🌺🍃〰
🏴 السلامُ عَلی المُغَسَّلِ بِدَمِ الجِراح
💠 سلام برآنکه با خونِ زخم هایش شست و شو داده شد.
🏴 السلام عَلی المَقطوعِ الوَتین
💠 سلام بر آنکه شاهرگش بریده شد.
🏴 السلامُ علی الشَّیبِ الخَضیبِ
💠 سلام بر آن محاسن بخون خضاب شد.
🏴 السلامُ عَلَی الخَدِّ التَّریب
💠 سلام بر آن گونه خاک آلوده.
🏴 السلامُ عَلی مَن اَریقَ بِالظَّلمِ دَمُهُ
💠 سلام برآن کسی که خونش به ظلم ریخته شد.
🔹مركزتخصصى آموزش حفظ قران كريم
@amozesh_hefzequranekarim
4_523817896502100070.mp3
زمان:
حجم:
4.42M
◼️روضه مصائب بعد از شهادت سیدالشهداء 😭
🎤حاج #میثم_مطیعی
#السلام_علیک_یا_اباعبدالله_ع
#آجرک_الله_یا_صاحب_الزمان_عج
@amozesh_hefzequranekarim
●➼┅═❧═┅┅───┄
🌺🍃〰
#توصیه_های_طلایی
🔹حافظ ارجمند
⛔️هیچ کاری را بدون دانستن راه و روش استاندارد شروع نکن.
روش استاندارد = اطمینان + صرفه جویی در وقت و انرژی
🔹🔹🔹
💠مرڪزتخصصے آموزش حفظ قران ڪریم
https://eitaa.com/ginjkod
┗━🍃🌺━━━━━━━━┛
#مهارت_های_معلمی
🔷 دانش آموزان کم رو و انزوا طلب :
🌼 از نظر متخصصان بهداشت و سلامت روان کم رویی و انزوا طلبی یکی از جدی ترین مشکلات کودکان است، هرچند ممکن است از نظر معلمان و گاه والدین چندان مشکل نیاید.
🌸 کودک کم رو هرچند برای معلم هیچ گونه ناراحتی ایجاد نمی کند، ولی ممکن است یکی از ناشادترین کودکان باشد و در نتیجه پیوسته به دنیای درون خودش پناه ببرد.
🌺 تلاش معلمان در اجتماعی کردن هر چه بیشتر کودکان کم رو از اهمیت زیادی برخوردار است.
🌹 معلم آگاه باید توجه داشته باشد که کودکان کم رو نیز دارای توانایی ها و شایستگی های ویژه ای هستند که با راهنمایی و تشویق و به کار گیری آنها در فعالیت های گروهی تا حد زیادی
می توان اعتماد به نفس آنها را افزایش داد.
🔶راهکارهایی برای کمک به کودکان انزوا طلب : 🔻
1⃣- بوجود آوردن اعتماد به نفس در او.
2⃣- القای احساس امنیت با ایجاد تجارب موفق برای وی.
3⃣- آموزش صحیح در ایجاد و گسترش احساس شایستگی.
#ادامه_دارد...
🔹🔸🔹
@amozesh_hefzequranekarim
4_6012587243804296122.mp3
زمان:
حجم:
12.58M
💠 استاد #معتز_آقایی
📚 #جزء_بیست_و_چهارم قرآن کریم
📝 #نكات_مهم_صفحه (۴۶۴)
📌 آيات ( 48 تا 56 #زمر )
#آموزش_حفظ_و_وقف_و_ابتدا
💠💠💠
@amozesh_hefzequranekarim
🌺🍃〰
#آيات_مشابه
1⃣ #نفع_قبل_از_ضر
#الف : مواردی که در نام سوره هایش حرف (#عین) مشترک است. (انعام، اعراف، رعد) 🔻
🔹قل اندعوا من دون الله 👈 ما لا ینفعنا ولا یضرنا.....(۷۱ #انعام)
🔹قل لا املک لنفسی 👈 نفعا و لا ضرا...(۱۸۸ #اعراف)
🔹....لا یملکون لانفسهم 👈 نفعا و لا ضرا... (۱۶ #رعد)
#ب : سوره #انبیاء 🔻
....ما لا ینفعکم شیئا ولا یضرکم (۶۶)
#ج : سوره #سبا 🔻
فالیوم لا یملک بعضکم لبعض ⬅️ نفعا و لا ضرا.... (۴۲)
┄┄┄┄┄❅✾❅┄┄┄┄┄
2⃣- #ضر_قبل_از_نفع
#الف : مواردی که حرف آخر نام سوره هایش حرف هاء و تای گرد ( ه و ة ) است. (بقرة، مائدة، طه)
🔶.... و یتعلمون ⬅️ ما یضرهم ولا ینفعهم .... (۱۰۲ #بقرة)
🔶.... مالا یملک لکم ⬅️ ضرا و لا نفعا ....(۷۶ #مائدة)
🔶.... ولا یملک لهم ⬅️ ضرا و لا نفعا.. (۸۹ #طه)
#ب : باقی سوره هایی که ضر قبل از نفع آمده🔻
🌼 یدعوا من دون الله 👈 مالا یضره و ما لا ینفعه...(۱۲ #حج)
🌼 یدعوا لمن ضره اقرب من نفعه... (۱۳ #حج)
🌸....ان اراد بکم ضرا او اراد بکم نفعا...(۱۱ #فتح)
┄┄┄┄┄❅✾❅┄┄┄┄┄
3⃣ #سوره_های_دارای_هر_دو_حالت
یعنی هم (نفع قبل از ضر) و هم (ضر قبل از نفع) در آنها آمده است.
#الف : سوره #یونس 🔰
☝️در سوره #یونس در آیه (۱۰۶) نفع قبل از ضر آمده ودر آیات (۱۸ و ۴۹) برعکس هست یعنی ضر قبل نفع آمده🔻
♦️🔸ویعبدون من دون الله ◀️ مالا یضرهم و لا ینفعهم.....(۱۸)
♦️🔸قل لا املک لنفسی ◀️ ضرا و لا نفعا الا ماشاء الله....(۴۹)
♦️🔹 ولا تدع من دون الله 👈 مالا ینفعک ولا یضرک... (۱۰۶ #یونس)
#ب : سوره #فرقان 🔰
☝️در سوره #فرقان در آیه (۳) ضر قبل از نفع آمده ودر آیه (۵۵) برعکس هست یعنی نفع قبل ضر آمده🔻
🌹🍃 ... ولا یملکون لانفسهم ⬅️ ضرا ولا نفعا...(۳ #فرقان)
🌹🍂 ویعبدون من دون الله ⬅️ مالا ینفعهم ولا یضرهم.... (۵۵ #فرقان)
#استاد_موسوی
#کپی_مطالب_فقط_با_لینک_کانال
💠💠💠
🏅مركزتخصصى آموزش حفظ قران كريم
@amozesh_hefzequranekarim
┗━ 🍃🌺 ━━━━━━━━┛
هدایت شده از مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
▪️ای شام،کربلای تو یا زین العابدین
▪️دل بزم ابتلای تو یا زین العابدین
▪️یک عمر درفراق جوانان هاشمی
▪️شد خون دل غذای تو یا زین العابدین
🏴 شهادت امام سجاد ع بر شیعیان جهان تسلیت باد.
@amozesh_hefzequranekarim
●➼┅═❧═┅┅───┄
ای داغدار آینۀ کربلا سلام
معنای صبر و داغ و سجود و دعا سلام
سجاد، ای صحیفۀ تو مصحف شهود
سجادۀ گشوده به سمت خدا سلام
🏴 شهادت جانسوز امام سجاد علیه السلام تسلیت باد.
@amozesh_hefzequranekarim
🌺🍃〰
#نور_قران
🌺 وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْانِ مَا هُوَ شِفاءُ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنینَ 🌺
❓آيا قران براي همه مردم شفا است؟
✍امام سجاد ( ع) در دعاي ٤٢صحيفه سجاديه به هنگام ختم قران فرمودند:
📌خدايا تو قران راشفا قراردادي اما نه براي همه مردم
✔️🔹قران شفاست براي كسي كه:
١- سكوت كند
٢-نسبت صدق به قران بدهد.
٣-قران را بفهمد.
💠 مركزتخصصى آموزش حفظ قران كريم
@amozesh_hefzequranekarim
●➼┅═❧═┅┅───┄
4_6012587243804296123.mp3
زمان:
حجم:
10.83M
💠 استاد #معتز_آقایی
📚 #جزء_بیست_و_چهارم قرآن کریم
📝 #نكات_مهم_صفحه (۴۶۵)
📌 آيات ( ۵۷ تا ۶۷ #زمر )
#آموزش_حفظ_و_وقف_و_ابتدا
💠💠💠
@amozesh_hefzequranekarim
#مهارت_های_معلمی
✔️ #معلم_مقتدر 2
🔺اما باید چکار کنیم تا مارا به عنوان یک معلم مقتدر بشناسند؟
🔰 قبل از هرچیز شما باید خودتان را به شاگردان اثبات کنید.
یعنی آنها بپذیرند که کار شما کار خاصی است و از عهده ی هر کسی برنمی آید.
اگر شما بتوانید خودتان را اثبات کنید، شاگردان شما را قبول خواهند کرد و به عنوان یک معلم مقتدر شناخته میشوید.
1⃣ بیشتر از مخاطبتان بدانید و این را به او نشان دهید.
👈 دانش و مهارت های معلم همیشه باید در سطحی بالاتر از شاگردانش باشد.
💠 می توانید در همان ابتدای درس سوالاتی بپرسید، سوال هایی که شاگردان را به چالش بکشد.
🔶 سوال ها را از آسان به سخت تدارک ببینید . با این کار شاگردان متوجه می شوند که کسی در مقابل آنهاست که بیشتر از آنها می داند.
2⃣ خود و توانمندی ها و مهارت هایتان را معرفی کنید.
🔷 خودستایی نکنید اما بهتر است شاگردان از سوابق شما آگاه باشند.
اگر مهارت ویژه ای دارید
تألیف دارید
در مسابقات رتبه دارید
یا...
بدون افراط، هر از گاهی با اشاره ای آن را معرفی کنید و به کار بگیرید تا شاگردانتان وجوه موفق شخصیت شما را بدانند و ببینند.
#ادامه_دارد....
🔹🔸🔹
@amozesh_hefzequranekarim