eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
570 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️ ورود به مؤسسات به قصد نظم و ایصال الی الاجتهاد! 🔰حجت الاسلام عباس افروزی @A_Afrouzi133 🌀 : سلام حاج آقا. یه مسئله ای برام پیش اومده اینکه میخوام وارد موسسات بشم. اما نمیدونم وارد فقه و اصول بشم یا فلسفه؟. باید چه بکنم؟ ♨️ : علیکم السلام. اساسا از چه رو قصد رفتن به مؤسسات کرده اید؟ هدفتان چیست؟ 🌀 : یعنی چی! خب برا ادامه تحصیل، به قصد اجتهاد. ♨️ : مگه راه منحصر رسیدن به اجتهاد مؤسساته؟ بسیاری از مؤسسات که قطعا توانایی رساندن به چنین مقصدی را ندارند. کدام مؤسسه مد نظر شما است؟ 🌀 : من الان نمیدونم که باید برم فقه و اصول یا فلسفه. موسسه رفتن هم به این خاطر است که موسسات برنامه منظمی دارند. ♨️ : رهگذر اجتهاد، گذر از هر سه علم است. ضعف در هر کدام از آن ها قطعا خلل بزرگی در اجتهاد ایجاد می کند. اساسا کی گفته باید رفت مؤسسه!؟ 🌀 : چطور! ♨️ : تا زمانی که نظم و برنامه ریزی خود را از غیر می خواهید (اعم از شخص خاص یا موسسه یا هر چیز دیگر...) به هدفی که دارید نخواهید رسید. باید خود با تلاش و تربیت نفس به نظم و برنامه ریزی در آنات زندگانی خود برسید. از کسی شنیدید که رفتن به مؤسسه برای رسیدن به اجتهاد بهتره!؟ 🌀 : نه خودم به نتیجه رسیدم. ♨️ : تراک های طلبه موفق استاد فرحانی رو کامل گوش دادید؟ 🌀 : کامل نه. ♨️ : چه دوستانی که بنده داشتم و به موسسات رفتند و به هدف خود نرسیدند. بماند که هدفشان هم اجتهاد نبود، بعضی صرفا کلام بود، بعضی صرفا فلسفه بود، بعضی....اما به همان هدف ریز هم نرسیدند. 🌀 : من هدفم اجتهاده، نه صرفا اجتهاد در فقه و اصول یا فلسفه. چون هم به علوم عقلی مثل فلسفه علاقه دارم و هم اصول. ♨️ : می دانم. هدف اگر جزئی باشد به دست آوردنش خیلی آسان تر است. به خصوص که مؤسسه هم در راه همان هدف تأسیس شده. با این حال خیلی ها به همان هدف جزئی نمی رسند. حال که شما هدفی بس رفیع و والا را انتخاب کرده اید، چگونه مؤسسه از توانش بر می آید!. فقط و فقط و فقط خودت. 🌀 : یعنی من باید به سمت یه علمی برم؟ ♨️ : نه. اصل نظم و برنامه ریزی داشتن را گفتم. نباید بخواهید دیگران چنین نظمی را برایتان به ارمغان بیاورند. 🌀 : خب الان من باید چی کار کنم؟ ♨️ : به نظر من اول بنشینید نکات ناب تحصیلی تربیتی که استاد فرحانی در مجموعه طلبه موفق بیان می کنند را استماع کنید. تا نتوانی بر نفس خودت غلبه پیدا کنی و نظم و برنامه را در صفحۀ وجودی ات بگسترانی، از دست دیگران کاری ساخته نیست. مجموعه تراک های طلبه موفق بسیار بسیار موثر اند در رسیدن چنین هدفی. 👌لینک مجموعه صوتی طلبه موفق: http://eitaa.com/palmorsalaat/17 @almorsalaat
Untitled 3.mp3
7.93M
🔊🔊 🔊🔊 ✅کتاب رسائل؛ متن تاسیس و ریشه غالب نظرات بعد از خود! 🔰استاد علی فرحانی 💠 علیرغم آنچه مشهور شده است مبنی بر اینکه قیل و قال های رسائل می تواند فاکتور گرفته شده و حذف شود اما حق این است که امکان حذف این کتاب و مطالب آن نبوده بلکه هر نظری در این کتاب منشا حقیقی و واقعی دارد. 💠 اگر به صورت و به رسائل و کفایه نگاه شود؛ باید گفت که حداقل 80 درصد مطالب اصولی مطرح شده متاخر از آنها؛ ریشه در این دو داشته و رسائل پایه مستحکمی برای آنها محسوب می شود. 💠 رسائل متن تاسیس مدرسه اصولی است. و می بایست غرض اصلی متعلم از این کتاب، فهم چگونگی استخراج قواعد اصولی از متن فقه باشد لذا متعلم برای رسیدن به این هدف هم پشتوانه اصولی متعارف نیاز داشته و هم پشتوانه فقهی متعارف! ♨️ استاد در این صوت نکات جالبی در مورد کتاب رسائل شیخ و جایگاه آن بیان کرده که توصیه می کنم حتما استماع کنید. @almorsalaat
♨️ جلسه از سلسله جلسات «بررسی هماهنگی نظام انسان شناسی امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (ره)» 🔰ارائه: استاد شیخ علی فرحانی ♨️♨️موضوع: اعتبارات شرعی از نگاه امام و علامه طباطبایی ⏰یکشنبه 99.7.13، ساعت 14 ✅✅پخش زنده از کانال المرسلات در 👇👇👇 https://rubika.ir/almorsalaat @almorsalaat
♨️ برهان و عرض ذاتی 🔰استاد علی فرحانی 💠مبحث و ملاک آن، مسئله ای است که معمولا در ابتدای علم اصول و علم فلسفه، مطرح می شود. یکی از اقوال در بحث تمایز علوم، «» است و غالب حکما قائل اند که ملاک تمایز علوم «موضوع» است. از آنجایی که موضوع علم را چنین تعریف کرده اند که «ما یبحث فیه عن اعراضه الذاتیه» ، بحث ملاک تمایز علوم به بحث از چیستی «» کشیده می شود. 💠 محققین از حکما، قائلند که قول به موضوع علم و عرض ذاتی و معنای آن، بر اساس قرارداد و تسالم نیست بلکه این مطلب حاصل دقت نظر در مسئله «» است. لذا بحث تمایز علوم به بحث «برهان» در علم منطق و «» می رسد. «برهان» که وسیله ای برای رسیدن به یقین بالمعنی الاخص می باشد، عصاره علم منطق است و برای فهم جایگاه آن لازم است که سازمان منطقی صحیحی در ذهن داشته باشیم. 💠 استاد علی فرحانی در ابتدای تدریس کتاب بدایه الحکمه، به مناسبت اینکه علامه در مورد موضوع فلسفه می فرمایند: «موضوعها- الذی یبحث فیه عن اعراضه الذاتیه- هو الموجود بما هو موجود»، به بحث «موضوع علم» می پردازند و با توجه به توضیحی که بیان شد، برای مشخص شدن معنای «» و جایگاه باب «»، یک دوره سازمان کتاب «» را مرور می کنند و خصوصا باب «برهان» این کتاب را توضیح می دهند. این بحث هم در مقدمه بدایه سال 89 و هم سال 86 بیان شده است و هر کدام در عین اینکه موضوع واحدی دارند، دارای مزایای خاصی هستند. 💠 استماع هر دو دوره برای کسانی که می خواهند ای از کتاب المنطق خصوصا باب برهان داشته باشند و همچنین بحث موضوع علم و عرض ذاتی را فراگیرند، توصیه می شود. ✅ برهان و عرض ذاتی، 👈مقدمه بدایه،سال86، 9جلسه ✅ برهان و عرض ذاتی 👈 مقدمه بدایه، سال 89، 10جلسه ⬇️لینک دانلود صوت جلسات👇 eitaa.com/almorsalaat/1009 ⬇️لینک خرید و دانلود متن پیاده شده جلسات 👇👇 http://soda96.ir/araz-zati/ 📌پ.ن: متن این جلسات توسط مجموعه صُدا @soda96 آماده و منتشر شده است. @soda96 @almorsalaat
🏴انا لله و انا الیه راجعون ▪️امروز مطلع شدیم که برادر ارجمند و روحانی گرامی حجت الاسلام شیخ حسین ثابت قدم پس از تحمل یک دوره بیماری به رحمت ایزدی پیوسته اند. ▪️انشالله که خدای متعال ایشان را با اولیای خود محشور گرداند و به خانواده ایشان خصوصا پدر و همسر ایشان، صبر و اجر عنایت فرماید. ▪️ما در سال های اولیه طلبگی با این برادر گرامی هم حجره بودیم و چیزی جز خیر و خوبی و صفا از ایشان ندیدیم. خدا ایشان را رحمت کند. @almorsalaat
هدایت شده از در نوبت
💠کتاب البهجه المرضیه (سیوطی) 🔰استاد حجت الاسلام مقدسی 🔊تدریس این کتاب به صورت در مدرسه شهیدصدوقی فاز۲ برگزار می شود و صوت جلسات در کانال بارگذاری می شود. ♨️کانال 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1 @almorsalaat
♨️ جلسه تبیین هماهنگی نظام انسان شناسی امام و علامه ✅موضوع: اعتبار از نگاه امام و علامه طباطبایی در کانال المرسلات در حال برگزاری است ... @almorsalaat