eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
541 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
264 ویدیو
630 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
CamScanner 08-13-2021 14.46.pdf
1.28M
♦️مقتل الحسین علیه السلام 📖مقتل خوانی 📕مقتل اللهوف علی قتلی الطفوف تالیف: سید ابن طاووس ترجمه: سید احمد فهری زنجانی 📖فی وصف حال القتال و مایقرب من تلک الحال در توصیف حال جنگ و آنچه نزدیک به حال جنگ بود. بخش دوم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🌑چه گذشت. 🌙محرم الحرام چهارم محرم الحرام ۶۱ ه.ق 📜پاسخ عبیدالله به نامۀ عمر بن سعد ابن زیاد در پاسخ به نامه عمر بن سعد نوشت:«از حسين بن على عليه السلام بخواه، تا او و تمام يارانش با يزيد بيعت كنند. اگر چنين كرد، ما نظر خود را خواهيم نوشت ...!».[۱] چون نامه ابن زياد به دست ابن سعد رسيد، گفت: «تصوّر من اين است كه عبيداللَّه بن زياد، خواهان عافيت و صلح نيست».[۲] 📜عزتمندی و سازش ناپذیری؛ رویکرد امام حسین(علیه السلام) در مواجهه با نامۀ ابن زیاد عمر بن سعد، متن نامه عبيداللَّه بن زياد را نزد امام حسين عليه السلام فرستاد.[۳] امام عليه السلام فرمود: «لا أُجيبُ ابْنَ زِيادَ بِذلِكَ ابَداً، فَهَلْ هُوَ إِلّا الْمَوْتَ، فَمَرْحَبَاً بِهِ ؛ من هرگز به اين نامه ابن زياد پاسخ نخواهم داد. آيا بالاتر از مرگ سرانجامى خواهد بود؟! خوشا چنين مرگى!».[۴]،[۵] 📜پاسخ امام حسین علیه السلام به قیس بن اشعث در مورد تقاضاى بیعت با یزید در این روز قيس بن اشعث(يکي از چهره هاي پليد و جانيان فاجعه ي عاشورا) گفت: آيا نمى خواهى زير پرچم پسر عمويت (يزيد) درآيى! چرا كه به آنچه كه دوست دارى مى رسى و از آنان بدى نخواهى ديد![۶] امام حسين عليه السلام فرمود: «أَنْتَ أَخُو أَخيكَ [محمّد بن الاشعث ] أَتُريدُ أَنْ يَطْلُبَكَ بَنُو هاشِمٍ بِأَكْثَرَ مِنْ دَمِ مُسْلِمِ بْنِ عَقيلٍ؟! لا وَاللَّهِ لا أُعْطيهِمْ بِيَدي إِعطاءَ الذَّليلِ، وَ لا اقِرُّ اقْرارَ الْعَبيدِ!؛[۷] تو برادر همان برادرى (تو همانند برادرت محمّد بن اشعث هستى كه مسلم را در كوفه به شهادت رساند) آيا مى خواهى بنى هاشم، بيشتر از خونبهاى مسلم بن عقيل را از تو طلب كنند؟ نه! به خدا سوگند دستم را همانند افراد ذليل و پست در دست آنان نخواهم گذاشت ومانند بردگان نيز تسليم نخواهم شد. (يا فرار نخواهم كرد)». سپس آن حضرت ادامه داد: «عِبادَاللَّهِ!؛ اى بندگان خدا!»، «وَ أَعُوذُ بِرَبِّى وَرَبِّكُمْ أَنْ تَرْجُمُونِ؛ من به پروردگار خود و پروردگا شما پناه مى برم از اين كه مرا متّهم كنيد».[۸] و نيز افزود: «أعُوذُ بِرَبِّى وَرَبِّكُمْ مِّنْ كُلِ مُتَكَبِّرٍ لَّا يُؤْمِنُ بِيَوْمِ الْحِسَابِ؛ من به پروردگارم و پروردگار شما پناه مى برم از هر متكبّرى كه به روز حساب ايمان نمى آورد».[۹]،[۱۰] 🔰پیوستن كنانة بن عتيق به امام حسین(ع) در کربلا كنانة بن عتيق ، از مردان زاهد و قارى قرآن بود. و در روز چهارم محرم، در كربلا به محضر امام شرفياب شد.[۱۱] [۱] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۳۸۶ [۲] همان. [۳] همان ؛ ص: ۳۸۷ [۴] اخبار الطوال؛ ص: ۲۵۳ [۵] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۳۸۷ [۶] همان؛ ص: ۴۱۹ [۷] الارشاد؛ ص: ۴۵۰ [۸] سورۀ دخان؛ آيه: ۲۰ [۹] با استفاده از سوره غافر؛ آيه ۲۷. در سوره غافر به جاى أعُوذُ،« انِّي عُذْتُ» آمده است. [۱۰] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۴۱۹ [۱۱] همان ؛ ص: ۴۳۳ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
روایت کربلا «حُر بن یزید» در مبارزه معنوی و درونی پیروز شد. رهبر انقلاب: خیلی‌ها به امام حسین علیه‌السّلام مراجعه و او را بر این ایستادگی ملامت می‌کردند. اما امام حسین علیه‌السّلام صبر کرد و مغلوب نشد و یکایک کسانی که با امام حسین بودند، در این مبارزه معنوی و درونی پیروز شدند. پیرمردانی مثل «حبیب‌بن‌مظاهر» و «مسلم‌بن‌عوسجه» که از راحتی دوران پیرمردی گذشتند و سختی را تحمّل کردند؛ آن سردار شجاعی که در میان دشمنان جایگاهی داشت - «حُرّبن‌یزید ریاحی» - و از آن جایگاه صرف‌نظر کرد و به حسین‌بن‌علی پیوست، همه در این مبارزه باطنی و معنوی پیروز شدند. ۱۳۸۱/۰۱/۰۹ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰کارگاه آموزشی اصول ویرایش مقاله 📜قابل توجه کلیه طلابی که در حال تدوین مقاله هستند. معاونت پژوهش مدرسه علمیه آیت الله ایروانی ره برگزار می کند. 🔰کارگاه اصول ویرایش مقاله نویسی زمان : شنبه ۲۳/ ۵/ ۱۴۰۰ ساعت : ۱۱ صبح لینک ورود skyroom.online/ch/s-313/pajoohesh-5 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🔰وبینار با موضوع 📜پاسخ به شبهات عزاداری سیدالشهدا علیه السلام استاد: حجت الاسلام و المسلمین وحید خورشیدی (پژوهشگر و متخصص فرق و ادیان) 🗓زمان: ۲۴ و ۲۵مرداد (ششم و هفتم محرم الحرام) 🕰ساعت: ۱۸ لینک شرکت در وبینار https://online.lmskaran.com/ch/1227-15449-daneh.ir 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
32.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ 🏴«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»🏴 إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ رحلت عالم فرزانه ، استاد برجسته حوزه علمیه، مورخ و تاریخ پژوه حجت الاسلام و المسلمین استاد مهدی پیشوایی را تسلیت عرض می نماییم. استاد پیشوایی: معرفی کتاب تاریخ قیام و مقتل جامع سید الشهدا علیه السلام با بیان اینکه مقتل جامع سیدالشهدا با روش علمی و با شناخت و بررسی ۵۰۰ منبع تاریخی در طول هشت سال نگاشته شده است، گفت: پژوهشگران گروه تاریخ یکی یکی مقاتل و منابع تاریخی را بررسی کرده و بدین نتیجه رسیده‌اند که مقاتل نگاشته شده در قرن چهارم و پنجم تا قرن هفتم معتبر است، ولی از این بعد مورخان سخن تازه‌ای ندارند، از این رو مقاتل قرن یازدهم و قرن معاصر باید مستند بدان منابع باشد وگرنه از اعتبار کافی برخوردار نیستند؛ همچنان که مولا حسین کاشفی که در قرن دهم زندگی می‌کرد و در کتاب روضة الشهدا عروسی حضرت قاسم را بدون ذکر منبع آورده است؛ بنابراین این مطلب غیر قابل قبول است. حجت الاسلام والمسلمین پیشوایی بیان کرد: اگر برخی از جزئیات و تفاسیر رخدادهای کربلا در این مجموع بیان نشده، به دلیل بی خبری پژوهشگران گروه تاریخ از این مطالب نبوده است بلکه ما این مطالب را با روش علمی ناصحیح و نامعتبر می دانیم . 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
CamScanner 08-14-2021 19.14.pdf
781.5K
♦️مقتل الحسین علیه السلام 📖مقتل خوانی 📕مقتل اللهوف علی قتلی الطفوف تالیف: سید ابن طاووس ترجمه: سید احمد فهری زنجانی 📖فی وصف حال القتال و مایقرب من تلک الحال در توصیف حال جنگ و آنچه نزدیک به حال جنگ بود. بخش سوم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌑چه گذشت. 🌙محرم الحرام پنجم محرم الحرام ۶۱ ه.ق 🔰اعزام شبث بن ربعی به کربلا در این روز عبیداللّه بن زیاد، شخصی بنام «شبث بن ربعی»[۱]را به همراه یک هزار نفر به طرف کربلا گسیل داد.[۲] مرد هزار چهره کوفه کیست؟ شبث بن ربعی،مردی هزار چهره و متلون بود؛ لذا باید اين شيطان هزار چهره را در تمام قيافه هايش شناخت.[۳] 📜روز عاشورا امام حسین (علیه السلام) در اولین خطبۀ مفصل خویش خطاب به کوفیان از او نام برد و فرمود: «يا شَبَثَ بْنَ رَبَعي ، وَ يا حَجَّارَ بْنَ أَبْجَرٍ، وَ يا قَيْسَ بْنَ الْأَشْعَثِ، وَ يا يَزيدَ بْنَ الْحارِثِ، أَلَمْ تَكْتُبُوا الَىَّ: «أَنْ قَدْ أَيْنَعَتِ الثِّمَارُ وَ اخْضَرَّ الْجَنابُ، وَ طَمَّتِ الْجِمامُ وَ إِنَّما تُقْدِمُ عَلى جُنْدٍ لَكَ مُجَنَّدٌ، فَاقْبِلْ؟!؛ اى شبث بن ربعى! اى حجّار بن ابجر! اى قيس بن اشعث! اى يزيد بن حارث! آيا شما براى من نامه ننوشتيد كه درختان ما ثمر داده است و باغها سرسبز شده و چاه ها پرآب گشته و تو در سرزمينى پا مى گذارى كه لشكرى آراسته و انبوه در خدمت تو است، پس به سوى ما بيا!».[۴] 📜آنان از جمله شبث بن ربعى در پاسخ گفتند: ما چنين نامه اى ننوشتيم! امام فرمود: «سُبْحانَ اللَّهِ! بَلى وَاللَّهِ لَقَدْ فَعَلْتُمْ ؛ سبحان اللَّه! آرى به خدا سوگند! شما اين نامه را نوشتيد».[۵] شبث بن ربعى از جمله كسانى است که در کنار أشعث بن قيس، عبيدالله بن عباس، شريح قاضى، شمربن ذى الجوشن و عمر سعد بدعاقبت شدند.[۶] 🔰ورود حُصَين بن نُمَير به كربلا در این روز حصین بن نمیر(حصین بن تمیم) به دستور عبیدالله بن زیاد با چهار هزار سواره وارد کربلا شد؛ «حُصَين بن تميم »[۷]  يكى از فرماندهان سپاه يزيداست که[۸]،[۹] در روز عاشورا هنگامى كه امام براى اقامه نماز ظهر درخواست آتش بس موقت داد با صداى بلند گفت: نماز شما قبول نيست!! حبيب در پاسخ گفت: «زَعَمْتَ أَنَّها لاتُقْبَلُ مِنْ آلِ الرَّسُولِ وَتُقْبَلُ مِنْكَ يَا حِمارُ؟؛ گمان مى كنى كه نماز از آل رسول قبول نيست ولى نماز تو قبول است، اى حيوان!».[۱۰] در این حین حصين بن تميم به او حمله كرد، حبيب نيز به طرف او حمله نمود. از دو طرف سپاه، تعدادى به اين درگيرى كشيده شدند و و در نهایت آن پیر میدان دار حبيب بن مظاهر، علیرغم رشادت های فراوان، به شهادت رسيد.[۱۱] 🔰پنجم محرم؛ ممانعت ابن‌زیاد از پیوستن افراد به امام حسین(علیه السلام) عبیداللّه بن زیاد همچنین در این روز دستور داد تا شخصی بنام «زحر بن قیس» بر سر راه صحرای کربلا بایستد و هر کسی را که قصد یاری امام حسین علیه‌ السلام داشته و بخواهد به سپاه آن حضرت ملحق شود، به قتل برساند، لذا کوفیان، اين گروه سست و ناتوان و نادان و بى اراده، همين كه با نخستين مشكل يعنى تهديدهاى ابن زياد و روبه رو شدند، همه چيز را به فراموشى سپردند؛ نه تنها پيمان ها را شكستند و دست از يارى امام عليه السلام برداشتند، بلكه شمشيرى كه براى يارى او آماده كرده بودند به روى او كشيدند و آن را به خون او آغشته كردند![۱۲] آنکه به دنبال جایزه بود! گفتنی است نام «زحر بن قیس» در منابع تاریخی زجر [۱۴] و زفر[۱۴] نیز ثبت شده است. ردپای منحوس این فرد جنایتکار را می توان درکلام «ابراهيم بن سعيد» (يكى از همراهان زهير در سفر حج) جستجو کرد که  نقل مى كند: «هنگامى كه زهير نزد امام حسين عليه السلام رفت: امام عليه السلام به او فرمود: «من در كربلا كشته خواهم شد و سرم را «زحر بن قيس » به اميد گرفتن جايزه نزد يزيد خواهد برد ولى يزيد چيزى به او نخواهد داد».[۱۵]،[۱۶] [۱] «از جنایتکاران کربلا و فرمانده پیاده نظام ابن سعد»،( عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها، ص ۶۸۲). [۲] همان. [۳] خطوط اقتصاد اسلامى ؛ ص: ۶ [۴] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۴۱۸ [۵] همان. [۶] گفتار معصومين(علیهم السلام) ؛ ج: ۱، ص: ۱۹۶ [۷] در بحارالانوار به نام« حُصين بن نُمير» ثبت شده است.( ج: ۴۵، ص: ۲۱ [۸] تاريخ طبرى، ج: ۴، ص: ۳۳۴ بحارالانوار، ج: ۴۵، ص: ۲۱ [۹] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۴۷۲ [۱۰] همان، ص: ۴۵۵ [۱۱] همان. [۱۲] همان، ص: ۵۱۵ [۱۳] ابن قتیبه، الامامه و السیاسیه، ج: ۱ ص: ۱۲۷. ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج: ۱۵، ص: ۱۲۹. ابن اعثم، الفتوح، ج: ۵، ص: ۱۲۶. ج: ۶، ص: ۲۹۵. مقرم، مقتل الحسین، ص: ۲۰۵ [۱۴] ابن قتیبه، الامامه و السیاسیه، ج: ۱، ص: ۱۱۰. طبری، تاریخ، ج: ۴، ص: ۵۴۲. ابن جوزی، المنتظم، ج: ۵، ص: ۳۴۱. [۱۵] اثبات الهداة، ج: ۲، ص: ۵۸۸ دلائل الإمامة، ص: ۱۸۲ [۱۶] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۴۴۷ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
علامه محمدتقی جعفری (ره) 📜عهدی بزرگ و وفایی جاودانه  ای حسین، ای فرزند شریف‌ترین انسان، ای معشوق جان‌های شیفته‌ حق و ای حقیقت امید پاکان اولاد آدم، داستان خونین تو در دشت سوزان نینوا، قرن‌ها پیش از آنکه چشم به این دنیا باز کنیم، به وقوع پیوسته است، چنین بود که ما گروهی از کاروانیان گذرگاه حیات پرمعنی، به‌حکم جریان نظم زندگی در جویبار زمان، از دیدار جمال زیبای ربانی تو و یاران بی‌نظیرت محروم گشتیم، آن یاران با وفایی که با شکوفایی درخشان‌ترین سعادت انسانی، چهره برافروختند و با آن بال و پری که از اعماق وجودشان روییده بود، در چند لحظه از تنگنای عالم خاک به اوج عالم پاک به پرواز درآمدند. افسوس که از تقدیم جان در آن طبق اخلاص که در  آن روز خون‌بار جان ۷۲ تن انسان کامل را به پیشگاه الهی عرضه کرد محروم ماندیم........ 🔰مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام http://www.znac.ir/index.aspx?&siteid=1&pageid=127&newsview=486 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
﷽؛ کارگاه انتخاب موضوع مقالات پایانی همراه با تبیین نکات آئین نامه نگارش مقالات پایانی ویژه طلاب 🗓تاریخ: ۱۴۰۰/۵/۲۴ 🕰ساعت: ۱۰ صبح لینک حضور در جلسه https://ac.whc.ir/ruzztpra6bnb/? @pajoohesh_esfahan 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
CamScanner 08-15-2021 19.15.pdf
968.7K
♦️مقتل الحسین علیه السلام 📖مقتل خوانی 📕مقتل اللهوف علی قتلی الطفوف تالیف: سید ابن طاووس ترجمه: سید احمد فهری زنجانی 📖فی وصف حال القتال و مایقرب من تلک الحال در توصیف حال جنگ و آنچه نزدیک به حال جنگ بود. بخش چهارم 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
🌑چه گذشت. 🌙محرم الحرام ششم محرم الحرام ۶۱ ه.ق 📜دعوت «حبیب‌بن‌ مظاهر» از قبیله بنی‌اسد در روز ششم محرم حبيب بن مظاهر از صحابه پيامبر صلى الله عليه و آله بود و پس از آن در جمع ياران باوفاى اميرمؤمنان عليه السلام از[۱]خواص اصحاب آن حضرت شد.[۲] زمانى كه مسلم بن عقيل به كوفه آمد، حبیب و دوست صميمى اش مسلم بن عوسجه به يارى مسلم بن عقيل شتافتند، ولى پس از ورود عبيداللَّه بن زياد به كوفه و شهادت مسلم بن عقيل، آنها توسط مردان قبيله خودشان مدتى پنهان گشتند.[۳] تا آنكه در كربلا به محضر امام خويش شرفياب شدند. و چون غربت و تنهايى امام را به چشم خود ديدند بسيار متأثر گشتند. [۴] در این بین «حبيب» به امام عرض كرد: «در اين منطقه تيره اى از بنى اسد زندگى مى كنند، اگر اجازه مى دهى با آنان صحبت كنم كه براى يارى تو به كربلا بيايند».[۵] امام موافقت فرمود؛ حبيب نيمه شب خود را به آنان رساند، آنان به گرمى از حبيب استقبال كردند. حبيب گفت: «شما را به شرافت و بزرگى كه در روز قيامت خواهيد داشت مى خوانم، پسر دختر پيامبرتان در بيابان كربلا، تنها و مظلوم، محاصره شده است. مردم كوفه او را دعوت كردند تا يارى اش كنند، حال كه به سوى آنان آمده است او را رها كرده و آماده پيكار با او شده اند. به خدا سوگند، هر يك از شما در كنار حسين عليه السلام كشته شود در برترين جايگاه ها در بهشت، دوست و هم نشين محمد صلى الله عليه و آله خواهد بود».[۶] «عبداللَّه بن بشر» از ميان جمع برخاست و گفت: من اين پيشنهاد را مى پذيرم و خواند:[۷] قَدْ عَلِمَ الْقَوْمُ إذا تَواكَلُوا وَأَحْجَمَ الْفُرْسَانُ إذْ تَناصَلوا إنّي شُجَاعٌ بَطَلٌ مُقاتِلٌ كَأَنَّني لَيْثٌ عَرينٌ بَاسِلٌ [۸] «آنان كه كناره گرفتند خواهند دانست كه هيبت آن جنگاوران در نبرد خواهد شكست، من دلاورى هستم، قهرمان ميدان جنگ همانند شيرى غرنده و تيز چنگ».[۹] 📜بنی اسد و سستی در یاری امام حسین (علیه السلام) كلمات حماسى اين مرد باعث شد تا ديگران نيز اعلام آمادگى كنند. هفتاد نفر آماده شدند ولى در آن ميان، يكى از جاسوسان عبيداللَّه بن زياد، خبر را به ابن سعد رساند و او «ازرق بن حرث» را در رأس يك گروه چهارصد نفره فرستاد تا از ورود قوم بنى اسد به كربلا ممانعت به عمل آورد.[۱۰] در نزديكى فرات، در آن شب دو گروه به يكديگر رسيدند و جنگ سختى در گرفت، تعدادى از قوم بنى اسد كشته شدند و بقيه متوارى گشتند و حبيب به سوى كربلا آمد و گزارش آن واقعه را به عرض امام رساند و امام عليه السلام فرمود: «الْحَمْدُلِلَّهِ كَثِيراً وَلَا حَوْلَ وَ لَاقُوَّةَ إلّا بِاللَّهِ ».[۱۱]،[۱۳] 📜روز ششم؛ نامه امام (علیه السلام) از کربلا به برادرش محمد بن حنفیه و بنی هاشم امام در روز ششم محرم الحرام سال ۶۱ نامه‌ای از کربلا به برادرش محمد‌ بن حنفیه و بنی‌هاشم فرستادند بدین مضمون: «...فَکَاَنّ الدّنیا لَم تَکُن وَکَاَنّ الاخِرَةَ لَم تَزَل...[۱۳]؛..مثل این که دنیا اصلاً وجود نداشته (اینگونه دنیا بی‌ارزش و نابود شدنی است) و آخرت همیشگی و دائم بوده و هست».[۱۴] در این زمینه امام باقر (علیه السلام) فرمودند: امام حسین (علیه السلام) از کربلا نامه اى براى محمد بن حنفیه فرستاد که متن آن چنین بود: «بسم الله الرحمن الرحیم؛ من الحسین بن على الى محمد بن على و من قبله من بنى هاشم، اما بعد فکان الدنیا لم تکن و کان الاخره لم تزل و السلام؛ «نامه اى است از حسین بن على به محمد بن على و دیگر بنى هاشم. اما بعد، مثل این که دنیا اصلا وجود نداشته و آخرت همیشگى و دائم بوده و هست».[۱۵] [۱] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۴۵۱ [۲] همان؛ ص: ۴۵۲ [۳] همان؛ ص: ۴۵۳ [۴] همان. [۵] همان. [۶] همان. [۷] همان. [۸] همان. [۹] همان. [۱۰] همان؛ ص: ۴۵۴ [۱۱] فتوح ابن اعثم؛ ج: ۵، ص: ۹۱_۹۲ مقتل الحسين خوارزمى؛ ج: ۱ ص: ۲۴۳_۲۴۴ انساب الاشراف؛ ج: ۳، ص: ۳۸۸ [۱۳] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۴۵۴ [۱۳]کامل الزیارات؛ ۷۵ [۱۴] بیانات حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی؛ درس اخلاق. [۱۵]همان. 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا