نامه میرزا جواد اقا به محقق اصفهانی.mp3
2.27M
🔊#اخلاق_و_عرفان| نامه میرزا جواد آقا به شیخ محمد حسین اصفهانی
🎙استاد علی فرحانی
📌استاد در این صوت ضمن اشاره به سخنی از علامه تهرانی در مورد #علامه_طباطبایی، بخشی از عبارات نامه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی را خوانده و نکات مهمی را بیان می کنند. حتما #بشنوید!
📚تدریس بدایه الحکمه. سال 89
#پای_درس_استاد
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
🔊#طلبه_موفق| سریع تصدیق نکنید! 🎙استاد علی فرحانی 📌استاد در این صوت نشان می دهند که در مسیر علمی آن
👆👆👆
محتوای این صوت، در واقع محوری ترین و کلیدی ترین مسئله در روش تحصیل از نگاه استاد فرحانی است و در واقع تمام مسائل دیگر تفصیل و یا مقدمه این نکته هستند.
و رعایت این نکته ثمرات و برکات بی شمار در تعمیق و تسریع تحصیل علم دارد.
اگر بخواهیم روش صحیح تحصیل از دیدگاه استاد فرحانی را در دو دقیقه توضیح دهیم، به همین صوت تبدیل می شود. یعنی "سریع #تصدیق_نکنید" بلکه ابتدا خوب #تصور_کنید.
در تفصیل این مطلب میتونید بخش سوم از مجموعه #طلبه_موفق رو بشنوید.
@almorsalaat
نیاز بشر به انبیاء الهی_01.mp3
6.64M
🔊#فلسفه| علم و تمدن از مشکات انبیاء است!
🎙استاد علی فرحانی
📌استاد در این صوت تبیین می کنند که به خلاف آنچه آگوست کنت قائل است، سیر تاریخ بشر سیر از توحید به توحید است فلذا علم و تمدن تنها و تنها به برکت انبیاء حاصل میشود. استاد به همین مناسبت نکات مهمی در مورد ادیان سابقه فرموده و عبارت جالب #فیثاغورس در باب حقیقت عالم را توضیح می دهند.
📚تدریس بدایه الحکمه. سال 89
#پای_درس_استاد
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🌐درس های #بعثت برای #مبارزه با #جاهلیت_مدرن:
1️⃣تقویت ایمان
2️⃣تقویت نظام اسلامی
3️⃣برنامه خردمندانه و متکی بر شناخت مختصات جاهلیت
♦️یکی از مهمترین شعارها و جهتگیریهای پیامبر اکرم در بعثت، مقابلهی با جاهلیّت بود. ... هم نادانی و بیسوادی و جهالت در آن هست، هم بداخلاقی و ظلم و تبعیض و حقکشی و ضعیفکشی هست، هم هرزگی جنسی و بیبندوباری و هرج و مرج اخلاقی در آن هست؛ همهی اینها جزو جاهلیّت است. پیغمبر با جاهلیّت به مبارزه پرداخت.
🌀... بسیاری از آن رذایل اخلاقی، امروز در دنیای بهاصطلاح متمدّن غربی به شکل سازمانیافته و بسیار شدیدتر و بسیار وسیعتر وجود دارد:
▪️امروز زندگی در تمدّن غربی بر پایهی طمع و حرص است، بر پایهی آزمندی است. ... امروز پایهی همهی ارزشهای غربی پول است، همه چیز با پول سنجیده میشود؛ ... سیاست رایج، حکمرانیها، همه در خدمت تبعیض است، در خدمت فربه شدن کمپانیها و کارتلها است؛
▪️علم و فنّاوری در خدمت کشتار مردم است. یک وقتی از علم استفاده میکنند مثلاً فرض کنید که برای واکسن یا فلان دارو که عدّهای را نجات میدهد، امّا [گاهی] از همین علم استفاده میکنند برای [ساخت] سلاحهای کشتار جمعی، سلاحهای شیمیایی، سلاحهای اتمی، که صدها برابرِ آن تعداد مردم را از بین میبرد، نابود میکند؛ و این اتّفاق در دنیا افتاده است و الان هم دارد میافتد.
▪️غارت کشورهای ضعیف؛ ابتذال اخلاقی. ابتذال اخلاقی و هرج و مرج اخلاقی بشدّت [وجود دارد]. مسئلهی همجنسگرایی و امثال اینها -که دیگر واقعاً شرمآور است، که آدم از تکرار کردنش و گفتنش هم شرم میکند- هرج و مرج عجیب جنسی؛ اینها امروز در دنیا وجود دارد.
🔴اینها همان چیزهایی است که آن روز بود، امروز هم همانها هست؛ منتها آن روز محدود بود، امروز گسترده است، سازماندهیشده است. پشت خیلی از این فسادها و مفاسد، منطقهای مصنوعی درست شده، یعنی پشتوانههای منطقی و فکری برایش درست کردهاند، مبنای فکری برایش درست میکنند و به بشریّت ارائه میکنند.
⁉️خب پس باید چه بکنیم؟
✅باید درسهای بعثت را مرور کنیم. همان کاری که نبیّ اکرم (صلّی الله علیه و آله و سلّم) در قبال آن جاهلیّت انجام داد، امروز بر عهدهی ما است که در قبال این جاهلیّت آن کارها را انجام بدهیم؛ این وظیفهی ما است:
1️⃣در درجهی اوّل، #تقویت_ایمان. یکی از کارهای مهم برای ما و برای همهی دلسوزان بشری در سراسر عالم، تقویت ایمان دینی است. توسعهی گروههای مؤمن و مقاوم در سرتاسر عالم؛ انسانهایی که انگیزهی دینی داشته باشند و ایمان داشته باشند و اهل مقاومت باشند و کار کنند، تلاش کنند؛ اینها باید توسعه پیدا کنند.
2️⃣و [تقویت] #قوّت و #استحکام #نظام_اسلامی. حالا به فضل الهی، با پرچم اسلام و زیر پرچم اسلام در جمهوری اسلامی ایران یک نظامی تشکیل شده؛ این را تقویت کنیم، مستحکم کنیم، پایههایش را هر چه محکمتر کنیم، ثمراتش و اثراتش را هر چه گستردهتر کنیم.
3️⃣بعد #برنامهی خردمندانه و حکمتآمیز؛ این میدان از آن میدانهایی نیست که انسان سرش را بیندازد پایین و حمله کند؛ برنامهریزی لازم دارد، مطالعه لازم دارد، برنامهی خردمندانه باید تهیّه بشود، با حکمت بایستی با این قضیّه مواجه شد. و این برنامه باید متّکی باشد بر شناخت وسیع مختصّات این جاهلیّت؛ اگر مختصّات این جاهلیّت را درست ندانیم، نمیتوانیم با آن مقابله کنیم، نمیتوانیم با آن مبارزه کنیم.
🎙رهبر معظم انقلاب 1400/12/10
#کلام_ولی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
recording-20220207-185952.mp3
11.82M
#مشاوره_مجازی
⁉️سوال_شما| سلام علیکم. معنای مشهور و اشهر دقیقا چی هست؟ مشهور قویتر هست یا اشهر؟ ملاک چی هست در اشهر و مشهور؟ ملاک وزن علمی افراد هست یا تعداد؟
✅پاسخ استاد امیری را بشنوید
#مدرسه_مجازی_المرسلات #اصول_فقه
@almorsalaat
💬#پیام_شما #درخواست_هم_بحث
▫️سلام علیکم حاج آقا
▫️بنده الموجز استاد رو گوش می دم و نیاز به هم بحث مجازی دارم. اگرکسی بود لطف کنید ممنون میشم.
📌اگر کسی از دوستان مایل بود، به آیدی ایشان در ایتا (@ANTIUSA) پیام دهد.
#مدرسه_مجازی_المرسلات
@almorsalaat
🔍ملاک «کتاب اخلاق» چیست؟!
🌟علماء اخلاق كه تدوين اين علم كردند، يا به طريق علمى- فلسفى بحث و تفتيش كردند مثل كتاب شريف «طهارة الأعراق» محقق بزرگ «ابن مسكويه» و كتاب شريف «اخلاق ناصرى» تأليف حكيم متألّه و فيلسوف متبحِّر افضل المتأخّرين نصير الملّة و الدّين و بسيارى از [قسمتهاى] كتاب «احياء العلوم غزالى» و اين نحو تأليف علمى را در تصفيه اخلاق و تهذيب باطن تأثيرى بسزا نيست، اگر نگوييم اصلًا و رأساً نيست-
🌟و يا از قبيل تاريخ الأخلاق است- به اصطلاح نويسنده- كه مشتمل بر قصص و حكايات و امثال و وقايع است، كه صَرف وقت در آن انسان را از مقصد اصلى بازمى دارد.
🌟كتاب «احياء العلوم» كه تمام فضلاء او را به مدح و ثنا ياد مى كنند و او را بدء و ختم علم اخلاق مى پندارند، به نظر نويسنده در اصلاح اخلاق و قلع ماده فساد و تهذيب باطن كمكى نمى كند، بلكه كثرت ابحاث اختراعيّه و زيادى شعب علميّه و غير علميّه آن و نقلهاى بى فايده راست و دروغ آن انسان را از مقصد اصلى بازمى دارد و از تهذيب و تطهير اخلاق عقب مى اندازد.
🌟بالجمله، به نظر قاصر، اخلاق علمى و تاريخى و همين طور تفسير ادبى و علمى و شرح احاديث بدين منوال از مقصد و مقصود دور افتادن و تبعيدِ قريب نمودن است.
✅نويسنده را عقيده آن است كه مهم در علم اخلاق و شرح احاديث مربوطه به آن يا تفسير آيات شريفه راجعه به آن، آن است كه نويسنده آن با ابشار و تنذير و موعظت و نصيحت و تذكّر دادن و يادآورى كردن، هر يك از مقاصد خود را در نفوس جايگزين كند.
🌟و به عبارت ديگر، كتاب اخلاق، موعظه كتبيّه بايد باشد و خود معالجه كند دردها و عِيبها را، نه آن كه راه علاج نشان دهد.
🌟ريشه هاى اخلاق را فهماندن و راه علاج نشان دادن، يك نفر را به مقصد نزديك نكند و يك قلب ظلمانى را نور ندهد و يك خُلق فاسد را اصلاح ننمايد.
🌟كتاب اخلاق آن است كه به مطالعه آن، نفس قاسى نرم، و غير مهذّب مهذّب، و ظلمانى نورانى شود؛ و آن، به آن است كه عالِم در ضمن راهنمايى، راهبر و در ضمن ارائه علاج، معالِج باشد و كتاب، خود، دواىِ درد باشد نه نسخه دوانما.
🌟طبيب روحانى بايد كلامش حكمِ دوا داشته باشد نه حكم نسخه.
🌟و اين كُتب مذكوره نسخه هستند نه دوا، بلكه اگر جرأت بود مى گفتم: «نسخه بودن بعضى از آنها نيز مشكوك است»، ولى از اين وادى صرف نظر كردن اولى است.
🌟نويسنده، راه نوشتن كتاب اخلاق را باز كردم كه اگر عالمى نويسنده و قادر بر تقرير و تحرير پيدا شد، اين طرز بنويسد؛ نه آن كه خودِ من را چنين قدرت يا قلم شكسته ام را اين توانايى يا قلب ظلمانيم را اين بينائى است. و معلوم است اشكال نمودن سهل است، ولى حل آن كردن مشكل است.
📚امام خمینی (ره)، شرح حديث جنود عقل و جهل، ص۱۱
#در_مدرسه_امام_خمینی
#اخلاق_و_عرفان
@almorsalaat
🌺افتتاح پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی حوزه های علمیه🌺
✅استماع اندیشهها و ایدههای اساتید، فضلاء و طلاب درخصوص مسائل مرتبط به حوزه علمیه فرصتی مغتنم برای شورای عالی حوزههای علمیه خواهد بود.
از این رو برای بهرهبرداری هر چه بیشتر از این دیدگاهها و همچنین اطلاع رسانی از فعالیت ها و مصوبات، پایگاه و کانال اطلاع رسانی شورای عالی حوزه های علمیه راه اندازی و به صورت فعال پذیرای ایده ها - پیشنهادات و انتقادات شما فرهیختگان گرامی میباشد.
➖امید است با مشارکت حداکثری شما، گام های مؤثرتری در جهت ساماندهی و اقدامات مناسب برداشته شود.
🌐پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی حوزه های علمیه:
http://www.schowzeh.ir
📱کانال شورای عالی حوزه های علمیه در پیام رسان ایتا:
https://eitaa.com/schowzeh
اهمیت علم اصول در زبان شناسی.mp3
1.52M
🔊#اصول| اهمیت علم اصول در استفاده از متون
🎙استاد علی فرحانی
📌علم اصول که علم زبان شناسی شارع مقدس است یکی از ثمرات مهمی که دارد مساله شناخت متن و استفاده حداکثری از متون است.
📚رسائل. استصحاب. سال ۸۷
#پای_درس_استاد
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🔸 مانع معرفت حقیقی چیست؟
🔹علامه طباطبایی
#در_محضر_علامه #اخلاق_و_عرفان
@radio_towhid
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
🌀استانداردهای دوگانه دنیا در مواجه با جنگ ها
⁉️زمانی که آمریکا، افغانستان و عراق را مورد هجوم قرار داد، جهان با آمریکا چگونه رفتار کرد؟ / آمریکا مسئول بحران پیش آمده در اوکراین است.
🎙گزیده بیانات سیدحسن نصرالله در مورد #عبرتهای جنگ روسیه و اوکراین
🔹 آنچه من روی آن تأکید دارم، دنبالکردن این رویداد جهانی و بزرگ، نتایج و پیامدهای آن و نیز درسگرفتن از عبرتهایی است که هر لحظه و هر روز آشکار میشوند.
1️⃣اولاً، چیزی که بسیاری اکنون از آن سخن میگویند، «#معیارهای_دوگانه» است و اینکه روسیه اکنون وارد اوکراین شده است و یک نبرد نظامی بزرگ و یک جنگ تمامعیار کلید خورده است. اینجا ما میبینیم که همه جهانیان معترض هستند. طبیعتاً نگرانیهایی در خصوص ورود قدرتهای غربی به جنگ با روسیه و نیز نگرانیهایی در رابطه با ورود آمریکاییها در این جنگ وجود دارد؛ اما بهجز ورود به جنگ، آنها هر کاری که بتوانند، انجام میدهند. از جمله میتوان به محاصره، تحریم، اقدامات رسانهای، هدف قراردادن اقتصاد و بانکها، بستن حریم هوایی، بستن تنگهها، اقیانوسها و بنادر، ارسال سلاح به اوکراین، بازکردن در به روی مبارزان داوطلب از سراسر جهان و نیز تمجید از «مقاومت اوکراینیها» اشاره کرد. بسیار خب، ما میبینیم که جهان چگونه رفتار میکند. این مصداق بارز استانداردهای دوگانه است.
🔸زمانی که آمریکا، افغانستان را مورد هجوم قرار داد، جهان با آمریکا چگونه رفتار کرد؟ شما بهخوبی میدانید که آمریکا، عراق را هدف قرار داد، آن را ویران ساخت و صدها هزار نفر را در آنجا به قتل رساند. آمریکاییها، افغانستان را نیز ویران کردند و حداقل دهها هزار نفر را قتلعام ساختند. در این شرایط، جهان چگونه با آمریکا رفتار کرد؟
🔸جهان در قبال تمامی جنگهای ایالات متحده آمریکا که اغلبِ جنگهایِ به وقوعپیوسته در جهان را شامل میشود، چه رفتاری از خود به نمایش گذاشت؟
🔸جهان، امروز در برابر دشمن اسرائیلی -این رژیم موقت- در جنگهایی که در گذشته و در زمان حال علیه فلسطینیان غزه به راه انداخته و به راه میاندازد، چگونه رفتار کرده و میکند؟
🔸جهان در برابر نبرد اخیر «شمشیر قدس»، در جنگهایی که علیه لبنان به راه افتاد، در جنایتهایی که در جریان جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ در لبنان به وقوع پیوست، چه رفتاری کرد؟ جهان، اکنون چه رفتاری میکند؟
🔸یمن در حال حاضر وارد هشتمین سال از جنگ میشود. این کشور در طول سالهای گذشته شاهد بمباران، ویرانی، محاصره، گرسنگی، کشتهشدن زنان و کودکان و ... بوده است. رفتار جهان در قبال این اتفاقات چگونه بوده است؟
✅این موضوع کاملاً واضح است؛ بنابراین، باید بر این اساس به مسئله نگریست و آن را درک کرد. باید دانست امروز ما در جهانی زندگی میکنیم که به قدرتمندان احترام گذاشته میشود. از آنجایی که آمریکا قوی، مغرور و متکبر و اقتدارگراست و گردن دیگران را میگیرد و میفشارد، جهان در برابر ظلم و ستمهایش سکوت پیشه میکند.
♦️بهعنوان مثال، اخیراً آمریکا ظلمی را در حق مردم افغانستان مرتکب شد. بانک مرکزی افغانستان ۷ میلیارد دلار سپرده در ایالات متحده آمریکا داشت. بایدن این مبلغ را به دو قسمت تقسیم کرد. او ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از مبلغ مذکور را به قربانیان انفجارهای ۱۱ سپتامبر هبه کرد. گناه مردم افغانستان چیست؟ آیا ملت افغانستان، نیویورک را منفجر کردند که امروز تاوان آن را پس بدهند؟ آیا غرامت قربانیان باید از جیب مردم افغانستان هزینه بشود؟ اکنون نیز بایدن منتظر است ببیند با ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون باقیمانده از اموال ملت افغانستان چهکاری میتواند انجام دهد. میبینید؟ او با یک قلم، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از اموال مردم افغانستان را به سرقت بُرد؛ مردمی که در گرسنگی، سرما و نیازمندی زندگی میکنند. آیا کسی در جهان پیدا شد که جرئت کند دهانش را به نشانه اعتراض باز کند؟ این سرقت کاملاً واضح بود. بااینحال، کسی دهانش را هم باز نکرد. این در حالی است که اگر هر کشور دیگری چنین کاری -و حتی کمتر از آن را- انجام داده بود، اکنون در مقابل آن، دنیا را زیرورو میکردند.
2️⃣از جمله عبرتهایی که در تحولات کنونی وجود دارد، این است: «کسی که سلاحش را به امید تضمینهای اعطاءشده از اینطرف و آنطرف تحویل میدهد، اگر روزی نبردی آغاز شود باید طلب استمداد کند و بگوید به من سلاح بدهید.»
3️⃣از جمله مهمترین عبرتهای تحولات کنونی، مسئولیت آمریکا در قبال این حوادث و تحولات است. این همان چیزی است که سماحة الامام القائد، سیّدعلی خامنهای روی آن تأکید کردند. آمریکا مسئول حوادث کنونی است. این آمریکا بود که با اقدامات تحریکآمیز خود، تحولات را به این سمتوسوی سوق داد. آمریکا هیچ کمکی برای حلوفصل دیپلماتیک بحران ایجادشده ارائه نکرد. این یک بحران روسی-اوکراینی، بحران روسی-اروپایی، بحران روسی-آمریکایی و بحران روسیه با ناتو است. آمریکا نهتنها هیچ تلاشی برای ممانعت از وقوع حوادث کنونی انجام نداد، بلکه هر کاری که میتوانست کرد تا این حوادث رقم بخورد و بحران به جنگ کشیده شود.
🔸در نهایت طرفهایی که تاوان پس میدهد، اوکراین، ملت اوکراین، روسیه و ملت روسیه هستند. اگر کمی عمیقتر به مسئله نگاه کنیم، درمییابیم که اروپا و آمریکا از دور تحریک میکنند، سلاح ارسال میکنند، مانع از حلوفصل بحران میشوند، شرط میگذارند و اوضاع را پیچیدهتر میکنند. آنها تحولات را به این سمتوسوی [جنگ] هدایت میکنند. تمامی طرفها در این میان بازنده هستند. بااینحال، آنها [آمریکا و اروپا] تلاش میکنند تا در این نبرد، برنده باشند؛ این در حالی است که همه جهان را با خطر مواجه ساختهاند.
🔸بسیار خب، آمریکا و اروپا پشت کسانی را که تحریککرده و آنها را بهسمت جنگ سوق دادند، خالی کردند. در نهایت هم بایدن از همگان خواست برای اوکراین دعا کنند، گویی میگویید: «برای شما [اوکراین] اندکی سلاح میفرستیم، کمی هم تحریم [علیه روسیه] وضع میکنیم؛ إنشاءالله که خیر باشد، ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ میدهد.» این هم خود درس و عبرت برای همگان است؛ برای کسانی که به آمریکا اعتماد میکنند و روی آن حساب باز مینمایند. همه ما باید بدانیم که مسئولیت فجایع کنونی و مخاطری که هماکنون دنیا را تهدید میکنند، در وهله اول، متوجه دولت آمریکا بهعنوان «شیطان بزرگ» است. ما باید نسبت به این مسئله هوشیار باشیم و مواضعمان را بر اساس آن اتخاذ کنیم.
#انقلاب_اسلامی #بصیرت
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
♨️♨️نمازهای هر شب ماه شعبان از کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس(ره)
💠شب1
🔅100 رکعت
هررکعت:حمد(1)+ +توحید(1)
بعد از پایان نماز: حمد (50)
🔅12 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(15)
🔅2رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(30)
بعد از سلام: اللهم هذا عهدی عندک الی یوم القیامه
🔅2رکعت (در سه شب اول در صورتی که سه روز اول شعبان صائم باشد)
🔺هر رکعت:حمد(1)+ توحید(11)
💠شب2
🔅50 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(1)+فلق(1)+ ناس (1)
💠شب3
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(25)
💠شب4
🔅40 رکعت
🔺هر رکعت:حمد(ا)+توحید(25)
💠شب5
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(500)
بعد از پایان: صلوات (70)
💠شب6
🔅4 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(50)
💠شب7
🔅2رکعت
🔺رکعت اول:حمد(1)+توحید(100)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+آیت الکرسی(100)
💠شب8
🔅2رکعت
🔺رکعت اول:حمد(1)+ آیه ی 285و آیه 286 سوره بقره (5) + توحید (15)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+آیه آخر سوره کهف (1) + توحید (15)
💠شب9
🔅4 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ نصر(10)
💠شب10
🔅4 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی(1)+ کوثر (3)
💠شب11
🔅8 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+کافرون(10)
💠شب12
🔅12 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+تکاثر(10)
💠شب13
🔅2رکعت
🔺هر رکعت:حمد(1)+تین(1)
💠شب14
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+عصر(5)
💠شب15
🔅4رکعت (بین مغرب و عشاء)
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (10) در روایت دیگر: توحید (11)
👈بعدازنماز: یا رب اغفر لنا (10) + یا رب ارحمنا (10) + یا رب تب علینا (10) + توحید (21) + بگوید: سبحان الذی یحیی الموتی و یمیت الاحیاء و هو علی کل شیء قدیر (10)
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (100)
👈بعدازنماز: اللَّهُمَّ إِنِّي إِلَيْكَ فَقِيرٌ وَ مِنْ عَذَابِكَ خَائِفٌ وَ بِكَ مُسْتَجِيرٌ رَبِّ لَا تُبَدِّلِ اسْمِي وَ لَا تُغَيِّرْ جِسْمِي رَبِّ لَا تُجْهِدْ بَلَائِي رَبِّ لَا تُشْمِتْ بِي أَعْدَائِي أَعُوذُ بِعَفْوِكَ مِنْ عِقَابِكَ وَ أَعُوذُ بِرَحْمَتِكَ مِنْ عَذَابِكَ وَ أَعُوذُ بِرِضَاكَ مِنْ سَخَطِكَ وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْكَ جَلَّ ثَنَاؤُكَ أَنْتَ كَمَا أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ وَ فَوْقَ مَا يَقُولُ الْقَائِلُونَ فِيكَ و بعد هر دعایی دوست داشتی انجام بده.
🔅2رکعت (پس از نماز عشاء)
🔺رکعت اول:حمد(1)+کافرون(1)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+توحید(1)
👈بعدازنماز:سبحان الله (33) + الحمدلله (33) + الله اکبر (34) + دعای مذکور در اقبال (ج 3 ص 315) + در سجده: یا ربُّ یا الله (7) + لا حول و لا قوه الا بالله (7) ما شاء الله لا قوه الا بالله (7) + لا قوه الا بالله (10) + صلوات + درخواست حاجت از پروردگار (این سجده به دو روایت دیگر نیز با قدری تفاوت در اقبال نقل شده است)
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (250) (در برخی روایات 50 توحید هم پذیرفته شده)
👈بعدازنماز: اللَّهُمَّ إِنِّي إِلَيْكَ فَقِيرٌ وَ مِنْ عَذابِكَ خائِفٌ وَ بِكَ مُسْتَجِيرٌ، رَبِّ لٰا تُبَدِّلْ اسْمِي، رَبِّ لٰا تُغَيِّرْ جِسْمِي، وَ لٰا تُجْهِدْ بَلائِي، وَ لٰا تُشْمِتْ بِي أَعْدائِي، اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِعَفْوِكَ مِنْ عُقُوبَتِكَ، وَ أَعُوذُ بِرِضاكَ مِنْ سَخَطِكَ، وَ أَعُوذُ بِرَحْمَتِكَ مِنْ عَذابِكَ.وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْكَ لٰا إِلٰهَ إِلَّا أَنْتَ، جَلَّ ثَناؤُكَ لٰا احْصِي مِدْحَتَكَ وَ لٰا الثَّناءَ عَلَيْكَ، أَنْتَ كَما أَثْنَيْتَ عَلَى نَفْسِكَ وَ فَوْقَ ما يَقُولُ الْقائِلُونَ، أَنْ تُصَلِّيَ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ افْعَلْ بِي كَذٰا وَ كَذا. (در روایت دیگر در اقبال دعای دیگر هم آمده است ج 3 ص 319)
🔅100 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(10)
👈بعدازنماز: آیت الکرسی (10) + حمد (10) + سبحان الله (100)
🔅2 رکعت (بعد از نماز عشاء) (این عمل در واقع سه نماز هم پیوسته است):
🔺رکعت اول:حمد(1)+سه آیه اول سوره بقره (1) + آیت الکرسی (1) + سه آیه آخر سوره بقره (1)
🔺رکعت دوم:حمد(1)+ناس (7) + فلق (7) + توحید (7)
👈 بعد از سلام نماز: 4 رکعت:
🔺رکعت اول: حمد (1) + یاسین (1)
🔺رکعت دوم: حمد (1) + دخان (1)
🔺رکعت سوم: حمد (1) + سجده (1)
🔺رکعت چهارم: حمد (1) + ملک (1)
👈 بعد از سلام نماز: 100 رکعت:
🔺هر رکعت: حمد (1) + توحید (10)
پیامبر می فرماید: اگر بعد از این نماز دعا کند مرا در آن شب ببیند، می بیند.
🔅نماز مخصوص نیمه شعبان در کربلا ( اقبال ج 3 ص 347)
💠شب16
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+آیت الکرسی (1) + توحید (15)
💠شب17
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1) + توحید (71)
👈بعدازنماز: استغفار (70)
💠شب18
🔅10رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید(5)
💠شب19
🔅2رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ آیه 26 سوره آل عمران (5)
💠شب20
🔅4رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+نصر(15)
💠شب21
🔅8 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (1) + فلق (1) + ناس (1)
💠شب22
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1) +کافرون(1) + توحید (15)
💠شب23
🔅30 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+زلزال (1)
💠شب24
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ نصر (10)
💠شب25
🔅 10 رکعت
🔺هر رکعت: حمد(1)+ تکاثر (1)
💠شب26
🔅10 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ دو آیه آخر سوره بقره (10)
💠شب27
🔅2 رکعت
🔺 هر رکعت: حمد (1) + اعلی (10)
💠شب28
🔅4 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+توحید (1) + فلق (1) + ناس (1)
💠شب29
🔅10 رکعت
🔺هر رکعت:حمد(1)+تکاثر (10) + فلق (10) + ناس (10) + توحید (10)
💠شب30
🔅2 رکعت
🔺هررکعت:حمد(1)+ اعلی (10)
👈بعد از نماز: صلوات (100)
#اخلاق_و_عرفان
#رجب_شعبان_رمضان
@almorsalaat