eitaa logo
💓💓مــــُـــــحَنــــــــــــّٰٓــــــــــا💓💓
2هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
8هزار ویدیو
478 فایل
فعلا مادر شش فرزند، مشاور، نویسنده، مسیول خوابگاه دختران، علاقه‌مند به خوشبختی همه، اینجاباهم از زندگی، به حیات می‌رسیم استفاده از مطالب کانال بلااستثنا آزاد است. بگو تابگم @barannejat https://eitaa.com/joinchat/1763180548Cdca1fa9741
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 بررسی مسائل سیاسی روز 👈 برنامه «جهان آرا» با حضور حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان ⏰ دوشنبه ۲۰ بهمن ساعت ۲۲، تکرار روز بعد ساعت ۱۴:۳۰ 🔰 🔰 🆔 @ofogh_tv @zedbanoo
«نیازمندان» بدانید كه تقدیرهای الهی چون قطرات باران از آسمان به سوی انسانها فرود می آید، و بهره هر كسی، كم یا زیاد به او می رسد، پس اگر یكی از شما برای برادر خود، برتری در مال و همسر و نیروی بدنی مشاهده كند، مبادا فریب خورد و حسادت كند، زیرا مسلمان (تا زمانی كه دست به عمل پستی نزده كه از آشكار شدنش شرمنده باشد و مورد سرزنش مردم پست قرار گیرد) به مسابقه دهنده ای می ماند كه دوست دارد در همان آغاز مسابقه پیروز گردد تا سودی به دست آورد و ضرری متوجه او نگردد. همچنین مسلمانی كه از خیانت پاك است انتظار دارد یكی از دو خوبی نصیب او گردد، یا دعوت حق را لبیك گفته عمر او پایان پذیرد. (كه آنچه در نزد خداست برای او بهتر است) و یا خداوند روزی فراوان به او دهد و صاحب همسر و فرزند و ثروت گردد، و همچنان دین و شخصیت خود را نگاهدارد. همانا ثروت و فرزندان، محصول دنیا و فانی شدنی، و عمل صالح زراعت آخرت است، گرچه گاهی خداوند. هر دوی آن را به ملتهایی خواهد بخشید. از خدا در آنچه اعلام خطر كرده است برحذر باشید، از خدا آنگونه بترسید كه نیازی به عذرخواهی نداشته باشید، عمل نیك انجام دهید بدون آنكه به ریا و خودنمایی مبتلا شوید، زیرا هر كس، كاری برای غیر خدا انجام دهد، خدا او را به همان غیر واگذارد. از خدا، درجات شهیدان، و زندگی سعادتمندان، و همنشینی با پیامبران را درخواست می كنیم. ضرورت تعاون با خویشاوندان ای مردم، انسان هر مقدار كه ثروتمند باشد، باز از خویشاوندان خود بی نیاز نیست كه از او با زبان و دست دفاع كنند، خویشاوندان انسان، بزرگترین گروهی هستند كه از او حمایت می كنند، و اضطراب و ناراحتی او را می زدایند، و در هنگام مصیبتها نسبت به او، پرعاطفه ترین مردم می باشند، نام نیكی كه خدا از شخصی در میان مردم رواج دهد بهتر از میراثی است كه دیگری بردارد. (قسمت دیگری از همین خطبه): آگاه باشید، مبادا از بستگان تهیدست خود رو برگردانید، و از آنان چیزی را دریغ دارید، كه نگاه داشتن مال دنیا زیادی نیاورد و از بین رفتنش كمبودی ایجاد نكند، آن كس كه دست دهنده خود را از بستگانش بازدارد، تنها یك دست را از آنها گرفته اما دستهای فراوانی را از خویش دور كرده است، و كسی كه پر و بال محبت را بگستراند، دوستی خویشاوندانش تداوم خواهد داشت. @zedbanoo
>تهذیب الفقراء< أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ الْأَمْرَ یَنْزِلُ مِنَ السَّمَاءِ إِلَی الْأَرْضِ كَقَطَرَاتِ الْمَطَرِ إِلَی كُلِّ نَفْسٍ بِمَا قُسِمَ لَهَا مِنْ زِیَادَةٍ أَوْ نُقْصَانٍ فَإِنْ رَأَی أَحَدُكُمْ لِأَخِیهِ غَفِیرَةً فِی أَهْلٍ أَوْ مَالٍ أَوْ نَفْسٍ فَلَا تَكُونَنَّ لَهُ فِتْنَةً فَإِنَّ الْمَرْءَ الْمُسْلِمَ مَا لَمْ یَغْشَ دَنَاءَةً تَظْهَرُ فَیَخْشَعُ لَهَا إِذَا ذُكِرَتْ وَ یُغْرَی بِهَا لِئَامُ النَّاسِ كَانَ كَالْفَالِجِ الْیَاسِرِ الَّذِی یَنْتَظِرُ أَوَّلَ فَوْزَةٍ مِنْ قِدَاحِهِ تُوجِبُ لَهُ الْمَغْنَمَ وَ یُرْفَعُ بِهَا عَنْهُ الْمَغْرَمُ وَ كَذَلِكَ الْمَرْءُ الْمُسْلِمُ الْبَرِی‏ءُ مِنَ الْخِیَانَةِ یَنْتَظِرُ مِنَ اللَّهِ إِحْدَی الْحُسْنَیَیْنِ إِمَّا دَاعِیَ اللَّهِ فَمَا عِنْدَ اللَّهِ خَیْرٌ لَهُ وَ إِمَّا رِزْقَ اللَّهِ فَإِذَا هُوَ ذُو أَهْلٍ وَ مَالٍ وَ مَعَهُ دِینُهُ وَ حَسَبُهُ وَ إِنَّ الْمَالَ وَ الْبَنِینَ حَرْثُ الدُّنْیَا وَ الْعَمَلَ الصَّالِحَ حَرْثُ الْآخِرَةِ وَ قَدْ یَجْمَعُهُمَا اللَّهُ تَعَالَی لِأَقْوَامٍ فَاحْذَرُوا مِنَ اللَّهِ مَا حَذَّرَكُمْ مِنْ نَفْسِهِ وَ اخْشَوْهُ خَشْیَةً لَیْسَتْ بِتَعْذِیرٍ وَ اعْمَلُوا فِی غَیْرِ رِیَاءٍ وَ لَا سُمْعَةٍ فَإِنَّهُ مَنْ یَعْمَلْ لِغَیْرِ اللَّهِ یَكِلْهُ اللَّهُ لِمَنْ عَمِلَ لَهُ نَسْأَلُ اللَّهَ مَنَازِلَ الشُّهَدَاءِ وَ مُعَایَشَةَ السُّعَدَاءِ وَ مُرَافَقَةَ الْأَنْبِیَاءِ . >تأدیب الأغنیاء< أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ لَا یَسْتَغْنِی الرَّجُلُ وَ إِنْ كَانَ ذَا مَالٍ عَنْ عِتْرَتِهِ وَ دِفَاعِهِمْ عَنْهُ بِأَیْدِیهِمْ وَ أَلْسِنَتِهِمْ وَ هُمْ أَعْظَمُ النَّاسِ حَیْطَةً مِنْ وَرَائِهِ وَ أَلَمُّهُمْ لِشَعَثِهِ وَ أَعْطَفُهُمْ عَلَیْهِ عِنْدَ نَازِلَةٍ إِذَا نَزَلَتْ بِهِ وَ لِسَانُ الصِّدْقِ یَجْعَلُهُ اللَّهُ لِلْمَرْءِ فِی النَّاسِ خَیْرٌ لَهُ مِنَ الْمَالِ یَرِثُهُ غَیْرُهُ . >و منها :< أَلَا لَا یَعْدِلَنَّ أَحَدُكُمْ عَنِ الْقَرَابَةِ یَرَی بِهَا الْخَصَاصَةَ أَنْ یَسُدَّهَا بِالَّذِی لَا یَزِیدُهُ إِنْ أَمْسَكَهُ وَ لَا یَنْقُصُهُ إِنْ أَهْلَكَهُ وَ مَنْ یَقْبِضْ یَدَهُ عَنْ عَشِیرَتِهِ فَإِنَّمَا تُقْبَضُ مِنْهُ عَنْهُمْ یَدٌ وَاحِدَةٌ وَ تُقْبَضُ مِنْهُمْ عَنْهُ أَیْدٍ كَثِیرَةٌ وَ مَنْ تَلِنْ حَاشِیَتُهُ یَسْتَدِمْ مِنْ قَوْمِهِ الْمَوَدَّةَ . # قال السید الشریف : أقول الغفیرة هاهنا الزیادة و الكثرة من قولهم للجمع الكثیر الجم الغفیر و الجماء الغفیر و یروی عفوة من أهل أو مال و العفوة الخیار من الشی‏ء یقال أكلت عفوة الطعام أی خیاره. و ما أحسن المعنی الذی أراده ( علیه السلام ) بقوله و من یقبض یده عن عشیرته... إلی تمام الكلام فإن الممسك خیره عن عشیرته إنما یمسك نفع ید واحدة فإذا احتاج إلی نصرتهم و اضطر إلی مرافدتهم قعدوا عن نصره و تثاقلوا عن صوته فمنع ترافد الأیدی الكثیرة و تناهض الأقدام الجمة # @zedbanoo
هدایت شده از انقلابِ قَلم
📋عدالتی که محقق شد/ نگاهی به نقش زنان در جامعه ایرانی از ‏زمان ‏مشروطه تاکنون/بخش دوم ‏✍️ اما در حوادث، راهپیمایی‌ها، تظاهرات و تمام عرصه‌های اجتماعی قبل از ‏انقلاب، به برکت نگاه صحیح و عدالت مدارانهٔ بزرگان دینی که بر افکار ‏مردم تأثیرگذار بودند، زنان چنان نقش پررنگی ایفا کردند که بارها توسط ‏رهبر کبیر انقلاب از آن تقدیر شد.‏ ‏ امام راحل نقش زنان را در انقلاب بیشتر از مردان و نه کمتر از آنان ‏می‌دانند و با صراحت بیان می‌کنند اگر زنان در انقلاب نقش نداشتند، ‏چه‌بسا انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.‏ برخلاف جامعهٔ پیش از انقلاب، این‌ها در حد نمایش و تعارف و چند ‏نقش به چند زن محدود و بلندپایه محدود نشد، بلکه در قانون اساسی ‏جمهوری اسلامی، برای تساوی حقوق زن و مرد، قوانینی وضع شد که از ‏آن جمله، بند 14 اصل سوم است: «تأمین حقوق همه‌جانبه افراد از زن و ‏مرد و ایجاد امنیت قضایی عادلانه برای همه و تساوی عموم در برابر ‏قانون» از وظایف کلی دولت اسلامی شمرده‌شده است. در اصل 21 آمده ‏است: «دولت موظف است حقوق زن را در تمام جهات با رعایت موازین ‏اسلامی تضمین نماید.»‏ در این اصل، دولت موظف است امور زیر را انجام دهد:1 ــ ایجاد ‏زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی ‏او 2 ــ حمایت از مادران به‌ویژه در زمان بارداری و حضانت فرزند و ‏حمایت از کودکان بی‌سرپرست 3 ــ ایجاد دادگاه صالح برای حفظ کیان و ‏بقای خانواده 4 ــ ایجاد بیمه خاص زنان سالخورده و بی‌سرپرست 5 ــ ‏اعطای قیمومیت فرزندان به مادران شایسته در صورت فقدان ولی شرعی.‏ این یعنی برای نخستین بار در ایران، حقوق زنان در قانون، مطرح شد و ‏به‌تبع آن، عدهٔ زیادی از زنان، وارد عرصه‌های اجتماعی شده و احقاق ‏حق نمودند.‏ در ایران پس از انقلاب، زنان چنان جایگاهی برگرفته از نگاه والای اسلام ‏به زنان، پیدا کردند که حتی توانستند به جایگاه وزارت، راه پیدا کنند.‏ ‏ امام خمینی ره بارها و بارها به نقش بلند زنان در انقلاب اسلامی، ‏زمینه‌سازی برای انقلاب، تشویق مردها و همچنین بعدها در جنگ ‏تحمیلی اشاره داشتند.‏ نقشی که همچنان پررنگ جلوه می‌کند و از همین روست که شاهد ‏تخریب و فشار چندین سالهٔ هجوم دشمن به مقوله زن و نقش آن در ‏اجتماع از هر منفذی هستیم.‏ چیزی که شاید تنها راه رویارویی با آن، افزایش اعتمادبه‌نفس عمومی در ‏زنان نسبت به نقش آن‌ها در اجتماع و مبارزهٔ همه‌جانبه با هجوم ‏همه‌جانبه دشمن است.‏ پی نوشت: در این یادداشت از پرتال جامع علوم انسانی استفاده شده است.‏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله🌸 «داستان من وخدا» تا حالاشده، همین‌طور که می‌خواهی، نماز خوبی بخوانی، وسط قربان صدقه‌ی خدارفتن، یک دفعه، اینقدر غرق خودت بشوی که تازه بفهمی وسط قربان صدقه‌ی خدا رفتن، بیشتر داری ازخودت، تعریف می‌کنی؟؟؟ خدا هم درقرآن، خوب از شناخت ما انسانها، پرده بر می‌دارد، مثلا می‌فرماید:«انسان زمانی که خدا به اونعمت می‌دهد، می‌گوید:«خدا من را تکریم کرد» و‌ به محض اینکه،خداوند او را مورد امتحان، قرار می‌دهد می‌گوید:«خدا من را خوار کرد»؛ داستان بنده‌هایی مثل من است. خوبیها را از خودم می‌دانم و بدی‌‌ها را، عذاب خداوند، یا فکر می‌کنم من را فراموش کرده است... می‌دانی خداوند دراوج قدرت وعزت اش، عجیب غریب است. کاش قدری بندگی بلد بودیم، کاش قدری برای خداوند، مهربان‌تر وبنده‌تر بودیم.. @zedbanoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله زن سنی نداشت. چادرش را دور کمرش پیچیده بود و زیر سایه‌ی درخت، درست زیر درخت سیب چهل ساله‌ی خانه ملاحسین، نشسته بود و داشت برای فاطی خانم، قصه‌ی بزرگ کردن چهار بچه آن هم بدون مرد را می‌گفت‌:«میدانی خواهر ازمن میشنوی، مادر یک بچه، یا دو بچه، با مادر چند بچه فرق می‌کند. اصلا انگار هرقدر بیشتر بچه می‌آوری، مادرتر می‌شوی. هربار و باهربچه، کلی تجربه‌ی جدید به دست می‌آوری که اصلا قابل مقایسه با تجربه‌ی دیگری نیست» فاطی خانوم، بی آنکه بخواهد این‌قدر محو سخنان تند وتند زن شده بود، که ناخودآگاه کله اش را به نشان تایید پایین می‌آورد. خودش هم بارها همین راحس‌کرده بود، وقتی وسط مشکلات‌ زندگی، دو بچه داشت، حال و روزش با قبلتر خیلی فرق می‌کرد. بعدها هم که شش فرزند داشت و برای هر کدامشان، خواستگاری می‌رفت، یا عروسشان ‌می‌کرد، انگار هربار بیشتر ازقبل، تجربه‌مندتر ومادرتر شده بود. همین‌طور که برای زن، میوه را با کارد سفید رنگ پوست می‌گرفت ودر بشقاب گل قرمز چینی، می‌‌چید، گفت:«راست می‌گویی؛ انشالله خدا به همه‌ی زنها، طعم خوش مادری را بچشاند. کاش یکی بیاید به اینها که همه‌اش یکی بچه می‌آورند، بفهماند چقدر کار خودشان وبقیه‌ را سخت می‌کنند.تازه بعضیشان خیلی هم ادعا دارند» دو زن صحبت می‌کردند و صدای نوه‌هایشان در حیاط لای عطر بوته های گل سرخ، می‌پیچید. @zedbanoo
باران نجاتی: سلام .مولای من! مرا ببخش که لایق باتو گفتن وبرای تو گفتن نیستم، اما قطره‌ چون به دریا رود، رنگ دریا بگیرد، به امید آنکه رنگ تو بگیرم، نامت را با عشق بر لب وزبانم جاری می‌سازم، شاید خدا خواست ونمی از یم جلوه‌ی الهی‌ات، قسمتم شد.. مولای من! این ناقابل را بپذیر... @zedbanoo
شبتون مثل این پرنده، زیبا و آرام، سحرتون الهی! التماس دعا و شب خوش❤️ زدبانو❤️
🔘 چالش های کودکان در فضای آنلاین ♦️ پژوهش در خصوص رفتار کاربران کودک و نوجوان، چند چيز را نشان می‌دهد. کودکان اغلب چیزهایی را در محیط برخط مشاهده می کنند که نمی خواهند آن را ببینند. آنها با موقعیت هایی مواجه می شوند که با نحوه برخورد با آنها، آشنایی ندارند. ♦️ از طرفی شکافی بین آنها و والدینشان هست که بسیار خطرناک است. کودکان انتظار دارند درباره امور اخلاقی و ارزشهای اجتماعی با والدين صحبت کنند؛ اما ارتباط چندانی در باب مباحث اخلاقی و ارزشی صورت نمی گیرد و خانواده ها هم چون آموزش ندیده اند، ظرفیت برخورد با مشکلات و مسائل آنان را ندارند. ♦️ مهارتهای اینترنتی کودکان و نوجوانان چندان افزایش پیدا نکرده است و مدارس باید اقدامات بیشتری انجام دهند. ♦️ کودکان و نوجوانان صرفا یک نسل مصرف کننده آنلاین هستند، حال آنکه فناوری باید خلاقیت را به پیش براند؛ ولی در عمل این نتیجه حاصل نمی شود و کودکان با مسائل، خلاقانه برخورد نمی کنند و تنها ۴% آنها کوشیده اند تا رفتاری خلاقانه در محیط برخط، داشته باشند. بنابراین، کودکان خود را مهاجران دیجیتال نمی یابند و آنها فکر می کنند که والدینشان عملا چیزهایی بیش از آنها می دانند. 📚 « » 📬 خرید از یاران شاپ sdfg.ir/byg @zedbanoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزت یعنی... 🎥 استقبال مردمی از آیت‌الله رئیسی در کاظمین 🔹هنگام ورود رئیس قوه‌قضاییه به کاظمین با شعار «الله الله اكبر، اميركا الشيطان الاكبر» مردم عراق همراه شد. @zedbanoo
ملکوتی: سلام خلاصه صحبت های استاد تقوی در همایش عهد فاطمی ( همایش فعالان و دغدغه مندان امر به معروف و نهی از منکر استان قم ) با قلم یکی از آمرین : قسمت اول : جالب بود گفتن یه شبکه ماهواره ای پارسی هست که هرهفته برنامه داره راجع به اموزش نحوه برخورد با آمرین بمعروف گفتن جدیدا دیدم که دارن بهشون یادمیدن که اگه بهتون امربمعروف کردن ، شروع کنید نعوذبالله به قران توهین کردن وشروع کنید به رهبرشون فحش بدید تا دیگه نیان طرف تون صحبت هاشون انگیزه بخش و بیدارکننده بود وبیشترین تاکیدشون روی ترویج امربمعروف بین مومنین هست و حتی غیر مومنین اول جلسه صبح رو با حدیث معروف حضرت زهرا شروع کردند منتها بایک معنا وبرداشت تازه از روایت "الجار ثم الدار" گفتن میشه اینجور معنا کرد تک خوری ممنوع فقط به فکر بهشت رفتن خودت نباش ، دست همسایه تم بگیر اونم بهشتی کن و اصلا تا نیفتی درمسیر امربمعروف ، خودت هم بهشتی نمیشی چون تازه باید وایسی اون دنیا جواب بدی که زکات علمت چی شد ؟ و از اون همه نعمت هدایت که خدا روزی ات کرده بود ، چقد دیگران رو سهیم کردی و چقد باعث هدایت دیگران شدی میبینی گنهکاران رو دارن میبرن بهشت وتو اونجا موندی میپرسی چرا اونها رفتن بهشت ؟ میگن چون حجت براشون تمام نشده بود ، چون امثال تو نرفتید بهشون یاد بدید دین رو ونرفتید بهشون تذکر بدید حالا خودت موندی اینجا باکلی سوال وپرس وجو وگفتن بی تفاوت ها یعنی کسانیکه معلوم نیست کدوم طرفی اند باید تکلیفت رو روشن کنی تا برادری ات رو ثابت نکنی ، خدا اخرین حجت ش رو نمیفرسته چون میگه چه بسا بیاد وآخرین ذخیره رو هم بکشند اونم خود مسلمان ها منتها مسلمانهای بی تفاوت که هم باعث خانه نشینی امیرالمومنین شدند هم باعث شهادت امام حسین و.. واگر این سکوت نبود ، اون قاتلین ظاهری نمیتونستند کاری بکنند همانطور که مردم بی تفاوت ایران درزمان مشروطه هم باعث به دار آویختن یک مرجع تقلید در وسط میدان تهران شدند ، همین مردم ایران باعث پیروزی انقلاب شدند پس قدرت مردم از مسئولین خیلی بیشتره وعملکرد مسئولین هم منوط به درخواست مردم هست عرضه وابسته به تقاضاست این یعنی همان آیه شریفه "لایغیروا القوم حتی یغیروا مابانفسهم" این قاعده خداست ؛ تامردم نخوان ، تغییری اتفاق نمی افته عرضه تابع تقاضاست چرا بازارها پر شده از مانتوهای جلوباز و.. چون مردم میخوان و.. وگفتن مثال جالبی دارن آقای قرائتی که یه معتاد درسال کلی آدم رو معتاد میکنه شما چندنفر رو نمازخون کردید ؟ شما چندنفر رو محجبه کردید ؟... وگفتن همین صداوسیما مکرر در معرض توهینها وتماسهای مکرر ضدانقلابها قرار میگیره مثلا برنامه سمت خدا ، کلی پیامهای پر از توهین وفحش بهش ارسال میکنن وتازه اونا دارن خیلی مقاومت میکنند جمعیت ضدانقلاب زیاد نیست ولی خیلی فعالند و علیه دین ونظام کار میکنند مثل روح الله زم که روزانه 18 ساعت علیه انقلاب ودین کار میکرد ولی ما... ویه مثال جالب دیگه مثال قصه معروف "حسنی به حمام نمیرفت" دراین مورد که امربمعروف زمانی اثر میکنه که همه بگن نه فقط روحانی نه فقط پدرومادر. ... درقصه حسنی.. ،پدرش هرچی بهش میگفت برو حمام نمیرفت وقتی وارد شهر شد دیگه به هرکی میرسه ازغاز والاغ ...ازش دوری میکردن وبهش تذکر میدادن بعد دیگه حسنی خودش برگشت و به باباش گفت موهام کوتاه کن ومیخوام برم حمام و... تقوای اجتماعی ؛ یعنی امربمعروف ونهی ازمنکر به مردم کمک کنید در مبارزه با نفس گفتن مومنین بی تفاوت مانع ظهور هستن نه گنهکاران وبی نمازها و.. مومنین برنامه روزانه شون رو از مسجد به هیات از هیات به روضه از روضه به حوزه....کردن و وارد میدان های ضروری نمیشن عملکرد مومن بی تفاوت مثل آتش نشانی هست که شهرش آتش گرفته ولی اون از یک ایستگاه آتش نشانی به ایستگاه دیگه میره بجای اینکه برود درمحل آتش نشانی دور خودش میلوله لولیدگی ، بیماری مومن بی تفاوت وساکت هست تا مردم در صحنه نیایند ، نمیشه کاری کرد حتی درزمان امام معصوم امیرالمومنین فرمود "لولا حضور الحاضر " اگر حضور مردم نبود خلافت ظاهری را قبول نمیکرد یکی ازشایع ترین شبهات مانع راه امربمعروف یکی اینکه میگن اول باید بریم خودسازی کنیم بعد امربمعروف درجواب اصلا مگه میشه باترک واجب ، خودسازی کرد؟؟ امربمعروف واجب دین هست مثل نماز وتازه بهترین راه خودسازی ، همین امربمعروف هست چون باعث میشه انسان خودجوش رو خودشم کارکنه ولی عامل بودن ، شرط آمر بودن نیست واون مطلب که میگن روایت هست ولی هیچ سندی ازاون پیدانشده نه درمنابع شیعه نه سنی اینه که میگن رطب خورده نمیتونه منع رطب کنه درحالیکه این ساختگی هست مثل ضرب المثل هایی که مستر همفر ،جاسوس انگلیسی ساخت ودرکشور نشر داد مثل عیسی به دین خود موسی به دین خود هرکی رو توقبر خودش میزارن و.. چون فهمید برای زدن دین باید امربمعروف رو بزنیم. قسمت دوم : و آیه شریفه که میفرماید "لمات
قولون مالاتفعلون"و.. طبق تفسیر خود رهبری ، یعنی چرا آنچه به دیگران توصیه میکنی ، رو خودت عمل نمیکنی نه اینکه چرا اونو که عمل نمیکنی رو ، به دیگران میگی یعنی نهی نشده از امربمعروف بلکه نهی کرده از عمل نکردن واین دوتا فرق میکنه "یعنی:چرا خودت هم عمل نمیکنی نه اینکه چرا امربمعروف میکنی" وتازه روایت داریم از امیرالمومنین که فرمودن "وامربالمعروف فلتکن من اهله" امربمعروف کن تا اهل آن شوی" چون وقتی امربمعروف میکنیم خودمون رو زیر ذره بین مردم میبریم پس باعث میشه خودمون بسازیم کار فرهنگی جای امربمعروف رو نمیگیره اولا امربمعروف یک درمان فوری هست مثل کمکهای اولیه برای سیل زدگان که ابتدا باید اونها انجام بشه بعد خانه سازی و.. وازطرفی کار فرهنگی زمان بر هست وباز یه مشکل دیگه این که،مخاطبان کار فرهنگی گنهکارها نیستند یعنی برخی از افراد اصلا خودشون رو درمعرض کار فرهنگی قرار نمیدن ، مثلا کتاب نمیخونن مسجد وهیات نمیان و.. پس کار فرهنگی وکار ریشه ای..همه خوبه ولی هرکدام جای خود وجایگزین هم نیستند ویکی دیگه از شبهات که مردم رو خیلی درگیر کرده ، احتمال تاثیر هست تاثیر ،معناش این نیست که تا به فردی تذکر دادیم ، سریع او متنبه بشه وبگه الهی العفو... نه اولا احتمال تاثیر کافیه همینکه درزمان های بعد هم اثر کنه کافیه یا حداقل کمتر بشه ولااقل زشتی کار باقی بمونه در ذهنش وگناه تبدیل نشه به معروف واینکه میگن چرا همش درامربمعروف به حجاب می پردازید جواب چون، خب گناه علنی هست ومورد ابتلا هست وکوچکترین گناه که بطور علنی باشه ضرروزشتی اش بیشتره از بزرگترین گناهی که بطور مخفی باشه گناه علنی باعث شیوع میشه ودیگران هم وقتی گناه رو میبینند که نهی هم نمیشه ، درضمیر خودش میگه که پس میشه اینجور هم پوشید و. هرچند گناه کوچک نداریم وازطرفی بدحجابی زیاده پس بیشتر نهی ها هم میرود بسمت بدحجابی مثلا امروزه بیشتر از کرونا بحث میشه درحالیکه بیماریهای دیگه هست ،چرا؟ چون فعلا این شیوع اش بیشتره امام حسین علیه السلام درعاشورا گفتند "هل من ناصر ینصرنی" ناصر کیست؟ منظور از ناصر ، سینه زن وروضه خون و زائر وگریه کن و..نیست ناصر کسی هست که امام رو دررسیدن به هدفش کمک کنه هدف امام حسین طبق گفته خودشان ، امربمعروف ونهی از منکر بود پس ناصر کسی است که امربمعروف میکنه البته نیاز به صبر هم داره درقران (لقمان 17) بعد دستور به امربمعروف ، امده "واصبر علی مااصابک" درتفسیرروایی ما روایتی آمده از امیرالمونین که معنای آیه اینه که "صبر کن در برابر سختی های احتمالی که درمسیر امربمعروف میبینی " روش امربمعروف درخیابان ، گفتن ورفتن هست ولی درمحله وفامیل ..فرق میکنه در محله..باید رفاقت کرد باید جوری رفتار کنیم که اگه یکی دوستان خواست مجلس عروسی باگناه بگیره و ما گفتیم نمی آییم ؛ نگه بهتر نیاد بلکه مثلا بگه نه نمیشه که اون به ماخیلی کمک کرده و...خوب نیست جوری مجلس بگیریم که اون نتونه بیاد و... یه قاعده روانشناسی اینه که وقتی چیزی زیاد دیده بشه ، عادی میشه و انسان بهش عادت میکنه گناه علنی وقتی زیاد دیده شد و برخوردی هم باهاش نشه ، برای بیننده عادی میشه ووقتی عادی شد قبحش میریزه ووقتی قبحش ریخت ، خود انسان هم بهش آلوده میشه اما گناه سری ، ضررش به خود فرد میرسه مثلا ویروس کرونا ویروس ضعیفی هست ولی سرعت وقدرت شیوع اش بالاست گناه علنی هم قدرت شیوع داره و جامعه رو پر میکنه وضررش به همه میرسه و امربمعروف رمز بقا دین هست و اگر ما را دیگران امربمعروف نکرده بودن ، الان این نبودیم واین رو دشمن فهمیده که اینجور باهاش مبارزه میکنه اونا برای ما امربمعروف رو فضولی و امل و دخالت و...معنا میکنن ولی در جامعه خودشون ، فرهنگ امربمعروف و رعایت قانون وهشداردادن به هم در رعایت قانون رو جا میندازند ولو برای ظاهرسازی باهمون کوشش وخطا وآزمایش.. به این رسیدند که باید مردم رو حساس کرد وباید از خود مردم در اداره قوانین کمک گرفت طبق یادآوری یکی دوستان دوتانکته طلایی هم استاد گفتن ۱:شایدخداوندفردگناهکارروجلوی راه ماقرارداده تامادستگیری کنیم. ۲:پیش خودمون بگیم اگرمن فردگناهکاررونهی نکنم شایدهیچ کس دیگه ای هم این کاررونکنه قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر ثارالله استان قم @zedbanoo
۳ دوز واکسن کووپارس بزنید نیاز به ماسک ندارید! رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی: 🔹دوز اول و دوم تزریقی و دوز سوم استنشاقی هستند و با تزریق دوز اول و دوم ایمنی در بدن فرد ایجاد می‌شود اما مشکل اینجاست که در قسمت فوقانی مجاری دستگاه تنفسی ایمنی ایجاد نمی‌شود بنابراین ویروس می‌تواند در انتهای بینی لانه گزیند و جای بگیرد. 🔹در این شرایط فرد ایمن است و فرد بیمار نمی‌شود اما ناقل ویروس است و می‌تواند بیماری را به سایر افرادی که ایمن نیستند منتقل کند. 🔹وقتی دوز سوم استنشاقی استفاده می‌شود فرد بعد از ۱۴ روز می‌تواند ماسک خود را بردارد و اکنون در دنیا اعلام می‌کنند که حتی با تزریق واکسن باید افراد همچنان ماسک بزنند اما پس از دوز سوم استنشاقی کووپارس فرد دیگر ناقل ویروس نخواهد بود./تسنیم @zedbanoo ♻️ @basire_basir ♻️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
moshkele_dokhtarane_tahsil_kardeh_abbasi.mp3
1.83M
تحصیل کرده ⭕️ سخنان حجت الاسلام والمسلمین محسن (کارشناس خانواده) پیرامون این موضوع که 💠 عالیه برای دختران، باعث چه تغییراتی در برای زندگی می گردد؟ 📲 @khanevadeh_Eslam @zedbanoo