#هیئت #معارف
#اهل_بیت #سید_الشهداء
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🎙استاد علی فرحانی
📚دوشنبه. 29/9/1402
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0017-KharejFeq-14020830.MP3
38.65M
🔊#درس_خارج_فقه| ادامه مبحث عموم قاعده «الماء طاهر و مطهر»/ مروری بر مبنای حضرت امام در باب اطلاق و تفاوت آن با نگاه مشهور/ اصول عقلائی غیر لفظیه در بیان مرحوم امام و شیخ اعظم/ مساله محیط تشریع خطابات شارع/ توضیح عبارتی از آیت الله فاضل (تفصیل الشریعه . ج اول. ص 17)/ اشاره ای به تفکیک اطلاق از نگاه امام و اطلاق مقامی
🎙استاد علی فرحانی
📚درس خارج فقه. سه شنبه. 30/8/1402
#درس_خارج_فقه #جلسه_هفدهم
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
#انقلاب_اسلامی
#امام_خمینی
📌حضرت امام، روح جمهوری اسلامی است/ بسیاری از ابعاد شخصیت حضرت امام ناشناخته مانده است/ امام در طول تاریخ ما یک شخصیت بی نظیر است
🔰مقام معظم رهبری
◽️امام بزرگوار، #روح_جمهوری_اسلامی است؛ اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته بشود و مورد بیتوجّهی قرار بگیرد، نقشی بر دیوار باقی خواهد ماند.
💢هر چه گویم عشق را شرح و بیان
💢چون به عشق آیم خجل باشم از آن
◽️بسیاری از ابعاد شخصیّت امام بزرگوار ما همچنان #ناشناخته است. در واقع نسل کنونی انقلاب، بخصوص نسل جوان ما، امام عزیز را بدرستی نمیشناسند، درک نمیکنند، عظمت امام را نمیدانند
◽️اوّلین نکتهای که دربارهی امام باید عرض کرد، مسئلهی رهبری #بزرگترین_انقلاب_تاریخ_انقلابها است که حالا من دربارهی این رهبری بعداً یک توضیحی عرض میکنم.
◽️انقلاب اسلامی، انقلابی است که هم به جنبهی مادّی انسان و هم به جنبهی معنویّت انسان توجّه دارد، توجّه کرده است و به آن پرداخته است.
◽️آن دست قدرتمندی که توانست این اقیانوس را به تلاطم دربیاورد، آن دست قدرتمند، دست چه کسی بود؟ این مهم است. آن دست قدرتمند، آن شخصیّت فولادین، آن دل مطمئن، آن زبان ذوالفقارگونه که توانست میلیونها انسان را از قشرهای مختلف وارد میدان کند، اینها را در میدان نگه دارد، یأس و نومیدی را از اینها دور کند، جهت حرکت را به اینها تعلیم بدهد، عبارت بود از امام بزرگوار؛ او عبارت بود از خمینی عظیم!
❇️یعنی بنده واقعاً در طول تاریخ خودمان هم کسی که همهی این خصوصیّات را با هم داشته باشد سراغ ندارم.
1⃣اوّلاً پاک و پرهیزکار بود؛ امام یک شخصیّتی بود به معنای واقعی کلمه #باتقوا و پرهیزکار و پاک.
2⃣ثانیاً اهل معنویّت و حالات عرفانی بود؛ اهل معنویّت بود، اهل حالات عرفانی بود، اهل گریهی سحر بود. مرحوم آقای حاج احمد آقا به بنده گفت سحرها که امام بلند میشوند و در نماز و در دعا گریه میکنند، این دستمال معمولیای که ایشان دارند کفاف نمیدهد، برای ایشان حوله میگذاریم؛ حولهی دست و رو خشککنی برای اشک! اهل این معنویّتها بود.
3⃣اهل لطافت روحی بود؛ این کتابهای معنوی امام مثل آدابالصّلاة، مثل شرح حدیث [جنود] عقل و جهل را امام تقریباً در جوانی یا اوایل میانسالی ــ حدود چهلسالگی ــ نوشته بود؛ از جوانی این جور بود.
4⃣امام جمع کرده بود بین #حماسه و #عرفان؛ هم حماسهساز بود، هم دارای معرفت و معنویّت بود.
5⃣از لحاظ اخلاقی به معنای واقعی کلمه شجاع بود... شجاع بود به معنای واقعی کلمه.
6⃣دارای حکمت و عقلانیّت بود، اهل محاسبه بود؛ کار را بدون محاسبه انجام نمیداد و اقدام نمیکرد، محاسبه میکرد؛ و وقتی در این محاسبه به یک نتیجهای میرسید، با کمال قاطعیّت آن را انجام میداد، و تردید و تزلزل در کارش وجود نداشت.
7⃣هرگز مأیوس نمیشد؛ این همه حوادث در همان سالهای اوّل انقلاب رخ داد ــ این شهادتها، شهادتهای دستهجمعی، حوادث گوناگون ــ [ولی] مطلقاً در دل امام این تاثیر را نگذاشت که ایشان را مأیوس بکند
8⃣به معنای واقعی کلمه اهل صداقت بود، صادق بود؛ هم با خدا صادق بود، هم با مردم صادق بود. به وعدهی خود، به عهد خود پایبند بود.
9⃣بسیار منظّم و وقتشناس بود
9⃣اهل توکّل به معنای واقعی بود؛ وعدهی الهی را قبول داشت و به وعدهی خدا اطمینان داشت. وَ مَن یَتَوَکَّل عَلَی اللَهِ فَهُوَ حَسبُه مصداق واقعی این جمله بود.
🔟مبارز بود؛
📚گزیده بیانات سی و سومین سالگرد امام خمینی. 14/3/1401
#در_مدرسه_امام_خمینی
#انقلاب_اسلامی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
معذریت و منجزیت در فقه_01.mp3
4.77M
🔊#فقه| آیا فقهاء در فقه صرفا متمرکز بر «معذریت و منجزیت» بوده اند؟! آیا فقه توان «تبیین آثار اجتماعی و ضمانت تحقق آثار آن» را در فضای علوم انسانی دارد؟!
🎙استاد علی فرحانی
📚تدریس مکاسب (فقه 6). القول فی ماهیة العیب. سال 1401
#فقه #علوم_انسانی_اسلامی
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0018-KharejFeq-14020901.MP3
44.33M
🔊#درس_خارج_فقه| ادامه مبحث عموم قاعده «الماء طاهر و مطهر»/ توضیح مفصل تفاوت اطلاق از دیدگاه حضرت امام و اطلاق مقامی در بیان مشهور/ بررسی آیه «انا انزلنا من السماء ماءا طهورا» از این منظر/ بررسی مفصل توضیح محقق خوئی از این آیه و نکاتی مهم از این منظر/بیان نظریه مختار در قبول دلالت آیه شریفه بر عموم حکم
🎙استاد علی فرحانی
📚درس خارج اصول. چهارشنبه. 1/9/1402
#درس_خارج_فقه #جلسه_هجدهم
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
#شب_جمعه
#روایت #اهل_بیت
#اللهم_ارزقنا_زیارت_الحسین
❇️...قَالَ : حَجَجْتُ مَعَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي حَدِيثٍ طَوِيلٍ فَقُلْتُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اللَّهِ لَوْ نُبِشَ قَبْرُ اَلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ هَلْ كَانَ يُصَابُ فِي قَبْرِهِ شَيْءٌ
❇️فَقَالَ يَا اِبْنَ بُكَيْرٍ مَا أَعْظَمَ مَسَائِلَكَ إِنَّ اَلْحُسَيْنَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَعَ أَبِيهِ وَ أُمِّهِ وَ أَخِيهِ فِي مَنْزِلِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ مَعَهُ يُرْزَقُونَ وَ يُحْبَرُونَ وَ إِنَّهُ لَعَنْ يَمِينِ الْعَرْشِ مُتَعَلِّقٌ بِهِ يَقُولُ- يَا رَبِّ أَنْجِزْ لِي مَا وَعَدْتَنِي
❇️ وَ إِنَّهُ لَيَنْظُرُ إِلَى زُوَّارِهِ وَ إِنَّهُ أَعْرَفُ بِهِمْ وَ بِأَسْمَائِهِمْ وَ أَسْمَاءِ آبَائِهِمْ وَ مَا فِي رِحَالِهِمْ مِنْ أَحَدِهِمْ بِوُلْدِهِ
❇️ وَ إِنَّهُ لَيَنْظُرُ إِلَى مَنْ يَبْكِيهِ فَيَسْتَغْفِرُ لَهُ وَ يَسْأَلُ أَبَاهُ الاِسْتِغْفَارَ لَهُ وَ يَقُولُ أَيُّهَا الْبَاكِي لَوْ عَلِمْتَ مَا أَعَدَّ اللَّهُ لَكَ لَفَرِحْتَ أَكْثَرَ مِمَّا حَزِنْتَ وَ إِنَّهُ لَيَسْتَغْفِرُ لَهُ مِنْ كُلِّ ذَنْبٍ وَ خَطِيئَةٍ .
📚کامل الزیارات ص 103
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
ملااحمد نراقی و آیت الله بهجت_01_01.mp3
751.1K
🎙#اخلاق_و_عرفان| توصیه آیت الله بهجت به خواندن معراج السعادة و جهاد النفس وسائل الشیعه
🎙استاد علی فرحانی
📚 تدریس مکاسب. مبحث بیع فضولی. سال 96
#اخلاق_و_عرفان
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0019-KharejOsul-14020904.mp3
29.64M
🔊#درس_خارج_اصول| مروری بر نظر مختار در باب چیستی علم/ مروری بر عبارت امام و علامه طباطبایی و آخوند خراسانی در مورد معرفات علم/ تفکیک بین نگاه پیشینی و پسینی از این منظر/ اشاره به مساله تفکیک حقیقت و اعتبار از منظر امام و علامه طباطبایی و برخی معاصرین/ توضیحی در مورد موضوع علم اصول بنا بر این توضیحات/ تفکیک بین مقام بساطت و ترکب در اعتبار و جایگاه آن در کثیری از مباحث علم اصول
🎙استاد علی فرحانی
📚درس خارج اصول. شنبه. 4/9/1402
#درس_خارج_اصول #جلسه_نوزدهم
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
❇️دین به دنبال محو غرایز بشری نیست بلکه به دنبال تعدیل آنها است!
🎙شهید مطهری
💢در وجود بشر غرايزى نهاده شده تا او را به سوى هدفى كه در متن خلقت منظور است، بكشاند. البتّه مقصود اين نيست كه بشر چشم بسته بايد تابع غرايز خود باشد؛ مقصود اين است كه وجود غرايز، عبث نيست، نتوان آنها را ناديده گرفت، نتوان آنها را مهمل گذاشت و نبايد به معارضه و مبارزه كلّى آنها پرداخت. غرايز را بايد اصلاح و تعديل و رهبرى كرد، كه اين مطلب ديگرى است.
💢مثلًا در انسان تمايل به فرزند هست. اين تمايل امر كوچكى نيست؛ از شاهكارهاى خلقت الهى است. اگر اين تمايل نبود، خلقت ادامه نمىيافت. منتها در كارخانه خلقت، اين تمايل به صورت يك امر لذيذ و شيرين در كام هر حيوانى ريخته شده است تا هر نسلى در خدمت نسل آينده خويش باشد و از اين خدمت نيز لذّت ببرد. اين علاقه را تنها در نسل قبلى قرار نداده است. در انسان، نسل بعد را نيز به نسل قبلى علاقهمند گردانيده است، امّا نه به آن شدّت كه گذشته را به آينده علاقهمند كرده است. اين علاقهها رمز پيوندهاست.
💢يكى ديگر از غرايز بشرى، حسّ حقيقتجويى و دانش طلبى و كاوش است.ممكن است مردم را در زمانى موقّت از تحقيق و دانش و كاوش منصرف كرد، امّا براى هميشه نمىتوان بر ضدّ روح حقيقتجويى و دانش طلبى بشر قيام كرد.
💢از جمله غرايز انسان مال دوستى است. البتّه مال دوستى يك غريزه مستقيم در انسان نيست؛ يعنى اينچنين نيست كه انسان مال را به خاطر مال دوست بدارد و مورد علاقه او باشد، امّا چون به حسب طبع و غريزه، حوايج مادّى زندگى خود را مىخواهد رفع كند و در پارهاى اجتماعات مانند اجتماع ما وسيله رفع حوايج، پول و ثروت است- اگر انسان پول داشته باشد كليد همه قفلها را در دست دارد و اگر نداشته باشد همه درها به رويش بسته مىماند- از اين نظر، آدمى پول را به عنوان كليد همه قفلها از نظر مادّيات زندگى دوست مىدارد.
💢همچنان كه گفتيم با يك امر طبيعى و غريزى نمىتوان مبارزه كرد؛ بدين معنى كه براى هميشه نمىتوان آن را تعطيل كرد، هر چند ممكن است در يك مدّت محدود جامعه را بدان سو كشاند و هم ممكن است افرادى محدود را براى هميشه بدان سو كشاند، امّا بشر و جامعه بشرى را نمىتوان از مقتضيات يكى از غرايز براى هميشه منصرف كرد.
💢مثلًا امكان ندارد كه بتوانيم همه افراد را براى هميشه قانع كنيم كه راضى شوند همه درها به رويشان بسته باشد و از آن كليد مرموز و جادويى به نام «پول» يا «ثروت» به عنوان يك شىء پليد و منفور دورى گزينند...كار دين و رسالت دين محو غرايز نيست؛ تعديل و اصلاح و رهبرى و حكومت و تسلّط بر آنهاست. چون غرايز را نمىتوان و نبايد از بين برد، قهراً در اجتماعاتى كه با نام خدا و دين و مذهب براى نابودى غرايز قيام مىكنند و خداپرستى را با زندگى، متضاد معرّفى مىكنند، خود اين معانى و مفاهيم عالى شكست مىخورند و ماترياليسم و ساير مكتبهاى ضدّ خدايى و ضدّ دينى رواج مىگيرد. لهذا بدون ترديد بايد گفت كه زاهدمآبان جاهل هر محيطى- كه بدبختانه در ميان خود ما هم زياد هستند- از عوامل مهمّ گرايش مردم به مادّيگرى مىباشند.......
💢كسانى كه اين فكر را تبليغ كرده و مىكنند، خيال كردهاند كه علّت اينكه در دين يك سلسله چيزها از قبيل شراب و قمار و زنا و ظلم و غيره نهى شده اين است كه اين امور سعادت و خوشبختى و بهجت مىآورد و دين با خوشى و بهجت مخالف است و خدا خواسته او در دنيا خوشى و سعادت و مسرّت نداشته باشد تا بتواند در آخرت خوشبخت باشد! و حال اينكه امر، درست برعكس اين است.
💢اين جلوگيريها و محدوديّتها به خاطر اين است كه اين امور موجب بدبختى و تيرگى زندگى مىگردد. اگر خدا گفت شراب مخور، معنايش اين نيست كه اگر شراب بخورى در دنيا خوشبخت مىشوى و خوشبختى دنيا با خوشبختى آخرت ناسازگار است، بلكه چون شراب موجب بدبختى است، هم در دنيا و هم در آخرت از آن جلوگيرى شده است. تمام محرّمات اينچنيناند؛ يعنى اگر موجب بدبختى نبودند حرام نمىشدند.
و همچنين در مورد واجبات؛ يعنى واجبات چون موجب خوشبختى هستند و در همين زندگى دنيا نيز اثر نيك دارند، واجب شدهاند، نه اينكه واجب شدهاند تا قدرى از خوشبختى دنيا بكاهند.
💢قرآن با كمال صراحت فوايد و مصالح واجبات و مضار و مفاسد محرّمات را توضيح مىدهد.....
📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (علل گرايش به ماديگرى)، ج1، ص: 564
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
حجیت روایت تلقی الرکبان در بیان آیت الله جوادی_02_01.mp3
7.31M
🔊#فقه| اشکال شیخ اعظم به روایت «تلقی الرکبان» و پاسخ آیت الله جوادی
🎙استاد علی فرحانی
📌شیخ اعظم ذیل خیار غبن به ادله ای که بر اثبات این خیار اقامه شده است میپردازند. یکی از این ادله روایت «تلقی الرکبان» است که دلالت آن بر خیار غبن تام است اما شیخ میفرمایند سندا مشکل دارد زیرا در هیچ یک از جوامع حدیثی شیعه حتی به صورت مرسل نقل نشده و اولین بار علامه حلی این روایت را نقل کرده و بدان استناد کرده اند. به همین مناسبت استاد به استدلال آیت الله جوادی در دفاع از این روایت اشاره میکنند. #حتما_بشنوید
📚تدریس خیارات مکاسب/ موسسه ائمه اطهار/ سال 1401
#فقه
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
#اطلاعیه
#دروس_خارج
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
◾️ضمن عرض تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به اطلاع میرساند درس خارج فقه و اصول استاد از دوشنبه (۶ آذر ماه) تا آخر هفته تعطیل بوده و ادامه درس از روز شنبه ( ۱۱ آذر ) خواهد بود.
@almorsalaat
#فاطمیه
📌این حرف خیلی حرف عجیب و بزرگی است/ فاطمه زهراء(س)، یک رهبر به تمام معنا است/ این زن اسلام است
🎙مقام معظم رهبری
◾️فاطمهی زهرا (سلاماللهعلیها) در نقش یک رهبر واقعی [است]؛
◾️همانطور که امام بزرگوار فرمودند که اگر فاطمهی زهرا مرد بود، پیغمبر میشد.
◾️[این] خیلی حرف عجیبی است، خیلی #حرف_بزرگی است و جز از زبان کسی مثل امام بزرگوار که هم #عالم بود، هم #فقیه بود، هم #عارف بود، انسان این حرف را نمیتواند بشنود؛ امّا ایشان گفته است این حرف را.
◾️[فاطمه ی زهرا] این است؛ یعنی یک رهبر به تمام معنا، مثل یک پیغمبر، مثل یک هدایتگر عموم بشر؛ در این حدّ و در این اندازه زهرای اطهر، دختر جوان، ظاهر میشود؛ این #زنِ_اسلام است.
📚بیانات ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
#فاطمیه
#در_مدرسه_امام_خمینی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
#فاطمیه
📌محدثه بودن حضرت فاطمه سلام الله علیها / جبرئیل نزد ایشان رفت و آمد مکرر و مراوده داشته است/ من این فضیلت را بالاترین فضیلت ایشان میدانم
🎙امام خمینی (ره)
◾️من راجع به حضرت صدیقه (س) خودم را قاصر می دانم که ذکری بکنم، فقط اکتفا می کنم بـه یک روایت که در کافی شریف است و با سند معتبر نقل شده اسـت.
◾️و آن روایـت ایـن اسـت کـه حضرت صادق (ع) می فرماید: فاطمه (س) بعد از پدرش 75 روز زنده بودند در ایـن دنیـا، و حزن و شدت بر ایشان غلبه داشت و جبرئیل امین می آمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت عـرض می کرد و مسائلی از آینده نقل می کرد.
◾️ظاهر روایت این است که در ایـن 75 روز #مـراوده ای بـوده است. یعنی، رفت و آمد جبرئیل #زیاد بوده است و گمان ندارم که غیر از #طبقه_اول_از_انبیـاء_عظـام درباره کسی اینطور وارد شده است که در ظرف 75 روز جبرئیل امین رفت و آمد داشـته اسـت و مسائلی را در آتیه ای که واقع می شده است، مسائلی را ذکر کـرده اسـت و آنچـه کـه بـه ذریـه او می رسیده است در آتیه ذکر کرده است و حضرت امیر آنها را نوشته است ...
◾️مسأله آمدن جبرئیـل برای کسی یک مسأله ساده نیست. خیال نشود که جبرئیل برای هـر کـسی مـی آیـد و امکـان دارد بیاید. این یک تناسب لازم است بین روح آن کسی را که جبرئیل می خواهد بیاید و مقام جبرئیل که #روح_اعظم است... تا تناسب مابین روح این کسی که جبرئیل می آید پیش او و بین جبرئیل که روح اعظم است، نباشد، امکان ندارد این معنا
◾️و این تناسب بین جبرئیل که روح اعظـم اسـت و انبیـای درجه اول بوده است مثل رسول خدا و موسی و عیسی و ابراهیم و امثـال اینهـا، بـین همـه کـس نبوده است... فقط این است که برای حضرت زهرا (س) است که آن که من دیده ام کـه جبرئیـل بـه طور #مکرر در این 75 روز وارد می شده و مسائل آتیه ای که بر ذریه او می گذشته است، آن مـسائل را می گفته است و حضرت امیر هم ثبت می کرده است...
◾️در هر صورت، من این شرافت و فـضیلت را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا ذکر کرده اند ـ با اینکه آنهـا هـم فـضایل بزرگـی اسـت ـ ایـن فضیلت را من بالاتر از همه می دانم که برای غیر انبیاء (علیهم السلام) آن هم نه همـه انبیـاء ، بـرای طبقه بالای انبیا (علیهم السلام) و (بعض) از اولیائی که در مرتبه آنها هست، برای کس دیگر حاصل نشده... و این از فضایلی است که از #مختصات_حضرت_صدیقه (سلام االله علیها) است
📚صحیفه حضرت امام. جلد 20. ص 6_8
#فاطمیه
#در_مدرسه_امام_خمینی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
تشرف جبرئیل خدمت حضرت زهرا (1).mp3
3.87M
🎙#بشنوید| تشرف مکرر جناب جبرئیل به خدمت حضرت زهرا سلام الله علیها در بیان رهبر معظم انقلاب
🎙مقام معظم رهبری
📚بیانات.۱۴۰۰/۱۱/۰۳
#فاطمیه
@almorsalaat
@khamenei_Reyhaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فاطمیه
#اهل_بیت #روضه
▪️ما عشق را پشت در این خانه دیدیم
▪️زهرا در آتش بود، حیدر داشت میسوخت
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
#فاطمیه 📌محدثه بودن حضرت فاطمه سلام الله علیها / جبرئیل نزد ایشان رفت و آمد مکرر و مراوده داشته ا
عظمت حضرت زهراء و شب قدر_01.mp3
15.78M
🎙#فاطمیه|عظمت حضرت فاطمه زهراء(س) در روایات/ توضیح روایتی عجیب از امام صادق (ع) در باب جایگاه حضرت زهراء/ مراوده مکرر جبرئیل و حضرت/ فقراتی از زیارت شریفه جامعه کبیره
🎙استاد علی فرحانی
#فاطمیه
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️#اهل_بیت| چادرت را بتکان روزی ما را برسان
🎙جملاتی از آیت الله مصباح در عظمت حضرت زهراء (س)
#فاطمیه
@almorsalaat
#فاطمیه
◾️درب علم نبی شکسته شد و
◾️فاطمه ایستاد پشت سرش
◾️تا که در نجف زمین نخورد
◾️جسم یاقوت، در مصاف افتاد ...
@almorsalaat