eitaa logo
اعراف
82 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
361 ویدیو
21 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
دوباره دولت لیبرال‌ها بر سر کار آمد... و جشنواره‌ی فجر، جشنی برای فاجران شد... نامزد نشد! دولت به دنبال تردیج سینمای سیاه است. بعید می‌دانم موسی نیز خیلی سیمرغ بگیرد. اسفند هم ۵ رشته را نامزد شد که احتمالا در جلوه‌های میدانی، برنده شود. جشنواره‌ی امثال جوایز اصلی را به فیلم‌هایی خواهد داد که مسائل فرعی را اصلی جلوه داده‌اند. @araf11
هدایت شده از علیرضا زادبر
آغاز چهل و هفتمین سال یک انقلاب مردمی و اسلامی سلطنت طلبها میگفتند: انقلاب خمینی بهار سال پنجاه و هشت را نمی‌بیند! شاپور بختیار میخواست کودتا کند: مُرد صدام حسین بعثی می‌خواست یک هفته ای تهران را بگیرد: مُرد مسعود رجوی با این گمان و‌ تخیل که مردم در شهرها منتظرشان هستند عملیات فروغ جاویدان را راه انداخت: مُرد کارتر میخواست با آزادی گروگان‌ها انقلاب را ساقط کند: مُرد ریگان قدرتمند با تمام توان در جنگ از صدام حمایت کرد: مُرد همگی به گور رفتند و آرزو نابودی انقلاب را با خود بردند! این انقلابِ مردمی با دشمنی خارجی ها آسیب دید و پابرجا ماند اما ضربه اساسی از کم کاری داخلی ها و غفلت است! https://eitaa.com/Politicalhistory
8.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شاید دغدغه‌ی شما هم بوده... @araf11
هر سال این ملت غیور صف به صف، رجز می‌خوانند و با حضور گرم‌شان، آب سردی بر سر خوش‌خیالی‌های استکبار و مزدوران‌شان می‌ریزند. اما نمی‌دانم چرا هنوز عده‌ای فکر می‌کنند مردم، چیزی غیر از انقلاب اسلامی را می‌خواهند. والله این ملت پای ارزش‌های اسلام، استوار مانده است. برای احیای شریعت معطل چه هستید؟! 🖋علی عسگری @araf11
هدایت شده از اشارات
🌕صلح آمیزترین انقلاب مدرن! 🔺۱-انقلاب اسلامی نه صرفا در جهان سیاست بلکه در نظریه های جامعه‌شناسی هم زلزله‌ای درانداخت. تا قبل از آن تبیین‌ نظری انقلاب‌های بزرگ صرفا به عوامل اقتصادی، ساختاری و یا روانشناختی محدود می‌شد. تدا اسکاچپول یکی از مهمترین نظریه پردازان این حوزه بعد از پدیده انقلاب ایران با تجدید نظر در نظریات سابق خود، در مقاله‌ای انقلاب اسلامی را موجد تولد نسل چهارم نظریه‌های انقلاب یعنی نظریه‌های فرهنگی عنوان کرد. در واقع یکی از اصلی‌ترین عواملی که برای ناظران غربی جدید بود فراگیری انقلاب و از آن مهم‌تر فرم صلح آمیز بسیج انقلابی در آن بود. 🔸۲-در حالیکه گفته می‌شد حتی در انقلاب‌های کبیر از فرانسه تا روسیه حداکثر ۱۰ الی ۱۵ درصد مردم مشارکت داشته‌اند اما در انقلاب ایران از مرکز تهران که راهپیمایی‌های میلیونی تاسوعا و عاشورا در آن زبانزد رسانه‌های جهان شده بود تا دور افتاده‌ترین روستاها نیز درگیر تظاهرات و مبارزه انقلاب شده بودند. ( مثلا نگاه کنید به روزهای انقلاب:‌ چگونه زنان یک روستا در ایران انقلابی شدند؟ نوشته مری هگلند، انتشارات ترجمان) میشل فوکو و لیلی عشقی که خود از مهد انقلاب‌های مدرن ناظر انقلاب اسلامی بودند از آن با «انقلابی با حضور همه» یاد می‌کنند. 🔸۳-مهمتر اینکه این فراگیری که اقشار و طبقات و گروه‌های مختلف فکری و سیاسی و فرهنگی را در بر داشت با کمترین میزان خشونت انقلابی نسبت به دیگر انقلاب‌های مدرن در قرن بیستم و قبل از آن به وقوع پیوست. در حالیکه در انقلاب‌های دیگر خشونت انقلابی به ده‌ها هزار می‌رسید در انقلاب ایران این مقدار صرفا به محاکمه ده‌ها تن از دست‌اندرکاران اصلی جنایات رژیم قبل محدود مانند. بنا بر اسناد موجود حتی بسیاری از کارمندان اداری (‌و نه عملیاتی) دستگاه‌ اطلاعاتی رژیم پهلوی (‌ساواک)‌ هم بعد از انقلاب به سرکار خود بازگشتند. در واقع برخلاف تصویرسازی‌های گفتمان غالب جامعه‌شناسی در ایران ( گفتمان استبداد تاریخی) که فرهنگ سنتی و عامه ایرانیان را فرهنگی غیر روادار، غیر مشارکتی، ستیزه‌جو و غیر عقلانی تصویر کرده و می‌کنند ایرانیان در یکی از بحرانی‌ترین لحظات تاریخی این کشور رفتاری کاملا صلح آمیز و مشارکتی از خود بروز دادند. 🔸۴-به عبارت دیگر انقلاب‌های کبیر اگرچه گسستی سیاسی نسبت به گذشته محسوب می‌شوند اما حداقل فرم آن‌ بازتاب دهنده فرهنگ تاریخی ملت‌های انقلابی است. رهبر اسلامی این انقلاب خود برآمده از فلات مرکزی ایران و شهر خمین (‌منطقه کمره) بود که امثال جواد صفی‌نژاد و مرتضی فرهادی مردم شناسان بوم‌گرای ایرانی در آثار مختلفشان (از جمله کمره نامه و فرهنگ یاریگری در ایران از مرتضی فرهادی) جلوه‌های مختلف فرهنگ غنی مشارکتی آن را به تصویر کشیده بودند. در کوران انقلاب گروه‌های مختلف چریکی چپ و یا مسلمان بارها در ملاقات با او به عنوان رهبر انقلاب می‌خواستند برای مبارزه چریکی و مسلحانه خود مشروعیت کسب کنند اما امام خمینی زیر بار نرفت و بر مبارزه انقلابی صلح آمیز و فرم راهپیمایی‌های گسترده خیابانی و تبلیغ انقلابی چهره به چهره تاکید داشت. 🔸۵-این فرم صلح آمیز ریشه در تاریخ فرهنگی ایران داشته و دارد. بی دلیل نیست که عمده قله‌های ادبی جهان از این خاک برخاسته‌اند و مانند حافظ و سعدی و مولانا و فردوسی نادی مهر و دوستی و فتوت و داد و دهش بوده‌اند. بی علت نیست که ایرانیان در یک مشارکت جمعی در جنگ تحمیلی ۸ساله توانستند با دست خالی در مقابل یک دنیا تجهیزات و حمایت مقاومت کنند. بی دلیل نیست که در سیل و زلزله و کرونا بیشترین کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی در ایران شکل می‌گیرد. همین ماه‌های گذشته زنان و مردان ایرانی در اوج تحریم‌های ظالمانه غربی از طریق پویش ایران همدل خود بیش از هزار و پانصد میلیارد تومان به جنگ زدگان لبنانی کمک کرده‌اند. 🔸۶-با این همه متاسفانه «جامعه شناسی ایرانیان» بدون در نظر گرفتن چنان تاریخی و چنین ظرفیت‌هایی به بیراهه رفته و خواهد رفت. @esharat_57
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مهدیان، برندۀ سیمرغ مستند بلند: پرچم فرزندان شهدای مدافع حرم بالاست. @Farsna
اعراف
دوباره دولت لیبرال‌ها بر سر کار آمد... و جشنواره‌ی فجر، جشنی برای فاجران شد... #پیشمرگ نامزد نشد!
همانطور که پیش‌بینی می‌شد... موسی در کل ۴ سیمرغ گرفت که هیچکدام اصلی نبود... فیلم‌های دیگر مثل "شمال از جنوب غربی" و "بچه‌ی مردم" را ندیدم، اما اعتقاد دارم جایزه ندادن‌ها سیاسی‌ترین اقدام در جشنواره‌ی فجر است. جایزه‌‌هایی که به "خدای جنگ" ندادند جایزه‌‌هایی که به "اسفند" ندادند جایزه‌هایی که به "اشک هور" ندادند... این سیاسی‌بازی‌ها توسط خود اصلاحات و لیبرال مسلکان شروع شد. اصولا جایزه‌ها در جشنواره‌ی فجر صرفا یک تقدیر نیست؛ بلکه ریل‌گذاری برای مسیر فکری سینماست. امشب با شنیدن نام فرج‌الله سلحشور، بار دیگر غم و غصه‌هایم زنده شد... از قضا شاید به حاتمی‌کیا جایزه ندادند، تا روی سن سخنی از فیلم‌نامه‌ی از پیش آماده‌شده‌ی فرج نگوید... نگوید که جنس فیلم‌نامه‌اش از جنس همان نماز‌ شب‌هایی بود که می‌‌خواند. نکته‌ی جالب‌تر تفاوت فاحش رای مردم با داوران بود... بهترین فیلم از نگاه مردم شد! فیلمی که حتی یک نامزدی نیز از سوی داوران نگرفت... حال باید پرسید، داوران اهل سیاست‌بازی و به فکر انقلاب‌اند یا مردمی که دلداده‌ی انقلاب‌اند؟! غصه‌های تکراری من با جشنواره‌ی فجر همچنان پابرجاست... 🖋علی عسگری @araf11
| تحلیل عملکرد اقتصادی دولت‌ها؛ واقعیت یا وارونه‌نمایی؟ 🔹دولت یازدهم و دوازدهم با اتخاذ سیاست‌های اقتصادی که بر مبنای کنترل تورم و گره زدن بخشی از اقتصاد به نتایج برجام شکل گرفته بود، با چالش‌هایی همچون رکود اقتصادی، بیکاری و افزایش تورم مواجه شد. اگرچه رشد اقتصادی سال‌های ۹۵ و ۹۶ به‌عنوان یک دستاورد مورد توجه قرار گرفت، اما آمارها نشان می‌دهند این رشد کوتاه‌مدت بوده و در برخی حوزه‌ها با کاهش سرمایه‌گذاری و تولید همراه بوده است. 🔹از سوی دیگر، دولت سیزدهم توانسته است در شرایط سخت تحریم، رشد اقتصادی پایدار و تاب‌آور را محقق کند. رشد اقتصادی ۴.۷٪ در سال ۱۴۰۰، ۳.۸٪ در سال ۱۴۰۱ و ۵.۷٪ در سال ۱۴۰۲، همراه با رکوردشکنی در صادرات غیرنفتی و سرمایه‌گذاری خارجی، نشان‌دهنده تغییر مسیر اقتصاد ایران است. 🔹در این میان، حذف آمارهای سال‌های ۱۴۰۰ به بعد از توسط برخی منصوبان دولت یازدهم و دوازدهم، این سؤال را مطرح می‌کند که چرا دستاوردهای اخیر نادیده گرفته شده‌اند؟ آیا اقتصاد ایران تنها با برجام امکان رشد دارد یا سیاست‌های داخلی نیز می‌توانند موتور محرک اقتصاد باشند؟ 🔹حقیقت این است که رشد اقتصادی پایدار، نیازمند برنامه‌ریزی داخلی و کاهش وابستگی به عوامل خارجی است؛ تجربه‌ای که در دولت سیزدهم به‌خوبی به نمایش گذاشته شده است. 🆔 @YjcNewsChannel
مردم عزیز ایران در حال هزینه دادن هستند... _هزینه‌ی فریاد‌های استکبار ستیزانه‌ی خود در ۲۲ بهمن _هزینه‌ی دفاع از جمهوری اسلامی _هزینه‌ی حضور در انتخابات همه‌ی این هزینه‌ها مقدس و شفا بخش است. اما قشر کثیری از ملت هزینه‌ی گزاف انتخاب نادرست تعدادی را می‌دهند. انتخابی که از همان روز اول نتیجه‌اش مشخص بود... انتخابی که قبل‌تر هم تجربه شده بود... البته این نیز برای حفظ استقلال سیاسی کشور بود؛ اما طوری نشود که انتخاب غلط، استقلال کشور، امنیت اجتماعی، اقتصاد و هزاران مساله‌ی دیگر را دچار بحران‌های اساسی کند! قیمت مشکوک ارز، قطعی مشکوک‌ برق و تعطیلی مشکوک‌تر بورس، شاهدی است بر مدعای اخلال در امنیت سیاسی و اقتصادی کشور. چیزی که لیبرال‌ها در ۱۴۰۱ آغازش کردند و حال به دنبال ایجاد مجدد آن هستند. آن زمان دولت دست‌شان نبود و می‌خواستند چون کودکان بازی را به هم بزنند؛ اما حال که خود در دولت‌اند، اخلال در امنیت ملی کار راحت‌تری برای ایشان است. مخصوصا اگر پشت شعار وفاق پنهان شده باشند. @araf11
هدایت شده از علیرضا زادبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من نمیدانم از کِی جامعه ما به این مزخرف گویی ها علاقمند شد!؟ ببینید مردم ببینید دوستان ببینید جامعه ببینید عاقلان ایشان جامعه شناس این مملکت است. نظریه میدهد. نظام را نقد و بعد نفی می‌کنند. دوره طولانی اصلاح طلب بوده و از اصلاحات عبور کرده و بقول خودش در دوره گذار به رضا پهلوی رسیده است. همه این موارد جای خود، عیب ندارد. آزاد است. اما ببینید حماقت را! ببینید مزخرف گویی را! میگوید: چرا به رهبر "آقا" گفته میشود! پروفسور! ای مجذوب هانا آرنت! از قدیم در سنت ایرانی به بزرگ خانه و خاندان "آقا" می‌گفتند. همین الان هم در بسیاری از مناطق کشور بزرگترشان را آقا خطاب می‌کنند. آقا به معنای بزرگ قبیله هم استفاده می‌شد. در امپراطوری عثمانی به فرد صاحب منصب غیرنظامی هم گفته می‌شد! از طرف دیگر در ایران از قدیم الایام سادات احترام خاصی داشتند و آن هم برای ترجمه واژه سید به فرد اطلاع می‌شد. مثلا کسی که آقا خطاب میشد به خانم او میگفتند: "خانمِ آقا" یعنی با لقب شوهر، همسر را خطاب میکردند. ببینید مردم این جامعه شناس این مملکت است! شب و روز بالای و پایین را نفی می‌کند به ذهن جامعه مزخرفات این گونه تزریق می‌کند. بعد به نظام توتالیتر فحش میدهد که آزادی نیست! دست بر قضا بخاطر همین برنامه زنده هم دعوت شد سه ساعت آنتن زنده هم داشت و باز میگفت: آزادی نیست! خدا آقای خامنه ای را حفظ کند! از کینه آقا شب و روز از چپ و راست از نصیری تا آخوند اکبرنژاد از مهرآیین تا مطهرنیا فقط "آقا" را می زنند! https://eitaa.com/Politicalhistory
سلام به همه‌ی شما نیمه شعبان نزدیکه و وقتشه که با همدیگه شهرمونو پر از یاد و خاطر امام زمانمون کنیم. برای امام زمانمون، برای شهرمون. ما به همراه چندتا از نوجوونا به کمکتون نیاز داریم، حتی کمک های کوچیک ، هر چی در توانتونه، چه نقدی، چه غیر نقدی. ممنون میشیم که با دل و جون همراهیمون کنید. سپاس از مهرتون🤗 ایشالا که پیش آقا امام زمان سربلند و سرافراز باشیم.💐
5022291323460541
امیر حسین سمیع (روی شماره کارت بزنید کپی میشه) برای کمک های دیگه هم حتما تماس بگیرین: ۰۹۱۴۰۱۲۶۵۸۰
هدایت شده از وحید یامین پور
دانش‌آموزی که برای کشیدن یک پاره خط به‌جای دوختن نگاهش به نقطه‌ی مقصد، به دست و قلم خودش چشم می‌دوزد، خطی پریشان و کج و معوج می‌کشد که احتمالا به نقطه‌ی مقصد منتهی نخواهد شد. پریشانی ، نتیجه‌ی ندیدن مقصد است. ملتی که آینده را در تخیلش نمی‌بیند و به روزمرگی التفات دارد، پریشان و افتان و خيزان راه می‌پیماید. دشمن دانا همان‌کسی است که نقطه‌ی مقصدِ یک ملت را غبارآلود و محو می‌کند. 💠 ➕️ @yaminpour