eitaa logo
آنتی سکولار
14هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
42 فایل
♨️دشمن، سیاستی را طراحی کرد که از قم "آنتی تِز انقلاب" درست کند؛ یعنی همانطور که انقلاب از حوزۀ علمیۀ قم جوشید، یک ضدّ انقلاب هم از قم به وجود بیاورد (امام خامنه ای؛89/8/4) 🌐تحلیل خرده نظریه های غیرانقلابی ادمین کانال: @admin_antisecular
مشاهده در ایتا
دانلود
جریان شناسی (1) ⁉️ انجمن حجتیه، تعطیلی یا انحلال؟ ♨️ يك دسته ديگر هم كه تزشان اين است كه بگذاريد كه معصيت زياد بشود تا حضرت صاحب بيايد. حضرت صاحب مگر براى چى می آيد؟ حضرت صاحب می آيد معصيت را بردارد، ما معصيت كنيم كه او بيايد؟ 📚صحيفه امام، ج‏17، ص: 534 ⭕️ پس از بالا گرفتن فعالیت بهائیان به سرکردگی استعمار، به منظور مقابله با آنها، انجمن خیریه حجتیۀ مهدویه در سال ۱۳۳۲ تأسیس شد. ♨️ این انجمن ابتدا فعالیت‌های خوبی علیه بهائیان داشت به نحوی که بسیاری از عالمان دینی از آنها حمایت می‌کردند و وجوهات شرعی در اختیارشان می‌گذاشتند. ⭕️ با گذشت زمان، ماهیت واقعی حجتیه‌ای‌ها آشکار شد. عقایدی چون عدم مداخله در امور سیاسی، ترویج ظلم و ستم، همکاری با ساواک و... باعث مخالفت برخی بزرگان از جمله امام خمینی با آنها شد. ♨️ امام خمینی در سال 62 طی یک سخنرانی، علیه آنها موضع‌گیری نمود و آنها نیز با صدور بیانیه‌ای به صورت رسمی اعلان تعطیلی کردند. ⭕️ اما وقتی امام راحل بیانیۀ آنها را مشاهده نمود، با بصیرت و تیزبینی خاصی که داشتند چنین فرمودند: «تعطیل غیر از انحلال است.» ولی آنها هرگز اعلام انحلال نکردند. ♨️ همان طور که امام راحل تشخیص داده بود، آنها هنوز هم فعالیت‌هایی دارند که حوزویان به ویژه باید علیه آنها افشاگری نمایند. 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
🌷حلول ماه ربیع الاول ماه شادی وشادمانی اهل بیت (علیه السلام )به همه ی شیعیان مبارک باد. 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
فرحۀ الزهرا (س) یا فرحۀ الاعداء! 📆 هر ساله با پایان ماه صفر و آغاز ماه ربیع الاول شاهد مراسمات موهنی که دشمن ایستاده برای آن کف میزند هستیم. مسئله وحدت اسلامی جدای دلائل عقلی و منطقی آن، در ادله نقلی هم به وضوح دیده میشود که همیشه مورد عنایت و توجه حضرات معصومین(ع) بوده است. 🌀 به عنوان مثال مرحوم صدوق نقل میکند که راوی به امام صادق ع علیه السلام عرض کرد: "ما می‌بینیم که در مسجد شخصی است که آشکارا به دشمنان شما دشنام می‌دهد و آنان را نام می‌برد." حضرت فرمودند: " خدا او را لعنت کند که متعرّض ما می‌شود" در حالی که خداوند می‌فرماید: (به معبود) كسانى كه غير خدا را می‌خوانند دشنام ندهيد، مبادا آنها (نيز) از روى (ظلم و) جهل، خدا را دشنام دهند. ⁉️ اما در این بین کارنامه پر تنش طرفداران انجمن حجتیه در این مسئله بسیار قابل توجه است. مانند اقدامات هنجار شکن و تفرقه افکنی که در سال 81 در مناطق اهل سنت انجام دادند. ⭕️ پر واضح است دمیدن بر آتش این فتنه از سمت هر جریان و نحله فکری که باشد دود آن در چشم جامعه اسلامی خواهد رفت. چرا که رهبر فرزانه انقلاب بارها تاکید فرمودند که یکی از مهم ترین توطئه های استکبار جهانی و استعمار در پیشبرد اهداف شوم خود، اختلاف بین ملت های مسلمان است. ✍️ 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
نقطۀ کانونی هجمه‌های جنگ شناختی 🔹 در جنگ شناختی تلاش می‌شود بدون بهره‌برداری از سخت‌افزارهای نظامی، ارادۀ احاد یک جامعه را هم‌سو با میل و اراده‌ای که استراتژیست‌های سیاسی اجتماعی تعیین می‌کنند، تغییر داد. 💯 بدون تردید خطراتی که به واسطۀ جنگ شناختی متوجه سنگرهای معرفتی، معنوی و زیرساخت‌های فرهنگی یک جامعه می‌شود، به مراتب پرخطرتر از جنگ نظامی است. ♨️ برای موفقیت در چنین جنگی که امروزه به شدت جریان دارد استفاده بهینه از خواص یک جامعه به ویژه چهره‌های دینی برای دشمنان بسیار حائز اهمیت است. 📌 بر همین اساس حوزه‌های علمیه یکی از نقاط کانونی هجمه‌های شناختی دشمنان محسوب می‌شود که شوربختانه رصد کنش‌گری برخی چهره‌های حوزوی نشان دهندۀ تاثیرات تیر و ترکش‌های این جنگ بر فکر و ذهن آنهاست. 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
حوزه قم باید مهد انقلاب باشد ❇️ مقام معظم رهبری بارها بر این نکته تأکید کرده‌اند که «حوزۀ علمیۀ قم باید همچنان یک حوزۀ انقلابی و مهد انقلاب باقی بماند.» (۱۳۹۴/۱۲/۲۵) 🔻اگر چه قاطبۀ حوزه علمیه دارای روحیه‌ای انقلابی هستند اما واکنش برخی معممین نسبت به مسائل مستحدثه از جمله سناریو مسمومیت سازی دانش‌آموزان گویای فاصله گرفتن انها از مسیر انقلاب اسلامی است. ♨️ برخی دیگر نیز گرفتار روحیه محافظه کاری شده‌اند که برونداد کنش و واکنش این معممین محافظه‌کار، منجر به تقویت جریان غیر انقلابی می‌شود. 📌 بنابراین حوزویان به ویژه طلاب جوان باید مواظب باشند که در چنبره این مارهای خوش خط و خال گرفتار نشوند. 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بر عمق مسلط شوید 🔹توصیه چند سال قبل رهبر انقلاب درباره هوش مصنوعی و راه اندازی سازمان ملی هوش مصنوعی توسط شهید رئیسی! ⁉️آیا آقای پزشکیان روند ایجاد شده در زمان رئیسی عزیز را ادامه می دهد؟! 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
آنتی سکولار
📹 بر عمق #هوش_مصنوعی مسلط شوید 🔹توصیه چند سال قبل رهبر انقلاب درباره هوش مصنوعی و راه اندازی سازمان
📌اولین معاهدهٔ بین‌المللی هوش مصنوعی در آستانهٔ تصویب 🔹فایننشال‌تایمز گزارش کرده که آمریکا، انگلیس و اتحادیهٔ اروپا قرار است اولین معاهدهٔ بین‌المللیِ حقوقیِ الزام‌آور در مورد استفاده از هوش مصنوعی را امضا کنند. 🔹این کشورها کنوانسیون هوش مصنوعیِ شورای اروپا را امضا خواهند کرد که طی ۲ سال توسط رژیم صهیونیستی و بیش از ۵۰ کشور ازجمله کانادا، ژاپن و استرالیا تدوین شده است. 🔹وزیر فناوریِ انگلیس دراین‌باره گفته: این اولین توافقنامهٔ واقعی در سطح جهانی است که مجموعهٔ بسیار متفاوتی از کشورها را گرد هم می‌آورد. 💢آنتی سکولار: عمق درایت، حکمت و آینده نگری حکیم انقلاب را ببینیم. شکرگذار این رهبر باشیم و برای سلامتیش همیشه دعا کنیم. تجربه پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای ( NPT) و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) پیش روی ما است که چگونه غرب به دنبال انحصاری نمودن علوم هسته ای بود. هرچند جوانان ایرانی بدون کمک هیج کشوری این انحصار را شکستند. 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از رحا مدیا
👆 🔹هر یک از شما باید کاری کند که با آن به محبت ما نزدیک شود 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا) 🆔 @rahamedia
💥 پیرامون انجمن‌حجتیه (۲) ♨️ رابطه انجمن حجتیه و مکتب تفکیک ⭕️ مکتب تفکیک یا مکتب مَعارفی خراسان، اندیشه‌ای مبتنی بر خالص‌سازی آموزه‌های دینی، تفکیک و جدایی آنها از اندیشه‌ها و آموزه‌های فلسفی و عرفانی است. ♨️ این مکتب توسّط مرحوم آیت‌الله میرزا مهدی اصفهانی، در مشهد شکل گرفت و پس از آن توسط پيروان وی در حوزه های علمیه مشهد، قم و تهران رواج پیدا کرد. ⭕️ شیخ محمود حلبی که موسس انجمن حجتیه است، یکی از شاگردان برجستۀ میرزا مهدی اصفهانی و از طرفداران مکتب تفکیک بوده است. ♨️ بین شیخ محمود حلبی و موسس مکتب تفکیک رابطۀ مرید و مرادی بوده و ایشان اهتمام ویژه‌ای به ترویج اندیشه‌های استادش داشته است. ⭕️ تنظیم دروس میرزا مهدی اصفهانی در قالب تقریر نویسی و چاپ آنها با عناوینی چون تقریرات اصول، حجیت قرآن و... از جمله اقداماتی است که شیخ محمود حلبی برای ترویج اندیشه‌های استادش داشته است. ♨️ بر همین اساس ساختار فکری انجمن حجتیه در مباحث عقلی و نقلی، نشأت گرفته از مکتب تفکیک میرزا مهدی اصفهانی است که با روش‌های متعددی توسط شاگردش شیخ محمود حلبی در انجمن رسوخ پیدا کرده است. ادامه دارد... 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
🔺درباره ماجرای پناهیان... 1️⃣ پناهیان چه گفت؟ یکبار مرور کنیم، گفت: دوقطبی سازی بد است. هرکسی دوقطبی ایجاد کرد با او برخورد کنید. چه کیهان باشد چه جمهوری اسلامی. کجا نسبت ناروایی به کیهان داد؟ گویی کسی بگوید: آقای رئیس قوه قضائیه هرکسی دزدی کرد و به بیت‌المال تعدی کرد با او برخورد کنید. چه پسر رهبری باشد چه پسر خاتمی باشد... بعد یک عده فریاد واسلاماه بلند کنند که تو به پسر رهبری نسبت دزدی دادی! ▫️اسلوب این نوع سخن اقتضا می‌کند هردو سر طیف را بیان کند، در وزان جمله شرطیه که تعلیق در آن جریان دارد نه اسناد. 2️⃣ اما درباره پناهیان، او کیست؟ وقتی به روند دینداری نگاه میکنم می‌بینم حلقه وصل مردم و دیانت منبری های اثرگذار هستند: طیفی دین خود را از مرحوم کافی گرفتند و طیفی از مرحوم فلسفی. طیفی پای منبر شیخ حسین انصاریان بزرگ شدند و طیفی پای منبر مرحوم فاطمی نیا. ▫️اما طی دو دهه گذشته طیف بسیار زیادی از بچه‌های انقلاب پای منبر پناهیان بزرگ شدند و قد کشیدند. پناهیان برای شان از اسلام گفت، هم از جمال اسلام و هم از جلال اسلام. پناهیان از نماز خوب گفت، از تشکیلات گفت، از تقوا گفت، از اعتکاف گفت، از تربیت دینی گفت و همه با خوانشی جدید و معمولاً رو به جلو... و شد مایه رشد و ارتقاء طیفی از انقلابی‌ها. 🔹آغاز ماجرای پیاده‌روی اربعین را شاید خیلی ها به یاد نداشته باشند. چه کسی بیشترین محتوا را درباره این مناسک اجتماعی تولید کرد، بيشترين تبلیغ را کرد، سال‌های سال رفت و آمد، جماعتی از جوانان را با خود برد تا کم‌کم طعم آن را فراگیر کند. 🔸همین پناهیان سال‌های سال اسلام سیاسی گفت. از واقعی گفت، وسط ده‌ها فتنه از اولین کسانی بود که سینه سپر کرد، فریاد زد، راه تحلیل را باز کرد. همان موقع هایی که بسیاری از منبری های انقلابی در تقیه یا سکوت یا تردید بودند. چقدر مثال یادمان می‌آید اینجا. 3️⃣ همه این‌ها یعنی پناهیان بی عیب و ایراد است؟ یعنی همه حرف های او درست است؟ یعنی هیچ نقدی به او وارد نیست؟ خیلی روشن است پاسخ منفی است. مسئله در نقد نیست، مسئله سطح واکنش و جنس واکنش است. بدانیم کسی را نقد می‌کنیم که حداقل دو دهه خطیب و منبری جبهه انقلاب بوده و چند نسل را برای انقلاب رشد داده. حالا نقد کنیم، جدی هم نقد کنیم اما با لحاظ همین نکته. 4️⃣ مسئله این است: نقد کنیم هرجا اشکالی بود اما بدانیم چگونه! زدن امثال پناهیان از بیخ و بن، مصداقی از قدرنشناسی است. خدا از انسان‌های ناسپاس‌ خوشش نمی‌آید، عقوبت می‌کند. ▫️آخرین مورد پیش روی مان شهید رئیسی است. همان‌هایی که امروز علم زدن پناهیان را در دست دارند، چند صباح قبل با همین سبک و سیاق رئیسی را می‌زدند جماعت ناسپاس‌ها و اینجا چقدر جای پای جریان خاص پررنگ است. 5️⃣ این حجم از حمله به پناهیان برای چیست؟ برخی واقعاً دلسوزانه از سر درد نقد می‌کنند، می‌دانم قاطبه بچه‌های انقلابی اینگونه اند. اما را می‌شناسم دردشان چیز دیگری است. نقدشان از روی احقاد بدریه است؛ نقد کنیم، اما منصفانه و بدون ناسپاسی، همین! ✍حسین ایزدی 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
♨️خاطره ویژه مقام معظم رهبری از فاجعه ۱۷شهریور 🔴سالگرد واقعه خونین ۱۷ شهریور ▪️من از روز هفدهم شهریور سال ۱۳۵۷ خاطره‌ای در ذهن دارم. قبل از آن که این حادثه خون‌بار در تهران اتّفاق بیفتد، سیاست رژیم ستمشاهی به دنبال این بود که مبارزان و به تبع آن ملت ایران را، به تندرو و کندرو، افراطی و معتدل تقسیم کند. این، نکته خیلی قابل توجّهی است که امروز مثل آیینه‌ای، همه عبرتها را به ما درس میدهد... عدّه‌ای را که طرفداران و علاقه‌مندان مخلص امام بودند و راه امام را علناً اظهار می‌کردند، به عنوان تندرو و افراطی و متعصّب معرفی می‌کردند. ▪️در مقابل این‌ها هم، بعضی از کسانی را که علاقه‌مند به مبارزه بودند، ولی خیلی جدّی در آن راه نبودند، یا جدّی بودند، ولی دستگاه آن‌طور خیال می‌کرد این‌ها جدیّتی ندارند، به عنوان افرادی که معتدلند و با این‌ها می‌شود مذاکره و صحبت کرد، معرفی می‌کردند. من در آن روز این احساس خطر را کردم. آن زمان من در جیرفت تبعید بودم. شاید روز چهاردهم یا پانزدهم شهریور بود. به یکی از آقایان معروف که در قم بود، نامه‌ای نوشتم و این سیاست رژیم را برای آن آقا تشریح کردم و گفتم این‌ها با این تدبیرِ خباثت‌آمیز می‌خواهند بهانه‌ای برای سختگیری بر مخلصان و عشّاق امام بزرگوار به دست آورند و شما را بدون این‌که خودتان بخواهید، در مقابل آن‌ها قرار دهند. ▪️این نامه را نوشته بودم؛ اما هنوز نفرستاده بودم. روز شنبه هجدهم شهریور بود که رادیو و روزنامه‌ها، خبر کشتار هفده شهریور را پخش کردند. فردای آن روز، ما در جیرفت از این قضیه مطّلع شدیم. من برداشتم در حاشیه آن نامه برای آن آقا نوشتم که: «باش تا صبح دولتش بدمد، کاین هنوز از نتایج سحر است». آن نامه را به وسیله مسافر، برای آن آقای محترم فرستادم. آنها شروع کردند سختگیری‌ها را علیه مبارزان و انقلابیون حقیقی راه انداختن که نمونه‌اش کشتار هفدهم شهریور بود. ۱۹ شهریور ۱۳۷۶ 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از رحا مدیا
🔻 مدرسه اندیشه‌ورز رحا برگزار می‌کند؛ ✍️ رواق اهل قلم(7) 💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی 👤 تجربه‌های میرشمس‌الدین فلاح هاشمی، نویسنده و مدیر نشر صاد 📅 زمان: شنبه 17 شهریور ⏰ ساعت: ۲۱ الی ۲۲ 🔗 در بستر اسکای روم 🔘 نام نویسی: @Jahaderevayat 🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا) 🆔 @rahamedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ بی تفاوتی نسبت به نظام اسلامی ننگ است. 🔹هیچ کس در عالم روحانیت نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد. 🎙مقام معظم رهبری | 1391/07/19 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
چگونه از عرفان امام خمینی، نظریۀ حکومت دینی و ولایت فقیه بیرون می‌آید؟ ♨️ امام راحل در اندیشۀ عرفانی خودشان به درک حقیقت توحید نائل شدند و حقیقت هستی را منحصر در ذات الهی می‌دانند و مابقی را به تعبیر عرفانی خودشان نمود و ظهور و مظاهر هستی می‌دانند (رابطه خالق و مخلوق). دوم اینکه جریان توحید را در عالم از طریق خلافت الهی می‌دانند. همچنین نسبت بین حقیقت باطنی دین که جریان توحید و ولایت است را با شریعت و احکام و فقه و آداب، به خوبی برقرار می‌کنند. ایشان نگاه جامعی به دین دارند و به‌شدت از نگاه یک‌بُعدی به دین که دین را منحصر به احکام و شریعت کنیم و در فقه از آن بحث می‌شود و یا اینکه دین را در زاویۀ باطنی او که همان توحید و ولایت است منحصر کنیم، پرهیز می‌کنند. ♨️ امام، نه شریعت را جدای از ولایت تعریف می‌کنند و نه ولایت را جدای از توحید. بلکه سیر، از شریعت به ولایت و توحید است؛ کمااینکه در قوس نزول هم توحید از طریق ولایت و شریعت در جامعه جاری می‌شود. بنابراین، اگر بگوییم سرپرستی خدای متعال است که انسان را به کمال می‌رساند، این سرپرستی خدای متعال از طریق ولایت حقۀ اولیای خودش و با مناسک شریعت جاری می‌شود و اگر ما بخواهیم سیر تا مقام توحید کنیم، این سیر از آراسته‌ شدن به شریعت شروع می‌شود، تا رسیدن به درک حقیقت ولایت و سیر تا درک از سر توحید. این آن سیری است که در قوس صعود اتفاق می‌افتد. ⭕️ بسیاری از عرفان‌ها، فردگرایانه و با نگرش باطنی حرکت می‌کنند؛ یعنی تهذیب را فقط در حوزۀ باطنی انسان تعریف می‌کنند، آن هم فردگرایانه. این عرفان‌ها عرفان‌هایی هستند که با نظام‌های سکولاریستی هم جمع می‌شوند و هیچ تنازعی با عرفان‌های سکولاریستی ندارند و از دلشان هم اندیشۀ حکومت دینی بیرون نمی‌آید! یعنی می‌خواهند مثلاً انسان را در حوزۀ حیات باطنی خودش تا مدارج توحید پیش ببرند. معمولاً این عرفان‌ها کارشان به جایی می‌رسد که شریعت را پوسته می‌دانند و آن را تحقیر می‌کنند و کم‌کم از شریعت فاصله می‌گیرند و تعهد به شریعت را از شرایط اصلی سیر و سلوک هم نمی‌دانند. اما در اندیشۀ حضرت امام این‌گونه نیست. امام همان‌طور که می‌خواهند فرد را سیر بدهند و از مراحل سیر فرد بحث کنند، از مدارج تکامل و سیر اجتماعی انسان هم بحث کنند. ⭕️ امام راحل، این اندیشه را که «در سرپرستی و رشد انسان، ولایت اصل است»، در مقیاس جامعه پیاده کردند. صلاح و فساد جامعه بازگشت می‌کند به اینکه نظام ولایتی که بر جامعه حکومت می‌کند صالح باشد یا فاسد. لذا امام در اصلاحات اجتماعی، مبارزات رفرم‌گرایانه ندارند و نمی‌آیند به اصلاحات جزئی دست بزنند؛ بلکه می‌گویند حکومت باید تغییر کند تا جامعه اصلاح شود. در مقیاس جهانی هم وقتی به اصلاح جامعۀ جهانی می‌اندیشند، با نظام استکباری [و با مثلث کاپیتالیسم، سوسیالیسم و صهیونیسم] در جامعۀ جهانی درگیر می‌شوند. این همان اندیشۀ عارفانۀ امام است که محور صلاح و فساد را بیش از آنکه شریعت و قانون بدانند، ولایت می‌دانند؛ بلکه قانون را طریق جریان ولایت می‌دانند. ♨️ امام راحل، همان‌گونه که نسبت به فرد می‌‌گویند باید به شریعت عمل کند تا به ولایت برسد و از طریق درک ولایت حقه به توحید برسد، دقیقاً‌ طریق تهذیب جامعه را همین می‌دانند؛ می‌گویند اسلام، دین حکومتی است و باید از طریق یک مدیریت صحیح، سیر به طرف توحید و مدارج رشد اجتماعی اتفاق بیفتد. از دل چنین اندیشه‌ای، حکومت دینی و ولایت فقیه بیرون می‌آید. ♨️ امام راحل، جامعه‌های انسانی و آحاد را بر اساس تقسیم قرآنی، در سه دستۀ «مؤمن و منافق و کافر» می‌بینند. ایشان، هم در آثار عرفانی محض‌شان و هم در آثار سیاسی‌شان، معتقد به «صُلح کُل» نیستند. ایشان معتقدند ما جامعۀ مؤمنین و کفار و منافقین داریم و اینها حتماً کارشان به درگیری می‌کشد و این درگیری تعطیل‌بردار نیست تا پیروزی یک طرف حاصل شود. این است معنای آن حرف که: «ما تا آخرین نفر و تا آخرین منزل و تا آخرین قطرۀ خون برای اعلای کلمه الله ایستاده‏ایم». در نگاه عرفانی ایشان، صف‌آرایی حق و باطل یک صف‌آرایی تاریخی است تا به عصر ظهور برسیم. لذا از دل عرفان ایشان، مجاهده و شهادت بیرون می‌آید و آن عرفان نظری در میدان عمل تبدیل می‌شود به جهاد و مبارزه، و اتفاقاً در حوزۀ عرفان عملی هم این جهاد را طریق سلوک و تهذیب می‌دانند. ✍️ آیت‌الله میرباقری 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🌐 بازنشر/ حجت الاسلام سید علی خمینی به موضوع مهمی اشاره کرد : ♦️در زمان ده ساله امام راحل، افراد سخنور و اندیشمند و با ریشه، که بین مردم محبوبیت داشتند، در واقع سخنان امام جامعه را به خوبی تبیین می کردند و امام کمتر مورد سیبل دشمنان بود. ♦️ولی در زمان جانشینش مقام معظم رهبری،یک تنه، بار فرهنگی تبیین در امور مختلف را بعهده دارد ♦️لاجرم این امام جامعه است، که مورد سیبل بیشتر دشمنان قرارگرفته 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
بیان اشتباه سروش محلاتی در تفسیر آیه «لا اکراه فی الدین» ♨️ هادی سروش در بیانی دو تفسیر از عبارت قرآنی «لا اکراه فی الدین» مطرح کرد؛ یکی به این معنا که در اصل پذیرش دین اکراه و اجباری وجود ندارد و دیگری به این معنا که در احکام دین هم نباید انسان‌ها را مجبور به انجام فرائض دینی کرد. ⭕️ در پاسخ عرض می‌کنیم که اولا این عدم تحمیل به این معناست که اجبار و اکراه تکوینی نفی شده‌است و این به این معنا نیست که از جهت تشریعی نیز کسی را مکلّف به دینداری و مسلمان شدن نکند. ♨️ در ثانی بعد از پذیرش دین، اسلام عمل به آموزه‌های دین را از مسلمانان خواسته‌است و حتی وجود مقدس حضرات معصومین (ع) هم در آن مدارا و مسامحه را جایز نمی‌دانستند از جمله: ⭕️ عدم تساهل در حدود الهی؛ از نظر اسلام اگر اقدام مخالفان در تعارض با حدود الهی باشد، چون انسانیّت انسان در گرو رعایت حقوق الهی است، مسامحه جایی ندارد. ♨️ مهم‌ترین وظیفه حکومت اسلامی و فلسفه تأسیس آن اجرای احکام و حدود الهی است. از این‌رو، برخورد قاطع پیامبر به‌عنوان حاکم اسلامی در صدر اسلام با متخلّفان را شاهدیم و در آیات قرآن نیز بر اجرای احکام و حدود الهی تأکید شده‌است. ✍ طیبه زاهدی 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مشی یک انسان مسلمان چیست؟ 🎙 شما صدای آیت الله طالقانی را می‌شنوید! 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecul
هدایت شده از پایگاه تحلیلی صراط
غرویان و تخریب حوزه! 🔹️غرویان که بعد از مدتی سکوت به فضای رسانه ای بازگشته و بخشی از حملات جریان تندرو علیه روحانیت و جریان انـقلابی را برعهده گرفته است، در مصاحبه اخیر خود با سایت معلوم الحال جماران، علاوه بر زیر سوال بردن واجبات مسلم شرعی مانند حجاب در جامعه، با انتساب توهمات خود به اندیشمندان اسلامی، اسلامی سازی علوم را کاری خرافی و ضد علم و شبه علم می‌شمارد و مدعی می‌شود کسانی که دم از اسلامی سازی علوم می زنند دنبال فیزیک و شیمی و ریاضیات اسلامی هستند.! 🔹️ادبیات او شبیه به ادبیات لوده حسن روحانی در باب اسلامی سازی علوم است که ادعا می‌کرد کسانی با گذاشتن قرآن در داشبورد ماشین دنبال خودرو سازی اسلامی اند.! 🔹البته اگر به نظرات عوامانه حسن روحانی در این مورد نگاهی بیاندازیم معلوم می‌شود منبع موثق جناب غرویان در تحلیل و نسبت دادن های متوهمانه به علمای بزرگ دین، همان روحانی است! 🔹️هرچند رویه علمی و تحقیقی اقتضا می‌کند تا سخن هرکسی که ادعایی در باب علوم دارد را ابتدا بشنویم و سپس نقد کنیم، اما فروکاهیدن تلاش های علمی بزرگان حوزه و دانشگاه در اسلامی سازی علوم به مثال های غیرواقعی جفا به ساحت علم و اندیشه و اندیشمندان است و نباید با چُنین ادبیاتی مورد اهانت قرار داد. 🔹اساس اسلامی سازی علوم معطوف به علوم انسانی است. علومی که برخلاف ادعای سکولار بودن و فاقد ارزش بودن ماهیتشان توسط سکولارهای وطنی، کاملا تابع جهان‌بینی هاست. 🔹البته انتظاری نیست جناب غرویان احترامی به اندیشه های علامه مصباح بگذارد زیرا متاسفانه ایشان به تاسی از جریان اصلاحات کینه های عمیق تری از مرحوم علامه دارند ولی توصیه می‌کنیم اقلا اگر فرصتی داشتند و مصاحبه های پی در پی خود با رسانه های اصلاحطلب، فراغتی حاصل کردند، اندیشه های بزرگانی چون مقام معظم رهبری و علامه جوادی را در مورد ماهیت علوم و مبنای علوم مطالعه کنند. البته با توجه به بیانات جناب غروی چنین برداشت می‌شود که هر سخنی بر خلاف نظر ایشان ضد علم و نهایتا شبه علم است و اصل همان است که غرویان گوید و لا غیر!. 🔹️و البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که به نوعی پدر این جریان فکری در تضاد و تقابل با علم دینی، عبدالکریم سروش است که اینک گویا اتحادی نانوشته بین او و جریان شکل گرفته و با ادبیات واحد بر علیه اسلام سیاسی و دین حداکثری قلم فرسایی و مصاحبه و... می‌کنند. 🔹️گفتنی است این مواضع آقای غرویان تازه نیست و ایشان سال هاست جزو سربازان جریان سکولار حوزوی هستند که اوج آن در مصاحبه معروفش با روزنامه شرق در دهه ۸۰ بود که با مخالفت قاطبه بزرگان و مراجع تقلید مواجه شد و جامعه مدرسی بر علیه او بیانیه صادر کرد. 🔹️بعد از آن وقایع ایشان به قول خودشان توبه نامه ای صادر و از بزرگان و مراجع عذرخواهی کردند اما گویا اندکی بعد توبه شکستند... ✍️سعید فتحی 🔻 را دنبال کنید @serat_ir1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 گلایه مرجعیت عراق از نبود رهبری چون آیت الله خامنه‌ای! ♨️ حجت الاسلام فاضل میبدی از اعضای مجمع محققین و از اساتید دانشگاه مفید وابسته به آیت الله موسوی اردبیلی در جهت عملی کردن نقشه نخ‌نما شده‌ی طیف خود مبنی بر تخریب جایگاه ولایت فقیه به نحوه ورود آیت الله سیستانی در مسائل عراق اشاره می‌کند و می‌گوید:« معتقدم بهتر است ما هم براساس همان مشی که آیت‌الله سیستانی در نجف عمل می‌کند، حرکت کنیم. ایشان در ریز جزییات دخالت نمی‎کند بلکه در سیاست‌های کلان وارد می‌شود اگر هم در سیاست‌های کلان وارد شود زمانی است که جان حوزه علمیه نجف در خطر باشد و نسبت به موضوعی ورود می‌کند.» نقشه‌ای که چند سالی است توسط سایت های معلوم الحالی چون جماران و شفقنا و خبرآنلاین دنبال می‌شود. ⭕️ آیت الله محمد جواد مروجی طبسی در مصاحبه با آنتی سکولار مطلبی را از قول مرجعیت عراق نقل می‌کند که نشان دهنده میزان رضایت آیت الله سیستانی از ورودشان به مسائل سیاسی است. 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از انقلت
⁉️یه رئیس جمهور داشتیم تأمین آبِ خوردن مردم رو منوط به اجازه غرب و رفع تحریم‌ها می‌دونست... 🇮🇷 در مقابل، یکی هم بود برای سیستان و بلوچستان آب شیرین کن فراساحلی ساخت تا مشکل آب مردم حل بشه!🇮🇷 💢@engholtmag 💢 با مجله طنز همراه باشید
هدایت شده از احوال حوزه
🔻 تیشه به ریشه اسلام در لباس روحانیت • اخیرا صحبت‌هایی از عبدالرحیم سلیمانی اردستانی، عضو هیأت علمی دانشگاه مفید و عضو مجمع مدرسین و محققین منتشر شده است که با وقاحت تمام، سخنان بسیار عجیب و خلاف مبانی فقه شیعه را با صراحت مطرح می‌کند. • حرف‌هایی که تا به حال از مرتدین و کفار شنیده می‌شد، حال از یک عمامه به سر در حوزه علمیه قم شنیده می‌شود و کسی جلوی او نمی‌ایستد. • نفی مرجعیت و تقلید، نسبت دروغ به فقهای شیعه، نسبت قتل و آدم‌کشی به امام خمینی و از همه بدتر حکومت مطلوب از نگاه امیرالمؤمنين را حکومت مرکل می‌داند! • خطاب به مراجع معظم تقلید، حوزه‌های علمیه و جامعه محترم مدرسین: وقت آن نرسیده است که امثال این اشخاص را مورد عتاب و خطاب خود قرار دهید؟ روحانی‌نمایی که با سوءاستفاده از لباس مقدس روحانیت به مقدسات اسلامی و مبانی فقه شیعه می‌تازد و صدایی از حوزه بلند نمی‌شود! • توهین به مراجع، ساختگی دانستن بحث تقلید و مرجعیت، توهین به امام خمینی، توهین به ولایت‌فقیه، توهین به امیرالمؤمنین علیه‌السلام؛ آیا این‌ها جرم کمی است و باید با این افراد مماشات کرد؟ • مراجع معظم تقلید شیعه، از شر آخوندنماهای آمریکایی به داد اسلام برسید. این شخص هتاک که در پرونده خود سابقه بازداشت در فتنه ۸۸ را هم دارد، باید هرچه سریع‌تر با مطالبه عمومی خصوصا مطالبه حوزویان خلع لباس شده و به دادگاه محاکمه کشانده شود. کانال را دنبال کنید 📌@ahvaalehowze
«همان پنج صلوات» ♨️ مادرم نمک غذایش را هم از اهل بیت می‌خواهد، همیشه هم به ما سفارش می‌کند جای دیگری خبری نیست، دنیا را بگردید باز می‌رسید به همین جا. مادر را همیشه متوسل دیدم، اما اگر کار به بن‌بست می‌رسید بیشتر متوسل ام‌البنین بود. هروقت صاحب‌خانه را پشت در می‌دید، پنج صلوات هم کافی بود تا مادرِ ماهِ بنی‌هاشم کارش را راه بیاندازد. موقع گرفتن تاکسی، موقع خوردن دارو، موقع عیادت مریض حتی ایام شادی و عروسی، دعایش ام‌البنین بود و همان پنج صلوات! ⭕️ داشتم می‌خواندم با تلویزیون «که ای سروسامانم، شور بهارانم، جان و جهان من، کشورم ایرانم...» که مدال طلا را به زور و به جبر از ما گرفتند. ♨️ این‌که مدال طلا برق می‌زند شکی نیست؛ این‌که شکست رکورد المپیک به نام خودت و پرچم کشورت شیرین است هم شکی نیست، اما خیلی چیزها خیلی مرام‌ها رنگ طلا را می‌برد، آن هم مرامی که در عصر بلندشدن پرچم‌های رنگین‌کمانی، پرچم مادرِ ماه بنی‌هاشم را بالا می‌برد، حتی اگر طلا برود، حتی اگر ناداوری کنند، حتی اگر داغ بماند به دلت برای رکوردی که شکستی... ⭕️ سرت را بالا بگیر مرد! که در عصر بی‌دینی و دنیّت فرزندان شیطان، تو سرفرازی و پرچم‌دار پهلوان اسطوره‌ای. این اتفاق که کام دل‌مان را تلخ کرد، در محاسبات پسر ام‌البنین محفوظ است. این پرچم چه بخواهند و چه نخواهند، بالاتر از تمام پرچم‌ها می‌ماند و می‌درخشد. طلای مرام و معرفت مبارکت باشد آقا ✍️ فاطمه میری طایفه فرد 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ناراحتی رهبر انقلاب از عدم ورود فضلای حوزه علمیه در مسائل روز ایران و جهان! 🔸آیت الله شب زنده‌دار: رهبری چندین بار فرمودند من به خیلی از مسائل نمی‌توانم جواب بدهم اما چرا طلاب و فضلا جواب نمی‌دهند؟ 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
مشکل جریان اصلاحات با رونق گرفتن نام و یاد سیدالشهداء چیست؟ ♨️ محمد سروش محلاتی طراح دروغ مذاکرۀ امام حسین علیه السلام با عُمرسعد، این بار با برگزاری باشکوه و پررونق زیارت اربعین مخالفت کرده و نوشته: «چه معنا دارد دولتی که به گندمکاران و پرستاران بدهکار است بودجه‌ها را صرف زیارت اربعین کند؟» ▪️آقای سروش محلاتی باید به چند سوال پاسخ دهد: ⁉️ آیا دولت در زیارت اربعین برای خودش هزینه می‌کند یا مردم؟ ♨️ امسال بیش از سه میلیون زائر ایرانی در پیاده‌روی باشکوه اربعین شرکت کردند. آیا دولت باید آنها را به حال خود رها می‌کرد و خدماتی برایشان در نظر نمی‌گرفت؟ ⭕️ کمک دولت به زیارت اربعین یا در قالب بودجه ستاد اربعین است یا از جنس کارهای عمرانی مثل ساخت و ساز در شهرهای منتهی به مرز و جاده‌ها! آیا منظور شما این است که دولت از بودجه ستاد اربعین کم کند و به مثلا پرستاران بدهد یا ساخت و ساز عمرانی را انجام ندهد و طلب گندمکاران را بدهد؟ خب نظرتان چیست به جای کم کردن از بودجه ستاد اربعین بودجه موسسه مفتاح کرامت را به طلب پرستاران و گندمکاران اختصاص دهند؟ ⁉️ و سؤال آخر؛ اساسا مشکل شما با امام حسین علیه‌السلام چیست که یکبار دروغ مذاکره حضرت با عمرسعد را مطرح میکنید و بار دیگر از رونق چشمگیر زیارت اربعین که دشمن را مجبور به بایکوت کردن آن کرده می‌نالید؟ ✍مرتضی حسینی 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
نهی از معروف فاضل میبدی! ♨️ صحنۀ مضحکی است، وزیر آموزش پرورش بعد از چهل و پنج سال غفلت از آموزش دینی از لزوم توجه به ترویج فرهنگ نماز و ایثار گفته و "فاضل میبدی" او را "نهی از معروف" کرده که خیر! وظیفه‌ات فقط همان تامین خور و خواب است و لا غیر. ▪️الف) امام خمینی: «آنقدر صدمه‌ای که اسلام از یک آخوند فاسد می‌خورد از محمدرضا نمی‌خورد! در روایات هست که آخوند فاسد و ملّای فاسد در جهنم از بوی تعفّنش اهل جهنم در عذاب هستند. در این دنیا هم از بوی تعفّن بعضی از آخوندهای فاسد دنیا در عذاب است. ما طرفداری از عمامه نمی‌کنیم، ما طرفداری از اسلام می‌کنیم.» (صحیفه امام - ج 10 - ص 278) ▪️ب) قرآن کریم می‌فرماید: مردان و زنان منافق، متّفق با همدیگر و طرفدار یکدیگرند، مردم را به کار بد وا می‌دارند و از کار نیکو منع می‌کنند و دست خود را می‌بندند، و چون خدا را فراموش کردند خدا نیز آنها را فراموش کرد، در حقیقت منافقان بدترین زشتکاران عالمند. 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir