eitaa logo
مرکز تخصصی آموزش حفظ قرآن کریم
9.7هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
590 ویدیو
385 فایل
این کانال باهدف دانش افزایی درزمینه فنون و روشهای حفظ قرآن کریم باحضور اساتید برجسته کشور طراحی شده است. مجری طرح آموزشی ۱۱ ساله حفظ غیرحضوری در کشور و۱۳ کشورخارجی بابیش از۴۰۰۰شرکت کننده و تربیت ۱۶۰ حافظ کل ⛔تبادل وتبلیغات مشاور:👇 @moshaver_hefz_quran
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ یکی از نکات بسیار مهمی که در بازسازی محفوظات باید مورد توجه باشد، این است که : 👌 در قدم اول باید وضعیت موجود را حفظ کنیم. ⛔️ اشکال بسیار متداول حفاظ در چنین مواقعی این است که همه محفوظاتشان را رها میکنند و از ابتدا شروع به بازسازی میکنند. غافل از این که تا وقتی به بازسازی اجزاء آخر برسند کارشان از قبل هم سخت تر شده چون سطح تسلط بر این اجزاء نسبت به قبل افت کرده است. ✍ بنابر این حافظانی که تصمیم به تثبیت محفوظات خود دارند، حتی برای ضعیفترین محفوظاتشان هم باید برنامه داشته باشند و با مرور به کمک قرآن (مرور چشمی) و یا استماع ترتیل، حداقل آن‌ها را در همین سطح نگه دارند و بلکه ذهنشان را برای بازسازیشان در آینده آماده کنید. @amozesh_hefzequranekarim ●➼‌┅═❧═┅┅───┄‌
💠 آیت الله العظمی امام خامنه ای : ☑️ بایستی در اوقاف و جاهای دیگر، واقعا برنامه ریزی ....... @amozesh_hefzequranekarim ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
1⃣ ❓چرا حافظان دچار استرس می شوند؟ ✍ میزانی از استرس در هر فردی که در موقعیت پرسش و ارزیابی قرار میگیرد طبیعی است و واکنش معمول بدن انسان است. 🔺اما اگر میزان استرس خارج از قاعده باشد و فرد نتواند آن را کنترل کند و بر فعالیت هایش اثر سوء بگذارد باید به دنبال چاره بود. 🔹یک یا چند علت از علل زیر می تواند عامل استرس حفاظ باشد: 1)- ضعف روحیه توکل 2)- هدف گذاری نادرست حافظ در مسیر حفظ 3)- ضعف اعتماد به نفس حافظ 4)- ضعف محفوظات حافظ 5)- ترس از شکست 6)- مقایسه بیجای خود با اطرافیان 7)- فشار زیاد اطرافیان(به خصوص والدین کودکان و نوجوانان) 8)- ترس از قضاوت دیگران 9)- ضعف حافظ در حسن تلاوت و مقبول نبودن تلاوتش 10)- ضعف انگیزه 11)- علل جسمی موجب استرس 12)- ایده آل گرایی مفرط و نتیجه گرا بودن حافظ 13)- ضعف در برنامه ریزی و اولویت بندی 14)- فشار کاری بیش از حد ظرفیت و توان 15)- و... ❓ برای رفع استرس چه کنیم ؟ ⏪ ... @amozesh_hefzequranekarim ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
✍ حافظان قرآن، تحت هر شرایطی موظفند ارتباط با قرآن را حفظ و برنامه مرور را انجام دهند. 🔷 دوستان حافظ در زمان بیماری یا گرفتگی صدا بهتر است، مرورهایشان به صورت مرور چشمی باشد و یا به ترتیل گوش داده و از روی مصحف خط ببرند. 🔶 همینطور مرور ذهنی در چنین شرایطی توصیه میشود. با اینکار عادت ارتباط مستمر با قرآن حفظ میشود، چرا که در صورت عدم انجام برنامه در چنین شرایطی، ارتباط مداوم شخص با قرآن قطع میشود و همین مقدمه ای برای بی نظمی بیشتر در آینده میشود. @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
ماه میلاد سه پرچم دار عشق دلبر و دلداده و دلدار عشـــق ماه میلاد سه مـــــــاه عالمین ‌ سید سجاد و عباس و حسین @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ چند تمرین برای تقویت 1⃣ با تمرین شعر خوانی شروع کنید افرادی که اهل شعرخوانی هستند معمولا بیان قوی تری دارند. چون وقتی این کار را می کنید چند اتفاق هم زمان می افتد.👇 🔺شعر عواطف شما را تقویت می کند. همین امر میتواند در ساخت لحن شما به شدت کمک کند. 🔺 کلمات سختی در شعر ها وجود دارند که تلفظ آن ها میتواند بیان شما را تقویت کند. 🔺 کلمات جدید و قشنگی در اشعار هستند که می‌توانند موجب گسترش دایره واژگان شما شوند. 🔺 شعرخوانی به بیان و کلام شما ریتم و نظم می بخشد. ⏮ ... ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @amozesh_hefzequranekarim ●➼‌┅═❧═┅┅───┄
امشب شب میلاد علمدار حسین است میلاد علمدار وفادار حسین است گر بود علی محرم اسرار محمد عباس علی محرم اسرار حسین است @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میلاد ابوالفضل دلاور آمد از بهر حسین امیر لشگر آمد فرط ادبش همین که در چهارم ماه از بعد ولادت برادر آمد @amozesh_hefzequranekarim ══💝══════ ✾ ✾ ✾
✍ محفوظاتی که ما داریم از طریق ٣ نوع حافظه می توانند به خاطر سپرده شوند: حافظه دیداری حافظه شنیداری حافظه حرکتی (گفتار و نوشتار) 🔸در وابستگی به لحن مسئله اصلی ناشی از آن است که در حافظه شما لحن از متن پررنگتر است و بر آن تفوق دارد. پس راه حل آن است که : 🔷 اولا متن آیات در ذهن شما تقویت شود و از همه انواع حافظه به درستی بهره ببرید. 🔷 ثانیا تسلط لحن بر متن و رشته وابستگی بین آن ها اصلاح شود.. 🔶 قوت حافظه شنیداری یک نعمت الهی است که میتواند در مسیر حفظ قرآن کریم یاور خوبی برای حفاظ باشد اما باید مراقب بود که حافظه شنیداری تبدیل به تنها تکیه گاه و ستون بنای حفظی نشود. 🔶 برخی از حافظان که تکیه بیشترشان بر حافظه شنیداری است، در مواجهه با جذابیت های لحنی ترتیل استاد پرهیزگار، دچار این خطا میشوند که عمده تمرکز خود را به لحن استاد معطوف میکنند و از تقویت جنبه های دیگر محفوظات غافل میشوند. 🔺پس علاوه بر این که از امتیازات این موهبت الهی بهره میبریم، و به لحن ترتیل الگو توجه داریم، باید سایر انواع حافظه را هم در کنار آن تقویت کنیم و به کار بگیریم. ⏪ از این طریق که مثلا : 🔷 بعد از تلاوت آیات از حفظ، قرآن را باز میکنیم و به دقت به جایگاه قرارگیری آیات و لغت به لغت آیه های یک صفحه نگاه کنیم و با دقت صفحه را چشم خوانی کنیم (بدون تلاوت مرتل) بعد قرآن را ببندیم و سعی کنیم تا تصویر صفحه را به خاطر بیاوریدم. 🔶 در هنگام مرور، باید سعی شود همزمان با تلاوت، تصویر صفحه را در ذهن مجسم شود و همراه با آن پیش رفت. 🔷میشود از روش نوشتن آیات هم در مواردی استفاده کرد.(با رعایت تصویر صفحه) 🔶 در استماع ترتیل هایی که از مرور محفوظات داریم، از ترتیل های استاندارد سایر اساتید هم استفاده و همراه آن قرائت کنیم در حالی که باید در ذهن یک کلمه از استاد جلوتر‌ باشیم. 🔷 به عنوان یک تمرین و نه به شکلی که تبدیل به عادت شود، گاهی آیات یک بخش محدود را بدون هیچ لحن خاص و به صورت ساده خوانده شود تا تمرکز معطوف به متن آیه شود. 🔶 سعی کنیم الحان را یاد بگیریم تا خودمان لحن مستقل اجرا کنیم تا وابستگیمان از بین برود. @amozesh_hefzequranekarim ●➼‌┅═❧═┅┅───┄