eitaa logo
پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام
523 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
270 ویدیو
636 فایل
مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام خیابان کوی نصر نبش فاضل شرقی تلفن۸۸۲۶۱۳۸۵ سایت www.znac.ir @Alim_5 کانال آموزش @alzahranasr_amoozesh کانال دانش آموختگان @alzahranasr_da کانال فرهنگی @alzahranasr_farhangi کانال کتابخانه @alzahranasr_lib
مشاهده در ایتا
دانلود
🌑چه گذشت. 🌙محرم الحرام هفتم محرم الحرام ۶۱ ه.ق بستن شریعۀ فرات به روی سپاه امام حسین(علیه السلام) هفتم محرّم روز بستن آب به روى آن حضرت و ياران و زنان و كودكان اهل بيت اوست[۱]؛ لذا دشمنان اسلام  از دست­يابى حرم حسينى عليه السلام به آب جلوگیری کردند ؛ در اين روز دستورى از سوى عبيداللَّه بن زياد براى عمر بن سعد رسيد كه بين حسين عليه السلام و يارانش و آب حايل شوند، تا قطره اى از آب فرات ننوشند! [۲]، [۳] به تعبیر شاعر از آب هم مضايقه كردند كوفيان ،خوش داشتند حرمت مهمان كربلا [۴] 📜نفرین امام حسین (علیه السلام) بر عبدالله بن حصین ازدی؛ «خدایا او را تشنه بمیران» پس از بستن آب  به روی سپاه امام حسین(علیه السلام) ، مردی به نام عبدالله بن حصین ازدی  گفت: يا حسين! آيا آب فرات را نمى بينى كه مثل شكم ماهى مى درخشد؟! به خدا سوگند! از آن نخواهى چشيد تا آن كه با لب تشنه از جهان چشم بپوشى! [۵] امام عليه السلام گفت: «اللَّهُمَّ أَمِتْهُ عَطَشاً؛ خدايا! او را تشنه بميران !».[۶] راوى مى گويد: به خدا سوگند پس از نفرين امام آن شخص به مرض عطش گرفتار شد، به گونه اى كه پيوسته مى گفت: به من آب دهيد! آبش مى دادند تا آنجا كه آب از دهانش مى ريخت ولى همچنان مى گفت: آبم دهيد كه تشنگى مرا كشت! پيوسته اين چنين بود تا آن كه به هلاكت رسيد! [۷]،[۸] 📜نفرین امام(علیه السلام) بر سپاه دشمن در روز هفتم محرم  امام حسین(علیه السلام) سپاه دشمن را چنین نفرین کرد: خداوندا! باران را از آنان دريغ دار، و سال هاى قحطى، بسان خشكسالى زمان يوسف، بر آنان پديد آور، و آن فرزند ثقيف (حجّاج) را بر آنها مسلّط ساز تا جام زهرِ ذلّت و حقارت را بر كامشان فرو ريزد و كسى را در ميانشان سالم وا مگذارد تا آنجا كه در برابر هر قتلى كه انجام داده اند به قتلى و در برابر هر ضربه اى كه زده اند، به ضربه اى گرفتار شوند و انتقام خون من و دوستان و اهل بيتم را از اينها بگيرد. چرا كه اينها به ما نيرنگ زدند و ما را تكذيب كرده و بى ياور گذاردند.[۹] خدايا! تويى پروردگار ما، بر تو توكّل كرده و به سوى تو بازگشت مى نماييم كه بازگشت همه به سوى توست».[۱۰] 🔰پیوستن مسلم به عوسجه به امام حسین (علیه السلام) در کربلا مسلم بن عوسجه  در روز هفتم محرم در كربلا به محضر امام شرفياب شد، او مردی  شجاع و مقيم كوفه بود و از جمله كسانى بود كه براى امام حسين عليه السلام نامه نوشته و آن حضرت را به كوفه دعوت نموده بود.[۱۱] مسلم پس از ورود ابن زياد به كوفه و شهادت مسلم بن عقيل به همراه اهل و عيالش از كوفه خارج شد و به آن حضرت پيوست و تا آخرين قطره خون خود وفادار ماند.[۱۲]   [۱] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۳۳ [۲] زادالمعاد، ص: ۳۸۹ [۳] كليات مفاتيح نوين ؛ ص: ۵۹۹ [۴] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۷۱۰ [۵] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۵۲۲ [۶] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۵۲۲ [۷] ارشاد؛ ج: ۲ ،ص: ۸۶ [۸] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها، ص: ۵۲۳ [۹] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۴۲۴ [۱۰] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۴۲۴ [۱۱] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۴۴۴ [۱۳] عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها ؛ ص: ۴۴۴ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
7.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما ملت امام حسینیم سخنان سردار بزرگ اسلام شهید سلیمانی در مورد واقعه عاشورا 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📜ساختار مقاله 🔰تبدیل مسئله به سؤال با اضافه شدن پنج فاکتور تبار علمی، رویکرد، ابزار گردآوری، چگونگی پردازش اطلاعات و محدوده تحقیق، می توان از مسئله به سؤال اصلی پژوهش دست یافت. 📚اکنون پژوهشگر یک سوال تحقیقی در اختیار دارد. و بر اساس رویکرد سؤال محوری یا مسئله محوری؛ در تحقیق، سوال به همان اندازه که روشن و شفاف است به پژوهشگر در فرایند تحقيق کمک بیشتری می کند. سوال پژوهشی صحیح و کامل به محقق نشان می دهد که چه اطلاعاتی را چگونه جمع آوری و پردازش نماید. لذا سوالی را که فاقد چنین ویژگی باشد نمی توان یک سوال پژوهشی نامید. 🔸مثال اعتیاد را به عنوان یک مشکل در نظر بگیرید. اعتیاد آثار و نتایجی و پیامد هایی به همراه دارد، وقتی که ما این موارد را در نظر می گیریم، در واقع با مسایل گوناگونی مواجه می شویم. با توجه به علاقه و نیازی که احساس می شود، یک مساله را انتخاب می کنیم. پیامد های اعتیاد کدامند؟ این یک مساله پژوهشی است و اگر بخواهد تبدیل به سوال پژوهشی شود، قیود و جهاتی نیز باید به آن اضافه شود. پیامد های اعتیاد جوانان از نگاه جامعه شناسان کدامند؟     @pajoohesh_esfahan 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
نشست علمی دانشجویی انسان شناسی امام موسی صدر 🗓 زمان: ۲۵مرداد ماه ۱۴۰۰ 🕰 ساعت ۱۸ ▫️هزینه ثبت نام: رایگان ▫️برای ثبت‌نام روی لینک کلیک کنید. https://rooydadestan.ir/?p=7222 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
روایت کربلا علی‌اکبر، اسماعیلِ امام حسین(علیه‌السلام) وقتی که همه‌ی اصحاب امام حسین علیه السلام به شهادت رسیدند و کسی غیر از خانواده‌ی او باقی نماند، علی اکبر از خیمه گاه خارج شد. پیش پدر آمد و گفت: پدر! اکنون اجازه بده تا من بروم بجنگم و جانم را قربانت کنم. هیچ مقاومتی نکرد و به او اجازه داد! این دیگر اصحاب و برادرزاده و خواهرزاده نیست که امام به او بگوید نرو، بایست؛ این پاره‌ی تن و پاره‌ی جگر خود اوست! این انفاق امام حسین علیه السلام است؛ این اسماعیل حسین علیه السلام است که به میدان میرود. امام حسین علیه السلام نگاهی از روی نومیدی به قدّ و قامت علی اکبر انداخت. گفت: خدایا! خودت شاهد باش. جوانی را به جنگ و به کام مرگ فرستادم که از همه‌ی مردم، شبیه‌تر به پیغمبر صلی الله علیه و آله بود. ۱۳۷۴/۳/۱۹ 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کرسی علمی- ترویجی مبانی نظام اداری از منظر آموزه های اسلام 🗓سه شنبه ۲ شهریور ماه ۱۴۰۰ 🕰ساعت ۱۱:۰۰ تا ۱۳:۰۰ به صورت مجازی تحت نرم افزار اسکایپ برگزار می شود.  اطلاعات بیشتر در: http://iict.ac.ir/mabaniedarii 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
ویژگی_های_خانواده_عاشورایی.pdf
836K
📜ویژگی های خانواده عاشورایی ✍فریده فاطمی مهر 📒مبلغان فصلنامه علمی _ تخصصی 🔰پژوهش مدرسه علمیه الزهرا علیها السلام https://eitaa.com/alzahranasr_pajohesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا