eitaa logo
مسجدالرسول(ص) کرمان
1.5هزار دنبال‌کننده
13 عکس
0 ویدیو
16 فایل
مسجد الرسول (ص) کرمان پایگاه اطلاع رسانی و نشر مباحث حاج آقا سعادت فر Al-Rasool Mosque Haj agha Saadatfar St Felestine,Kerman,Iran www.alrasool.ir ارتباط با ادمین: @malrasool 034-32222836 09222003683
مشاهده در ایتا
دانلود
1403-06-29- Hadis.mp3
3.01M
حدیث ظهر پنج شنبه - 1403/06/29 پانزدهم ربیع الاول 1446 مدت 10:01 دقیقه ادامه بحث روز گذشته در خصوص فرمایش امیر المومنین علی(ع) در جواب به سوال اینکه با کرامت ترین اشخاص چه کسانی هستند فرمودند " کسی که در همه مواطن صادق باشد " مواطن جمع وطن به معنی جایی که انسان در آن مقیم و ماندگار است امروز یکی دیگر از مواطن مودّت اهل بیت علیه السلام است که در قران کریم آیه 23 سوره مبارکه شوری " قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ " و در دعای جامعه کبیره امده " و لکم المودة الواجبه " برای شما مودّت واجب است و یکی از مواطن است که انسان باید در آن صادق باشد. مودّت یک معنی شبیه محبت است و تفاوت آن با محبت اینکه لازمه مودّت ابراز محبت است و انسان در ابراز محبت باید صادق باشد. این جلسه توضیح بیشتر در خصوص مودت و اهل بیت از دیدگاه قران و روایات. @alrasool14 alrasool.ir
6-Serre_Sajdeh_Namaz(1403-06-30).mp3
6.37M
در نماز - جلسه ششم (1403/06/30) مدت 21:12 شانزدهم ربیع الاول این جلسه خلاصه جلسات قبل در خصوص که جایگاه اظهار بندگی عبد در محضر مولا است و مناجات (از ماده نجوی سخنی که در سر گفته می شود مناجات گفتگوی عبد با مولا است) در سوره مبارکه تغابن خدای متعال 3 مرتبه از ایمان را ازما خواسته و ما را به آن امر نموده اول ایمان به خدا و دوم ایمان به رسول اکرم(ص) و سوم ایمان به نوری که من نازل کردم ( بنا به روایات مراد از نور اهل بیت علیه السلام هستند) وقتی عبد قیام می کند با قرائت خود عبودیت خود را اظهار می دارد( قیام اظهار عبودیت است) در رکوع به عبد گفته می شود حال که عبودیت خود را اظهار نمودی به اسم رب که الله است تعظیم کن ( در قران 2 مورد در سوره واقعه و یک مورد در سوره حاقه ذکر سجده آمده است " فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ ) و بعد در سجده به عبد گفته می شود حال که در قیام اظهار عبودیت نمودی و در رکوع تعظیم کردی اجازه داری تسبیح اسم اعلی را به جا آوری " سبحان ربی الاعلی و بحمده " در ادامه مطلبی در خصوص ذکر سبوح و قدوس که از اذکار ملائکه و به معنی منزه بودن از هرنقص است و قدوس فقط خدا می تواند خود را تعریف و وصف نماید. امام صادق در حدیثی فرمودند به خدا دچار خسران نمی شود هرکز. کسی که بک سجده واقعی را ولو یک بار در عمرش انجام دهد که همین او را نجات می دهد. @alrasool14 alrasool.ir
1403-06-31- Hadis.mp3
3.61M
حدیث ظهر پنج شنبه - 1403/06/29 پانزدهم ربیع الاول 1446 مدت 10:01 دقیقه ادامه بحث روز گذشته در خصوص فرمایش امیر المومنین علی(ع) در جواب به سوال اینکه با کرامت ترین اشخاص چه کسانی هستند فرمودند " کسی که در همه مواطن صادق باشد " مواطن جمع وطن به معنی جایی که انسان در آن مقیم و ماندگار است امروز یکی دیگر از مواطن مودّت اهل بیت علیه السلام است که در قران کریم آیه 23 سوره مبارکه شوری " قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ " و در دعای جامعه کبیره امده " و لکم المودة الواجبه " برای شما مودّت واجب است و یکی از مواطن است که انسان باید در آن صادق باشد. مودّت یک معنی شبیه محبت است و تفاوت آن با محبت اینکه لازمه مودّت ابراز محبت است و انسان در ابراز محبت باید صادق باشد. این جلسه توضیح بیشتر در خصوص مودت و اهل بیت از دیدگاه قران و روایات. @alrasool14 alrasool.ir
Roze_َMilad_rasool_Akram(14030631).mp3
4.09M
شنبه شب - 1403/06/31 هفدهم ربیع الاول 1446 مدت 13:35 دقیقه با عرض تبریک سالروز ولادت حضرت ختمی مرتبت رسول اکرم(ص) مطلبی پیرامون عظمت و مقام حضرت رسول اکرم و رسیدن به مقام و جایگاه سدرة المنتهی @alrasool14 alrasool.ir
1403-07-01- Hadis.mp3
1.01M
حدیث ظهر یک شنبه - 1403/07/01 هجدهم ربیع الاول 1446 مدت 03:20 دقیقه ادامه بحث روز گذشته در خصوص فرمایش امیر المومنین علی(ع) در جواب به سوال اینکه با کرامت ترین اشخاص چه کسانی هستند فرمودند " کسی که در همه مواطن صادق باشد " مواطن جمع وطن به معنی جایی که انسان در آن مقیم و ماندگار است امروز یکی دیگر از مواطن موطن امانت داری و اداء دین است قران کریم آیه 8 سوره مبارکه مومنون و 32 سوره مبارکه معارج " وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ " . آنهائی که نسبت به امانات و عهد شان ( چه مادی و غیر آن) مراعات و انجام می دهند. @alrasool14 alrasool.ir
2-olia_alla_amiralmomnin(14030701).mp3
3.55M
یک شنبه شب - 1403/07/01 هجدهم ربیع الاول 1446 مدت 11:47 دقیقه مطلبی از امیرالمومنین علی(ع) در بیان خصایص اولیاءالله که در قران کریم هم موارد بسیاری اشاره گردیده فرمودند اولین آن اینکه وقتی مردم به ظاهر دنیا نگاه و توجه دارند آنها به باطن دنیا نگاه و توجه دارند ( در فرمایشی دیگر امیرالمومنین باطن دنیا را جائی برای تجارت با خدا معرفی می کند که مال و جان را با بهشت معامله می کند) @alrasool14 alrasool.ir
1403-07-02- Hadis.mp3
1.43M
حدیث ظهر دوشنبه - 1403/07/02 نوزدهم ربیع الاول 1446 مدت 04:44 دقیقه یکی از ویژگی هایی که قران کریم برای طبیعت انسان نقل فرموده در سوره معارج ایات 19 تا 22 " إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا ﴿۱۹﴾ إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا ﴿۲۰﴾ وَإِذَا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعًا ﴿۲۱﴾ إِلَّا الْمُصَلِّينَ ﴿۲۲﴾ " انسان حریص است و وقتی بدی به او می رسد خیلی جزع و فزع و اظهار بی تابی می کند و وقتی خیر و خوبی به او میرسد مانع رسیدن آن به دیگران می شود ( انسان هلوع است و بسیار جزع کننده و بسیار منع کننده است مگر کسانی که اهل نماز هستند) راهکار مقابله با آن نمازی که با حقیقت ادا شود که از برکات ان انسان را از این ویژگی ها رها و ازاد می کند. @alrasool14 alrasool.ir
1403-07-03- Ahkam.mp3
5.89M
سخنرانی شب دو شنبه(1403/07/02) مدت 19:37 دقیقه مطلبی در بیان مسا ئل و احکام نماز فصل واجبات نماز به آخرین واجب که موالات به معنی پشت سر هم قرار گرفتن است (فاصله ای که مخل و نمازگزار را از حالت نماز خارج نکند) اما تطویل رکوع و سجده و قرایت سوره های بلند اشکال ندارد. در ادامه بحث مستحبات نماز که ابتدا راجع به قنوت به معنی اطاعتی که همراه با خضوع باشد .که در قران کریم این ریشه آمده است در سوره مبارکه مریم می فرماید " يَا مَرْيَمُ اقْنُتِي لِرَبِّكِ " یا مریم سعی کن عبادت ات همراه خضوع باشد. @alrasool14 alrasool.ir
1403-07-03- Hadis.mp3
1.8M
حدیث ظهر سه شنبه - 1403/07/03 بیستم ربیع الاول 1446 مدت 05:58 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته یکی از ویژگی هایی که قران کریم برای طبیعت انسان نقل فرموده در سوره معارج ایات 19 تا 22 " إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا ﴿۱۹﴾ إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا ﴿۲۰﴾ وَإِذَا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعًا ﴿۲۱﴾ إِلَّا الْمُصَلِّينَ ﴿۲۲﴾ " انسان حریص است و جزوع و منوع مگر کسانی که اهل نماز هستند و بر نمازهایشان مداومت دارند. از امام صادق سوال شد خصوصیت نمازگزار چه باید باشد تا مداومت در نماز محسوب شود فرمودند منظور کسانی که بر نافله هایشان دائم و مداومت دارند. @alrasool14 alrasool.ir
239- Chehel Hadis (1403-07-03).mp3
5.86M
سخنرانی سه شنبه شب - 1403/07/03 - جلسه 239 حدیث‌ 28 مدت 19:30 دقیقه موضوع: حدیث از امام صادق(ع) در باب لقاءالله امام در پاسخ سوال یکی از اصحاب که اگر کسی لقاءالله را دوست داشته باشد خدا هم لقاء را دوست دارد امام پاسخ می دهد بلی صحابه گفت ما از مرگ کراهت دارم پس خدا هم از لقاءالله کراهت و دشمن می دارد امام می فرماید اینچنین نیست و اکنون مشخص نمی شود و در وقت تشخیص آن هنگام از دنیا رفتن ( معاینه از ماده عین هنگام مرگ) است برای عده ای هیچ چیز برایشان شیرین تر از مرگ نیست و عده ای هیچ چیز برایشان از دنیا رفتن نیست و لقاء الله را دشمن می دارند و خدا نیز. این جلسه ادامه فصل لقاء الله و کیفیت آن @alrasool14 alrasool.ir
1403-07-04- Hadis.mp3
2.17M
حدیث ظهر چهار شنبه - 1403/07/04 بیست و یکم ربیع الاول 1446 مدت 07:12 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته یکی از ویژگی هایی که قران کریم برای طبیعت انسان نقل فرموده در سوره معارج ایات 19 تا 22 " إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا ﴿۱۹﴾ إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا ﴿۲۰﴾ وَإِذَا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعًا ﴿۲۱﴾ إِلَّا الْمُصَلِّينَ ﴿۲۲﴾ " انسان حریص است و جزوع و منوع مگر کسانی که اهل نماز هستند و بر نمازهایشان مداومت دارند. " الَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَاتِهِمْ دَائِمُونَ ﴿۲۳﴾ و خصوصیت دیگر برای نمازگزران آن نمازگزارانی که در اموال شان حق معلوم برای سائل و محروم قرار داده اند " وَالَّذِينَ فِي أَمْوَالِهِمْ حَقٌّ مَعْلُومٌ ﴿۲۴﴾ لِلسَّائِلِ وَالْمَحْرُومِ ﴿۲۵﴾ " @alrasool14 alrasool.ir
265- Sharhe Dua Kumeyl (1403-07-04).mp3
5.58M
دعای کمیل - (1403/07/04) جلسه 264 - مدت 18:35 دقیقه ادامه شرح دعای کمیل به شرح عبارت : " وَاَمْ كَيْفَ اَسْكُنُ فِى النّارِ وَ رَجائى عَفْوُكَ " خدایا من چگونه در آتش آرام بگیرم با اینکه امید عفو تو را در دل داشتم این جلسه مطلبی پیرامون معنی عفو در لغت به معنای رها کردن و ترک کردن است و استعفاء ازهمین ماده رها کردن پست و مقام است وقتی ازخدا درخواست عفو می کنیم اینکه خدایا از کاری که من کردم صرف نظر کن و رها کن . یکی از اسماء الله اسم شریف " عفوّ " است در قران آیات زیادی در این خصوص امده و خدا امر به عفو کسی نسبت به تو ظلم کرده نموده و حتی عفو و صرف نظر کردن را منوط به صرف نظر کردن عبد از دیگری نموده آیه 14 سوره مبارکه تغابن " وَإِنْ تَعْفُوا وَتَصْفَحُوا وَتَغْفِرُوا فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِيمٌ " و آیه دیگری که بشارت برای بندگان است آیه 25 سوره مبارکه شوری " وَهُوَ الَّذِی یَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ وَیَعْفُو عَنِ السَّیِّئَاتِ وَیَعْلَمُ مَا تَفْعَلُونَ . @alrasool14 alrasool.ir
1403-07-05- Hadis.mp3
2.55M
حدیث ظهر پنج شنبه - 1403/07/05 بیست و دوم ربیع الاول 1446 مدت 08:28 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته یکی از ویژگی هایی که قران کریم برای طبیعت انسان نقل فرموده در سوره معارج ایات 19 تا 22 " إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا ﴿۱۹﴾ إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا ﴿۲۰﴾ وَإِذَا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعًا ﴿۲۱﴾ إِلَّا الْمُصَلِّينَ ﴿۲۲﴾ " انسان حریص است و جزوع و منوع مگر کسانی که اهل نماز هستند و بر نمازهایشان مداومت دارند. " الَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَاتِهِمْ دَائِمُونَ ﴿۲۳﴾ و خصوصیت دیگر برای نمازگزران آن نمازگزارانی که روز قیامت را تصدیق می کنند و با توجه به قیامت و پاسخگو بودن عمل می کنند و در آیه بعد نمازگزارانی که از عذاب رب مشفق هستند ( عذاب انچه هماهنگ با عمل خود شما است) " وَالَّذِینَ یُصَدِّقُونَ بِیَوْمِ الدِّینِ ﴿٢٦﴾ وَالَّذِینَ هُمْ مِنْ عَذَابِ رَبِّهِمْ مُشْفِقُونَ ﴿٢٧﴾ . @alrasool14 alrasool.ir
7-Serre_Sajdeh_Namaz(1403-07-06).mp3
6.54M
در نماز - جلسه هفتم (1403/07/07) مدت 21:45 این جلسه خلاصه جلسات قبل در خصوص که جایگاه اظهار بندگی عبد در محضر مولا است در سوره مبارکه تغابن خدای متعال 3 مرتبه از ایمان را ازما خواسته و ما را به آن امر نموده اول ایمان به خدا و دوم ایمان به رسول اکرم(ص) و سوم ایمان به نوری که من نازل کردم ( بنا به روایات مراد از نور اهل بیت علیه السلام هستند) وقتی عبد قیام می کند با قرائت خود عبودیت خود را اظهار می دارددر رکوع به عبد گفته می شود حال که عبودیت خود را اظهار نمودی به اسم رب که الله است تعظیم کن ( در قران 2 مورد در سوره واقعه و یک مورد در سوره حاقه ذکر سجده آمده است " فَسَبِّحْ بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِيمِ ) و بعد در سجده به عبد گفته می شود حال که در قیام اظهار عبودیت نمودی و در رکوع تعظیم کردی اجازه داری تسبیح اسم اعلی را به جا آوری " سبحان ربی الاعلی و بحمده " این جلسه توضیحی در خصوص تسبیح " سبح اسم ربک الاعلی " معنی تسبیح که تنزیه و منزه دانستن است و در هر مقام مناسب همان مقام است در قیام عبد مورد تجلیات افعالی و در رکوع مورد تجلیات اسمائی و در سجده مورد تجلیات ذات حق تبارک تعالی قرار می گیرد تسبیح در سجده اینکه عبد انانیت و خودیتی برای خود قائل نشود تا تسبیح در سجده تحقق پیدا کند با ذکر آیاتی از قران کریم آیات اخر سوره مبارکه علق که امر شد سجده کن و قرب پیدا کن رسول اکرم در سجده فرمودند خدایا از عقوبتت به عفوت و از غضب ات به حلم ات و از خودت به خودت و عرض فرمود من ثنایی برای تو پیدا نمی کنم و همان که خودت برای خود
1403-07-07- Hadis.mp3
2.79M
حدیث ظهر شنبه - 1403/07/07 بیست و چهارم ربیع الاول 1446 مدت 09:15 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته یکی از ویژگی هایی که قران کریم برای طبیعت انسان نقل فرموده در سوره معارج ایات 19 تا 22 " إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا ﴿۱۹﴾ إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا ﴿۲۰﴾ وَإِذَا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعًا ﴿۲۱﴾ إِلَّا الْمُصَلِّينَ ﴿۲۲﴾ " انسان حریص است و جزوع و منوع مگر کسانی که اهل نماز هستند و بر نمازهایشان مداومت دارند. " الَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَاتِهِمْ دَائِمُونَ ﴿۲۳﴾ و خصوصیت دیگر برای نمازگزران آن نمازگزارانی که روز قیامت را تصدیق می کنند و با توجه به قیامت و پاسخگو بودن عمل می کنند و در آیه بعد نمازگزارانی که از عذاب رب مشفق هستند ( عذاب انچه هماهنگ با عمل خود شما است) " وَالَّذِینَ یُصَدِّقُونَ بِیَوْمِ الدِّینِ ﴿٢٦﴾ وَالَّذِینَ هُمْ مِنْ عَذَابِ رَبِّهِمْ مُشْفِقُونَ ﴿٢٧﴾ . این جلسه صفت و ویژگی دیگر اینکه نمازگزارانی که خودشان را از فحشاء و منکر حفظ نمودند. " وَالَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ " @alrasool14 alrasool.ir
22-1403-07-07-(Tafsir_QuranHegr).mp3
5.16M
تفسیر قران یک شنبه 1403/07/07 بیست و چهارم ربیع الاول مدت 17:10 آیه چهل و هفتم سوره مبارکه حجر " بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم إِنَّ الْمُتَّقِينَ فِي جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ ﴿۴۵﴾ ادْخُلُوهَا بِسَلَامٍ آمِنِينَ ﴿۴۶﴾ وَنَزَعْنَا مَا فِي صُدُورِهِمْ مِنْ غِلٍّ إِخْوَانًا عَلَى سُرُرٍ مُتَقَابِلِينَ ﴿۴۷﴾ " - حاج_آقا_سعادت_فر @alrasool14 alrasool.ir
1403-07-08- Hadis.mp3
2.41M
حدیث ظهر یک شنبه - 1403/07/08 بیست و پنجم ربیع الاول 1446 مدت 08:00 دقیقه با عرض تسلیت شهادت جناب سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و همرزمان بخصوص سردار نیل فروشان ادامه مطلب روز گذشته یکی از ویژگی هایی که قران کریم برای طبیعت انسان نقل فرموده در سوره معارج ایات 19 تا 22 " إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا ﴿۱۹﴾ إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا ﴿۲۰﴾ وَإِذَا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعًا ﴿۲۱﴾ إِلَّا الْمُصَلِّينَ ﴿۲۲﴾ " انسان حریص است و جزوع و منوع مگر کسانی که اهل نماز هستند و بر نمازهایشان مداومت دارند. " الَّذِينَ هُمْ عَلَى صَلَاتِهِمْ دَائِمُونَ ﴿۲۳﴾ و خصوصیت دیگر برای نمازگزران آن نمازگزارانی که روز قیامت را تصدیق می کنند و با توجه به قیامت و پاسخگو بودن عمل می کنند و در آیه بعد نمازگزارانی که از عذاب رب مشفق هستند ( عذاب انچه هماهنگ با عمل خود شما است) " وَالَّذِینَ یُصَدِّقُونَ بِیَوْمِ الدِّینِ ﴿٢٦﴾ وَالَّذِینَ هُمْ مِنْ عَذَابِ رَبِّهِمْ مُشْفِقُونَ ﴿٢٧﴾ . این جلسه صفت و ویژگی دیگر اینکه نمازگزارانی که اینکه عهد و امانت که بسته اند مراعات می کنند. " وَالَّذِينَ هُمْ لِأَمَانَاتِهِمْ وَعَهْدِهِمْ رَاعُونَ ﴿٣٢﴾ "
1403-07-09- Hadis.mp3
2.09M
حدیث ظهر دو شنبه - 1403/07/09 بیست و ششم ربیع الاول 1446 مدت 06:56 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته یکی از ویژگی هایی که قران کریم برای طبیعت انسان نقل فرموده در سوره معارج ایات 19 تا 22 " إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا ﴿۱۹﴾ إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا ﴿۲۰﴾ وَإِذَا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعًا ﴿۲۱﴾ إِلَّا الْمُصَلِّينَ ﴿۲۲﴾ " انسان حریص است و جزوع و منوع مگر کسانی که اهل نماز هستند و بر نمازهایشان مداومت دارند. این جلسه توضیح اینکه خدای متعال برای دو دسته جن و انس سلوک اختیاری قرار داده است همین اختیار باعث می شود که تمامی مراتب وجود را داشته باشد و اگر انسان بعد مادی خود را کنترل و تحت اراده عقل و شرع قرار بدهد لایق و شایسته مقام خلیفه الهی است و راه رسیدن به آن نماز است با ویژگی هائی که در این آیات تذکر داده شده است. @alrasool14 alrasool.ir
1403-07-09- Ahkam.mp3
4.75M
سخنرانی شب دو شنبه(1403/07/09) مدت 15:48 دقیقه مطلبی در بیان مسا ئل و احکام نماز فصل مستحبات نماز که ابتدا راجع به قنوت به معنی اطاعتی که همراه با خضوع باشد . و موکد است مخصوصا نماز صبح و به خصوص نماز صبح جمعه در قنوت ذکر خاصی وارد نشده البته افضل ادعیه ای است که از حضرات معصومین روایت شده است .به خصوص قنوت جامع که وارد شده. در ادامه مطلب و شرایطی در خصوص دعا و مناجات که می توان با زبان غیر عربی خواند. @alrasool14 alrasool.ir
1403-07-10- Hadis.mp3
2.42M
حدیث ظهر سه شنبه - 1403/07/10 بیست و هفتم ربیع الاول 1446 مدت 08:03 دقیقه ادامه مطلب روز گذشته یکی از ویژگی هایی که قران کریم برای طبیعت انسان نقل فرموده در سوره معارج ایات 19 تا 22 " إِنَّ الْإِنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعًا ﴿۱۹﴾ إِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ جَزُوعًا ﴿۲۰﴾ وَإِذَا مَسَّهُ الْخَيْرُ مَنُوعًا ﴿۲۱﴾ إِلَّا الْمُصَلِّينَ ﴿۲۲﴾ " انسان حریص است و جزوع و منوع مگر کسانی که اهل نماز هستند و بر نمازهایشان مداومت دارند. این جلسه توضیح آیه 72 سوره مبارکه احزاب در خصوص امانت که خدای سبحان می فرماید ما امانت را بر اسمان و کوه ها عرض داشتند و نتواستند و انسان قبول کرد. مراد از امانت ولایت الهیه است که در وجود امیرامومنین علی(ع) و اولاد معصومین شان است . @alrasool14 alrasool.ir
240- Chehel Hadis (1403-07-03).mp3
6.1M
سخنرانی سه شنبه شب - 1403/07/10 - جلسه 240 حدیث‌ 28 مدت 20:18 دقیقه موضوع: حدیث از امام صادق(ع) در باب لقاءالله امام در پاسخ سوال یکی از اصحاب که اگر کسی لقاءالله را دوست داشته باشد خدا هم لقاء را دوست دارد امام پاسخ می دهد بلی صحابه گفت ما از مرگ کراهت دارم پس خدا هم از لقاءالله کراهت و دشمن می دارد امام می فرماید اینچنین نیست و اکنون مشخص نمی شود و در وقت تشخیص آن هنگام از دنیا رفتن ( معاینه از ماده عین هنگام مرگ) است برای عده ای هیچ چیز برایشان شیرین تر از مرگ نیست و عده ای هیچ چیز برایشان از دنیا رفتن نیست و لقاء الله را دشمن می دارند و خدا نیز. این جلسه مطلبی در خصوص برخی از حالات برزخ و قبر. @alrasool14 alrasool.ir
1403-07-11- Hadis.mp3
1.39M
حدیث ظهر چهار شنبه - 1403/07/11 بیست و هشتم ربیع الاول 1446 مدت 04:36 دقیقه مطلبی از قران کریم با توجه به حمله پیروز مندانه سپاه پاسداران به رژیم صهیونستی سوره مبارکه توبه ایه 14 " قَاتِلُوهُمْ يُعَذِّبْهُمُ اللَّهُ بِأَيْدِيكُمْ وَيُخْزِهِمْ وَيَنْصُرْكُمْ عَلَيْهِمْ وَيَشْفِ صُدُورَ قَوْمٍ مُؤْمِنِينَ " با آن ها بجنگید خدا آنها را با دستان شما عذاب می کند و با دستان شما آنها را رسوا می کند و من شما را بر آنها نصرت می دهم و دل های مومنین را شفاء میدهم. شفاء در اصل و لغت به معنی اشراف پیدا کردن است ( دارو نیز بر بیماری غلبه و اشراف پیدا می کند ) @alrasool14 alrasool.ir
266- Sharhe Dua Kumeyl (1403-07-11).mp3
5.06M
دعای کمیل - (1403/07/11) جلسه 265 - مدت 16:50 دقیقه ادامه شرح دعای کمیل به شرح عبارت : " وَفَبِعِزَّتِكَ يا سَيِّدى وَ مَوْلاىَ اُقْسِمُ صادِقاً لَئِنْ تَرَكْتَنى ناطِقاً لاَضِجَّنَّ اِلَيْكَ بَيْنَ اَهْلِها ضَجيجَ الآمِلينَ وَ لاَصْرُخَنَّ اِلَيْكَ صُراخَ الْمَسْتَصْرِخينَ وَ لاََبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بُكاءَ الْفاقِدينَ " خدایا من به عزت تو قسم می خورم قسم کسی که در آن صادق است و خدایا اگر به من اجازه سخن گفتن بدهی سخت ناله می کنم ناله کسی که آرزومند است و ناله و فریاد می کنم فریاد کسی که خواهان دادرسی است و اشک می ریزم گریه کسی که گم شده ای دارد. یک مطلب کلی که از این عبارت درک می شود که رشته محبت بین عبد و مولا ذاتی است کم و زیاد می شود ولی قطع نمی شود و دلیل آن این آیه قران است سوره مبارکه بقره آیه 165 " وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ " @alrasool14 alrasool.ir
1403-07-12- Hadis.mp3
1.63M
حدیث ظهر پنج شنبه - 1403/07/12 بیست و نهم ربیع الاول 1446 مدت 05:25 دقیقه با توجه به اینکه امروز پنج شنبه و بخصوص توصیه های فراوان به استغفار شده واستغفار دارای آثار متعددی است که علاوه بر غفران گناهان موجب دفع بلاء است رسول اکرم(ص) فرمودند ابواب بلاء را با استغفار ببندید. خدای سبحان در قران کریم آیه 33 سوره مبارکه انفال می فرماید " وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَأَنْتَ فِيهِمْ وَمَا كَانَ اللَّهُ مُعَذِّبَهُمْ وَهُمْ يَسْتَغْفِرُونَ " پیامبر من امت تو را عذاب نمیکنم تا مادامی که تو در میان آنها هستی و عذاب نمیکنم تا مادامی که استغفار می کنند . امیرالمومنین علی(ع) در حدیث فرمودند ما دو پناه داشتیم اول وجود نازنین رسول اکرم(ص) و دیگر استغفار. پس ازآیه بالا استفاده می شود که استغفار باعث دفع عذاب است. @alrasool14 alrasool.ir
8-Serre_Sajdeh_Namaz(1403-07-13).mp3
6.56M
در نماز - جلسه هشتم 1403/07/07) مدت 21:50 این جلسه خلاصه جلسات قبل در خصوص که جایگاه اظهار بندگی عبد در محضر مولا است این جلسه توضیحی در خصوص تسبیح " سبح اسم ربک الاعلی " که اعلی صفت از برای رب است به معنی تسبیح کن اسم رب ات را که آن اسن اعلی است و تو در مقام تسبیح اسم اعلی هستی اینکه از اعلی بودن چه قصد و اراده ای بکنیم چند مرتبه است که در نماز باید به آن توجه کرد اولین معنی که باید قصد کرد اینکه خدای سبحان اعلی است از اینکه همتا و شریک داشته باشد معنی دوم او اعلی است در همه اسماء و صفات سومین آن اینکه او اعلی است از اینکه حد داشته باشد و نقص و عجزیتی داشته باشد و علو مطلق است پس هر چه هست فانی در اوست . در یک جمله خلاصه اعلی بودن خدا تنزیه از هر شرکی است . خدا سبحان به پیامبر می فرماید سبح اسم ربک اعلی با اینکه خطاب به پیامبر است پیامبر آن را در سجده قرار داده و این اشاره به مقام توحید پیامبر دارد. @alrasool14 alrasool.ir