eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
576 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️نکاتی مهم و کاربردی در برنامه ریزی @fater290 👇👇👇👇
مشاوره و برنامه ریزی.mp3
2.76M
♨️نکاتی مهم و کاربردی در برنامه ریزی 🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 ❓❓: سلام یه برنامه تحصیلی می خواستم. سال پنجم حوزه م ولی هنوز نمی دونم چطوردرس بخونم. خوزستان. شهرصفی آباد. کلا بلد نیستم درس بخونم. هرهفته مجبور می شم که برنامه رو عوض کنم. جمعه هابرنامه درست می کنم اول هفته خوب شروع می کنم آخر هفته انگار هیچی نخوندم. احتمالا برنامه خوبی برا درس خوندن ندارم. حتی مجبورشدم واحد کم بگیرم که بتونم درست درس بخونم. اتفاقا هر ترمم قبول میشم. ✅ حجت الاسلام ناصر قیلاوی زاده ( @GHILAVI ) را در این فایل صوتی . 📌جهت ارتباط با مشاوران کانال کلیک کنید 👇👇👇👇 🆔 eitaa.com/fater290/248 @fater290
🌐درس های بعثت برای امروز جامعه اسلامی ایران 🔺رهبر معظم انقلاب در بیانات بی نظیر خود، تحلیلی را نسبت به معارف بعثت رسول اکرم بیان داشتند و درس های بعثت برای جامعه امروز ما را تبیین فرمودند. ✅حتما متن کامل و یا صوت کامل بیانات آقا را با دقت بشنوید. مشحون از معارف است. 📌 لینک صوت و متن بیانات 👇👇👇👇👇 🆔 farsi.khamenei.ir/news-content?id=45225 ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅ 💠 پ.ن: با این بیانات و امثال آن است که میتوان قوت و اسلام شناسی یک فقیه را فهمید. از این بیانات است که میتوان ایمان آورد که علمای حال حاضر در جهان اسلام، حضرت آقاست که با توانمندی بی نظیر خود، از معارف ناب ۱۴قرن پیش، جامعه را تبیین میکنند. حفظه الله و ابقاه. @fater290
💠 ذل عبودیت و عز ربوبیت از علم تا ایمان 🔰امام خمینی (ره) @fater290 👇👇👇👇
المرسلات
💠 ذل عبودیت و عز ربوبیت از علم تا ایمان 🔰امام خمینی (ره) @fater290 👇👇👇👇
💠 ذل عبودیت و عز ربوبیت از علم تا ایمان 🔰امام خمینی (ره) 🔸در علوم عالیه و حکمت متعالیه به وضوح پیوسته که‏‎ ‎‏جمیع دار تحقّق و تمام دایرۀ وجودْ صرف ربط و تعلّق و محض فقر و فاقه‏‎ ‎‏است. و عزّت و ملک و سلطنت مختصّ به ذات مقدّس کبریا است و احدی را‏‎ ‎‏از حظوظ عزّت و کبریا نصیبی نیست، و ذل عبودیّت و فقر در ناصیۀ هر یک‏‎ ‎‏ثبت و در حاقّ حقیقت آنها ثابت است. 🔸و حقیقت عرفان و شهود و نتیجۀ‏‎ ‎‏ریاضت و سلوک، رفع حجاب از وجه حقیقت و رؤیت ذلّ عبودیّت و اصل فقر‏‎ ‎‏و تدلّی است در خود و در همۀ موجودات. و دعای منسوب به سیّد کائنات‏‎ ‎‏صلّی اللّه علیه و آله: ‏‏اَللّهُمَّ اَرِنِی الاَشیٰاءَ کَماٰ هِی.‏‎ شاید اشاره به همین مقام‏‎ ‎‏باشد؛ یعنی، خواهش مشاهدۀ ذلّ عبودیّت که مستلزم شهود عزّ ربوبیّت‏‎ ‎‏است نموده.‏ 🔸پس، اگر سالک راه حقیقت و مسافر طریق عبودیّت با قدم سلوک علمی‏‎ ‎‏و مرکب سیر فکری این منزل را طی کرد، در حجاب علم واقع شود و به مقام‏‎ ‎‏اوّل انسانیّت نائل شود، و لکن این حجاب از حجب غلیظه است که گفته اند:‏‎ ‎‏العِلْمُ هُوَ الْحِجٰابُ الاْکْبَر. و باید سالک در این حجاب باقی نماند و آن را‏‎ ‎‏خرق کند. و شاید به این مقام اگر قناعت کند و قلب را در این قید محبوس‏‎ ‎‏نماید، در استدراج واقع شود. 🔸و استدراج در این مقام آن است که به تفریعات‏‎ ‎‏کثیرۀ علمیّه پرداخته و به جولان فکر برای این مقصد براهین کثیره اقامه کند و از‏‎ ‎‏منازل دیگر محروم ماند، و قلبش به این مقام علاقه مند شود و از نتیجۀ مطلوبه‏‎ ‎‏که وصول الی فناءاللّه است غافل شود، و صرف عمر خود را در حجاب برهان‏‎ ‎‏و شعب آن نماید؛ و هرچه کثرت فروع بیشتر شود، حجاب بزرگتر و احتجاب‏‎ ‎‏از حقیقت افزون گردد. پس، سالک نباید گول شیطان را در این مقام خورده از‏ ‎‎‏حق و حقیقت به واسطۀ کثرت علم و غزارت آن و قوّت برهان محجوب شود و‏‎ ‎‏از سیر در طلب باز ماند؛ و دامن همّت به کمر زند و از جدّیّت در طلب مطلوب‏‎ ‎‏حقیقی غفلت نورزد و خود را به مقام دیگر که مقام دوم است برساند.‏ 🔸و آن، چنان است که آنچه را عقل با قوّت برهان و سلوک علمی ادراک‏‎ ‎‏کرده با قلم عقل به صفحۀ قلب بنگارد و حقیقت ذلّ عبودیّت و عزّ ربوبیّت را به‏‎ ‎‏قلب برساند و از قیود و حجب علمیّه فارغ گردد. پس نتیجۀ مقام دوم حصول ایمان به حقایق‏‎ ‎‏است.‏ 📚آداب نماز @fater290
🔴 گفتگو با حجت الاسلام هاشمی (2) - بخش اول 🔸چند روز پیش برای قسمت دوم خدمت رسیدم و با اسکایپ یک مباحثه داغ درباره فضای علوم انسانی داشتیم که خیلی مفید بود. صوت بخش اول را در کانال قرار دادم. گفتگوی ما همچنان ادامه دارد و بخش دوم آن هم بزودی منتشر می شود. ✅ ایشان بحث علوم انسانی را در امتداد مواجه تمدن اسلامی با تمدن غرب بررسی کردند و همین زاویه نگاه منجر به حل خیلی از مسائل شد. 🔈 دانلود صوت مباحثه مجازی بخش اول با حجت الاسلام هاشمی 👇👇👇👇👇 🆔 eitaa.com/sm_javaheri/284 🔹🔹🔹🔹🔹🔹 ملاحظات و محاکمات (دست نوشته های سید مجتبی جواهری) 💠 https://eitaa.com/joinchat/1218904066C99ddcc9bf0
♨️نکاتی برای اصلاح حوزه ها 🔰امام خمینی (ره) ✅آنچه در راس مفاسد است همان است که حوزه از تهدید می‌شود، باید آن علاج شود و علاجی [نیست‌] جز آنکه شخصیتهایی که مورد قبول باشند و از حیث قابل عرضه باشند در حوزه‌ها باشند و آنها را به دست گیرند. ... اشخاصی را پیدا کنید که- و لو به نحو نوبت- تمام ایام، حوزه را اشغال کنند و بتدریج در روحیه موثر شوند. ... تذکر تنها کافی نیست و باید این انحرافات را جلوگیری کرد و آن به همت شخصیتها، که از آن جمله شما [شهید مطهری] هستید، باید انجام گیرد. 📚صحیفه امام، ج۳، ص۳۲۸ @sahifeh_entezar @fater290
🌀 درخواست بیان تفسیر قرآن کریم از مقام معظم رهبری 🔹 تقاضا داریم در ایام قرنطینه خانگی که دیدارهای مردمی و دروس رهبر معظم انقلاب لغو شده، در صورت صلاحدید معظم‌له، درس تفسیری از طریق رسانه ملی تدریس نمایند و جامعه را با مفاهیم ناب دینی، بیشتر آشنا فرمایند. 🖋 شرکت در کمپین درخواست تفسیر 👇 my.farsnews.ir/c/20506 @fater290
♨️ اخلاقی "علم قبل از تزکیه" 🔰 استاد علی فرحانی ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 🔹 استاد علی فرحانی در این مجموعه صوتی برای جمعی از طلاب در ضمن تدریس کتاب شریف "منیه المرید" به موضوع "علم قبل از تزکیه" پرداخته اند و تبیین می فرمایند که رتبتا قبل از شروع در تزکیه اخلاقی، لازم است که انسان به مقصد انسانیت و مسیر رسیدن به آن مقصد، علم پیدا کند. هرچند از جهت زمانی همراه علم آموزی باید به انجام مسائل شرعی و اخلاقی اقدام کرد. 🔹پس از یادگیری این علم قبل از تزکیه و انجام مسائل اخلاقی و شرعی، علم دیگری نصیب انسان می شود که در این جلسات از آن به "علم بعد از تزکیه" تعبیر شده است. 🔹 استاد پس از تبیین این مسئله که تاثیر بسزایی در فهم روایات و معنای "علم" در روایات دارد، این موضوع را بر روایات مختلفی از کتاب منیه المرید، تطبیق می دهند. ┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄ 📌 لینک دانلود جلسات (16جلسه) 👇👇👇 eitaa.com/p_fater/1247 @fater290
♨️از پا فتادنی که به منزل برابر است 🔰دیوان صائب تبریزی/ غزل ۱۸۸۸ 🌀🌀🌀🌀🌀🌀 🔅دیوانه خموش به عاقل برابرست 🔅دریای آرمیده به ساحل برابرست 🔅گردی که خیزد از قدم رهروان عشق 🔅با سرمه سیاهی منزل برابرست 🔅دارد به چهره گوهر ما در محیط عشق 🔅گرد یتیمیی که به ساحل برابرست 🔅در وصل و هجر، سوختگان گریه می کنند 🔅از بهر شمع، خلوت و محفل برابرست 🔅رحم است بر کسی که نرست است از خودی 🔅این قید با هزار سلاسل برابرست 🔅دلگیر نیستم که دل از دست داده ام 🔅دلجویی حبیب به صد دل برابرست 🔅در زیر پای سدره و طوبی است مرقدش 🔅هر کشته را که جلوه قاتل برابرست 🔅می رقصی از نشاط می ناب، غافلی 🔅کاین رقص با تپیدن بسمل برابرست 🔅فهم رموز عشق ز ادراک برترست 🔅اینجا شعور عالم و جاهل برابرست 🔅دست از طلب مدار که دارد طریق عشق 🔅از پا فتادنی که به منزل برابرست 🔅آخر به وصل شمع چو پروانه می رسد 🔅هر دیده را که روشنی دل برابرست 🔅در کشوری که عشق گرانمایه، گوهری است 🔅در یتیم و آبله دل برابرست 🔅صائب ز دل به دیده خونبار صلح کن 🔅یک قطره اشک گرم به صد دل برابرست @fater290
♨️مقدمه مهم کتاب الانسان بعد الدنیا در مورد تفسیر آیه به آیه 🔰علامه طباطبایی (ره) 🌀هذه رسالة في المعاد نشرح فيها بعون اللّه سبحانه، حال الإنسان بعد حياته الدنيا على ما يقوم عليه البرهان، و يستخرج من الكتاب، و يكشف عنه السنة. غير أنّا آثرنا فيها الاختصار و الاقتصار على كلّيات المعاني، فإنّ المسلك الذي نستعمله من تفسير الآية بالآية، و الرواية بالرواية، بعيد الغور، منيع الحريم، وسيع المنطقة، لا يتيسّر استيفاء الحظّ منه في رسالة واحدة، يقاس فيها النظير بالنظير، و الشبيه بالشبيه، و الأطراف بالنسب، و يؤخذ بها الجار بالجار، و ستقف إن شاء اللّه العزيز على صحّة قولنا هذا. 🌀و من الإنصاف أن نعترف أنّ سلفنا من المفسّرين و شرّاح الأخبار أهملوا هذا المسلك في استنباط المعاني و استخراج المقاصد، فلم يورثونا فيه و لا يسيرا من خطير، فالهاجم إلى هذه الأهداف و الغايات على صعوبة منالها و دقّة مسلكها، كساع إلى الهيجاء بغير سلاح، و اللّه المستعان. @fater290
💢چه کسانی از فزع روز قیامت و اهوال و شدائد آن در امانند؟ مخلصین چه کسانی هستند؟ چه کسانی دارای مقام ولایت هستند؟ @fater290 👇👇👇👇