eitaa logo
🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
13.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
740 ویدیو
108 فایل
لینک کانال👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 بایگانی صوت ها و سخنرانی ها👇 @allame_hasanzadeh_bayegani تبادل و تبلیغ👇 @alfaghir_59 🔴مدیریت کانال 👇 @alfaghir_59
مشاهده در ایتا
دانلود
✍استادصمدی آملی: 🌴حق، حضور مطلق است کی غایب بوده تا کسی بخواهد او را پیدا کند؟ 🌾انسان برای پیدا کردن کسی می‌رود که او غایب باشد. 🌴مثلا به آقایی که در اینجا نیست، به بیرون از منزل رفته و یا در شهر دیگری است، زنگ میزنیم و یا خودمان به دنبال او می رویم تا او را پیدا کنیم 🌾در حالی که حق، شهود مطلق و حضور مطلق است، لذا می‌فرمایند: 🌴خودت حضور پیدا کن که هر جا تو حضور پیدا کنی، بودِ ایشان را می بینی 🌾غايب نبودهای که شوم طالب حضور پنهان نبودهای که هویدا کنم ترا 🌴با صد هزار جلوه برون آمدی که من با صدهزار دیده تماشا کنم ترا 📚کتاب حضور و مراقبت، مجلس سوم https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
#شرح_کتاب_الموت_بحارالانوار ج هشتادسه ۳۰-۱-۴۰۲.m4a
5.24M
📣 🥀باب چهارم روایت اول🥀 🌤عنوان باب چهارم = حب لقاءالله و ذم الفرار من الموت / اگر درخواست موت کراهت دارد، منظور از تمنای موت توسط اولیای الهی که در تورات آمده چیست؟!/ باز شدن به باطن در زمان مرگ بقدری عجیب است که قرآن از لفظ "تیز شدن چشم" استفاده کرده / تفاوت کافر ومومن در اشتیاق برداشته شدن پرده هنگام است! / امیرالمومنین علیه السلام نحوه دعا کردن در مورد عمر یا مرگ را آموزش دادند... 🌤 🌤در جمع اصحاب رسانه ملی🌤 ۱۴۰۲/۱/۳۰ ┄┅═══❉☀❉═══┅┄ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دستورالعمل علامه حسن‌زاده آملی (ره) 🔸برای خودسازی ▫️«برنامه تلویزیونی کلمه» https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
📘 الهی نامه 🤲الهى چگونه ما را مراقبت نباشد که تو رقیبى و چگونه ما را محاسبت نبود که تو حسیبی 💫علامه حسن زاده آملی ( ره) https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🔰 + من راهی مطمئن‌تر و متقن‌تر از قرآن سراغ ندارم. - إِنَّ هٰذَا القُرآنَ يَهدي لِلَّتي هِيَ أَقوَمُ وَيُبَشِّرُ المُؤمِنينَ  - علامه طباطبایی (ره) ▫️برنامه تلویزیونی کلمه https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
💫علامه حسن زاده آملی رحمت الله عليه: 🔅«سلوک عبارت از سیر الی الله ، و سیر فی الله است، سیر الی الله نهایت دارد ، اما سیر فی الله نهایت ندارد یعنی سلوک عبارت از رفتن است ، از اقوال و افعال و اخلاق بد، به اقوال و افعال و اخلاق نیک و از هستی خود ، به هستی خدای، چون سالک با اقوال و افعال و اخلاق نیک ملازمت نماید، انوار معارف بر وی ظاهر می گردد و حقایق اشیاء گاهی بر وی منکشف شود و از هستی خود بمیرد و به هستی خدای زنده گردد» 📚 فصوص الحکم بر فصوص الحکم، ص۳۰۹) https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
💠 حضرت علامه حسن‌‌زاده آملی (رضوان الله تعالی علیه) 🔸 شیخ الرئیس در آخر مقاله‌‌ی چهارم کتابِ نفسِ "شِفاء" کلامی کامل در غایت اِتقان و احکام دارد که سزاوار است به نقلِ آن، تبرّک جوییم و به ترجمه‌‌ی آن تشرّف یابیم: 🔹 دانسته باد که؛ نقل کلام این اَعاظِم نه از این روی است که حق، از رجال، دانسته شود که سیره‌‌ی مقلّدین است. بلکه انتخابِ قولِ حق، در تأییدِ مرام است که سنّتِ محقّقین است. 🔸️ باری شیخ گوید: چه بسیار که نَفْس چنان‌‌که در بدنِ خود تأثیر می‌‌‌کند، در بدن دیگر (هم) تأثیر می‌کند. مانند: شور چشم و وَهم کاری. بلکه هر گاه نَفْس قوی و شریف شبیه به مَبادی باشد، عنصر این عالم، او را اطاعت کند و از وی مُنفَعل شود و آنچه که در نَفْس تصوّر شده است در این عنصر موجود می گردد. 🔹 گوهرِ نَفْس، به حَسبِ ذات خود، مُنطبع در مادّه‌‌‌ای که مر او راست، نیست. بلکه نفْس همّتِ خود را بِدان مادّه که بدن اوست، منصرف گردانیده است. 🔸️ پس چون بدین تعلّق، عنصرِ بدنی را از مقتضای طبیعتش اِحاله می‌‌کند و دگرگون می‌‌گرداند، اگر نَفْس، به درستی، شریف و قوی (باشد) هر گاه در میلِ به بدنش سخت فرو رفته نباشد، تأثیرش به بدن های دیگر که بدو اختصاص می‌‌یابند، تجاوز کند، (امر) تازه‌‌ای نیست. 🔹 و مع‌‌ذلک به حَسَبِ تکوین، جداً در طبقه‌‌ی خود عالی، و در ملکت خود قوی بوده باشد؛ چنین نفس، بیماران را شفا دهد، و اَشرار را بیمار گرداند، و طَبایعی را ویران و طَبایعی را استوار کند، و عناصر به اِطاعتِ او، اِستحاله شوند که آتش جز آتش(غیراز آتش)، و زمین جز زمین گردد، و به اِرادَت وی باران فرود آید و فراوانی روی نماید. 🔸️ چنان که خَسْف و وَبا پدید آید؛ یعنی زمین فرو ببرد و بیماری وَبا حادِث شود. همه ی این امور به حَسَبِ واجبِ عقلی است، یعنی به اِقتضای حُکمِ مُحکم برهان است. 📚 رساله‌‌ی سِرّ استجابت دعا/ ص۱٢الی۱٣ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🔹سعی کنیم با ورع و تقوا و استغفار، رابطه میان خود و خدا را اصلاح کنیم تا همه‌ چیز دنیا و آخرت برای ما روبه‌راه شود. 📚در محضر بهجت، ج۲، ص۳۸۴ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه حسن زاده آملی رحمت الله عليه : همین ملکات ما، صور برزخی هستند، ما شب و روز داریم، خودمون رو می‌سازیم 💢کانال علامه حسن زاده آملی (ره):👇 https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7 تبلیغات و تبادل👇 @Mahdii233 مدیریت کانال (پیشنهادات و انتقادات):👇 @alfaghir_59 آی دی کانال:👇 @allame_hasanzadeh کپی بدون ایدی کانال👈مجاز باصلوات جهت ظهور
#پاسخ_به_سئوال_پیرامون_جهنم.m4a
14.44M
🍃پاسخ به سئوالی پیرامون چگونگی ورود بهشتی وجهنمی به جهنم...🍃 https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
كسى كه حق را از خود در خود، به چشم حق بيند، اين عارف است✅ و آن كه حق را از خود در خود، به چشم خود بيند اين غير عارف است❗️ وآن كه حق را نه از خود و نه در خود مى‏بيند و انتظار مى‏برد كه در آخرت به چشم خود ببيند، اين جاهل است‼️ 📚ممدالهمم در شرح فصوص الحکم 💫علامه حسن زاده آملی (ره) https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
چه برنامه ای شود امشب دست آقای یامین‌پور درد نکند بابت این انتخاب. یک استاد ماهر فلسفه و عرفان قرار است از استادش بگوید. عاشقان عرفان امشب مست و بی قرارند. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🌾علامه حسن زاده( ره) خاموش باش تا گویا شوی. چشم ببند تا بینا شوی. رسول الله (صلی الله علیه و آله) فرمود: غضوا ابصارکم ترون العجائب. چشمهایتان را ببندید تا عجائب را ببینید. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
آیت الله بهجت رحمه الله علیه: 💠زهد، با داشتن دنیا منافات ندارد... میزان در زهد، دنیا داشتن یا نداشتن نیست؛ بلکه میزان دل بستن یا نبستن به دنیا است. دنیاپرستان را بنگرید که به چه دل بسته اند و بر سر چه با هم نزاع دارند؛ به دنیایی از کاغذ و مقوا و خانه عنکبوت!... https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🌾علامه طباطبایی (ره): تقوا تنها از راه روزه و خودداری از شهوات، به دست می آید…چون کسی که خدا را در دعوتش به اجتناب از خوردن، نوشیدن و عمل جنسی که امری مباح است، اجابت می کند، قهراً دراجابت دعوت به اجتناب از گناهان و نافرمانی ها، شنوا تر و مطیع تر خواهد بود؛ این است معنای آن که فرمود: «لعلکم تتقون». https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
یک انتقال وجذبه ویک بیداری خوش وخواب وخلوت خوش، کار کتاب هاودرس وبحث ها را می کند و به آن مقام رسیدن مزه ولذت دارد. شرح اسفار ج سوم علامه حسن زاده آملی ( ره) https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
✍ حضرت علامه حسن زاده آملی (قدّس سِرّه) : امام صادق (علیه‌‌السّلام) فرمود: اگر پرده برداشته شود و شما آن سوی را ببینید، خواهید دید که اکثر مردم به علّت تَسْویف، مبتلای به کیفر اعمالِ بدِ این جای خودشان، شده‌‌اند. تَسْويف، يعنى سَوْفَ سَوْفَ کردن؛ یعنی امروز و فردا کردن، بهار و تابستان کردن،امسال و سال دیگر کردن. وقت نیست و باید به جِدّ بکوشیم تا خودمان را درست بسازیم. علم و عمل به منزلتِ دو بال برای انسان هستند و انسان سازند. 📚رساله‌‌ی قرآن و عترت(ع)، •┈┈••✾🌿🕊🌿✾••┈┈• https://eitaa.com/joinchat/2535522313Ceab2c3dee7
🎁 عیدی علامه طباطبایی به علامه حسن زاده ( ره) علامه حسن زاده آملی ( ره) با نقل خاطره ای از علامه طباطبایی ، می گوید : شب جمعه هفتم ماه شعبان 1387 ه ق در محضر مبارک جناب استاد علامه طباطبایی صاحب المیزان تشرف حاصل کرده ام ، عرض نمودم : حضرت آقا ، امشب شب جمعه و شب عید است ، لطفی بفرمایید . علامه طباطبایی فرمودند : سوره مبارکه " ص و القرآن ذی الذکر " را در نمازهای وتیره ( نافله عشا ) بعد از حمد بخوانید که در حدیث است سوره ص از ساق عرش نازل شده است . 📚کتاب پندهای حکیمانه https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 علامه حسن‌زاده آملی (ره) 🔻خدای سبحان را گواه می‌گیرم، حقیقت ولایت عظمی صاحب العصر و الزمان را گواه می‌گیرم، بنده به شما عرض میکنم وقتی ما شمارا به خلاف می‌بینیم دلمان به حال شما میسوزد ما نمی‌توانیم کسی را افتاده، بیچاره و در گناه ببینیم و بگوییم به ما چه! ما باید دلسوز به حال شما باشیم ▫️برنامه تلویزیونی کلمه https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
آیت الله العظمی جوادی آملی: «مرحوم ملاّ عبدالرزّاق كاشانی (رضوان الله عليه) می گويد: «ولقد شاهدنا هم يأكلونها عيناً» ما آشكارا ديديم كسانی را كه «غسلين» می خورند. اين حرف بسيار بزرگی است! خدای كريم در قرآن فرمود: طعام كسانی كه حرام می خورند، در جهنّم غسلين يعنی چرك است. (ولا طعام إلاّ من غسلين لا يأكله إلاّ الخاطئون)[۱]  باطن غذای حرام تيرگی است همان طور كه باطن عبادت نور است.  مرحوم صدرالمتألّهين می فرمايد: افرادی بودند كه مشاهده می كردند ديگران موقع حرف زدن، از دهانشان آتش بيرون می آيد. وقتی خاموش می شدند مثل اينكه در تنور بودند. معصيت، فحش، غيبت، تهمت، اهانت، بد زبانی، بد گويی، زخم زبان، رنجاندن، همه اينها آتش است كه از دهان بيرون می آيد؛ اين باطن گناه است.» [۱]سوره حاقه آیات ۳۶ و ۳۷ کتاب حکمت عبادات https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
🌸 حضرت علامه حسن زاده آملی (قدّس سِرّه) در این‌‌جا تمامِ اَحوال و افکار ما، حرکت است؛ حرف می‌‌زنیم حرکت است. فکر می‌‌کنیم، راه می‌‌رویم، نماز می‌‌خوانیم‌، طواف می‌‌کنیم، جهاد می‌‌کنیم، می‌‌نویسیم، نهال و تخم می‌‌کاریم، همه به ظاهر حرکت‌‌اند. و حرکت، عَرَض است؛ اما در دل این عَرَض، جوهری نهفته است که این حرکات، به لحاظِ آن جوهر، انسان سازند، روح سازند. یعنی حرکات، مُعِدّات‌‌اند و از جانبِ آن‌‌ سو که مُخْرِجِ نُفوس از نقص به کمال‌‌اند، در کَنَفِ حرکات، انسان ساخته می‌‌شود و ملکاتی اندوخته می‌‌گردد. این ملکات، موادّ صُوَرِ برزخیّه‌‌اند. و هر فعلی و عملی صورتی دارد که در عالَم برزخ، آن فعل بر آن صورت، بر فاعلش ظاهر می‌‌شود و هرکس به صورتِ علم و عملش در نشئه‌‌ی اُخرَوی برانگیخته می‌‌شود. 📗 رساله‌‌ی قرآن و عترت(ع)، صفحه ۱۶ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
#سئوال_کندن از تعلقات به نسبت مراتب وجودی_1.m4a
14.42M
🍃پاسخ به سئوالی چگونگی رابطه نفس با بدن هنگام کندن تعلقات در حالت "ارذل العمر" و آلزایمر وشبیه آن و اینکه آیا امثال هم تعلقات دارند؟!...🍃 ┄┅═══❉☀❉═══┅┄ https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
امام سجاد علیه‌السلام می‌فرماید: دین آمده تا ما را به رضوان الهی برساند. ❓رضوان الهی چیست؟ رضوان خدا آن مراحل عالی بهشت است که صحبت حور و قصور نیست. بالاترین لذت‌ها، همین است. 🔸امیرالمومنین علیه السلام از چه چیزی لذت می‌برد و کام می‌گرفت؟ ناله‌های شبانه 🔹در مورد عبادت فاطمه زهرا آمده «تنهج فی الصلاه»، یا در دعای بعد نماز آن حضرت آمده: «سبحان من لبس البهجه و الجمال ؛ یعنی خدایی که لباس سرور و جمال پوشیده است.» او در خدا بهجت و جمال دیده است؛ در حالی که عالمان تا قرن پنج و شش اختلاف نظر داشتند که می‌شود بهجت را در مورد خدا به کار برد یا خیر! بوعلی سینا در نمط هشتم اشارات اشاره می‌کند که بالاترین لذت و بهجت نهایی، خشنودی خدا است. 🏷 حضرت استاد یزدان‌پناه | https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
علامه حسن زاده آملی (رضوان الله تعالی علیه) 🍀صمد یعنی چه؟ جناب ابن بابوِیه در "توحید" از حضرت سیدالشُّهداء (علیه‌‌السّلام) در تفسیر "قل هُوَاللهُ اَحَد" روایت کرده است که: "اَلصَّمَد الذّی لَا جَوْفَ لَه" "صمد آن کسی است که برای او جُوف نیست." اَجوَف نیست، جای خالی ندارد، پُر است. اگر یک خَردل را، یک ذرّه را، ازحیطه‌‌ی وجودیِ او بدَر ببری او را اَجوَف دانسته‌‌ای نه صمد. https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
💢 علامه حسن زاده آملی شیخ رئیس در رساله‌‌ی معراجیّه حدیثی از رسول الله‌ (صَلّی الله علیهِ وآلهِ وسلّم) نقل کرده است. این حدیث در جوامع روائی فریقِین، چه جوامع روائی ما و چه برادران اهل سنّت روایت شده است. عبارت شیخ این است: "شریف‌‌ترین انسان و عزیزترین انبیاء و خاتم رسولان(صَلّی الله علیهِ وآلهِ وسلّم) چنین گفت با مرکز حِکمت و خزینه‌‌ی عقل امیرالمؤمنین (علیه‌‌السّلام) که:" "يا عَلِیّ! اِذَا رأيْتَ النّاسَ یَتَقَرَّبُونَ اِلَی خَالِقِهمْ بِاَنوَاع‌ِ الْبِرّ تَقَرِّبْ اِلَيْهِ بِانْواعِ الْعَقْلِ تَسْبِقْهُمْ" گفت: یا علی! چون مردمان در کثرتِ عبادت رنج بَرند، تو در ادراک معقول رنج بِبر، تا بر همه سبقت گیری. و این‌‌چنین خطاب، جز با چنان بزرگی راست نیامدی که او در میان خلق آن‌‌چنان بود که معقول در میان محسوس. (این بود قسمتی از گفتار شیخ) آری! دار، دارِ تحصیل علم، عقل، معارف و حقائق است. اگر چنان‌‌چه عبادت در او عقل نبوده باشد، پیکری بی‌‌روح است؛ سَر که در وی عقل نَبْوَد، دُم بُوَد.! بکوش تا از راه تحصیلِ عقل، تقرّب بجویی که از دیگران سبقت خواهی گرفت. 📗 رساله‌‌ی قرآن و عترت(علیهم‌‌‌‌‌‌السّلام)، https://eitaa.com/allame_hasanzadeh