📌بوق شیطان/ خشک مغزی و تحجر در استفاده از وسایل مشروع
🔸عده اى هستند كه اينها را حتى به استفاده از وسايل مشروع هم با هزار زحمت مى شود راضى كرد كه آقا ديگر استفاده نكردن از اين وسايل چرا؟ همين بلندگو اولين بارى كه پيدا شد، شما ببينيد چقدر با آن مخالفت شد! بلندگو براى صدا مثل عينك است براى چشم انسان و مثل سمعك است براى گوش انسان. حالا اگر انسان گوشش سنگين است، يك سمعك مى گذارد و معنايش اين است كه قبلًا نمى شنيد و حالا مى شنود. قرآن را قبلًا نمى شنيد، حالا قرآن را بهتر مى شنود. فحش را هم قبلًا نمى شنيد، حالا فحش را هم بهتر مى شنود. اين كه به سمعك مربوط نيست. ميكروفن هم همينطور است؛ ميكروفن كه ابزار مخصوص فعل حرام نيست.
🔸استفاده از آن ابزارى حرام است كه از آن جز فعل حرام كار ديگرى ساخته نباشد، مثل صليب كه جز اينكه سمبل يك شرك است چيز ديگرى نيست، و مثل بت. ولى بهره گيرى از ابزارى كه هم در كار حرام مصرف مى شود و هم در كار حلال، چرا حرام باشد؟.
🔸يكى از آقايان وعّاظ خيلى معروف مىگفت: سالهاى اولى بود كه بلندگو پيدا شده بود، ما هم تازه پشت بلندگو صحبت مى كرديم و به قول او تازه داشتيم راحت مى نشستيم. ولى هنوز بلندگو شايع نشده بود. قرار بود من در يك مجلس معظم صحبت كنم، بلندگو هم گذاشته بودند. قبل از من آقايى رفت منبر؛ همينكه رفت منبر، گفت: اين بوق شيطان را از اينجا ببريد. بوق شيطان را برداشتند بردند. ما ديديم اگر بخواهيم تحمل كنيم و حرف نزنيم، اين بوق شيطان را بردند و بعد از اين هم نمى شود از آن استفاده كرد. تا رفتم و نشستم روى منبر، گفتم: آن زين شيطان را بياور.
🔸غرض اين است كه اينچنين جمودْفكرى ها و خشك مغزى ها بى مورد است. بلندگو تقصيرى ندارد، راديو و تلويزيون و فيلم فى حد ذاته تقصيرى ندارند، تا محتوا چه باشد؟ آنچه در راديو گفته مى شود چه باشد، آنچه در تلويزيون نشان داده مى شود چه باشد، آنچه در فيلم ارائه مىشود چه باشد؟ اينجا ديگر انسان نبايد خشكى به خرج بدهد و چيزى را كه فى حد ذاته حرام نيست و مشروع است، به صورت يك چيز نامشروع جلوه بدهد.
📚مجموعه آثار شهيد مطهري ج17، ص: 336
#اندیشه_مطهر #تحجر
🌐رسانه المرسلات👇👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از المرسلات
💢 متن پیاده شده و صوت اصول فقه مظفر (ره)
🔰استاد علی فرحانی
💠محدوده: از اجتماع امر و نهی تا پایان کتاب
🔴 این جزوه پیاده شده صوت های اصول مظفر استاد علی فرحانی است که در سال 88-89 در مدرسه علمیه حقانی تدریس شده است.
📝لینک دانلود #متن 👇
soda96.ir/matn-osul2/
🔊لینک دانلود #صوت 👇
soda96.ir/اصول-مظفر2-استاد-فرحانی/
#پای_درس_استاد #اصول #سطح_یک #مدرسه_مجازی_المرسلات
@almorsalaat
📣#اطلاعیه|سلسله درس گفتارهای نظامهای اسلامی؛
1️⃣ فقه نظام روابط اجتماعی
2️⃣ نظام اصولی امام خمینی (ره) (ادامه تدریس کتاب تعادل و تراجیح امام خمینی ره)
🎙استاد علی فرحانی
📆 زمان: چهارشنبه هر هفته/ ساعت 14
🔰محل برگزاری: قم، میدان معلم، بلوار سمیه، پلاک472
📌این جلسات توسط موسسه مفتاح برگزار می شود.
#پای_درس_استاد #فقه #اصول
@almorsalaat
المرسلات
📣#اطلاعیه|سلسله درس گفتارهای نظامهای اسلامی؛ 1️⃣ فقه نظام روابط اجتماعی 2️⃣ نظام اصولی امام خمین
استثنائا کلاس این هفته، روز پنجشنبه ساعت 7:30صبح برگزار می شود
@almorsalaat
حضرت علامه طباطبائییاد خدا - سخنان علامه در سفر اصفها.mp3
زمان:
حجم:
1.5M
✴️یادِ خدا/ فادکرونی اذکرکم
🎙علامۀ طباطبائی (ره) (صوتی نویافته از علامه طباطبایی)
⏯ ... یاد خدا، «فاذکرونی أذکرکم»، ما به غیر از یاد خدا لطیفهای نداریم که همه معارف اسلام را در بر داشته باشد و در دین هر کمالی را واجد بوده باشد؛ همون یاد خداست. یاد خدا از انسان مستلزم یاد خداوند تبارک و تعالی از ناحیۀ حق تبارک و تعالی است. و اونوقت یادکردن خدا از بنده مثل یادکردن بنده از خدا نیست، این با رحمت است، توأم با رحمت، توأم با همۀ اسماء حُسنای حق تبارک و تعالی است، که انسان را یک انسان کامل واجد جمیع کمالات قرار میدهد و مقرَّب میکند پیش خودش، تقرّبی که به وصف گوینده نمیآید. اینی که بنده میدونم این است.
✔️ این صوت، بخشی از نوار ضبط شده مربوط به سفر مرحوم علامۀ طباطبائی به اصفهان در نیمه دوم دهۀ ۵۰ شمسی است.
✅کانال طریقه مقربین
#در_محضر_علامه #اخلاق_و_عرفان
🌐رسانه المرسلات👇👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
5.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
🎥فیلم زیارت آقا علی بن موسی الرضا توسط یکی مخاطبین ارجمند کانال به نیابت از دست اندرکاران رسانه المرسلات
#اهل_بیت #پیام_شما
@almorsalaat
استاد علی فرحانیtarhe-kolli-nazarie-etebar-az-manzare-allameh.mp3
زمان:
حجم:
26.88M
🔰#در_محضر_علامه | طرح کلی نظریه اعتبار از دیدگاه علامه طباطبایی
🎙استاد علی فرحانی
📌در این جلسه که در تاریخ 1400/9/23 برای جمعی از طلاب قم برگزار شده است، پیرامون مباحثی همچون: معنای اعتبار، کیستی معتبر، محدوده و دایره اعتبار و آغاز بحث اعتبار (بررسی نظریه لزوم تقسیم موجود به حقیقی و اعتباری) نکاتی را از دیدگاه علامه بیان داشتند.
#پای_درس_استاد #اعتبار #فلسفه #اندیشه_مطهر
@almorsalaat
💬#پیام_شما
سلام علیکم و رحمه الله
اگر امکانش بود همان کاری که در رابطه با کتاب بدایه الحکمه انجام شده هست در رابطه با رسائل و مکاسب هم انجام شود.. صوت تدریس ها کتاب شود. متشکرم
📌پ.ن: ما قصد داریم که به کمک شما مخاطبین ارجمند و سایر دوستان، همه تدریس های استاد را به شکل مکتوب عرضه کنیم. لکن این مسئله هم زمان و هم هزینه کافی لازم دارد. لذا مقداری طول خواهد کشید.
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
🔴#منطق| برهان شفا
🔰استاد علی فرحانی
🌀محدوده: از ابتدای کتاب تا فصل دوم از مقاله دوم
💠تعداد جلسات: ۲۸
📌برگزار شده در موسسه اسراء سال تحصیلی ۹۹
🔊دانلود صوت جلسات👇
soda96.ir/borhan-shefa/
📜دانلود متن پیاده شده👇
soda96.ir/matn-borhan-shefa/
#پای_درس_استاد
@almorsalaat
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔔 تجمع یومالله ۹دی در مدرسه فیضیه برگزار میشود
◻️ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم در آستانه فرارسیدن یوم الله #نهم_دی از اقشار امت ولایتمدار قم با انتشار پیامی جهت شرکت در راهپیمایی این روز بزرگ در روز پنجشنبه ۹ دی، ساعت ۱۰ صبح در مدرسه علمیه فیضیه قم دعوت کرد که متن آن به این شرح است.🔻
hawzahnews.com/xbw7V
@HawzahNews | خبرگزاریحوزه
10.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جایگاه قرآن و سنت در هستی شناسی علامه طباطبایی (ره)
🎙استاد سیدمحمد هاشمی
📌بخشی از جلسه اول دوره «چگونه المیزان بخوانیم؟» که در مدرسه مجازی المرسلات در حال برگزاری است
#در_محضر_علامه #دوره_های_کوتاه_مدت
#مدرسه_مجازی_المرسلات
@almorsalaat
المرسلات
#اطلاعیه 🔰 با استعانت از خداوند منّان مرحله اول دوره ادبیات کاربردی (کارگاه متن خوانی و ترجمه) برگز
🔰 #گزارش دومین دوره #ادبیات_کاربردی
⭕️ دوره مهارت های متن خوانی و ترجمه (عمومی)
🔅 با عنایات خداوند متعال دوره عمومی مهارت های متن خوانی و ترجمه توسط استاد محمدمهدی مقدسی برگزار گردید.
🔻 این دوره که با استقبال مخاطبین گرامی مواجه شد، در قالب 4 جلسه تعریف شده بود که با توجه به درخواست شرکت کنندگان 3 جلسه به آن اضافه شد و در 7 جلسه برگزار شد.
🔻 هدف از برگزاری این دوره تقویت مهارت متن خوانی و ترجمه بود؛ لذا محور اصلی مطالب مطرح شده، آموزش نکاتی کاربردی در مورد شیوۀ صحیح متن خوانی و ترجمه بود.
🔻 در جلسه اول مقدماتی ضروری برای ورود به کارگاه عملی متن خوانی بیان گردید.
🔻 در ادامه نکاتی مهارتی جهت تقویت توان متن خوانی و ترجمه بیان گردید و هر یک از این نکات به صورت کارگاهی بر روی متنی که در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته بود تطبیق شد.
🔻 در ضمن بیان نکات مهارتی متن خوانی و ترجمه و تطبیق آن بر متن، نکات صرفی و نحوی و لغوی به اندازه گنجایش زمان جلسات بیان گردید.
🔻 همچنین با توجه به ضرورت تسلط بر تجزیه و ترکیب در متن خوانی، نکاتی مهم در تجزیه و ترکیب به صورت عملیاتی تبیین و اجرا گردید.
🔵 پس از دوره عمومی، کارگاه هایی تخصصی برای تقویت توان صرفی و نحوی و لغوی و همچنین متن خوانی متون تخصصی برگزار خواهد شد.
🔴 با توجه به درخواستهای متعدد عزیزان، قبل از برگزاری کارگاههای تخصصی، #به_زودی دوره عمومی #مجددا برگزار می گردد و پس از آن، جهت برگزاری کارگاه های تخصصی اطلاع رسانی خواهد شد.
💬نظرات و پیشنهادات خود را به آیدی زیر ارسال فرمایید👇👇
eitaa.com/admin_doreh
#دوره_های_کوتاه_مدت
#مدرسه_مجازی_المرسلات
🌐در مدرسه مجازی المرسلات عضو شوید👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1