eitaa logo
آرشیو مطالب(سخنرانی)
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
995 ویدیو
22 فایل
💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 تعرفه وتبلیغات👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 @kianatv ─┅═ ༅✤ ⃟ ⃟ ‌✤༅═┅─ #کانال_آرشیو_مطالب_سخنرانی #احادیث_روایات_صوت_متن_سخنرانی @archive_mataleb_sokhanrani
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘👈آیا افراط در عزاداری برای امام حسین علیه السلام معنا دارد؟ هر وقت در حال عزاداری بودید و عده ای جاهل به شما گفتند فلان کار است فلان کار را خود امام حسین علیه السلام هم راضی نیست،فقط همین مثال را بزنید! عزاداری درجاتی دارد:درجه ی کامل عزاداری نسبت به امام حسین علیه السلام آن است که شخص آن قدر اشک بریزد و ناله کند تا از دنیا برود! مثل حضرت رقیه سلام الله علیها که مقابل سر پدرش آن قدر گریست تا از دنیا رفت امام‌صادق‌علیه‌السلام: اگر همه ی اهل زمین برای حسین علیه السلام کشته شوند اسراف نیست. 📓کافی،ج ۸،ص ۱۳۷
(۱) 🔘 رؤياى اُمّ اَيمن، پيش از ولادت امام حسین(علیه السلام) ▪️👈از امام صادق(عليه السلام) نقل است که فرمود: همسايگان اُمّ اَيمَن، نزد پيامبر(صلى الله عليه و آله) آمدند و گفتند: اى پيامبر خدا! اُمّ ايمن، ديشب از گريه نخوابيد و تا صبح، پيوسته گريه مى كرد. پيامبر خدا به دنبال امّ ايمن فرستاد و او آمد. پيامبر(صلى الله عليه و آله) به او فرمود: «اى امّ ايمن! خداوند، چشمانت را گريان نكند! همسايگانت نزد من آمده و خبر داده اند كه تو، همه شب را گريسته اى. خداوند، چشمانت را گريان نكند! چه چيزى تو را گريان كرده است؟». امّ ايمن گفت: اى پيامبر خدا! رؤياى وحشتناكى ديدم و همه شب را گريستم. پيامبر خدا به او فرمود : «آن را براى فرستاده خدا حكايت كن، كه خدا و فرستاده اش داناترند». امّ ايمن گفت: بر من گران مى آيد كه از آن، سخن بگويم. پيامبر(صلى الله عليه و آله)به او فرمود: «رؤيا، [هميشه] آن گونه كه ديده مى شود، نيست. آن را براى فرستاده ی خدا بازگو». امّ ايمن گفت: در اين شب ديدم كه برخى از اعضايت در خانه ام افتاده است. پيامبر خدا به او گفت: «چشمانت آسوده باشد (آسوده بخواب)ـ اى امّ ايمن ـ كه فاطمه، حسين را مى زايد و تو، او را تربيت و سرپرستى مى كنى. پس اين چنين، برخى از اعضاى من در خانه ی تو قرار مى گيرد». 📓 ابن شهرآشوب، المناقب، ج۴، ص۷۰
(۲) 🔘 بشارت به تولد امام حسین(علیه السلام) ▪️👈امام صادق(علیه السلام) می فرماید: جبرئيل(عليه السلام) بر محمّد(صلى الله عليه و آله) نازل شد و به ايشان گفت: اى محمّد! خداوند به تو مژده ی تولّد فرزندى از فاطمه را مى دهد كه امّتت پس از تو، او را مى كُشند. پيامبر(صلى الله عليه و آله) فرمود: «اى جبرئيل! بر خدايم درود مى فرستم؛ امّا من به فرزندى كه از فاطمه(عليهاالسلام)متولّد شود و امّتم پس از من، او را بكُشند، نياز ندارم». جبرئيل(عليه السلام)بالا رفت و سپس فرود آمد و [دوباره] مانند آنچه گفته بود، گفت. پيامبر(صلى الله عليه و آله) فرمود: «اى جبرئيل! بر خدايم درود مى فرستم؛ امّا من به فرزندى كه امّتم پس از من، او را مى كُشند، نيازى ندارم». جبرئيل(عليه السلام) به سوى آسمان، بالا رفت و سپس فرود آمد و گفت: اى محمّد! خدايت، بر تو سلام مى رساند و تو را چنين مژده مى دهد كه امامت، ولايت و وصايت را در نسل او قرار مى دهد. پيامبر(صلى الله عليه و آله) فرمود: «راضى شدم». سپس به فاطمه(عليهاالسلام) پيام داد كه: «خداوند، مرا به فرزندى مژده داده كه از تو متولّد مى شود و امّتم پس از من، او را مى كُشند». فاطمه(عليهاالسلام) پيغام داد: من به فرزندى كه از من، متولّد شود و امّتت پس از تو، او را بكُشند، نيازى ندارم. پيامبر(صلى الله عليه و آله) به او پيام داد كه خداوند، امامت و ولايت و وصايت را در ذريّه ی او (آن فرزند) قرار داده است و فاطمه(عليهاالسلام)پيام داد: من، راضى شدم . 📓 شیخ کلینی، الکافی، ج۱، ص۴۶۴
⁉️⁉️ آیا شمر جانباز جنگ صفین و از یاران و شیعیان حضرت امیرالمومنین علیه‌السلام بود و بعدها راهش عوض شد و قاتل سیدالشهدا علیه السلام گردید؟؟؟ ✍... یکی از مطالبی که این روزها دست به دست می شود این است که شمر از جانبازان جنگ صفین و از شیعیان امیرالمومنین بوده و بارها به حج رفته بود و از بس خوانده بود پیشانی و زانوهایش پینه بسته بود؛ تمام تلاش نویسنده و گوینده مطلب این است که می خواهد طوری القا کند که آری امام حسین علیه السلام را شیعیان کشتند! پس آی شیعیان مواظب باشید شمر نشوید!!! حال واقعیت چیست؟ از ۵ جهت مطلب را بررسی می‌کنیم: ▪️تولد شمر ▪️قبل از جنگ صفین ▪️حضور در جنگ صفین ▪️جانبازی در جنگ صفین ▪️بعد از جنگ صفین ❌ ۱) تولد شمر از راه حرام: در نحوه زنازادگى وى نقل شده که روزى مادر شمر که زن بزچرانى بود و در بیابان به کار خود مشغول بود ، از چوپانى که از کنار او مى‌گذشت ، تقاضاى آب کرد تا با آن رفع عطش کند . چوپان تقاضاى شیطانى خود را شرط دادن آب قرار داد و مادر شمر نیز پذیرفت و از این طریق ، نطفه شمر منعقد شد! و به این دلیل بود که در کربلا هم امام حسین علیه السلام شمر را پسر زن بز چران خطاب کرد و هم جناب زهیر بن قین علیه السلام خطاب به شمر گفت: ای فرزند زنی که بر پاشنه پایش ادرار می‌کند(استعاره از زنی که در سن کم زنا کرده) 📓بحارالانوار ج۴۵ص۵ ❌ ۲) شمر قبل از جنگ صفین: شمر از قبیله ی هوازن بود که پدرش و قبیله اش مسلمان نمی‌شدند تا وقتی که از مسلمانان شکست خوردند و بعد اسلام آوردند! ❌۳) حضور شمر در جنگ صفین حضور شمر در جنگ صفین به همراه قبیله اش هوازن و تیره اش بنی ضباب در جبههء امیرالمومنین علیه السلام قطعی است ؛ اما مساله انگیزه ی‌ حضور اوست! در زمان جنگ صفین، شمر از بزرگان قبیلهء خودش نبوده و به دستور بزرگان قبیله خودش که تصمیم گرفته اند در لشکر امیرالمومنین باشند، بر مبنای سنت قبیله گرایی مانند سایر مردان قبیله‌اش در جبههء امیرالمومنین علیه السلام قرار گرفته و با انگیزه‌های قومی قبیله ای در جنگ حضور داشته است 👈 شاید برای تان سوال باشد که مگر می‌شود؟ باید گفت بله در عرب آن روزها سنت قبیله‌گرایی رواج زیادی داشته و نمونه‌اش شخصی که حکایت او در منابع  مخالفین ما آمده، به اسم قزمان بن حارث از افراد حاضر در جبهه رسول خدا در جنگ اُحد بود که وقتی در جنگ جراحت دید و در حال مرگ بود اطرافیانش گفتند: ای قزمان تو امروز به امتحان و بلای سختی گرفتار شدی بنابراین بشارت باد تو را شهادت و باغ بهشت بر تو گوارا باد قزمان جواب داد: باغی از بهشت؟ لب فرو بندید، شما گمان کرده اید که من به خاطر اسلام جنگیدم؟ نه.چنین نیست من تنها برای قبیله ام و خویشاوندانم جنگیدم! قزمان این را گفت و برای رهایی از رنج جراحت با بریدن رگهای پشت آرنج دست خود،خودکشی کرد و رسول خدا گفت او از اهل جهنم است ❌۴) جانبازی شمر در جنگ صفین روایت طبری و نصر بن مزاحم از شمشیر خوردن صورت شمر در جنگ صفین قابل استناد نیست. زیرا روایت طبری مستقل نیست و همان روایت نصر بن مزاحم است پس این روایت خبر واحد است و راوی خبر واحد جانبازی شمر ، اشخاصی هستند که یکی در کارنامه‌اش نوکری یزید را کرده است و دیگری نوکری خاندان عمر را و برای شیعیان این روایات قابل پذیرش نیست حتی در صورت پذیرش اینکه شمر در جنگ صفین جانباز شده باید بگوییم او جانباز سنت و دستور بزرگان قبیله خودش شده نه جانباز راه امام معصوم علیه السلام. ❌۵) شمر بعد از جنگ صفین شمر بعد از صفین با معاویه بیعت کرد. در صورتی که بعد از صفین افراد دو دسته شدند یا به امیرالمومنین علیه السلام وفادار ماندند یا به خوارج پیوستند و هم با امیرالمومنین و هم با معاویه دشمنی کردند اما شمر راه سوم را انتخاب کرد و با معاویه بیعت کرد و مامور شد که شیعیان را بکشد که نمونه بارز آن کشتن حجر بن عدی بود تا نشان دهد که از سر محبت به علی علیه السلام در صفین حضور نداشته! و بعدها هم که ماجرای کربلا را به وجود آورد ____ از تمام این مطالب اثبات می شود که شمر نه تنها شیعه و از جانبازان صفین نیست بلکه زنازاده‌ای است که از تولد تا مرگ ، دشمنی اهل بیت علیهم السلام را داشته است و حج رفتن و نماز خواندن به تنهایی دلیل بر عاقبت به خیری نیست و حرامزاده ترین های تاریخ مانند شمر هم اهل نماز و حج بوده اند و آن چه مهم است ولایت اهل بیت علیهم السلام است و هیچ شیعه ای حاضر نیست امام‌ خود را بکشد و قاتلین سیدالشهداء علیه‌السلام همگی غیر شیعه بودند
🗯 امام صادق علیه السلام بعد از شنیدن نام اباعبدالله علیه السلام 🔻حَدَّثَنِي جَمَاعَةُ مَشَايِخِي عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى الْعَطَّارِ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي عُثْمَانَ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُغِيرَةِ عَنْ أَبِي عُمَارَةَ الْمُنْشِدِ قَالَ مَا ذُكِرَ الْحُسَيْنُ (عليه السلام) عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عليه السلام) فِي يَوْمٍ قَطُّ فَرُئِيَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (عليه السلام) مُتَبَسِّماً فِي ذَلِكَ الْيَوْمِ إِلَى اللَّيْلِ وَ كَانَ (عليه السلام) يَقُولُ الْحُسَيْنُ (عليه السلام) عَبْرَةُ كُلِّ مُوءْمِنٍ جماعتى از اساتيدم از محمّد بن يحيى عطّار، از حسين بن عبد اللّه، از حسن اين على بن ابى عثمان، از حسن بن على بن عبد اللّه بن مغيره، از أبى عماره منشد نقل كرده اند كه وى گفت: نام حضرت امام حسين عليه السّلام هرگز در روزى نزد امام صادق عليه السّلام برده نشد كه در آن روز ايشان متبسّم و خندان باشند و مى فرمودند: حسين عليه السّلام اشک هر موءمنى مى باشد. يعنى ياد امام حسين عليه السّلام سبب اشک هر موءمنى مى باشد. 📚ترجمه کامل الزیارات - باب سى و ششم - صفحه ۳۰۶
🔴 آزمايش سرنوشت ساز بِسْم اللهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحیم   ازامام محمدباقرعلیه السلام نقل شده كه فرمود: دربني اسرائيل عابدي بودكه به هركاري دست مي زدزيان مي ديد،راه تحصيل معاش برايش كاملابسته شده بود،تامدتي هسمرش مخارج اوراتامين مي كردتااين كه اموال همسرش نيزتمام گشت وچون سخت درمانده شدندعابدكلاف ريسماني كه تنها موجودي آنان بودبرداشته به بازاررفت كه بافروش آن غذايي تهيه كندولي چون كسي ازوي نخريدكناردريارفت كه پس ازآب تني به خانه برگردد درآنجاصيادي راديدكه ماهي فاسدي راصيدكرده است به اوگفت :اين ماهي رابه من بفروش و درعوض اين كلاف رابگيركه به دردام تومي خورد . صياد پذيرفت كلاف راگرفت وماهي رابه او داد،عابدبه خانه آمد و آن رابه همسرش داد كه طبخ نمايد وقتي همسر او شكم ماهي راشكافت درآن مرواريد بزرگي را يافت ،عابد آن را به بازار برد و به 20 هزار درهم فروخت ،هنگامي كه پولها با به خانه آوردسائلي درب منزلش آمده ،گفت :صدقه اي به من بدهيد تا خداوند برشما ترحم نمايد . عابدده هزاردرهم ازپول مرواريدرابه سائل داد،همسرش گفت :سبحان الله تو نصف ثروت مارايكباره ازدست دادي ؟ طولي نكشيدكه سائل بازگشت وآن ده هزاردرهم راپس داده گفت :خود شما آن رامصرف كنيد گوارايتان باد،من فرشته اي بودم كه خداوندمرافرستاده بود شما را آزمايش كندكه شماچگونه شكرگزارنعمت مي باشيد و اكنون خداوند سپاسگذاري شما را پسنديد . /رياحين الشريعه ،جلد5،صفحه 186،به نقل ازحيوه القلوب مرحوم مجلسي ،جلداول شیخ احمد ڪـافی
🔰برکت کامل عزای حسین علیه‌السلام هنگامی است ما را به مقایسه بکشاند و ما را در مسیر کمال به حرکت وادار کند ▪️همان ‏طور كه وحشت از لشكر شام و طمع گندم رى و فريب و نيرنگ ابن زیاد، خيلى ‏ها را در تاريخ از حسين عليه السلام و عاشورا و كربلا جدا كرد و از بركت روز حسين عليه السلام محروم گرداند. وحشت از قدرت و ابر قدرت امروز كه نظم نوين را فرياد مى ‏زند و قدرت و صنعت و علم و ثروت و رفاه و لذت را يدك مى ‏كشد و از تمامى راه‏ هاى تبليغى و رسانه ‏هاى جهانى و ماهواره ‏هاى مسلط و تصويرهاى مسموم بهره مى‏ برد، وحشت و طمع از اين قدرت‏ها و وادادگى در برابر آن‏ها و سر نهادن بر فرمان آن‏ها و بريدن از دين و از حسين زمان و ولى عصر (عج)، از وحشت اهل كوفه كم ندارد. ▪️و راستى كه بركت روز حسين عليه السلام مى‏ تواند، ما را به بيدارى بكشاند و به مقایسه مناسبی برساند مقایسه با يارانى كه در محاصره افتاده ‏اند و انتظارهاشان به نااميدى رسيد و هيچ‏كس به يارى آن‏ها نشتافت تا آن‏جا كه در روز تاسوعا دوست و دشمن تنهايى را باور كرد و دشمن تصميم به تمام كردن كار گرفت، مقایسه با يارانى كه بدون انتظار نتيجه و با يقين به شكست اين‏گونه استوار ماندند، روز حسین باید ما را اين ياران و اصحاب حسين عليه السلام به مقايسه بكشاند و به حرکت وادار کند ▪️حرکتی به سوی کمال وقتی ما مى ‏بينيم كه آن‏ها در محاصره و ضعف بدون اميد به نصرتى و ناصرى و بدون انتظار نتيجه و چشم داشت از پيروزى و مزد و سپاس و ستايشى اقدام كردند و بر يكديگر سبقت گرفتند. 📚 وارثان عاشورا | ص ۸۹ با اندکی تغییر •┈┈••✾•🌿🏴🌿•✾••┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه‌ای بلند با دامن کوتاه❗️ کجا رو اشتباه رفتیم که به اینجا رسیده ایم؟ این قانون خداست که در قرآن آمده 《و ان عدتم، عدنا》 اگر از خدا برگردید و راه بازگشت خود به خدا را ببندید، خداهم از شما بر می گردد و نگران باشیم مسیر جامعه به سوی خدا باشد وگرنه... . فاعتبروا یا اولی الابصار •┈┈••✾•🌿🏴🌿•✾••┈•
در حدیثی از امام کاظم علیه السلام آمد که در عالم چیزی نیست که آنرا ببینی مگر اینکه دارای موعظه ای است ▪️▪️▪️ 🏴 *عاشورا یک صحنۀ عبرت است؛ انسان باید به این صحنه نگاه کند، تا بگیرد.* ❓ یعنی چه عبرت بگیرد؟ یعنی خود را با آن وضعیت مقایسه کند و بفهمد در چه حال و در چه وضعیتی است، چه چیزی او را تهدید می‌کند، چه چیزی برای او لازم است؛ این را می‌گویند: عبرت. مقام معظم رهبری ۱۳۷۱/۴/۲۲ 📚 حلقۀ سوم انسان ۲۵۰ساله/ فصل سوم/ ۴۵. عبرت‌های عاشورا ها و های عاشورا خطر در کمین است •┈┈••✾•🌿🏴🌿•✾••┈
با قاتلان و ظالمان در حق اهل بیت شریک نشویم 🔅امام محمد باقر عليه السّلام فرمود: كسى كه آن ستم هايى كه بر ما رفته و حقوق مسلّمى كه از ما تاراج شده،و مصائب و آلامى كه بر ما وارد آمده است آگاه نباشد،(و به درستى ارزيابى نكند و با بى‌تفاوتى از كنار اين گونه ناملايمات درگذرد) با كسى كه اين جنايات را در حق ما روا داشته است،شريك خواهد بود. ثواب الأعمال و عقاب الأعمال , جلد۱ , صفحه۲۰۸ 🏴🏴🏴 عاشورا ظلم عظیمی بر اهل بیت رسول الله وارد شد؛ ظلمی که پهنه آسمان و زمین نظیر أن را ندیده؛ یادأوری مظلومیت امام حسین علیه السلام امر أئمه علیهم السلام است؛ و بی توجهی و بی تفاوتی به این مظلومیتها، شراکت با ظالمان و قاتلان است. در نزاع بین حق و باطل، بی طرف بودن معنا ندارد؛ نبودن با حق، خواه ناخواه تایید باطل است. هر چه قدر می‌توانیم به معرفت خویش از اهل بیت بیافزاییم ▪️▪️این یک توصیه نیست، وظیفه است •┈┈••✾•🌿🏴🌿•✾••┈•
🔶وای بر من از كوتاهي هایى كه در اطاعت فرمان خدا كردم 😔😔 کتاب به زبان ساده ضررهای بیماری تن و بیماری روح یکسان نیستند و آنچه جان آدمی را بیمار می سازد بسیار خطرناک تر است حال که این امر معلوم شد : 🤔 چه تعجب آور است رفتار گروهى كه شب و روز در جهت سلامتی بیماری های این یدن فانی تلاش می نمایند، و سخن طبيب (هر چند فاسق یا كافر ) را گردن اطاعت نهاده و به انواع توصیه های آنان هرچند انجام آنها برایشان سخت باشد گردن می نهند ( که البته در جای خود واجب است ) اما از فرمان طبيب الهى در برابر بیماری جان خویش، سرپیچی می کنند و کسب خوبی ها و دوری ازپلیدی ها (که سعادت دائمی و ابدی انسان در گرو آن است) را سهل و اندك مى شمارند. و چون هنگامه کوچ از این دنیا فرا رسد و پرده غفلت برداشته شود، واقعیت بیماری خود را می ببيند، و از آن آنجا که دسترسی به هیچ دارویی برای درمان آن ندارد فرياد می زند : «يا حَسْرَتى عَلى ما فَرَّطْتُ فِي جَنْبِ اللَّهِ» (سوره زمر/56) افسوس بر من از كوتاهيهائى كه در اطاعت فرمان خدا كردم معراج السعاده صفحه 30 •┈┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈•
💠 عفو یعنی کینه به دل نداشتن. 💌 زمانی انسان بدی یک نفر را تلافی می کند که اول در دلش کینه می گیرد. در روایت داریم که اگر کسی ذره ای کینه در دلش باشد، به بهشت راه پیدا نمی کند. 👌 بنابراین، برای بهشتیان عفو یک صفت واجب است. مثل نماز خواندن و روزه گرفتن. قرآن می فرماید: «و لیعفوا= باید عفو کنید». مثل این که بفرماید باید نماز بخوانید.  پس آدم بهشتی باید کینه و نفرین و تلافی را کنار بگذارد. از عفو، بالاتر صفح است. 💚 قرآن می فرماید: «و لیصفحوا=باید صفح کنید». یعنی از اول ندید بگیرید. انگار اصلا اتفاقی نیفتاده است. چون آدم بهشتی یک شخصیت قوی دارد، تکیه بر خداوند دارد .  یکی از اسم های خداوند، «عفو» است. اگر خواستید بفهمید که چقدر شبیه خدا هستید، ببینید چقدر با گذشت هستید. خدا از بسیاری از گناهان بندگانش می گذرد. کسی که صفت عفو ندارد، کینه ای و زودرنج است، دارد با خودش جهنم را حمل می کند. چنین کسی، هم آخرت خود را خراب می کند و هم دنیایش را . چون دلش پر از ناراحتی و کینه است. از این رو، اولین کسی که قربانی کینه و حسادت است، خود شخص حسود و کینه ای است.
🔹 مرد فقیری از خدا سوال کرد: ▫️ چرا من اینقدر هستم؟! 🔹 خدا پاسخ داد: چون یاد ▫️ نگرفته ای که کنی! 🔹 مرد گفت: ▫️ من چیزی ندارم که ببخشم 🔹 خدا پاسخ داد: ▫️ هایت کم نیست! 🌿 یک ، که می توانی بر آن داشته باشی! 🌿 یک ، که می توانی با آن از دیگران کنی و حرف خوب بزنی! 🌿 یک ، که می توانی به روی دیگران بگشایی! 🌿 و که می توانی با آنها به دیگران با نگاه کنی 👌 است...
گویند "حر بن يزيد رياحي" اولين کسي بود که آب را به روي امام بست و اولين کسي شد که خونش را براي او داد. "عمر سعد" هم اولين کسي بود که به امام نامه نوشت و دعوتش کرد براي آنکه رهبرشان شود و اولين کسي شد که تير را به سمت او پرتاب کرد! ✅کي مي‌داند آخر کارش به کجا مي‌رسد؟ دنيا دار ابتلاست. با هر امتحاني چهره‌اي از ما آشکار مي‌شود، چهره‌اي که گاهي خودمان را شگفت‌زده مي‌کند. چطور مي‌شود در اين دنيا بر کسي خرده گرفت و خود را نديد؟ مي‌گويند خداوند داستان ابليس را تعريف کرد تا بداني که نمي‌شود به عبادتت، به تقربت، به جايگاهت اطمينان کني. خدا هيچ تعهدي براي آنکه تو همان که هستي بماني، نداده است شايد به همين دليل است که سفارش شده، وقتي حال خوبي داري و مي‌خواهي دعا کني، يادت نرود "عافيت" و "عاقبت به خيري‌ات" را بطلبي
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄┄ 🔴راه بهشتی شدن تضمینی این تعبیر در این روایت منحصر به فرد می‌باشد و در هیچ روایت دیگری چنین عتابی با این لحن شديد از پیامبر (ص) دیده نشده است: 🌹پیامبر اسلام (ص) در حديثي خاص چنین فرمودند: خاك بر سر کسیکه، خاك بر کسیکه، خاك بر کسیکه پدر و مادرش پيش او به پيرى رسند و او بهشتى نشود. 📚نهج الفصاحة ص: 503، حدیث 1666 از این روایت فهمیده می‌شود: بهترین فرصت‌ برای کسب بهشت، خدمت پدر و مادر می‌باشد. که رسیدن به بهشت را برای انسان تضمینی می‌کند، تا آنجا که اگر کسی پدر و مادر داشته باشد ولی نتواند به بهشت خدا راه یابد از بدبخت‌ترین انسان‌های روی زمین است. در واقع خدمت به والدین، کفاره گناهان بوده و رضایت قطعی خدا را به همراه دارد. در احوالات یکی از علما گفته شده که در مرگ مادر خود خیلی گریه می‌کرد، از اون پرسیدند چرا اینقدر گریه می‌کنی؟ گفت: من بیشتر به حال خودم گریه میکنم که چنین فرصت بزرگی برای کسب درجات معنوی و بهشتی را از دست دادم. ‌ ➥ شیخ احمد ڪـافی
اگر از تزکیه نفس غفلت کردی ... کتاب به زبان ساده هر روز بخشی از این کتاب را بخوانید و به آن عمل کنید. بعد از مدتی تغییر را حس می کنید/ آیت الله بهجت (ره) 🏴🏴🏴 🤔🤔اگر تنها به ظاهر و پوسته عبادت توجه کردی و رسیدگی و مراقبت از باطن وجودت را فراموش کردی، هر چه قدر هم که ظاهری موجه پیدا کنی، اما به تدریج، آن آفتی که زشتی های اخلاق، در درونت ایجاد کرده، هلاکت تو را به دنبال خواهد داشت.
✳️ هر ذره حساب دارد! 🔻 هر یک و هر یک در زندگی مؤمن حساب دارد. یعنی ایمان این را به ما تعلیم می‌دهد. یعنی مؤمن حتی یک ذره از موجودی‌اش را و یک لحظه از زندگی‌اش را بی‌حساب‌وکتاب نباید رها کند؛ باید آن را بفهمد که چه کار می‌کند، درست خرج کند؛ زیرا همین یک ذره در یک جزئی از او است، یک جزئی از او است: «فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ» (زلزال، ۷) مثقال یعنی به قدر سنگینی؛ هر کسی عمل کند به سنگینی ذره‌ای- ذره که می‌دانید چیست؟ همین چیزی که در شعاع آفتاب که از شیشه می‌افتد، میلیون‌هایش را می‌بینید که در فضا معلق‌اند؛ هر یک از آن‌ها ذره است؛ خب، این را توزین کنید، ببینیم وزنش چقدر است، سنگینی‌اش چقدر است؛ به سنگینیِ هر یکی از آن‌ها- اگر شما کار خوبی کرده باشید، آن‌جا آن کار خوب را خواهید دید. «یَرَه»؛ خودِ آن کار را می‌بینید؛ آن‌جا مجسم می‌شود، و اگر به قدر سنگینی یکی از آن ذره‌ها کار بد انجام داده باشید، خودِ آن کار بد را آن‌جا خواهید دید؛ «وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ» (زلزال، ۸). 📚 تفسیر سوره‌ی حمد ص ۵۱
🔵 💠نفرت عمومی در میان خلق 🔹وجود مشکلات فراوان در آخرالزمان، باعث می‌شود مردم اوضاع خوبی نداشته باشند. اطمینان و آرامش خاطر در بین مردم کم می‌شود و برخوردهای مردم، خالی از مهر و محبت است. در میان خویشاوندان و همسایگان و همچنین امور اداری و دولتی، در معاملات و در کوچه و خیابان و بازار، مردم با صحنه های آزار دهنده مواجه می‌شوند. 🔹از امام حسن مجتبی علیه السلام نقل است که فرمودند: «وضعیت مردم قبل از ظهور به گونه ای می‌شود که اغلب مردم از یکدیگر بیزاری می‌جویند. بعضی، بعضی دیگر را لعن می‌کنند و دشنام می‌دهند و برخی در صورت برخی دیگر آب دهان می‌اندازند و حتی برخی شهادت به کفر بعضی دیگر می دهند.» 🔹شخصی پرسید: چه خیری در این هست؟ امام فرمودند: «همه خیر در این است؛ در این زمان است که قائم ما بر می‌خیزد و تمام این نفرت را از میان می برد.» 📚بحارالانوار، جلد ۵٢، ص ٢١١ ➥ شیخ احمد ڪـافی
🦋در تجارت دنیا، چه چیزی را به آخرت صادر می‌کنی؟ 🌿🌺انسان باید ببیند از زندگیش چه چیزهایی را به آخرت می‌فرستد که برایش بماند. مثلاً یک موقع فردی سردرد می‌گیرد، چشم درد می‌گیرد، خانمی که در جهاد شوهرداری، دارد زحمت می‌کشد، پای اجاق گاز دستش می‌سوزد، روغنی می‌ریزد، دستش را می‌برد، یا خبر بدی به شخصی می‌رسد، حادثه ای برای انسان اتفاق می‌افتد، در برخورد با این اتفاقات انسان اگر زیرک باشد و عقلانیت داشته باشد، فکر می‌کند و می‌بیند که آیا می‌تواند این اتفاق را برگرداند. حضرت می‌فرماید، ببین برایت اتفاق افتاده، نمی‌توانی عوضش کنی و برگردانی؟ ✅حالا که اتفاق افتاده زنده ­اش کن. می‌گوید: به آخرت بفرست. چطور به آخرت بفرستم؟ ✅می‌گوید: با غصه نخوردن. اتفاقی افتاد، بگو باشد، دادیم رفت برای آخرت. مریضی بود، درد بود، دادیم رفت برای آخرت. ✅به خصوص در روایت داریم، اگر انسان بتواند کاری کند که دردش را تحمل کند و کسی نفهمد این خیلی بهتر است. «الَّذِینَ إِذا أَصابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ 🌿 [همان] كسانى كه چون مصیبتى به آنان برسد مى‏ گویند ما از آن خدا هستیم و به سوى او باز میگردیم.» سوره بقره آیه 156🌿
📘 زندگی دنیا 🔹ابن مسعود که یکی از دانشمندان و جزء اصحاب رسول اکرم صلی الله علیه و آله بود روزی وارد اتاق پیغمبر (صلی الله علیه و آله) شد، در حالی که حضرت روی حصیر خوابیده بودند. همین که پیغمبر صلی الله علیه و آله از خواب بیدار شدند، ابن مسعود ملاحظه کرد اثر چوبهای خشک و زبر حصیر روی بدن پیامبر دیده می‌شود. 🔹با مشاهده این وضع عرض کرد: یا رسول الله! اگر صلاح است، برای اتاق خواب شما وسایل آسایش تهیه کنیم؟ حضرت فرمودند: «ابن مسعود! وسایل آسایش این دنیا، برایم مهم نیست. زیرا من همانند مسافری هستم که پس از استراحت اندک در سایه درختی، به سوی مقصد حرکت کند. اینجا خانه اصلی من نیست که در آبادی آن بکوشم.» 📚 بحارالانوار، ج ۱۶، ص ۳۸۳ ➥ شیخ احمد ڪـافی
💠 گناه یا گناهکار؟ 🔹 مجالس حسینی از بهترین فرصتها برای توبه و پاکی از گناه است و به همین دلیل باید گناهکاران را به جلسات روضه و ذکر مناقب و مصائب اهل بیت دعوت کرد : ▪️درب مجالس حسینی به روی اهالی دروغ و غیبت ، دزدان ، شرابخواران ، بی حجابان و در یک کلمه گناهکاران باز است ... ❇️ اما این مجالس جای دروغ و غیبت و شرابخواری و دزدی و بی حجابی نیست! نه شرابخوار حق دارد با بطری شراب وارد این مجالس شود و نه بی حجاب اجازه دارد بدون رعایت پوشش و حریم شرعی پا به این مجالس بگذارد! ❇️ هیاتها و روضه ها جای گناهکاران است اما مکان گناه نیست! آنها که این روزها برای ورود زنان و دختران بی حجاب به مجالس حسینی گریبان می درند نمی فهمند و یا نمی خواهند بفهمند که این مجالس، جای ترک حرام است و نه مکان ارتکاب آن ! ▪️وقتی زنان معتقد مسیحی و یهودی برای ورود به کلیسا و کنیسه از روسری و..استفاده می کنند چرا باید یک بی حجاب اجازه پیدا کند وارد مجلس عزای سیدالشهدا (ع) شود؟ آیا حرمت و قداست این مجالس از کنیسه و کلیسایِ، یهود و نصاری کمتر است؟ ❇️ به نظر مدافعان ورود زنان بی حجاب به هیاتها و تکایا،امام زمان ( عج) به عنوان صاحب اصلی این مجالس ، موافق ارتکاب حرام و مخالفت با شریعت ( بی حجابی ) در این مجالس اند؟
گویند "حر بن يزيد رياحي" اولين کسي بود که آب را به روي امام بست و اولين کسي شد که خونش را براي او داد. "عمر سعد" هم اولين کسي بود که به امام نامه نوشت و دعوتش کرد براي آنکه رهبرشان شود و اولين کسي شد که تير را به سمت او پرتاب کرد! ✅کي مي‌داند آخر کارش به کجا مي‌رسد؟ دنيا دار ابتلاست. با هر امتحاني چهره‌اي از ما آشکار مي‌شود، چهره‌اي که گاهي خودمان را شگفت‌زده مي‌کند. چطور مي‌شود در اين دنيا بر کسي خرده گرفت و خود را نديد؟ مي‌گويند خداوند داستان ابليس را تعريف کرد تا بداني که نمي‌شود به عبادتت، به تقربت، به جايگاهت اطمينان کني. خدا هيچ تعهدي براي آنکه تو همان که هستي بماني، نداده است شايد به همين دليل است که سفارش شده، وقتي حال خوبي داري و مي‌خواهي دعا کني، يادت نرود "عافيت" و "عاقبت به خيري‌ات" را بطلبي
🔴 عنایت امام حسین علیه السلام به کریم سیاه آیة الله سید محمد کاظم طباطبایی یزدی مشهور به صاحب عروه (1253 – 1337 ق) برای صله ارحام عازم یزد بود، یک قطعه کفن برای خودش خریده در حرم امیرمؤمنان علیه السّلام همۀ قرآن را بر آن نوشته، سپس در حرم امام حسین علیه السّلام زیارت عاشورا را با تربت براطراف آن نوشته بود، در این سفر این کفن را با خودش به یزد می برد، در شب اول ورودش به یزد، در منزل یکی از دخترانش استراحت می کند، حضرت سیدالشهداء علیه السّلام به خوابش آمده می فرماید: یکی از دوستان ما فوت کرده، در مزار یزد منتظر کفن است، ما دوست داریم این کفن به او اهداء شود. بیدار می شود و می خوابد، دوبار دیگر این رؤیا تکرار می شود، لباس پوشیده به قبرستان یزد می رود و می بیند شخصی به نام «کریم سیاه» فوت کرده، او را غسل داده روی سنگ نهاده منتظر کفن هستند. تا ایشان می رسد، می گویند: کفن را آوردند. مرحوم یزدی از آن ها می پرسد: شما کی هستید؟ می گویند: همان آقایی که به شما امر فرموده کفن بیاورید، به ما نیز امر فرموده که برای تجهیز و دفن ایشان به این جا بیاییم. مرحوم یزدی می پرسد: این شخص کیست؟ می گویند: او شخصی به نام «کریم سیاه» است، یک فرد معمولی، ولی عاشق امام حسین علیه السّلام بود، در هر کجا مجلسی به نام امام حسین علیه السّلام برگزار می شد، او بدون هیچ تکلّفی حاضر می شد. جرعه ای از کرامات امام حسین، ص 97. ➥شیخ احمد ڪـافی
بر منکر حضرت رقیه سلام الله علیها لعنت طبق نقل «سیف بن عمیره» (۱)صحابی بزرگ امام صادق (سلام الله علیه وآله)از قدیمترین مأخذی که در خیل فرزندان رنجدیده و ستم کشیده سالار شهیدان علیه السلام درکربلا از وجود دختری موسوم به رقیّه علیهاالسلام درکنارسکینه علیهاالسلام خبر می دهد، قصیده سوزناک سیف بن عَمیره، صحابی بزرگ امام صادق علیه السلام است. سیف بن عَمیره نخعی کوفی، از اصحاب بزرگوار امام صادق و امام کاظم علیهماالسلام و از راویان برجسته و مشهور شیعه است که رجال شناسان بزرگی چون شیخ طوسی در «فهرست»، نجاشی در «رجال»، علامة حلّی در «خلاصه الاقوال»، ابن داود در «رجال»، و علاّمه مجلسی در «وجیزه» به وثاقت وی تصریح کرده اند. ابن ندیم درفهرست خویش وی را از آن دسته از مشایخ شیعه می شمردکه فقه را از ائمّه علیهم السلام روایت کرده اند.شیخ طوسی در رجال خویش، وی را صاحب کتابی می داندکه در آن ازامام صادق علیه السلام نقل روایت کرده است ومرحوم سیّد بحرالعلوم در «الفوائدالرجالیّه»، لیستی از راویان شهیر شیعه (همچون محمد بن ابی عمیر و یونس بن عبدالرحمن)را که از وی روایت نقل کرده اند به دست داده است. سیف بن عمیره، همچنین از جمله راویان زیارت معروف عاشورا به نقل از امام باقرعلیه السلام است که قرائت آن درطول سال، ازسنن رایج میان شیعیان می باشد.باری، سیف بن عمیره، در رثای سالار شهیدان علیه السلام چکامه بلند و پرسوزی دارد که با مطلع: جلّ المصائب بمن اءصبنا فاعذرى       یا هذه ، و عن الملامة فاقصرى 📓۱_سیف بن عمیره نخعی عربی کوفی، اهل کوفه و صحابی امام صادق و امام کاظم (علیهما‌السّلام) و راوی از آن دو بزرگوار بود.  همچنین از راویانی چون ابوبصیر، ابوحمزه ثمالی و ابان بن تغلب روایت نقل کرده است، چنان‌که محمد بن خالد طیالسی، محمد بن عبدالحمید عطّارو حسن بن محبوب از وی روایت نقل کرده‌اند. 📓رجال الطوسی، ص۲۱۵. و۳۵۱ 📓رجال النجاشی، ج۱، ص۱۸۹. 📓ابن‌حبان، محمد بن حبان، الثقات، ج۸، ص۲۹۹. 📓معجم رجال الحدیث، ج۹، ص۳۸۴. 📓خلاصة تذهيب تهذیب الکمال، ج۴، ص۲۹۶.۹. 📓جامع الرواة، ج۱، ص۳۹۶.     📓شیخ علی ابوالحسنی(منذر)، سیاهپوشی در سوگ ائمه نور(علیهم السلام):ص۱۴۰-۱۴۱ اللهم عجل لولیک الفرج اللهم لعن جبت و الطاغوت ▪️‌‌دوستان خود را از فیض این پست بهره مند سازید و نشر دهید ▪️ایـن کانال را بـه دوســتان خـود معــرفی کنید‌ ‌
🔴 زمینی از جنس آسمان از ویژگی‌های سپاه حضرت این است که از هر گروهی در آن حضور دارند. سمت راست لشکریان، جبرئیل است و سمت چپ، میکائیل. همهٔ نیروهای زمینی و آسمانی با پرچمی که جبرئیل برایشان آورده، آماده و گوش به فرمانِ امام ایستاده‌اند. این پرچم، پرچمِ پیامبر در جنگ بدر و پرچمِ امیرالمؤمنین در جنگ جمل است که اکنون به وارثشان، امام زمان، رسیده است‌‌.*۱ 🔆 فرشتگانی که نوح را در کشتی، ابراهیم را در آتش، موسی را هنگام شکافتنِ نیل، عیسی را هنگام عروج به آسمان و پیامبر را در روز بدر همراهی کردند و فرشتگانی که برای یاری امام حسین در کربلا حضور داشتند و از منتظران مهدی بودند، همه و همه حضور دارند.*۲ 💠 علاوه بر این‌ها در این لشکر، مردانی با قدرت و صلابت و زنانی دلسوز و با بصیرت را می‌بینی که در رکاب حضرت‌اند.*۳ هر کدام با توجه به روحیات و توانایی خود وظایفی دارند. حتی جنّیانی مخلص هم در لشکر حضرت هستند.*۴ ▫️ حضرت، یارانِ وعده‌داده شدهٔ دیگری هم دارد، حضرت عیسی که بر ابر سفیدی نزول می‌کند، حضرت خضر، الیاس، ادریس و یارانی که با رجعت دوباره زنده می‌شوند، مومنانِ پاکی که لیاقت یاری امام زمان را دارند. 📚 ۱. امام صادق، غیبت نعمانی، ترجمه فهری، ص ۳۶۱، ۳۶۲ ۲. امام صادق، متن و ترجمه غيبت نعمانى، ص ۴۲۹ ۳. کتاب هنگامه ظهور، علی اصغر رضوانی، ص ۵۹ ۴. امام علی، ارشادالقلوب، شیخ مفید، ج ۲، ص ۲۸۶ ➥ شیخ احمد ڪـافی