فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینجا خوزستان خودمونه
شهرستان لالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کردستان، رودخانه سیروان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمام گنجعلی خان؛
یکی از از یادگاریهای دوره صفویه است. این حمام بخشی از مجموعه گنجعلی خان محسوب میشود که بهواسطه معماری و تزیینات، شهرت خاصی در میان گردشگران دارد. حمام در سال ۱۳۴۷ هجری شمسی مورد مرمت قرار گرفت و پس از آن بهعنوان موزه مردمشناسی آغاز به کار کرد مجسمههای مومی در جاهای مختلف حمام وجود دارد که افرادی از طبقات مختلف جامعه در دوران قدیم را نشان میدهند حمام تاریخی گنجعلی خان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
معمار و طراح حمام گنجعلی خان، شخصی به نام استاد سلطان محمد، معمار یزدی بود. همچنین، به نظر میرسد این اثر تاریخی توسط علیمردان خان، پسر گنجعلی خان تکمیل شده و بهشکل امروزی خود درآمده است. حمام گنجعلی خان ۲۶ متر طول، ۳۰ متر عرض و حدود ۱,۳۰۰ متر مربع زیر بنا دارد که از سردری با معماری منحصربهفرد، ورودی بهشکل دالان، رختکن، حوض و خزینه برخوردار است. استادکاران و هنرمندان برجسته ایران کهن در زیباسازی و طراحی این اثر تاریخی از نقاشیهای بسیار ظریف، خوشرنگترین کاشیهای موجود، نورپردازی محوطه حمام، تزیینات گچبری زیبا و چشمنواز و خطاطیهای دلنشین استفاده کردهاند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شالیزارهای زیبای مازندران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دریاچه زریوار (در زبان فارسی) یا زریبار (در زبان کردی) در مریوان از جمله نقاط گردشگری استان کردستان است.
آب دریاچه زریوار از چشمههای جوشانی که در کف آن قرار دارد و همچنین از آب باران و برف، تأمین میشود. این تالاب به دلیل شرایط مناسبی که دارد پذیرای گیاهان و جانوران گوناگون است و فعالیتهای پرندهنگری و ماهیگیری در آن رونق دارد. تالاب زریبار یکی از منحصر به فردترین دریاچههای آب شیرین جهان بهشمار میرود و شرایط کلی یک تالاب بینالمللی را دارد.
دور تا دور دریاچه با کوههایی زیبا از درختان و مراتع احاطه شدهاست که جلوهای منحصربهفرد به این دریاچه میدهند.
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت اول :
متأسفانه گاه این رفتارها یا گفتارها که اغلب از تنبلی و برای توجیه است شنیده میشود. میگویند: روزه میگیریم ولی نماز را قبول نداریم، یا نماز میخوانیم اما حجاب را قبول نداریم، یا همه را قبول داریم اما خمس را قبول نداریم. و حتی برخی میگویند: این را که درقرآن آمده قبول داریم و آن را که حضرت رسول اکرم (ص) فرموده قبول نداریم آیه را قبول داریم، ولی حدیث را قبول نداریم.
چنین افرادی خواسته یا ناخواسته دین خدا را تجزیه میکنند و مصداق آیه ذیل میگردند:
إِنَّ الَّذينَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يُريدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَ نَكْفُرُ بِبَعْضٍ وَ يُريدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذلِكَ سَبيلاً - بىگمان كسانى كه به خدا و پيامبرانش كفر مىورزند و مىخواهند ميان خدا و پيامبرانش جدايى افكنند و مىگويند: به بعضى مىگرويم و به بعضى كفر مىورزيم و مىخواهند ميان آن دو راهى پيش گيرند.(سوره بقره آیه 150)
الف) - اولین نکته بسیار مهم و حایز اهمیت این است که به خود و سایرین متذکر شویم: اگر خدایی ناکرده واجبی را ترک نموده یا حرامی را مرتکب میشویم، دست کم نگوییم قبول نداریم. چرا که در صورت اول انسان دچار معصیت شده است، اما گاهی ممکن است انسان با بیان قبول ندارم، یکی از ضروریات دین را رد کند، که در این صورت وارد جرگه کفر می شود. پس اگر کسی خدایی ناکرده یکی از ضروریات دین مانند نماز، روزه، حجاب، خمس و را ترک میکند، نگوید قبول ندارم و بداند این از عمل شیطان است که گناه را نزد انسان زینت میدهد و فرد گمان میکند که اگر گفت قبول ندارم، خیلی حرف مهمی زده، توجیه مناسبی برای عصیانش آورده و یا آدم بزرگی شده است!
ب) - کسی که روزه میگیرد، یا برای خدا روزه میگیرد و یا برای خودش یا هر علت دیگری به غیر از اطاعت خدا. در هر حال اگر روزه برای اطاعت امر خدا نباشد، فقط یک نوع ریاضت یا رژیم غذایی است و هیچ ارزش دیگری و از جمله ارزش عبادی ندارد و فرقی نمیکند که روزه بگیرد یا نگیرد و یا در زمان دیگری و به نحو دیگری این رژیم غذایی را بر خود تحمیل نماید. اما اگر مسلمان است و برای خدا روزه میگیرد، دقت کند همان خدایی که فرمود روزه بگیرید، فرمود اقامه نماز کنید.
وقتی خداوند متعال با حضرت موسی (ع) سخن گفته و به او میفرماید که من الله هستم، پس تومرا عبادت کن نه هوای نفس یا دیگران را،بلا فاصله نحوه عبادت رانیز بیان نموده و میفرماید نماز بخوان.(ادامه دارد...)
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت دوم :
إِنَّني أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلاَّ أَنَا فَاعْبُدْني وَ أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِكْري-من خداى يكتايم،معبودى جز من نيست، عبادت من كن و براى ياد كردن من نماز به پا كن.(سوره طه آیه 14)
خداوند متعال نماز را بر همه بندگانش واجب فرمود و در قرآن کریم بیش از 60 آیه مستقیماً به نماز و ضرورت اقامه نماز تصریح وتأکید نموده است و به مسلمانان نیز مؤکداً فرمود:
حافِظُوا عَلَى الصَّلَواتِ وَ الصَّلاةِ الْوُسْطى وَ قُومُوا لِلَّهِ قانِتينَ - بر همه نمازها مخصوصاً نماز وسطى - نماز ظهر مواظبت كنيد و از روى خضوع و اطاعت، براى خدا به پا خيزيد.( سوره بقره آیه 238)
ج) - دقت شود که اسلام یعنی تسلیم امر خدا بودن. پس اگر کسی بگوید: من این را قبول دارم اما آن را قبول ندارم، این را به این شکلی که خودم میپسندم انجام میدهم، یا به نظر من این لازم است اما آن لازم نیست و او تسلیم هوای نفس خودش است و نه تسلیم خدا و عبادت و بندگی خودش را میکند و نه عبادت خداوند متعال را.
د) - خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم، اشاراتی به وضعیت اسفبار دنیوی و اخروی کسانی دارد که دین خدا را مسخره می کنند. و یکی از مصادیق مسخره کردن دین، مسخره بازی درآوردن در دین و دینداری است. لذا مجدداً تأکید میگردد که اگر کسی در انجام واجب یا ترک حرامی کوتاهی و اهمال دارد، سعی کند دست کم بر این معصیت خود نبالد، ضروریات را منکر نگردد، دین خدا را تجزیه نکند و بداند که بخشش خدا نیز اگر چه بر اساس رحمت واسعهاش گسترده است، اما طبق اراده، مشیت، حکمت، نظام، علم و فرمایشات خودش تعلق میگیرد، نه طبق آن چه ما می خواهیم یا بر او دیکته میکنیم. فرمود: کفر و شرک و نفاق را نمیبخشم، هدایت و نجات به ظالمین نمیرسد، افترا زنندگان به خدا و قرآن نجات نمییابند، گناه کبیره بدون توبه بخشیده نمیشود و حضرت امیر (ع) فرمود: بزرگترین گناه، آن گناهی است که صاحبش آن را کوچک شمارد.
لذا چنین نیست که کسی نماز نخواند و بگوید خدا بخشنده است، یا روزه نگیرد و بگوید خدا بخشنده است، یا واجبات را ترک کند و محرمات را انجام بدهد و بگوید خدا بخشنده است، این مسخره کردن است. اگر قرار بود چنین باشد، نه پیامبری ارسال مینمود و نه امر و نهی میکرد و نه حساب و کتاب و بهشت و جهنمی قرار میداد و نه با تبیین بایدها و نبایدها هدایت مینمود، بلکه میفرمود: بروید هر کاری دلتان میخواهد بکنید که من بخشنده ام! همین خداوند بخشنده، عواقب بسیار بدی را برای کسانی که نسبت به نماز اهمال دارند بیان فرموده است، چه رسد به کسانی که اصلاً ترک نماز میکنند و یا خدایی ناکرده رد میکنند:
فَوَيْلٌ لِّلْمُصَلِّينَ - پس واى بر آن نمازگزاران (4)
الَّذِينَ هُمْ عَن صَلَاتهِِمْ سَاهُونَ - کسانی كه از نماز خود غفلت مىورزند در نماز سستی می کنند یا سبک میشمارند (5)
الَّذِينَ هُمْ يُرَاءُونَ - کسانی كه ريا مى كنند.(6)(سوره ماعون آیه 4 تا 6)
ھ) - در هر حال بدیهی است کسانی که نماز نمیخوانند، لذت نماز و راز و نیاز با پروردگار عالم، آن طور که او فرموده و نه آن طور که نفس امر میکند را نیز نچشیدهاند و بیتردید اگر یک بار این واجب را به جا آورده و لذتش را بچشند، ترک نخواهند نمود.إن شاء الله (پایان)
#وصیت_شهید 🍃
یک پیام دارم که هرگز به خداوند تکلیف معین نکنید !
که مثلاً بشود و یا نه فقط شعارتان در ظاهر و باطن این باشد که الهی رفتم به قضای تو و تسلیما لامرک هر چه از خدا رسد آن نیکوست در کل هر چه آن ده آن به ...
╭━━⊰✨﷽✨⊱━━╮
نکات تفسیری سورهی مبارکه «شعراء» صفحه ۳۶۹ قرآن مجید [۱] و [۲]
✨🌸✧🌸🌸✧🌸✨
1️⃣ انسانی که خدایی نیست؛ به درهم فرعون چشم دارد؛
«لَنٰا لَأَجْراً»
ولی همین که خدایی شد؛ تمام هستی نزد او کوچک است و جانش را به راحتی فدا میکند.
چنانکه در آیهی ۵۰ میخوانیم:
«لاٰ ضَیْرَ إِنّٰا إِلیٰ رَبِّنٰا مُنْقَلِبُونَ»
🌸✨
2️⃣ کافر از درون متزلزل است و در ظاهر شعار میدهد.
ساحران در پیروزی خود شک داشتند و در آیات قبل میگفتند:
«إِنْ کُنّٰا نَحْنُ الْغٰالِبِینَ»
ولی در حضور فرعون، با خودشیرینی و تملّق گفتند:
«بِعِزَّةِ فِرْعَوْنَ» و به پیروزی تظاهر میکردند و به اصطلاح جنگ روانی راه میانداختند.
«إِنّٰا لَنَحْنُ الْغٰالِبُونَ»
✨🌸
3️⃣ ساحران همین که اژدها شدن عصا را دیدند؛ فوراً ایمان آوردند.
در روایات آمده است:
« هنگامی که امام زمان علیه السلام نیز ظهور کند؛ متخصّصان شرق و غرب به حضرت ایمان خواهند آورد؛ چون آنان عظمت کار را بهتر از دیگران درک خواهند کرد.»
🌸✨
4️⃣ باطل، در برابر حقّ تاب مقاومت ندارد.
«تَلْقَفُ مٰا یَأْفِکُونَ»
✨🌸
5️⃣ قدرِ زر، زرگر شناسد؛
قدرِ گوهر گوهری.
(ساحرانی که کارشناس بودند معجزه را از سحر بازشناختند و چنان تحت تأثیر قرار گرفتند که بیاراده به سجده افتادند؛ با اینکه فرعونیان نیز حضور داشتند؛ ولی ایمان نیاوردند.)
«فَأُلْقِیَ السَّحَرَةُ»
🌸✨
6️⃣ جلو سوء استفاده را باید گرفت؛ برای این که فرعونیان، «ربّ العالمین» را به معنای انحرافی تفسیر نکنند؛ ساحران گفتند:
«رَبِّ مُوسیٰ وَ هٰارُونَ»
✨🌸
7️⃣ ایمان به معاد، افق روشن برای آینده است.
«إِنّٰا إِلیٰ رَبِّنٰا مُنْقَلِبُونَ»
🌸✨
8️⃣ کسی که ایمانش بر اساس شناخت باشد؛ متزلزل نمیشود.
«لاٰ ضَیْرَ إِنّٰا» (ساحران که معجزه را شناختند؛ در برابر تهدیدات فرعون استقامت کردند.)
✨🌸
9️⃣ هم سِحر گناه است و هم در استخدام فرعونها در آمدن.
«خَطٰایٰانٰا»
🌸✨
🔟 حسن عاقبت، بزرگ ترین سعادت است.
کسانی که تمام عمرشان در انحراف بودند؛ با جرقّهای در یک لحظه دگرگون شده
«إِنّٰا إِلیٰ رَبِّنٰا مُنْقَلِبُونَ»
و از اوّلین مؤمنان شدند.
«کُنّٰا أَوَّلَ الْمُؤْمِنِینَ»
✨🌸
1️⃣1️⃣ یا جامعه فاسد را اصلاح کنیم و یا از آن فاصله گرفته و هجرت کنیم.
«أَسْرِ»
🌸✨
2️⃣1️⃣ خداوند بندگان خود را از مهلکه نجات میدهد.
«أَسْرِ بِعِبٰادِی»
✨🌸
3️⃣1️⃣ طاغوتها دست به شایعه پراکنی و تبلیغات منفی در شهرها میزنند.
«فَأَرْسَلَ فِرْعَوْنُ فِی الْمَدٰائِنِ حٰاشِرِینَ»
🌸✨
1️⃣4️⃣ بغض و خشم نسبت به طاغوتها و تبرّی از آنان، لازمهی ایمان به خداست.
«وَ إِنَّهُمْ لَنٰا لَغٰائِظُونَ»
✨🌸
1️⃣5️⃣ کاخها ابدی نیست؛ ظلم کلید زوال قدرت است.
« فَأَخْرَجْنٰاهُمْ...»
پاورقی __________________________
۱. تفسیر نور، تالیف استاد محسن قرائتی
✾❄️بسم الله الرحمن الرحیم ❄️✾
🔰 تبلیغ معارف قرآنی در ماه رمضان 🌙میهمانی خدا
🍃 جزء ۱۳
📝#پیامهایبرگزیدهیجزء۱۳
1⃣ تا مرد سخن نگفته باشد؛ عیب و هنرش نهفته باشد.
2⃣ برای رسیدن به مقصود بایستی راههای مختلف را پیمود.
3⃣ وجود یک خلافکار در جمعی، دلیل بر خلافکار بودن همه نیست.
4⃣ آنچه مذموم است، ناله و فریاد در برابر مردم است که موقعیّت انسان را پایین میآورد؛ امّا شکایت بردن به نزد خداوند مانعی ندارد.
5⃣ تبرّک به اشیائی که مربوط به اولیای خداست، جایز است. (پیراهن یوسف، چشم نابینا را بینا میکند)
6⃣ افتخار یوسف آن نیست که حاکم بر مردم است؛ افتخارش آن است که خداوند حاکم بر اوست.
7⃣ مردم را چشم بسته و بدون آگاهی نباید به انجام کاری ترغیب کرد.
8⃣ تنوع میوهها با اراده و خواست خداوند است و گرنه یک آب، یک نوع مزه بیشتر ندارد.
9⃣ خداوند نعمتی را که عطا فرماید؛ پس نمیگیرد؛ مگر آنکه مردم، آن نعمت را ناسپاسی کنند.
🔟 در کورهی حوادث است که ناخالصیها معلوم و حقّ و باطل ظاهر میشود.
1⃣1⃣ تنها یاد خدا، مایه آرامش دل است.
2⃣1⃣ زندگی شیرین دنیوی و عاقبت نیکوی اخروی در سایه ایمان و عمل صالح است.
3⃣1⃣ بهشت، بهای تقواست و بیجهت به کسی داده نمیشود؛ پاداش پرهیز موقت دنیوی، کامیابی دائم اخروی است.
4⃣1⃣ قانون و مکتبِ کسی قابل پیروی است که جهان را آفرید و هستی از اوست.
5⃣1⃣ با شکر، نه تنها نعمتهای خداوند بر ما زیاد میشود؛ بلکه خود ما نیز رشد پیدا میکنیم؛ زیاد میشویم و بالا میرویم.
6⃣1⃣ ذات الهی، سرچشمه خیرات و خوبیها و دوست داشتنی است.
مؤمن بیشترین علاقه را به خدا دارد. آنچه سبب پرواست، مقام خداست.
7⃣1⃣ شیطان، انسان را مجبور نمیکند؛ بلکه وسوسه و دعوت میکند.
8⃣1⃣ اگر دنبال تجارت هستید در دنیا با خدا معامله کنید؛ زیرا که در قیامت هیچ داد و ستدی نیست.
9⃣1⃣ دعا برای حفظ فکر و عقیدهی صحیح، از بهترین دعاهاست.
0⃣2⃣ قرآن، مایهی تبلیغ است و مبلّغان باید مایهی تبلیغی خود را از قرآن بگیرند.
📔 برگزیده تفسیر نور.استاد فرائتی
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
▪️ دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان
﴿ اللَّهُمَّ طَهِّرْنِي فِيْهِ مِنَ الدَّنَسِ وَالاَقْذارِ﴾
ای خدا در این روز مرا از پلیدی و کثافات پاک ساز
﴿ وَصَبِّرْنِي فِيْهِ عَلى كائِناتِ الاَقْدارِ﴾
و بر حوادث خیر و شر قضا و قدرت، صبر و تحمل عطا کن
﴿ وَ وَفِّقْنِي فِيْهِ لِلتُّقى وَصُحْبَةِ الاَبْرارِ﴾
بر تقوی و پرهیزکاری و مصاحبت نیکوکاران موفق دار
﴿ بِعَوْنِكَ يا قُرَّةَ عَيْنِ المَساكِينِ﴾
و به یاری خود، ای مایه شادی و اطمینان خاطر مسکینان.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚔پاسخ چند شبهه حمله اعراب
👳♂ آیا سلمان اطلاعات ایرانیان را به اعراب داد تا در جنگ پیروز شدند؟
🪢 آیا فرش بهارستان ایران را امام علی تکه تکه کردند و به اعراب دادند؟
📚آیا اعراب کتابخانه های ایران را سوزاندند ؟
✅ برخورد مؤمنانه در ماجرای آقای صدیقی
🔻فرض کنیم در ماجرای آقای صدیقی تخلفی صورت گرفته است. واکنش مؤمنانه به این ماجرا چیست؟ اصلا مهم است؟ آیا قرار است به اسم عدالتخواهی ظلم کنیم؟
🔹پس اولا با هیاهوی ضدانقلاب منفعل نشویم و جزء تکمیلی پروژهٔ رسانهای آنها نباشیم.
🔹دوم برخوردهای کودکانه در فضای مجازی را هم وقعی ننهیم. هیجان دارند تا بیشتر دیده شوند. مراقبت کنیم برای عقب نماندن از قافله به خطا و گناه نیفتیم.
🔹سوم هم زمین بازی "پروژهبگیران مجازی" و "دکانداران سیاسی" و "دلالان افشاگری" و "کاسبان عدالتخواهی" نشویم.
🔻 ازاینرو برای مخاطبی که درد اخلاق و شرع و قانون دارد و دغدغهٔ مطالبهٔ مؤمنانه دارد، چند نکته ضروری است.
✅مقدمهٔ کلیدی:
عدالتخواهی به تعبیر رهبر انقلاب بدون معنویت و عقلانیت ظلم است. معنویت یعنی تقوا و رعایت قانون الهی و شرع. تهمت و آبرو ریختن و هتک حیثیت و فحاشی و غیره نامش هرچه هست عدالتخواهی نیست.
عقلانیت نیز قدرت محاسبه است. منطق و استدلال است. رفتار خوارجگونه و ظاهرگرایانه و قضاوتهای یکجانبه باعث میشود فرد در قضاوت نهایی دچار خطای فاحش شود.
رفتار مؤمنانه در عدالتخواهی یعنی رعایت تقوا و عقلانیت. این دو نباشند، عدالتخواهی نیست و توهم مطالبه و دادخواهی خیالانگیز است.
🔻با این مقدمه ماجرا را مرور کنیم.
1⃣یکم. چه کسی خبر را آورد؟
نگاه کنید ببینید چه کسانی دست به افشاگری میزنند و اینها چه سابقهای داشتهاند. نیت از چه جهت مهم است؟ قرار نیست با شناخت فرد، از محتوا عبور کنیم. اما با شناخت فرد متوجه میشویم که واکنشمان هدف نهایی او را تکمیل نکند. با شناخت فرد متوجه میشویم این پروژه، هدف نهایی او نیست. مثلا هدفش تخریب شخصیتها و بزرگانی است که برای مردم ارج و قربی دارند. همین امروز را نگاه کنید. به واسطهٔ رفتار این دست جریانات تقریبا احدی در نظام نیست که سلم و پاکیزه مانده باشد. یا هدف نهاییشان تلقی فساد سیستمی و ابرپروژهشان ناامیدسازی است. شناخت فاعل مطالبهگری کمک میکند در نهایت بازی او را کامل نکنیم
2⃣دوم. حالا با محتوا چه کنیم؟
بعد از بررسی اسناد و مدارک متقن، مهمترین مسأله این است که ما چه میزان حق قضاوت داریم؟ ما حق داریم ورود بههنگام محکمه را مطالبه کنیم. اما قضاوت و مجازات کار ما نیست. آیا همهٔ آنچه قاضی باید ببیند و حکم کند در اختیار ماست؟ آیا میتوان به فرض وجود تخلف، پی به سوء نیت افراد برد؟ آیا شرعا و اخلاقا و قانونا حق قضاوت و بدتر از آن اجرای حکم و مجازت داریم؟ مجازات مگر چیست؟ همین ریختن آبروی افراد بدترین مجازاتهاست؛ آنهم افراد با آبرو. قرار نیست سوابق افراد مانع قضاوت آنها شود، اما اتفاقا سابقهٔ افراد در بزنگاههای مهم اخلاقی و سیاسی در گذشته یک ملاک عقلایی و منطقی است که بیمحابا آدمها را متهم و سرزنش نکنیم و اجازه دهیم محکمه با رعایت حقوق طرفین حکم کند.
3⃣سوم. برنده و بازندهٔ نهایی کیست؟
به ثمرهٔ مطالبه و حرف و کامنت و لایکمان توجه کنیم. ببینیم وقتی نقطهٔ نهایی را گذاشتیم، برنده و بازندهٔ نهایی چه کسی است؟ عدالتخواهیای که منجر به تخریب و بیآبرو کردن سرمایههای معنوی و اخلاقی و سیاسی مردم شود، ظلم است. ظلم اصلی هم به اعتقادات مردم است؛ نه فقط این و آن.
اگر مطالبهگری منجر به تلقی فساد سیستمی شود، ظلم اکبر است. اگر عدالتخواهی در نهایت به ناامیدی از آینده شود تبدیل شود، ابرفساد و بیعدالتی محض است. دادخواهی اگر منجر به رونق پروژهبگیران مجازی و دلالان افشاگری و کاسبان عدالتخواهی شود، حماقت تمام است. افشاگری اگر باعث تلقی ناکارآمدی عدلیه و رونق سوپرمنهای عروسکی و بتمنهای دستساز شود، دادگری توهمی و خیالی است.
در نهایت مراقبت کنیم به اسم عدالتخواهی جای اصل و فرع را برایمان عوض نکنند.
✅خلاصه و ساده؛ اگر نقطهٔ پایانی مطالبهمان را گذاشتیم، چه در نوشتن و چه تأیید کردن و چه حرف زدن، اگر ثمرهاش در خود و مخاطبمان ناامیدی از انقلاب و حاکمیت و آینده بود، بدانید و بدانیم که گرفتار فسادی تودرتو و ظلمی بزرگیم؛ مطالبهٔ مؤمنانه که هیچ....
🔴🔵 سوت زنی و گزارش فساد از عمل تا واقعیت
تحلیل بر عملکرد دو ساله مصوبه سوت زنی تخلفات در شورای اسلامی شهر اصفهان
تا امروز حدودا دو سال از عمر تصویب این مصوبه خوب و کارگشا در امور شهری و رفع تخلفات اداری میگذرد.
اما سوال این هست تا امروز در مورد ثمرات و اثرات آن چیزی گفته نشده، میزان و تعداد گزارشات نتیجه بررسی ها و عزل نصب ها ناشی از گزارش دهی و سوت زنی چه میزان بوده.
در حال حاضر سه عضو شورای شهر ناظر بر فرآیند این مصوبه بوده و هستند، آقایان مهندس: احمدرضا مصور،مصطفی نباتی نژاد و علی صالحی خیلی لازم و بجا هست نمایندگان فوق در آخرین سال از دوره خود جزییات به همراه آمار در مورد نحوه و اثرات اجرای قانون سوت زنی اعلام نمایند.
فقط صرفا جهت سوال و تنویر افکار عمومی از اعضای محترم مسول در کمیته سوت زنی شورای شهر اصفهان؟!
چرا هر از چند گاهی خبر بازداشت کارکنانی در بخش های مدیریتی و میانی شهرداری اصفهان به گوش میرسد که شاکیان از طریق نهادهای نظارتی یا قضایی بیرون اقدام به شکایت کرده اند.. آیا نباید سامانه سوت زنی و بخش بازرسی و حراست شهرداری چابک عمل کند و خود ابتدا دست های تعدی کننده به حقوق عمومی را از جایگاه های موثر شهرداری کوتاه کند و سپس پرونده ها را به نهادها قضایی و بازرسی واگذار کند.
امیدواریم گزارش دهی آماری و عینی توسط اعضای مربوطه شورای شهر اصفهان نسبت به این قانون مصوب خود از طریق اصحاب رسانه و مطالبه گران ارایه تا بتوان در پایان دوره چهارساله شورای شهر به عنوان کارنامه قابل قبول اتکا شود.
⭕️ماجرای چند تجمع غیرقانونی در کرمانشاه چه بود؟
معاون سیاسی استاندار کرمانشاه:
🔹عدهای از گروههای وابسته و خارج نشین اخیرا به دنبال ایجاد انحراف سیاسی در برنامههای شادی و نوروزی مردم استان برآمده و با تشویق به برگزاری مراسم رقص مختلط، تلاش دارند که رویکرد سیاسی و امنیتی خود را در قالب چنین برنامه هایی دنبال کنند.
🔹در همین راستا همزمان با سایر استانهای غربی، در چند نقطه استان کرمانشاه عدهای با تشویق محافل و گروهکهای فرصت طلب خارجی، اقدام به برپایی تجمعات عمومی کرده و شهروندان شریف را دعوت به حضور در این برنامهها کردهاند.
🔹افراد و جریانهای فکری و تشکیلاتی پشت این تجمعات که عمدتا سابقه انواع اقدام ضدایرانی و ضدمردمی از جمله دست داشتن در ترور، تخریب، حمله و جاسوسی علیه مردم ایران را در کارنامه دارند. در این زمینه برخی از متخلفان بازداشت و احضار شده و با ورود دستگاه قضایی، برای برخی افراد هم پرونده قضایی تشکیل شده که در حال پیگیری است.
🔻دیشب شبکه الجزیره به نقل از یک شاهد عینی در خصوص اقدامات تجاوزکارانه سربازان ارتش رژیم صهیونیستی خبری را منتشر نمود؛
در کنار شبکه الجزیره بسیاری از چهره های اجتماعی و رسانه در غزه و سرزمین فلسطین این اتفاق را به نقل از منابع خود تایید کردند که از جمله آن ها شیخ حسنات از روحانیون نزدیک به مقاومت و «الغول» خبرنگار این شبکه در بیمارستان شفا میباشد؛
🔹اما با گذشت بیش از ۱۴ ساعت از انتشار خبر سازمان خبری الجزیره تمامی اخبار مربوط به واقعه را از خروجی های خود پاک کرد؛
این اقدام غیر حرفه ای تا به حال سابقه نداشته است ؛
اولا شبکه الجزیره میتوانست خبر خود را طی بیانیه ای تکذیب یا عذر خواهی کند که با توجه به سبک رفتاری این شبکه اتفاق بعیدی نیست
اما به یک باره خبر را محو کرد کانه نبوده است
🔹اقدام شبکه الجزیره به عنوان یکی از مصادر اصلی خبر باعث تشکیک در اصل اتفاق شده است!
🔹اما آیا واقعا چنین اقداماتی از ارتش رژیم موقت بر نمیآید؟ بنا بر اقوال و شهود عیان که در شرایط امروز غزه که تمامی خبرنگاران یا شهید یا رانده شده اند این اتفاق قبلا توسط سربازان رژیم در محله شیخ رضوان و در ایست بازرسی نیتساریم تکرار شده و تفاووت این بار این است که یک سازمان خبری مانند الجزیره این اتفاق را نشر داده است.
🔹 این که شبکه الجزیره بدون هیچ توضیحی این خبر را پاک کرد احتمالا در اثر یک فشار بیرونی یا مشاهده خدشه دار شدن احساسات جامعه عربی میباشد که بر اساس قوانین این شبکه باید خبر حذف شود.
🔹در روز های کذشته آمریکایی ها مستقیما در خصوص تحلیل های آقای فایز الدویری دخالت نموده و طبق گفته خود ایشان باعث اخراج او از برنامه های این شبکه شدند
ممکن است اینبار هم به دلیل بر هم خوردن فضای مذاکرات آتش بس در قطر فشاری از طرف ایالات متحده به قطر وارد شده باشد.
پینوشت؛
مظلوم جبهه حامی فلسطین که حتی در زمانی که دشمن باید پاسخگو باشد و چنین فاجع هایی رخ میدهد هم باید پاسخگو باشد.
🔴نتانیاهو:
ما کنترل رفح را به دست خواهیم گرفت حتی اگر به شکاف با آمریکا منجر بشود قدرت حماس در رفح است
🛑در این بین شیطنتها و اقدامات مضر الجزیره واضح است.
🔹در حالی که این شبکه در روزهای ابتدایی جنگ با پوشش 7 24 تحولات با پخش زنده از جبهات، نقش ویژهای ایفا میکرد، اما اطلاعات ما میگوید که شخص آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در یکی از سفرهایش به دوحه، راسا وارد شده تا الجزیره خاموش شود. بنابراین با تعطیلی دفتر الجزیره در فلسطین، بزودی مشخص شد که بازگشت موقت وائل دحدوح به دوحه برای مداوا دروغ بوده و وی اجازه بازگشت به غزه ندارد.
🔹 سایر خبرنگاران فعال نیز یا توسط دشمن عمدا حذف میشوند و یا با فشار به مبدا برمیگردند که مجموع موارد فوق نشان دهنده برنامهریزی سیستماتیک رژیم برای زدن خبرنگاران و خاموش کردن روایت غزه از رسانه با تغییر قطبنمای رسانهای است.
عبدالباری عطوان هم گفته است نگران نباشید احتیاجی نیست خبر را پاک کنید حتی اگه به زنان شیوخ عرب هم تجاوز کرده بود احتیاجی به این کار نبود
🕊🕊🌺💐🌺🕊🕊
#خاطرات_رمضانی
عراقیها با اینکه مثلا مسلمان بودند و خبر داشتند که ماه رمضان آمده، اما هیچ تغییری در برنامه غذاییمان ندادند. از سحری و افطاری خبری نبود. همان شام و ناهار و صبحانه همیشگیمان را داشتیم. صبحانه همان شوربا بود و ناهار هم همان چند قاشق برنج و آب جوش رنگیای که اسمش را خدایی نمیشد گذاشت خورش. شام را هم که عراقیها هیچوقت جدی نمیگرفتند. مجبور بودیم غذاهایمان را همانطوری در آسایشگاه نگه داریم برای سحر و افطار. آش صبح و شام برای افطار و ناهار را برای سحر نگه میداشتیم. در گرمای خرماپزان جنوب، ده دوزاده ساعت نگه داشتن آش در محیط آسایشگاه، مسخره بود. گرما پدر صاحب همهچیز را درمیآورد. عصر نشده، آش کف میکرد و ترش میشد. وقت افطار در ظرفش را که برمیداشتیم بوی ترشیدگی بدجوری میزد زیر بینیمان، اما وقتی بعد از پانزده شانزده ساعت گرسنگی چیز دیگری نداشتیم که بخوریم، مجبور بودیم به روی خودمان نیاوریم چه بلایی سر آش آمده! گرما بیداد میکرد. اردوگاه عنبر در استان الانبار قرار داشت؛ یکی از جنوبی و کویریترین استانهای عراق که هممرز با اردن و عربستان بود. آب و هوای گرم و خشکش چیز استثنائیای بود. به هر مصیبتی که میشد گرسنگی روزهای بلند و کشدار تیرماه را تحمل میکردیم، اما تشنگی بیچارهمان کرده بود. صبح تا شب، چشم به میخ «حبّانه» آسایشگاه داشتیم. برای افطار و دو لیوان آب خنک از حبّانه که سهم هر کداممان بود، لهله میزدیم.
#یاد_باد
#آن_روزگاران
#یاد_باد
میلاد امام حسن
ماه رمضان به نیمه ی راه رسید
گلبانگ محمدی سوی ماه رسید
شور حسنی به پا شد امروز اینجا
میلاد حسن کریم آگاه رسید
×××××
اخلاق محمدی مظفر شده است
باغ گل احمدی معطر شده است
سرور به جوانان بهشتی آمد
عالم به چراغ او منور شده است
×××××
ماه رمضان به نیمه آزین شده است
تابان به مرامُ رسمُ آیین شده است
خورشید حسن به نیمه ماه شکفت
روشن ز رُخش آینه دین شده است
×××××
در باغ پیمبر ، گل نسرین آمد
دل گفت : مرا شکّرِ شیرین آمد
از جمع ستارگان شهر ایمان
مجموع ستاره های پروین آمد
💢۱۶ شهید در حملۀ صهیونیستها به رفح
🔹جنگندههای رژیم صهیونیستی یک منزل مسکونی در شهر رفح را بمباران کردند که تاکنون ۱۶ فلسطینی به شهادت رسیدند. در میان شهدا، آوارگان نیز حضور دارند.
✍وصیت بسیار جالب شهید مدافع حرم عباسعلی علیزاده برای حاج قاسم...
🔸به باور و یقین رسیدم این آخرین سفر و پایان کار است به آرزویم خواهم رسید البته که شهادت آرزوست بلکه هدف دفاع از حریم و ندای لبیک یا زینب است و شرمنده و شرمسارم که فقط قطره خون ناچیزم را فدای آرمان های انقلاب اسلامی و حضرت امام خامنه ای و شهدای وطنم مینمایم.
💢وصیت به دوست و برادر عزیزم سردار امام و سردار حرمت دارم با هزینه شخصیام سه عدد تابلوی بزرگ عین همان تابلویی که در گوشی موبایلم دارم تهیه و قبل از مراسم هفتم در ابتدای مازندران اول گدوک و اول ورودی جویبار و اول کوچه روستایم بزنید و بنویسید حاج قاسم افتخار انقلاب اسلامی و مبارزان جهان اسلام و خار چشم دشمنان است.
🔸وصیتی میکنم به سینای عزیزم و ندا و همسر عزیزم که سفارش کنید کسی حق گریه کردن بر من را ندارد و فقط به جان امام زمان خود و جان حاج قاسم و مبارزان حزب الله و شیعیان پاکستانی و سوری و عراقی و بچههای گمنام دعا کنید...
🔹سینای من روزی که از فرودگاه امام داشتم خارج میشدم اشک تو را دیدم اما خودت نمیدانی من برای رسیدن به این تصمیم آیینه خود را شکستم و دیگر هیچ چیزی را نمیدیدم سفارش میکنم هر روز از کانال المنار فصل الخطاب شیخ حسن را درباره شهدا و حوادث را ببین حال و روز من خیلی بهتر از آن است که شما فکرش را بکنید.
🔸مدافع حرمی که سیّد نبود اما سوریها به او میگفتند سیّد سوریها با اینکه عباسعلی علیزاده از سادات نبود اما عنوان سیدعباس را که حکایت از آقایی و بزرگیش داشت برای او انتخاب کردند.
#شهید_عباسعلی_علیزاده
📸 دعای مشترک شهید باکری و شهید سلیمانی؛
🌿خدایا مرا پاکیزه بپذیر
الهی الحقنا بالشهدا والصالحین
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
#الّلهُمَّ_عَجِّلْ_لِوَلِیِّکَ_الْفَرَجْ
التماس دعای شهادت ❤️
🌄 صله رحم
❞ گاهى ما رفت و آمدها و صلۀ رحمهايمان براى خوشى است، نه براى برّ و خوبى و اين دو فرقشان روشن است.
بارها گفتهام كه خربزه براى مريض خوش است، ولى خوب نيست و دارو براى او خوب است، ولى خوش نيست.
چيزهايى براى ما خوش هستند كه خوب نيستند و رشدى در ما نمىآورند.
صلۀ رحم بايد مبنايى براى زيادتى و رشد ما باشد؛ در نتيجه بايد به نحو برّ (خوبى) باشد نه خوشى: «نَصِلَ أَرْحَامَنَا بِالْبِرِّ».
مطلوب اين نيست كه طرف از من خوشش بيايد و تعريف كند و سورش را اين بار چربتر كند، بلکه كسرى او بايد پر بشود؛ حتى شده مرا زير پايش بگذارد، ولى خودش حركتش را ادامه بدهد. نه اينكه مرا روى سرش بگذارد تا كمرش بشكند!