eitaa logo
گروه علمی زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان
1.3هزار دنبال‌کننده
545 عکس
83 ویدیو
165 فایل
✅ اهداف کانال: 📌دانش افزایی و ارتقاء سطح ادب عربی طلاب، دانشجویان و تمامی علاقه مندان به دانش های «زبان و ادبیات قرآن کریم» و «زبان و ادبیات عربی» 📌اطلاع رسانی رویدادهای ادبی «حوزه علمیه خراسان»
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 یاداشت امام جمعه کنگاور در پاسخ به یک مربی فوتبال تحت عنوان‌" ارمغان‌بی عدالتی ۴۰ساله کاخ نشینی شما بوده یا آخوندها " .... ◾️ جناب اقای قلعه نویی سلام ،من لروند هستم امام جمعه کنگاور طلبه ودانشجویی لر زبان ،متولد روستای لیلی یادگار نهاوند ،همان کسی که با یک نوشتار تشییع جنازه شجریان‌را به چالش کشید وکسی جوابی برای آن نگارش نداشت ...پس اجازه بده با صداقت لری با تو سخن بگویم ...شما ۴۰سال است بی عدالتی دیده اید یا ما که هم‌ خود فقر دیده ایم هم آنرا لمس کردیم هم‌بعد از ۴۳ سال درس خواندن وتحصیل یک مبل ساده در خانه نداریم ... ◾️، امیرو جان‌!!!! در این ۴۰سال القاب مزخرف سلطان وخان مال شما بوده وتهمت وفحش وناسزای بی حسابش مال ما ...اخوندهای عرب ،۲ریالی ،عهد قجری ،بی سواد ،بی خاصیت ،مال مردم خور ،غارتگر و.....!!!!! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ..... ◾️به قول بچه مایه دارهای لاکچری امیرخان‌،مرا غارتگر میخوانند و تورا سلطان ،اما بیا بالا غیرتا دقایقی خان‌نباش و مثل من لر باش تا شاید این سطور به دستت رسید واز خواب غفلت بیدار شدی .....اری امیر جون ، از خواب گران‌خویش گردی بیدار ،گر گپ مرا به واقعیت ها شنوی ...امیدوارم پس از خواندن این سطور شهامت عذر خواهی از مردم ایران وخانواده های شهداء را داشته باشی ... ◾️ سلطان فوتبال ،امیر خان ،وقتی پای تلویزیون مصاحبه شمارا دیدم و پخش بدون سانسور از صداوسیمای جمهوری اسلامی را نظاره کردم وبا این جمله روبرو شدم که با پررویی تمام وبیان غیر منصفانه بر زبان‌شما لغزید یک لحظه فکر کردم شبکه صهیونیستی من وتو ویا اینتر نشنال سعودی ،یاصدای ازاد آمریکاست که شما در آن ازادانه میگویید ۴۰سال است ما در ایران عدالت واعتقاد ندیده ایم ، و.....کلمات مزخرفی که مرا یارای بیان‌آن‌نیست و دل خانواده های شهداء وزحمت کشان‌مردمی این نظام را به درد اورد ،اقای زحمت کش خاک زمین خورده فوتبال به کجا چنین شتابان‌ وجدانتان را کجا جا گذاشتید .... ◾️اقای مربی!!! من وشما دو دنیای متفاوت داریم ،من به گمان‌مردم‌نماینده این حکومت اسلامی در شهرستان های پلدختر وایوان و کنگاور بوده ام ،وچون یک‌طلبه ام‌ که ماشین زیر پایم یک سمند ۹۴ است غارتگر حساب میشوم ، اما تورا سلطان میگویند که پسرت هوتن خان ،یعنی همان‌امریکا نشین ولاکچری سواردر این بی عدالتی ۴۰ساله گاماس گاماس عشق خارجی دروی میکند ، به راستی اگر عدالت نبوده ،چرا جنابعالی که از صدقه سر همین جمهوری اسلامی کاخ نشین‌هستی و قراردادهای چند میلیاردی فوتبال ومربی گری ات برکسی پوشیده نیست از آن نالانی ... ◾️ اقای قلعه نویی من از سال ۵۶ یعنی اواخر عمر پهلوی ملعون تا کتون که در حال اتمام‌پایان نامه دکتری در دانشگاه قم هستم مشغول تحصیل هستم واکثر مردم غرب کشور میدانند در حال حاضر با گدایی کردن ورو انداختن به خیرین چندین هزار خانواده محروم را کمک رسانی میکنم ولی چه کنم که درد زمانه کاری کرده که قضاوت کنندگان زمانه ، به ما اخوند غارتگر میگویند وبه شما زحمت کشان عرصه ورزش که خاک زمین خورده اید ،البته این طلبه کاری ندارد که شما چه میزان خاک خورده اید، ولی اهل انصاف میدانند خاک زمین را سلیمانی ها وباکری ها وهمت ها خوردند که هیچ وقت هم دنبال درمان ریه بیمار خود ازاین خوراک خاکی برنیامدند ، وچه بسا در زمانه وارونه سلیمانی ها خون خود را به خاک هدیه کردند تا این خاک در زیر چکمه اجنبی ها قرار نگیرد ....البته کسی به زندگی لاکچری شما گیر نداد اما !!! ◾️امیر جان صداوسیمای بی حساب از شما مصاحبه محکومیت انقلاب ۴۳ ساله را پخش میکند واینقدر از شما وسایر سلبریتی ها تمجید بی حساب میکنند که بعضی شمارا اسطوره خطاب میکنند به حدی که روزی خواهری از ستاد نماز جمعه ما میگفت فردا جلسه نگذارید فوتبال است ◾️ امیرو جون ،با این همه پول که به جای اشتغالزایی از صنعت نفت و تراکتور و مس به حلقوم فوتبال ریخته شده باز نظام‌را متهم‌به بی عدالتی ۴۰ساله میکنید اما تحقیق کن‌ ، در سیل پلدختر کدام قشر با گذاشتن عمامه به سر گل ولای خانه های مردم را تخلیه کرد ، در زمان دفاع مقدس کدام قشر اندازه روحانیت شهید داد ، درنهاوند کل طلبه ها ۱۰۰نفر نبودند اما ۱۶ نفراز آنها شهید شدند ، اکنون شما صاحبان قراردادهای میلیاردی تحقیق کنید ، حقوق یک روحانی که تحصیل میکند و تبلیغ دین اسلام را انجام میدهد حتی به ۲میلیون تومان هم نمیرسد واهل انصاف میدانند قرار داد چند میلیاردی یک فوتبالیست میشود اندازه حقوق ۲هزار روحانی ، البته من کاری با اقازاده های مرفه بی درد ندارم ،عددی هم نیستند ،اما چرا همیشه ما متهم هستیم ....یک دلیل بیشتر ندارد وآن هم اینکه ما یاد گرفته ایم روی خون شهداء پا نگذاریم ،اری زخون هرشهیدی لاله روید مبادا روی لاله پاگذارید ...یا حق ایام عزت مستدام ... بنده کمترین علی محمد لروند امام جمعه کنگاور
🔶 تصاویر مسابقه علمی ادبیات عرب مشهد مدرسه علمیه امام خمینی (ره) 🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات 🆔 @Arabicliteraturehozehkh
هدایت شده از خودم
Fiqh-al-Lughah5_Navvab_RB_16.mp3
8.91M
💠 فقه اللغة 5 ✅ تطبیق متون و 🔰 جلسه شانزدهم 💢 استاد ربانی بیرجندی 🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات 🆔 @Arabicliteraturehozehkh
هدایت شده از خودم
Fiqh-al-Lughah5_Navvab_RB_18.mp3
7.63M
💠 فقه اللغة 5 ✅ تطبیق متون و 🔰 جلسه هجدهم 💢 استاد ربانی بیرجندی 🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات 🆔 @Arabicliteraturehozehkh
هدایت شده از خودم
Fiqh-al-Lughah5_Navvab_RB_17.mp3
9.21M
💠 فقه اللغة 5 ✅ تطبیق متون و 🔰 جلسه هفدهم 💢 استاد ربانی بیرجندی 🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات 🆔 @Arabicliteraturehozehkh
🌀 ابن مقفع و جایگاه مهم او در تاریخ و ادبیات عرب 🔹ابْنِ مُقَفَّع، ساويرس، مورخ و متكلم مسيحی مصر در سدۀ ۴ق / ۱۰م. وی از نخستين نويسندگان قبطی است كه آثار خود را به زبان عربی نوشته است. با وجود شهرت و تأثير عميق او در فرهنگ مسيحی مشرق زمين، منابع گوناگون آگاهی چندانی دربارۀ زندگی وی نداده‌اند. آنچه از يادداشتهای پراكنده در ميان نسخه‌های خطی به دست می‌آيد، در اين حد است كه او پيش از آنكه به زیّ روحانيان درآيد، به دبيری اشتغال داشت و «ابوبِشر» خوانده می‌شد. چندی بعد شغل دبيری را رها كرده به رهبانيت گرويد و در صومعه‌های مصر به عبادت و فراگيری تعاليم كليسای يعقوبی روی آورد. وی به تدريج مراتب ترقی را در كليسا پيمود تا اينكه از جانب بطريق اسكندريه به عنوان اسقفِ اُشْمونَين (شهری در مصر عليا) برگزيده شد (نك‍ : دوسلان، 10؛ مينگانا، II / 150؛ گراف، «تاريخ[۲]»، II / 300). در برخی منابع گفته شده كه وی توسط بطريق مَقّاری (۹۳۲-۹۵۲م) بدين سمت منصوب شد (EI2)، ولی نمی‌توان در اين باره با اطمينان سخن گفت. 🔹در روايات مربوط به مناظرات دينی در آغاز خلافت فاطمی مصر، همواره نام ابن مقفع به عنوان نمايندۀ قبطيان ديده می‌شود. روايتهای پراكنده دال بر اينكه بطريق افرام او را به عنوان سخنگوی خود در مجلس مناظره پذيرفته، يا اينكه بطريق فيلوتئوس از او خواسته است تا بر پاسخی كه خود نوشته بوده، مهر تأييد زند، از قدر و منزلت او در كليسای يعقوبی اسكندريه حكايت دارد. اين روايات در كنار عنايت ويژه‌ای كه خليفۀ فاطمی نسبت به وی، به عنوان يك عالم توانا در مذهب خود داشته و او را به مجالس مناظرۀ خود می‌خوانده است، بيان كنندۀ اين واقعيت است كه او در اين دوره تنها يك اسقف در شهری دور از مركز چون اشمونين نبوده است. 🔹دانستن چند زبان كارآمد از عواملی است كه نبايد تأثير آن را در موفقيت ابن مقفع ناديده گرفت. تسلط بر ادبيات زبان قبطی ــ كه زبان مادريش بود ــ و آشنايی وی با زبان يونانی او را با ميراث فرهنگی هم‌كيشان خود پيوند می‌داد و تبحرش در ادب عربی او را قادر می‌ساخت تا ضمن استفاده از منابع عربی، آثار خود را در قالب اين زبانِ نو پذيرفته بيافريند، زيرا كه در نيمۀ دوم سدۀ ۴ق / ۱۰م هنوز زبان متداول مسيحيان مصر، زبان قبطی بود (نك‍ : مقدسی، ۲۰۳؛ در مورد دقت او در كاربرد زبان عربی، نك‍ : گوئيدی، 117). ابن مقفع با آثاری كه به زبان عربی تأليف نمود، در واقع دوره‌ای را در ادبيات قبطيان آغاز كرد كه ادامۀ آن به تدريج زبان قبطی را به فراموشی سپرد. اين نه بدان معناست كه شخص ابن مقفع عامل اين دگرگونی بوده باشد، بلكه وی برجسته‌ترين فرد از نخستين مؤلفان قبطی است كه تحت تأثير نفوذ روزافزون زبان عربی، آن را به جای قبطی به عنوان ابزار نگارش به كار گرفتند (نك‍ : گراف، همان، II / 295-300). 🔹آثار ابن مقفع از حيث محتوا نيز در ادبيات عربی ـ قبطی جايگاه ويژه‌ای دارند، به طوری كه تاريخ او برای بطريقان اسكندريه، به عنوان تاريخ رسمی كليسای قبطی يعقوبی پذيرفته شده و ديگر آثار او در مورد اعتقادات و آداب كليسايی تأثير قابل ملاحظه‌ای در فرهنگ مسيحی مصر و حتی سرزمين مجاور گذارده است. چنانكه شخصيتهای سرشناس قبطیِ دوره‌های بعد، چون ابواسحاق ابن عسال و ابوالبركات ابن كبر اين دسته آثار او را مورد توجه قرار داده‌اند (نك‍ : همان، 439؛II / 410، نيز مينگانا، II / 149-150). 🔹وی همچنين در دفاع از باورهای يعقوبی خود و نقض عقايد مخالفان مسيحی خويش از نسطوری و ملكايی رديه‌هايی پرداخته كه از آن ميان به خصوص بايد به رديۀ او بر اسقف نسطوری دمشق، ايليا (نك‍ : گراف، همان، II / ۱۳۴-۱۳۵) و رديۀ وی بر سعيد بن بطريق، عالم ملكايی اهل مصر (همو، «فهرست[۵]»، شم‍ 114(10)) اشاره كرد. البته آثار او نيز به نوبۀ خود مورد رد و نقض مخالفان قرار گرفته است (مثلاً نك‍ : همو، «تاريخ»، II / 209,II / 137). ترجمۀ آثار او به زبانهای حبشی، سريانی و لاتين در سده‌های متقدم نيز خود نشان می‌دهد كه آثار وی در سرزمينهای مجاور نيز رواج داشته است. 🌀 منبع: دبا (مدخل ابن مقفع)
🔶دهمین جلسه قرارگاه زبان و ادبیات حوزه علمیه خراسان موضوع جلسه: ❇️1. تبادل نظر پيرامون اساتيد و زمان دوره دانش افزايي اساتيد حوزه علميه خراسان ❇️2. تبادل نظرپيرامون برگزاري نشست‌هاي تجربه زیسته اساتيد شاخص زبان و ادبيات عربي حوزه علميه خراسان 🕤 زمان: پنج‌شنبه موخ :02/29/ 1401 ساعت: 13:00 تا 15:30 🏫مکان: سالن کنفرانس‌های مدرسه علمیه عالی نواب 🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات 🆔 @Arabicliteraturehozehkh
هدایت شده از Ali karimi
AudioCutter_202030_769388011.mp3
37.29M
🎧 📚جلد اول 📖جلسه اول 🔶مدرس: دیداری 🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات 🆔 @Arabicliteraturehozehkh
هدایت شده از Ali karimi
شرح الرضي 2.mp3
30.39M
🎧 📚جلد اول 📖جلسه اول(ادامه) 🔶 مدرس: دیداری 🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات 🆔 @Arabicliteraturehozehkh
هدایت شده از Ali karimi
شرح الرضي 4.mp3
34.71M
🎧 📚جلد اول 📖جلسه دوم(ادامه) 🔶مدرس: دیداری 🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات 🆔 @Arabicliteraturehozehkh
هدایت شده از Ali karimi
شرح الرضي 5.mp3
35.55M
🎧 📚جلد اول 📖جلسه سوم 🔶مدرس: دیداری 🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات 🆔 @Arabicliteraturehozehkh
هدایت شده از Ali karimi
شرح الرضي 6.mp3
28.88M
🎧 📚جلد اول 📖جلسه سوم(ادامه) 🔶مدرس: دیداری 🔷 کانال رسمی قرارگاه زبان و ادبیات 🆔 @Arabicliteraturehozehkh