علامه سیدمنیرالدین
همراهان گرانقدر سلام علیکم ایام شادی و اعیاد مبارک باد ضمن تقدیم احترام به استحضار بزرگواران میرسان
مبلغ مهم نیست
مهم اینه که از قافله جا نمونیم
برخی خیلی زود به اربابشون عرض ارادت کردن
علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی:
آنچه اكنون در #حوزه وجود دارد مفهوم متدين بودن در شكل فردی و البته در قالب انزوائی آن ميباشد؛ يعني اگر كسي بخواهد با #هوای_نفس خود بجنگد زمينه آن در حوزه وجود دارد ولي به هر مقدار كه شرايط، او را نپذيرد به همان ميزان هم اجبارا به انزوا كشيده ميشود از اينرو آنچه امروزه مقبول است اين است كه انسان هر چه بيشتر بايد روابط خود را تقليل دهد. يعني آنچه كه در #عرفان_فردی ذكر ميشود و با رجوع به #كتب_عرفانی ميتوان از آنها مطلع شد همان چيزي است كه در حوزه عمل ميشود. آنچه كه از اين كتب مستفاد است (استفاده میشود) و اكنون از طريق اهل #سیروسلوک و بنابر استفادهاي كه از آيات و روايات دارند به عنوان #دستورالعمل مطرح است، اين است كه مثلا بايد كمتر حرف زد؛ زبان آدمي نبايد مشغول باشد، جز به ذكر؛ اصولا بايد به مطالب مربوط به دنيا كمتر گوش داد. هم چنين شرب (نوشیدن) و اكل (خوردن) انسان بايد كمتر شود و دهها موارد ديگر كه همگي انسان را به مساعي (سعیها و تلاشها) از اين دست سفارش ميدهد.
اما براستي آيا بچههای #جبهه و #جنگ هم با همين عزلت نشيني و كم حرفي و... به مفهوم جنگ پی برده بودند يا اينكه در محله خود به عنوان يک #بسيجی ثبت نام ميكردند و از اين طريق با جنگ آشنا ميشدند؟ هر چند كه قصدهاي آنها خالص بود و مربي بزرگ ايشان كه حضرت امام (ره) بودند جايگاه ويژه خود را دارند اما اگر قرار باشد كه رفتار معمول اين #بسيجيان را زير ذرهبین عرفانی اهل سير و سلوک قرار دهيم آنگاه هزار اشكال بر اينگونه رفتارها وارد ميشد چرا كه ملاك در اين نوع #عرفان (عرفان موجود) ، #زهدفردی است و حال آنكه اين افراد پس از ديدن دوره #آموزش_نظامی بلافاصله به جبهه ميرفتند و آنجا هم از آن دست تهذيبهایی كه در سير و سلوك مطرح است بچشم نميخورد بلكه اگر اين گونه #تهذيب [حوزوی رایج] را بخواهيم ملاك قرار دهيم بايد اذعان كرد كه آنجا (در جبهه) بيشتر تفنّن (سرگرمی) به تهذيب بود و نه خود تهذيب! چه اينكه اگر شما در حالات اهل #رياضت اندكي تأمل مكنيد مییابید كه چه سختیهایی بخودشان ميدهند و حال خود را حاليخوش فرض ميكنند.
و حال آنكه ما چنين واقعيتي (حال خوش عرفانی) را براي اين افراد كه به انزوا كشيده شدهاند قائل نيستيم. چرا كه نميتوان اين حلقههای ذكري را كه از مصالح [امروز] #اسلام بريده است به اصل دين منتسب نمود؛ آيا غير از اين است كه مصالح اسلام [در این عصر، در این مکان و زمان] جز در قالب شناخت #وضعيت_اقتصادی مسلمين، اطلاع از اخبار روزمره جامعه و آگاهي از مسائل سياسي #جهان_اسلام نميتواند به امر ديگري تعريف شود؟ اگر دلخوش باشيم به اينكه فلان #عارف همت كرده و به #مسلمين #بوسنی و... #دعا فرموده است، آيا ميتواند نقشي اساسي در جامعه اسلامي داشته باشد؟!
و اما اگر بخواهيم تعريف دقيقي از « #زهداجتماعی » ارائه دهيم بايد بگوئيم كه زماني ميتوان چنين افراد عارف مسلكي را بدين معنا زاهد دانست كه با جلب نشدن به رفاه مادي، دست از مصلحت اسلام برنداشته و خط سير حاكم بر زندگي، زهد فردي آنها نباشد بلكه بايد متوجه باشند كه اين #پرچم الان در دست كيست و دشمن دارد چكار ميكند؟ آيا ميتوان قبول كرد كه حتي يك شأن از شئون #فرهنگ #جامعه_اسلامی در دست #كفار باقي بماند؟ يعني همانگونه كه اين افراد قائلند كه هيچ شأني از شئون نفس را نبايد در اختيار #شيطان قرار داد بايد اين را هم بپذيرند كه هيچ شأني از جامعه نبايد در اختيار كفار باشد. چرا بايد آنها خط بدهند و مسلمين اطاعت كنند؟ آنها از #مدلباس و #ماشين و... گرفته تا آداب و رسوم را طراحي كرده و ارائه دهند ولي جامعه مسلمين فقط مصرف كننده باشند!
بله تنها ميتوان زهد فردي را براي زمان #تقيه مناسب دانست. يعني در دوراني كه مسلمين قدرت برپایی #حكومت ندارند و در واقع دوران صبابت (آرزومندی) را سپري ميكنند مناسب است كه براي مقابله با امراض دروني جامعه از چنين زهدي بهره جويند تا بتوانند افتان و خيزان خود را به مرحله بلوغ برسانند.
📚 الگوی تنظیم برنامه حوزه جلسه ۱۲
🆔 @Allameh_Moniroddin
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
درک شب قدر را، شام غریبان دهند
از رمضان ماندهها، رو به محرم کنید
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
مراسم عزاداری ارباب بی کفن
از جمعه ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
اول محرم الحرام ۱۴۴۲
به مدت ۱۵ روز
رأس ساعت
۱۷:۱۵
🕋 بلوار الغدیر کوچه ششم (کوچه کنار مسجد الغدیر) پلاک ۲۱
⚜ محفل اشک انصارالحسین علیهالسلام ⚜️
🆔 @AnsarHosein1437
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
علامه سیدمنیرالدین
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 درک شب قدر را، شام غریبان دهند از رمضان ماندهها، رو به محرم کنید 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 مرا
برای دریافت فایل و محتوای مراسمات به کانال محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله (شراب طهور) مراجعه فرمایید
🆔 @AnsarHosein1437
هدایت شده از محفل اشک انصارالحسین ع
آخر رقیه فهمید - <unknown>.mp3
زمان:
حجم:
604.7K
#شب_سوم_محرم
#حضرت_رقیه
#روز_سوم_محرم
#محفل_اشک_انصارالحسین
#یک_خط_روضه
🆔 @AnsarHosein1437
هدایت شده از محفل اشک انصارالحسین ع
سینه زنی تک : الله اکبر به علی اکبر - محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله.mp3
زمان:
حجم:
8.23M
🏴 روز هشتم #محرم1442
⚫️ سینه زنی تک : الله اکبر به علی اکبر
⚜️ محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله ⚜️
🆔 @AnsarHosein1437
هدایت شده از محفل اشک انصارالحسین ع
سینه زنی تک : ای رویای شیرین شبهای عاشورایی - محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله.mp3
زمان:
حجم:
9.65M
🏴 روز هشتم #محرم1442
⚫️ سینه زنی تک : ای رویای شیرین شبهای عاشورایی
⚜️ محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله ⚜️
🆔 @AnsarHosein1437
🎙 همه فایلهای صوتی مجلس روز هشتم #محرم1442 ، عزاداری حضرت علی اکبر علیه السلام
👇👇👇👇
🆔 @AnsarHosein1437
🎙 فایلهای صوتی مجلس روز نهم #محرم1442 تاسوعای حسینی ، عزاداری حضرت عباس بن علی علیهما السلام
👇👇👇👇
🆔 @AnsarHosein1437
1.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برشی از مراسم عزاداری عصر #عاشورا
سال ۱۴۴۲ 🏴
یادی از استاد
🆔 @Allameh_Moniroddin
هدایت شده از محفل اشک انصارالحسین ع
اذان مغرب روز عاشوراء 1442 - محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله.mp3
زمان:
حجم:
4.41M
پیشنهاد دانلود
🏴 روز دهم #محرم1442 عاشورای حسینی
⚫️ اذان مغرب روز عاشوراء سال 1442
⚜️ محفل اشک انصارالحسین علیه سلام الله ⚜️
🆔 @AnsarHosein1437
علامه سیدمنیرالدین
پیشنهاد دانلود 🏴 روز دهم #محرم1442 عاشورای حسینی ⚫️ اذان مغرب روز عاشوراء سال 1442 ⚜️ محفل اشک ان
🎙 فایلهای صوتی مجلس روز دهم #محرم1442 عاشورای حسینی ، عزاداری حضرت عصر عاشوراء
👇👇👇👇
🆔 @AnsarHosein1437