eitaa logo
علی قاسمی
6.8هزار دنبال‌کننده
296 عکس
465 ویدیو
75 فایل
انتشار آثار و آموزش‌های قرآنی استاد علی قاسمی مؤلف و مدرس کتاب‌های آموزش قرآن و کارشناس معارفی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠تجوید سطح یک |صفت غنّه ثانیه 0:19 👈🏻صفت «غنّه»مخصوص دو‌ حرف «م»و«ن» هستش که تو همه حالات غنه دارن ثانیه 0:27 👈🏻غنّه بمعنای صدایی هست که از بینی موقع تلفظ این دو‌ حرف خارج میشه ثانیه 0:54 👈🏻مواردی که این دو‌ حرف غنه زائد داره یعنی باید صدای «م» و«ن» رو به اندازه‌ی دو حرکت کوتاه بکشیم دقیقه 1:23 👈🏻دو‌ نکته مهم: 1⃣دقیقه 1:27 👈🏻«م» و «ن» متحرک غنّه طبیعی دارن... 2⃣دقیقه 1:39 👈🏻«مّ» و«نّ» غنّه زائد دارن... دقیقه 2:35 👈🏻تمرین اول:«کلمات» دقیقه 4:13 👈🏻اشتباه اینه که «م» و«ن» مشدد رو به اندازه دو‌ حرکت نکشیم دقیقه 5:13 👈🏻 تمرین دوم: «جملات» و کنید 🙏🏻 https://eitaa.com/aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/347
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠تجوید سطح یک 🔺احکام حروف |•تفخیم و ترقیق حرف«ل»در لفظ جلاله«الله» ثانیه 0:24 👈🏻احکام حروف:ویژگی‌ها و حالاتی هستن که از صفات اصلی و ذاتی سرچشمه میگیره یا از اجتماع بعضی حروف با هم پدید میاد... ثانیه 0:37 👈🏻احکام حروف یا صفات عارضی مثل (تفخیم،ادغام) دقیقه 1:08 👈🏻تفخیم:درشت تلفظ کردن یک حرف دقیقه 1:12 👈🏻ترقیق:نازک ادا کردن یک حرف دقیقه 1:16 👈🏻گفتیم۷حرف همیشه درشت ادا میشن(ص،ض،ط،ظ،خ،غ، ق) بقیه صفت اشتغال دارن بجز سه حرف (ل،ر،الف مدّی) دقیقه 2:02 👈🏻کلمه‌ی«الله» لامش گاهی درشت و پرحجم ادا میشه مثل «هُوَالله» و گاهی نازک ادا میشه مثل «بِسْمِ‌الله» دقیقه 2:30 👈🏻اگه‌ قبل از«لام» «الله» (__َ__ُ_) باشه،لام درشت تلفظ میشه دقیقه 3:29 👈🏻 موقع درشت تلفظ شدن«لام»زبان حالت مقعر پیدا میکنه و موقع نازک تلفظ شدن«لام» زبان به حالت عادی هستش دقیقه 4:23 👈🏻چند مثال رو با هم تمرین کنیم دقیقه 4:32 👈🏻مثال‌های لام تفخیم شده دقیقه 5:31 👈🏻مثال‌های لام ترقیق شده دقیقه 6:27 👈🏻جملاتی از قرآن با صدای استاد منشاوی و کنید 🙏🏻 https://eitaa.com/aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/348
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠تجوید سطح یک 🔺احکام حروف |•تفخیم«ر» ثانیه 0:28 👈🏻«ر» گاهی درشت ادا میشه مثل:«رَفَرَفٍ» «رَحْمَن»،گاهی نازک مثل:«رِجَال» ثانیه 0:49 👈🏻موارد تفخیم ۱.«ر» مفتوح یا مضموم باشه ۲.«ر»ساکن ماقبل مفتوح یا مضموم ۳.«ر»ساکن ماقبل ساکن که حرف قبل از اون مفتوح یا مضموم باشه (موقع وقف این حالت پیش میاد) ۴.«ر»ساکن که قبلش «الف مدّی»یا «واو مدّی» باشه. ۵.«ر»ساکن که قبلش«همزه وصل» باشه ۶.«ر»ساکن که بعدش یکی از حروف استعلاء باشه(ص،ض،ط،ظ،خ،غ،ق) دقیقه 4:55👈🏻تمرین:«ر»مفتوح یا مضموم دقیقه 6:07 👈🏻تمرین:«ر»ساکن ماقبل مفتوح یا مضموم دقیقه 7:26 👈🏻تمرین:«ر»ساکن ماقبل ساکن که حرف قبل از اون مفتوح یا مضموم باشه دقیقه 7:56 👈🏻تمرین:«ر»ساکن که قبلش «الف مدّی»یا «واو مدّی» باشه دقیقه 8:22 👈🏻«ر»ساکن که قبلش «همزه وصل» باشه دقیقه 8:56 👈🏻«ر»ساکن که بعدش یکی از حروف استعلاء باشه(ص،ض، ط،ظ،خ،غ،ق) دقیقه 9:33 👈🏻جملاتی از قرآن با صدای استاد منشاوی و کنید 🙏🏻 https://eitaa.com/aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/349
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠تجوید سطح یک 🔺احکام حروف |•ترقیق«ر» ثانیه 0:31 👈🏻«ترقیق» یعنی نازک تلفظ کردن ثانیه 0:37 👈🏻موارد ترقیق ۱.ثانیه 0:39 👈🏻«ر» مکسور باشه یا بعدش حرف کشیده «ی» باشه مثل «رِجالٌ»، «رِیحاً» ۲.دقیقه 1:18 👈🏻«ر»ساکن ماقبل مکسور،مثل«فَاصْبِرْ» ۳.دقیقه 1:34 👈🏻«ر»ساکن ماقبل ساکن که حرف قبل از اون مکسور باشه (موقع وقف این حالت پیش میاد)مثل «سِحْرْ» ۴.دقیقه 2:01 👈🏻«ر»ساکن که قبلش صدای کشیده‌ی «ی» باشه. مثل «خَبِیْر» ۵.دقیقه 2:24 👈🏻«ر»ساکن که قبلش«یاء ساکن یـْ» باشه مثل «خَیْرْ» دقیقه 2:41 👈🏻تمرین:«ر»مکسور یا دارای «یاء مدی» دقیقه 3:26 👈🏻تمرین:«ر»ساکن ماقبل مکسور دقیقه 4:02 👈🏻تمرین:«ر»ساکن ماقبل ساکن ماقبل مکسور دقیقه 4:14 👈🏻تمرین:«ر»ساکن که قبلش صدای کشیده«ی» باشه دقیقه 4:28 👈🏻«ر»ساکن که قبلش «یاء ساکن» باشه دقیقه 4:52 👈🏻جملاتی از قرآن با صدای استاد منشاوی که موارد تفخیم و ترقیق حرف «ر»هست دقیقه 6:05 👈🏻دو سوره‌ی طور و مدثر رو با تلاوت قاریان برتر گوش کنید و کنید 🙏🏻 https://eitaa.com/aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/350
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠تجوید سطح یک 🔺احکام حروف |•تفخیم و ترقیق حرف «الف» ثانیه 0:21 👈🏻«الف» گاهی درشت و پرحجم ادا میشه و گاهی نازک و کم حجم ثانیه 0:40 👈🏻اگه قبل از«الف»یکی از حروف درشت و پرحجم(حروف استعلاء) بیاد،«الف» از اون پیروی میکنه و درشت و پرحجم میشه دقیقه 1:14 👈🏻چند تا مثال دقیقه 1:39 👈🏻اگه هیچکدوم از این موارد نبود«الف»نازک و‌ کم‌حجم ادا میشه دقیقه 1:49 👈🏻چند تا مثال دقیقه 2:18 👈🏻تمرین موارد تفخیم «الف»👇🏻 ۱.دقیقه 2:28 👈🏻حرف«ص» ۲.دقیقه 2:45 👈🏻حرف«ض» ۳.دقیقه 3:06 👈🏻حرف«ط» ۴.دقیقه 3:27 👈🏻حرف«ظ» ۵.دقیقه 3:46 👈🏻حرف«خ» ۶.دقیقه 4:02 👈🏻حرف«غ» ۷.دقیقه 4:18 👈🏻حرف«ق» ۸.دقیقه 4:34 👈🏻حرف«ر» ۹.دقیقه 4:34 👈🏻حرف«ر» ۱۰.دقیقه 4:52 👈🏻حرف«ل» تفخیم شده‌‌ی«الله» دقیقه 5:39 👈🏻موارد ترقیق«الف» ۱.دقیقه 5:47 👈🏻حرف«ء» ۲.دقیقه 6:06 👈🏻حرف«ب» ۳.دقیقه 6:21 👈🏻حرف«ت» ۴.دقیقه 6:39 👈🏻حرف«ث» ۵.دقیقه 6:54 👈🏻حرف«ج» ۶.دقیقه 7:08 👈🏻حرف«ح» ۷.دقیقه 7:23 👈🏻حرف«د» ۸.دقیقه 7:47 👈🏻حرف«ذ» ۹.دقیقه 8:01 👈🏻حرف«ز» ۱۰.دقیقه 8:19 👈🏻حرف«س» ۱۱.دقیقه 8:37 👈🏻حرف«ش» ۱۲.دقیقه 8:54 👈🏻حرف«ع» ۱۳.دقیقه 9:10 👈🏻حرف«ف» ۱۴.دقیقه 9:26 👈🏻حرف«ک» ۱۵.دقیقه 9:40 👈🏻حرف«ل» ۱۶.دقیقه 10:00 👈🏻حرف«م» ۱۷.دقیقه 10:19 👈🏻حرف«ن» ۱۸.دقیقه 10:34 👈🏻حرف«و» ۱۹.دقیقه 10:49 👈🏻حرف«ه» ۲۰.دقیقه 10:07 👈🏻حرف«ی» دقیقه 11:26 👈🏻تمرین آخر استماع سوره‌ی نازعات و کنید 🙏🏻 https://eitaa.com/aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/351
32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠تجوید سطح یک 🔺احکام حروف |•ادغام ثانیه 0:32👈🏻ادغام یعنی داخل کردن یه حرف تو حرف دیگه‌ بطوری که حرف اول حذف و حرف دوم با تشدید ادا بشه ثانیه 0:45 👈🏻فایده‌ی ادغام سهولت در تلفظ هست ⬇️شرایط ادغام ۱.دقیقه 1:32 👈🏻۲تا حرف اولی ساکن و دومی متحرک ۲.دقیقه 1:43 👈🏻۲تا حرف کنار هم ۳.دقیقه 1:47 👈🏻۲تا حرف مثل هم یا همجنس یا با یه محل تلفظ ⬇️موارد ادغام ۱.دقیقه 2:15 👈🏻۲تاحرف مثل هم اولی ساکن و دومی متحرک مثل«قَدْ دَخَلُوا»⟵«قَدَّخَلُوا» ۲.دقیقه 2:42 👈🏻دو تا حرف«ب» و «م» کنارهم اولی‌ساکن،دومی متحرک «ارْکَبْ مَعَنَا»⟵«ارْکَمَّعَنَا» تنها مثال تو سوره‌هود ۳.دقیقه 3:13 👈🏻ادغام«قْ» در«ک» تنها مثال:آیه‌۲مرسلات«أَلَمْ نَخْلُقْکُمْ» ⟵«أَلَمْ نَخْلُکُّمْ» ۴.دقیقه 3:33 👈🏻ادغام«لْ» در «ر» مثل«قُلْ رَبّی»⟵«قُرَّبّی» ۵.دقیقه 3:51 👈🏻۳ تا حرف«ت»«د» «ط»اگه دو تاشون با شرایط ادغام کنار هم باشن،اولی حذف دومی مشدد «قَالَتْ طَائِفَةٌ»⟵«قَالَطَّائِفَةٌ» ۶.دقیقه 4:37 👈🏻۳تاحرف«ث»«ذ» «ظ»اگه دو تاشون با شرایط ادغام کنار هم باشن،اولی حذف دومی مشدد «یَلْهَثْ ذَلِکَ»⟵«یَلْهَذَّلِکَ» ۷.دقیقه 5:29 👈🏻ادغام«نْ» در «یرملون» دقیقه 6:24 👈🏻۲نوع ادغام: ۱.ادغام کامل:حرف اول کامل از بین میره«إِذْ ظَلَمْتُم»⟵«إِظَّلَمْتُم» ۲.ادغام ناقص:حرف اول حذف میشه ولی اثرش باقیه موارد ادغام ناقص: دقیقه 7:07 👈🏻ادغام«ط»در«ت» و... و کنید 🙏🏻 https://eitaa.com/aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/352
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠تجوید سطح یک 🔺احکام حروف |•اقلاب ثانیه 0:15 👈🏻وقتی«نْ» به «ب» برسه تغییر می‌کنه و تبدیل میشه به حرف«م»مثل:مِنْ بَعْدِ←مِمْ بَعْدِ ثانیه 0:29 👈🏻تو فارسی‌هم مثال‌های زیادی داره مثل‌ شنبه←شمبه، پنبه←پمبه،انبه←امبه و... ثانیه 0:40 👈🏻 لطفاً سوره‌هایی مثل سوره‌ی «ق» رو تمرین کنید و موارد انقلاب رو پیدا کنید https://eitaa.com/aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/353
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠تجوید سطح یک 🔺احکام حروف |•اظهار ثانیه 0:15 👈🏻اظهار یعنی ظاهرکردن ثانیه 0:18 👈🏻اگه کسی با کشش بخونه أَنْ أَسْرِ خطاست ثانیه 0:26 👈🏻 تنوین هم یه نوع نون ساکن هستش ثانیه 0:55 👈🏻سوره‌ی مریم رو با قرائت قاریان برتر بشنوید و تکرار کنید https://eitaa.com/aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/354
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠تجوید سطح یک 🔺احکام حروف |•اخفاء ثانیه 0:18 👈🏻یکی از ویژگیهای«نْ» تأثیرپذیری سریع از حروف مجاورش هست ثانیه 0:29 👈🏻اگه «نْ» به ۱۵ حرف برسه،اخفاء میشه ثانیه 0:39 👈🏻اخفاء یعنی مخفی کردن... ثانیه 0:44 👈🏻جملاتی رو با تلاوت استاد منشاوی گوش کنید دقیقه 1:10 👈🏻تمرین آخر سوره‌ای مبارکه‌ی مریم رو با تلاوت یکی از اساتید برتر گوش کنید... https://eitaa.com/aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/355
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠تجوید سطح یک 🔺احکام حروف |•ادغام ثانیه 0:03 👈🏻ادغام«نْ» و «تنوین» در «یرملون» ۲حالت داره: ①با غنه ②بدون غنه ثانیه 0:14 👈🏻غنه چیه؟ ثانیه 0:29 👈🏻ادغام«نْ»در«ی»،«م»، «و»«ن» با غنه همراه هست دقیقه 01:05 👈🏻ادغام«نْ» در«ر» و «ل» بدون غنه هست دقیقه 1:22 👈🏻تمرین چهارم ما سوره‌ی زیبای ملک رو با تلاوت یکی از اساتید برتر گوش کنید... https://eitaa.com/aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/356
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠تجوید سطح یک 🔺احکام حروف |•«مْ» ثانیه 0:06 👈🏻«مْ» بسته به حرف بعدیش سه تا حکم داره ①ادغام←«مْ»+«مَُِ» ②اخفاء←«مْ»+«ب» ③اظهار←«مْ»+«مابقی حروف» ثانیه 0:34 👈🏻اخفاء یعنی چی؟ ثانیه 0:53 👈🏻اظهار یعنی چی؟ دقیقه 01:07 👈🏻یه سوره‌ مثل مریم رو با تلاوت یکی از اساتید برتر گوش کنید... https://eitaa.com/aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠تجوید سطح یک 🔺احکام حروف |•«مد و قصر» ثانیه 0:03 👈🏻یکی از مواردی که نشون‌دهنده‌ی مهارت قاری هست، مبحث «مد و قصر» هست ثانیه 0:15 👈🏻اول باید حروف مدّرو باید بشناسیم و بعد اسباب مدّ ثانیه 0:24 👈🏻پنج نوع مدّ داریم: ①متصل ②منفصل ③لازم ④عارض ⑤لین ثانیه 0:30 👈🏻صداهای کشیده«آ» «ای»«او»+همزه =مدّ متصل داریم. ثانیه 0:43 👈🏻صداهای کشیده«آ» «ای»«او»+سکون یا تشدید =مدّ لازم ثانیه 0:58 👈🏻حرف یکی مونده به آخر کلمه صداهای کشیده«آ» «ای» «او» باشه و حرف آخر ساکن باشه،مدّ عارضی هست دقیقه 1:02 👈🏻سوره‌ی قلم رو با تلاوت قاریان برتر تمرین کنید https://eitaa.com/aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/358
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠تجوید سطح یک 🔺احکام حروف |•«برخی نکات مهم» ثانیه 0:12 👈🏻نکته‌ی اول←وصل الٓمٓ به آیه‌ی بعد سوره‌ی آل عمران هست... ثانیه 0:28 👈🏻اگه بصورت عادی بخونیم یعنی بعد از خوندن آیه،وقف کنیم،نکته‌ی خاصی نداره ثانیه 0:39 👈🏻اگه خواستیم آیه‌ی اول و‌ دوم رو به هم وصل کنیم،دو تا حالت تو قرائت پیش میاد: ①ثانیه 0:47 👈🏻بدون مدّ بخونیم ②دقیقه 1:14 👈🏻با مدّ لازم ۶ حرکتی بخونیم دقیقه 1:19 👈🏻قاعده‌ی پنجم «قاعده‌ی اشمام» هست که فقط تو عبارت«لا تأمنّا» رعایت میشه دقیقه 1:19 👈🏻این کلمه در اصل «لا تأمنُنا» بوده و بخاطر یه سری قواعد عربی شده «لا تأمنّا» که دانشمندان تجوید گفتن موقع قرائت باید«ضمه» روی«ن» رو تو تلاوت نشون بدید... دقیقه 2:05 👈🏻جملات قرآنی https://eitaa.com/aqquran لینک مستقیم https://eitaa.com/aqquran/359
‏«الفبای مهربانی» را در بازار اندروید ببین: http://cafebazaar.ir/app/?id=ir.amehrabani&ref=share 🌱آموزش الفبای فارسی و عربی با روشی جذاب و نو... 🍃مقدمه آموزش روخوانی قرآن به خردسالان 🎈بازی و قصه‌های تربیتی و سبک زندگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 یارت ای یار خراسانی چه شد؟ 🔴 ای صبا دست سلیمانی چه شد؟ دید آرامی نشد آشفته او.... ای ستون خیمه‌ای که گفته او.... https://eitaa.com/aqquran
🍃🌸🍃باسمه تعالی🍃🌸🍃 🌼برگزاری دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی بزرگسال 🌼 🔴 مدت دوره : ١٩ تا ٢١ بهمن ماه 🔴 🟡 با توجه به تنظیم دوره در تعطیلات بهترین امکان شرکت جهت شهرستانها و .... دانشجویان مقدوره 🧕🏻ویژه خواهران 📱 به صورت حضوری 💻 ✳️ با تدریس استاد ممتاز و بین المللی حجه الاسلام دکتر علی قاسمی 📜 با اعطای مدرک رسمی از موسسه نور الثقلین قم و‌ موسسه ی بضعه المصطفی ♻️ شرایط ثبت‌نام : 🔺قبولی در آزمون ورودی که تسلط بر قواعد تجویدی است 🔺حداقل سن 18 و حداکثر 45 سال ⏰ ساعت دوره ٨ صبح تا ٦ عصر 📚 منابع آزمون پایانی : 🔸کتاب روخوانی و روانخوانی قرآن کریم 🔸 کتاب تحسین التلاوه 🔸کارگاه تدریس جهت نحوه ی ثبت نام و ازمون ورودی علاقمندان تا ١٢ بهمن ماه فرصت دارن تا اقدام نمایند https://splus.ir/joingroup/AHF7BF66jvEDqc1TIDtOsw لینک گروه مربوطه جهت توضیحات تکمیلی https://eitaa.com/bezatolmostafa جهت انتشار پوستر و بهره مندی بیشتر علاقمندان ما رو یاری کنید تلفن پاسخگویی و ثبت نام ٠٩١٥٤٠٣٦٤٠٩ ضمنا دوره بصورت حضوری و در شهر مقدس مشهد 🕌 برگزار میشود.
🖥 برنامه تلویزیونی تجوید جناب استادعلی قاسمی را از رسانه ملی دنبال کنید 🌸 📺شنبه تا چهارشنبه از شبکه قرآن و معارف سیما 🌸 ⏰زمان پخش برنامه 👈 ❇️ ۱۰:۳۳ ❇️ ۱۵:۱۷ https://eitaa.com/aqquran ╰┅┅❀🍃🌸🍃❀┅┅╯
آیا حفظ قرآن کاری سنتی و براى قدیمی‌ها نیست؟ آیا حفظ قرآن، ارزش وقت گذاشتن دارد؟ آیا این کار آورده‌ای هم برای ما داره؟ آیا بهتر نیست وقتمون رو صرف یادگیری چیزهای دیگه بکنیم؟ بهتر نیست به جای حفظ, ترجمه تفسیر بخونیم؟ آیا روش مشخصی در حفظ هست؟ چطوری حفظ کنم؟ چطوری حفظم رو نگه دارم؟ چرا آیاتی که حفظ میکنم زود از ذهنم میپره؟ چطوری استاندارد و مسلط و ماندگار آیات را حفظ کنم؟ آیا... پاسخ به سوالات مهم شما درباره حفظ قرآن توسط استاد علی قاسمی به زودی در همین کانال 👇 @aqquran
حفظ قرآن سخته یا آسون؟! بعضی‌ها می‌گن خیلی آسونه. برخی دیگه از سختی حفظ و خستگی خودشون می‌گن. ولی حقیقت امر اینه که ♡هر کسی از ظن خود شد یار من ♡ و حفظ قرآن یک از آسون ترین کارهای دنیاست. ولی آدمها با شتاب و عجله و انباشت سریع آیات بدون پردازش و ماندگارسازی آیات در ذهن، کاری می‌کنند که لذت کافی رو از مسیر حفظ نبرن و خیال کنند که حفظ قرآن دشواره. به نظر شما وقتی‌کسی برای اولین بار وارد یک باشگاه ورزش‌های رزمی بشه و در جلسه اول در مبارزه با شاگردان باتجربه، شکست بخوره و ضرباتی نوش جان بکنه، میتونه درباره ورزش های رزمی قضاوت کنه که چقدر سخت و دست‌نایافتنی است؟ عزیزانی که تصور سختی حفظ دارن، همه از جان‌برکفانی هستند که تسلط کافی بر محفوظات ندارند و خسته راه‌اند. حافظان قوی ، معمولا حفظ را کاری آسان‌ و دست‌یافتنی می‌دانند. چه باید کرد؟ اگر بتوانید متناسب با شرایط و استعداد و فرصت روزانه خودتان مقدار حفظ هر روز و بقیه تکالیف حفظی را تنظیم کنید، حفظ برایتان آسان و جذاب خواهد بود. در پیام‌های آینده درباره حفظ جذاب و لذت‌بخش و آسون با هم بیشتر حرف می‌زنیم. ✍ @aqquran
آیا حفظ قرآن ارزش وقت گذاشتن داره؟ احساس میکنم آدمهایی که وقت زیادی دارن میرن سراغ حفظ... یه جورایی انگار آدمهای بیکار مشتری حفظن!!! کم و بیش گاهی از این سوالات میپرسن... حفظ قرآن رو تا تجربه نکنیم نمیتونیم درباره ارزشمندی اون نظر بدیم. حفظ قرآن، یک انس هدفمند و جذاب با قرآن هست. کسانی که مشغول حفظ و مرور و تکرار آیات هستند، همه روزه ، نور خداوند متعال را به سراسر وجودشان می‌تابانند. روز به روز مصفاتر میشن. به تعبیر امیر مؤمنان علی علیه السلام، کسی که با قرآن هم‌نشین میشه، هر بار نشست و برخاست با قرآن براش ارزش افزوده میاره. هر بار انس، یک قدم به خدای مهربون نزدیک‌تر میشه. مثل دارویی که پزشک داده تا دوره درمانش رو طی کنیم. مثلا گفته این دارو رو چند روز بخور تا این بیماری از بین بره و حالت بهتر بشه. کسی که حفظ میکنه هر روز حالش خوش‌تره. چه باید کرد؟ خب هر کسی واقعا این‌سوال رو داره بسم‌الله بگه و یه کم قرآن رو حفظ کنه. راه گویدت چون باید روی... لذت هر روزت، انگیزه هست برای روز بعدت... بهت قول میدم اگر حفظ قرآن رو شروع کنی و کمی لذت اون رو بچشی، دیگه رهاش نمیکنی... یا حافظ میشی یا از عشق حفظ دق خواهی کرد ... دوستان عیب کنندم که چرا دل به تو دادم باید اول به تو گفتن که چنین خوب چرایی!!؟ ان شاءالله در نوشته های بعدی هر بار یکی از لذت‌ها و آثار و برکات حفظ و سپس چالش‌های آن را گفتگو می‌کنیم. ✍ @aqquran
تصویر مادران قهرمانی که علاوه بر ایفای نقش و رسالت مادری به بهترین حالت، در عرصه معلمی قرآن هم مشتاقانه گام برمی‌دارند. پ ن: تصویر مادری که با همراهی سه فرزندش در دوره تربیت مربی قرآن شرکت کرده است. درود خدا بر همه مادران این سرزمین @aqquran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی ۱۴۰۲/۱۱/۱۹ 💠عید مبعث؛ مبارک‌ترین و بزرگ‌ترین حادثه‌ طول تاریخ بشریّت 💎نسخه‌ کامل، نهایی و همیشگی و دائمی سعادت بشر در بعثت ارائه شد اوّلین معجزه در این قضیه ⏪ سربرآوردن بعثت در زمینه‌ی‌ نامساعد است ⚠️در آن روز، دنیا، سرتاپا انحراف و کجی و مصیبت بود ⁉️برنامه‌ی عمل بعثت چیست؟ ✅در قرآن، در آیات مختلفی مشخّص شده؛ ♦️در آیه شریفه سوره جمعه: 💠یَتلوا عَلَیهِم آیاتِه💠 ❇️اوّلین کار، باز کردنِ درِ ارتباط با غیب و با الوهیّت است 👌یعنی ایمان ❇️تزکیه 👇بعد که بشر از این چهاردیواریِ محدود و تنگِ مادّه خارج شد، 💠یُزَکّیهِم💠 📌تزکیه به معنای تعالی بخشیدن و رشد دادن از طریق رفع معایب و نقایص است ⁉️آن چیزی که باید تزکیه بشود چیست؟ ⭕️صرفاً مسئله‌ی تزکیه‌ اخلاقی فرد نیست ✅تزکیه یعنی زدودن زشتی‌ها و بدی‌ها و زدودن باطل از: 🔸باطن انسان 🔹اخلاق درونی 🔸جامعه 🔹عقیده 🔸رفتار 🔹سبک زندگی 👌یعنی یک حرکت فراگیر برای اصلاح امور فرد و جامعه در همه‌ ابعاد: ⭕️سیاست ⭕️روابط اقتصادی ⭕️روابط اجتماعی ⭕️بی‌عدالتی‌های جامعه ⭕️فاصله‌های طبقاتی 🔺شامل همه اینها می‌شود ❇️تعلیم ♦️تزکیه تدریجی است، در کنار آن هم تعلیم است. 🌟یعنی بعد از آنکه زمینه آماده شد، آن‌وقت، وقت تجلّی انوار حکمت و علم الهی است ✅تعلیم، از لحاظ معنویّت، معرفت و دانش، انسان و جامعه را غنی‌سازی میکند 💎انسانِ ترازِ اسلام ساخته میشود ☝️مشکلات کنونی همه‌ ماها و همه‌ بشریت در اینجاها است. 🏷درباره استمرار بعثت 📌بعثت یک امر دفعی نیست که بگوییم یک بار بعثت شد و تمام شد. ✨همین حالا نبی مکرم اسلام در حال تعلیم و تزکیه‌ ما است ☑️بشریت همیشه مخاطب تعلیم و تربیت و تزکیه‌ی پیغمبر اکرم است 👈همان‌طور که پیغمبر در آن روز مردم را به دوری از بتها و شکستن بتها دعوت کرد، امروز هم همین خطاب وجود دارد. ⛏اوّلین بت هم بت خود ما است؛ 📍بعد هم انحرافات بیرون است 🔍اولین کار، اصلاح منطقه‌ نزدیک‌تر است. یعنی جامعه‌ی خودمان. ⏪ما که اصلاح بشویم، 🌟اگر یک نمونه‌ اصلاح‌شده‌ اسلام را به بشریت نشان بدهیم، 🧲خودش جاذبه دارد و جذب میکند. ↔️تزکیه و تعلیم دو طرف دارد: یک طرفِ دعوت‌کننده، یک طرفِ دعوت‌شونده ❗️اگر دعوت‌کننده باشد امّا دعوت‌شونده اجابت نکند، اتّفاقی نمی‌افتد. ❇️آنچه در انقلاب ما اتفاق افتاد این بود که دعوت‌شونده‌ها اجابت کردند ☑️امام بزرگوار سخن پیغمبر را، بعثت پیغمبر را برای مردم بیان کرد، از مردم مجاهدت را مطالبه کرد، ✅مردم هم اجابت کردند، این حرکت عظیم اتفاق اتفاد 🌟تا هر وقتی که اجابت کنیم دعوت پیغمبر را، آن تزکیه،تعلیم و رشد و پیشرفت به وجود می‌آید 🚨اگر اجابت نکردیم، آن‌وقت مثل همان دنباله‌ آیه‌ شریفه است: مَثَلُ الَّذینَ حُمِّلُوا التَّوراةَ ثُمَّ لَم یَحمِلوها 🏷درباره نیاز امروز دنیا به تزکیه و تعلیم و بعثت نبوی ⭕️امروز زندگی مردم دنیا زندگی خوبی نیست. 🛍حالا ظواهری در بخشی از کشورهای دنیا وجود دارد، [امّا] این ظواهر نشان‌دهنده‌ خوشبختی آن جوامع نیست؛ در آن جوامع هم مثل همه‌ جوامع دیگر: 📌فقر 📌بدبختی 📌تبعیض 📌ظلم 📌حق‌کشی هست. ⏪مسئولیت ما این است که: ✅خودمان را بسازیم ✅به دنیا نشان بدهیم که یک کشور اسلامی، یک جامعه‌ی اسلامی چه جوری میشود اداره بشود ❇️به معنای واقعی کلمه عمل کنیم، همچنان که در مواردی عمل کردیم و بحمدالله تأثیراتش را در دنیا گذاشت 📌کوتاهی‌هایی داریم، موفّقیّتهایی هم بحمدالله داریم 💠درباره حادثه غزه ⭕️مصیبت غزه، مصیبت بشریت است ❌نشان‌دهنده‌ آن است که نظم کنونی جهانی چقدر نظم باطلی است ⏪راه‌حل فقط همین است که: 📌قدرتهای بزرگ جهانی 📌قدرتهای طرف‌دار رژیم صهیونیستی 👈خودشان را کنار بکشند از این قضیه و مبارزان فلسطینی خودشان میدانند چه جوری اداره کنند میدان را، 💪کمااینکه تا امروز اداره کرده‌اند و ☑️تا امروز بحمدالله ضربه‌ مهم و سختی به آنها وارد نشده است ♦️وظیفه دولتها: قطع کمک سیاسی و تبلیغاتی و تسلیحاتی و کالاهای مصرفی به رژیم صهیونیستی ♦️وظیفه ملّتها: فشار به دولتها برای انجام این وظیفه‌ بزرگ 🍀امیدواریم مردم مظلوم فلسطین، مردم مظلوم غزه و مناطق دیگر فلسطین شاهد پیروزی باشند و بتوانند دشمن خودشان را ان‌شاءالله به زانو دربیاورند.
سلام و ادب در محضر امام رئوف نایب الزیاره و دعاگوی همه شما عزیزان هستم. محبت ویژه امام نصیبتان. التماس دعا