eitaa logo
بر پا
6.9هزار دنبال‌کننده
638 عکس
366 ویدیو
74 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
طلبه دوران خمینی 🌺 پشت چراغ قرمز بودم. توی افکار خودم. یه وقت دیدم یه راننده تاکسی توی ماشین کناری یه فریاد کشید که هوی! چی کار میکنی؟.... 🌺نمیدونم چرا احساس کردم سر من داد کشیده. با عصبانیت چشم غره ای کردم بهش و گفتم با من بودی؟ از رفتار من جا خورد. گفت نه حاج آقا با شما نبودم. با اون ماشین بودم که پیچید جلوم. 🌺 کمی ماشینها جابجا شدند رفت جلو تر. هنوز پشت چراغ قرمز بودیم. دیدم راننده تاکسیه در ماشینش رو باز کرد اومد پایین. احساس کردم میخواد چیزی بهم بگه. حدس میزدم دلش آروم نشده از جواب به این رفتار تند من... 🌺 اومد کنار ماشینم و گفت : "ولی حاج آقا! کاش اینقدر که برای دفاع از خودت عصبانی میشی دلت برای امثال ما هم میسوخت. مردم توی فشارند دارید چی کار میکنید؟" 🌺میتونستم چیزی بهش بگم. ولی ترجیح دادم حرفش تا عمق وجودم نفوذ کنه. لبخندی زدم و گفتم درست میگی. 🌺گذشت اون زمانی که مردم از ما مساله طهارت و نجاست میپرسیدند. امروز چه بخواهیم چه نخواهیم چه باور کنیم چه باور نکنیم، مردم انتظار دیگری از ما دارند. 🌺کسی که قواره دردهایش اندازه کل جامعه و بلکه کل عالم نباشد انگار طلبه این دوران نیست. طلبه همیشه و در همه دورانها باید گستره دغدغه هایش اندازه امام زمان میبود اما امروز همه دیگر این نکته را فهمیده اند. است و روز به روز حقیقت این دوران خود را به همه ما تحمیل میکند. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
صهیب بصری 🏔سید محمد میگفت شوهر خواهرم صهیب دعوت کرده توی راه اربعین بریم موکبی که دوستاش دایر کرده اند. ما هم هر سال اربعین یک شب توی راه میرفتیم موکبی که بچه های اونجا بودند.رفیقهای صهیب. 🏔هیچ وقت خودش رو اونجا ندیدیم. جبهه بود. ولی یک سال وقتی رفتیم دیدیم عکسش رو روی دیوار حسینیه زده بودند؛ شهید . شهید نبرد با داعش. 🏔سید محمد برادر خانمش میگفت پدربزرگ صهیب از مجاهدین عراقی بوده. صدام شهیدش کرد. میگفت صدام رسم داشت اگر مجاهدی رو میکشت کل خانواده اش رو هم شهید میکرد. برای همین مادر صهیب هم اینطوری بود که به دست صدام شهید شد. 🏔صهیب چهل روزش بود که مادرش و داییش و خاله هاش رو صدام شهید کرد. پدر صهیب زندانی صدام بود و صهیب او رو هم ندید. جمع باقیمانده از خانواده فرار کردند به کشورهای دیگر. 🏔رفیق صهیب میگفت نوجوان که بودیم وقتی به صهیب میگفتیم میخوای چی کاره بشی؟ میگفت میخوام شهید بشم. بهش گفتیم شهادت که شغل نیست کمی فکر کرد دوباره گفت میخواهم شهید شوم. 🏔هم رزماش میگفتن خیلی شجاع بود. ولی خودش از رشادتهاش تعریف نمیکرد. کتوم بود. 🏔امسال قسمت شد با رفقا بریم سر قبرش تو . با خودم نیت کردم توی حرم امیرالمومنین این متن رو توی کانال بگذارم. الان در حرم پدر همه یتیمهای عالمم. پدر صهیب شهید هم. 🏔امروز یکی از رفقای طلبه ام میگفت با صهیب درباره طلبگی ام حرف میزدم . خوب گوش داد بعد با یک هیجانی گفت فلانی! من وظیفه ام جنگیدن است تا دست این لعنتیها کوتاه شود. اما شما تلاش کنید تا این مسیر پیش برود تا روزی که تمدنی الهی و اسلامی در عالم برپا شود. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
وادی السلام کنار قبر صهیب بصری #خانواده_شهادت #حب_الحسین_یجمعنا #اربعین @ali_mahdiyan
دو لبه قیچی ⚡️اولین باری که را خواندم یک سوال خیلی ذهنم را مشغول کرد و آن اینکه چرا امام در جبهه مقابل اسلام ناب دو طایفه را قرار داده است یکی لیبرالها و دوم متحجرین. برایم سوال بود که این دو طایفه چطور در یک جبهه قرار میگیرند و چگونه به هم مدد میدهند. ⚡️روزگاری که توسط سعودی ها و لیبرالها هر دو حمایت میشد باز این نکته برایم زنده شد که چطور متحجرین عالم با لیبرالها مقابل جبهه مقاومت و اسلام ناب قد علم میکنند. ⚡️این جملات امیرالمومنین که جاهلین اهل تنسک یا به تعبیر امام مارهای خوش خط و خال با زرنگ های اهل دنیا در مقابل او دو لبه قیچی هستند به نظرم مرتبط با این مساله بود. ⚡️حتی در فضای نسبت ادیان مختلف با استکبار برایم جالب بود که یهودیت از جنس اسرائیلیش چطور به کاتولیکهای رهبانی دست میدهند و مسیحیان صهیونیست را متولد میکنند. ⚡️خدا رحمت کند امام را که میگفت این متحجرین جاده صاف کن آنها هستند. ⚡️اسم نمیبرم که خدای نکرده به هیچ عالم بزرگواری توهین نشود اما علمایی در این قم تنفس میکنند که طلبه ها را از ورود در مسائل سیاسی منع میکردند به این توجیه که ورود در این مسائل پیچیده کار هر کسی نیست. بعد خودشان جاده صاف کن لیبرالهای نشان دار در این کشور شدند. ⚡️برای پیشنهاد دهندگان به مذاکره با ترامپ آغوش گشودند و در مقابل متدینین انقلابی عذرشان همیشه بیماری بود. نگویید حوزه سکولار است سکولار کجا بود؟ این همه ورود های جدی در عرصه سیاست را مگر نمیبینید؟ ⚡️ اصلا به ما چه مربوط؟ خدای نکرده عرش خدا به لرزه میافتد اگر بپرسیم بین کسانی که دم از استقلال حوزه میزنند با این جریانات لیبرال تندرو چه نسبتی است و چرا همیشه اینها به کمک هم میآیند؟ ⚡️به من طلبه یک لا قبا چه ربطی دارد که بپرسم روزگاری که فتنه 88 کشور را در مهلکه برد و همین لیبرالهای بی همه چیز راه را برای شنیع ترین توهین ها به اباعبدالله باز کرده بودند آقایان چرا سکوت کردند و حالا چرا بانیان آن وقایع را میپذیرند. ⚡️چه کنم که در این حوزه یاد گرفته ام هر چیز فقط زمانی الهی است و مقدس که در خدمت جبهه الله باشد و الا هیچ که هیچ. ⚡️به ما یاد داده اند مثل آدمهای گیج وسط جنگ امیرالمومنین با معاویه و طلحه و زبیر و دیگران اسیر قداستها نشویم و حق را اول بشناسیم بعد اهل قداست را تشخیص دهیم. ⚡️خدا را شکر وسط این همه گرفتاری مردم معنای حوزه مستقل را فهمیدیم الحمدلله.... https://eitaa.com/ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سبک رحمت اباعبدالله به بیست ملیون زائر را نمیتوانید حدس بزنید. قصه دو کیلو شکر برای موکب #حسن_خلج https://eitaa.com/ali_mahdiyan
☘اگر به مناجات امیرالمومنین هنگام جنگ و نبرد دقت کنیم متوجه میشویم که بخش عمده توجه او به ضعفهای جبهه خودی است. اللّهُمَّ إنّا نَشْكو إلَيكَ غَيْبَةَ نَبِيّنا ، وكَثْرَةَ عَدُوِّنا ، وتَشَتُّتَ أهْوائنا ... ☘حضرت ابالفضل العباس در میدان نبرد خود را مورد خطاب قرار میدهد این مصرع جزو رجزهایش هست که یا نفس لا تَخشی مِن الکفار و اَبشِری بِرحمَه الجَبار تخاطب با نفس در هنگامه نبرد با دشمن . ☘پیامبر اکرم به مجاهدین میگوید نبرد با نفس و جهاد اکبر که هنگام جهاد اصغر وجود داشت، هنوز باقی است. یعنی هنگام جنگ درگیر با نفس خود بودید. ☘آیات قرآن علت شکست جنگ احد را ضعفهای درونی میداند که فشلتم یعنی سستی کردید و تنازعتم یعنی اختلاف کردید و عصیتم یعنی حرف گوش ندادید. ☘اینها نشان میدهد در هنگامه نبرد باید ضعفهای درونی جبهه حق دیده و مداوا شود. و بلکه میتوان گفت بهترین زمان برای یافتن دردهای داخلی و مداوای آنها همین زمان جنگ است. ☘البته با تذکر این توجه مهم که این کار باعث ناامیدی جبهه حق و رشد جبهه باطل نشود. ☘اما این روزها باید توجه کنیم که روز نابودی همه سرابی است که برای مردم ساخته شده بود. روز شکست گفتمان معامله و تمسخر مقاومت بود. ☘همه امید آمریکا به این گفتمان بود. بیایید مرور کنیم ببینیم این گفتمان چه اضلاعی را برای خود دست و پا کرد. 🔺1. در پیشرفت: افول علمی و کند شدن سرعت رشد علمی کشور یعنی کند شدن سرعت پیشرفت در کشور. 🔺2. در سبک اداره: مدیریت پنهانی با تبختر که هر زمان لازم میبیند مخالف را بی حرمتی میکند و رسانه ها را ضایع میکند و علاقه به تریبونهای یک طرفه دارد. مدیریتی فرتوت و پیر و کند. 🔺3. در قانون گرایی و مردمسالاری: تطهیر سران ضد قانون و مستبد فتنه که رای مردم را هیچ گرفتند و قلدرمآبانه مقابل قانون و مردم ایستادند با هیاهو. همینطور اهانت گاه و بیگاه به انتخابهای مردم در دهه هشتاد. 🔺4. در مبارزه و تقابل با سلطنت طاغوتی غرب: بی تفاوتی و رهاسازی فضای مجازی و جنگ رسانه ای بازکردن راه اسناد و قانونهای بین المللی مثل 2030 و فتف و امثالهم به صورت پنهانی و آشکار تمرکز بر مذاکره به جای کار با ظرفیتهای داخلی. 🔺5.در بعد گفتمانی و اندیشه ای: جدی شدن خطر تحریف مکتب امام و تحریف انقلاب مخالفت‌های گفتمانی و گاه بی‌ادبانه با رهبری تحقیر توان داخلی و دست‌آوردهای ملی و القای حس حقارت در برابر نظام سلطه 🔺6.در بعد اجتماعی: دامن زدن به دوقطبی ها و ایجاد اختلافات شدید اجتماعی. ☘قطعا سیاهه ما بیش از این است اما اگر تهدیدها خوب فهرست شود و روی آن مطالعه شود شاید پیامهای جالبی داشته باشد. ☘آنچه مهم است بیماری ریشه داری است که در داخل باعث شکل گرفتن این مشکلات شد. خلاصه اش آن است که عده ای راه به دست آوردن رفاه و گشایش دنیایی را در مسیری به جز مقاومت میجستند. 🔸حالا خوب تماشا کنید امروز نه چرخ هسته ای را داریم نه سفره رفاه مردم. کلا هیچ. اگر این درس را با همه وجود فرابگیریم امروز را باید جشن بگیریم. چون روز عبرت همه ما است. روز . 🔸 اگر این درس به جانمان بنشیند با همه وجود انقلاب را میچسبیم و این یعنی . دنیا و آخرت ما در گرو مقاومت است و راهی جز این نداریم که به انقلاب بچسبیم. ان ربی علی الصراط المستقیم https://eitaa.com/ali_mahdiyan
چهل سالگی سید محمد ❤️سیدمحمد را نمیشناسید وقتی در دهه هفتاد یک تنه میرفت وسط جماعت قمه بدست روز عاشورا با هیکلی لاغر و سنی در حدود پانزده شانزده سال و فریاد میزد که مگر آقا نگفته قمه زنی حرام است؟ و همه آن جماعت از ترس همین یک الف بچه فرار میکردند. ❤️سید محمد را نمیشناسید وقتی یک تنه میرفت وسط جماعت اراذل و اوباش که به شهر قم و ناموس مردم بی حرمتی میکردند و تک و تنها جلویشان میایستاد و مفصل کتک میخورد اما از رو نمیرفت. ❤️سید محمد را نمیشناسید وقتی با لباس خاکی جهادی روی دیوارهای مسجد نیمه ساز جهادی به بنا ها و معمارها یاد میداد خانه خدا را چگونه باید ساخت. وقتی زیر باران و در گل و لای روستاهای سرپل ذهاب برای مردم خانه میساخت تا مردم زیر باران نلرزند. ❤️سید محمد را نمیشناسید وقتی چند شب نمیخوابید تا مسجدها را تمام کند و آذوقه ها را پخش کند و در جلسات اردو حاضر باشد و در میان جهادی ها مثل خورشید بدرخشد. اما وقتی همه به به و چه چهش میکردند میگفت مرا نمیشناسند که تعریفم میکنند. ❤️پدرش جزو مدیران قم بود مدیرانی که مثل همیشه از چشمهای منفی باف من و شما پنهانند ولی زیادند. بهترین مدارس غیر انتفاعی قم زیر دست پدرش بودند اما سید محمد میگفت بچه های من باید در مدارس دولتی درس بخوانند مثل مردم عادی. ❤️پدرش میگفت پسرم سرشار از استعداد است که هر کدام میتواند یک نفر مشهور کند ولی محمد ما گویا بنا داشت جلوی همه کسانی که با دنیا به هم فخر میفروشند دلش میخواست زهد را به رخ بکشد و بی تفاوتی به دنیا را فریاد بزند. همیشه با یک جفت دمپایی و ظاهری که انگار از دهات آمده. ❤️سید محمد میتوانست خیلی پولدار باشد اما در خانه بیست سی متری با همسرش زندگی را شروع کرد خانه ای که آنقدر زیبا طراحیش کرده بود که دلت را میبرد. ❤️استاد گرافیک بود استاد عکاسی بود استاد نقاشی بود جزو بهترین شاگردهای استاد نجابتی بود استاد معماری بود استاد هزار هنر ریز و درشت بود که من اسمهایشان را هم بلد نیستم. همه کاره بود اما میدیدی زندگیش را تعطیل کرده تا برای فلان فامیل یا همسایه خانه بسازد یا مشکلش را حل کند. لج همه را در میآورد با این زندگی کردنش. ❤️میگفت قصد کرده طلبه هایی که میشناخت را برای اولین خانه شان کار کند و خانه را مرتب کند. میامد در خانه اول هر طلبه کارگری میکرد. ❤️اهل فکر بود وقتی با او بحث فکری میکردم لذت میبردم. میگفت تو طلبه ای باید فیلم ببینی و تحلیل کنی فیلم میآورد با هم میدیدیم و تحلیل میکردیم. ❤️نترس ترین آدمی بود که دیده بودم ولی مهربان بود خیلی مهربان. بچه های کوچک روستا را مینشاند روی پایش برایشان حرف میزد میگفت بوی بدن کودک روستایی دلم را میبرد پاهای برهنه این بچه ها دیوانه ام میکند. همیشه از بزرگواری و کرامت روستاییان تعریف میکرد. ❤️بیست سال است میشناسمش. اوائل زود عصبانی میشد اما این اواخر فرق کرده بود وقتی عصبانی اش میکردیم سکوت میکرد بعد لبخندی بزرگوارانه تحویلمان میداد و شرمنده مان میکرد. ❤️پنج فرزند داشت و همسری که مثل کوه پشتش بود. همسری که خانمهای ما میگفتند مثل خواهر بزرگترمان بود مادری میکرد. همسری که در طول سال پول جمع میکرد از فامیل و دوست و آشنا که محمد ببره برای اهالی روستاها. ❤️چهار دختر نورانی داشت با حجاب زیبا. سید محمد میگفت حجاب باید بخشی از وجودشان شود فاطمه سادات و مریم سادات و رقیه سادات و زینب سادات و سید حسن کوچولو. ❤️امسال اربعین همه این خانواده را با یک عشقی روانه کربلا کرد. این بار رفت و کربلا دیگر برنگشت بعد از زیارت با خانواده اش پرکشید و رفت. ❤️نزدیک چهل سالگی اش بود سید محمد. به خدا او محصول این انقلاب بود. او با انقلاب رشد کرد و قد کشید. چقدر کوتاه بینند آنانکه نمیبینند ثمرات این انقلاب را. ❤️مثل او زیاد است هر چند نشناسید هر چند توجه نکنید. اطرافتان را خوب نگاه کنید با دقت ببینید. خیلی سید محمدها با این انقلاب رشد کرد که با نفس نفس زدنشان دلگرمی امام عصر هستند. ❤️سید محمد ساجدی! برادر گلم! رفیق خواستنی ام! تا صبح ظهور خدا نگهدار.... @ali_mahdiyan
سید محمد ساجدی بعد از این هر بار به کربلا برگردم و سلامی به امام حسین بدهم سلامی هم به تو خواهم داد. @ali_mahdiyan
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سید محمدساجدی هنرمند، طراح، معمار و از مسئولین گروه جهادی محبین الائمه طی سانحه ای دربازگشت از کربلا به دیار باقی هجرت کرد. 🔹همسر و دو فرزند وی نیز در این سانحه جان باختند. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یار گمنام سید علی خامنه ای از پیشگامان اردوهای جهادی سید محمد ساجدی او به همراه همسر و سه دخترش بعد از زیارت کربلا در اربعین پر کشیدند و رفتند. او که بود؟..... #ثمره_انقلاب @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درباره مجاهدی گمنام که به همراه خانواده اش در سفر کربلا پر کشید و رفت. هر که شد عبدالله والی دل ماست @ali_mahdiyan
هدایت شده از اندیشه ولایی
سخنرانی حاج علی مهدیان.mp3
6.83M
سخنان حجةالاسلام علی مهدیان در وصف هنرمند جهادی، مرحوم #سیدمحمد_ساجدی مراسم بزرگداشت - 16 آبان 1397 - مسجد الغدیر قم @KhaneTolab
ساده 🌾من از طرح و گرافیک و نقاشی و امثالهم سر در نمیاورم. برای همین هم هیچ وقت به خودم اجازه ندادم به سید محمد بگویم از دیدن طرحهایی که او خلق میکند، چه احساسی در من شکل میگیرد. 🌾نمیدانم تا کنون در مقابل یک سادگی معنوی قرار گرفته اید یا نه، چقدر زیبایی در دل سادگی نهفته است چه آرامشی معنوی در دل سادگی میتوان مشاهده کرد. چهره ساده کودکان روستایی را دیده اید؟ سادگی آسمان را تجربه کرده اید؟ اصلا عکس سید محمد یا نه عکس یک شهید را بگیرید و تماشا کنید یا مثلا عکس امام خمینی را نگاه کنید؟ چقدر زیبا است اما چقدر ساده است؟ دیده اید یک دختر کوچک وقتی چادر سر میکند چطور میشود؟ سادگی میپوشد و زیبا میشود؟ سادگی پر از زیبایی آرامش بخش و معنوی؟ جملات قرآن را از این منظر دیده اید؟ چقدر همه چیز را ساده گفته است ولی زیبا است؟ این سادگی باعث پنهان ماندن یک حقیقت هم خواهد شد. یعنی اگر چشمهایت را خوب مجهز به فهم نکرده باشی اصلا متوجه نمیشوی؟ 🌾احساس من با نگاه کردن به طرحهای سید محمد این بود. معجونی از زیبایی و آرامش معنوی و سادگی. 🌾و من متوجه نبودم. راز گمنامی سید محمد هم همین بود. سید محمد را باید با سادگی زیبا و معنوی اش بشناسی. سادگی که باعث گمنامی اش میشد. حالا میفهمم یک انسان چند بعدی و کارآمد مثل او با این همه آثار زیبای هنری چطور میتوانست این قدر گمنام باشد؟ روح او معجونی از سادگی و عشق بود. خدمت و تواضع روحی ساده و گمنام میساخت و البته معنوی. 🌾دیروز رفیق طراح سید محمد ساجدی برای ما درد دل میکرد. میگفت سید محمد ساجدی شاگرد قوی استاد نجابتی بود. کارش عالی بود. اما تلاش میکرد کنار استاد نجابتی زیاد به چشم نیاید. رفیق هنرمند سید محمد میگفت، شما نمیدانید ولی یک هنرمند میفهمد که تلاش برای گمنامی چقدر مشکل است. هنرمندها میخواهند هنرشان و خودشان دیده شوند ولی محمد سعی میکرد دیده نشود. و این خیلی عجیب بود. 🌾او میگفت باور کنید سید محمد با این همه هنری که داشت میتوانست بابت هر پروژه ای که انجام میدهد کلی عائدی مالی داشته باشد. اما وقتی کاری انجام میداد پولش را نگه میداشت و خرج اردوی جهادی میکرد. رفیق سید محمد گریه میکرد و میگفت من میدانستم و شما ها این را نمیفهمیدید حتی پدرش هم نمیدانست که محمد بعضی ماه ها فقط با پول یارانه زندگی خودش و خانواده اش را میچرخاند تا پولهایش را خرج مردم محروم کند. 🌾و حقیقتا عجب از آن همسری که سید محمد را پشتیبانی میکرد که بتواند اینگونه مجاهدت کند. 🌾یکی از رفقا میگفت: دیدید خیلی ها بعد از بیرون آمدن از مطب دکتر حساب میکنند که این دکتر چقدر پول در روز یا ماه یا سال در میاورد؟ میگفت دیروز نشسته بودم حساب میکردم محمد ساجدی چقدر دارایی معنوی دارد که بعد از پروازش برایش کار میکند؟ در چند روستای دورافتاده با گمنامی تمام مسجد ساخته؟ چه دلهایی را به انقلاب امیدوار کرده؟ چقدر برای رفقای جهادی اش زحمت کشیده؟ خانه چند طلبه را آماده زندگی کرده؟ چند بیمار یا فقیر یا مسکین را رسیدگی کرده؟ چند بار در این شهر قم پرچم امر به معروف و نهی از منکر و غیرت ورزی را بالا نگه داشته؟ چقدر از اراذل و اوباش کتک خورده تا بفهمند شهر قم شهر قم است؟ چه دلهایی مومنی را با خودش برده؟ 🌾خدا رحمت کند سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی که سید محمد ساجدی خیلی به او ارادت داشت. شهید آوینی میگوید: سرانجام کارما، بلا استثنا، انعکاس چهره باطن ما است در آینه دهر. 🌾سید محمد ساجدی یار گمنام انقلاب خمینی در بازگشت از سفر اربعین به همراه همسر و سه دخترش به سوی آسمان پر کشید..... و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله...... https://eitaa.com/ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند سال پیش که #سیدعلی_خامنه_ای به قم سفر کرده بودند. یکی از اساتید مشهور و دانشمند حوزه علمیه در جلسه ای سخن خود را چنین آغاز کرد: تبریک میگویم به امام زمان عج به وجود چنین نائبی.... https://eitta.com/ali_mahdiyan
تف ⚡️با پیروزی انقلاب یک بیماری، دائما ملت برخاسته، را رنج میداد. بیماری که در طرح رفراندوم اندیشه "جمهوری دموکراتیک اسلامی" را به عنوان خواسته خود طرح میکرد. از این کلمه "دموکراتیک" ساده نگذرید این کلمه محصول یک بیماری عمیق است در جان ما. ⚡️همان بیماری که بعد در قامت مقابله با قانون ولایت هم رخنمایی میکرد. همانکه بخش عمده ای از پیکره اولین دولت بعد از انقلاب را شکل میداد. ⚡️ بیداری دوم و انقلاب دوم ملت ایران این میزان را تف کرد و این اندیشه مفتضح شد و کنار رفت. اساسا قصه انقلاب دوم ایران نتیجه یک خالص سازی جدی درونی در مردم بود. ⚡️قدم دوم با خون هفتاد و دو تن برداشته شد. بعد شهادت یعنی سیدالشهدای انقلاب. نامه بهشتی به امام تبیین کننده جریان غربگرای واداده است که در جان ملت ریشه دوانده بود. ملت پوست انداخت با عروج بهشتی. یک مرحله دیگر از پالایش نسبت به غربگرایی در کشور. ⚡️خدا رحمت کند امام را که گفت تا من هستم نمیگذارم لیبرالها در این کشور باقی بمانند. اما هیچ کس از خود نپرسید که مگر امام بعد رحلتش نابود میشود؟ او هست و تا او هست چه با دست سیدعلی چه با دست همین مردم قدم به قدم لیبرالها در حال عقب رفتنند. ⚡️داستان 88 را شوخی نگیرید سال 88 هویت لیبرالیسم پنهان در قبای نخبگان و مسوولین نمایان شد. هم هویت ضد قانونش هم هویت ضد مردمش و هم هویت ضد سید الشهدا. باز هم ملت در این زهر را قی کرد. ⚡️از من بپرسید درباره آینده میگویم مثل روز برایم روشن است چالش جدید کشور نیز قرار است چه بلایی بر سر این بیماری بیاورد. هر چه پیش میرویم حال مردم بیشتر از این جریان به هم میخورد. جریان فرتوت و تنبل و پر مدعا و بی خاصیت چهره را به یاد بیاورید ببینید احساس مردم به او چیست و جریان ذلیل و بی تدبیر و بی اعتماد به داخل پر اعتماد به خارج چهره مسوولین و را تصور کنید. ⚡️رفقا! این خط و این نشان! یقین دارم کشور در حال پوست اندازی است باز هم خالص میشویم و توحیدی تر. و بنا است دوباره این زهرماری را قی کنیم و تف کنیم. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
درسهای سید محمد ⚡️وسط تحلیل فیلم بهم گفت تو فقط به محتوا فکر میکنی ولی برای من مهمه که این محتوا را چطور به دل مخاطب برسانم. برای تو این مهم نیست ولی من این وجه را مشکل تر میدانم. میگفت تو و خیلی طلبه ها به فرم و قالب فکر نمیکنید شما بنا است حقایق را به دلها برسانید... ⚡️وسط مباحثه درباره برنامه ریزی برای خانواده ها در یک اردو به من گفت اندیشه ات از بستر طبیعی و فطری زندگی دور است. خیلی ذهنی و خشک تحلیل میکنی. حقایق را واقعی و عینی ببین. ⚡️میگفت تو به جزییات نگاه نمیکنی. من ترکها و زخم های روی پاهای برهنه این کودک روستایی توجهم را به خود مشغول میکند. موهای آشفته و خاکیشان لبخندهای پر حیایشان و تو دقت نمیکنی... ⚡️میگفت اردو نمیآییم برای اینکه اردو آمده باشیم. باید غایت روشنی در میان باشد. غایتی که همه اردو همان را دنبال کند ولی تو انگار این جهت جهادی برایت پررنگ نیست. ⚡️به عینیت و واقعیت نزدیکتر بود. به دل به اندازه اندیشه بها میداد. برای همین حقیقت را بو میکشید و میافت و میدید و خیلی واقعی غرقش میشد. ⚡️وقتی امثال من دلشان برای محرومیت مردم میسوخت او اما کرامت مردم را میافت و حسرت کرامتشان را میخورد. چشمهای خسته ولی تیز بین او اینگونه به عمق نفوذ میکرد. پ ن. سید محمدساجدی سید همه جهادیهایی که میشناختم به همراه همسرش و سه دخترش در بازگشت از سفر اربعین پرکشیدند و هجرت کردند... https://eitaa.com/ali_mahdiyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#انقلاب یعنی تحول روحی یک امت. تحولی که باعث میشود آن امت، وضع موجود خود را بر اساس آرمانها نقد کند و برایش هزینه کند. یعنی قیام لله در اندازه گستره یک امت. #مقاومت حفظ این قیام است مقابل دشمنی که بنا دارد #ناامید از حرکت شویم. #چهل_سال است این قیام را حفظ کرده ایم. و این معجزه ای است بزرگتر از اصل انقلاب. به فرموده #خمینی معمار انقلاب. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
عدالتخواهی غیر انقلابی 👌اواسط دهه هفتاد وقتی علم مبارزه با و و را رهبری افراشت، هیچ کس فکر نمیکرد این شعار تبدیل به یک حرکت موثر اجتماعی شود اما دیری نگذشت که با همین شعار دولت نقد و سپس نفی شد. 👌عدالتخواهی صورتهای مختلف و متفاوت اجتماعی پیدا کرد یک صورت آن شد جریانهای جوششی که خدمت به مردم و نزدیک کردن جوانان به متن محرومین را هدف گرفتند. یک صورت آن تبدیل شد به جریان مطالبه گری از مسوولین. یک صورت نیز تبدیل شد به گروههایی که تلاش میکردند راه حلهایی برای مشکلات اداره کشور پیدا کنند. 👌اما به طور کلی تمام جریانهای عدالتخواه جوان را میشد به دو دسته تقسیم کرد عدالتخواهی مثبت که تلاش میکرد با تغییر فرهنگ مردم و ایجاد جوششهای مردمی و یا دادن راه حلهای اثباتی و یا نقدهای موثر تئوریک یا اجرایی به حرکت کشور به سمت عدالت مدد رساند و عدالتخواهی منفی. 👌عدالتخواهی منفی بیشتر شور عدالتخواهی داشت ولی از بستر اندیشه انقلاب، خیلی داراییها را اخذ نکرده بود. او هنوز بلد نبود مفهوم با مستکبرین را با جمع کند. هنوز بین حقیقت و عدالت پیوستگی روشنی را درک نکرده بود. حتی نسبت و را نیز با عدالت نمیدانست. لذا اندیشه ای کاریکاتوری داشت که در عمل از گیر دادن به زندگی این مسوول و آن مسوول شروع کرد و تا قرار گرفتن پشت سر این متهم و آن زندانی پیش رفت و در نهایت نیز شد ابزار جدی تکمیل کننده پازل فلان جریان سیاسی مفلوک و بهمان نقشه خارجی ضد مردم. 👌 حتما داستان شکل گیری جریان در غرب را شنیده اید اینها جوانان مخالف سیطره زورمداران بودند اما جهالت و سطحی بودنشان باعث شد همان قدرتمندان بیایند و به اینها بگویند اگر میخواهید اعتراض کنید بروید پشت سر بزرگترین معترض عالم یعنی و بعد اینها شدند شیطان پرست 👌من مشکل امروز کشور را نه رهبری و نه بدنه نجیب امت میدانم. بلکه مشکل را باید دوگانه ای دانست به نام و انباشت جهالت نخبگان دردمند. 👌تا وقتی عدالتخواهی از بستر انقلاب برنخیزد یعنی همه المانهای نظام اندیشه انقلاب اسلامی را در نسبت با عدالت درنیابد، یقین کنید ابزار دست ظالمین عالم خواهد بود. بلایی که بر سر بسیاری از جریانات چپ در دنیا آمد. پ ن. نامه ای که جدیدا به نام جریان عدالتخواه دانشگاه تهران رسانه ای شد نماد یک درد بیست ساله در این جریان است. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
نظام 🌾 خیلی وقت است رسم شده به نام انقلاب اسلامی، نظام اسلامی را مورد نقد قرار میدهند. اگر کسی به اسم انقلاب اسلامی، بنای دفاع از نظام را داشته باشد، متهم به و دفاع از وضعیت موجود و امثالهم میشود. 🌾 اما به نظرم یکی از غریب ترین و مظلومترین حقایق امروز، نظام اسلامی ما است. نظامی که صورت بندی آن در قانون اساسی متبلور شده است. من اگر بخواهم دو رکن اساسی و نظام اسلامی را معرفی کنم باید بگویم: اولا و ثانیا . 🌾 شاید هیچ موضوعی به اندازه این دو موضوع هم در خبرگان قانون اساسی سال 58 و هم ده سال بعد در مباحثات اصلاح و ترمیم قانون اساسی مورد اهتمام اندیشمندان انقلابی نبوده باشد. همه ارکان قانون اساسی حول همین دو محور کلیدی سامان یافته است. 🌾 اگر به این دو عنوان توجه کنیم حاکمیت را برای امت و امام مطرح کرده است. مقوله حاکمیت صورت حقوقی یک ارتباط اجتماعی حقیقی است که عمق آن نیز از جنس پیوستگی روحی است. حاکمیت صورت است. ولایتی که مردم نسبت به یکدیگر دارند و نسبت به جامعه دارند و ولایتی که حاکم نسبت به مردم دارد. 🌾 ولایت رکن اساسی است. روایات متعدد داریم که ارکان شریعت را بر میشمارد و رکن ارکان را نیز ولایت معرفی میکند. این ولایت که در سطح فقه و شریعت از آن نام میبرند همان حکومت است. 🌾 اگر صورت همه دین و معنویت را شریعت بدانیم و چارچوب صورت همه شریعت را ولایت و بدانیم. قانون اساسی ما ترسیم کننده این رکن ارکان است. قانون نقش اساسی در تغییر سبک زندگی ما دارد. قانون نقش اساسی در سبک تصمیم گیری و اداره کشور دارد. قانون نقش اساسی در صورت بندی همه رفتارهای اجتماعی و ارتباطات ما دارد. و قانون ترسیم کننده صورت نظام است. 🌾 اکنون همانطور که شریعت صورت همه دین است. نظام نیز صورت همه انقلاب است. ، عبارت دیگری از حفظ ولایت است. عبارت دیگری از حفظ شریعت است. 🌾 هیچ قدرتی در این کشور توان حفظ نظام را ندارد نه موشکها نه ای نه پول نفت و نه هیچ چیز دیگر. آنچه نظام را حفظ کرده است قدرت مردم بوده است و لا غیر. قطعا بدون این منشا قدرت، نظام توسط کل عالم تغییر پیدا میکرد تا صورتی طاغوتی و استبدادی بیابد. 🌾 است که این نظام حفظ شده است و این یک دستاورد غیر قابل کتمان برای این امت است..... https://eitaa.com/ali_mahdiyan
دوران ظهور مقاومت 🏔 قیام در اندیشه حضرت امام مفهومی عمیق و باطنی داشت. یک تحول درونی در اندازه یک امت. به تعبیر اهل معنی یقظه. یا همان بیداری. مفهوم را امام بر همین اساس اولین بار طرح کرد. 🏔مقاومت یعنی نگه داشتن قیام، وقتی دشمن میخواهد آن را از بین ببرد. لذا مقاومت نیز یک حقیقت اولا روحی در یک امت است. من میگویم مقاومت یعنی حفظ انقلاب و حفظ بیداری در مقابل دشمنی که نمیخواهد این دو وجود داشته باشند. 🏔امروز وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ایران یک کشور نیست بلکه یک نهضت است. تعبیر درستی است. هویت درونی این کشور و این مردم نهضت است و قیام. و شاید از چهل سالی که گذرانده ایم بیشترش را مشغول مقاومت بوده ایم. 🏔اما امروز زمان ظهور و بروز مقاومت است. بروز مقاومت زمانی رخ میدهد که دشمن همه توانش را در تقابل با شما به رخ میکشد و آخرین حربه اش را رو میکند. 🏔در زمان آنچه خود را بروز داد همین حقیقت بود. در این دوران به حکم آیه فبشرالصابرین که رجوع به هویت انا للهی یعنی بازگشت جدی به خویشتن الهی و انا الیه ای یعنی بازگشت جدی به مسیر انقلاب است، رخ میدهد. 🏔در این دوران یعنی بروز ایمان مردم به سنتهای قطعی الهی در پیروزی بر دشمن بروز میکند. و صبر و توکل دو بال اصلی مقاومت و پیروزی اند. 🏔در دوران بروز مقاومت مردم داراییهایی که با قیامشان به دست آورده اند خواهند یافت. این به جز دوران انقلاب و قیام است که مردم را به آینده و انزجار از وضع موجود فرا میخواندیم. در دوره مقاومت مردم آنچه با قیام یافته اند را پیدا میکنند و به کار میگیرند. 🏔اما بعد از بروز مقاومت دوره بروز یک پیروزی جدی و گشوده شدن ابواب نصرت الهی است که در آن فوج فوج مردم به انقلاب میپیوندند و این یعنی مرحله بعد، زمان فتح مکه است و بروز قدرت جبهه حق. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
نبرد تن به تن ⚡️جنگ اقتصادی مثل همه نبردهای دیگر هم به مدیریت کلان کشور مربوط است هم به زندگی مردم. نقد به مدیریت اقتصادی کشور امروز شیوع زیادی دارد خیلی ها برای اینکه از هم جا نمانند و در تبری از دولت ضعیف کنونی از دیگران پیشی بگیرند، روا و ناروا به مسوولین میتازند. حرفی نیست. اما این نبرد سوی دیگری هم دارد و آن مردمند. ⚡️طرحهای دولت در رها سازی بازار یا شکل دادن به بازار ثانویه یا ورود حداکثری و غیر عادی دولت در بازار و قیمتها همه به شکست منجر میشود اگر توجه به این سوی درگیری نداشته باشیم. ⚡️اقتصاد مقاومتی فقط یک بسته مدیریتی نیست. بلکه یک و عمومی است. مردمی که بپذیرند در شرایط جنگ هستیم به گونه دیگری زندگی میکنند. باید قبول کنیم بنا است با شیوه زندگی خود به جنگ دشمن برویم. ⚡️من همه ضعفهای موجود در این صحنه را خلاصه شده در یک نکته میدانم و آن "سودجویی در شرایط جنگ" است. بقیه مسائل از دل همین یک مرض بیرون میآید. این فسادی است که خیلی هم قابل کیفر و مجازات رسمی نیست. بیماری که نرم و پنهان کم و بیش در زندگی ما رخنه میکند و جبهه حق را پوک و ضربه پذیر میکند. ⚡️آن کسی که از بازار بلبشوی امروز تلاش میکند سود بیشتری به دست آورد و پول و سرمایه اش را به گونه ای هدایت میکند که سود بیشتر کسب کند مصداق تابلو و روشن ماجرا است. مصداقهای دیگر هم وجود دارد. ⚡️اما در مقابل در میان فشار زندگی و نوسانات عجیب و غریب قیمتها بقالی را دیدم که اجناسش را به همان قیمتی میفروخت که از قبل میداد. میگفت ماه پیش این قیمت خریده ام این هم سودش. چرا گران کنم وقتی گران نخریده ام. احساس کردم خیلی ها به این سبک محاسبه میخندند ⚡️شما قطعا زیاد دیده اید آدمهایی که از ترس گرانی بیشتر میخرند تا در خانه ذخیره کنند. اما من کسی را میشناسم که هر کالایی را اگر تا قبل از آن بیشتر میخرید این روزها کمتر میخرد که دیگران اذیت نشوند. ⚡️حمایت از کالای ایرانی هم ملاک خوبی شده برای سنجش میزان سودگرایی در زندگی. حمایت از کالای ایرانی فقط به دولت ربط ندارد بلکه به زندگی مردم هم مربوط است. کسانی که دلیلشان بر نخریدن کالای ایرانی کیفیت است قطعا توجهی به مقوله مبارزه در سبک زندگیشان ندارند. حرفشان این است که من زندگی راحت و سود شخصی ام مهم است مابقی اش هم ربط به مسوولین دارد. اینها خود را در مبارزه کنار میکشند و خیال میکنند ضربه هایی که به کشور میخورد ربطی به این اخلاق و شیوه زندگی ندارد. ⚡️اساسا باید گفت ناکارآمدی و ضعف و سستی مدیریت کشور نیز برآمده از همین سبک زندگی است. اخلاق زیر بار مسوولیت نرفتن و سودگرایی باعث میشود مدیرانی به دست مردم انتخاب شوند که همین اخلاق را دارند "کما تکونوا یولی علیکم" هر طور که فرهنگ جامعه باشد شکل حکومت حاکمان و منتخبین همانگونه میشود چنین فضای مدیریتی فساد بیشتری را در خود تحمل میکند و فشلتر خواهد بود. راه چاره تغییر سبک زندگی ها است. ⚡️مردم باید باور کنند خرید و فروشهایشان و پسندهایشان و انتخابشان و محاسبات عادی زندگیشان و حتی قضاوتهایشان درباره یکدیگر و درباره دولت و درباره دشمن همه و همه عوامل تعیین کننده در نبرد امروز و شرایط ویژه کشور است. ⚡️کاش طلاب و نخبگان ما به این امور هم میپرداختند و نقاط قوت و داراییهای مردمی را در این نبرد به چشم میآوردند و دستورات دینی را نیز در چنین شرایطی به نحو قابل پذیرش در اجتماع گفتمان میکردند. به جز دولت خیلی ها باور نکرده اند شرایط جنگی است و خیلی ها هم ربط خود را به این جنگ پیدا نکرده اند و این شرایط را دشوارتر میکند. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
تک تیر اندازها ✍ یادم میاید هفت هشت سال پیش یک مشت از رفقای ما شروع کردند به طرح بحث درباره جناب استاد مصباح یزدی. اینها داستان شریعتی و اختلاف نظر و شهید بهشتی را در این باره مطرح کردند. پرسیدم این دعوا الان دقیقا چه مشکلی را حل و فصل میکند؟ توضیح روشنی نمیشنیدم. ✍ به آنها میگفتم شما خوب میدانید الان سطوح دو و سه در حوزه علمیه را کسانی دارند به دست میگیرند که بنای کار برای انقلاب ندارند و با شعارهای مقدسی تلاش میکنند طلاب را جذب یک بستر تربیتی خاص کنند که خروجی اش بشود نیروهای بی تفاوت به جریان انقلاب اسلامی. در این میان مگر چند تا استاد مصباح در حوزه میشناسید که طرحی تعلیمی تربیتی پشتیبان انقلاب داشته باشد؟ ✍ کسانی که در فضای حوزه تنفس میکنند خوب میبینند چطور جریان مقابل انقلاب در حال چهره سازی برای آینده است. چگونه عده ای را دارند علم میکنند که عبای مرجعیت تنشان کنند. ✍ این طرف اما مثل آب خوردن شخصیت هایی که در گلویشان فریادی هست برای کمک به انقلاب در حال ترور شدن هستند. مثل یک تک تیرانداز ماهر نشسته اند و هدف میگیرند و میزنند. یک روز گلوی را در فیضیه نشانه میروند. یک روز گلوی را . روز دیگر را میزنند. روز دیگر میروند سراغ دانشگاه امام صادق و اساتید و منسوبین به آیت_الله_مهدوی. یک روز را بی آبرو می کنند و روز دیگر را. ✍ هیچ کدام از این آدمها مطلوب صد در صدی نیستند ولی دقیقا آن زمان که دهان باز میکنند برای دفاع از مردم و یا حمله به جریان لیبرال وطنی و یا پشتیبانی انقلاب اسلامی خفه اش میکنند. یک سندی چیزی برای بی آبرو کردنش درست میکنند. سندی که مورد پسند جامعه مخاطبین همان شخص باشد. قطعا آقای مصباح را جلوی نسل انقلابی میتوانید با طرح اختلافش با شهید بهشتی ساکت کنید. آن دیگری را با دغدغه های عدالتخواهی و آن یکی را با قراردادنش جلوی فلان عالم و آیت الله و خلاصه فقط مهم است این آدم دیگر ساکت شود. ✍ بهترین ابزار برای این اتفاق ، کسانی هستند که سنگ آرمان های انقلاب را به سینه میزنند اینها بلدند به چه زبانی یک شخصیت را در چشم مخاطبینش خراب کنند. کسانی که نگاه کلان و جبهه ای و به تبع رویکرد راهبردی ندارند لذا مفهوم مقدسی به نام را اساسا به معنای "ماست مالی" گرفته اند. ✍ این مهم است که اینها اسلحه ای کارآمد در دست دشمن هستند لکن مهمتر آن است که دشمن چشمهای تیز بینی دارد و خوب میزند و از آن نیز مهمتر اینکه ما چقدر بی خیال و بی تفاوتیم. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
رفقای سیدمحمد میخواهند بروند در مساجدی که او ساخته بود مراسم بگیرند. این هم پوسترش. این عکس وسط پوستر را خیلی دوست دارم. آن دستی که روی سینه گذاشته آثار سوختگی دارد. در اردوی جهادی حین کار سوخته. چشمهای خسته و اشک آلود. لبهایی که سرود جهادی میخواند" هر که شد عبدالله والی دل ما است". حالا بنا است بچه ها در مساجدی که او ساخته بود برایش روضه بگیرند همراه مردمی که صمیمانه عاشقش بودند.