eitaa logo
امين‌فرید|دوره‌های‌آموزشی
3.4هزار دنبال‌کننده
365 عکس
106 ویدیو
9 فایل
🌱برگزاری دوره های آموزشی قرآنی، تاریخی و اعتقادی 📚 نویسنده کتاب‌های: بیان(عقاید به زبان ساده)|الفبای یاری|فتن|راه فاطمی ✉️ پاسخگویی به پیام‌ها : @Aminfarid_pv
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیان عقاید ۱۲.mp3
12.59M
💠 دوره بیان °جلسه دوازدهم « دلیل عصمت انبیاء (ع) » 🎙️ حجت‌الاسلام امین فرید ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام ببخشید گفتین که صفات ناپسند، صفات عدمی هستند اما چرا صفات مطلوب، صفات عدمی نبودن؟ یعنی صفات ناپسند، صفات وجودی باشند پاسخ👇
655.4K
❓چرا صفات ناپسند را وجودی در نظر نمی‌گیریم؟ که در این صورت صفات ناپسند از واجب‌الوجود باشد! 🎙️ حجت‌الاسلام امین فرید ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیان عقاید ۱۳.mp3
12.99M
💠 دوره بیان °جلسه سیزدهم ( آیا حضرت آدم و برخی پیامبران گناه کردند؟ آیا پیامبران معصوم هستند؟) 🎙️ حجت‌الاسلام امین فرید ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
🔹 امامـ حـسـن عليه‌السلامـ هيچ مردمى با هم مشورت نكردند، مگر آن كه راه درست (حلّ مشكلات) خود را پيدا كردند. 📚 تحف العقول، ص ٢٣٣ ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام و عرض خدا قوت اگر ممکنه در مورد اعجاز لفظی قرآن بیشتر توضیح میدید؟ پاسخ👇 ‌
اعجاز بیانی: 🔹شیوه سخن گفتن قرآن طوری است که با آن چه بشر تا کنون شنیده و گفته، تفاوت زیاد دارد. هیچ کلامی در زیبایی ظاهر و شیرینی بیان به پای قرآن نمی‌رسد. 🔸آنچه علمای ادب از آن به فصاحت و بلاغت تعبیر می کنند، در بالاترین مقیاس در قرآن وجود دارد. قرآن دارای سبک خاصی است که نظیر آن یافت نمی شود. از این رو "ولید بن مغیره" که از بزرگ‌ترین ادیبان زمان جاهلیت بود، در مورد قرآن گفت: "از محمد سخنی شنیدم که نه شباهت به گفتار انسان‏ها دارد و نه پریان. گفتار او شیرینی خاصی دارد". اما او برای خنثی کردن تأثیر قرآن گفت: بگویید پیامبر ساحر است. 🔹نظماهنگ الفاظ و صراحت و قاطعیت، متانت و عفّت بیان معانی، همه نشان دهنده زیبایی و هنر قرآن مجید است. یک آیه از قرآن، ابن مقفع، ادیب معروف را به زانو در آورد و آن آیه "یا ارض ابلعی ماءک..." می باشد، زیرا در عین اختصار ماجرای طوفان نوح را با تعبیرات کوتاه و بسیار پر معنی شرح می دهد. به گفته بعضی از محقّقان 23 نکته از صنایع ادبی در همین آیه جمع است. یکی از صاحب نظران می گوید: یک حرف از قرآن در جایگاهش معجزه است، زیرا آن حرف، کلمه‏ای را که در آن واقع شده نگاه می دارد و آن کلمه آیه را و آن آیه آیات بسیار را و همین راز اعجاز جاودانی قرآن است. ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
ببخشید من در مورد اشتباه پیامبران که گفتید ترک اولی هست قانع نشدم! به هر حال با دستور خدا مخالفت کردن دیگه پاسخ 👇 ‌
مثال ترک اولی .mp3
1.52M
❓ ترک اولی، مخالفت با خداست؟ 💠 توضیح با مثال 🎙️ حجت‌الاسلام امین فرید ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓چرا خلیفه اول، فدک را به حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بر نگرداند؟ ✍️ ابن‌ابی الحدید معتزلی می‌گوید: من از علی بن فارقی پرسیدم آیا حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در مورد فد‌ک راستگو بود؟ استاد گفت: آری! گفتم پس چرا ابوبکر فدک را به او برنگرداند، در حالی که فاطمه سلام‌الله‌علیها نزد او نیز راستگو بود؟ ❎ استاد با تبسمی گفت: «لَوْ اعْطَاهَا الْيَوْمَ فَدَكاً بِمُجَرَّد دَعْوَاهَا لَجَائَتْ اليه غَداً و ادَّعَتْ لِزَوْجِهَا الْخِلَافَةَ وَ زَحزَحَتْهُ مِنْ مَكانِهِ وَ لَمْ يُمْكِنْهُ الاِعْتِذارُ وَ الْمُدَافَعَةُ بِشَي»؛ «اگر ابوبکر آن روز، فدک را به مجرد ادعای حضرت به او می‌داد، فردا به سراغش می‌آمد و ادعای خلافت برای همسرش می‌کرد! و وی را از مقامش کنار می‌زد و او هیچ‌گونه عذر و دفاعی از خود نداشت».[شرح نهج‌البلاغه، ابن‌ابی الحدید، ج۱۶، ص۲۸۴] ✅ او می‌دانست که با برگردادن فدک پذیرفته است که حضرت زهرا علیهاالسلام، در هر ادعایی راستگوست و نیازی به دلیل و شاهد ندارد. ابن‌ابی الحدید نیز در ادامه، این سخن را تصدیق می‌کند. ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆 بهترين ويژگى یک بانو اميرالمؤمنين عليه السلام مى‌فرمايد: من و عده‌اى از اصحاب نزد رسول خدا صلى اللّه عليه و آله بوديم ، آن حضرت فرمود: بهترين ويژگى بانوان چيست ؟ هيچ يك از ما نتوانستيم جواب دهيم تا اينكه جلسه به پايان رسيد و از يكديگر جدا شديم . من به سوى فاطمه عليها السلام رفتم و از سوالى كه پيامبر صلى اللّه عليه و آله از ما پرسيده بود او را مطلع كردم و گفتم كسى از ما نتوانست به آن پاسخ دهد. فاطمه عليها السلام فرمود: ولى من جواب آن را مى دانم : 🌱بهترين ويژگى خانم‌ها اين است كه به مردها نگاه نكنند و مردها آنان را نبينند. نزد رسول خدا صلى اللّه عليه و آله رفتم و عرض كردم : اى رسول خدا! شما سوال كرديد چه چيزى براى بانوان بهتر است . بهترين صفت ایشان اين است كه به مردها نگاه نكنند و مردها آنها را نبينند. پيامبر صلى اللّه عليه و آله فرمود: تو وقتى نزد من بودى جواب آن را نمى دانستى چه كسى جواب سوال را به تو آموخت ؟ عرض كرد: فاطمه . پيامبر صلى اللّه عليه و آله شگفت زده شد و فرمود: براستى كه فاطمه پاره تن من است . 📚بحارالانوار، ج 43، ص 91. ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 حضرت فاطمه زهرا عليها السلام هركه عبادت خالصانه خود را به درگاه خدا فرا برد، خداوند عزّوجلّ بهترين كارى را كه به صلاح اوست برايش فرو فرستد. 📚 تنبيه‌الخواطر، ج۲، ص۱۰۸ ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بیان عقاید ۱۴.mp3
12.91M
💠 دوره بیان °جلسه چهاردهم (آیا قرآن معجزه الهی است؟) 🎙️ حجت‌الاسلام امین فرید ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓️این عالم مادی هستش و خدا اصن مادی نیست و جسم نداره و ... با وجود اینکه خودش ماده نیست چجوری جور درمیاد یعنی میگه باش وجود میشه اون ماده؟! ✅️ اگر دقت شود ، پاسخ در پرسش است، چون خداوند به ماده ماديت نمي‌دهد، بلکه وجود مي‌دهد . خداوند مبدأ وجود است . وجود ماده يکي از افاضات و پرتوي از فيض وجود حق تعالى است، پس خدا آنچه را خود دارد ، يعني وجود به ماده داده است . آنچه را خود از داشتن آن منزّه است ، يعني ماده ،به ماده نداده است، چون ماده حد و تعيّن و ماهيت وجود ماده است . خداوند به موجودات وجود مي‌دهد و نه تعيّن و ماهيت، پس خاستگاه ماده تعيّن وجودي آن است و نه اصل وجود آن که فيض الهي است. بوعلي سينا جمله معروفي دارد و گفته است: ما جعل الله المشمشة مشمشة، بل أوجدها؛ خداوند زردآلو را زردآلو نکرده ، بلکه آن را ايجاد کرده است. شهيد مطهري با اشاره به سخن بوعلي ضمن تحليلي گفته : زردآلو براي مثال ذکر شده است، منظور همه موجودات است. خدا اشيا اشيا را آفريده است. آن ها ذاتاً متفاوتند. برخي مادي،‌برخي غیر مادي هستند. از مجموع مباحث در آموزه‌هاي عقلي و وحياني به دست مي‌آيد که هر چه خلقت خاص دارد و مال خود اوست، يعني هر چيز فقط گونه‌اي خاص از وجود را مي‌تواند بپذيرد، و خدا همان خلقت خاص را وجود مي‌بخشد، پس نبايد تصور کرد که اشيا طور ديگري بوده‌اند و خدا آن ها را به صورت‌هاي خاص جسماني و مادي مانند آن در آورده ، بلکه خدا فقط به آن ها وجود داده است.(1) بنابر اين خداوند ذات داراي هستي بلکه مبدأ هستي است . آنچه به موجودات بخشيد ، هستي است . به موجودات مادي و جسماني نيز هستي و وجود بخشيده ، نه ماده و جسم. ماده و جسم ويژگي ذاتي آن گونه موجودات است و فيض خدا وجود اشيا است و نه چيز ديگر. خداوند علت مستقيم موجودات مادي نظير آنچه در پرسش آمده نيست .بلکه در سلسله و فرايند آفرينش عالم ماده علل بسيار نقش دارد . خداند علت العلل است و نه علت مستقيم . ر.ك: در آمدي بر فلسفه اسلامي، ص120 نشر موسسه آموزشي و پژهشي امام خميني، قم، 1380 ش. پي‌نوشت‌: 1. عدلي الهي، ص 172، نشر صدرا ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«گفتم: «محسن جان! دیر میایی بچه‌ها نگرانت هستند». لبخندی زد و حرف از صمیم قلبش بیرون آمد؛ حرفی که زبانم را قفل زد. غیرتمند گفت: «هر چی من بیشتر کار کنم، نتانیاهو(نخست وزیر اسرائیل) کمتر خواب راحت به چشمش میاد؛ پس اجازه بده بیشتر کار کنم». معنای این حرفش را زمانی فهمیدم که شهید شد؛ وقتی نتانیاهو توئیت زد و برای یهودی‌ها شنبه خوبی را آرزو کرد. از شنبه‌ی آرام در اسرائیل گفت؛ از شنبه‌ی بعد از محسن فخری‌زاده». ... (خاطرات همسر شهید) 🌹هفتم آذر سالگرد شهادت دانشمند هسته‌ای شهید محسن فخری زاده ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ وحی یکی از مبادی معرفت بشر وحىِ تشریعی(رسالی)، عالى‏ترین مرتبه‏ى ارتباط خداوند با بندگان خود است. این نوع وحى، چنان اهمّیّت و ارزشى دارد که حذف آن از زندگى، به معناى حذف همه‏ى ارزش‏ها و هدایت‏هایى است که سعادت جوامع بشرى موقوف به آنهاست. مى‏توان وحى را یکى از مجارى معرفت براى انسان برشمرد؛ اما به حتم این نوع معرفت، ویژگى‏هایى دارد که با دیگر معارف قابل مقایسه نیست. مبادى و مجارى معرفتِ بشرى عبارتند از: ۱. حس و تجربه؛ ۲. تعقّل و تفکّر؛ ۳. تاریخ و تجارب بشرى؛ ۴. تجربه‏هاى درونى و شعور باطنى؛ ۵. وحـى. در ادامه برخی ویژگی‌های وحی بیان می‌شود ‎‎‌‌‎‎‌┈┈•✾ @Aminfarid ✾•┈┈         ┈┈•✾🌺✾•┈┈
‌ ۱ـ هم‏سازى با فطرت آدمى و آنچه از جانب خداوند فرود مى‏آید، در هماهنگى کامل با گرایش‏هاى فطرى انسان است.«فأقِم وجهَک للدین حنیفاً فطرت الله التى فَطَرَ الناس علیها» روى خویش به سوى دین پاکیزه گردان؛ فطرتى که خداوند، مردم را بر آن سرشت ‌
‌ ۲ـ صلاحیت قانون گذارى آدمیان از طریق و ‏ هاى تاریخى خود نیز مى‏توانند، قوانینى را وضع کنند که روند زندگى را براى آنان سهل و خوشایند کند؛ اما عقل و دیگر مبادى ‏ گذارى، همگى در طرح قانونى که کامل و همه‏سو نگر باشد، عاجزند؛ زیرا «هدایت به هر وسیله و به سوى هر چه باشد، کار دستگاه آفرینش خواهد بود. همان دستگاه که را آفرید و براى وى هدفِ سعادتى قرار داده و هدایت عمومى را که هدایت انسان نیز جزئى از آن است، جزئى از برنامه‏ى خود مقرر داشته است و روشن است که در کار آفرینش تناقض و خطا معنى ندارد. هدایت به سوى قانونى که برطرف کننده اختلاف باشد، کار عقل نیست؛ زیرا همین عقل است که به سوى اختلاف دعوت مى‏کند؛ همین عقل است که در انسان غریزه‏ى استخدام و حفظ منافع به طور اطلاق و کامل عمل به وجود مى‏آورد» تجربه‏هاى کهن و معاصر بشرى نیز ثابت کرده است که علم و عقل به تنهایى قادر به قانون‏گذارى براى بشر نیستند. اجتماعى را نیز نمى‏توان یافت که هیچ تأثیرى از وحى نگرفته باشد. ‌ ‌