eitaa logo
آرشیو مطالب(سخنرانی)
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
995 ویدیو
22 فایل
💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 تعرفه وتبلیغات👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 @kianatv ─┅═ ༅✤ ⃟ ⃟ ‌✤༅═┅─ #کانال_آرشیو_مطالب_سخنرانی #احادیث_روایات_صوت_متن_سخنرانی @archive_mataleb_sokhanrani
مشاهده در ایتا
دانلود
01.mp3
16.34M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 1️⃣جلسه اول
02.mp3
16.23M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 2️⃣جلسه دوم
03.mp3
14.35M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 3️⃣جلسه سوم
04.mp3
17.15M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 4️⃣جلسه چهارم
مشاهده‌ی غیب.mp3
10.58M
اهل بیت علیهم‌السلام برای عالم غیب آفریده نشدن! خیلی‌ها هستن همینجا می‌بینن‌شون و باهاشون زندگی میکنند! منبع :ولادت حضرت علی علیه السلام استاد
05.mp3
17.87M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 5️⃣جلسه پنجم
1_1329292402(1).mp3
1.34M
♨️مرگ ناگهانی فرا می رسد 👌 سخنرانی بسیار شنیدنی استاد
سرطان جهل.mp3
8.24M
√ چرا من نمی تونم مثل بقیه مشکلاتم برای امام زمان علیه السلام دعا کنم؟
06.mp3
17.57M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 6️⃣جلسه ششم
07 .MP3
18.53M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 7️⃣جلسه هفتم
08 .MP3
16.07M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 8️⃣جلسه هشتم
سلام وقت بخیر ایتای اینجانب حک شده بود اگر پیامی راجب سهام عدالت ارسال شده به هیچ عنوان لینک را باز نکنید با تشکر
سلام وقت بخیر ایتای اینجانب حک شده بود اگر پیامی راجب سهام عدالت ارسال شده به هیچ عنوان لینک را باز نکنید با تشکر
7 - رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به منظور هماهنگ ساختن آزادی هر دو طرف، از در دیگر وارد شد و به سمره پیشنهاد فرمود که از حق مالکیت خود استفاده کند و درخت را بفروشد و برای آن که او را در این کار تشویق کرده باشد، تا در کمال رغبت و آزادی به معامله اقدام نماید، تعیین قیمت را، هر چند به چند برابر ارزش واقعی درخت باشد به اختیار او گذارد. به علاوه پیشنهاد خود را با وعده پاداش اخروی تایید فرمود، ولی سمره خودسر و لجوج از انجام معامله نیز سر باز زد. 8 - روش تند و خودسرانه سمره منافی با مقررات اجتماعی اسلام بود، زیرا حاضر نشد با استیفای حق خود، حق مرد انصاری را نیز مراعات نماید و آزادی خویش را با آزادی وی تطبیق دهد و چنین فرد متخلفی در جامعه استحقاق کیفر دارد. 9 - رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، برای کیفر سمره به مرد انصاری فرمود: درخت او را از ریشه درآورد و نزدش بیفکند و با این دستور به وی فهماند که هر کس در استفاده از آزادی خود تا حدی مجاز است که به آزادی دیگران ضرر نرساند. 10 - پس از دستور کندن درخت، فرمود: لا ضرر و لا ضرار با این عبارت کوتاه، یک اصل کلی را در اسلام پایه گذاری کرد و به پیروان خود خاطرنشان فرمود که نه تنها سمره حق ندارد به مرد انصاری ضرر بزند، بلکه این اصل در اسلام همه جا و برای همیشه لازم الاجراست. از همین رو فقهای عالیقدر اسلام، بر مبنای گفته رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم قاعده لا ضرر را تاسیس کردند و بر اساس آن در مسائل عبادی و در امور حقوق فردی و اجتماعی و خانوادگی، صدها حکم و فتوا دادند. خلاصه تنظیم زندگی اجتماعی و حفظ تمدن انسانی، ایجاب کرده است که پیامبران خدا و همچنین دانشمندان بشر با وضع قوانین و مقررات لازم و مقید، آزادی بشر را محدود کنند و افراد جامعه را به سرکوبی قسمتی از غرایز و تمایلاتشان وادار نمایند. •┈••✾🍃🌺🍃✾••┈•
2_144200951381121011.mp3
2.33M
••• 💠حجت الاسلام والمسلمین رفیعی: خلاصه گویی خداوند🍃🌸🍃 🔴سخنرانی 🌙ماه رجب... •••
✅حق ندارید قضاوت کنید ! هیچ‌ کس را شماتت نکنید 💠آیت الله مجتهدی تهرانی (ره): هیچ وقت کسی را شماتت نکنید، هرکس گرفتاری پیدا کرد، حق ندارید قضاوت کنید. نگویید که «فلانی که این پیشامد برایش اتفاق افتاد به خاطر این است که فلان کار را کرده است» ما چه می دانیم؟ ما حق نداریم چیزی بگوییم. در قیامت از ما سوال می کنند و می گویند: «چنین چیزی نبوده و شما اشتباه کردی، و ما او را به خاطر اینکه بنده ی خوبی بود گرفتار کردیم، شما چه حقی داشتی که چنین حرفی زدی؟ » باید جواب بدهی. حتی به دلمان هم نباید خطور بدهیم که فلانی چون آن کار را کرد این پیشامد برایش شد. برخی خطورات قلبی هم نوشته می‌شود ولو به کسی هم چیزی نگفتی، اما همین که در قلبت خطور دادی ، آن را می نویسند.‌ (ره) 🟢https://eitaa.com/archive_mataleb_sokhanrani
09 (1).mp3
16.73M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 9️⃣جلسه نهم
🖤صبح دوشنبه سومین روز هفته شانزدهم بهمن ماه زمستونی تون پراز خیر و برکت🖤 آن شاالله🙏 🖤✨بسم الله الرحمن الرحیم 🖤✨بنـام آنکه الله است نـامش ⚪️✨بود از هر سخن برتر کلامش 🖤✨بنام آنكه رحمان ورحيم است ⚪️✨بنام آنـكـه خـلّاق كـريـم است‏ 🖤✨بنـام آنـكه او پـروردگــار است ⚪️✨زمين وآسمان را از او قرار است‏ 🖤✨بنـام آنـكه حمـد او را سزايـد ⚪️✨جز او را اهل دانش كى ستايد 🖤✨بنام آنكه انـدر روز محشر ⚪️✨بود او مالك مطلق سراسر 🖤✨بنام آنكه عـارى از نيـاز است ⚪️✨درِجودش بروى خلق باز است 🖤✨ الــهـــی بـــه امــیـــد تـــــو ⚪️✨امروزتان پراز لطف خداوند
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت پنجاه و نهم 🔆«وَ أَنْتُمْ نُورُ الْأَخْيَارِ ..» 🔹و شما انسانهای خوب هستید یعنی انسانهایی که فاضل و مؤمن هستند از نور شما اهل بیت🌟 در زندگی استفاده می کنند و تاریکی های زندگی یشان را 🕯 می کنند. اگر تاریکی جهل دارند از علم شما اهل بیت استفاده می کنند و عالم می شوند. اگر جایی در زندگی یشان فتنه ای رخ می‌دهد و حواسشان نیست که دارند چکار می کنند از 🌷 اهل بیت استفاده می کنند. 🔆«وَ هُدَاةُ الْأَبْرَارِ ..» 🔹شما هادیان انسانهای ابرار و . انسانهای نیکوکار را شما هدایت می کنید. اینجاست که آیه قرآن می‌گوید 📖 اگر پیشه کنید خدا به شما فرقان می دهد. فرقان یعنی تشخیص حق از باطل.⚠️ اینجا دقیقا همین را دارد اشاره می کند، می گوید وقتی شما یک انسان خوبی بشوی، تقوایت را حفظ کنی، اهل بیت کمکت می کنند، نمی گذارند راه را به بروی. 🔆«وَ عِنْدَكُمْ ما نَزَلَتْ بِهِ رُسُلُهُ وَ هَبَطَتْ بِهِ مَلائِكَتُهُ ..» 🔹یعنی ما می کنیم اعتراف می‌کنیم آنچه که خدا به رسولش داده و ملائکه بر او نازل کردند، آنها را هم به شما داده البته جز وحی که بحث نزول احکام📚 است. به امام هم وحی نازل می شود اما وحی تسدیدی. وحی که انسان را در و بیان احکام کمک می‌کند. 📓در روایتهای متعدد داریم که بعد از رحلت آقا رسول الله (ص) مکرر بر حضرت زهرا (س)✨ نازل می شد، چیزهایی را به حضرت زهرا می فرمود بعد ایشان به حضرت علی (ع)✨ می فرمود و حضرت آنها را می نوشت و معروف شد به حضرت زهرا (س)، که ‌دست امام عصر (عج)✨ است. پس این را بدانیم علم رسول را امام هم دارد. رسول بعد از خودش این را به امامش داده، حالا اینکه این علم در چه حدی است⁉️ آیا امام همه چیز این عالم را می ‌داند.. اینها حیطه ی علم امام می ‌شود و یک بحث کلامی بسیار سنگین است. 🎤استاد احسان عبادی
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت شصت 🔆«بِكُمْ فَتَحَ الله وَ بِكُمْ يَخْتِمُ ..» خدا به 💞 شما کار را آغاز کرد و به واسطه ی شما هم پایان می دهد. ✍احتمالا مقصود این است که خدا با آفریدن شما به آفریدن عالم امکان کرد. ما اعتقاد داریم اولین چیزی که خلق شد نور 🌟پیغمبر و امیرالمومنین (ع) بود، این چیزی است که همه به آن اعتقاد دارند و عرفا به آن می گویند محمدیه! و بعد از آن بود که همه چیز خلق شد. روایات هم در این زمینه 📚 داریم که اهل بیت بزرگوار می فرمایند؛ پس ماییم نخستین خدا و اولین عبادت کننده ی پروردگار. 👌اما آن جایی که می گوید خدا با شما می کند، احتمالا تحقق حکومت حق الهی هست که به دست امام (عج) مسلم خواهد شد.‌🔅 🔆«وَ بِكُمْ يُنَزِّلُ الْغَيْثَ ..» خدا به واسطه ی شما اهل بیت باران می‌آورد.⛈ بحث واسطه ی . که امام واسطه ی فیض است. 🔮نعمتی که از سمت خدا می خواهد به سمت بیاید واسطه نیاز دارد. واسطه چه کسی است⁉️ امام عصر (عج). خود فلاسفه می گویند بین خدا و یک انسان باید واسطه ای باشد. چون انسان خاک است و خدا است نمی توانیم مستقیم از خدا فیض بگیریم. مثلا تلویزیون را شما نمی توانی 📺 مستقیم به برق ژنراتور بزنی می سوزد، واسطه ای به اسم کنتور است. امام واسطه ی فیض است. 🎤استاد احسان عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست‌و بیست و هفتم 🔘در ادامه بحث های اخلاق مهدوی با موضوع دعا می رسیم به موضوع مهمی با نام چهار شرط و خصلت در دعا. البته ادامه بحث 📑 جلسه قبل ماست، بحث انصاف در دعا را می خواهیم مطرح کنیم اینجا یک مقدار با این روایت، جلسه قبل را توضیح می دهیم: (من دو روایت را می‌گویم بعد ان شاءالله می رویم سر بحث توضیحش)👇 🔸امیرالمؤمنین (ع) می فرمایند؛ «لِلدُّعَاءِ شُرُوطٌ أَرْبَعَهٌ..» 👈«الْأَوَّلُ إِحْضَارُ النِّیَّهِ» 👈«الثَّانِی إِخْلَاصُ السَّرِیرَهِ» 👈«الثَّالِثُ مَعْرِفَهُ الْمَسْئُول» 👈«الرَّابِعُ الْإِنْصَافُ فِی الْمَسْأَلَه» 🔸روایت دوم این است که یک بنده خدایی آمد پیش امیرالمؤمنین (ع) «فقال إنّی دَعَوتُ اللّهَ فلَم أرَ الإجابةَ» من خدا را می خوانم اما درخواست من اجابت نمی‌شود، چطوری است⁉️ «فقالَ لقد وَصَفتَ اللّهَ بغيرِ صِفاتِهِ» حضرت به او گفت تو خدا را به غیر از صفاتی که دارد وصف کردی، دیدگاهت به خدا درست نبود. «و إنَّ للدُّعاءِ أربعَ خصالٍ» برای دعا چهارتا خصلت است .. 🗞آنجا می گفت شرط اینجا می گوید خصلت و بعد توضیح می دهد. البته یک توضیح هم بدهم اینکه گاهی می بینید بین دو روایت شبیه به هم در بعضی کلماتش اختلاف است این بیشتر 👥 به راوی برمی‌گردد. مثلا یک راوی گفته محبت، یک راوی گفته دوستی. یک راوی گفته علم، یک راوی گفته معرفت به جای علم. اینها یک مقدار اختلاف معنا در نقل معنای روایات است📚. بیشتر دلایلش برای همین است. ⚜حضرت علی به او گفت تو که دعا کردی این چهار شرط را داشتی؟ طرف گفت نه. بعد حضرت گفت بدان که یعنی چه... حالا برویم سراغ چهارتا شرط، چهار شرط برای دعا ... 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (62) 🎤استاد احسان عبادی 227 💠☀️💠☀️💠☀️💠 _______________
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت شصت و یکم 🔆«وَ بِكُمْ يُمْسِكُ السَّماءَ ..» به شماست که خدا آسمان را نگه داشته🌔 «أَن تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِه» که بر زمین نیفتد. خدا در قرآن می گوید آسمانها را نگه داشتیم با ستونهایی که شما نمی بینید، این واسطه ی فیض امام را نشان می دهد.✨ 🔆«ِوَ بِكُمْ يُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ يَكْشِفُ الضُّر» ☝️خدا به شما هست که هم و اندوه انسان را برطرف می کند و ناراحتی ها را می دهد. برای همین است که به اهل بیت می گوییم «يا كاشِفَ الضَرّ..» ای کسانی💚 که ناراحتی ها را خاتمه می‌دهید. پس هم و اندوهی هم که در ما قرار می گیرد به واسطه امام✨ دارد برطرف می شود. پس بفهمیم هر وقت مشکلات و غم و اندوه ما زیاد شد برویم خودمان را به امام بیندازیم.🌸 📄در روایت از آقا رسول الله (ص) داریم که به زودی پاره تن من در زمین خراسان دفن می شود (منظور امام ) که هیچ آدم غصه داری او را زیارت🕌 نمی‌کند مگر اینکه خدا اندوه و غصه ی آن فرد را برطرف می کند. 👌روایت فوق العاده از امام صادق (ع) است که مردی از ایشان سوال می کند آیا این حدیث که شنیدم صحیح است، روایتی که می گوید شیعه ی و محب امیرالمؤمنین خوش ترین حالتش وقتی است که جان می دهد و دیگران به حالش می خورند⁉️ 🌸امام فرمود بله حدیث صحیح هست. چنین شخصی وقتی به حال مرگ می افتد رسول خدا (ص) و امیرالمومنین (ع)✨ و جبرئیل و عزرائیل نزد او می آیند و عزرائیل از امیرالمؤمنین (ع) می پرسد که آیا این شخص به شما داشته و از دشمنان شما اعلام برائت می کرد؟ 🔹امیرالمومنین (ع)✨ در آن زمان می‌فرمایند بله این شخص من بود و دشمن دشمنان من بود. 💭آنگاه رسول خدا خطاب به جبرئیل می‌گویند ای جبرئیل! شاهد باش و این جریان را به حضور گزارش بده که این شخص 💕محب امیرالمؤمنین بود و علی هم محب بودن او را کرده است. در این موقع عزرائیل به آسانی او را قبض روح می کند که خوش ترین حالات محب علی (ع)😊 در آن موقع است. 🎤استاد احسان عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست‌و بیست و هشتم ⭕️چهار شرط برای دعا👇 1⃣- «الْأَوَّلُ إِحْضَارُ النِّیَّهِ» یعنی اولا واقعا نیت داشته باشی و با خدا جدی جدی حرف بزنی، فقط لقلقه ی زبان نباشد. 💬به قول آن شعر ″ایاک نعبد بر زبان، دل در خیال این و آن″ حواست کجاست؟ «إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعینُ» خدایا فقط تو ‌را می پرستیم فقط از تو یاری می جوییم💐، بعد دلت پیش هزار نفر است، اینکه نشد! اینجا هم همین است حواسمان به خدا باشد، جدی جدی از خدا بخواهیم. لقلقه ی زبان نباشد. 2⃣- «الثَّانِی إِخْلَاصُ السَّرِیرَهِ» یعنی خلوص باطن. خلوص در دعا غیر از خلوص در عبادت است و با هم فرق دارند، در جلسات📚 اول بحثش را گفتیم، باید این را هم داشته باشی. 3⃣- «الثَّالِثُ مَعْرِفَهُ الْمَسْئُول» یعنی شناخت نسبت به درخواست شونده داشته باشید و او را بشناسید، اینها را هم در مباحث عقلی دعا در جلسات اول گفتیم‌. یعنی بدانید این خدایی که در ذهن شما هست، در وجود شما هست، همه کاره هست گره ها 🤲 به دست او باز می شود، بخیل نیست، خیلی با شما رفیق است خیلی با شما مهربان🌹 است، منتظر است سمتش بروید یا رب، یا رب، یارب بکنید. 4⃣- «الرَّابِعُ الْإِنْصَافُ فِی الْمَسْأَلَه» بحث ما اینجاست. در این روایتی که از امیرالمؤمنین (ع)✨ گفتیم طرف رفت پیش حضرت علی گفت من حاجت نگرفتم، پس معلوم می شود دعایش دعای مادی بود🛍، چون اگر دعای اخروی بود باید فردای قیامت می فهمید دعایش مستجاب شده یا نه. 👆این معنای انصافی که اینجا مطرح می‌شود بحث تعادل است. در مورد حاجات دنیایی می گویند بی انصافی به خرج ندهید و این حالت در شما نباشد که بخواهید دیگران 👥 را محروم کنید. مثلا بگویید پیش از مقدرات شما به شما بدهند، بعد یکی دیگر بی حساب و کتاب باشد. ✖️بی انصافی در دعا، دعاهایمان دعاهای جهانی نیست!🌏 دعاهایمان دعاهای کلی نیست، گاهی ما دعاهایمان را دعاهای شخصی می کنیم، این خیلی بد است بی انصافی نکن، دعاهای کلی بکن، سطح دعاهایت را بالا ببر. هم سطح دعا را بالا ببر هم بی انصافی در دعا را مطرح نکن. باب انصاف بیشتر در مباحث دنیوی هست. آن فضل خدا را که گفتیم بیشتر در مباحث اخروی⚡️ هست. البته فضل را می شود در مادیات هم بکار برد ولی بیشتر بُعدش در مباحث معنوی است. 👌یک بحث دیگری هم که در دعاها داریم ما برای خدا گاهی تعیین و تکلیف می کنیم که خدایا این گره کار من را اینطوری باز کن، این شکلی باز کن. این را دوستان توجه بکنند این هم اشتباه❌ هست. ما حق نداریم برای خدا تعیین و تکلیف بکنیم که مثلا اینطوری.. نه خدا خودش درست می‌کند، تو از خدا بخواه که گره کار تو را باز بکند، بقیه را دست خدای متعال بسپار‌. برای خدا تعیین و تکلیف کردن ممنوع⛔️‌. اگر از فضل خدا بخواهیم هیچ ‌وقت دست خالی نمی مانیم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (62) 🎤استاد احسان عبادی 228 💠☀️💠☀️💠☀️💠
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت شصت و دوم 🔆«آتاکمُ اللّهُ مَا لَمْ یؤْتِ أَحَداً مِنَ الْعالَمِینَ ..» من شهادت می دهم خدا به شما خاندان اهل بیت ✨ چیزهایی عنایت کرده که به احدی از جهانیان نداده. 💚شناخت امام یعنی شما صفات امام را بشناسی و بکنی که امام ویژگی هایی دارد که هیچ کسی ندارد، علم به همه‌ی زبانها، علم کامل، عصمت، معجزاتی که امام می تواند ...📚 🔆«وَ بَخَعَ کُلُّ مُتَکَبِّرِ لِطاعَتِکُم ..» 👥 هر انسان متکبری در برابر شما به در می‌آید. «وَ خَضَعَ کُلُ جَبَّارِ لِفَضلِکُم وَ ذَلَّ کُلُّشَیءٍ لَکُم» هر انسان جبار و مغروری در برابر فضل شما می‌شود و کل چیزها🌿🌹 در برابر شما ذلیل می‌شود. 🔆«فَازَ الْفَائِزُونَ بِوِلاَيَتِكُمْ‏ بِكُمْ يُسْلَكُ إِلَی الرِّضْوَانِ ..» سعادتمند است آن کسی که با شما و با تمسک به شما به سمت بهشت می رود.😊 «وَ عَلَی مَنْ جَحَدَ وِلاَيَتَكُمْ غَضَبُ الرَّحْمنِ» آن کسانی که با شما جحد می کنند می کنند به غضب☄ خدا دچار می شوند، که گفتیم عامل رستگاری توسل به اهل بیت✨ است، عامل این است که خودمان را به اهل بیت وصل بکنیم.🍃 🔆«ذِكْرُكُمْ فِی الذَّاكِرِينَ وَ أَسْمَاؤُكُمْ فِی الْأَسْمَاءِ ..» 👌ذکر شما در میان هست و اسم های شما در میان اسم ها. می خواهد بگوید شما همه جا هست، در هر سخنی، در هر سخنرانی🎙 و مداحی یاد شما هست. در تمام حالات زندگی مردم وجود🕓 دارید. هر چند این ذکرها شاید معرفتی نباشد اما ظاهریش حضور هست. 🎤استاد احسان عبادی