتمی دفاع میکردند، باز هم احساس میکردیم تشخیص خودمان درست تر است. به نظر ما آقای ری شهری هم با اخلاق بود. هم سعه صدر زیادی داشت و میتوانست با افراد مختلفی با گرایشهای مختلف کار کند. نزدیکان به جناب ناطق مثل جواد لاریجانی که مصاحبه اش آن موقع پخش شده بود. و سبک و مشی و رفتار ناطق که شبیه جناب هاشمی بود برای ما قابل تحمل نبود. خاتمی هم که فکرش را هم نمیکردیم. احساس ما این بود که او هم عقاید و هم فرهنگ و هم پیوستار اجتماعی را خراب میکند. نه خیال کنید فقط به ری شهری رای میدادیم، بلکه کل خانه مان را تبدیل کردیم به ستاد ری شهری. یادم نیست پدر و مادرم به چه کسی رای دادند اما گاهی میگفتند آخه بچه ها این دیوارهای بیرون خانه را خراب کردید اینقدر عکس چسبانده اید. تجربه خوبی بود. احساس استقلال میکردیم. احساس میکردیم نظر متفاوتی داریم و میتوانیم از آن دفاع کنیم. وقتی کاندیدای ما رای نیاورد و آخر شدیم. کلی خندیدیم. ولی لذت انتخابی که خودمان به آن رسیده بودیم هنوز هم زیر زبان من است. یادم میاید برخی از فامیل میگفتند ما هم بفلانی رای میدیم چون این جوانهای پاک و انقلابی طرفدار او هستند. من که خیلی از این تاثیرگذاری در اطرافیان خوشحال بودم.
انتخابات آن سال برای ما خیلی گرم و پر رونق بود، اما با اطرافیان خود احساس دعوا و قهر نداشتیم. ما گروهی از رفقایی بودیم که همه هم پیگیر و پر تلاش در امور سیاسی و اجتماعی بودیم، برخی مدافع آقای ناطق نوری بودند برخی مدافع خاتمی و ما هم مدافع ری شهری. بحث میکردیم شوخی میکردیم اما هیچ وقت دلچرکین نشدیم. بعد از انتخاب آقای خاتمی همان میانه شمارش آرا جناب ناطق به او تبریک گفت و دوران جدیدی برای من آغاز شد. همان سال دانشگاه قبول شدم و ورود من به دانشگاه صنعتی اصفهان همراه بود با سخت ترین مباحثات و مجادلات سیاسی کشور و این باعث شده بود، بخش عمده ای از وقت و ذهن ما به این مباحثات اختصاص پیدا کند. من در اصفهان بیشتر به امور مبنایی و فکری علاقمند بودم و اخویم در تهران بیشتر به بحثهای تاریخی و سیاسی. هر بار تهران میامدم با هم مباحثه میکردیم. حتی پژوهشهایی را دو نفره تعریف کرده بودیم که هر کدام از یک زاویه به جریانات مختلف بپردازیم و بحث کنیم. تلاش میکردیم، خودمان فکر کنیم و بفهمیم. احساس اراده و تصمیم و استقلال در ساحت فکر و اندیشه، احساسی جذاب و فراموش نشدنی بود.
@ali_mahdiyan
نگاه خدا
من و انتخابات۲
بعد از انتخابات هفتاد و شش من دانشگاه صنعتی اصفهان قبول شدم. از روز ورودم به دانشگاه ، تقریبا همیشه در التهاب بودیم. آن ایام برای ما مطالعه و مباحثه فقط عامل رشد مان نبود بلکه ابزار مبارزه ای بود که از نان شبمان هم واجبتر بود باید از عقایدمان دفاع میکردیم. صحنه اندیشه و فرهنگ و سیاست همه اش پر التهاب بود. دانشگاه هم کانون این درگیریها بود. اما در آن میان برخی از بچه ها پر دغدغه تر بودند. بعضی که نامهایشان را ببرم باورتان نمیشود که ما با هم رفیق بودیم. امروز هر کدام کاره ای شده اند و همه از جوانان موثر و پیش روی انقلابند. اما هر کدام در یک جریان فکری و فرهنگی و سیاسی متفاوت قرار گرفته اند. از احمدی نژادیهای دوآتیشه تا عضو جنبش عدالتخواهی و مدیران جبهه پایداری و نزدیکان به قالیباف و اصولگراهای سفت و سخت و خلاصه مجموعه متنوعی که الان که نگاه میکنم خنده ام میگیرد چطور ما اینقدر با هم رفیق بودیم و هستیم ولی این قدر متنوعیم. گاهی بچه ها همان زمان هم بحث میکردند، قهر میکردند اما توی هیات که جمع میشدیم یا خانه شهدای دانشگاه با هم میرفتیم و روضه میخواندیم و سینه میزدیم و احساس میکردیم به عمق یک تاریخ و بلکه بیشتر و بیشتر با هم همدلیم.
حسین وظیفه عالی، علیرضا معاف، میثم نیلی، محمدحسین ساعی، میثم اکبرزاده، محسن مقصودی، رضاجوهرچی، سیدرضا مرتضوی، محمد حسنی و خلاصه خیلی ها که شاید اسمهایشان را شنیده باشید یا بشناسید.
یادم میآید سال هشتاد بود. ایام انتخابات. با برخی از این رفقا و شاید همه شان همه تلاشمان را آن زمان میکردیم که خاتمی دوباره انتخاب نشود. و احمدآقای توکلی رای بیاورد.
در بین بچه ها کسانی بودند که من به حال و روزشان غبطه میخوردم، شب و روز نداشتند و مشغول تلاش برای انقلاب بودند. بی چشم داشت. روزی که خاتمی دوباره رای آورد یادم نمیرود. غروب بود داشتم میرفتم مسجد دانشگاه، یکی از همین دوستانم را دیدم (که اسمش را نمیاورم شاید راضی نباشد)، همه ناراحت و پنچر بودیم. تا مرا دید با غصه گفت:«علی! احساس میکنم خدا هم دیگه نگاهمان نمیکند» آنقدر این حرف در ذائقه ام تلخ آمد که هنوز تلخیش زیر زبانم است. خواستم بگویم این چه حرفی است میزنی؟ ولی دیدم مثل آدم مصیبت زده ایست که گفتن من فایده ای برایش ندارد.
آنجا احساس می کردم، فهم ما از سیاست هنوز اشکالات جدی دارد. ما هنوز پختگی لازم برای درگیری در صحنه را نداشتیم. احساس آرامش امام و حضرت آقا متکی بر یک فهمی از مردم بود که ما آن فهم را نداشتیم. خلاصه خیلی دوست داشتم و دارم که همه به این نکته بیندیشیم که چه چیز این چنین ناامیدی عمیقی را در جان یک انقلابی شکل میدهد؟ ناامیدی که هنوز هم در گفتار و رفتار بسیاری از دوستانم میبینم و برایشان غصه میخورم.
@ali_mahdiyan
زمین بازی
🔻مدتها است برای بعضی از ما زمین بازی انتخابات دو سوی دارد. یک طرف سیاه و نماینده دشمن و منافق داخلی، یک طرف سفید نماینده خدا و مومن واقعی. از ترس آن دشمن و نگرانی برای این دوست وارد صحنه انتخابات میشدند و اقدام میکردند. ترس و نگرانی که حالا دیگر وجود ندارد.
🔻برخی پیش خود فکر میکنند آن دشمنان همیشگی که نیست. این دوستان هم که احتمالا رای میآورند. پس نه ترسی هست و نه نگرانی. اگر دیده اید برخی دارند طرف مقابل را ترسناک و نگران کننده ترسیم میکنند لابد میخواهند با این کار این رفقا را وادار به حرکتی کنند.
🔻قصه مشارکت هم البته چون امام و آقا میگفتند، خوب است که بالا باشد. اما حالا، شد شد، نشد هم نشد. خیلی مهم نیست برایشان. با خود فکر میکنند لابد این بار مردم نیامدند حالا مهم نیست. ان شاء الله با تلاش دولت انقلابی دفعه بعد مشارکت بیشتر خواهد شد.
🔻این بار صحنه متفاوت است. ربطی هم به رد صلاحیتها ندارد. رد صلاحیتی هم نبود داستان همین بود. باید رابطه مردم با دستگاه تصمیم گیر کشور ضعیف شود. کم بودن تعداد رای دهندگان یعنی هر دولتی بیاید قدرت بی اثر کردن تحریمها را نخواهد داشت. بی اثر شدن تحریمها با علم شدن حقیقی اقتصاد مقاومتی ممکن است. اساس اقتصاد مقاومتی، تولید است. و این اساس، شدنی نیست مگر با اراده عمومی مردم. و مردمی که رابطه شان با مدیریت کشور کمرنگ شده باشد قدرتشان برای برداشتن این بار کمتر میشود. ایران قوی اساسش حضور مردم است. وقتی مردم نباشند دشمن میتواند با ابزار مذاکرات و هویج و چماق هایش، تصمیمات کشور را تحت تاثیر قرار دهد. نتیجه اش هم در داخل ضربه پذیری بیشتر کشور خواهد شد و در خارج، تغییر اراده سیاسی ایران در منطقه و در مقابل با اسراییل رو به موت.
🔻اما نمیدانم دوستان رفتار دشمن و جریان جهال و مغرضین داخل که همیشه ابزار دشمنند را رصد میکنند یا نه؟ بی بی سی ناامیدی پخش میکند. نسبت به انتخابات تقریبا سکوت کرده مگر اخباری که حضور مردم را کمرنگ کند. حتی خبر توییتهای تتلو در حمایت از رییسی را برای آن جدی میکند که بخشی از بدنه مردم حامی او هم ناامید از حضور شوند. مقایسه ایران با کشورها در قالب اخبار شیرین آنها و اخبار تلخ ایران و جهت گیری اخبار به اموری غیر از انتخابات باعث میشود میل مخاطبین به حضور کمتر شود.
🔻عدالتخواهی جاهل هم مثل همیشه پازل پر کن است. توییتها و استوری هایشان را ببینید همه در اینکه راه بسته است و دچار انسدادیم مشترکند. برخی حزب اللهی ها هم دن کیشت وار درگیر کسانی هستند که اصلا قرار نیست بیایند کف میدان و نقشه شان هم اصلا گرفتن دولت نیست بلکه زدن رابطه مردم با نظام است چه الان چه حتی اگر تایید صلاحیت میشدند.
🔻مولوی عبدالحمید و سیدحسن خمینی و احمدی نژاد و تاجزاده و که و که هم رفتارهایشان را از همین زاویه رصد کنید. ببینید همه با هم دست به دست داده اند که مردم از تغییر، اساسا ناامید شوند و نسبت به نظام تصمیم گیری کلان کشور بدگمان شوند.
🔻چه کنیم؟! پاسخ من یک کلمه است بیایید وسط میدان و کاری کنید. اینطور که برخی طلاب لم داده اند و سکوت کرده اند و به درس و بحثشان مشغولند، دل انسان را به درد میآورد. هر چند رای که بیشتر داده شود، قدرت کشور بیشتر خواهد شد. الان وقت هنرنمایی طلاب و حزب اللهی های ولایی است.
@ali_mahdiyan
رای نده
🔻آقایی که دیروز تو آزمایشگاه دیدمت! که اومده بودی جواب آزمایشت رو بگیری و من هم! که با اون محاسنت و با پیراهن ساده روی شلوارت و با مدل حرف زدنت، معلوم بود که لابد آدم مذهبی هستی! که به مسوول آزمایشگاه بلند بلند میگفتی رای نمیدهم، رای نمیدهیم. هر چی میکشیم از رای دادنهامونه! که باهات بحث کردم که رای ندادن وضع مردم رو بدتر میکنه! که گفتی رای دادن، یعنی تایید اون آقا بالاییه! که بهت گفتم رای ندادن یک انتخابه! که گفتی اعتراضه که تو دهن پیرپاتالهای بالادستی بزنیم! که گفتم تو دهن مردم میزنی تو دهن خودت میزنی!
🔻از دیشب که باهات بحث کردم تا حالا اعصابم خورده. توی قم؟! آدم مذهبی؟! خودش نمیفهمه و رای نمیده، بقیه رو هم ترغیب به رای ندادن میکنه؟! ترغیب به کار حرام بین؟! امر به منکر میکنه؟! نمیفهمه اشرار عالم رو بر این مردم مظلوم بیشتر مسلط میکنه؟! خوب توی این شهر پر طلبه چی بهت یاد دادن؟ خوب من و امثال من چطور نتونستیم با مثل تویی که همسایه و همشهریمان هستی سخن بگوییم؟ خواستم به اون کاندیدای رد صلاحیت شده نانجیب که شما حزب اللهی ها را منع از رای دادن میکند لعنت بفرستم، دیدم تقصیر خودمه. من کم کاری کردم، که توی نادان دیگران را ترغیب به منکر میکنی. باید خودم را لعنت کنم.
🔻من طلبه ای که در بزنگاههای انقلاب فکر درس و بحثم هستم. سرم در لاک خودم است. خفه خون گرفته ام. و نمیفهمم که پرچم این کشور وقتی پایین میآید، سیلی به صورت دخترکان مظلوم فلسطین میخورد. دختران مظلوم افغانستان در خاک و خون میغلطند. مردانی در همین کشور از خجالت خانواده شان شب خانه نمیروند و بیرون میخوابند که چشمشان به چشم بچه هایشان نیفتد. و باز ساکتم و باز نشسته ام. ای اف بر هر چه تنبلی و قعود است. ای اف بر هر چه جهل و حماقت است خصوصا وقتی لباس آرمانجویی میپوشد.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از هیأت زوارالزهراء(س)
🔻 تا ساعاتی دیگر...
✅ #روی_ما_حساب_کن
🇮🇷 افتتاحیه ستاد مردمی حاج قاسم سلیمانی جهت حضور حداکثری 🇮🇷
♨️ به همراه ایستگاه صلواتی ، اجرای سرود خیابانی ، تبلیغ چهره به چهره و...
🔻 چهارشنبه ۱۲ خرداد ساعت ۱۸
🔻 تکیه شاه خراسان
💠 هیئت زوارالزهراء سلام الله علیها
#شعبه_قم
💠 @zovvaralzahra
مژده رد صلاحیت ها
🔻ایام انتخابات ۸۴ وقتی شورای نگهبان مهرعلیزاده و معین را رد صلاحیت کرد. رهبر حکم حکومتی داد:«از آنجا كه مطلوب آن است كه همهي افراد كشور از صاحبان سلائق گوناگون سياسي فرصت و مجال حضور در آزمايش بزرگ انتخابات را بيابند.»
🔻چرا حالا با همان استدلال رهبری جواب نامه روحانی را در قالب حکم حکومتی نداد؟
پاسخ این است که ملاک حکم حکومتی رهبری ، مردمند. وضعیت مردم. حضور مردم. وحدت مردم. مشارکت مردم و در یک کلام تقویت سالار شدن مردم.
🔻در آن زمان جریانهای مختلف غربگرا در بدنه مردم موثر بودند. حضور مردم به تنوع آنها وابسته بود. اما امروز مردم از کل این جریانات با همه تنوعشان مایوسند. بودن یا نبودن این جریانات هیچ اثری در مشارکت مردم ندارد.
🔻داستان احمدی نژاد البته متفاوت بود حضور او ایجاد کننده دو قطبی و شکننده وحدت جامعه بود و این خود تضعیف مردمسالاری بود ولو مشارکت کمی بیشتر میشد.
🔻مدارای رهبری با لیبرالها و غربگراها کشور را به نقطه ای رساند که بدنه اجتماعی این جماعت دیگر هیچ امیدی به اینها ندارند و متوجه ناکارآمدی ایشان شده اند.
🔻این تغییر حال مردم یک پیشرفت جدی است. اگر میبینید خاتمی برای حضور در حاکمیت دست و پا میزند و نامه به رهبر مینویسد دلیلش ضعف جدی پایگاه مردمی او است.
🔻 نسل جدیدی از نخبگان متولد شده اند با محاسبات جدید اما آنچه مهم است بی اهمیت بودن جریان غربگرا نزد مردم است. این جماعت یا باید مثل تاجزاده از قانون علنا بیرون بزنند و یا آنکه تغییر ماهیت دهند و این یعنی پایگاه مردمی جریان غربگرا در حال نابود شدن است و این یک بلوغ اجتماعی است.
🔻البته رد صلاحیت آنها به این دلیل نیست بلکه به ویژگیهای فردیشان مربوط است اما عدم حکم حکومتی رهبری و جواب رد به نامه نگاریها، نشان دهنده نکته مهمی در فهم عمومی مردم است.
@ali_mahdiyan
جامعه محزون ، جامعه خائف
🔻خوف و ترس نسبت به داشته ها و حزن و اندوه نسبت به نداشته ها است. آرمان و هدف بدون ابزار تحقق حزن آور است و ابزار بدون آرمان و هدف، خوف آور است. این عصر را اندیشمندان عصر اضطراب میدانند یعنی عصر غلبه خوف و عصر پیش از رنسانس را عصر حزن باید نامید یعنی اندوه و افسردگی.
🔻جامعه ای که مردم در آن احساس بی فایدگی کنند جامعه محزون است و جامعه بی آرمان و بی قانون مقدس، جامعه مضطرب و مهیای جنگ. صراط مستقیم از بین این دو میگذرد. صراط مستقیم، صراط اهل استقامت است آنانکه هم آرمان دارند و نگاهشان به بالا است و هم خودشان قدم بر میدارند و رها نمیکنند: اِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلٰئِکَةُ اَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا
🔻در روایت است که صراط مستقیم از بین دو خصلت میگذرد صله رحم و امانتداری. حَافَتَا الصِّرَاطِ یَوْمَ الْقِیَامَةِ الْأَمَانَةُ وَ الرَّحِمُ
رحم همان هویت واقعی است که انما المومنون اخوه توضیح میدهد و امانت را انا عرضنا الامانه ، یک سوی امت و سوی دیگر امام، یک سوی وحدت و سوی دیگر توحید، یک سوی مردم و سوی دیگر آرمان و قانون مقدس.
🔻آنانکه به اسم مردم، قانون را بی حرمتی میکنند، نهادهای حاکمیت را تمسخر میکنند، از آرمانها کوتاه میآیند، جامعه را به سمت خوف سوق میدهند، به سمت جنگ و دو قطبی، به سمت اضطراب. آنان نیز که به اسم آرمانها، تلاش میکنند مردم کنار بایستند، وارد صحنه تغییر نشوند، اینها جامعه را به سمت افسردگی، سستی ، بی حرکتی و حزن سوق میدهند.
🔻باید به جمهوری اسلامی برگردیم. به مردم و حضورشان و به اسلام و آرمانها و قانونش. این صراط مستقیم است. این مجرای ولایت الله است. الا ان اولیاء الله لاخوف علیهم و هم یحزنون . این مسیر پیشرفت است الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور....
پ.ن. مردم عزیز ایران!
کسانی که میگویند رای ندهید. به اسم هر آرمانی، جامعه افسرده را میپسندند.
و کسانی که میگویند قانون را و آرمانها را رها کنید. جامعه مضطرب را
الا ان اولیاء الله لاخوف علیهم ولا هم یحزنون
@ali_mahdiyan
سلام مخلصم
درخواست میکنم رای بدید
هر کس در این جمع بنای رای دادن نداشته، به خاطر درخواست حقیر تصمیم بگیرد که رای بدهد به من اعلام کند، قول میدهم «چهل بار» به نیتش برم زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها
❤️🌹
ممنون
@ali_mahdiyan