eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
570 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 مناهج الوصول الی علم الاصول 🔰امام خمینی (ره) @almorsalaat👇👇
ketab_manahej_al_vosool_j1@almorsalat.pdf
3.26M
📚 مناهج الوصول الی علم الاصول 🔰امام خمینی (ره) 🔺جلد اول @almorsalaat
المرسلات
#معرفی_کتاب 📚 مناهج الوصول الی علم الاصول 🔰امام خمینی (ره) 🔺جلد اول #اصول #کتابخانه_مجازی #در_م
💢انشالله از امروز اول مهر، تدریس این کتاب توسط استاد علی فرحانی در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه در مدرس 215 فیضیه از بحث دو ساعت به غروب (ساعت 4عصر) شروع خواهد شد. صوت جلسات گذشته را از لینک زیر دانلود کنید 👇👇👇 http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/osul/manahej/ @almorsalaat
📚 بدائع الدرر فی قاعده نفی الضرر 🔰امام خمینی (ره) @almorsalaat 👇👇
المرسلات
#معرفی_کتاب 📚 بدائع الدرر فی قاعده نفی الضرر 🔰امام خمینی (ره) #اصول #کتابخانه_مجازی #در_مدرسه_ام
♨️ انشالله تدریس این کتاب از امروز اول مهرماه آغاز می شود. مکان برگزاری، فیضیه مدرس 215 و زمان، روزهای شنبه تا چهارشنبه یک ساعت به غروب (تقریبا ساعت 5عصر) @almorsalaat
⁉️اجتهاد یا تبلیغ؟؟ 🔰گفتاری از استاد علی فرحانی 🌐این را که حاوی بیانات استاد در جمع طلاب کاشان است،آقای سیدیاسر موسوی از طلاب اصفهان و از مخاطبین ارجمند کانال پیاده و تنظیم کرده و برای ما ارسال کرده است. ایشان چنین نوشته است: 👈سلام علیکم. خداقوت. اقای ابراهیمی بزرگوار. بنده یکی از صوت های حاج آقا فرحانی رو که به نظرم بسیار مهمه و شاید ترین مشکل حوزه علمیه باشه، رو پیاده کردم. ... ان شالله نشر حداکثریش بدیم بین طلاب. ضمن تشکر از این برادر بزرگوار، این فایل را در اختیار شما قرار میدهیم. @almorsalaat 👇👇👇
اجتهاد یا تبلیغ؟.pdf
334.1K
⁉️اجتهاد یا تبلیغ؟؟ 🔰استاد علی فرحانی ✅گفتاری از استاد علی فرحانی در جمع طلاب کاشان در پاسخ به این سوال که هدف از تحصیلات حوزوی، است یا ؟ 🔉🔉صوت بیانات را نیز از "اینجا" دانلود کنید و . @almorsalaat
♨️اگر کسی بعد از دخول در کار و تنبه و استبصار دست از طلب بردارد و به حال سابق خود برگردد، یا وسيله تحصیل دنیای خود العیاذبالله قرار دهد، حال او بمراتب خواهد بود از کسی که بالمرة داخل در این راه نشده باشد، زیرا که به منزله است بعد الايمان 📜 نامه ای از سید احمد کربلایی ره 🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🔅برادر ایمانی جناب آقا فلان سلمه الله تعالی بداند که اگر کسی بعد از دخول در کار و تنبه و استبصار دست از طلب بردارد و به حال سابق خود برگردد، یا وسيله تحصیل دنیای خود العیاذبالله قرار دهد، حال او بمراتب بدتر خواهد بود از کسی که بالمرة داخل در این راه نشده باشد، زیرا که به منزله كفر است بعد الايمان و این مطلب به مقتضای وعده الهی و تجربه اهل الله سبب خذلان در دنیا و خسران در آخرت، هر دو خواهد بود. 🔅 پس امید از آن بزرگوار چنانست که بعد از التفات به خرابی و عیوب نفس خویش، دست از اشتغال برنداشته، و از التجاء به حضرت حق جل و علا سستی و کاهل نورزد إن شاء الله تعالی حضرت حق جل و علا خلاصی و نجات مرحمت فرماید در دنیا قبل از آخرت و حاشا از کرم او که مأیوس و ناامید فرماید. 🔅الذين آمنوا و كانوا يتقون لهم البشري في الحيوة الدنيا و في الأخرة لا تبديل لكلمات الله. هرکه دری کوبید و دست برنداشت، عاقبت آن در را به روی او باز نمایند «من دق بابا و لج ولج». 🔅و طالب حق جل و علا را از مرگ خسرانی نرسد که "و من يخرج من بيته مهاجرا إلى الله و رسوله ثم يدرکه الموت فقد وقع أجره على الله" بلکه زودتر رسیدن به مطلوب است، کما لا يخفي. 🔅اگر العياذ بالله دست برداشتی: اما در دنیا بعد از برگشتن چنان شیطان مسلط می شود که دردت دیگر چاره و مرهم پذیر نمی شود، و اما بعد از مردن چنان حسرت و ندامت و غصه و افسوس دل و جانت را بسوزاند که آتش جهنم به گردش نمی رسد "نار الله الموقدة التي تطلع على الأفئدة إنها عليهم مؤصدة في عمد ممددة. @almorsalaat
▪️انا لله و انا الیه راجعون هیئت تحریریه المرسلات درگذشت آیت الله ممدوحی را عرض میکند‌. رضوان خدا بر ایشان. @almorsalaat
💢 | جَلَّ جَنابُ الْحَقِّ ... 🔰شیخ الرئیس بوعلی 💠 جَلَّ جَنابُ الْحَقِّ عَنْ أنْ يَكونَ شَريعَةً لِكُلِّ وارِدٍ، أوْ يَطَّلِعَ عَلَيْهِ إلاّ واحِدًا بَعْدَ واحِدٍ. وَ لذَلِكَ فَإنَّ ما اشْتَمَلَ عَلَيْهِ هَذا الْفَنُّ ضُحْكَةٌ لِلْمُغَفَّلِ عِبْرَةٌ لِلْمُحَصِّلِ؛ فَمَنْ سَمِعَهُ فَاشْمَأَزَّ عَنْهُ فَلْيَتَّهِمْ نَفْسَهُ، لَعَلَّها لا تُناسِبُهُ؛ وَ كُلٌّ مُيَسَّرٌ لِما خُلِقَ لَهُ. 💠 اقول (خواجه نصیر طوسی): 🔅و المراد ذکر قله عدد الواصلین الی الحق و الاشاره الی ان سبب انکار الجمهور للفن المذکور فی هذا النمط هو جهلهم به و الی ان هذا النوع من الکمال لیس مما یحصل بالاکتساب المحض بل انما یحتاج مع ذلک الی جوهر مناسب له بحسب الفطرة. 📚 شرح نمط نهم اشارات @almorsalaat
♨️تصرف شارع در موضوعات تکوینی 🔰محسن ابراهیمی 🔹همانطور که مستحضرید، عنوان گاهی در مورد موضوعات خارجی به کار می رود و باید آن موضوع را بشناسیم تا سپس حکم آن را از ادله بدست آوریم. مثلا برای بدست آوردن حکم یا یا ابتدا باید این موضوعات را به درستی بشناسیم. 🔹همچنین عنوان گاهی در مورد موضوعی که در دلیل شرعی اخذ شده است به کار می رود. در استنباط احکام، باید موضوعی که در دلیل بکار رفته است را با تمام قیود آن بشناسیم. مثلا اگر در دلیل شرعی آمده است که حلال است، باید بدانیم که این موضوع چیست؟ آیا معنای عرفی آن مدنظر است یا معنای شرعی و یا لغوی؟ 🔹موضوعاتی که در دلیل شرعی قرار دارد، گاهی مخترع شارع است مثل و گاهی مصداق عرفی دارد مثل و گاهی مصداق تکوینی دارد مثل . 🔹یکی از نکات اساسی در اندیشه امام خمینی ره که استاد آیت الله فرحانی در جلسات اخیر درس خارج فقه در ادامه بحث اصالت لزوم فی الملک در بررسی دیدگاه محقق اصفهانی به آن پرداختند این است که از دیدگاه حضرت امام، حتی در مواردی که موضوع دلیل شرعی مصداق تکوینی خارجی دارد (مثل دم)، شارع همان موضوع تکوینی را ، موضوع حکم خود قرار است، بلکه در آن تصرف کرده است و حصه مشخصی از آن را موضوع قرار داده است. 🔹به عبارت دیگر همانطور که در ادله امضا مثلا میگوییم که شارع در بیع عرفی، تصرفاتی میکند و سپس آن را امضا میکند در موضوعات تکوینی هم شارع تصرفاتی میکند و یک موضوع جدید اعتبار میکند و سپس آن را موضوع دلیل قرار میدهد. 🔹این دیدگاه ثمرات زیادی دارد و میتوان در بحث صحیح و اعم علم اصول به آن پرداخت‌. علاوه بر محل بحث اصالت لزوم، حضرت امام در ابتدای کتاب طهارت در بحث دماء ثلاثه، در بحث با نظر آخوند، این دیدگاه را بیان می کنند. @khetabate_ghanoonieh