🔆 متن شبهه :
❔آیا این مطلب صحت دارد درباره علت به کار بردن لفظ «یا علی» هنگام خداحافظی از پیامبر سؤال شد: یا رسول الله ما وقتی صحبتمان، و حرفمان با یکی تمام می شود، پایان کلاممان، او را به خدا میسپاریم، به بیان پارسی میگوییم: خداحافظ و به زبان عربی میگوییم: فی امان الله. اگر بدون خداحافظی کردن، در وسط سخن گفتن از او جدا بشویم، نوعی بی ادبی میپنداریم شما وقتی در معراج با خدا همصحبت شدید، پایان جمله که نمیتوانستید به ذات خدا عرضه بدارید: تو را به خدا میسپارم آخرین جمله رد و بدل شده، بین شما و خدا چه بود؟ آنحضرت فرمود: در پایان صحبت، خداوند سبحان به من «یا علی» گفت، من نیز به خدای خود «یا علی» گفتم. این آخرین جمله بین من و ذات مقدس خدا بود ❕❕
🔆 پاسخ شبهه :
1⃣ حکایت مربوطه در روایتی نیامده است ، آنچه در مورد علی علیه السلام در #معراج آمده است موارد دیگری است که از جمله آن دو حکایت زیر است .
❕امام رضا علیه السلام به نقل از پیامبر گرامی می فرماید ؛
« زمانی که به #معراج رفته بودم ، در دل عرش ملکی را دیدم که در دستانش شمشیری از نور است که با آن شمشیر بگونه ای حرکت انجام می داد که علی بن ابی طالب با ذو الفقار انجام می داد ، فرشتگان هر گاه مشتاق علی بن ابی طالب می شدند به صورت آن ملک نگاه می کردند ، من گفتم پرودگارا آیا این فرد ، علی بن ابی طالب است ؟ پرودگار مرا مخاطب قرار داد که ای محمد این فرشته ای است که او را به صورت علی خلق کرده اند و حسنات و تسبیح و تقدیس او را تا روز قیامت برای علی بن ابی طالب می نویسم »
📚عیون الاخبار ج2 ص131
👌در نقل دیگری آمده است ؛
« فرشتگان از محبتشان به علی نزد خدا شکایت کردند ، خداوند نیز آن ملک را از نور به صورت علی ( برای آنها ) آفرید ...»
📚ارشاد القلوب ج2 ص233
2⃣ در نقل دیگری آمده است که از پیامبر گرامی پرسیده شد خدا در شب معراج چگونه با تو #سخن گفته و تو را مخاطب قرار داد؟
آنحضرت فرمود: «مرا به زبانی مانند زبان على بن ابیطالب مخاطب قرار داده سپس به من الهام کرد که بگو: پروردگارا ، تو با من سخن میگویی یا على. سپس فرمود: اى احمد .من چیزى هستم ولى از همه چیزها فاصله دارم مانند چیزهاى دیگر نیستم و من به مردم قیاس نمیشوم و به موجودات تعریف نمیشوم. تو را از نورم آفریدم و على را از نور تو آفریدم او را به رازهاى نهانى دل تو آگاه کردم من کسى را به سوى دل تو دوستتر از على بن ابیطالب پیدا نکردم سپس با زبان على با تو سخن گفتم تا دلت آرام بگیرد».
📚بحار الانوار ج38 ص312
📚کشف الغمه ج1 ص106
📚الطرائف ج1 ص155
3⃣ البته باید توجه داشت که منظور از سخن گفتن خدا سخن گفتن با زبان نیست زیرا سخن گفتن با زبان و از طریق تارهای صوتی از عوارض جسم است و درباره خداوند که منزه از جسم وجسمانیت است مفهوم ندارد بلکه منظور سخن گفتن به وسیله ایجاد امواج صوتی در فضاست چرا که خدا قادر است بر اینکه امواج صوتی را در فضا بیافریند و این امواج را به گوش انبیا و پیامبرانش برساند و پیام خود را از این طریق به آنها ابلاغ کند آنچنان که قرآن درمورد تکلم با موسی بن عمران در وادی ایمن گواهی میدهد که امواج صوتی درآن درخت مخصوص ایجاد شده وموسی را به سوی خود فرا خوانده است
📚تفسیر نمونه ج2 ص478
این عماریون
🌹آیت الله جاودان:
🍃تمام دستورات آیت الله حق شناس در سه چیز خلاصه می شد :
۱ - ترک گناه
۲ - نماز اول وقت
۳ - نمازشب
🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
این عماریون
بصیرت چیست؟
وقتی گرگ حمله می کند،با صدای بلند حمله میکند؛و فرصتی برای واکنش دارید.
اما وقتی موریانه هجوم می آورد،
از همان ابتدا بی سر وصدا و تنها به جان دارایی تان می افتد. زمان می برد تا به هدف برسد.
ایستادن در برابر گرگ، شجاعت میخواهد!! دفع خطر موریانه بصیرت!!
🏵 بصیرت، سواد نیست ، "بینش " است.
🏵 بصیرت; یعنی اینکه نگاهت به "شخصیت" ها نباشد ;بلکه همواره به "شاخص"ها چشم بدوزی!
🏵 بصیرت; یعنی اینکه بدانی حتی مسجد ,می تواند "مسجد ضِرار"باشد و پیامبر ص آن را خراب کند و به زباله دانیِ شهر تبدیل نماید!
🏵 بصیرت ، یعنی اینکه قرآنِ روی نیزه تو را از قرآنِ ناطق منحرف نکند!
🏵 بصیرت ، یعنی اینکه بدانی جانباز صفین(شمر) می تواند قاتل حسین ع در کربلا باشد!
🏵 بصیرت، یعنی اینکه بدانی در جنگ با فتنه نمی توانی آغازگر باشی اما تا ضربه نهایی , نباید از پا بنشینی!
🏵 بصیرت، یعنی اینکه نگذاری فتنه گران، شیرت را بدوشند یا بر پشتت سوار شوند!
🏵 بصیرت ، یعنی اینکه" مالک اشتر"ها را به تندروی و "ابوموسی اشعری" ها را به اعتدال, نشناسی!
🏵 بصیرت، یعنی اینکه بدانی معاویه ها ، به سست عنصرهای سپاهِ علی ع دل بسته اند!
🏵 بصیرت یعنی اینکه بدانی تاریخ,تکرار می شود، نه با جزئیاتش، بلکه با خطوط کلی اش
🏵 بصيرت در خشت خام ديدن است ، نه در آينه ديدن!.
💫🌹اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم وفرجنا به🌹
این عماریون
اقتصاد اسلامی و....
⬅️اقتصاد اسلامی بر قناعت و اعتدال در مصرفگرایی تأکید دارد.
اقتصاد در اندیشه غرب نیازهای انسان را نامحدود و منابع و امکانات جهان را محدود میداند؛
⬅️در اسلام منابع و امکانات نامحدود معرفی شدهاند. ( وَإِن تَعُدُّواْ نِعْمَتَ اللّهِ لاَ تُحْصُوهَا) سوره ابراهیم، آیه ۳۴
ترجمهٔ آیه:«و اگر بخواهید نعمتهای خداوند را در شمار بیاورید نمیتوانید نعمتهای خداوند را به حد و حصری محدود کنید.»
⬅️اسلام مسئلهٔ اقتصاد را (بر اساس اصالت انسان) به عنوان جزئی از مجموعه قوانین خود که تنها میتواند قسمتی از نواحی حیات انسانی را تنظیم کند، مورد توجه قرار داده و حل مشکلات اقتصادی را در اصلاح مبانی عقیدتی و اخلاقی مردم میداند اقتصاد در مکتب اسلام.
⬅️( وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُری آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الأْرْضِ) قرآن آیهٔ ۹۶
ترجمهٔ آیه: و اگر مردم ایمان آورده و پرهیزگار بودند، ما ابواب برکات زمین و آسمان را بر آنها گشوده بودیم.
اسلام اقتصاد را در جهت اهداف عالیهٔ بشر دانسته و بر این اساس، نگرش سوسیالیستی یا سرمایهداری که اقتصاد را مبنا قرار میدهند، رد میکند.
⬅️در تفسیر و تحلیل رشد و توسعه اقتصادی، پیروان مکاتب اقتصادی کلاسیک، نئو کلاسیک، مکتب کینز و امثال آنها؛ دیدگاههای خاص خود را در جهت طراحی نظام اقتصادی مطرح نمودهاند. به عنوان نمونه، کلاسیکها در مورد بازار آزاد، نئو کلاسیکها در زمینهٔ کارآفرینی، پیروان مکتب شیکاگو در زمینهٔ نقش آموزش، طرفداران فیزیوکراسی در خصوص کشاورزی و مکتب سوداگران (مرکانتلیسم) در زمینه مازاد صادرات؛ نظرهای ارزشمندی را مطرح نمودهاند.
آیین اسلام نیز، در جهت تنظیم روابط اقتصادی بین انسانها که برای تأمین نیازهای اقتصادی (یا رفع مشکلات اقتصادی) تدوین گردیده و با عدالت اجتماعی مرتبط میباشد، قواعدی کلی ارائه نموده که در ابواب اقتصادی فقه اسلامی به تفصیل بیان گردیده است...
#عدالت (بقره، آیه ۲۷۹؛ انعام، آیه ۱۵۲؛ حدید، ایه ۲۵)
#گردش سالم ثروت در تمام سطوح و اقشار جامعه و عدم انحصارگرایی (حشر، آیه ۷)،
#ممنوعیت خروج نقدینگی از چرخه اقتصادی و لزوم گردش آن در کار و تولید(توبه، ایه ۳۴)،
# مالکیت های چند گانه از خصوصی تا مالکیت عمومی و دولتی(انفال، ایات ۱ و ۴۱؛ حشر، ایه ۷؛ نساء، آیه ۲۹؛ بقره، آیات ۱۸۸ و ۲۷۹)،
# کار و کسب و تلاش(هود، آیه ۶۱؛ نحل، ایه ۱۴؛ مزمل،ایه ۲۰ و ایات دیگر)،
# اعتدال در مصرف و پرهیز از هر گونه اسراف و تبذیر(انعام، آیه ۱۴۱؛ اعراف، ایه ۳۱؛ اسراء، ایه ۲۶)
#تامین نیازهای محرومان و نیازمندان و سائلان(بقره، ایات ۱۷۷، ۲۱۵ و ۲۷۳؛ انعام، ایه ۱۴۱ و ایات دیگر)...
در اقتصاد اسلامی هر گونه رفتاری که موجب شود تا هدف اصلی و حکمت آفرینش به دست نیاید ممنوع بوده و از سوی دولت بر اصلاح و تصحیح رفتار اقتصادی انجام می گیرد تا کسی یا گروه یا شرکتی بر خلاف اهداف عالی اسلام یا مصلحت مسلمین اقتصاد را سامان ندهد و به کار نگیرد.
از این روست که از رباخواری (بقره، آیه ۲۷۵) و بی عدالتی (ابراهیم، ۳۴ و ایات دیگر) و حتی سلطه نابخردان و سفیهان (نساء، ایه ۵) کم فروشی (اعراف، ایه ۸۵)، کنزاندوزی و گردش ناسالم اقتصادی باز داشته است. (حشر، ایه ۷ و آیات دیگر) بازداشته و به عنوان گناه با آن مخالفت شده است و برخی از موارد را به عنوان اعلان جنگ با خداوند ارزیابی کرده است. (بقره، آیه ۲۷۹)
⬅️اصول روش اسلام در توزیع ثروت، در درجه اول، صیانت از عدالت اجتماعی، حفظ حقوق مردم، تقسیم مالکیت به سه بخش (ملی، خصوصی و دولتی) است. در این راستا، به تحریم راههای نامشروع مانند ربا میپردازد و حل مشکلات اقتصادی را در چهارچوب قوانینی مانند استفاده از عقود اسلامی میداند. برخی از این قوانین در ابواب مضاربه، مزارعه، مساقات، بیع، اجاره، جعاله، زکات، خمسو امثال آن بیان گردیده است.
این عماریون
ماجرای استناد قالیباف به اصل ۱۹۴ چیست؟
برخی رسانهها با انتشار فیلمی از نطق قالیباف که در آن به اصل ۱۹۴ استناد میکند با اشاره به اینکه قانون اساسی ۱۷۷ اصل بیشتر ندارد این موضوع را دستمایهی تمسخر مجلس یازدهم قرار دادهاند
اما اصل ماجرا چیست؟
این فیلم مربوط به اعتراض زاکانی نماینده قم به #اعتبارنامه #تاجگردون نماینده گچساران میباشد. #قالیباف هم با استناد به #ماده ۱۹۴ آیین نامهداخلی مجلس (#نهقانوناساسی!)این اعتراض را وارد میداند. طبق ماده۱۹۴ آییننامهی داخلی مجلس اخطار راجع به منافی بودن طرحها و لوایح و سایر موضوعات با قانون اساسی بر اظهارات دیگر مقدم است و چنانچه رئیس مجلس اخطار را وارد دانست در صحن مجلس به رای گذاشته خواهد شد و اگر مجلس خطا را وارد دانست رئیس مجلس آن را به کمیسیون مربوط جهت بررسی مجدد ارجاع خواهد داد. هماکنون اعتبارنامه تاجگردون با رای اکثریت مجلس جهت تحقیقات بیشتر به کمیسیون تحقیق فرستاده شده است.
این عماریون
گفتگوهای راهبردی واشنگتن – بغداد، مذاکره یا تحمیل اراده ؟
به چند دلیل نمی توان به گفتگوهای راهبردی آمریکا و عراق برای خوشبین بود. نخست اینکه این گفتگوها در دوران نخست وزیری آقای مصطفی الکاظمی برگزار می شود. الکاظمی یک شخصیت بسیار نزدیک به ایالات متحده است و نخست وزیری او نیز با خواست آمریکایی ها مسجل شد.
رابرت فورت دیپلمات ارشد و سابق آمریکایی که عضو تیم مذاکرات گفتگوهای راهبردی آمریکا و عراق در سال 2008 بوده نیز درباره گفتگوهای راهبردی 2020 می گوید: برای نخستین بار پس از سال ها، اشخاص مناسب، در جای مناسب و وقت مناسب قرار گرفته اند.
بنابراین، جای تردید جدی است که چنین شخصیتی که اتفاقا افراد پیرامونی او نیز بسیار نزدیک به واشنگتن هستند، در موضع اقتدار و ملی گرایانه در گفتگوها قرار بگیرد.
موضوع دیگر تشتت نیروهای سیاسی داخلی عراق است. سیاست خارجی عراق همواره دچار چندگانگی و دستخوش اختلافات میان این نیروها بوده است. در پرونده موسوم به گفتگوهای راهبردی نیز این اختلافات به طور جدی وجود دارد. گفتگو کننده عراقی در حالی پشت میز قرارگرفته که برخلاف او، طرف مقابل با آگاهی و برنامه ریزی کامل قدم به پیش گذاشته است.
سوم اینکه زمان بندی این گفتگوها دربدترین بازه زمانی ممکن اتفاق افتاده است. اوضاع اقتصادی در عراق به دلیل شرایط فروش نفت و کرونا بحرانی است و بغداد به دنبال جذب کمک ها و قروض بین المللی است و آمریکا نقش جدی را در این موضوع ایفا می کند. این موضع ضعف در هر مذاکره ای نتایج مطلوبی به بار نخواهد آورد.
نکته چهارم اینکه در نظام بین المللی فعلی مذاکره میان یک کشور محور با کشور جهان سومی (عضو محور) معنای چندانی ندارد. گفتگو یا مذاکره در شرایط صورت می پذیرد که دو طرف یک ماجرا در شرایط نسبتا متساوی و متوازنی باشند که در نهایت آنها را مجبور به نشستن پشت میز می کند. در حالیکه روابط واشنگتن و بغداد روابطی از بالا به پایین بوده است و نفوذ و حضور واشنگتن در تمامی اجزای سیاسی، اقتصادی و امنیتی عراق، عملا مشهود است. در فهرست طلبکاران عراق، ایالات متحده بزرگ ترین طلبکار در میان کشورهای خارجی است. افزون بر اینکه در حال حاضر بیش از 60 میلیارد دلار از صادرات نفت عراق در بانک مرکزی امریکا نگهداری می شود که 3 میلیارد دلار از آن در انتهای سال 2019 توسط این بانک مسدود شده است.
آنچه شاهد آن هستیم تلاش آمریکا برای تعمیق حضور بلند مدت خود در عراق در چارچوبی رسمی با استفاده از شرایط فعلی و افزایش توازن قدرت خود با ایران در زمین عراق است. تمرکز روی خروج نیروهای نظامی این کشور نیز موضوعی برای انحراف افکارعمومی برای کسب نتایج بزرگ تر و پراهمیت تر از حضور نظامی می باشد. ایالات متحده نیز با اطلاع از حساسیت برخی گروه های عراقی در خصوص نیروهای نظامی آمریکا، اعلام کرده برنامه ای برای ادامه حضور نظامی خود به صورت بلند مدت ندارد.
اصل گفتگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن و یا با هرکشور دیگری ذاتا اشکالی ندارد اما واقعیت این است که روابط واشنگتن با بغداد در بیش از یک دهه و نیم اخیر هیچگاه روابط متوازن و متقابلی نبوده است. بنابراین در حالت ایده آل مذاکره کننده عراقی باید در چارچوبی ملی و به دور از هرگونه فشار و با رعایت منافع عالی و بلند مدت کشور در مذاکرات حضور یابد، موضوعی که تحقق آن در شرایط فعلی دور از انتظار است.
این عماریون
❌میگویند چرا آملی لاریجانی باید رئیس مجمع تشخیص باشد،درحالی که مفسدی چون طبری منصوب او بود!
در کوتاهی آقای آملی شکی نیست
اما رهبری او را در مرداد۸۸به این سمت گماشت،۱۱سال پیش
درآن زمان قطعا او خیر الموجودین،و بهترین گزینه ریاست قوه بود
که اگر شخص اصلح تری بود،قطعا او منصوب میشد
اگرطبری پلید،در حوزه اجرائیات منصوب آملی بود
ابراهیم رئیسی عزیز هم،به عنوان معاون اول قوه منصوب آملی بود
یکی مفسد و دیگری کابوس مفسدین
پس آملی در میدان دادن به رئیسی هم نقش داشت
و اینکه اگر طبری در شق انتصابی نظام در حال فساد بود
این فساد،دوباره در شق انتصابی کشف و پاکسازی شد
در مورد ریاست مجمع،اینکه مجمع در این سالها حیات خلوت هاشمیون بود
و گزینه مطلوب لیبرال ها روحانی بود!
که جانشین پدر سیاسی و مکتبی خود هاشمی شود!
که مراد صدها طبری بود
کار خواسته آملی در مجمع هم عدم تصویب fatf بود،که اگر تصویب میشد کار نظام و مردم به جای باریک میکشید
تصویبfatfبه عنوان لو دهنده مسیر دور زدن تحریم ها،آخرین ضربه لیبرالها برای استحاله انقلاب بود
که اگررقم میخورد کار تمام بود
که در مجمع تشخیص آملی تصویب نشد
دوستان بطور کلی اصلی ترین دلیل رهبری برای ریاست مجمع تشخیص جلوگیری از تصویب اف ای تی اف بود.
باند غربگرا و در راس آنان روحانی وعلی لاریجانی با قطعیت تمام درحال مستعمره کردن ایران بود.
اینجا گزینه ای نیاز بود که در عین اختلاف افکنی بین جبهه غربگرا ؛ جلوگیری از ریاست روحانی و غربگراها بود.
صادق لاریجانی به راحتی توانست رای علی لاریجانی وباند حامی رو برگردانده و مجمع رای به نه داد
ودرآخر داستان موسی و خزر رایاد بیاورید
که موسی ع که باشی گاهی در حکمت های خضر میمانی
رهبری خضر راه است به او اعتماد کنیم
این عماریون
🔰#فساد، افشا خواهد شد
🔹شما خیال نکنید تا آخر عمر بتوانید با ریاکاری کارتان را درست کنید. نمیتوانید. بالاخره کشف میشود فساد. خوب، فرض کنید توانستید؛ چند سال با ریا و تزویر و با فحشِ به مردم زندگی میکنید؟ صد و بیست سال؟ صد و بیست سال در مقابل غیر متناهی چه نسبتی دارد؟ بَعدش غیر متناهی معذبید!
📅 امام خمینی(ره) | شهریور۶۴
این عماریون
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
🌀◁تحوّلخواهی یعنی همیشه دنبال قدمی بالاتر باشیم
👤رهبر انقلاب: تحوّلخواهی لزوماً به معنای اعتراض نیست بلکه به معنای این است: گرایش مستمر به بهتر شدن. یعنی اکتفا نکردن به داشتههای موجود. در موارد زیادی تحوّل به معنای این است که ما آنچه را داریم، به داشتههایمان اکتفا نمیکنیم، یک قدمی بالاتر، یک مرحلهای جلوتر را دنبال میکنیم.
🗓۹۹/۳/۱۴
این عماریون
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
🌀◁ظلم؛ طبیعت حکومت آمریکا
👤رهبر انقلاب: اینکه مثلاً یک پلیسی زانویش را بگذارد روی گردنِ یک سیاهپوستی و فشار بدهد تا او جان بدهد، این طبیعتِ حکومت آمریکا است. اینکه حالا مردم شعار میدهند که «بگذارید ما نَفَس بکشیم» این حرف دل همهی ملّتهایی است که آمریکا در آنجا ظالمانه وارد شده است.
🗓۹۹/۳/۱۴
این عماریون
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
🌀◁امام برای دین رسالت تمدنسازی تعریف کرد
👤رهبر انقلاب: یک تحوّل دیگری که امام به وجود آورد، تحوّل در نگاه به دین بود؛ مردم، دین را فقط وسیلهای برای مسائل شخصی، مسائل عبادی میدانستند، امام برای دین، رسالت نظامسازی و تمدّنسازی و جامعهسازی و انسانسازی و مانند اینها تعریف کرد.
🗓۹۹/۳/۱۴
این عماریون۰
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
🌀◁ امام مانند پیامبران انقلابش را با تحول روحی افراد شروع کرد
👤رهبر انقلاب: امام مِیدانی وارد مسئلهی تحوّل شدند، نه فقط گفتاری و دستوری؛ از تحوّلآفرینی روحی در یک مجموعهای از طلّاب جوان در قم تا تحوّلآفرینی وسیع در عموم ملّت ایران. این همان روش پیغمبران است؛ پیغمبران هم آغاز همهی حرکتهای خودشان را از انقلاب روحی افراد شروع کردند.
🗓۹۹/۳/۱۴
این عماریون
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
🌀◁امام و کارگزاران امام و جوانان ابرقدرتها را تحقیر کردند
👤رهبر انقلاب: تحوّل مهم دیگر امام عبارت است از تحوّل در نگاه به قدرتهای جهانی و ابرقدرتها. آن وقت هیچ کس تصوّر نمیکرد که بشود روی حرف آمریکا حرفی زد. امام و کارگزاران امام و جوانهایی که با اشارهی دست امام حرکت میکردند، به معنای واقعی کلمه تحقیر کردند ابرقدرتها را؛ ارادهی اینها را شکستند و اینها را از میدان خارج
کردند.
🗓۹۹/۳/۱۴
این عماریون
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
🌀◁امام به فکر و عمل جوانان اعتماد میکردند
👤رهبر انقلاب: یک حوزهی دیگر از تحوّلی که امام به وجود آوردند، تحوّل در نگاه به نسل جوان بود. ایشان به فکر و عملِ جوانان اعتماد کردند؛ این به معنای واقعی کلمه یک تحوّل بود. یعنی مثلاً فرض کنید سپاه پاسداران که تشکیل شد، ایشان جوانهای بیست و چند ساله را در رأس سپاه پاسداران پذیرفتند
.
🗓 ۹۹/۳/۱۴
این عماریون
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
🌀◁ نقش امام در ایجاد تحول مانند یک فرمانده داخل میدان بود
👤رهبر انقلاب: مهمترین و برجستهترین خصوصیّات امام بزرگوار روحیهی تحوّلخواهی و تحوّلانگیزی اوست. در مورد ایجاد تحوّل، نقش او صرفاً نقش یک معلّم و استاد و مدرّس نبود؛ نقش یک فرمانده داخل در عملیّات و نقش یک رهبر به معنای واقعی بود. ایشان بزرگترین تحوّلات را در دوران خودشان و در عرصههای متنوّع زیادی ایجاد کردند.
🗓۹۹/۳/۱۴
این عماریون
─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─
🌀◁جوانگرایی به معنای خارج کردن تجربهدارها نیست
👤رهبر انقلاب: اینکه میگوییم امام به جوانها اعتماد میکردند به معنای این است که این یک ذخیرهای است، یک ثروتی است برای کشور که از این ثروت باید استفاده کنیم؛ معنایش این نیست که اگر تجربهدارها و غیر جوانها که آنها هم یک ثروتی هستند حضور دارند، از اینها استفاده نشود.
🗓 ۹۹/۳/۱۴
این عماریون
─