eitaa logo
آرشیو مطالب(سخنرانی)
2.1هزار دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.1هزار ویدیو
26 فایل
💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 تعرفه وتبلیغات👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 @kianatv ─┅═ ༅✤ ⃟ ⃟ ‌✤༅═┅─ #کانال_آرشیو_مطالب_سخنرانی #احادیث_روایات_صوت_متن_سخنرانی @archive_mataleb_sokhanrani
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🍃🌸🍃 بـرای خـوشـبـخـت بـودن ... فرش قـرمـز لازم نـیـسـت! نـیازی بـه فـریاد حـوادث نـیـسـت... مـوسـیقـی و بـاران، بـرای دلـخـوشـی کـافـیـسـت... سـلامـی بــه پـدر، نـگاهی بــه خـواهـر کـافـیسـت... بـرای خـوشبـخـت بـودن ؛ آغـوش گـرم یـک مـادر کـافـیسـت... سـواری روی مـوج خـیال، نـشـسـتـن کـنار یـادگـاری هـا، رفـتن مـیـان خـاطره‌هـا کـافـیسـت... بـرای خـوشبـخـت بـودن ؛ یـک احـسـاس کـوچک خـوشـبختـی کـافـیـسـت ...
⭕️✍حکایتی بسیار زیبا و خواندنی 🌺🍃🍁🍃🍂🍃🍁🍃🍂🍃🍁 🍃 تعدادی حشره کوچک در یک برکه، زیر آب زندگی می کردند... آنها تمام مدت میترسیدند از آب بیرون بروند و بمیرند؛ یک روز یکی از آنها بر اساس ندای درونی از ساقه یک علف شروع به بالا رفتن کرد، همه فریاد می زدند که مرگ تنها چیزی است که عاید او میشود، چون هر حشره ای که بیرون رفته بود برنگشته بود...! وقتی حشره به سطح آب رسید نور آفتاب تن خسته او را نوازش داد و او که از فرط خستگی دیگر رمقی نداشت روی برگ آن گیاه خوابید. وقتی از خواب بیدار شد به یک سنجاقک تبدیل شده بود؛ حس پرواز پاداش بالا آمدنش بود. سنجاقک بر فراز برکه شروع به پرواز کرد و پرواز چنان لذتی به او داد که با زندگی محصور در آب قابل مقایسه نبود؛ تصمیم داشت برگردد و به دوستانش هم بگوید که بالای آن ساقه ها کسی نمی میرد ولی نمی توانست وارد آب شود چون به موجود دیگری تبدیل شده بود...!! «شاید بیرون رفتن از شرایط فعلی ترسناک باشد، اما مطمئن باشید خارج از پیله تنهایی، غم و ترس، تلاش برای رفتن به سوی کمال عالی است!
📜 👑 حاکم شهر و کشاورز روزی حاکم نیشابور برای گردش به بیرون از شهر رفته بود که مرد میانسالی را در حال کار بر روی زمین کشاورزی دید. حاکم پس از دیدن آن مرد بی‌مقدمه به کاخ برگشت و دستور داد کشاورز را به کاخ بیاورند. روستایی بی‌نوا با ترس و لرز در مقابل تخت حاکم ایستاد. به دستور حاکم لباس گران‌بهایی بر او پوشاندند. حاکم گفت یک قاطر راهوار به همراه افسار و پالان خوب به او بدهید. حاکم که از تخت پایین آمده بود و آرام قدم می‌زد به مرد کشاورز گفت: می‌توانی بر سر کارت برگردی. ولی همین که دهقان بینوا خواست حرکت کند حاکم کشیده‌ای محکم پس گردن او نواخت. همه حیران از آن عطا و حکمت این جفا، منتظر توضیح حاکم بودند. حاکم از کشاورز پرسید: مرا می‌شناسی؟ کشاورز بیچاره گفت: شما تاج سر رعایا و حاکم شهر هستید. حاکم گفت: آیا بیش از این مرا می‌شناسی؟ سکوت مرد حاکی از استیصال و درماندگی او بود. حاکم گفت: بخاطر داری بیست سال قبل که من و تو با هم دوست بودیم در یک شب بارانی که در رحمت خدا باز بود، من رو با آسمان کردم و گفتم خدایا به حق این باران و رحمتت مرا حاکم نیشابور کن و تو محکم بر گردن من زدی و گفتی که ای ساده دل! من سال‌هاست از خدا یک قاطر با پالان برای کار کشاورزی‌ام می‌خواهم هنوز اجابت نشده آن وقت تو حکومت نیشابور را می‌خواهی؟ یک باره خاطرات گذشته در ذهن دهقان مرور شد. حاکم گفت: این قاطر و پالانی که می‌خواستی، این کشیده هم تلافی همان کشیده‌ای که به من زدی. فقط می‌خواستم بدانی که برای خدا حکومت نیشابور یا قاطر و پالان فرق ندارد. فقط ایمان و اعتقاد من و توست که فرق دارد. از خدا بخواه فقط بخواه و زیاد هم بخواه خدا بی‌نهایت بخشنده و مهربان است و در بخشیدن بی‌انتهاست ولی به خواسته‌ات ایمان داشته باش. 💪
💠 ابن ابي الحديد معتزلي كه از علماي معروف و برجسته اهل تسنن است مي گويد: من از استادم (علي بن فارقي) مدرس مدرسه بغداد پرسيدم آيا فاطمه (ع) از ادعاي مالكيت فدك راست مي گفت ؟. گفت : آري . گفتم : پس چرا خليفه اول ، فدك را به او نداد، در حالي كه فاطمه (ع) نزد او را راستگو بود؟. او لبخندي زد و كلام زيبا و لطيف و طنز گونه اي گفت ، در حالي كه او هرگز عادت به شوخي نداشت ، گفت : اگر ابوبكر، فدك را به مجرد ادعاي فاطمه (ع) به او مي داد، فردا به سراغش مي آمد و ادعاي خلافت براي همسرش ‍ مي كرد! و وي را از مقامش كنار مي زد و او هيچگونه عذر و دفاعي از خود نداشت ، زيرا با دادن فدك پذيرفته بود كه فاطمه (ع) هر چه را ادعا كند راست مي گويد، و نيازي به بينه و گواه ندارد. سپس ابن ابي الحديد مي افزايد: اين يك واقعيت است ، هر چند استاد، آن را به عنوان مزاح ، مطرح كرد. اين اعتراف صريح از اين دو دانشمند اهل تسنن حاكي است كه داستان فدك ، يك داستان سياسي و آميخته با خلافت بوده ، نه داستان صرفا اقتصادي . 📚داستان دوستان / محمد محمدي اشتهاردي •┈••✾🍃🌺🍃✾••┈•
💠 برخی از افراد مانند مرد وزن کهنسالی‎که ‎روزه‎گرفتن برایشان مشقت دارد یا خانم باردار وشیردهی که روزه برای فرزندش ضرر داشته فدیه واجب شده وبلافاصله در ماه رمضان یا بعد از اتمام ماه مبارک رمضان می توانند پرداخت کنند و لازم نیست تا رمضان سال آینده صبر کنند که فدیه همان مد طعام یعنی 750 گرم نان یا غذای دیگراست.(مشهور بجز آیت الله فاضل شیرده وباردار در صورت ضرر برخودش فدیه دارد) 💠 برخی از افراد مانند مریض یا مسافر یا خانمی که عذر شرعی داشته و روزه نگرفته چنانچه تا رمضان‎ سال آینده قضای روزه را بگیرند کفاره ای بر آنها واجب نمی شود و چنانچه قضای روزه را نگیرند باید کفاره بدهند. •┈••✾🍃🌺🍃✾••┈
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت سی و‌ سوم 🔆«وَآياتُ اللَّهِ لَدَيْكُمْ ..» آیات خدا نزد شماست یعنی نشانه‌های پیش شماست. 🔰شاید احتمالی هم از این بابت داده بشود که تمام و‌ خوارق عادات انبیاء که نشانه های خدا✨ در دست آنها بود در نزد شماست، یعنی شما به اذن خدا 🌸 هستید تمام معجزات انبیاء گذشته را هم انجام بدهید. 👌همین طور که در همین زیارت فرازی داریم که می گوید «وَ ذَلَّ كُلُّ شَیْءٍ لَكُمْ» یعنی همه چیز برای شما رام و فرمان شماست☘. همه چیز تحت نظر و تحت اطاعت شماست. چه حیوانات وحشی، چه چیزهای دیگر. همه چیز در خدمت شماست. و امام به همه چیز دارد.✨ 🔆«وَ نُورُهُ‏ وَ بُرْهَانُهُ‏ عِنْدَكُم ..» نور و برهان خدا نزد شماست. ⁉️حالا اینکه نور و برهان چه تفاوتهایی دارد؟ 💭بعضی ها گفته اند مراد از برهان شخص خداست و مراد از نور مبین قرآن مجید است. در احادیث متعددی که از طریق اهل بیت، مثلا 📚در تفسیر البیان آمده برهان را نبوت پیغمبر (ص) دانستند و نور را امیرالمومنین (ع)✨. ✅به هر حال نور و برهان حتی اگر معانی متعدد هم داشته باشد یکی از مصادیقش است که مربوط به نبوت و نور ولایت است🌸. پس اینجا که می گوید نور و برهان خدا نزد شماست مراد همین است که شما هم نور الهی دارید و هم برهان و ‌حجت خدایی را دارید که از طریق آن بتوانید مردمان 👥 و خلق را به مسیر هدایت بیاورید. 🔆«وَ أَمْرُهُ اِلَيْكُمْ‏ ..» یعنی فرمان خدا واگذار به شما خاندان عصمت شده. 💠خدای متعال امر این را به اهل بیت بزرگوار داده، اما به این معنی نیست که به اهل بیت داده بعد خودش را کنار کشیده، نه.. نه.. به این معنی نیست‼️ حواسمان جمع باشد که یک وقتی در بعضی از 📚تفاسیر و ترجمه ها بد کار نکنیم و‌ بد عمل نکنیم، به این معنی نیست که خدا امر را داده دست اهل بیت و خودش را کنار کشیده، نه! یعنی خدا به شما این کار را انجام می دهد. واسطه‌ی فیض🌟 است، اهل بیت هر کاری هم انجام بدهند به خدای متعال است. 🎤استاد احسان عبادی
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت سی و‌ چهارم 🔆«وَ مَنْ جَحَدَكُمْ كَافِرٌ ..» 🔹هر کسی مقام شما را انکار بکند کافر است. 📌ما در بحث های فقهی داریم مسیحی و یهودی که به نبوت پیغمبر خدا نداشته نباشد و‌ انکارش بکند آنها هم جزء کافران هستند. یعنی 👥 کافر فقط آن کسی نیست که خدا را قبول ندارد بلکه کسانی که پیغمبر و امامت اهل بیت را قبول نداشته باشد آنها هم کافر هستند از لحاظ فقهی. شما رساله ی مراجع بزرگوار بحث📑 کافر را نگاه بکنید نوشته. 🔅«وَ مَنْ حَارَبَكُمْ مُشْرِكٌ ..» 🔸هر کسی با شما بجنگد مشرک است بحثی نداریم.❌ 🔆«وَمَنْ رَدَّ عَلَيْكُمْ فِی أَسْفَلِ دَرْك مِنَ الْجَحِيمِ ..» 🔹هر کسی شما را رد بکند حالا هر نوع رد کردنی، چه بخواهد شما را رد بکند، چه بخواهد به شما نعوذبالله نسبت گناه و امثالهم.. بدهد در پست ترین درکات و طبقات 🔥 قرار می گیرد. 🔅«فَالرّاغِبُ عَنْكُمْ مارِقٌ ..» 🔸ما شهادت می دهیم به اینکه هر کس از شما (خاندان عصمت) جلوتر بیفتد، از حق جدا شده.❌ 🔆«وَ اللاّزِمُ لَكُم لاحِقٌ، وَ الْمُقَصِّرُ فى حَقِّكُمْ زاهِقٌ ..» هر کس از شما بشود به سمت می افتد و تنها کسی که همراه شما باشد به مسیر سعادت خواهد رسید. 👌«فَالرّاغِبُ» به فا در اصطلاح عربی ″فاء تفریع″ می گویند یعنی مطالب بعد از خودش را فرع بر مطالب قبلی📚 می‌گذارد، یعنی می فهماند آن که ما در جملات قبلی برای اهل بیت ذکر کردیم و معترف شدیم 🗣 که شما معدن حکمت✨ هستید، خزان علم هستید و.. آنها پیدا می کند به این صفاتی که الان به شما دادیم. یعنی بخاطر این همه صفاتی که از قبل به شما دادیم در درجه ی بالایی هستید، پس مطلق را تأمین می کنید🌿، پس هر کس از شما پشت بکند در حقیقت پشت به نور کرده و‌ خودش را به سمت و هلاکت انداخته. 📌«فَالرّاغِبُ عَنْكُمْ مارِقٌ ..» کسی که از شما اعراض بکن، برگردد از شما، از مسیر بیرون رفته. و آن کسـانی که از مسیر حق می شوند، دو دسته هستند:👇 1⃣-جاهل هستند. یعنی آن اهل بیت را نشناخته اند. یعنی زیبایی های اهل بیت به آنها نرسیده. 2⃣-یک دسته مارقین هستند. خدا نکند ما به درجه ای برسیم که اهل بیت را بشناسیم، 🌟 را بشناسیم و سپس بیایم با آنها دشمنی بکنیم. 🎤استاد احسان عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت صد و نود و نهم 📗در ادامه بحث های دعا و آداب دعا که داشتیم بحثمان را مطرح می کردیم گفتیم که یکی از آداب دعا بلند کردن دست ها هست، اما یکی از نکات دیگری که اینجا می خواهیم بررسی بکنیم کشیدن دست ها به صورت بعد از دعا کردن هست. 💠آقا رسول الله می‌فرمایند؛ 👈«إذا سَأَلتُمُ اللّهَ فَاسأَلوهُ بِبُطونِ أكُفِّكُم» وقتی از خدا مسئلتی می کنید پس بخواهید از او با باطن کف های دستتان. (یعنی چی⁉️ یعنی کف دست هایتان را به سمت خدا باز بکنید‌) «ثُمَّ لا تَرُدّوها حَتّى تَمسَحوا بِها وُجوهَكُم فَإِنَّ اللّهَ جاعِلٌ فيها بَرَكَة..»✨ بعد آن دست ها را برنگردانید (یعنی پایین نیندازید) مگر اینکه صورت هایتان را مسح بکنید (یعنی دست ها را بالا بردی، دعا کردی 🤲 بعد بیا به صورتت دست ها را بکش) چرا که خدا در این دست ها برکت قرار داده. ″نهج الدعا، ج1، ص228″ ✅✅خدا به این دست ها برکت داده، رحمتی در این دست ها قرار داده. شما دست خودت را بالا بردی و در محضر خدای متعال دعا کردی، خدا هم قطعا این دست را خالی بر نمی گرداند 🎁، شاید آن حاجت تو را به تو ندهد، شاید آن دعایی که تو کردی را به تو ندهد، اما دست خالی تو را برنمی گرداند) 📚در روایات دیگری هم به همین ترتیب چنین چیزی آماده که وقتی از خدا چیزی می خواهید دستتان را بلند بکنید و باز هم به صورت خودتان بکشید. اما سِرش چی هست، رازش چی هست؟ برای چی این را گفتند⁉️ 💭در رابطه با سِر این قضیه آقا امام صادق (ع) می فرمایند؛ «مَا أَبْرَزَ عَبْدٌ يَدَهُ إِلَى اللَّهِ الْعَزِيزِ الْجَبَّارِ إِلَّا اسْتَحْيَا اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ أَنْ يَرُدَّهَا صِفْراً» هیچ بنده ای دستش را به درگاه خدا دراز نمی کند مگر اینکه خدا حیا و شرم می کند که این دست را خالی برگرداند 🤲 (یعنی در دست این فرد چیزی نگذارد‌) 👥(بنده ها اینطور هستند که وقتی دست دراز بکنید ندهد، من و تو ممکن است اینطور باشیم یک کسی به سمت ما دست دراز بکند ما ندهیم، اما اگر به سمت خدا دست دراز بکنند، می گوید دستت را خالی برنمی گرداند) 🌀«حَتَّى يَجْعَلَ فِيهَا مِنْ فَضْلِ رَحْمَتِهِ مَا يَشَاءُ» تا از فزونی و از فضل و رحمتش به هر اندازه ای که مشیت او قرار بگیرد به تو بدهد🌟 (هر اندازه که مشیت خدا اقتضا می کند به تو می دهد. خدا هم براساس معرفت ما به خدا، براساس جایگاه ما، براساس اعمال و رفتار ما، آن میزان رحمت خودش را طبقه بندی می کند) 🔰حضرت ادامه روایت می فرمایند؛ «فَإِذَا دَعَا أَحَدُكُمْ فَلَا يَرُدَّ يَدَهُ حَتَّى يَمْسَحَ عَلَى وَجْهِهِ وَ رَأْسِهِ» پس هر کدام از شما که دعا کرد قبل از اینکه می خواهد دستش را بیندازد به صورتش بکشد. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (51) 🎤استاد احسان عبادی 199 💠☀️💠☀️💠☀️💠
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست 👤.. بعد از این موارد حاج آقا مجتبی تهرانی یکسری مسائلی را مطرح می کنند از جنبه های قولی دعا، آداب قولی دعا. 🔸این آداب قولی اگر بخواهیم معنایش را پیدا بکنیم این است که شما بعد از اینکه دعا کردی یکسری ذکرهایی را بگویی که باعث بشود دعای تو به اجابت برسد‌. ⬅️مثلا روایتی هست از امام صادق علیه‌السلام که می فرمایند؛ هیچ شخصی نیست که دعا 🤲 کند و در پایان دعا بگوید «ما شاءَ الله لا قوَّهَ إلّا باللهِ» که با گفتن این خدا دعایش را مستجاب می کند.‌ (پس اثر می‌گذارد) ⬅️یا در روایت دیگری امام صادق می‌فرمایند؛ وقتی بنده ای این جملات را بعد از دعا بگوید «لا حَولَ وَ لا قوَّهَ إلّا باللهِ» خدا به ملائکه می گوید حاجتش را برآورده کنید.🌱 ⬅️یا در روایتی امام صادق می گویند؛ اگر شخصی دعا بکند و بعد هم که دعا کرد بگوید «ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّهَ إلّا باللهِ» خدا به ملائکه می گوید حاجتش را برآورده کنید. 👌این جمله این را می رساند که شما به خدا می گویید خدایا تو می توانی، چون قادر هستی، چون قادر مطلق هستی و ‌من می دانم که تو‌ می توانی پیش تو ‌آمدم. خدا هم وقتی این معرفت❣ را از ما ببیند دعای ما را مستجاب می کند. این حالت باید در دعا کننده باشد که خدا می تواند حاجت من را به من بدهد.‌ 🔸جنبه قولی دوم بحث آمین است. 💠پیامبر می فرمایند؛ « إذا دَعا أحَدُكُم فَليُؤَمِّن عَلى دُعائِهِ» هر کس از شما دعا کرد آخرش را به آمین ختم بکند. آمین گفتن پیامبر می گوید مُهر پروردگار است، انگار پروردگار به دعای شما مُهر زد. 🗣از پیامبر سوال شد آمین به چه معناست❓آمین یعنی پروردگارا انجام بده. حالت مخاطبه هست، مخاطب می‌کنی خدا را.‌ می گویی خدا این را بگیر انجام بده برای من اگر می توانی، خواهش و تمنا هست. مثلا در دعای وداع ماه رمضان ما داریم📜‌ که وقتی یکی از این دعاها، امام معصوم دعا را می کند آخرش سه بار می‌گوید «آمِینَ آمِینَ آمِینَ رَبَّ الْعَالَمِینَ‌» یعنی در خود دعاها هم به ما یاد دادن که شما بعد از دعاها آمین را بگویید.‌ 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (51) 🎤استاد احسان عبادی 200 💠☀️💠☀️💠☀️💠
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست و ‌یکم 💠در ادامه مباحث مربوط به دعا که مطرح کردیم ... حاج آقا مجتبی تهرانی وارد بحث مقایسه می شوند آداب ابتدای دعا و انتهای دعا، اینها را بخواهیم در حالت مقایسه ای بحث بکنیم چطوری هست⁉️ 👤محمدبن مسلم آن راوی معروف، ثقه و موثق نقل می کند امام صادق (ع) فرمودند؛ «فِی كِتَابِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ..» در نوشته های امیرالمومنین (ع) این جملات بود، «إِنَّ الْمِدْحَةَ قَبْلَ الْمَسْأَلَةِ، فَإِذَا دَعَوْتَ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ فَمَجِّدْهُ» مدح و ثنای الهی قبل از این حاجت هاست (پس یعنی اول دعا مدح و ثنا است، وقتی خواستی چیزی از خدا بخواهی ابتدا خدا✨ را تمجید کن حمد کن). 💭«قُلْتُ كَيْفَ أُمَجِّدُهُ..» من چطور خدا را حمد کنم❓حضرت فرمودند اینطور بگو؛ «يَا مَنْ هُوَ أَقْرَبُ إِلَیَّ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ يَا فَعَّالًا لِمَا يُرِيدُ يَا مَنْ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ يَا مَنْ هُوَ بِالْمَنْظَرِ الْأَعْلَى». کتاب ″کافی، ج2، ص484″. 🔰اینها همه جنبه های اثباتی دارد، یعنی اول دعا که می خواهی وارد بشوی موارد اثباتی راجع به خدا بگو، یعنی چیزهایی که در خدا وجود دارد‌ و تو اینها را می گویی تا اثبات بکنی که خدا✨ اینها را دارد. البته خدا نیازی به اثبات من و ‌تو ندارد!! ولی می خواهیم به خدا نشان بدهیم که من می دانم تو ‌رحمانی، من می دانم تو‌ رحیمی 🌺، من می دانم تو خوبی، من می‌دانم تو‌ از رگ گردن به من نزدیکتری، هر کاری از دست تو ‌برمی آید. 👌پس می بینیم اول دعا موارد اثباتی است. همه این موارد بر همان مباحث عقلی است که در بحث های اوایل مطرح کردیم که تا تشخیص ندهیم خدا همه کاره هست نمی توانیم به سمتش برویم و اگر وجود ما این قضیه پر نشده باشد که خدا همه کاره هست و غیر او‌ هیچ کاره، نمی‌توانیم در دعاهایمان موفق باشیم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (52) 🎤استاد احسان عبادی 201 💠☀️💠☀️💠☀️💠
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت سی و‌ پنجم 🔆«وَ الْمُقَصِّرُ فى حَقِّكُمْ زاهِقٌ ..» 👈آنکه تقصیر و ‌کوتاهی در شناخت شما می کند در واقع خودش را به و تباهی و بطلان می کشد.‌❌ 🌀می گوید آن کسی که در حق شما کوتاهی بکند تقصیر خودش است. شما می توانی بروی تحقیق و مطالعه کنی و مطالب مهدویت📚 یاد بگیری، اما یاد نمی‌گیری، و شناخت امامت را کامل نمی کنی. وقتی این کار را نمی کنی خودت را به بطلان و می کشانی. ⚠️ما باید بشناسیم آن امام عصری را که به خدا فرمانروای✨ عالم است. «وَ الْمُقَصِّرُ فى حَقِّكُمْ زاهِقٌ» یعنی اگر من و شما روی شناخت امام زمان (عج) کار نکنیم، روی بحث معرفت مهدویت کار نکنیم، کارمان آن چیزی خواهد شد که نهایتش ❌باطل و می شود. خدا نکند ما از کسانی باشیم که وقت برای معرفت اماممان نگذاریم! خوب است که تلاش کنیم و اماممان را بهتر بشناسیم. 🔆«وَ صَدَّقْتُمْ مِنْ رُسُلِهِ مَنْ مَضى..» شما اهل بیت نبوت، گذشته ی خودتان را تصدیق📝 می کنید. وقتی اهل بیت بزرگوار می آیند اینطور نیستند که یهودیت و مسیحیت اصلی باشند، نه آنها با یهودیت و مسیحیتی مشکل دارند که تحریف✂️ شده است، این مسیحیت و یهودیت امروزی! 🔹و ما بارها و ‌بارها در بحث های مهدویت خدمت شما بزرگواران عرض کردیم که وقتی امام عصر بیاورند🌿 با ادیان دیگر با خوبی برخورد می کنند و آنها را به سمت حق دعوت می کنند، اینطور نیست که امام زمان شمشیر🗡 دست بردارد ‌و‌ همه را بکشد و نعوذبالله امام بشود. 🔆«وَ الْحَقُّ مَعَكُمْ وَ فِيكُمْ وَ مِنْكُمْ وَ إِلَيْكُمْ» 👌می گوید ما اقرار داریم، اعتراف داریم که حق با شماست و نه تنها با شماست بلکه در سراسر زندگی و سراسر وجود شماست🌷 و باز هم نه، بالاتر! حق از جانب شماست. هر چه از شما می‌آید حق است و ‌بازگشت این حق هم به سمت شماست، این خیلی مهم است. این کلمه ی از اسمای مقدس الهی است. 🎤استاد احسان عبادی