eitaa logo
بر پا
8.7هزار دنبال‌کننده
653 عکس
384 ویدیو
75 فایل
یادداشتهای علی مهدیان طلبه عصر انقلاب قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادی.... https://zil.ink/alimahdiyan ارتباط با ادمین @admin_barpa
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری فارس
14.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سید محمدساجدی هنرمند، طراح، معمار و از مسئولین گروه جهادی محبین الائمه طی سانحه ای دربازگشت از کربلا به دیار باقی هجرت کرد. 🔹همسر و دو فرزند وی نیز در این سانحه جان باختند. @Farsna
19.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یار گمنام سید علی خامنه ای از پیشگامان اردوهای جهادی سید محمد ساجدی او به همراه همسر و سه دخترش بعد از زیارت کربلا در اربعین پر کشیدند و رفتند. او که بود؟..... #ثمره_انقلاب @ali_mahdiyan
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
درباره مجاهدی گمنام که به همراه خانواده اش در سفر کربلا پر کشید و رفت. هر که شد عبدالله والی دل ماست @ali_mahdiyan
هدایت شده از اندیشه ولایی
سخنرانی حاج علی مهدیان.mp3
زمان: حجم: 6.83M
سخنان حجةالاسلام علی مهدیان در وصف هنرمند جهادی، مرحوم #سیدمحمد_ساجدی مراسم بزرگداشت - 16 آبان 1397 - مسجد الغدیر قم @KhaneTolab
ساده 🌾من از طرح و گرافیک و نقاشی و امثالهم سر در نمیاورم. برای همین هم هیچ وقت به خودم اجازه ندادم به سید محمد بگویم از دیدن طرحهایی که او خلق میکند، چه احساسی در من شکل میگیرد. 🌾نمیدانم تا کنون در مقابل یک سادگی معنوی قرار گرفته اید یا نه، چقدر زیبایی در دل سادگی نهفته است چه آرامشی معنوی در دل سادگی میتوان مشاهده کرد. چهره ساده کودکان روستایی را دیده اید؟ سادگی آسمان را تجربه کرده اید؟ اصلا عکس سید محمد یا نه عکس یک شهید را بگیرید و تماشا کنید یا مثلا عکس امام خمینی را نگاه کنید؟ چقدر زیبا است اما چقدر ساده است؟ دیده اید یک دختر کوچک وقتی چادر سر میکند چطور میشود؟ سادگی میپوشد و زیبا میشود؟ سادگی پر از زیبایی آرامش بخش و معنوی؟ جملات قرآن را از این منظر دیده اید؟ چقدر همه چیز را ساده گفته است ولی زیبا است؟ این سادگی باعث پنهان ماندن یک حقیقت هم خواهد شد. یعنی اگر چشمهایت را خوب مجهز به فهم نکرده باشی اصلا متوجه نمیشوی؟ 🌾احساس من با نگاه کردن به طرحهای سید محمد این بود. معجونی از زیبایی و آرامش معنوی و سادگی. 🌾و من متوجه نبودم. راز گمنامی سید محمد هم همین بود. سید محمد را باید با سادگی زیبا و معنوی اش بشناسی. سادگی که باعث گمنامی اش میشد. حالا میفهمم یک انسان چند بعدی و کارآمد مثل او با این همه آثار زیبای هنری چطور میتوانست این قدر گمنام باشد؟ روح او معجونی از سادگی و عشق بود. خدمت و تواضع روحی ساده و گمنام میساخت و البته معنوی. 🌾دیروز رفیق طراح سید محمد ساجدی برای ما درد دل میکرد. میگفت سید محمد ساجدی شاگرد قوی استاد نجابتی بود. کارش عالی بود. اما تلاش میکرد کنار استاد نجابتی زیاد به چشم نیاید. رفیق هنرمند سید محمد میگفت، شما نمیدانید ولی یک هنرمند میفهمد که تلاش برای گمنامی چقدر مشکل است. هنرمندها میخواهند هنرشان و خودشان دیده شوند ولی محمد سعی میکرد دیده نشود. و این خیلی عجیب بود. 🌾او میگفت باور کنید سید محمد با این همه هنری که داشت میتوانست بابت هر پروژه ای که انجام میدهد کلی عائدی مالی داشته باشد. اما وقتی کاری انجام میداد پولش را نگه میداشت و خرج اردوی جهادی میکرد. رفیق سید محمد گریه میکرد و میگفت من میدانستم و شما ها این را نمیفهمیدید حتی پدرش هم نمیدانست که محمد بعضی ماه ها فقط با پول یارانه زندگی خودش و خانواده اش را میچرخاند تا پولهایش را خرج مردم محروم کند. 🌾و حقیقتا عجب از آن همسری که سید محمد را پشتیبانی میکرد که بتواند اینگونه مجاهدت کند. 🌾یکی از رفقا میگفت: دیدید خیلی ها بعد از بیرون آمدن از مطب دکتر حساب میکنند که این دکتر چقدر پول در روز یا ماه یا سال در میاورد؟ میگفت دیروز نشسته بودم حساب میکردم محمد ساجدی چقدر دارایی معنوی دارد که بعد از پروازش برایش کار میکند؟ در چند روستای دورافتاده با گمنامی تمام مسجد ساخته؟ چه دلهایی را به انقلاب امیدوار کرده؟ چقدر برای رفقای جهادی اش زحمت کشیده؟ خانه چند طلبه را آماده زندگی کرده؟ چند بیمار یا فقیر یا مسکین را رسیدگی کرده؟ چند بار در این شهر قم پرچم امر به معروف و نهی از منکر و غیرت ورزی را بالا نگه داشته؟ چقدر از اراذل و اوباش کتک خورده تا بفهمند شهر قم شهر قم است؟ چه دلهایی مومنی را با خودش برده؟ 🌾خدا رحمت کند سید شهیدان اهل قلم، شهید آوینی که سید محمد ساجدی خیلی به او ارادت داشت. شهید آوینی میگوید: سرانجام کارما، بلا استثنا، انعکاس چهره باطن ما است در آینه دهر. 🌾سید محمد ساجدی یار گمنام انقلاب خمینی در بازگشت از سفر اربعین به همراه همسر و سه دخترش به سوی آسمان پر کشید..... و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله...... https://eitaa.com/ali_mahdiyan
703.4K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند سال پیش که #سیدعلی_خامنه_ای به قم سفر کرده بودند. یکی از اساتید مشهور و دانشمند حوزه علمیه در جلسه ای سخن خود را چنین آغاز کرد: تبریک میگویم به امام زمان عج به وجود چنین نائبی.... https://eitta.com/ali_mahdiyan
تف ⚡️با پیروزی انقلاب یک بیماری، دائما ملت برخاسته، را رنج میداد. بیماری که در طرح رفراندوم اندیشه "جمهوری دموکراتیک اسلامی" را به عنوان خواسته خود طرح میکرد. از این کلمه "دموکراتیک" ساده نگذرید این کلمه محصول یک بیماری عمیق است در جان ما. ⚡️همان بیماری که بعد در قامت مقابله با قانون ولایت هم رخنمایی میکرد. همانکه بخش عمده ای از پیکره اولین دولت بعد از انقلاب را شکل میداد. ⚡️ بیداری دوم و انقلاب دوم ملت ایران این میزان را تف کرد و این اندیشه مفتضح شد و کنار رفت. اساسا قصه انقلاب دوم ایران نتیجه یک خالص سازی جدی درونی در مردم بود. ⚡️قدم دوم با خون هفتاد و دو تن برداشته شد. بعد شهادت یعنی سیدالشهدای انقلاب. نامه بهشتی به امام تبیین کننده جریان غربگرای واداده است که در جان ملت ریشه دوانده بود. ملت پوست انداخت با عروج بهشتی. یک مرحله دیگر از پالایش نسبت به غربگرایی در کشور. ⚡️خدا رحمت کند امام را که گفت تا من هستم نمیگذارم لیبرالها در این کشور باقی بمانند. اما هیچ کس از خود نپرسید که مگر امام بعد رحلتش نابود میشود؟ او هست و تا او هست چه با دست سیدعلی چه با دست همین مردم قدم به قدم لیبرالها در حال عقب رفتنند. ⚡️داستان 88 را شوخی نگیرید سال 88 هویت لیبرالیسم پنهان در قبای نخبگان و مسوولین نمایان شد. هم هویت ضد قانونش هم هویت ضد مردمش و هم هویت ضد سید الشهدا. باز هم ملت در این زهر را قی کرد. ⚡️از من بپرسید درباره آینده میگویم مثل روز برایم روشن است چالش جدید کشور نیز قرار است چه بلایی بر سر این بیماری بیاورد. هر چه پیش میرویم حال مردم بیشتر از این جریان به هم میخورد. جریان فرتوت و تنبل و پر مدعا و بی خاصیت چهره را به یاد بیاورید ببینید احساس مردم به او چیست و جریان ذلیل و بی تدبیر و بی اعتماد به داخل پر اعتماد به خارج چهره مسوولین و را تصور کنید. ⚡️رفقا! این خط و این نشان! یقین دارم کشور در حال پوست اندازی است باز هم خالص میشویم و توحیدی تر. و بنا است دوباره این زهرماری را قی کنیم و تف کنیم. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
درسهای سید محمد ⚡️وسط تحلیل فیلم بهم گفت تو فقط به محتوا فکر میکنی ولی برای من مهمه که این محتوا را چطور به دل مخاطب برسانم. برای تو این مهم نیست ولی من این وجه را مشکل تر میدانم. میگفت تو و خیلی طلبه ها به فرم و قالب فکر نمیکنید شما بنا است حقایق را به دلها برسانید... ⚡️وسط مباحثه درباره برنامه ریزی برای خانواده ها در یک اردو به من گفت اندیشه ات از بستر طبیعی و فطری زندگی دور است. خیلی ذهنی و خشک تحلیل میکنی. حقایق را واقعی و عینی ببین. ⚡️میگفت تو به جزییات نگاه نمیکنی. من ترکها و زخم های روی پاهای برهنه این کودک روستایی توجهم را به خود مشغول میکند. موهای آشفته و خاکیشان لبخندهای پر حیایشان و تو دقت نمیکنی... ⚡️میگفت اردو نمیآییم برای اینکه اردو آمده باشیم. باید غایت روشنی در میان باشد. غایتی که همه اردو همان را دنبال کند ولی تو انگار این جهت جهادی برایت پررنگ نیست. ⚡️به عینیت و واقعیت نزدیکتر بود. به دل به اندازه اندیشه بها میداد. برای همین حقیقت را بو میکشید و میافت و میدید و خیلی واقعی غرقش میشد. ⚡️وقتی امثال من دلشان برای محرومیت مردم میسوخت او اما کرامت مردم را میافت و حسرت کرامتشان را میخورد. چشمهای خسته ولی تیز بین او اینگونه به عمق نفوذ میکرد. پ ن. سید محمدساجدی سید همه جهادیهایی که میشناختم به همراه همسرش و سه دخترش در بازگشت از سفر اربعین پرکشیدند و هجرت کردند... https://eitaa.com/ali_mahdiyan
8.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#انقلاب یعنی تحول روحی یک امت. تحولی که باعث میشود آن امت، وضع موجود خود را بر اساس آرمانها نقد کند و برایش هزینه کند. یعنی قیام لله در اندازه گستره یک امت. #مقاومت حفظ این قیام است مقابل دشمنی که بنا دارد #ناامید از حرکت شویم. #چهل_سال است این قیام را حفظ کرده ایم. و این معجزه ای است بزرگتر از اصل انقلاب. به فرموده #خمینی معمار انقلاب. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
عدالتخواهی غیر انقلابی 👌اواسط دهه هفتاد وقتی علم مبارزه با و و را رهبری افراشت، هیچ کس فکر نمیکرد این شعار تبدیل به یک حرکت موثر اجتماعی شود اما دیری نگذشت که با همین شعار دولت نقد و سپس نفی شد. 👌عدالتخواهی صورتهای مختلف و متفاوت اجتماعی پیدا کرد یک صورت آن شد جریانهای جوششی که خدمت به مردم و نزدیک کردن جوانان به متن محرومین را هدف گرفتند. یک صورت آن تبدیل شد به جریان مطالبه گری از مسوولین. یک صورت نیز تبدیل شد به گروههایی که تلاش میکردند راه حلهایی برای مشکلات اداره کشور پیدا کنند. 👌اما به طور کلی تمام جریانهای عدالتخواه جوان را میشد به دو دسته تقسیم کرد عدالتخواهی مثبت که تلاش میکرد با تغییر فرهنگ مردم و ایجاد جوششهای مردمی و یا دادن راه حلهای اثباتی و یا نقدهای موثر تئوریک یا اجرایی به حرکت کشور به سمت عدالت مدد رساند و عدالتخواهی منفی. 👌عدالتخواهی منفی بیشتر شور عدالتخواهی داشت ولی از بستر اندیشه انقلاب، خیلی داراییها را اخذ نکرده بود. او هنوز بلد نبود مفهوم با مستکبرین را با جمع کند. هنوز بین حقیقت و عدالت پیوستگی روشنی را درک نکرده بود. حتی نسبت و را نیز با عدالت نمیدانست. لذا اندیشه ای کاریکاتوری داشت که در عمل از گیر دادن به زندگی این مسوول و آن مسوول شروع کرد و تا قرار گرفتن پشت سر این متهم و آن زندانی پیش رفت و در نهایت نیز شد ابزار جدی تکمیل کننده پازل فلان جریان سیاسی مفلوک و بهمان نقشه خارجی ضد مردم. 👌 حتما داستان شکل گیری جریان در غرب را شنیده اید اینها جوانان مخالف سیطره زورمداران بودند اما جهالت و سطحی بودنشان باعث شد همان قدرتمندان بیایند و به اینها بگویند اگر میخواهید اعتراض کنید بروید پشت سر بزرگترین معترض عالم یعنی و بعد اینها شدند شیطان پرست 👌من مشکل امروز کشور را نه رهبری و نه بدنه نجیب امت میدانم. بلکه مشکل را باید دوگانه ای دانست به نام و انباشت جهالت نخبگان دردمند. 👌تا وقتی عدالتخواهی از بستر انقلاب برنخیزد یعنی همه المانهای نظام اندیشه انقلاب اسلامی را در نسبت با عدالت درنیابد، یقین کنید ابزار دست ظالمین عالم خواهد بود. بلایی که بر سر بسیاری از جریانات چپ در دنیا آمد. پ ن. نامه ای که جدیدا به نام جریان عدالتخواه دانشگاه تهران رسانه ای شد نماد یک درد بیست ساله در این جریان است. https://eitaa.com/ali_mahdiyan
نظام 🌾 خیلی وقت است رسم شده به نام انقلاب اسلامی، نظام اسلامی را مورد نقد قرار میدهند. اگر کسی به اسم انقلاب اسلامی، بنای دفاع از نظام را داشته باشد، متهم به و دفاع از وضعیت موجود و امثالهم میشود. 🌾 اما به نظرم یکی از غریب ترین و مظلومترین حقایق امروز، نظام اسلامی ما است. نظامی که صورت بندی آن در قانون اساسی متبلور شده است. من اگر بخواهم دو رکن اساسی و نظام اسلامی را معرفی کنم باید بگویم: اولا و ثانیا . 🌾 شاید هیچ موضوعی به اندازه این دو موضوع هم در خبرگان قانون اساسی سال 58 و هم ده سال بعد در مباحثات اصلاح و ترمیم قانون اساسی مورد اهتمام اندیشمندان انقلابی نبوده باشد. همه ارکان قانون اساسی حول همین دو محور کلیدی سامان یافته است. 🌾 اگر به این دو عنوان توجه کنیم حاکمیت را برای امت و امام مطرح کرده است. مقوله حاکمیت صورت حقوقی یک ارتباط اجتماعی حقیقی است که عمق آن نیز از جنس پیوستگی روحی است. حاکمیت صورت است. ولایتی که مردم نسبت به یکدیگر دارند و نسبت به جامعه دارند و ولایتی که حاکم نسبت به مردم دارد. 🌾 ولایت رکن اساسی است. روایات متعدد داریم که ارکان شریعت را بر میشمارد و رکن ارکان را نیز ولایت معرفی میکند. این ولایت که در سطح فقه و شریعت از آن نام میبرند همان حکومت است. 🌾 اگر صورت همه دین و معنویت را شریعت بدانیم و چارچوب صورت همه شریعت را ولایت و بدانیم. قانون اساسی ما ترسیم کننده این رکن ارکان است. قانون نقش اساسی در تغییر سبک زندگی ما دارد. قانون نقش اساسی در سبک تصمیم گیری و اداره کشور دارد. قانون نقش اساسی در صورت بندی همه رفتارهای اجتماعی و ارتباطات ما دارد. و قانون ترسیم کننده صورت نظام است. 🌾 اکنون همانطور که شریعت صورت همه دین است. نظام نیز صورت همه انقلاب است. ، عبارت دیگری از حفظ ولایت است. عبارت دیگری از حفظ شریعت است. 🌾 هیچ قدرتی در این کشور توان حفظ نظام را ندارد نه موشکها نه ای نه پول نفت و نه هیچ چیز دیگر. آنچه نظام را حفظ کرده است قدرت مردم بوده است و لا غیر. قطعا بدون این منشا قدرت، نظام توسط کل عالم تغییر پیدا میکرد تا صورتی طاغوتی و استبدادی بیابد. 🌾 است که این نظام حفظ شده است و این یک دستاورد غیر قابل کتمان برای این امت است..... https://eitaa.com/ali_mahdiyan
دوران ظهور مقاومت 🏔 قیام در اندیشه حضرت امام مفهومی عمیق و باطنی داشت. یک تحول درونی در اندازه یک امت. به تعبیر اهل معنی یقظه. یا همان بیداری. مفهوم را امام بر همین اساس اولین بار طرح کرد. 🏔مقاومت یعنی نگه داشتن قیام، وقتی دشمن میخواهد آن را از بین ببرد. لذا مقاومت نیز یک حقیقت اولا روحی در یک امت است. من میگویم مقاومت یعنی حفظ انقلاب و حفظ بیداری در مقابل دشمنی که نمیخواهد این دو وجود داشته باشند. 🏔امروز وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد ایران یک کشور نیست بلکه یک نهضت است. تعبیر درستی است. هویت درونی این کشور و این مردم نهضت است و قیام. و شاید از چهل سالی که گذرانده ایم بیشترش را مشغول مقاومت بوده ایم. 🏔اما امروز زمان ظهور و بروز مقاومت است. بروز مقاومت زمانی رخ میدهد که دشمن همه توانش را در تقابل با شما به رخ میکشد و آخرین حربه اش را رو میکند. 🏔در زمان آنچه خود را بروز داد همین حقیقت بود. در این دوران به حکم آیه فبشرالصابرین که رجوع به هویت انا للهی یعنی بازگشت جدی به خویشتن الهی و انا الیه ای یعنی بازگشت جدی به مسیر انقلاب است، رخ میدهد. 🏔در این دوران یعنی بروز ایمان مردم به سنتهای قطعی الهی در پیروزی بر دشمن بروز میکند. و صبر و توکل دو بال اصلی مقاومت و پیروزی اند. 🏔در دوران بروز مقاومت مردم داراییهایی که با قیامشان به دست آورده اند خواهند یافت. این به جز دوران انقلاب و قیام است که مردم را به آینده و انزجار از وضع موجود فرا میخواندیم. در دوره مقاومت مردم آنچه با قیام یافته اند را پیدا میکنند و به کار میگیرند. 🏔اما بعد از بروز مقاومت دوره بروز یک پیروزی جدی و گشوده شدن ابواب نصرت الهی است که در آن فوج فوج مردم به انقلاب میپیوندند و این یعنی مرحله بعد، زمان فتح مکه است و بروز قدرت جبهه حق. https://eitaa.com/ali_mahdiyan