فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️#اخلاق_و_عرفان| آیت الله بهجت می فرمودند: بسیاری از فقهای ما به جای کثرت در عبادت، با اتقان اعمالشان به مقامات معنوی رسیدند.
🎙استاد علی فرحانی
#پای_درس_استاد
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از پژوهشگاه فقه نظام
🔰پژوهشگاه فقه نظام با همکاری مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر (عج) برگزار می کند
💢سلسله مدارس فصلی «فقه نظام»💢
🔻دوره اول با موضوع
«آشنایی با فقه نظام»
❇️با ارائه اساتید برجسته حوزه و اعطاء گواهی
دوره بصورت حضوری و مجازی ویژه برادران
و مجازی ویژه خواهران برگزار میگردد.
⏱تاریخ برگزاری
چهارشنبه ۲۹ دی لغایت جمعه ۱ بهمن ۱۴۰۰
📝تذکرات
۱. دارندگان مدرک کارشناسی دانشگاه و طلاب محترم سطوح عالی امکان حضور در این دوره را برخوردارند.
۲.جهت ثبتنام ،نام و نام خانوادگی خود را به شناسه کاربری @alibaharii در پیامرسان ایتا ارسال نموده و یا از طریق ارسال پیامک به شماره 09937116145 اقدام فرمایید.
🔅هزینه ثبتنام:
شرکت کنندگان حضوری ۱۰۰ هزار تومان
شرکت کنندگان مجازی ۵۰ هزار تومان
#گزارش_تصویری
♦️جلسه تدریس فقه نظام روابط اجتماعی و تعادل و تراجیح امام خمینی (ره)/ استاد علی فرحانی
🔹چهارشنبه ۰۰/۱۰/۲۲ موسسه مفتاح
🔉صوت جلسات در کانال مدرسه بارگذاری شد👇👇
eitaa.com/majazi_almorsalaat
⬇️صوت جلسات سال گذشته فقه نظام روابط اجتماعی👇👇
ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/fegh-ravabet-ejtemaee-meftah-99/
⬇️صوت جلسات سال گذشته تدریس تعادل و تراجیح👇👇
https://b2n.ir/ta-v-ta
#پای_درس_استاد
#علوم_انسانی_اسلامی
#در_مدرسه_امام_خمینی
@almorsalaat
♨️♨️اگر پشت کتاب چیزی نوشته است به ما هم بگویید ‼️
🔰بیانات امام خمینی (ره) در خصوص رعایت زیّ طلبگی/ صحیفه ج18ص14
🔅من خوف اين را دارم كه در اين انقلاب كه بايد روحانيت تقويت بشود و آنچه كه شده است به هدايت آقايان بوده است، مبادا خداى نخواسته به واسطه بعض از اعمالى كه از بعض از اين روحانيون و معممين صادر مى شود، اين موجب اين بشود كه يك وقت يك سستى در روحانيت پيدا بشود.
🔅يكى قضيه اينكه از آن زىّ روحانيت و زىّ طلبگى بوده است، اگر ما خارج بشويم، اگر روحانيون از آن زى كه مشايخ ما در طول تاريخ داشته اند و ائمه هدى- سلام اللَّه عليهم- داشته اند، ما اگر خارج بشويم خوف اين است كه يك شكستى به روحانيت بخورد، و شكست به روحانيت شكست به اسلام است.
🔅اسلام با استثناء روحانيت محال است كه به حركت خودش ادامه بدهد. اينهايند كه اسلام را معرفى مى كنند و به پيش مى برند و از اول هم همين طور بوده. اگر ما از #زى متعارف روحانيت خارج بشويم و خداى نخواسته، توجه به ماديات بكنيم، در صورتى كه خودمان را با اسم روحانى معرفى مى كنيم، اين منتهى ممكن است بشود به اينكه روحانيت #شكست بخورد.
🔅من اين نگرانى كه هميشه هى در دلم هست اين است كه من خوف اين را دارم كه مردم به واسطه امثال من به بهشت بروند؛ آنها براى خدا توجه به آقايان دارند، و ما هم و شما هم دعوت مى كنيد مردم را به خير و صلاح؛ من خوف اين را دارم كه آنها براى خاطر ما و شنيدن حرف ما به بهشت بروند و ما براى خاطر اينكه خودمان مهذب نبوديم به جهنم. و آن خوف زيادى كه من دارم اين است كه ما روبرو بشويم با آنها، ما در جهنم باشيم، آنها در بهشت باشند و اشراف به ما پيدا كنند. و اين خجالت را انسان كجا ببرد كه اينها براى خاطر ما به آن مقامات رسيده اند و ما براى خاطر هواهاى نفسانى به اين درجه سُفلى.
🔅اين يك خوفى است كه بسيارى از اوقات من متذكرش هستم. و يك قصه اى را كه براى من نقل كرده اند كه يكى از تجار پيش يكى از علماى بزرگ- حالا كى بوده است نمى دانم- رفته است و گفته است كه آقا! اگر پشت كتابى يك چيزى نوشته اند به ما هم بگوييد، كتابها معلوم، اما اگر پشت كتابى چيزى نوشته اند كه شما از آن مطلع هستيد به ما هم بگوييد براى اينكه ما مى بينيم كه شما ما را دعوت مى كنيد به خير و صلاح، و خودتان نيستيد اصلش. معلوم مى شود يك مطلب ديگرى در كار است. آن آقا گريه كرده است- از قرارى كه گفته اند- و گفته است حاجى هيچ چيز ديگرى نيست و ما فاسد هستيم.
🔅اين طور هم نيست كه انسان خيال كند كه شيطان مى آيد ابتداءً به آدم مى گويد كه بيا برو طاغوتى بشو، اين را نمى گويد. قدم به قدم انسان را پيش مى برد، وجب به وجب انسان را پيش مى برد. امروز اينكه اشكالى ندارد، اگر جلويش را گرفتيد طمعش بريده مى شود و اگر جلويش را نگرفتيد فردا يك قدم ديگر جلو مى رود. يك وقت مى بينيد كه اين طلبه زاهد عابد كه در مدرسه زندگى مىكرد با آن وضعى كه همه مى دانيد، متحول شد به يك نفر انسان طاغوتى به حدود خودش، و از آن وضع طلبگى كه مشايخ ما بر آن وضع بوده اند يك وقت خارج شده است و شده است يك انسانى كه همه همّش صرف #دنيا ست، به تدريج مى شود اين امور. از قدم اول انسان بايد جلويش را بگيرد. اگر مبتلا شد، ابتلا ديگر پشت سر هم مى آيد. اين طور نيست كه انسان يك وقتى بعد از اينكه ريشه #دنيا در دل انسان قوى شد بتواند بكند آن را.
#در_مدرسه_امام_خمینی
#اخلاق_و_عرفان #حوزه_علمیه
@almorsalaat
هدایت شده از دروس اساتید المرسلات
🌀#مجموعه_جلسات 《چگونه تفسیر المیزان بخوانیم؟》
🎙استاد سیدمحمد هاشمی
📌این جلسات در تاریخ ۹/۲۹ الی ۱۰/۶ در روزهای دوشنبه به صورت مجازی در ۴جلسه برگزار شد.
✅اهم موضوعات مطرح شده:
🔹آشنایی با روش تفسیری علامه طباطبایی
🔹آشنایی با ساختار تفسیر المیزان
🔹چگونگی آغاز مطالعه تفسیر المیزان
🔹چگونگی رسیدن به جهان بینی اسلامی با تمرکز بر تفسیر المیزان
🔹مروری بر مهمترین مباحث المیزان
⬇️فیلم و صوت جلسات را از لینک زیر تهیه فرمایید👇👇👇
soda96.ir/doreh-almizan1/
soda96.ir/doreh-almizan1/
🌐مدرسه مجازی المرسلات👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اخلاق_و_عرفان| ما برای بازی خلق نشده ایم.
🎙استاد علی فرحانی
📌گزیده درس نهایه الحکمه، 1396، مدرسه فیضیه، مدرس حضرت معصومه (س)
#پای_درس_استاد
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
♨️زىّ طلبگی چیست؟
1⃣پارسایی با عزّت
2⃣نظم در تحصیل و زندگی
🔰رهبر معظم انقلاب ۷۹/۷/۱۴
💠زىّ طلبگی چیست؟ من زىّ طلبگی را در دو جمله میتوانم معرفی کنم: پارسایی با عزّت، و نظم در تحصیل و زندگی.
🔸طلبه، پارساگونه زندگی میکند. البته من از اوضاع مادّی حوزهی علمیه، حقیقتاً آشفته و ناراحتم. از مشکلاتی که بسیاری از طلاّب و فضلا با آن دست و پنجه نرم میکنند - مشکلات مادّی - مطّلعم. گاهی اوقات بعضی از این اطّلاعات برای من بسیار تلخ و گزنده است. البته آن مقولهی دیگری است که واقعاً باید برایش فکری کرد. امروز حقیقتاً طلاّب علوم دینی از همهی طبقات جامعه - حتی از کارمند و از کارگر و از دیگران - از لحاظ حظّ معیشتی پایینترند - این یک واقعیت است - در حالی که یکی از بزرگترین و شریفترین کارها را اینها انجام میدهند. از ظواهر هم چندان چیزی نمیشود فهمید. همان عزّت نفس و مناعتی که طلاّب علوم دینی از گذشته با آن سرافراز بودهاند، نمیگذارد آدمهای سطحی و ظاهربین، بسیاری از بواطن امر را ببینند و بشناسند. من نمیخواهم آن مقوله را با این مقوله مخلوط کنم.
🔸آنی که حالاً عرض میکنم، این است که طلاّب - چه آنهایی که برخوردارند، چه آنهایی که دچار سختیهایی هستند - باید زىّ طلبگیشان محفوظ بماند؛ یعنی حالت پارسایی و قناعت، همراه با عزّت نفس؛ این یک. دوم، نظم در تحصیل و به تبع آن نظم در زندگی؛ که خصوصیت طلبگی نظم است.
#کلام_ولی #حوزه_علمیه
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
ahamiate-v-jayegahe-shenakhte-elme-hosouli.mp3
5.9M
✴️#فلسفه| فلسفه، فلسفه نخواهد بود، مگر اینکه خصوصیات #علم_حصولی و قواعد حاکم بر آن به درستی شناخته شود (گفتاری کوتاه پیرامون اهمیت و جایگاه شناخت علم حصولی و لوازم آن )
🎙استاد علی فرحانی
#پای_درس_استاد #در_محضر_علامه #اندیشه_مطهر
@almorsalaat
هدایت شده از KHAMENEI.IR
✍🏻 مرقومه رهبرانقلاب در قرآن تقدیمی به مادران چشم انتظار شهدای مفقود الاثر
🏴 بمناسبت وفات حضرت ام البنین(س)
☑️ @Khamenei_ir
هدایت شده از خلوتکده مستان
شماره : ۵۴۰
ای که بر دامانِ مِهرَت، ماه را می پروری
آسمان را زیرِ دینِ چشمهایت می بری
در مقاماتت همین بس انتخابِ حیدری
تو همان رُوحِ زلال، از چشمه سار کوثری
بعدِ زهرا بعدِ زینب از همه زن ها سَری
ای تمامِ مادران، قربانِ تو نامادری
صلی الله علیک یا ام البنین
#موسی_علیمرادی
#آیینی
#خلوتکده_مستان
@khalvat_kadeh_mastan
💠ضرورت تجدید نظر در برنامه های حوزه های علمیه
🔅حوزههاي علميه و محيطهاي روحاني ما مسئول پاسداري ايمان جامعه اسلامي و دفاع از اصول و فروع دين مقدس اسلام از ديدگاه مذهب شيعه و تعليم و تبليغ آنها و عهدهدار پاسخگويي به نيازهاي مذهبي مردم مسلماناند.
🔅دشواري و سنگيني اين مسئوليتها در همه زمانها يکسان نيست؛ بستگي دارد به درجه تمدن و سطح فرهنگ جامعه و ميزان آگاهي مردم به مسائل مختلف از يک طرف، و درجه فعاليت نيروهاي مخالف از طرف ديگر.
🔅همان طور که در حديث شريف کافي آمده است: الْعالِمُ بِزَمانِهِ لا يهْجُمُ عَلَيهِ اللَّوابِسُ. آشنايي با اوضاع و جريانات زمان و شناخت عوامل دست اندرکار اجتماع، امکان پيشبيني ميدهد و با پيشبينيها ميتوان به مقابله با حوادث ناگوار شتافت، همچنانکه امکان بهرهبرداري از فرصتهاي مساعدي که تحولات زمان پيش ميآورد به وجود ميآورد.
🔅بديهي است که مفهوم مخالف جمله گرانقيمت فوق اين است: الْجاهِلُ بِزَمانِهِ يهْجُمُ عَلَيهِ اللَّوابِسُ. آن که نميداند در جهاني که زندگاني ميکند چه ميگذرد، چه عواملي دست اندرکار ساختن جامعه به ميل خود هستند، چه تخمهايي در زمان حاضر پاشيده ميشود که در آينده سر برخواهند آورد، روزگار آبستن چه حوادثي است، هرگز نميتواند به مقابله با نيروهاي مهاجم برخيزد و يا از فرصتهاي طلايي زودگذر اغتنام جويد.
🔅واضح است که توجه و بيتوجهي قشري که مسئوليت هدايت و رهبري و رعايت و پاسداري جامعه خود را دارند، از نظر آگاهي به اوضاع، اهميت فوقالعاده بيشتري دارد.
🔅اگر وضع امروز خود را با هشتاد سال پيش (پيش از مشروطيت ايران) مقايسه کنيم ميبينيم روحانيت آنروز مواجه بوده با جامعهاي بسته و راکد، با جامعهاي که هيچگونه واردات فکري نداشته جز آنچه از حوزه علمي ديني صادر ميشده است.
🔅فرضا از آن حوزهها جز رسالهاي عملي يا کتابهايي در حدود جلاء العيونو حليةالمتقينو معراجالسعاده صادر نميشده است آن جامعه نيز مصرف فکري جز اينها نداشته است.
🔅ولي امروز اين توازن به شدت بههم خورده است. امروز به طور مستمر از طريق دبستانها، دبيرستانها، دانشگاهها، مؤسسات آشکار و پنهان نشر کتاب، وسايل ارتباط جمعي از قبيل راديو، تلويزيون، سينماها، روزنامهها، مجلات هفتگي و ماهانه و سالانه، کنفرانسها، سخنرانيها و از طريق برخورد با مردمي که ازسرزمينهاي ديگر به کشور ما آمدهاند و از طريق مسافرتها به کشورهاي خارج هزاران نوع انديشه به اين جامعه صادر ميشود که اگر انديشههايي که از حوزههاي علمي ديني و يا وسيله شخصيتهاي مبرّز مذهبي در خارج اين حوزهها صادر ميشود- با اين که نسبت به گذشته در سطح بالاتري قرار گرفته است- با آنچه از جاهاي ديگر صادر ميشود مقايسه شود، رقم ناچيزي را تشکيل ميدهد و ميتوان گفت نزديک به صفر است.
🔅حتي خود حوزههاي علميه ما هم اکنون يکي از بازارهاي پر رونق انديشههايي است که از کانونهاي غيرمذهبي و يا ضد مذهب صادر ميشود. .
🔅اينجاست که هر فرد متدين آگاه ضرورت تجديد نظر در برنامههاي حوزههاي علميه را شديدا احساس ميکند.
📚شهیدمطهری، آینده انقلاب اسلامی ایران ص۲۰۲
#اندیشه_مطهر #تحول_در_حوزه
@almorsalaat
🌐 امام خمینی، مظهر نوآوری علمی و تبحر در فقه و اصول
🔻من از سال ۳۷ شروع میکنم؛ سالی که خودم به قم رفتم و اوّلبار امام را از نزدیک دیدم؛
🔻البته قبل از آن در مشهد شنیده بودیم که در قم یک مدرّس و استاد بزرگی هست که جوانپسند و برجسته است.
🔻طلبه جوانی که به قم وارد میشود، دنبال استاد میگردد. در حوزههای علمیه، انتخاب استاد، اجباری نیست و هر کس طبق پسند و سلیقه خود، استاد را انتخاب میکند.
🔻استادی که طلّاب جوان و مشتاق را در وهله اوّل به خود جلب میکرد، همین مردی بود که آن روز در میان شاگردانش به عنوان «حاجآقا روحاللَّه» شناخته میشد.
🔻مجموعه جوانان فاضل و درسخوان و پُرشوق در محفل درس او جمع بودند. ما در چنین فضایی وارد قم شدیم.
🔻او مظهر نوآوری علمی و تبحّر در فقه و اصول بود. بنده قبل از ایشان استاد بزرگی را در مشهد دیده بودم - یعنی مرحوم آیةاللَّه میلانی - که از فقهای برجسته بود. در قم هم همان وقت رئیس حوزه علمیه قم - که استاد امام هم بود؛ یعنی مرحوم آیةاللَّه العظمی بروجردی - حضور داشت؛ بزرگان دیگری هم بودند؛
🔻اما آن محفل درسی که دلهای جوان و مشتاق و کوشا و علاقهمند به استعدادهای خوب را جذب میکرد، درس فقه و اصول امام بود.
🔻یواش یواش از قدیمی ترها شنیدیم که این مرد، فیلسوف بزرگی هم هست و در قم درس فلسفه او، درس اوّل فلسفه بوده است؛ لیکن حالا ترجیح میدهد که فقه تدریس کند.
🔻شنیدیم که این مرد، معلّم اخلاق هم بوده است و کسانی در درس اخلاق او شرکت میکردند و او به تقویت فضایل اخلاقی در جوانان همّت میگماشته است.
🔻در خلال درس در طول سالها، این را ما از نزدیک هم مشاهده کردیم.
🔻اما تا اینجا شخصیت این مرد بزرگ - که باطن او سرشار از خصوصیات ناشناخته بود - برای اکثر مردم در آن روز فقط به عنوان یک استاد عالم و شاگردپرور و یک تهذیبکننده اخلاق طلّاب و شاگردان شناخته میشد.
📚رهبر معظم انقلاب 14/3/78
#در_مدرسه_امام_خمینی
#کلام_ولی
@almorsalaat
هدایت شده از المرسلات
♨️#فلسفه| مجموعه جلسات مبانی حکمت متعالیه
🎙استاد علی فرحانی
🌀ارائه شده در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در موسسه اسراء (آیت الله جوادی آملی)/ ۲۴جلسه
📋معرفی مختصر جلسات👇
eitaa.com/almorsalaat/1026
🔈صوت جلسات👇
ostadfarhani.ir/morsalat/doroos/falsafe/mabani-hekmat-esra-97/
📝متن پیاده شده جلسات👇
soda96.ir/matn-mabani-hekmat/
#پای_درس_استاد
@almorsalaat
▪️انا لله و انا الیه راجعون
▪️با نهایت تاسف و تاثر درگذشت جانباز سرافراز سیدمحمد امینجواهری پدر گرامی حجت اسلام سیدمجتبی امینجواهری را به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض میکنیم.
▪️ان شاالله خداوند متعال روح این بزرگوار را غریق رحمت و به خانواده داغدارشان صبر و اجر جزیل عنایت فرماید.
▪️شادی روح آن مرحوم فاتحه و صلواتی نثار میکنیم.
@almorsalaat
المرسلات
▪️انا لله و انا الیه راجعون ▪️با نهایت تاسف و تاثر درگذشت جانباز سرافراز سیدمحمد امینجواهری پدر گر
انشالله امشب برای مرحوم سیدمحمد امین جواهری فرزند سیدرضا نماز #لیلهالدفن بخوانیم.
@almorsalaat
13800619_8876_24k.mp3
5.63M
💢 نظریهی مبناییِ نظام را تبیین کنید
🔹 «روحانیون باید نظریه حاکمیّت اسلام در همهی امور زندگی و شئون بشری را با استدلال و منطق تبیین کنند.
🔸 این از مسلمات همه ادیان الهی است؛ نهفقط دین مقدس اسلام.
🔹 البته آمدن توی این میدانها احتیاج به مایه علمی دارد؛ احتیاج به قوام فکری دارد. این قوام فکری را حوزهها با تحصیلات دینی، با تحصیلات فقهی، اصولی، کلامی، فلسفی بایستی تأمین کنند.
🔸 طلاب جوان نباید فکر کنند که پس ما چرا داریم درس میخوانیم، برویم دنبال این کارها. نه! دنبال این فکر رفتن، بدون تقویت بنیه علمی هیچ خدمتی نمیکند. اگر غیر عالمانه کسی وارد این میدان بشود، سودی نخواهد بخشید بهاحتمال زیاد و زیان هم خواهد بخشید باز بهاحتمال زیاد.
🔹 فقه ما فقه بسیار قویای است اما فقهای ما در طول زمان، منطقهی عظیم زندگی مردم را تجربه نکردند، چون حاکمیت نداشتند. انصافاً فقهای قویالفکر، قویالاستدلال و المنطق داریم. لکن ایشان به بعضی از مناطق زندگی ورود کردهاند. بعضی از مناطق مورد نیاز است که فقه ما از کنار آن عبور کرده است، به جزئیات آن وارد نشده است. اینها را بایستی فضلا وارد بشوند.»
🎙رهبر معظم انقلاب ۱۳۸۰/۰۶/۱۹
#انقلاب_اسلامی #حوزه_روحانیت
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#اخلاق_و_عرفان| الّا البَکّائون
🔸درباره گریه های حضرت یحیی(ع)
🔸فلسفه و عرفان باید به عمل منجر شود
🎙استاد علی فرحانی
📌گزیده درس نهایه الحکمه، 1396، مدرسه فیضیه، مدرس حضرت معصومه (س)
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
هدایت شده از دروس اساتید المرسلات
#مشاوره_مجازی
🌀جهت ارتباط با اساتید #مدرسه_مجازی_المرسلات و دریافت #مشاوره علمی و تحصیلی از ایشان می توانید به آیدی اساتید محترم در ایتا پیام دهید.
🔰استاد سید محمد هاشمی
👉eitaa.com/smhashemi128
🔰استاد محمد مهدی ستوده
👉eitaa.com/m_m_sotude
🔰استاد محمد مهدی مقدسی
👉eitaa.com/m_mahdi1384
🔰استاد محسن ابراهیمی
👉eitaa.com/ebrahimi845
🔰استاد سید مجتبی امین جواهری
👉eitaa.com/smojtabaamin
🔰استاد سید محمد فاطمی
👉eitaa.com/fatemi1295
🔰استاد حامد سامی
👉eitaa.com/h_sami84
🔰استاد احمد هروی
👉eitaa.com/chashmberah255
🔰استاد علی امیری
👉eitaa.com/Ali_Amiri0731
🌐مدرسه مجازی المرسلات 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1721434112C7e17979da1
📚 #معرفی_کتاب: رساله نور وحدت
🔹رساله نور وحدت که متعلق به عارف بالله خواجه حوراء مغربی است، یکی از رساله های ارزشمند در موضوع عرفان عملی است که مورد عنایت ویژه علامه طباطبایی بوده است و ایشان این رساله را برای برخی از شاگردان خود همچون آیت الله شیخ علی پهلوانی تدریس کرده اند.
🔹در این کتاب، این رساله به همراه تعلیقات و شرح هایی از علامه طباطبایی، آیت الله پهلوانی و آیت الله سید عبدالله جعفری، منتشر شده است.
🔹در پشت جلد این کتاب، مطلب مهم و قابل توجهی درباره اهمیت مراقبه و توجه به وحدت و انجام اعمال شرعی، از علامه طباطبایی به نقل از آیت الله پهلوانی ذکر شده است.
#در_محضر_علامه #عرفان
#کتابخانه_مجازی_المرسلات
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
raveshe-khandane-rasael-v-makaseb-dar-masire-ejtehad.mp3
3.37M
💠#طلبه_موفق| روش صحيح خواندن رسائل و مکاسب در مسیر اجتهاد
🎙استاد علی فرحانی
#مهارت_های_تحصیل_علم
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خلاصه داستان #منطق_الطیر عطار و سفر پرندگان به سوی سیمرغ
🎙علامه حسن زاده آملی
#اخلاق_و_عرفان #عرفان
🔰کانال رادیو توحید
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b