16.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️اهمیت شیوه ترویج فلسفه برای کودکان
🔰رهبر معظم انقلاب ۹۱/۷/۲۰
🌀امروز در کشورهای پیشرفتهی مادی دنیا، یکی از کارهای اساسی و یک رشتهی مهم، تدریس فلسفه برای کودکان است. خیلیها در جامعهی ما اصلاً تصور نمیکنند که برای کودک هم فلسفه لازم است. ... فلسفه شکل دادن فکر است، یاد دادنِ فهم کردن است، ذهن را به فهمیدن و تفکر کردن عادت دادن است؛ این از اول باید به وجود بیاید. قالب مهم است. اگرچه محتوا هم در همین فلسفهی کودکان حائز اهمیت است، اما عمده شیوه است؛ یعنی کودک از اول کودکی عادت کند به فکر کردن، عادت کند به خردورزی؛ این خیلی مهم است.
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
پ.ن: در این👆فیلم که یکی از قسمت های انیمیشن #داینو است که امروز از #شبکه_پویا پخش شد، برخی از مسائل فلسفی همچون #شناخت_آیه_ای (شناخت از روی آثار شئ)، خطا در #استقراء_ناقص، اخذ ما لیس بعله عله، حواس مختلف و آثار آنها و ... بیان شده است. میتوان از این آثار در تبیین سایر مسائل الگو گرفت.
#کلام_ولی #فلسفه_برای_کودکان #فلسفه
@fater290
💠نقش فلسفه در فهم معارف دین
🔰استاد علی فرحانی
🔺استاد در این صوت پس از شرح یکی از روایات معارفی نیاز به فلسفه در فهم معارف را تبیین و وجه جمع بین عدم تفسیر به رای و دخالت فلسفه در فهم معارف را توضیح می دهند.
🌀 #متن_روایت: عن هشام- في حديث الزنديق- حين سأل الصادق عليه السّلام عن حديث نزوله إلى سماء الدنيا، فأجاب: «بأنّه ليس كنزول جسم عن جسم إلى جسم»، إلى أن قال: «و لكنّه ينزل إلى سماء الدنيا بغير معاناة و لا حركة، فيكون هو كما في السماء السابعة على العرش، كذلك في سماء الدنيا، إنّما يكشف عن عظمته، و يري أوليائه نفسه حيث شاء، و يكشف ما شاء من قدرته، و منظره بالقرب و البعد سواء»
⬇️لینک دانلود صوت👇👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/falsafe-erfan/naghshe-falsafeh-dar-fahme-maaref.mp3
#فلسفه #عرفان #پای_درس_استاد #استاد_علی_فرحانی
@fater290
10.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید
📚 آشنایی با کتاب توحید علمی و عینی (محاکمات علامه طباطبایی (ره) بر مکاتبات سید احمد کربلایی (ره) و شیخ محمد حسین اصفهانی (ره)) به همراه توضیحاتی پیرامون تذییل اول علامه
🔰استاد علی فرحانی
📌 بخشی از جلسه تدریس نهایه الحکمه در فیضیه سال 96
⬇️لینک دانلود پی دی اف کتاب👇👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/lib/tohideelmieini.pdf
#فلسفه #عرفان #در_محضر_علامه #پای_درس_استاد #استاد_علی_فرحانی #کتابخانه_مجازی
@fater290
♨️آیا موسی (ع) خدا را دید؟
👈گفتاری در باب درخواست رویت خدا از جانب موسی (ع) از نگاه امام و علامه
🔰استاد علی فرحانی
🔺استاد در این صوت، به مناسبت شرح روایتی از امیرالمومنین (ع) ، وجوه مختلف در معنای رویت خدای متعال در قضیه پاسخ خداوند به حضرت موسی (ع) (لن ترانی) را بررسی می کنند و در نهایت مسائل مبنایی که برای تحقیق این بحث باید رسیدگی شود را بیان می کنند.
🌀 #متن_روایت: أمير المؤمنين عليه السّلام : «و سأل موسى و جرى على لسانه من حمد اللّه عزّ و جلّ: رَبِّ أَرِنِي أَنْظُرْ إِلَيْك، فكانت مسألته تلك أمرا عظيما، و سأل أمرا جسيما، فعوقب، فقال اللّه تبارك و تعالى: لَنْ تَرانِي في الدنيا حتّى تموت، فتراني في الآخرة»
⬇️لینک دانلود صوت👇👇
⚡️حجم: 4:20 مگ
⏰مدت زمان: 18:18 دقیقه
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/falsafe-erfan/lan-tarani.mp3
#پای_درس_استاد #استاد_علی_فرحانی #در_مدرسه_امام_خمینی #در_محضر_علامه #عرفان #فلسفه
@fater290
#اطلاعیه
▪️مراسم عزاداری دهه اول محرمالحرام
🔰سخنران: استاد علی فرحانی
💢بانوایبرادران: احمد محمدپور و محمد شعبانعلی
🔅از پنجشنبه ۳۰ مرداد ، بهمدت یازده شب
🌐ساعت ۲۱:۳۰، بوئین زهرا، مسجد جامع صاحبالزمان، هیئت انصارالمهدی (عج)
❗️مراسم با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار میگردد.
❗️حفظ فاصله فیزیکی و همراه داشتن ماسک الزامیاست.
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی #اهل_بیت #محرم
@almorsalaat
#پیام_شما 👆👆
🔺وظیفه اصلی طلاب در جامعه اسلامی، به روزکردن اسلام و استخراج دیدگاه اسلام در موضوعات مختلف فردی و اجتماعی است.
🔺بنا به دیدگاه صحیح امام و رهبری، برای رسیدن به این هدف، چند مقدمه لازم است: ۱- تحصیل (اجتهاد) ۲- تهذیب ۳-بصیرت ۴-کارآمدی
🔺کسی که در مرحله تحصیل مقدمات باید تمام وقت خود را صرف این کار بکند که زودتر به نتیجه برسد. و پس از کسب مقدمات باید ببیند که متناسب با شرایط جامعه، تلاش در چه عرصه ای برای او تکلیف می شود.
🔺اگر آن موارد تمام وقت طلبه را پر نکند، باید هر کدام از وظایف طلبگی که عمدتا ترویج دین و تلاش در راستای اهداف نظام و انقلاب بر اساس طراحی مقام معظم رهبری است، را انجام دهد.
🔺البته در همان مرحله مقدمات، وظایفی همچون تبلیغ، فعالیت های انقلابی و سایر واجبات را باید از باب رعایت اهم و مهم و موسع و مضیق انجام دهد.
#مشاوره_مجازی_تحصیلی
@fater290
#پیام_شما 👆 👆
✅برخی از وجوه کارآمدی روش تحصیلی استاد فرحانی عبارتند از:
🔹واقع بینانه: منظور از واقع بینانه بودن این است که با شرایط فعلی حوزه و زندگی طلبگی سازگار است.
🔹زودبازده: با روشی که ایشان توضیح می دهند در مدت زمان کمی می توان به نتایج خوبی رسید. اگر علاوه بر روش با محتوای تدریس های ایشان هم کار شود، آثار بیشتری خواهد داشت.
🔹تجربه شده: این روش، بیش از ده سال است که در حوزه تجربه شده و نتایج قابل توجهی داشته است.
🔹مستدل: اگر صوت های مجموعه #طلبه_موفق را شنیده باشید، متوجه شده اید که دیدگاه های ایشان نقل قولی و خاطره ای نیست، بلکه استدلالی و تحلیلی است.
🔹همه جانبه بودن: برنامه و نگاه استاد به گونه ای است که شخص طلبه همه جانبه رشد می کند و فقط به بعد درسی و یا تهذیبی به تنهایی نمی پردازد.
🔹انقلابی: اهدافی که ایشان برای یک طلبه ترسیم می کنند، در راستای تامین نیازهای انقلاب و حکومت اسلامی است و صرفا اهداف شخصی علمی و معنوی نیست.
🔹جهادی: ایشان تبیین می کنند که امروز برای رسیدن به اهداف انقلاب و حوزه، به صورت جهادی درس خواند و تلاش کرد.
#مشاوره_تحصیلی_مجازی
@fater290
♨️بیشتر فقه را مطالعه کرده ام/ فقه در راس برنامه های حوزه و مورد احتیاج همه است.
🔰امام خمینی (ره)
🔅[ - از رشته های مختلف علوم کدام یک را بیشتر مطالعه کرده اید؟ چرا؟]
✅بیشتر در فقه و آنچه مربوط به آن بوده. و دلیلش علاوه بر آنکه در رأس برنامه های حوزه های علمیه بوده، مورد احتیاج خود و همه است.
📚صحیفه امام ج ۸ ص ۳۲۱
#در_مدرسه_امام_خمینی #فقه #حوزه_و_روحانیت
@fater290
♨️قواعد منطقی تحصیل علم
🔰گفتاری از استاد علی فرحانی در بکارگیری قواعد منطق در تحصیل علم
⬇️لینک دانلود صوت👇👇
🌀1.04مگ
⏰4:20دقیقه
🆔 ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/ghavaede-mantegh-dar-tahsile-elm.mp3
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
📝 #متن_بیانات 👇
🔸یاد بگیرید که از قواعد منطق علاوه بر تبدیل مجهول به معلوم، در تحصیل علم نیز استفاده کنید. این قسمت از منطق که قواعد مربوط به تحصیل علم است، مغفول مانده است.
🔸فرق سیر از مجهول به معلوم با علم این است که در حل مجهول، یک سری گزاره های مسانخ را پیدا می کنیم و آن را حل می کنیم. اما در علم، سلسله مجهولات مترتب بر هم هستند. چون علم یک هندسه ای دارد و بین سوالات ربط وجود دارد. منطق، هم قواعدی برای تبدیل یک تک مجهول به معلوم دارد و هم برای تبدیل مجهولات متسلسل و مرتبط با هم قاعده دارد. در قیاس، قیاس مرکب را خواندیم که مربوط به یک سری قیاسهای مرتبط به هم هستند و در برهان می گفتیم که یک سلسله اطلاعات داریم که باید به بدیهی بالذات رجوع کند.
🔸ثمره عملی این نگاه این است که موقعی که در فضای تحصیل علم قرار می گیریم، ادب تحصیل علم با موقعی که در مقام حل یک مجهول هستم، تفاوت می کند. برخی می خواهند علم را یاد بگیرند، اما در بهترین شرایط که می خواهند آداب منطقی را رعایت کنند، آداب کسب تک مجهول را رعایت می کنند. ادب تحصیل تک مجهول، پرسش و پاسخ است. سوال می کنید و جواب را می شنوید. ادب تحصیل یک علم، در مرحله اول، پیداکردن روابط بین تک مجهولهاست. یعنی کلیت و وجزئیت سوال ها مشخص می شود. برخی از سوالات تحت پوشش یک سری سوالات دیگر قرار می گیرند. یک سلسله ایجاد می شود که از کلی به جزئیات مرتب شده است. وقتی که این روابط کشف شد، در سوالات، یک هندسه و یک نقشه ایجاد می شود. و با حل سوالات کلی تر، شروع می کنیم و ادامه می دهیم.
🔸با این نگاه و روش، هم سرعت تحصیل علم به مراتب افزایش می یابد و هم میتوانید در آن علم به تولید برسید.
🔸علامه شدن (در چند علم صاحب نظر شدن) محال نیست اما راه آن، همین روش است. چون طبق این روش یادگیری هیچ علمی بیشتر از 3-4 سال طول نمی کشد. خیلی که شخصی کند باشد، نهایتا 7 سال می کشد. این علوم بشری و محدود هستند و با روش صحیح می توان همه آن را کسب کرد.
🔸لذا چون من شاگردان و طلاب را در فضای تحصیل علم می بینم، سوالاتشان را با یک سری سوالات مرتبط دیگر جواب می دهم. سعی می کنم که او قبل از اینکه دنبال جواب بگردد، ابتدا روابط بین این مجهولات را پیدا کند. در این محیط هر چه صبورتر باشید، زودتر به نتیجه می رسید.
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
📌در تکمیل و تفصیل این بحث، صوت های زیر را #بشنوید
👇👇
✅منطق تولید و یادگیری گزاره های متسلسل و قوانین سیر محتوایی
🌀16.75 مگ
⏰64:20دقیقه
🆔 ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/040-manteghetolid-v-yadgiri-gozarehaye-elm@almorsalat.mp3
✅روش صحیح علم آموزی و کسب دارایی علمی
🌀25:52 مگ
⏰63:10دقیقه
🆔 ostadfarhani.ir/morsalat/audio/heda-va-maha/download.php?file=03-raveshha-v-maharathaye-elmamoozi/023-raveshesahiheelmamoozivkasbedaraeeelmi@almorsalat.mp3
#طلبه_موفق #پای_درس_استاد #مهارتهای_تحصیل_علم
@fater290
💢 متن پیاده شده و صوت اصول فقه مظفر (ره)
🎙استاد علی فرحانی
💠محدوده: از ابتدای کتاب تا ابتدای اجتماع امر و نهی
🔴 این جزوه پیاده شده صوت های اصول مظفر استاد علی فرحانی است که در سال 87-88 در مدرسه علمیه حقانی تدریس شده است.
⬇️لینک دانلود #متن 👇
b2n.ir/matne-osul-fegh-1
⬇️لینک دانلود #صوت 👇
soda96.ir/اصول-فقه-1-استاد-فرحانی
#پای_درس_استاد #استاد_علی_فرحانی #اصول
@almorsalaat
🏴 #اعلام_مراسم
🏴 #دهه_اول_محرم_۱۴۴۲
هیئــــــت فـــاطــــمـــیـــــون قـــــم
سخنران:
حـجــت الاســلام بــے آزار تـهــرانــے
بانواے:
حـــــاج مـــــهـــــدی ســـــلحشـــــور
کربلایی محمــــدجواد احـــــمـــــدے
زمان:
چــهــارشــنــبـه ۲۹ مـردادمــاه ۱۳۹۹
بـه مــــدت ۱۱ شـــب ســــاعــــت ۲۱
مکان:
مـــســجــد مــقـــدس جــمــکـــران
✅ کانال رسمے #هیئت_فاطمیون_قم
@fatemiyoun_ir
@fater290