eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
574 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام حسن علیه السلام.mp3
2.92M
🔊| شهادتش را از امام حسن مجتبی (ع) گرفت. 🎙استاد علی فرحانی 📚نشست علمی. سال 98 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢 امروز اسلام به روحانیت سپرده شده و مهذب نبودن روحانیت سبب شکست اسلام می شود. 🔰 امام خمینی(ره) 💠 اگر امروز جامعه روحانیت در سرتاسر کشور ما، چه روحانیینی که اشتغال به یک عملی داشته باشند از اعمالی که در جمهوری اسلامی لازم است و چه آنهایی که اشتغال ندارند، چه ائمه جمعه و چه ائمه جماعات و چه علمایی که در غیر این دو شغل هستند و در بین مردم برای ارشاد هستند، و چه وعاظ محترم، اینها الآن اسلام سپرده به اینهاست. 💠 امروز که اسلام به دست آنها سپرده شده است و تمام عذرها منقطع شده است، نمی‌توانند بگویند نمی‌توانستیم، نمی‌توانند بگویند نمی‌دانستیم، نمی‌توانند بگویند که رژیم شاهنشاهی ما را نمی‌گذاشت کاری انجام بدهیم. همه اینها مرتفع شده است، و اسلام به دست شما افتاده است، به دست روحانیون در سرتاسر کشور و تحت مراقبت شدید هستید؛ مراقبت خدای تبارک و تعالی و مراقبت فرشتگانی که مامور این کار هستند وَ الله مِنْ وَرائِهِمْ مُحیط. 💠 ماه «رمضان‌ها» می‌آید و می‌رود، و ماهها یکی پس از دیگری می‌روند و عمرها هم می‌رود، آنچه که باقی می‌ماند آن صفحات اعمال شماست که در قلب شما ثبت است، و شاید نامه عمل هم همان باشد. قلب شما نسبت به دنیا چه بوده است؟ دنیا با قلب شما چه کرده است و شما توجه‌تان به دنیا چه اندازه بوده است؟ آن روزی که دستتان نمی‌رسید زاهد و عابد بودید، آن روزی که دست رسید خدای نخواسته عکس او بود؟ مراقبت در کار است. 💠 امروز مسئولیت روحانیت و کسانی که در این لباس مقدس هستند، مسئولیتی‌ است که در طول تاریخ بر عهده روحانیت نبوده است. در طول تاریخ از صدر اسلام تا کنون جمعیتهای روحانیت این طور حجتی که بر آنها امروز تمام است، حجت بر آنها تمام نبوده است. در طول تاریخ یک همچو فرصتی برای هیچ کشوری پیدا نشده است؛ و اسلام به دست شما سپرده شده است و از شما می‌خواهند حفظش را، به دست این ملت سپرده شده است و از این ملت می‌خواهند حفظش را. 💠 شما در ارشادات، در توجه نداشتن به زرق و برق دنیا مهم توجه قلبی است. داشتن مال، داشتن خانه، داشتن چیز، اینش مهم نیست. مهم این است که قلب انسان را، قلب انسان را اینها تسخیر کنند. اینکه مال‌اندوزی و ثروت‌اندوزی مذموم است برای این است که این مال‌اندوزی و ثروت‌اندوزی و امثال اینها و زرق و برق دنیا دل انسان را می‌کشاند به طرف غیر خدا و از آن ضیافتهای خدا محروم می‌کند. 💠 علاوه بر اینکه، ما مسئولیت خودمان را، مسئولیت شخصی داریم، مسئولیت نوعی هم به عهده ماست، مسئولیت ملت هم به عهده ماست. همان طوری که سوره «هود» به پیغمبر فرموده است که فَاسْتَقِمْ کَما امْرِتَ وَ مَنْ تابَ مَعَکَ، به شما هم می‌گوید که استقامت کنید و از استقامت خودتان مردم را مستقیم کنید. اگر مردم از ما خطا ببینند، و اگر چنانچه انصراف پیدا کنند از روحانیت برای خطاهای بعض از ما، مسئولیت، مسئولیت شخصی نیست، مسئولیت اسلامی است، مسئولیت عمومی است. 💠 اگر ما خدای نخواسته، با اعمالمان طوری بکنیم که این ملت از ما جدا بشود و این‌ ملت ما را زیر سوال قرار بدهد که شما امروز که دستتان باز است یک نحو دیگر دارید عمل می‌کنید و جدا بشود از شما، این مسئولیت اسلام به عهده ماست. اسلام به انزوا کشیده می‌شود و آنهایی که با اسلام مخالف‌اند روی کار می‌آیند خدای نخواسته، و این مسئولیت به عهده ماست. 💠 قضیه، قضیه شخصی نیست که یک شخص بگوید خوب من یک همچو کاری می‌کنم به دیگران چه، این نیست مساله. سابق هم وقتی که یک طلبه کاری می‌کرد می‌گفتند طلبه‌ها این طورند، اگر خدای نخواسته، یک روحانی یک کاری می‌کردند می‌گفتند روحانیون این طورند. 💠 حالا دیگر مساله این طور است که اگر اسلام شکست بخورد به وسیله ماها شکست خورده است. اگر شما درست بشوید اسلام شکست نمی‌خورد، با درست شدن شما مردم درست می‌شوند، با شدن شما مردم می‌شوند. اگر خدای نخواسته در منبر شما چیزی بگویید که خودتان عاملش نیستید و در مسجد چیزی بگویید که خودتان بر خلاف او عمل می‌کنید، مردم دلهاشان از شما منصرف می‌شود و این کم کم موجب شکست اسلام می‌شود و این به عهده همه ماست. 📚 بیانات62.03.21 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
شرط فاسد، مفسد عقد نیست_.mp3
5.31M
🔊| «شروط صحت شرط» در فقه معاملات/ بر اساس تفکیک جنبه جانحه(قصد و رضایت) و جارحه (مبرز رضایت) در معاملات شرعیه، متن عقد مشمول اوفوا بالعقود است و سائر شروط مأخوذ در عقد مشمول المومنون عند شروطهم هستند/ به همین خاطر است که شیخ اعظم، شرط فاسد را مفسد عقد نمی داند/ اما اگر شرط به نحوی باشد مانند غرری بودن یا شرط خلاف مقتضی عقد که فسادش به خود عقد سرایت کند مفسد عقد است/ اشاره ای به ثمره این مساله در کتاب الاجاره 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده تدریس مکاسب. جلد سوم. موسسه دارالهدی. سال 94. 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر علیه السلام در سال تحصیلی 1403-1402 از طلاب خارج عمومی پذیرش می نماید. ❇️ ویژگی ها 🔺برگزاری کلاس های مشاوره دروس خارج 🔺استفاده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه 🔺جذب فارغ التحصیلان در پژوهشگاه فقه نظام 🔺استفاده از طلاب واجد شرائط برای تدریس سطوح عالیه و مشاوره آن 🔺کمک هزینه معیشتی 👈 پاسخ به سوالات: 09119013726 ثبت نام : 09158143195 📆 زمان ثبت نام : 14 فروردین تا 10 اردیبهشت 1402 🇮🇷 مرکز جامع علوم اسلامی ولی امر عجل الله تعالی فرجه الشریف .
📣 ❇️ چهارمین جلسه از سلسله جلسات 🌀«مصباح اندیشه»🌀 🎙با حضور: استاد علی فرحانی 🔵 با موضوع: ادامه مباحث قرآن و سلوک معنوی ⏰زمان لایو: یکشنبه ( 20/1/1402) ساعت 16 عصر 📌سوالات و دغدغه های خود را در مورد موضوع جلسه برای ما ارسال کنید 👇 @admin_morsalat 📱 از کانال المرسلات در 👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b @almorsalaat
المرسلات
🎙#مصباح_اندیشه| جلسه سوم از سلسله جلسات مصباح اندیشه 🌀موضوع: ادامه مباحث قرآن و سلوک معنوی 🎙استاد
. 📝| گزارشی از جلسه سوم با موضوع «قرآن و‌ سلوک معنوی» 🌀استاد معظم در این جلسه در ادامه مباحثی که جلسه سابق ذیل مساله حقیقت سلوک‌ و تفاوت آن با متافیزیک بیان کردند، فرمودند: 🌀سیر و سلوک برای رسیدن به آرامش نیست بلکه برای رسیدن به خدا است که البته آرامش را هم نتیجه میدهد. 🌀استاد، متناسب با سوالات مخاطبین و در توضیح این مطلب فرمودند: 🌀همانطور که شیخ بهائی در کشکول و ملااحمد نراقی در خزائن و ملامهدی نراقی در مشکلات العلوم میفرمایند علم تقسیم میشود به مشهوره و غریبه(به تعبیر شیخ بهائی این علوم غریبه، علوم خمسه محتجبه هستند که از آنها با رمز «کله سر» یاد میشود) این علوم غریبه هم فرمول مشخص و مقدمات خاص و نتایج منطقی خود را دارند. 🌀لذا اینکه اندیشمندان غربی با قصر نظر به ماده، ملاک علم را آزمون و خطا پذیری آن دانسته اند و‌ از علوم غریبه به «شبه علم» تعبیر کرده اند صحیح نیست. 🌀اما به هر حال و غیر است و این علوم موجب آرامش انسان نمیشوند زیرا کشش درونی و فطرت انسان با خدا گره خورده است اگرچه این علوم غریبه تسلط ها و قدرت هایی برای انسان نتیجه دهد. 🌀به همین خاطر است که در حدیث قدسی فرمود «یا ابن آدم خلقت الأشیاء لأجلک و خلقتک لأجلی» یعنی انسان را با غیر خدا و ما سوی الله کاری نیست 🌀از همین منظر باید گفت در نماز هم غیر از یوگا و است شاهدش این است که امیرالمومنین در نماز درد بیرون کشیدن تیر از پا را متوجه نشدند اما حضور سائل برای دادن انگشتر به او را متوجه شدند 🌀اساسا عرفان ملازم و بریدن از ما سوی الله است لذا در دارد که علیه السلام در آن حال فرموند «ترکت الخلق طرا فی هواکا و أیتمت العیال لکی أراکا» 🌀لهذا عالم به انسان آرامش نمیدهد پس هیچ یک از علوم عالم چه علوم مشهوره چه علم غریبه هم به انسان آرامش نمیدهد بلکه آنچه به انسان آرامش میدهد خود خدا است 🌀به همین خاطر است که عرفاء الهی درخواست داشتند که اساسا قدرت های تکوینی به دست نیاورند زیرا انسان با همین قدرت ناچیزی که با حواس پنجگانه دارد این همه مرتکب گناه میشود و گاها قدرت کنترل این قدرت ناچیز را ندارد پس وقتی که قدرت های تکوینی بیشتری پیدا کند زمینه انحرافش بیشتر میشود. 🔰احسان چینی پرداز (@Ehsan1244) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇 https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌لیله القدر خیر من الف شهر @almorsalaat ♨️بیانات استاد را حتما !👇👇
امام معصوم در شب قدر_02.mp3
1.93M
🔊| انسان کامل از باب عدالة الله الکبری، در هر آن حق هر عالمی را اعطاء میکند/ حقیقت شب قدر، مختص به انسان کامل است/ امام معصوم در شب قدر، ما سوی الله حتی جبرئیل را میگیرد/ این معنای روایت «لی مع الله حالات لا یسعها ملک مقرب و لا نبی مرسل» است! 🎙استاد علی فرحانی 📚گزیده تدریس بدایه الحکمه‌‌. سال 89 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
جلسه چهارم از جلسات مصباح اندیشه.mp3
39.42M
🎙| جلسه چهارم از سلسله جلسات مصباح اندیشه 🌀موضوع: ادامه مباحث قرآن و سلوک معنوی 🎙استاد علی فرحانی 📚گفتگوی علمی. 20/1/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b