آنتی روباه
1⃣نمونههايي از تحريفات تاریخ در بیان مادحین 🗒يکي از قضايايي که همه ما شنيدهايم [اين است ک
2⃣نمونههایي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین
✅درباره اين ماجرا که قاصدي از قاصدهاي کوفه براي اباعبداللَّه نامه آورده بود اينطور نقل کردهاند- يعني اينطور بستهاند، تحريف و جعل کردهاند- که آمد خدمت آقا جواب خواست، آقا فرمود: سه روز ديگر بيا از من جواب بگير. سه روز ديگر که سراغ گرفت، گفتند آقا امروز عازم به رفتناند. اين هم گفت: پس حالا که آقا بيرون ميروند، من بروم جلال و کوکبه پادشاه حجاز را ببينم که چگونه است؟
✅رفت ديد آقا خودشان روي يک کرسي مثلًا مرصّعي نشستهاند، بني هاشم روي کرسيهاي چنين و چنان نشستهاند، بعد محملها و عَماريهايي آوردند، چه حريرها، چه ديباجها، چه چيزها در آنجا بود! بعد مخدرات را آوردند با چه احترامي سوار اين محملها کردند. اينها را ميگويند و ميگويند، بعد ميگويند اما عصر روز يازدهم اينها که چنين محترمانه آمدند، آن وقت ديگر چه حالي داشتند!.
✅حاجي نوري ميگويد: اين حرفها يعني چه؟! اين تاريخ است، امام حسين در حالي که بيرون آمد اين آيه را ميخواند: «فَخَرَجَ مِنْها خائِفاً يتَرَقَّبُ» «1» يعني خودش را در اين بيرون آمدن تشبيه ميکرد به موسي بن عمران در وقتي که از فرعون فرار ميکرد و [از شهر] بيرون ميآمد «قالَ عَسي رَبّي أَنْ يهْدِيني سَواءَ السَّبيلِ» «2».
✅يک قافله بسيار بسيار سادهاي حرکت کرده بود. مگر عظمت ابا عبداللَّه به اين است که يک کرسي مثلا زرّين برايش گذاشته باشند؟ يا عظمت خاندان او به اين است که سوار محملهايي شده باشند که آنها را از ديباج و حرير پوشانده باشند، اسبهايشان چطور باشد، شترهايشان چطور باشد، نوکرهايشان چطور باشند؟! کجا بوده يک چنين چيزهايي؟!.
(1). قصص/ 21.
(2). قصص/ 22.
📚 شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۶۴ و ۶۵•
#خط_را_گم_نکنیم
#حماسه_حسینی
🐱 @antirobah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید| حربههای نخنما
✖️سخنان دکتر #حسن_عباسی درباره عمامههای انگلیسی و تکفیریان وهابی
#خط_را_گم_نکنیم
#تشیع_انگلیسی
🐱 @antirobah
🔰 از شور تا شعور یک قدم تا فرهنگ پیشرو
🔻 #فرهنگ پیرو همواره دست به دامان اندیشه این و آن است و از خود چیزی ندارد. نمیتواند خود را با زمانه خویش تطبیق دهد و در گستره زمان و مکان گیر میکند و در دالان مارپیچ سکوت متهم به فراموشی میشود و دیگر کسی از او یاد نمیکند. اما فرهنگ پیشرو به خاطر غنای ادبیات اعتقادیاش همواره این توان را دارد که با ادبیات جدید شکل بگیرد و مردم را در کنار خویش نگاه دارد.
🔹 شیعه دو نقطه و دو قله مرتف و دارد، یکی امام حسین علیه السلام و دیگری مهدویت! گذشته سرخ و آینده سبز در کنار همدیگر معنا پیدا میکند. آنچه که از گذشته به درستی برای ما منتقل شود، آینده را به نیکی خواهد ساخت. اگر تنها شدن امام حسین(ع) را درست متوجه نشویم، قطعا حضرت حجت(عجل) نیز هنگامه نبرد تنها خواهد ماند.
🔸 اینجا معلوم میشود که چرا باید ادبیات عاشورا و ظهور دستخوش تحریف قرار گیرد. اگر ادبیات شرعی و عرفی فرهنگ عاشورا را در کنار همدیگر بگذاریم و از #بدعت ها فاصله بگیریم، قطعا به نقطهای خواهیم رسید که امام حسین(ع) خود را فدای آن کرد. یعنی رسیدن به اسلام ناب محمدی که به دور از قرائتهای مختلف، تنها قرائت قرآن و سیره را میپذیرد و لاغیر.
✔️ بدون شک زمانی که متفکرین شیعی جایی در اندیشه شیعیان پیدا نکنند و به جای تفکر که نتیجه اجتماعیاش فرهنگ است و برساخت بیرونیاش تمدن و شیوه زیستن انسانها میشود، احساسات بیرون از عقیده و اندیشه را پایدار سازد، قطعا ضمیر روشنی پیدا نخواهد شد تا همراهی کند و جریان حق بدون سپر میشود و در کمینگاههای مختلف و نبردهای حساس روز نمیتواند موضع مناسب نشان دهد.
💢 خط لعن آیت الله مطهری و خوشوقت از همین جا رشد پیدا میکند که بدون مطالعه و اندیشه در اصل داستان و صرف یک بحث خطی دست به توهین میزنند و اندیشه شیعی را به سمت تصوف از طرفی و تکفیر از طرف دیگر میکشانند. وقتی احساسات برنامه گرده منطق سوار باشد، بدون شک دیگر سیره عملی اهل بیت(ع) هم به کنار کشیده میشود.
#خط_را_گم_نکنیم
#آنتی_روباه
📌 @ponezs
🐱 @antirobah
🔆حضرت امام خامنهای(حفظه الله):
⚠️ما تشیعی را که مرکز و پایگاه تبلیغاتش #لندن است قبول نداریم؛ این تشیعی نیست که ائمه(ع) آن را ترویج کردند و آن را خواستند. تشیعی که بر پایه ایجاد #اختلاف، بر پایه تمهید و صافکردن جاده برای حضور دشمنهای اسلام است، این تشیع، تشیع نیست؛ این #انحراف است. ۱۳۹۴/۴/۲۶
#خط_را_گم_نکنیم
#تشیع_انگلیسی
🦊 @antirobah
• غریبیِ پدر را می زدی فریاد با گریه
• گلویت غرق خون شد تا نماند هیچ ابهامی
• گلویت از زبانت زودتر واشد، نمی بینم
• سرآغازی از این بهتر، از این بهتر سرانجامی
#روضه
🦊 @antirobah
آنتی روباه
🎥 #ببینید: در میان انواع عزاداری (گریه، سینه زنی، دسته عزا و ...) کدامیک فضیلت بیشتری دارد؟ 4⃣ قسمت
38.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید: آیا طرح مباحث دیگر (اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و ...) در مجالس عزاداری سیدالشهداء (علیه السلام) کار صحیحی است؟
5️⃣ قسمت پنجم از مجموعه تصویری #درمسیرحسین (علیهالسلام)
#خط_را_گم_نکنیم
🦊 @antirobah
40.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 مستند سنت یا بدعت (بخش اول)
🔹 چیزی که شاید سالها به دنبالش بودید. برای دیدن سه قسمت کامل این مستند به کانال #پونز بیایید.
🔹 در هر هیئتی که هستید، امر به معروف کنید، تذکر بدهید و بی تفاوت رد نشوید. به حرمت عاشورا کاری کنیم که امام حسین ازمان راضی باشد.
#خط_را_گم_نکنیم
📌 @ponezs
🦊 @antirobah
آنتی روباه
🔹 مستند سنت یا بدعت (بخش اول) 🔹 چیزی که شاید سالها به دنبالش بودید. برای دیدن سه قسمت کامل این مست
1⃣مستند سنت یا بدعت «بخش اول»
🌐https://eitaa.com/ponezs/4055
2⃣مستند سنت یا بدعت «بخش دوم»
🌐https://eitaa.com/ponezs/4056
3⃣مستند سنت یا بدعت «بخش سوم»
🌐https://eitaa.com/ponezs/4058
#خط_را_گم_نکنیم
🦊 @antirobah
آنتی روباه
2⃣نمونههایي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین ✅درباره اين ماجرا که قاصدي از قاصدهاي کوفه براي اباعبد
3⃣نمونههایي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین
💠يکي از معروف ترين قضايا که حتي يک تاريخ به آن گواهي نميدهد، قصه ليلا مادر حضرت علي اکبر است. البته ايشان مادري به نام ليلا داشتهاند، ولي يک مورخ نگفته است که ليلا در کربلا بوده است.
💠اما چقدر ما روضه ليلا و علي اکبر خوانديم، روضه آمدن ليلا به بالين علي اکبر! حتي من در قم در مجلسي که به نام آية اللَّه بروجردي تشکيل شده بود، البته خود ايشان نبودند، همين روضه را شنيدم که علي اکبر رفت به ميدان، حضرت به ليلا فرمود: از جدم شنيدم که دعاي مادر در حق فرزند مستجاب است، برو در فلان خيمه خلوت، موهايت را پريشان کن و در حق فرزندت دعا کن، بلکه خداوند اين فرزند را سالم به ما برگرداند!.
💠اصلًا ليلايي در کربلا نبوده. بعلاوه اين منطق منطق حسين نيست. منطق حسين در روز عاشورا منطق جانبازي است. درباره علي اکبر تمام مورخين نوشتهاند که درباره هرکس که آمد اجازه خواست، اگر به نحوي ميشد حضرت عذري برايش ذکر کند ذکر ميکرد الّا براي علي اکبر «فَاسْتَأْذَنَ اباهُ فَأَذِنَ لَهُ»يعني تا اجازه خواست، گفت: برو.
💠حالا چه شعرها [خوانده ميشود:]
خيزاي بابا از اين صحرا رويم
نک به سوي خيمه ليلا رويم
مطلبي الآن يادم افتاد، آن خيلي عجيب بود. چند سال پيش در همين تهران، در منزل يکي از علماي بزرگ اين شهر، يکي از اهل منبر روضه ليلا خواند.
💠يک چيزي من آنجا شنيدم که به عمرم نشنيده بودم. گفت وقتي که حضرت ليلا رفت در آن خيمه و موهايش را پريشان کرد، بعد نذر کرد که اگر خدا علي اکبر را سالم به او برگرداند و در کربلا کشته نشود، از کربلا تا مدينه ريحان بکارد! (سيصد فرسخ راه است.) اين را گفت، يکمرتبه زد زير آواز: «نَذْرٌ عَلَي لَإنْ عادوا وَ انْ رَجَعوا- لَأَزْرَعَنَّ طَريقَ الطَّفِّ رَيحاناً» (من نذر کردم که اگر اينها برگردند، راه طفّ را ريحان بکارم.)
💠اين بيشتر براي من اسباب تعجب شد که اين شعر عربي از کجا پيدا شد؟ بعد رفتيم دنبالش گشتيم، ديديم اين طفّي که در اين شعر آمده کربلا نيست، «طف» آن سرزميني بوده که ليلا [معشوق] مجنون عامري، همين عاشق معروف، در آن سرزمين سکونت ميکرده و اين شعر از مجنون است براي ليلي، و اين آدم اين شعر را براي ليلاي مادر علي اکبر و براي کربلا ميخوانْد.
💠آخر اگر يک مسيحي يا يک يهودي يا يک آدم لامذهب در آنجا باشد، او که نميفهمد که اينها را اين بابا از خودش جعل کرده؛ ميگويد تاريخ اينها چه مزخرفاتي دارد! العياذباللَّه اينها زنهايشان شعور نداشتند؟ «نذر ميکنم از کربلا تا مدينه ريحان بکارم» يعني چه؟!
📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۶۵ و ۶۶•
#خط_را_گم_نکنیم
#حماسه_حسینی
🦊 @antirobah
آنتی روباه
🎥 #ببینید: آیا طرح مباحث دیگر (اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و ...) در مجالس عزاداری سیدالشهداء (علیه السلا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید: برخی مطالبی که در مجلس عزا بیان میشود یا اثبات نشده یا از منابع ضعیف نقل میشود، وظیفه ما در قبال اینها چیست؟
6⃣ قسمت ششم از مجموعه تصویری #درمسیرحسین (علیهالسلام)
#خط_را_گم_نکنیم
🦊 @antirobah
آنتی روباه
3⃣نمونههایي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین 💠يکي از معروف ترين قضايا که حتي يک تاريخ به آن گواهي ن
4⃣نمونههايي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین
🔘ميگويند: در همان گرماگرم روز عاشورا که ميدانيم مجال نماز خواندن هم نبود و امام نماز خوف خواند «1»، امام فرمود حجله عروسي راه بیاندازيد، من ميخواهم عروسي قاسم را با يکي از دخترهايم، لااقل شبيهش هم شده، در اينجا ببينم.
🔘(حالا قاسم يک بچه سيزده ساله است.) چرا؟ آخر آرزو دارم، آرزو را که نميتوانم به گور ببرم. شما را به خدا ببينيد، يک حرفي است که اگر به زن دهاتي بگويي، به او برميخورد. گاهي از يک افراد خيلي سطح پايين [ميشنويم که] من آرزو دارم عروسي پسرم را ببينم، عروسي دخترم را ببينم.
🔘حالا در يک چنين گرماگرم زدوخورد که مجال نماز خواندن نيست، ميگويند حضرت فرمود که من در همين جا ميخواهم دخترم را براي پسر برادرم عقد کنم و يک شکل عروسي هم شده است در اينجا راه بياندازم. يکي از چيزهايي که از تعزيه خوانيهاي قديم ما هرگز جدا نميشد، عروسي قاسم بود، قاسم نوکدخدا، يعني نوداماد، قاسم نوداماد؛ درصورتي که اين قضيه در هيچ کتابي از کتابهاي تاريخي معتبر وجود ندارد.
🔘اين مرد عالم، حاجي نوري، ميگويد: اول کسي که اين [قضيه] را در کتابش نوشته است، ملاحسين کاشفي بوده در کتابي به نام «روضة الشهداء» و اصل قضيه دروغ و صددرصد دروغ است. سبحان اللَّه! گفت:
بس که ببستند بر او برگ و ساز
گر تو ببيني نشناسيش باز
اگر سيدالشهدا عليه السلام بيايد و ببيند (او در عالم معنا که ميبيند، اگر در عالم ظاهر هم بيايد ببيند) چه ميبيند؟
🔘ميبيند ما براي او اصحاب و ياراني ذکر کردهايم که او اصلًا يک چنين اصحاب و ياراني نداشته است. مثلًا در کتاب مُحرِق القلوب- که اتفاقاً نويسندهاش عالم و فقيه بزرگي است ولي در اين موضوعات اطلاع نداشته- نوشته است يکي از اصحابي که در روز عاشورا از زير زمين جوشيد هاشم مرقال بود و يک نيزه هجده ذرعي هم دستش بود. آخر يک کسي هم گفته بود سنان ابن أنس که به قول بعضي سر امام حسين را بريد (بيشتر هم ميگويند او سر حضرت را بريد) نيزهاي داشت که شصت ذرع بود.
🔘گفتند آخر نيزه شصت ذرعي که نميشود! گفت خدا از بهشت برايش فرستاده بود! محرق القلوب نوشته است که هاشم بن عتبه مرقال با نيزه هجده ذرعي پيدا شد. درحالي که اين هاشم بن عتبه از اصحاب حضرت امير بوده و در بيست سال پيش کشته شده بود. براي امام حسين ياراني ذکر ميکنيم که نداشته است.
👈(1). حتي دو نفر از اصحاب آمدند خودشان را براي امام سپر قرار دادند که امام بتوانند اين دو رکعت نماز خوف را بخوانند. (نماز خوف يعني همين نماز فريضه را به صورت قصر ميخوانند.) قطعاً امام با عجله هم ميخواندهاند. تا امام اين دو رکعت نماز را خواندند، اين دو نفر در اثر تيرهاي پياپي که ميآمد، از پا درآمدند. مجالي براي نماز خواندن به اينها نميدادند.
📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۶۶ و ۶۷•
#خط_را_گم_نکنیم
#حماسه_حسینی
🦊 @antirobah
✴️سه گروه دشمن امام حسین(علیه السلام)
✍ #امــام_موســـی_صــدر
1⃣دسته اول آنان که او را کشتند.
این دسته کم خطرترین دشمنان هستند، چون تنها جسم امام را که محدود بود، کشتند.
2⃣دسته دوم آنان که تلاش کردند آثار امام را محو کنند.، قبر امام را ویران کردند و از آمدن زائران جلوگیری کردند و کسانی که در اطراف قبر آن حضرت زندگی میکنند را مورد آزار و اذیت قرار دادند. خطر این دسته بیشتر از دسته اول است، ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند.
3⃣ولی دسته سوم که خطرناکترین دشمنان آن حضرت هستند، آنانند که کوشیدند #اهداف امام حسین(ع) و ابعاد انقلاب حسینی را #تحریف کنند و آن را ابزار کسب و درآمد قرار دهند و بهره برداریهای بیارزش از آن کنند و یا آن را مورد سوء استفاده برای منافع شخصی قرار دهند. اینان تلاش کردند بالاترین بُعد حسینی یعنی هدف نهضت حسینی را از بین ببرند....
📙کتاب سفر شهادت، گفتارهای امام موسی صدر دربارۀ قیام عاشورا و ابعاد و نتایج و پیامدهای این نهضت
#بدعت
#تحریف
#تشیع_انگلیسی
#خط_را_گم_نکنیم
🦊 @antirobah
آنتی روباه
🎥 #ببینید | توضیحاتی در مورد اسکات مادل(افسر بخش عملیات ویژه CIA) و نقشه ای برای براندازی جمهوری اس
🔴 #اسکات_مادل افسر ارشد امنیتی سازمان #سیا در بند 6 طرح مهم خود با عنوان"Iran on Notie"به صراحت از تقویت و حمایت سیدصادق شیرازی؛ علیه اسلام سیاسی و آیت الله #خامنهای به عنوان یکی از راهبردهای آمریکا جهت مهار ایران نام می برد..
❌ #تشیع_انگلیسی
🦊 @antirobah
آنتی روباه
4⃣نمونههايي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین 🔘ميگويند: در همان گرماگرم روز عاشورا که ميدا
5⃣نمونههایي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین
📘در کتاب اسرارالشهاده نوشته است که در کربلا يک ميليون و ششصد هزار نفر لشکر عمر سعد بود. آخر اينها از کجا پيدا شدند؟ اينها هم همه از کوفه بودند. مگر چنين چيزي ميشود؟ در آن کتاب نوشته است امام حسين در روز عاشورا سيصد هزار نفر را با دست خودش کشت.
📘با بمبي که روي هيروشيما انداختند، تازه شصت هزار نفر کشته شد. من چند روز پيش حساب کردم که اگر فرض کنيم که شمشير مرتب بيايد و در هر ثانيه يک نفر کشته شود، سيصد هزار نفر، هشتاد و سه ساعت و بيست دقيقه وقت ميخواهد. ديدند که جور درنمي آيد، چه بکنند؟ گفتند روز عاشورا هم هفتاد ساعت بود.
📘چند دقيقه و چند ثانيه وقت ميخواهد اگر در هر ثانيه يک نفر کشته شده باشد.
پس باور کنيم حرف اين مرد بزرگ حاجي نوري را که ميگويد: امروز اگر کسي بخواهد بگريد، اگر کسي بخواهد ذکر مصيبت کند، بر مصائب جديده اباعبداللَّه بايد بگريد، بر اين دروغهايي که به اباعبداللَّه عليه السلام نسبت داده ميشود. اينها که عرض ميکنم نمونههاي کوچکي است.
📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۶۷ و ۶۸•
#خط_را_گم_نکنیم
#حماسه_حسینی
🦊 @antirobah
آنتی روباه
5⃣نمونههایي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین 📘در کتاب اسرارالشهاده نوشته است که در کربلا يک ميليون
6⃣نمونههایي از تحریفات تاریخ در بیان مادحین
🔹اربعين [که] ميرسد، همه مردم اين روضه را گوش ميکنند که اسرا از شام که برميگشتند، آمدند به کربلا و در آنجا با جابر ملاقات کردند، امام زين العابدين با جابر ملاقات کرد، در صورتي که اين مطلب جز در کتاب لهوف که آن هم خود سيد بن طاووس در کتابهاي ديگرش آن را تکذيب کرده و لااقل تأييد نکرده است، در هيچ کتابي نيست و هيچ دليل عقلي هم قبول نميکند.
🔹ولي مگر ميشود اين را از مردم گرفت. در اربعين تنها موضوعي که مطرح است موضوع زيارت امام حسين است چون اولين زائرش جابر بوده است و در اين روز زيارت امام حسين سنت شده است.
🔹اربعين جز موضوع زيارت امام حسين هيچ چيز ديگري ندارد، موضوع تجديد عزاي اهل بيت نيست، موضوع آمدن اهل بيت به کربلا نيست، اصلًا راه شام از کربلا نيست، راه شام به مدينه از خود شام جدا ميشود.
🔹باز هم اگر بخواهم نمونه ذکر کنم هنوز نمونههايي دارد. اگر جلسه بعد وقت کردم باز از اين نمونهها عرض ميکنم؛ اگر ديدم مجالي نيست، ميپردازم به تحريفهاي معنوي، ديگر تحريفهاي لفظي را کوتاه ميکنم.
#خط_را_گم_نکنیم
#حماسه_حسینی
📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۶۸•
🦊 @antirobah
📙وَ لا تَسُبُّو الَّذینَ....
🔖پاسخ قرآن و سنت به شبهافکنیهای #تشیع_انگلیسی
🦊 @antirobah
📓غنای تاریخی واقعهی عاشورا
📖غناي حادثه کربلا از نظر نقلهاي معتبر
آن چيزي که بيشتر دل انسان را به درد ميآورد اين است که اتفاقاً در ميان وقايع تاريخي، کمتر واقعهاي است که از نظر نقلهاي معتبر به اندازه حادثه کربلا غني باشد.
📖من در سابق خيال ميکردم که اساساً علت اينکه اين همه دروغ اينجا پيدا شده است اين بوده که وقايع راستين را کسي نميداند چه بوده است؟ بعد که مطالعه کردم، ديدم اتفاقاً هيچ قضيهاي در تاريخ- در تاريخهاي دور دست مربوط به مثلًا سيزده يا چهارده قرن پيش- به اندازه حادثه کربلا تاريخ معتبر ندارد.
📖معتبرين مورخين اسلامي از همان قرن اول و دوم قضايا را با سندهاي معتبر نقل کردند و اين نقلها با يکديگر انطباق دارد و به هم نزديک است؛ و قضايايي در کار بوده است که سبب شده است جزئيات اين تاريخ بماند.
📖يکي از چيزهايي که سبب شده که متن اين حادثه محفوظ بماند و هدفش شناخته بشود اين است که در اين حادثه خطبه زياد خوانده شده است. خطبه در آن عصرها حکم اعلاميه را در اين عصر داشت.
📖همين طوري که در اين عصر در وقايع، مخصوصاً در جنگها، اعلاميههاي رسمي بهترين چيز است براي اينکه متن تاريخ را نشان بدهد، در آن زمان هم خطبه چنين بوده است.
📖خطبه زياد است، چه قبل از حادثه کربلا چه در خلال حادثه کربلا و چه خطبههايي که بعد اهل بيت در کوفه، در شام و در جاهاي ديگر ايراد کردند و اصلًا هدف آنها از اين خطبهها اين بود که ميخواستند به مردم اعلام کنند که چه گذشت و قضايا چه بود و هدف چه بود؟ اين يکي از منابع؛ يعني خودش انگيزهاي بوده است که قضايا نقل شود.
📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۶۹•
#خط_را_گم_نکنیم
#حماسه_حسینی
🦊 @antirobah
• آب را با دشمنان تشنه قسمت مىكند
• عزّت و آزادگى بين تا كجا دارد حسين
✓ #شهریار
🦊 @antirobah
آنتی روباه
🎥 #ببینید: برخی مطالبی که در مجلس عزا بیان میشود یا اثبات نشده یا از منابع ضعیف نقل میشود، وظیفه م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید: آیا تغییر بعضی از روشهای عزاداری از قبیل بدعت و تحریف و مانند این، عناوین ممنوعه هست یا حتی ابداع روشهای جدیدتر هم جایز است؟
7⃣ قسمت هفتم از مجموعه تصویری #درمسیرحسین (علیهالسلام)
#خط_را_گم_نکنیم
🦊 @antirobah
1⃣ #نقاط_ضعف_مجالس_عزادارى
👈يكى از نقاط ضعف اين است كه معمولًا، هم صاحبان مجالس و هم مستمعين آن چيزى را كه مىخواهند ازدحام جمعيت است.
👈اگر جمعيت ازدحام بكند راضى است، اگر جمعيت ازدحام نكند راضى نيست. اين، نقطه ضعف است. اين جلسات كه براى اين نيست كه جمعيت ازدحام بكند يا نه! مگر ما مىخواهيم سان بدهیم؟ مگر ما مىخواهيم رژه برويم؟ هدف چيز ديگرى است. هدف آشنا شدن با حقايق و مبارزه كردن با تحريفات است.
👈 حالا اگر گوينده در مقابل اين نقطه ضعف قرار بگیرد، چه بكند؟ اگر بخواهد با اين نقطه ضعف مبارزه كند، حقايق را به مردم بگويد، با تحريفات مبارزه كند، با هدف صاحب مجلس و هدف مستمعين كه از جمع شدن دور يكديگر و از شلوغ شدن و از اينكه خودشان را زياد ببينند خوششان مىآيد، جور درنمىآيد. و اما اگر بخواهد به همین نقطه ضعف بیاندیشد و فقط در اين فكر باشد كه ما چه كار بكنيم كه جمعيتِ بيشتر جمع بشود.
👈اينجاست كه يك عالم سر دوراهى قرار مىگيرد: از اين نقطه ضعف استفاده كنم، بهرهبردارى كنم، به عبارت ديگر روى دوش اين جمعيت سوار بشوم، حالا كه اينها اين قدر احمق و نادان هستند و چنين نقطه ضعفى دارند، من هم از همين نقطه ضعف استفاده كنم؟ يا علىرغم اين نقطه ضعف، من با آن مبارزه كنم، بروم دنبال حقيقت، چه كار دارم به اينكه اجتماع مىشود يا اجتماع نمىشود.
📚شهید مطهری| حماسه حسینی •صفحه ۱۱۵•
#خط_را_گم_نکنیم
#حماسه_حسینی
🦊 @antirobah
• و کربلا را تو مپندار که شهری است در میان شهر ها و نامی است در میان نام ها
• نه، کربلا حرم حق است و هیچ کس را جز یاران امام حسین (ع) راهی به سوی حقیقت نیست"
#سید_شهیدان_اهل_قلم
🦊 @antirobah