فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 واکنش یکی از هیئتهای مذهبی بابلسر به بیحرمتیهای رخ داده در شهر بابلسر
💢 دولت اسلامی فشار زیادی به هیئتهای مذهبی آورد اما برای مسافرتهای شمال و بی بندوباریها هیچ برنامهای نداشت.
🦊 @antirobah
میگن روز اعدام ثقة الاسلام تبریزی كه مصادف با عاشورا بوده، مشروطهخواهان تبریز، هر چه به مردم عزادار و قمه زنان التماس میکنند که بیایید امروز مقابل کنسولخانه روس عزاداری کنیم تا بترسند و روحانی فاضل و مجاهد شهر را اعدام نکنند، افاقه نکرد.
اسلامی که یزید میخواست یعنی همین...
📝حامد اصفهانی
🦊 @antirobah
روحانی یه مسجدی میگفت برای تامین هزینه های محرم و هیئت یه عده ای اومدن گفتن ما تمام هزینه هاتونو مثلا برای ۱۰ روز مراسم تامین میکنیم به شرطی که تو سخنرانی تو مداحی از شهدا حرف نزنید، از رهبر حرف نزنید!
#نفوذ خیلی نزدیک شده!
#جریان_تحریف
📝خانم خیراندیش
🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 صحبتهای پرحاشیه احمدی اصفهانی منبری معروف نزدیک به بیت شیرازی
🦊 @antirobah
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 آتش به اختیاران مظلوم خارج از سیستم
⬅️ وقتی حواسمان به سرمایههای اجتماعی نیست که بر باد میروند و برای رسیدن به مفهومشناسی درست مسیریابی نمیکنیم.
#آتش_به_اختیار
📝پونز
🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اندر حکایت بعضی هیأتها
رئیسعلی دلواری را اجنبی ها شهید نکردند بلکه از پشت با تیر غلامحسین تنگکی، عامل نفوذی انگلیس از پا درآمد و همزمان بعضیها به عزای امام حسین (ع) نشسته بودند!
۱۲ شهریور سالروز شهادت رئیسعلی دلواری
رئیسعلی میگفت: ما برای غنیمت نمیجنگیم، ما میجنگیم که چیزی از دست ندهیم.
🦊 @antirobah
#خط_را_گم_نکنیم
آتش توپخانه، حجیم و منظم پادوی لاریجانی و مهره #خط_آتش گرم شلیک است.
به قول فرمانده قلبها سردار شهید حاج ابراهیم همت: هر وقت در میدان جنگ خط را گم کردید ببینید دشمن کجا را میکوبد، همانجا خط خودی است.
امروزه جهان اسلام با وقایع و حوادث بزرگ و پیچیدهای روبرو شده است، از بلای کرونا، انفجار بندر بیروت، انقلاب سیاه پوستان امریکا، تحریمهای امریکا علیه ایران، مشکلات مسکن و گرانی در کشور و.... مشاهده میشود که راهبرد جدید این نوچهی آشنا زدن خطبای انقلابی است.
البته، زدن نیروهای انقلابی حوزه، توسط حامی تشکل دورهای اساتید حوزه، تعجب هم ندارد!
#نشست_اساتید
🦊 @antirobah
میگویند امام زین العابدینِ بیمار. نخیر؛ مقاومت، تشکل، ضربهزدن به بنی امیه، آماده کردن ذهنیت مردم برای انقلاب دوباره، از زمان امام سجاد شروع شد.
۵۹/۶/۱۴
🦊 @antirobah
🔰سید الشهداء- سلام الله علیه- همه چیزهای خودش را داد در راه، برای اسلام. مگر خون ما رنگینتر از خون سید الشهداست؟ ما چرا بترسیم از اینکه خون بدهیم یا از اینکه جان میدهیم؟
📅امام خمینی(ره) | ۳ آبان ۱۳۵۷
🦊 @antirobah
💬نگاه انجمن حجتیه نسبت به قیام عاشورا و مسأله عزاداری
🎙مصاحبهی خبرگزاری رسا با رضا اکبری آهنگر 👇👇👇
🌐 rasanews.ir/002mIT
🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ هیأت امام حسین (ع) جای دیوانهها نیست
🎙 رحیمپور ازغدی:
💬 قبل از انقلاب، دربار پهلوی پرچم سیاه به برخی هیأتها میداد که روی آن نوشته بود «جاوید شاه»! هزینه آنها را هم میداد و میگفت قمه بزنید!
💬 میگویند «اصلاً صحبتِ #عدالت و #مبارزه نیست، ما میخواهیم عشقمان را به امام حسین (ع) نشان بدهیم؛ ما دیوانهایم!» خب اگر دیوانهای، چرا میآیی هیأت؟ اینجا محل عزاست؛ دیوانه جایش در دیوانهخانه است.
💬 همه قدرتهای فاسد با هم متحد شدهاند و سرزمین مسلمانان را زیر پا گذاشتهاند و تو به جای مبارزه با آنها نشستهای و با قمه بر سر خودت میزنی؟ اگر راست میگویی سلاح بردار و در راه امام حسین (ع) بجنگ!
🦊 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| جریان شیرازی برای کمک مالی به هیئت ها چه شرطی می گذارد؟!
🎙حجت الاسلام احمد پناهیان
🦊 @antirobah
🔘شمر امروز نخست وزیر اسرائیل است.
⚫️ مرحوم شهید مطهری فریاد می کشید که: «والله بدانید شمر امروز نخست وزیر اسرائیل هست».
⚫️واقعاً هم همین است؛ ما شمر را لعنت می کنیم، برای اینکه ریشه شمری عمل کردن را در دنیا بکنیم؛ ما یزید و عبیدالله را لعنت می کنیم، برای اینکه با حاکمیّتِ یزیدی، حاکمیّتِ ظلمِ به مؤمنین در دنیا مقابله کنیم.
🎤 امام خامنه ای؛ ۱۳۸۶/۱۰/۱۹
🦊 @antirobah
⭕️ انحراف فکری در مدارس منتسب به انجمن حجتیه
علاوه بر وحدت ستیزی که در سالهای اخیر، مشی اصلی انجمنیها قرار گرفته، تفکر سکولاریستی و جدایی دین از سیاست که یکی از مهمترین انتقادات وارده به انجمن بوده در مدارس منتسب به #انجمن_حجتیه با روشهایی خاص و غیرمحسوس به دانشآموزان القا میشود. «اینها (انجمنحجتیه) با حضور در مدارس، گفتمان سکولاریستی را رواج میدهند. برای مثال آنها با روایتی از امام صادق(ع) اینگونه القا میکنند که آن حضرت بازی شطرنج را جایز ندانستهاند و سپس به فتوایی از امام خمینی(ره) مبنی بر جایز بودن شطرنج اشاره میکنند و بدون توجه به بحث مقتضیات زمان و مکان و موضوع اجتهاد و فتوا، ذهن دانشآموزان را منحرف میکنند.
انحراف از بحث مهدویت و قرائت انفعالی از مفهوم انتظار که به مشی #سیاستگریزی انجمنیها باز میگردد، از دیگر انحرافات فکری است که در مدارس منتسب به انجمنحجتیه به دانشآموزان آموزش داده میشود.
«چقدر لطمه است برای جمهوری اسلامی که کسی نماز بخواند، روزه بگیرد، برای امام زمان(عج) جانفشانی کند اما برای سربازان امام زمان از حیث سیاسی و اجتماعی دل نسوزاند و چقدر بد میشود اگر اینها بچههای خانواده پولدار، متدین و باشخصیت باشند. در مدارسی که تحت سلطه فکری انجمنحجتیه، است بچهها از لحاظ فکر سیاسی-اجتماعی کاملاً تخریب و بیاستفاده میشوند.»(1)
📚1. «فضای مدارس غیرانتفاعی دست حجتیه است»، گفتگوی فریدالدین حدادعادل با خبرگزاری دانشجو(ایسنا) 19/08/1392.
/فرق و ادیان
🦊 @antirobah
■حجت الاسلام قرائتی:
در یکی از شهرها با وجود توصیه های مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمهزنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست برنمیداشتند. به ما گفتند به آنجا برویم و آنها را از این کار باز داریم . ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی میآید و مردم ما را در تلویزیون دیده بودند، در مسجد جمع شدند.
وقتی وارد شدم گفتند: آقای قرائتی آمده ای برای قمهزنی بگویی.
گفتم: شغل من چیست؟
گفتند: تو معلم قرآن هستی.
گفتم: به عنوان معلم قرآن قبولم دارید؟
گفتند: بله قبولت داریم ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو .
▪️من روی تخته نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم - یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» (1)؛ «ای کسانی که ایمان آوردهاید! "راعنا" نگویید، بلکه بگویید: "انظرنا".» و بعد توضیح دادم که:
«یا ایها الذین آمنوا» یعنی: ای مؤمنین .
«لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»
یعنی: راعنا نگویید بلکه انظرنا بگویید. راعنا نگویید یعنی چه؟ این قصه ای دارد و قصه اش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا، یعنی مراعات ما را هم بکن .
یعنی آرامتر صحبت کن یا به این طرف و آن طرف نگاه کن .
این کلمه راعنا مثل کوکو است که هم میشود آن را با سیب زمینی درست کرد و هم با سبزی.
«راعنا» را هم میشود از ریشه «رعی» گرفت و هم از ریشه «رعن». اگر از «رعی» گرفته شود به معنای «مراعات ما را بکن» است، ولی اگر از ریشه «رعن» گرفته شود، رعونت به معنای خر کردن است !!؟؟و «راعنا» یعنی «خرمان کن.»!
وقتی که مسلمانان میگفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن» را اراده میکردند، ولی یهودیها از این کلمه استفاده کرده و گفتند:
مسلمانها به پیغمبرشان میگویند خرمان کن. در اینجا آیه نازل شد که:
«یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»؛
«ای کسانی که ایمان آورده اید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.»
یعنی کلمه ای را که دشمن از آن سوء استفاده میکند به کار نبرید .!!
▪️بعد از این که این آیه را تفسیر کردم، گفتم: شما که قمه میزنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را میکنید، ولی تلویزیون کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته است که شیعه ها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده میکند
■ این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده میکرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث به مسلمانان آن روز و امروز هشدار میدهد که:
■ از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده میکند پرهیز کنید. پس چون امروز دشمنان از قمه زنی شما سوء استفاده میکنند، شما دیگر قمه نزنید.
گفتند: حالا فهمیدیم و دیگر قمه نمی زنیم.!
📚مجله مبلغان، شماره 39
🦊 @antirobah
⚡️اهانت دوباره شارلی ابدو به ساحت مقدس حضرت رسول(ص) و سکوت سهمگین حوزه های علمیه
اخیرا نشریه فکاهی نویس منحوس شارلی ابدو، کاریکاتورهای موهنی علیه رسول رحمت منتشر کرده که احساسات میلیونها مسلمان را جریحه دار کرده است.
پیش از این نیز اقدامات شیطانی مشابهی از سوی این رسانه صورت گرفته بود که در ایران روزنامه مشاور رسانه ای فعلی روحانی #محمد_قوچانی نیز با تیتر (من شارلی ابدو هستم) از این اقدام شیطانی حمایت کرده بود و همین موجب توقیف روزنامه و محکومیت عوامل آن شد.
در دفعات پیشین گرچه در حوزه های علمیه نیز اجمالا موضع گیری خوبی صورت گرفت اما به هیچ وجه مقابله متناسب با این اقدام را شاهد نبودیم.
خصوصا جریان های سکولار حوزوی در سکوت محض با این سنخ پدیده ها مواجه شدند؛ که از آن جمله می توان به سکوت مرگبار آنان در مقابل #قرآن_سوزی اشاره کرد.
این اقدامات منفعالانه را مقایسه کنید با برخوردهای محکم و قاطع و جریان ساز برخی بزرگان شیعه از جمله صدور حکم ارتداد برای سلمان رشدی.
مرور حوادث تاریخی اثبات می کند که جریان سکولار حوزوی علیرغم ادعای شعائرگرایی و هویت اندیشی، در هنگامه خطر و در مقام دفاع از ساحت مقدس اهل خاندان عصمت(علیهم السلام)، نوعا در کنج عافیت خزیده و حاضر نیست کمترین هزینه ای در این جهت بدهد.
با وجود فراگیر شدن رسانه های جمعی و امکان بازنشر سهل الوصول مواضع رجال حوزوی هیچ بهانه ای برای کوتاهی در این امر مهم وجود ندارد لذا
امید است با تدبیر بزرگان قم، اینبار پاسخی درخور و منسجم به این قبیل تحرکات شیطانی داده شود و حوزه مقدسه قم پرچم دار دفاع از حریم و حیثیت مقدس پیامبر رحمت(ص) باشد.
📝روزنه
🦊 @antirobah
آنتی روباه
⚡️اهانت دوباره شارلی ابدو به ساحت مقدس حضرت رسول(ص) و سکوت سهمگین حوزه های علمیه اخیرا نشریه فکاهی
تذنیب
گرچه صرف موضع گیری و صدور بیانیه و اعلامیه هم مغتنم و قابل تقدیر است اما
هتاکی های اینچنینی، #اقدام_متقابل_متناسب می خواهد
متولیان مذهبی و رجال حوزوی باید تا دیر نشده در دفاع از ساحت مقدس رسول الله(ص) کاری بکنند.
بیانیه های آتشین که بیشتر مصرف داخلی دارد را همین طلاب جوان هم بلدند صادر کنند....
صدای اعتراض روحانیت شیعه باید در جهان طنین انداز شود و آنقدر برای دشمن پرهیزینه باشد که #بازدارندگی داشته باشد.
📝روزنه
🦊 @antirobah
ازقیام امام حسین (ع) درس گرفته که قیام نبوده، خود امام حسین(ع) گفتن من قیام کردم اینا میگن نه خروج کرد چون یزید گفته!
التقاط حق و باطل در طول تاریخ در بهترین حالت از سیف السلام ها زبیر ساخته و در بدترین حالت از سردار جانباز علی (ع) شمر. و انتهای دیوار بی طرفی جز بیشرفی نیست!
📝سید هانی هاشمی
🦊 @antirobah
🔰حسن رحیم پور ازغدی: کشوری که در قلب، اسمِ حسین را دارد، فرهنگِ عاشورا را دارد، باید در زیست و فرهنگ الگوی جهان شود.
🦊 @antirobah
#قرآن
سؤال خبرنگاری در بیروت از مکرون: چرا اهانت «شارلی ابدو» علیه پیامبراسلام (ص) را محکوم نکردید؟
مکرون: فرانسه کشوری آزاد است و این کار درچارچوب آزادی بیان است.
خبرنگار: پس چرا انکار هلوکاست، زندان، جریمه نقدی و محرومیت ازحقوق شهروندی وخدمات اجتماعی بدنبال دارد؟
مکرون: فقط سکوت!
📝حمید رسایی
🦊 @antirobah
Mirza-3.mp3
3.5M
🎙سخنرانی
حجتالاسلام والمسلمین میرزامحمدی
مردم کوفه هم #منتظر بودند.
🦊 @antirobah
💠 قرآن را از کتاب درسی بچهها حذف کردند تا بیشتر از این نگاههای ایدئولوژیک پیدا نکنند و با دلی آرام و قلبی مطمئن ذهنشان درگیر فساد شود.
#سند_2030
#بوی_ماه_مهر
🦊 @antirobah
💠انجمن حجتیه و انتظار
✍یکی از اصول جریان انجمنحجتیه، عدم دخالت در سیاست و بیتفاوتی به چیزی است که در جامعه رخ میدهد؛ با این تفکر که امامزمان(عج) #ظهور خواهند کرد و همه چیز درست خواهد شد و عدل و داد در جهان گسترده میشود، پس لزومی ندارد که حکومت تشکیل شود و زمینهسازی خاصی صورت پذیرد.
↙️در حالیکه: «بايد زمينه را آماده كنى تا آن بزرگوار بتواند بيايد و در آن زمينه آماده، اقدام فرمايد. از صفر كه نمىشود شروع كرد! جامعهاى مىتواند پذيراى مهدى موعود ارواحنافداه باشد كه در آن آمادگى و قابليت باشد، والّا مثل انبيا و اولياى طول تاريخ مىشود.
❓چرا اميرالمؤمنين علىبنابىطالب عليهالصّلاةوالسّلام در زمان خودش؛ در همان مدت كوتاه حكومت با آن قدرت الهى، با آن علم متصل به معدن الهى، با آن نيروى اراده، با آن زيبايیها و درخشندگیهايى كه در شخصيت آن بزرگوار وجود داشت و با آن توصيههاى پيامبر اكرم درباره او - نتوانست ريشه بدى را بخشكاند؟
✳️پس مىشود زمينهها را فراهم كرد. وقتى چنين زمينههايى انشاءاللَّه گسترش پيدا كند، زمينه ظهور حضرت بقيةاللَّه ارواحنافداه نيز پديد مىآيد و مسئله مهدويت - اين آرزوى ديرين بشر و مسلمين - تحقق مىيابد.»(1)
🔹پینوشت:
1. بيانات مقام معظم رهبری(مدظلهالعالی) در ديدار با اقشار مختلف مردم، 25/9/1376
🦊 @antirobah
آنتی روباه
💠انجمن حجتیه و انتظار ✍یکی از اصول جریان انجمنحجتیه، عدم دخالت در سیاست و بیتفاوتی به چیزی است که
⭕️قرائت مذموم انجمن حجتیه از مفهوم انتظار
بسیاری از روشنفکران و فعالان سیاسی نسبت به قرائت #انجمن_حجتیه از مفهوم انتظار انتقاد وارد کردهاند.حسین تاجری نسب نویسنده کتاب «انتظار، بذر انقلاب» مینویسد:
«گروهی - دانسته یا نادانسته - این چشم به راهی را مایه رکود و عقبماندگی عنوان کرده و میپندارند که شیعه، باید از هر تلاشی اصلاحی و هر کوشش انقلابی دست بشوید و در برابر زور و ستم،خاموشی سکوت پیش گیرد و بسان مردگان زنده نما، در تابوت #انتظار دراز کشد»(1)
📚1.تاجری،حسین،انتظار،بذر انقلاب، صص35-36.
🦊 @antirobah
💥بیبیسی دوست دارد کدام هیأت برویم؟
🖇خط خبری بیبیسی و رسانههای همسوی او معلوم هست؛ ولی در گزارشهای اخیر بیبیسی درباره عزاداری محرم امسال در ایران چند نکته نهفته است:
حدود دو هفته هست که بیبیسی برای اعلام آمار کرونا در ایران از یکسری عکسهایی استفاده میکند که عامدانه در راستای تخریب عزاداری محرم به کار برده میشوند.
جالب اینجاست در بسیاری از عکسها هیأتهایی مورد هجوم و تخریب قرار میگیرند که انقلابی هستند یا به انقلابی بودن معروفند و دستورات بهداشتی را کاملاً رعایت کردند.
در این میان هیچ نام و نشانی از هیأتهای جریان شیرازی نیست. مقلدین و فریفتگان این جریان به هیچوجه قائل به رعایت کردن دستورات بهداشتی نبودهاند و بارها زاویهدار بودن خود را با انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید در جلسات عمومی اعلام کردند. با اینکه مسائل بهداشتی در این جلسات رعایت نمیشود، هیچ پوشش رسانهای برای تخریب عزاداریهای به این شکل، توسط بیبیسی و همدستانش صورت نگرفته.
از طرفی یکسری مجالس را با برنامهریزی قبلی برای خوراک رسانهای علیه مذهب تشیع، تدارک دیدند.
پروژهی حمایت از این جریان توسط بیبیسی، بعد از فتنه ۸۸ خود را نشان داد و در زمستان سال ۹۶ بر سر دستگیری حسین شیرازی (پسر و رئیس دفتر صادق) به اوج خودش رسید.
بدیهیست که رسانههای اینتلیجنس سرویس به دنبال تخریب عزاداری سیدالشهداء مخصوصاً مجالسی که گوش به فرمان ولی امر مسلمین دادند، هستند. نکتهی اصلی این است که چرا از مجالس شیرازیها به طور مستقیم و غیرمستقیم حمایت میشود؟!
#تشیع_انگلیسی
🦊 @antirobah