ملااحمد نراقی و آیت الله بهجت_01_01.mp3
751.1K
🎙#اخلاق_و_عرفان| توصیه آیت الله بهجت به خواندن معراج السعادة و جهاد النفس وسائل الشیعه
🎙استاد علی فرحانی
📚 تدریس مکاسب. مبحث بیع فضولی. سال 96
#اخلاق_و_عرفان
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0019-KharejOsul-14020904.mp3
29.64M
🔊#درس_خارج_اصول| مروری بر نظر مختار در باب چیستی علم/ مروری بر عبارت امام و علامه طباطبایی و آخوند خراسانی در مورد معرفات علم/ تفکیک بین نگاه پیشینی و پسینی از این منظر/ اشاره به مساله تفکیک حقیقت و اعتبار از منظر امام و علامه طباطبایی و برخی معاصرین/ توضیحی در مورد موضوع علم اصول بنا بر این توضیحات/ تفکیک بین مقام بساطت و ترکب در اعتبار و جایگاه آن در کثیری از مباحث علم اصول
🎙استاد علی فرحانی
📚درس خارج اصول. شنبه. 4/9/1402
#درس_خارج_اصول #جلسه_نوزدهم
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
❇️دین به دنبال محو غرایز بشری نیست بلکه به دنبال تعدیل آنها است!
🎙شهید مطهری
💢در وجود بشر غرايزى نهاده شده تا او را به سوى هدفى كه در متن خلقت منظور است، بكشاند. البتّه مقصود اين نيست كه بشر چشم بسته بايد تابع غرايز خود باشد؛ مقصود اين است كه وجود غرايز، عبث نيست، نتوان آنها را ناديده گرفت، نتوان آنها را مهمل گذاشت و نبايد به معارضه و مبارزه كلّى آنها پرداخت. غرايز را بايد اصلاح و تعديل و رهبرى كرد، كه اين مطلب ديگرى است.
💢مثلًا در انسان تمايل به فرزند هست. اين تمايل امر كوچكى نيست؛ از شاهكارهاى خلقت الهى است. اگر اين تمايل نبود، خلقت ادامه نمىيافت. منتها در كارخانه خلقت، اين تمايل به صورت يك امر لذيذ و شيرين در كام هر حيوانى ريخته شده است تا هر نسلى در خدمت نسل آينده خويش باشد و از اين خدمت نيز لذّت ببرد. اين علاقه را تنها در نسل قبلى قرار نداده است. در انسان، نسل بعد را نيز به نسل قبلى علاقهمند گردانيده است، امّا نه به آن شدّت كه گذشته را به آينده علاقهمند كرده است. اين علاقهها رمز پيوندهاست.
💢يكى ديگر از غرايز بشرى، حسّ حقيقتجويى و دانش طلبى و كاوش است.ممكن است مردم را در زمانى موقّت از تحقيق و دانش و كاوش منصرف كرد، امّا براى هميشه نمىتوان بر ضدّ روح حقيقتجويى و دانش طلبى بشر قيام كرد.
💢از جمله غرايز انسان مال دوستى است. البتّه مال دوستى يك غريزه مستقيم در انسان نيست؛ يعنى اينچنين نيست كه انسان مال را به خاطر مال دوست بدارد و مورد علاقه او باشد، امّا چون به حسب طبع و غريزه، حوايج مادّى زندگى خود را مىخواهد رفع كند و در پارهاى اجتماعات مانند اجتماع ما وسيله رفع حوايج، پول و ثروت است- اگر انسان پول داشته باشد كليد همه قفلها را در دست دارد و اگر نداشته باشد همه درها به رويش بسته مىماند- از اين نظر، آدمى پول را به عنوان كليد همه قفلها از نظر مادّيات زندگى دوست مىدارد.
💢همچنان كه گفتيم با يك امر طبيعى و غريزى نمىتوان مبارزه كرد؛ بدين معنى كه براى هميشه نمىتوان آن را تعطيل كرد، هر چند ممكن است در يك مدّت محدود جامعه را بدان سو كشاند و هم ممكن است افرادى محدود را براى هميشه بدان سو كشاند، امّا بشر و جامعه بشرى را نمىتوان از مقتضيات يكى از غرايز براى هميشه منصرف كرد.
💢مثلًا امكان ندارد كه بتوانيم همه افراد را براى هميشه قانع كنيم كه راضى شوند همه درها به رويشان بسته باشد و از آن كليد مرموز و جادويى به نام «پول» يا «ثروت» به عنوان يك شىء پليد و منفور دورى گزينند...كار دين و رسالت دين محو غرايز نيست؛ تعديل و اصلاح و رهبرى و حكومت و تسلّط بر آنهاست. چون غرايز را نمىتوان و نبايد از بين برد، قهراً در اجتماعاتى كه با نام خدا و دين و مذهب براى نابودى غرايز قيام مىكنند و خداپرستى را با زندگى، متضاد معرّفى مىكنند، خود اين معانى و مفاهيم عالى شكست مىخورند و ماترياليسم و ساير مكتبهاى ضدّ خدايى و ضدّ دينى رواج مىگيرد. لهذا بدون ترديد بايد گفت كه زاهدمآبان جاهل هر محيطى- كه بدبختانه در ميان خود ما هم زياد هستند- از عوامل مهمّ گرايش مردم به مادّيگرى مىباشند.......
💢كسانى كه اين فكر را تبليغ كرده و مىكنند، خيال كردهاند كه علّت اينكه در دين يك سلسله چيزها از قبيل شراب و قمار و زنا و ظلم و غيره نهى شده اين است كه اين امور سعادت و خوشبختى و بهجت مىآورد و دين با خوشى و بهجت مخالف است و خدا خواسته او در دنيا خوشى و سعادت و مسرّت نداشته باشد تا بتواند در آخرت خوشبخت باشد! و حال اينكه امر، درست برعكس اين است.
💢اين جلوگيريها و محدوديّتها به خاطر اين است كه اين امور موجب بدبختى و تيرگى زندگى مىگردد. اگر خدا گفت شراب مخور، معنايش اين نيست كه اگر شراب بخورى در دنيا خوشبخت مىشوى و خوشبختى دنيا با خوشبختى آخرت ناسازگار است، بلكه چون شراب موجب بدبختى است، هم در دنيا و هم در آخرت از آن جلوگيرى شده است. تمام محرّمات اينچنيناند؛ يعنى اگر موجب بدبختى نبودند حرام نمىشدند.
و همچنين در مورد واجبات؛ يعنى واجبات چون موجب خوشبختى هستند و در همين زندگى دنيا نيز اثر نيك دارند، واجب شدهاند، نه اينكه واجب شدهاند تا قدرى از خوشبختى دنيا بكاهند.
💢قرآن با كمال صراحت فوايد و مصالح واجبات و مضار و مفاسد محرّمات را توضيح مىدهد.....
📚مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (علل گرايش به ماديگرى)، ج1، ص: 564
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
حجیت روایت تلقی الرکبان در بیان آیت الله جوادی_02_01.mp3
7.31M
🔊#فقه| اشکال شیخ اعظم به روایت «تلقی الرکبان» و پاسخ آیت الله جوادی
🎙استاد علی فرحانی
📌شیخ اعظم ذیل خیار غبن به ادله ای که بر اثبات این خیار اقامه شده است میپردازند. یکی از این ادله روایت «تلقی الرکبان» است که دلالت آن بر خیار غبن تام است اما شیخ میفرمایند سندا مشکل دارد زیرا در هیچ یک از جوامع حدیثی شیعه حتی به صورت مرسل نقل نشده و اولین بار علامه حلی این روایت را نقل کرده و بدان استناد کرده اند. به همین مناسبت استاد به استدلال آیت الله جوادی در دفاع از این روایت اشاره میکنند. #حتما_بشنوید
📚تدریس خیارات مکاسب/ موسسه ائمه اطهار/ سال 1401
#فقه
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
#اطلاعیه
#دروس_خارج
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
◾️ضمن عرض تسلیت ایام شهادت صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به اطلاع میرساند درس خارج فقه و اصول استاد از دوشنبه (۶ آذر ماه) تا آخر هفته تعطیل بوده و ادامه درس از روز شنبه ( ۱۱ آذر ) خواهد بود.
@almorsalaat
#فاطمیه
📌این حرف خیلی حرف عجیب و بزرگی است/ فاطمه زهراء(س)، یک رهبر به تمام معنا است/ این زن اسلام است
🎙مقام معظم رهبری
◾️فاطمهی زهرا (سلاماللهعلیها) در نقش یک رهبر واقعی [است]؛
◾️همانطور که امام بزرگوار فرمودند که اگر فاطمهی زهرا مرد بود، پیغمبر میشد.
◾️[این] خیلی حرف عجیبی است، خیلی #حرف_بزرگی است و جز از زبان کسی مثل امام بزرگوار که هم #عالم بود، هم #فقیه بود، هم #عارف بود، انسان این حرف را نمیتواند بشنود؛ امّا ایشان گفته است این حرف را.
◾️[فاطمه ی زهرا] این است؛ یعنی یک رهبر به تمام معنا، مثل یک پیغمبر، مثل یک هدایتگر عموم بشر؛ در این حدّ و در این اندازه زهرای اطهر، دختر جوان، ظاهر میشود؛ این #زنِ_اسلام است.
📚بیانات ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
#فاطمیه
#در_مدرسه_امام_خمینی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
#فاطمیه
📌محدثه بودن حضرت فاطمه سلام الله علیها / جبرئیل نزد ایشان رفت و آمد مکرر و مراوده داشته است/ من این فضیلت را بالاترین فضیلت ایشان میدانم
🎙امام خمینی (ره)
◾️من راجع به حضرت صدیقه (س) خودم را قاصر می دانم که ذکری بکنم، فقط اکتفا می کنم بـه یک روایت که در کافی شریف است و با سند معتبر نقل شده اسـت.
◾️و آن روایـت ایـن اسـت کـه حضرت صادق (ع) می فرماید: فاطمه (س) بعد از پدرش 75 روز زنده بودند در ایـن دنیـا، و حزن و شدت بر ایشان غلبه داشت و جبرئیل امین می آمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت عـرض می کرد و مسائلی از آینده نقل می کرد.
◾️ظاهر روایت این است که در ایـن 75 روز #مـراوده ای بـوده است. یعنی، رفت و آمد جبرئیل #زیاد بوده است و گمان ندارم که غیر از #طبقه_اول_از_انبیـاء_عظـام درباره کسی اینطور وارد شده است که در ظرف 75 روز جبرئیل امین رفت و آمد داشـته اسـت و مسائلی را در آتیه ای که واقع می شده است، مسائلی را ذکر کـرده اسـت و آنچـه کـه بـه ذریـه او می رسیده است در آتیه ذکر کرده است و حضرت امیر آنها را نوشته است ...
◾️مسأله آمدن جبرئیـل برای کسی یک مسأله ساده نیست. خیال نشود که جبرئیل برای هـر کـسی مـی آیـد و امکـان دارد بیاید. این یک تناسب لازم است بین روح آن کسی را که جبرئیل می خواهد بیاید و مقام جبرئیل که #روح_اعظم است... تا تناسب مابین روح این کسی که جبرئیل می آید پیش او و بین جبرئیل که روح اعظم است، نباشد، امکان ندارد این معنا
◾️و این تناسب بین جبرئیل که روح اعظـم اسـت و انبیـای درجه اول بوده است مثل رسول خدا و موسی و عیسی و ابراهیم و امثـال اینهـا، بـین همـه کـس نبوده است... فقط این است که برای حضرت زهرا (س) است که آن که من دیده ام کـه جبرئیـل بـه طور #مکرر در این 75 روز وارد می شده و مسائل آتیه ای که بر ذریه او می گذشته است، آن مـسائل را می گفته است و حضرت امیر هم ثبت می کرده است...
◾️در هر صورت، من این شرافت و فـضیلت را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا ذکر کرده اند ـ با اینکه آنهـا هـم فـضایل بزرگـی اسـت ـ ایـن فضیلت را من بالاتر از همه می دانم که برای غیر انبیاء (علیهم السلام) آن هم نه همـه انبیـاء ، بـرای طبقه بالای انبیا (علیهم السلام) و (بعض) از اولیائی که در مرتبه آنها هست، برای کس دیگر حاصل نشده... و این از فضایلی است که از #مختصات_حضرت_صدیقه (سلام االله علیها) است
📚صحیفه حضرت امام. جلد 20. ص 6_8
#فاطمیه
#در_مدرسه_امام_خمینی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
تشرف جبرئیل خدمت حضرت زهرا (1).mp3
3.87M
🎙#بشنوید| تشرف مکرر جناب جبرئیل به خدمت حضرت زهرا سلام الله علیها در بیان رهبر معظم انقلاب
🎙مقام معظم رهبری
📚بیانات.۱۴۰۰/۱۱/۰۳
#فاطمیه
@almorsalaat
@khamenei_Reyhaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فاطمیه
#اهل_بیت #روضه
▪️ما عشق را پشت در این خانه دیدیم
▪️زهرا در آتش بود، حیدر داشت میسوخت
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
#فاطمیه 📌محدثه بودن حضرت فاطمه سلام الله علیها / جبرئیل نزد ایشان رفت و آمد مکرر و مراوده داشته ا
عظمت حضرت زهراء و شب قدر_01.mp3
15.78M
🎙#فاطمیه|عظمت حضرت فاطمه زهراء(س) در روایات/ توضیح روایتی عجیب از امام صادق (ع) در باب جایگاه حضرت زهراء/ مراوده مکرر جبرئیل و حضرت/ فقراتی از زیارت شریفه جامعه کبیره
🎙استاد علی فرحانی
#فاطمیه
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◾️#اهل_بیت| چادرت را بتکان روزی ما را برسان
🎙جملاتی از آیت الله مصباح در عظمت حضرت زهراء (س)
#فاطمیه
@almorsalaat
#فاطمیه
◾️درب علم نبی شکسته شد و
◾️فاطمه ایستاد پشت سرش
◾️تا که در نجف زمین نخورد
◾️جسم یاقوت، در مصاف افتاد ...
@almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#روضه| روضه حضرت زهراء (س) از زبان استاد
🎙استاد علی فرحانی
◾️مغیره گر نبود در آن کشاکش
◾️علی را من به خانه برده بودم
◾️مدینه محشر کبری به پا بود
◾️رسن بر گردن شیر خدا بود
◾️دوصد گلچین و یک گل من چه گویم
◾️گل حیدر به زیر دست و پا بود
❇️لینک دانلود صوت کامل منبر استاد👇👇
https://eitaa.com/almorsalaat/6339
❇️لینک کلیپ در آپارات👇
https://aparat.com/v/Dgkyf
#شب_جمعه #فاطمیه
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
روضه حضرت زهراء.mp3
4.6M
🎥#روضه| روضه حضرت زهراء (س) از زبان استاد
🎙استاد علی فرحانی
📚سخنرانی. فاطمیه. 8/9/1402
#شب_جمعه #فاطمیه
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0020-KharejOsul-14020905.MP3
50.04M
🔊#درس_خارج_اصول| مروری بر مطالب جلسه قبل در مورد معرفات علم/ تفکیک نگاه پسینی و پیشینی در این وادی/ جایگاه اعتبار وحدت و سنخیت در عبارت مرحوم امام/ قرائت عبارت مرحوم امام و توضیح مفصل آن/ مساله موضوع علم و نگاه صحیح به آن / اشاره ای به مساله تفکیک حقیقت و اعتبار خصوصا از منظر علامه طباطبایی
🎙استاد علی فرحانی
📚درس خارج اصول. یک شنبه. 5/9/1402
#درس_خارج_اصول #جلسه_بیستم
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢 امام بزرگوار ما #فقیه بزرگی بود؛ انصافاً ایشان #فقیه برجستهای بود امّا در #عرفان_نظری [هم] ایشان یک مجتهد به تمام معنا و صاحبنظر [بود]. امام بزرگوار، مغز #فلسفه و عرفان بود، لُبّ فلسفه و #عرفان بود.
📚 بیانات 98.02.18
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
#در_مدرسه_امام_خمینی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0021-KharejOsul-14020911.MP3
50.75M
🔊#درس_خارج_اصول| جمع بندی مبحث معرفات علم/ جمع بندی نظر مختار در نگاه به چیستی علم و معرفات آن/ توضیح مفصلی در مورد تفکیک حقیقت از اعتبار از منظر علامه طباطبایی/ضابط اعتباریات از نگاه علامه طباطبایی
🎙استاد علی فرحانی
📚درس خارج اصول. شنبه. 11/9/1402
#درس_خارج_اصول
#جلسه_بیست_و_یکم
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
المرسلات
♨️#مجموعه_دروس_فقه ♨️#از_مقدمات_تا_درس_خارج 🎙استاد علی فرحانی 💢مقدمات: ✅لمعه ج1ص1-347 (144جلسه)
.
#اطلاعیه
💢لینک تدریس مکاسب جلد پنجم استاد (از ابتدای خیارات تا انتهای مسقط ثالث خیار عیب) که در سال 1401-1402 (موسسه أئمه اطهار) تدریس فرموده اند به مجموعه دروس و آثار استاد اضافه شد
💢لینک تدریس همین محدوده مکاسب، که استاد در سال 1394-1395 در موسسه امام بافر علیه السلام فرموده اند، نیز در مجموعه دروس و آثار استاد، قرار دارد.
💢علاوه بر آن، لینک تدریس مکاسب جلد ششم (فقه 6) نیز که در سال 1401_1402 در موسسه امام باقر علیه السلام تدریس فرمودند در حال آماده شدن است.
📌مجموعه المرسلات در نشر آثار استاد، درصدد تسهیل دسترسی شما به مجموعه آثار استاد است. با المرسلات در ارتباط باشید👇
@admin_morsalat
#نشر_آثار_استاد
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
0022-KharejOsul-14020912.mp3
21.85M
🔊#درس_خارج_اصول| مروری بر مباحث جلسه قبل در باب اعتبارات اجتماعی/انتهای بحث در باب چیستی علم و معرفات آن/ ورود در علم اصول/ لزوم وجود ملاک واحد در مورد مباحث علم اصول/ اشاره ای به مبنای مختار در مورد ملاک جامع و مانع تمام مباحث علم اصول/ لزوم توجه به ساختار علم اصول بر اساس نظر مختار در باب چیستی علم
🎙استاد علی فرحانی
📚درس خارج اصول.یک شنبه. 12/9/1402
#درس_خارج_اصول
#جلسه_بیستم_و_دوم
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
.
♦️درسی که سالها منتظرش بودم...
🔰سید مجتبی امین جواهری
▫️امسال به لطف خدا درس خارج فقه و اصول #استاد_علی_فرحانی در فیضیه آغاز شد. من سالها منتظر آغاز این درس بودم. اشتیاق بنده از سال 91 و همزمان با گوش کردن صوت های درس الموجز استاد آغاز شد و هر چه ادامه می دادم از فقه و اصول تا حتی فلسفه این اشتیاق روز به روز بیشتر می شد.
▫️کمی برگردیم عقب تر...
اگرچه استاد در تدریس کتابهایی مثل الموجز، اصول فقه مرحوم مظفر، رسائل شیخ و کفایه آخوند ردپای اندیشه اصولی حضرت امام (ره) را متذکر می شدند ولی اتفاقی که در سال 94-95 با تدریس کتاب مناهج الوصول برای ما افتاد یک شور و شوق علمی بی نظیر بود. در ادامه نیز با تدریس تعادل و تراجیح، قاعده لاضرر و ... این مسیر ادامه یافت.
▫️آشنایی نظام مند با اندیشه اصولی امام خمینی (ره) علاوه بر این که عطش ما را کم نکرد، بنده -و به گمانم دیگر شرکت کنندگان درس مناهج- را بیش از پیش مشتاق تدریس فقه استاد و استفاده از اندیشه اصولی امام در استنباط فقهی کرد.
▫️درس خارج فقه استاد علی فرحانی با موضوع طهارت وعده ای بود که امروز در حال تحقق است. من شاید بیش از هزار ساعت صوت علمی از ایشان گوش کردم و ساعت های زیادی توفیق حضور در درس ایشان را داشتم. امروز اما وقتی از درس خارج فقه ایشان بهره می برم، در ذهنم همه آن نکاتی که در علم اصول بارها و بارها به ما گوشزد می کردند، تداعی می شود.
▫️استاد می فرمودند مسأله وضع در علم اصول به بیراهه رفته، مسأله حقیقت شرعیه در فقه غیر از حقیقت شرعیه نزد اصولیون است، بحث مهم مطلق و مقید نزد امام به معنای دیگری است غیر از آنچه بزرگان گفتند، تراکم ظنون شیخ و ... .
وقتی امروز می فهمم استاد چگونه با مبنای مطلق و مقید امام خمینی (ره)، اطلاق مطهریت ماء را اثبات می کنند، خدا را بابت همه جلسات درسی که شرکت کردم، همه صوت هایی که گوش کردم و همه تقریراتی که از دروس سطح ایشان نوشتم، شکر می کنم.
▫️وقتی امروز استاد با نظریه امام در اطراد گره استعمالات شرعی را باز می کنند، وقتی با تکیه بر مسأله حقیقت شرعیه در فقه مقدمات استظهار رو فراهم می کنند، وقتی با مبنای امام سند روایات را تصحیح می کنند، من کم کم می آموزم چگونه این سبک از استنباط را تثبیت، ترویج و بکار گیرم.
🔅در این سبک اولاً میراث روایی ما در سند و دلالت حفظ می شود ثانیاً انسداد غالب شده بر فقه امروز را می شکند و ثالثاً از همه مهمتر خارج از سبک و اسلوب فقه جواهری نیست.
▫️امیدوارم بتوانیم با امتداد این سبک از فقاهت، شکر عملی این نعمت بزرگ و بهره مندی از استاد عزیز حفظه الله را بجا آوریم.
❇️لینک جلسات خارج فقه استاد 👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/vfm/?dir=uploads/Ostad/Kharej/KharejFiqh/SaleAval
❇️لینک جلسات خارج اصول استاد👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/vfm/?dir=uploads/Ostad/Kharej/KharejOsul/SaleAval
@almorsalaat
📌#درس_خارج_فقه
🎙استاد علی فرحانی
📚فیضیه. مدرس آیت الله حائری.
📚دوشنبه 13/9/1402. ساعت 11
#خارج_فقه
#المرسلات #استاد_علی_فرحانی
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b