آنتی روباه
📜 #درس_های_عاشورایی 4️⃣ ◾️ نجات بخش تاریخ ▪️ وسعت نجاتبخشی ماجرای امام حسین علیهالسلام چقدر بو
📜 #درس_های_عاشورایی 5️⃣
◾️ مبارز غریب
▪️ حتی بزرگان بنیهاشم هم جرات فریاد زدن به نام امام حسین علیهالسلام را نداشتند!
#خط_را_گم_نکنیم
🐱 @antirobah
آنتی روباه
1⃣نمونههايي از تحريفات تاریخ در بیان مادحین 🗒يکي از قضايايي که همه ما شنيدهايم [اين است ک
2⃣نمونههایي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین
✅درباره اين ماجرا که قاصدي از قاصدهاي کوفه براي اباعبداللَّه نامه آورده بود اينطور نقل کردهاند- يعني اينطور بستهاند، تحريف و جعل کردهاند- که آمد خدمت آقا جواب خواست، آقا فرمود: سه روز ديگر بيا از من جواب بگير. سه روز ديگر که سراغ گرفت، گفتند آقا امروز عازم به رفتناند. اين هم گفت: پس حالا که آقا بيرون ميروند، من بروم جلال و کوکبه پادشاه حجاز را ببينم که چگونه است؟
✅رفت ديد آقا خودشان روي يک کرسي مثلًا مرصّعي نشستهاند، بني هاشم روي کرسيهاي چنين و چنان نشستهاند، بعد محملها و عَماريهايي آوردند، چه حريرها، چه ديباجها، چه چيزها در آنجا بود! بعد مخدرات را آوردند با چه احترامي سوار اين محملها کردند. اينها را ميگويند و ميگويند، بعد ميگويند اما عصر روز يازدهم اينها که چنين محترمانه آمدند، آن وقت ديگر چه حالي داشتند!.
✅حاجي نوري ميگويد: اين حرفها يعني چه؟! اين تاريخ است، امام حسين در حالي که بيرون آمد اين آيه را ميخواند: «فَخَرَجَ مِنْها خائِفاً يتَرَقَّبُ» «1» يعني خودش را در اين بيرون آمدن تشبيه ميکرد به موسي بن عمران در وقتي که از فرعون فرار ميکرد و [از شهر] بيرون ميآمد «قالَ عَسي رَبّي أَنْ يهْدِيني سَواءَ السَّبيلِ» «2».
✅يک قافله بسيار بسيار سادهاي حرکت کرده بود. مگر عظمت ابا عبداللَّه به اين است که يک کرسي مثلا زرّين برايش گذاشته باشند؟ يا عظمت خاندان او به اين است که سوار محملهايي شده باشند که آنها را از ديباج و حرير پوشانده باشند، اسبهايشان چطور باشد، شترهايشان چطور باشد، نوکرهايشان چطور باشند؟! کجا بوده يک چنين چيزهايي؟!.
(1). قصص/ 21.
(2). قصص/ 22.
📚 شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۶۴ و ۶۵•
#خط_را_گم_نکنیم
#حماسه_حسینی
🐱 @antirobah
6.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید| حربههای نخنما
✖️سخنان دکتر #حسن_عباسی درباره عمامههای انگلیسی و تکفیریان وهابی
#خط_را_گم_نکنیم
#تشیع_انگلیسی
🐱 @antirobah
🔰 از شور تا شعور یک قدم تا فرهنگ پیشرو
🔻 #فرهنگ پیرو همواره دست به دامان اندیشه این و آن است و از خود چیزی ندارد. نمیتواند خود را با زمانه خویش تطبیق دهد و در گستره زمان و مکان گیر میکند و در دالان مارپیچ سکوت متهم به فراموشی میشود و دیگر کسی از او یاد نمیکند. اما فرهنگ پیشرو به خاطر غنای ادبیات اعتقادیاش همواره این توان را دارد که با ادبیات جدید شکل بگیرد و مردم را در کنار خویش نگاه دارد.
🔹 شیعه دو نقطه و دو قله مرتف و دارد، یکی امام حسین علیه السلام و دیگری مهدویت! گذشته سرخ و آینده سبز در کنار همدیگر معنا پیدا میکند. آنچه که از گذشته به درستی برای ما منتقل شود، آینده را به نیکی خواهد ساخت. اگر تنها شدن امام حسین(ع) را درست متوجه نشویم، قطعا حضرت حجت(عجل) نیز هنگامه نبرد تنها خواهد ماند.
🔸 اینجا معلوم میشود که چرا باید ادبیات عاشورا و ظهور دستخوش تحریف قرار گیرد. اگر ادبیات شرعی و عرفی فرهنگ عاشورا را در کنار همدیگر بگذاریم و از #بدعت ها فاصله بگیریم، قطعا به نقطهای خواهیم رسید که امام حسین(ع) خود را فدای آن کرد. یعنی رسیدن به اسلام ناب محمدی که به دور از قرائتهای مختلف، تنها قرائت قرآن و سیره را میپذیرد و لاغیر.
✔️ بدون شک زمانی که متفکرین شیعی جایی در اندیشه شیعیان پیدا نکنند و به جای تفکر که نتیجه اجتماعیاش فرهنگ است و برساخت بیرونیاش تمدن و شیوه زیستن انسانها میشود، احساسات بیرون از عقیده و اندیشه را پایدار سازد، قطعا ضمیر روشنی پیدا نخواهد شد تا همراهی کند و جریان حق بدون سپر میشود و در کمینگاههای مختلف و نبردهای حساس روز نمیتواند موضع مناسب نشان دهد.
💢 خط لعن آیت الله مطهری و خوشوقت از همین جا رشد پیدا میکند که بدون مطالعه و اندیشه در اصل داستان و صرف یک بحث خطی دست به توهین میزنند و اندیشه شیعی را به سمت تصوف از طرفی و تکفیر از طرف دیگر میکشانند. وقتی احساسات برنامه گرده منطق سوار باشد، بدون شک دیگر سیره عملی اهل بیت(ع) هم به کنار کشیده میشود.
#خط_را_گم_نکنیم
#آنتی_روباه
📌 @ponezs
🐱 @antirobah
🔆حضرت امام خامنهای(حفظه الله):
⚠️ما تشیعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش #لندن است قبول نداریم؛ این تشیعی نیست که ائمه(ع) آن را ترویج کردند و آن را خواستند. تشیعی که بر پایه ایجاد #اختلاف، بر پایه تمهید و صافکردن جاده برای حضور دشمنهای اسلام است، این تشیع، تشیع نیست؛ این #انحراف است. ۱۳۹۴/۴/۲۶
#خط_را_گم_نکنیم
#تشیع_انگلیسی
🦊 @antirobah
• غریبیِ پدر را می زدی فریاد با گریه
• گلویت غرق خون شد تا نماند هیچ ابهامی
• گلویت از زبانت زودتر واشد، نمی بینم
• سرآغازی از این بهتر، از این بهتر سرانجامی
#روضه
🦊 @antirobah
آنتی روباه
🎥 #ببینید: در میان انواع عزاداری (گریه، سینه زنی، دسته عزا و ...) کدامیک فضیلت بیشتری دارد؟ 4⃣ قسمت
38.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید: آیا طرح مباحث دیگر (اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و ...) در مجالس عزاداری سیدالشهداء (علیه السلام) کار صحیحی است؟
5️⃣ قسمت پنجم از مجموعه تصویری #درمسیرحسین (علیهالسلام)
#خط_را_گم_نکنیم
🦊 @antirobah
40.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 مستند سنت یا بدعت (بخش اول)
🔹 چیزی که شاید سالها به دنبالش بودید. برای دیدن سه قسمت کامل این مستند به کانال #پونز بیایید.
🔹 در هر هیئتی که هستید، امر به معروف کنید، تذکر بدهید و بی تفاوت رد نشوید. به حرمت عاشورا کاری کنیم که امام حسین ازمان راضی باشد.
#خط_را_گم_نکنیم
📌 @ponezs
🦊 @antirobah
آنتی روباه
🔹 مستند سنت یا بدعت (بخش اول) 🔹 چیزی که شاید سالها به دنبالش بودید. برای دیدن سه قسمت کامل این مست
1⃣مستند سنت یا بدعت «بخش اول»
🌐https://eitaa.com/ponezs/4055
2⃣مستند سنت یا بدعت «بخش دوم»
🌐https://eitaa.com/ponezs/4056
3⃣مستند سنت یا بدعت «بخش سوم»
🌐https://eitaa.com/ponezs/4058
#خط_را_گم_نکنیم
🦊 @antirobah
آنتی روباه
2⃣نمونههایي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین ✅درباره اين ماجرا که قاصدي از قاصدهاي کوفه براي اباعبد
3⃣نمونههایي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین
💠يکي از معروف ترين قضايا که حتي يک تاريخ به آن گواهي نميدهد، قصه ليلا مادر حضرت علي اکبر است. البته ايشان مادري به نام ليلا داشتهاند، ولي يک مورخ نگفته است که ليلا در کربلا بوده است.
💠اما چقدر ما روضه ليلا و علي اکبر خوانديم، روضه آمدن ليلا به بالين علي اکبر! حتي من در قم در مجلسي که به نام آية اللَّه بروجردي تشکيل شده بود، البته خود ايشان نبودند، همين روضه را شنيدم که علي اکبر رفت به ميدان، حضرت به ليلا فرمود: از جدم شنيدم که دعاي مادر در حق فرزند مستجاب است، برو در فلان خيمه خلوت، موهايت را پريشان کن و در حق فرزندت دعا کن، بلکه خداوند اين فرزند را سالم به ما برگرداند!.
💠اصلًا ليلايي در کربلا نبوده. بعلاوه اين منطق منطق حسين نيست. منطق حسين در روز عاشورا منطق جانبازي است. درباره علي اکبر تمام مورخين نوشتهاند که درباره هرکس که آمد اجازه خواست، اگر به نحوي ميشد حضرت عذري برايش ذکر کند ذکر ميکرد الّا براي علي اکبر «فَاسْتَأْذَنَ اباهُ فَأَذِنَ لَهُ»يعني تا اجازه خواست، گفت: برو.
💠حالا چه شعرها [خوانده ميشود:]
خيزاي بابا از اين صحرا رويم
نک به سوي خيمه ليلا رويم
مطلبي الآن يادم افتاد، آن خيلي عجيب بود. چند سال پيش در همين تهران، در منزل يکي از علماي بزرگ اين شهر، يکي از اهل منبر روضه ليلا خواند.
💠يک چيزي من آنجا شنيدم که به عمرم نشنيده بودم. گفت وقتي که حضرت ليلا رفت در آن خيمه و موهايش را پريشان کرد، بعد نذر کرد که اگر خدا علي اکبر را سالم به او برگرداند و در کربلا کشته نشود، از کربلا تا مدينه ريحان بکارد! (سيصد فرسخ راه است.) اين را گفت، يکمرتبه زد زير آواز: «نَذْرٌ عَلَي لَإنْ عادوا وَ انْ رَجَعوا- لَأَزْرَعَنَّ طَريقَ الطَّفِّ رَيحاناً» (من نذر کردم که اگر اينها برگردند، راه طفّ را ريحان بکارم.)
💠اين بيشتر براي من اسباب تعجب شد که اين شعر عربي از کجا پيدا شد؟ بعد رفتيم دنبالش گشتيم، ديديم اين طفّي که در اين شعر آمده کربلا نيست، «طف» آن سرزميني بوده که ليلا [معشوق] مجنون عامري، همين عاشق معروف، در آن سرزمين سکونت ميکرده و اين شعر از مجنون است براي ليلي، و اين آدم اين شعر را براي ليلاي مادر علي اکبر و براي کربلا ميخوانْد.
💠آخر اگر يک مسيحي يا يک يهودي يا يک آدم لامذهب در آنجا باشد، او که نميفهمد که اينها را اين بابا از خودش جعل کرده؛ ميگويد تاريخ اينها چه مزخرفاتي دارد! العياذباللَّه اينها زنهايشان شعور نداشتند؟ «نذر ميکنم از کربلا تا مدينه ريحان بکارم» يعني چه؟!
📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۶۵ و ۶۶•
#خط_را_گم_نکنیم
#حماسه_حسینی
🦊 @antirobah
آنتی روباه
🎥 #ببینید: آیا طرح مباحث دیگر (اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و ...) در مجالس عزاداری سیدالشهداء (علیه السلا
13.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید: برخی مطالبی که در مجلس عزا بیان میشود یا اثبات نشده یا از منابع ضعیف نقل میشود، وظیفه ما در قبال اینها چیست؟
6⃣ قسمت ششم از مجموعه تصویری #درمسیرحسین (علیهالسلام)
#خط_را_گم_نکنیم
🦊 @antirobah