المرسلات
#اطلاعیه ✅نقد و بررسی کتاب #پسااسلامیسم 🔰با حضور استاد امین اسدپور @fater290
🎥فایل تصویری نقد و بررسی کتاب پسااسلامیسم توسط استاد امین اسدپور را در کانال زیر مشاهده کنید 👇👇
https://eitaa.com/amin_asadpour
https://eitaa.com/amin_asadpour
#اساتید
@fater290
هدایت شده از مدرسه مجازی المرسلات
♨️ملاک اهل بیتی بودن چیست؟ چه کسانی فرزندان حضرت زهرا س هستند؟
📖شرح حدیثی از امام رضا(ع)
🔰استاد آیت الله فرحانی
🔰🔰🔰🔰🔰
🔉🔉شرح حدیث: صوت بیانات استاد آیت الله فرحانی را بشنوید👇👇👇👇
🆔http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/asatid/ayatollah/zorrie-hazrate-zahra-sharhe-revayat.mp3
📌 نشست بصیرتی تهران ۹۷/۵/۱۰
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
✅متن حدیث
💢حدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ السِّنَانِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْكُوفِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو الْفَيْضِ صَالِحُ بْنُ أَحْمَدَ قَالَ حَدَّثَنَا سَهْلُ بْنُ زِيَادٍ قَالَ حَدَّثَنَا صَالِحُ بْنُ أَبِي حَمَّادٍ قَالَ حَدَّثَنَا الْحَسَنُ بْنُ مُوسَى بْنِ عَلِيٍّ الْوَشَّاءُ الْبَغْدَادِيُّ
💢قَالَ: كُنْتُ بِخُرَاسَانَ مَعَ عَلِيِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا ع فِي مَجْلِسِهِ وَ زَيْدُ بْنُ مُوسَى حَاضِرٌ قَدْ أَقْبَلَ عَلَى جَمَاعَةٍ فِي الْمَجْلِسِ يَفْتَخِرُ عَلَيْهِمْ وَ يَقُولُ نَحْنُ وَ نَحْنُ
💢وَ أَبُو الْحَسَنِ ع مُقْبِلٌ عَلَى قَوْمٍ يُحَدِّثُهُمْ فَسَمِعَ مَقَالَةَ زَيْدٍ فَالْتَفَتَ إِلَيْهِ فَقَالَ يَا زَيْدُ أَ غَرَّكَ قَوْلُ نَاقِلِي الْكُوفَةِ إِنَّ فَاطِمَةَ ع أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَحَرَّمَ اللَّهُ ذُرِّيَّتَهَا عَلَى النَّارِ فَوَ اللَّهِ مَا ذَاكَ إِلَّا لِلْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ وُلْدِ بَطْنِهَا خَاصَّةً فَأَمَّا أَنْ يَكُونَ مُوسَى بْنُ جَعْفَرٍ ع يُطِيعُ اللَّهَ وَ يَصُومُ نَهَارَهُ وَ يَقُومُ لَيْلَهُ وَ تَعْصِيهِ أَنْتَ ثُمَّ تَجِيئَانِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ سَوَاءً لَأَنْتَ أَعَزُّ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مِنْهُ
💢 إِنَّ عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ ع كَانَ يَقُولُ لِمُحْسِنِنَا كِفْلَانِ مِنَ الْأَجْرِ وَ لِمُسِيئِنَا ضِعْفَانِ مِنَ الْعَذَابِ
💢قَالَ الْحَسَنُ الْوَشَّاءُ ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَيَّ فَقَالَ لِي يَا حَسَنُ كَيْفَ تَقْرَءُونَ هَذِهِ الْآيَةَ قَالَ يَا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ إِنَّهُ عَمِلَ غَيْرَ صَالِحٍ فَقُلْتُ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَقْرَأُ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صالِحٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَقْرَأُ إِنَّهُ عَمِلَ غَيْرَ صَالِحٍ فَمَنْ قَرَأَ إِنَّهُ عَمَلٌ غَيْرُ صالِحٍ فَقَدْ نَفَاهُ عَنْ أَبِيهِ
💢فَقَالَ ع كَلَّا لَقَدْ كَانَ ابْنَهُ وَ لَكِنْ لَمَّا عَصَى اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ نَفَاهُ عَنْ أَبِيهِ
💢كَذَا مَنْ كَانَ مِنَّا لَمْ يُطِعِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَلَيْسَ مِنَّا وَ أَنْتَ إِذَا أَطَعْتَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَأَنْتَ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ.
📚 عیون اخبارالرضا ج2 ص 232
#پای_درس_استاد #اهل_بیت
@khetabate_ghanoonieh
🌐مقامات معنوی اهل بیت و درس زندگی آنها
🔰رهبر معظم انقلاب ۹۲/۶/۲۶
✅مقامات معنوی و روحانیّت این وجودات مقدّسه، حقیقتاً از درک عقلانی ما هم بیشتر است، چه برسد به توصیف زبانىِ ما؛ لکن در مقابل چشم ما و چشم تاریخ، زندگی این بزرگواران یک درس عملی و جاودان و غیرقابل انکار است. اگر ما در مواردی به زندگی ائمّه (علیهمالسّلام) میپردازیم، سیاستهای آنها را، تدبیرهای آنها را، شرح حال آنها را مورد تکیه قرار میدهیم، نه به این معنا است که این بخش، اهمّ و اعظم بخشهای زندگی آن بزرگواران است؛ نه، آن عالَم معنا و آن قرب الی الله و آن معرفت و محبّتی که موج میزند در آن دلهای بینظیر، یک داستان دیگری است. لکن آنچه جلوی چشم ما است، زندگی این بزرگواران است که باید از آنها درس گرفت.
#کلام_ولی #اهل_بیت
@fater290
المرسلات
📚عیون اخبارالرضا 🔰شیخ صدوق @fater290 👇👇
📚معرفی و دانلود کتاب: عیون اخبارالرضا (ع)
🔹«عیون أخبار الرضا» نوشته ابو جعفر، محمد بن علی بن حسین بن بابویه قمی، مشهور به «شیخ صدوق» (305ق الی 381ق) می باشد، که در سال های آغازین غیبت کبری نگاشته شده است.
🔹کتاب «عیون أخبار الرضا» ، کتابی حدیثی و به زبان عربى است که شامل دو دسته روایت است: 1- روایات هایی پیرامون امام رضا علیه السلام 2- روایت هایی از ایشان پیرامون موضوعات گوناگون
🔹شیخ صدوق در مقدمه کتاب، به سبب تألیف آن اشاره کرده است؛ «صاحب بن عباد دیلمی»، وزیر دانشمندِ حکومت شیعیِ آل بویه، دو قصیده در مدح امام رضا علیه السلام می سراید و به شیخ صدوق هدیه می کند. شیخ نیز در پاسخ، این کتاب ارزشمند را می نگارد و به پاس خدمات صاحب بن عباد به مذهب تشیع، به کتابخانه وی هدیه می نماید.
🔹این کتاب، به خاطر اعتبار مؤلفش، و نیز به جهت مباحث عقیدتی مهمی که در بر دارد، همواره مورد توجه علما بوده است. مرحوم میرداماد، در مدح این کتاب، شعری عربی سروده است.
🔹شیخ صدوق، پس از مقدمه، 952 روایت را ذیل 69 باب تنظیم نموده است. به چند نمونه از ابواب کتاب توجه فرمایید: «علت نام گذاری امام رضا علیه السلام، به رضا»، «احادیثی پیرامون مادر حضرت»، «احادیثی از حضرت، پیرامون توحید»، «احادیثی از حضرت، پیرامون ازدواج حضرت فاطمه سلام الله علیها»، «احادیثی از حضرت، در مورد علت امور مختلف»، «پیرامون ماجرای طلب باران به درخواست مأمون و...»، «خبر حضرت از کشته شدنشان با زهر و...»، «روایتی از ابو صلت، درباره نحوه شهادت حضرت»، «ذکر کراماتی که به برکت قبر شریف حضرت ظاهر شده است» و...
📌لینک دانلود کتاب👇👇
🆔http://mktba.net/library.php?id=9706
#معرفی_کتاب #اهل_بیت
#روایت #کتابخانه_مجازی
@fater290
المرسلات
♨️ سلسه جلسات هماهنگی نظام انسان شناسی امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (ره)/ استاد علی فرحانی 👈 #ف
♨️ سلسه جلسات هماهنگی نظام انسان شناسی امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی (ره)/ استاد علی فرحانی
👈 #فهرست مباحث جلسه اول (۹۹/۴/۸) + لینک دانلود صوت
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
1⃣معناو مفهوم هماهنگی دو نظام فکری و بررسی امکان آن
⏰05:01
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/hamahangi-emam-v-allame-99-sadr/taghtie/jalase-01/01-manzoore-az-hamahangi-do-nezam.mp3
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄
2⃣یکی از لوازم ورود به این بحث این است که هر کس میخواهد وارد در این موضوع شود، باید بر آثار امام و علامه مسلط باشد.
⏰05:45
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/hamahangi-emam-v-allame-99-sadr/taghtie/jalase-01/02-lozoome-khandane-asare-emam-v-allame.mp3
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄
3⃣جایگاه مسائل انسان شناسی در منظومه فکری اسلامی و سیر ریاضی در مباحث
⏰08:31
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/hamahangi-emam-v-allame-99-sadr/taghtie/jalase-01/03-jayegahe-ensanshenasi-v-seire-riazi.mp3
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄
4⃣ساختار کلی نظام فکری امام و علامه (سیر کلی مباحث آینده)
⏰02:50
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/hamahangi-emam-v-allame-99-sadr/taghtie/jalase-01/04-sakhtar-v-seire-kolli-bahs.mp3
🔸دیدگاه علامه در مسئله عقول عرضیه و تاثیر آن در غایت کمال انسان
⏰05:52
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/hamahangi-emam-v-allame-99-sadr/taghtie/jalase-01/05-didgahe-allame-dar-oghoole-arzi-v-tasire-an-dar-ghayate-kamale-ensan.mp3
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄
5⃣سبک شناسی امام و علامه در طرح مباحث و تفاوت ادبیات علمی آنها
🔸سبک شناسی علامه در طرح مباحث
⏰11:35
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/hamahangi-emam-v-allame-99-sadr/taghtie/jalase-01/06-sabk-shenasi-allame-dar-tarhe-mabahes.mp3
🔸مقدمه: دو نگاه به عرفان نظری
⏰15:21
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/hamahangi-emam-v-allame-99-sadr/taghtie/jalase-01/07-do-negah-be-erfan-nazari.mp3
🔸سبک شناسی امام در طرح مباحث
⏰13:42
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/hamahangi-emam-v-allame-99-sadr/taghtie/jalase-01/08-sabk-shenasi-emam-khomeni-dar-tarhe-mabahes.mp3
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄
6⃣روش شناسی بررسی هماهنگی نظام امام و علامه/ لزوم تبدیل اصطلاحات امام و علامه به یکدیگر با محوریت برهان
⏰10:54
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/hamahangi-emam-v-allame-99-sadr/taghtie/jalase-01/09-lozoome-tabdile-estalahate-emam-be-allame-ba-ebarate-anha.mp3
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄
7⃣نگاه امام و علامه به شریعت و تاثیر آن در روش شناسی و جایگاه مباحث
⏰03:02
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/maaref/hamahangi-emam-v-allame-99-sadr/taghtie/jalase-01/10-negahe-emam-v-allame-be-shariat-v-taasire-an-dar-jayegah-mabahes.mp3
┄┅┅═❅❅❄️❅❅═┅┅┄
#پای_درس_استاد
#عرفان #در_محضر_علامه
#در_مدرسه_امام_خمینی #فلسفه
@fater290
🔉🔉 #بشنوید
💢نماز یکشنبه های ذی القعده
🔰استاد علی فرحانی
💠استاد در این صوت درباره اهمیت و شرایط خواندن نماز یکشنبه ذی القعده، نکات مهمی بیان می کنند.
📌لینک دانلود صوت👇👇
http://www.ostadfarhani.ir/morsalat/audio/akhlagh/namaze-yekshanbe-zelghadeh.mp3
⚡️ #حتما #بشنوید 👆👆
#پای_درس_استاد
#اخلاق_و_عرفان
@fater290
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
بسم الله الرحمن الرحیم
🎁 شروع کلاس #مرحله_پنجم طرح بینش مطهر استان قم
💢 موضوع این مرحله: «نظام حقوق زن و مرد»
🎙استاد حجت الاسلام و المسلمین علی فرحانی
🏛 مکان: موسسه آموزش عالی معصومیه (کلاس های حضوری #ویژه_خواهران_مرحله_5 می باشد.)
⭕️ کسانی که مایلند به صورت #غیر_حضوری و #آفلاین در کلاس شرکت کنند می توانند واژه «نظام حقوق زن» را به آیدی @shahid133 ارسال کنند.
📝مهلت ثبت نام فقط تا سه شنبه 17 تیر ماه ساعت 18:00
با کانال جامع اندیشه های شهید مطهری همراه باشید
@bineshemotahar_qom