eitaa logo
آرشیو مطالب(سخنرانی)
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
995 ویدیو
22 فایل
💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 تعرفه وتبلیغات👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 @kianatv ─┅═ ༅✤ ⃟ ⃟ ‌✤༅═┅─ #کانال_آرشیو_مطالب_سخنرانی #احادیث_روایات_صوت_متن_سخنرانی @archive_mataleb_sokhanrani
مشاهده در ایتا
دانلود
مشاهده‌ی غیب.mp3
10.58M
اهل بیت علیهم‌السلام برای عالم غیب آفریده نشدن! خیلی‌ها هستن همینجا می‌بینن‌شون و باهاشون زندگی میکنند! منبع :ولادت حضرت علی علیه السلام استاد
05.mp3
17.87M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 5️⃣جلسه پنجم
1_1329292402(1).mp3
1.34M
♨️مرگ ناگهانی فرا می رسد 👌 سخنرانی بسیار شنیدنی استاد
سرطان جهل.mp3
8.24M
√ چرا من نمی تونم مثل بقیه مشکلاتم برای امام زمان علیه السلام دعا کنم؟
06.mp3
17.57M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 6️⃣جلسه ششم
07 .MP3
18.53M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 7️⃣جلسه هفتم
08 .MP3
16.07M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 8️⃣جلسه هشتم
سلام وقت بخیر ایتای اینجانب حک شده بود اگر پیامی راجب سهام عدالت ارسال شده به هیچ عنوان لینک را باز نکنید با تشکر
سلام وقت بخیر ایتای اینجانب حک شده بود اگر پیامی راجب سهام عدالت ارسال شده به هیچ عنوان لینک را باز نکنید با تشکر
7 - رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به منظور هماهنگ ساختن آزادی هر دو طرف، از در دیگر وارد شد و به سمره پیشنهاد فرمود که از حق مالکیت خود استفاده کند و درخت را بفروشد و برای آن که او را در این کار تشویق کرده باشد، تا در کمال رغبت و آزادی به معامله اقدام نماید، تعیین قیمت را، هر چند به چند برابر ارزش واقعی درخت باشد به اختیار او گذارد. به علاوه پیشنهاد خود را با وعده پاداش اخروی تایید فرمود، ولی سمره خودسر و لجوج از انجام معامله نیز سر باز زد. 8 - روش تند و خودسرانه سمره منافی با مقررات اجتماعی اسلام بود، زیرا حاضر نشد با استیفای حق خود، حق مرد انصاری را نیز مراعات نماید و آزادی خویش را با آزادی وی تطبیق دهد و چنین فرد متخلفی در جامعه استحقاق کیفر دارد. 9 - رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، برای کیفر سمره به مرد انصاری فرمود: درخت او را از ریشه درآورد و نزدش بیفکند و با این دستور به وی فهماند که هر کس در استفاده از آزادی خود تا حدی مجاز است که به آزادی دیگران ضرر نرساند. 10 - پس از دستور کندن درخت، فرمود: لا ضرر و لا ضرار با این عبارت کوتاه، یک اصل کلی را در اسلام پایه گذاری کرد و به پیروان خود خاطرنشان فرمود که نه تنها سمره حق ندارد به مرد انصاری ضرر بزند، بلکه این اصل در اسلام همه جا و برای همیشه لازم الاجراست. از همین رو فقهای عالیقدر اسلام، بر مبنای گفته رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم قاعده لا ضرر را تاسیس کردند و بر اساس آن در مسائل عبادی و در امور حقوق فردی و اجتماعی و خانوادگی، صدها حکم و فتوا دادند. خلاصه تنظیم زندگی اجتماعی و حفظ تمدن انسانی، ایجاب کرده است که پیامبران خدا و همچنین دانشمندان بشر با وضع قوانین و مقررات لازم و مقید، آزادی بشر را محدود کنند و افراد جامعه را به سرکوبی قسمتی از غرایز و تمایلاتشان وادار نمایند. •┈••✾🍃🌺🍃✾••┈•
2_144200951381121011.mp3
2.33M
••• 💠حجت الاسلام والمسلمین رفیعی: خلاصه گویی خداوند🍃🌸🍃 🔴سخنرانی 🌙ماه رجب... •••
✅حق ندارید قضاوت کنید ! هیچ‌ کس را شماتت نکنید 💠آیت الله مجتهدی تهرانی (ره): هیچ وقت کسی را شماتت نکنید، هرکس گرفتاری پیدا کرد، حق ندارید قضاوت کنید. نگویید که «فلانی که این پیشامد برایش اتفاق افتاد به خاطر این است که فلان کار را کرده است» ما چه می دانیم؟ ما حق نداریم چیزی بگوییم. در قیامت از ما سوال می کنند و می گویند: «چنین چیزی نبوده و شما اشتباه کردی، و ما او را به خاطر اینکه بنده ی خوبی بود گرفتار کردیم، شما چه حقی داشتی که چنین حرفی زدی؟ » باید جواب بدهی. حتی به دلمان هم نباید خطور بدهیم که فلانی چون آن کار را کرد این پیشامد برایش شد. برخی خطورات قلبی هم نوشته می‌شود ولو به کسی هم چیزی نگفتی، اما همین که در قلبت خطور دادی ، آن را می نویسند.‌ (ره) 🟢https://eitaa.com/archive_mataleb_sokhanrani
09 (1).mp3
16.73M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 9️⃣جلسه نهم
🖤صبح دوشنبه سومین روز هفته شانزدهم بهمن ماه زمستونی تون پراز خیر و برکت🖤 آن شاالله🙏 🖤✨بسم الله الرحمن الرحیم 🖤✨بنـام آنکه الله است نـامش ⚪️✨بود از هر سخن برتر کلامش 🖤✨بنام آنكه رحمان ورحيم است ⚪️✨بنام آنـكـه خـلّاق كـريـم است‏ 🖤✨بنـام آنـكه او پـروردگــار است ⚪️✨زمين وآسمان را از او قرار است‏ 🖤✨بنـام آنـكه حمـد او را سزايـد ⚪️✨جز او را اهل دانش كى ستايد 🖤✨بنام آنكه انـدر روز محشر ⚪️✨بود او مالك مطلق سراسر 🖤✨بنام آنكه عـارى از نيـاز است ⚪️✨درِجودش بروى خلق باز است 🖤✨ الــهـــی بـــه امــیـــد تـــــو ⚪️✨امروزتان پراز لطف خداوند
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت پنجاه و نهم 🔆«وَ أَنْتُمْ نُورُ الْأَخْيَارِ ..» 🔹و شما انسانهای خوب هستید یعنی انسانهایی که فاضل و مؤمن هستند از نور شما اهل بیت🌟 در زندگی استفاده می کنند و تاریکی های زندگی یشان را 🕯 می کنند. اگر تاریکی جهل دارند از علم شما اهل بیت استفاده می کنند و عالم می شوند. اگر جایی در زندگی یشان فتنه ای رخ می‌دهد و حواسشان نیست که دارند چکار می کنند از 🌷 اهل بیت استفاده می کنند. 🔆«وَ هُدَاةُ الْأَبْرَارِ ..» 🔹شما هادیان انسانهای ابرار و . انسانهای نیکوکار را شما هدایت می کنید. اینجاست که آیه قرآن می‌گوید 📖 اگر پیشه کنید خدا به شما فرقان می دهد. فرقان یعنی تشخیص حق از باطل.⚠️ اینجا دقیقا همین را دارد اشاره می کند، می گوید وقتی شما یک انسان خوبی بشوی، تقوایت را حفظ کنی، اهل بیت کمکت می کنند، نمی گذارند راه را به بروی. 🔆«وَ عِنْدَكُمْ ما نَزَلَتْ بِهِ رُسُلُهُ وَ هَبَطَتْ بِهِ مَلائِكَتُهُ ..» 🔹یعنی ما می کنیم اعتراف می‌کنیم آنچه که خدا به رسولش داده و ملائکه بر او نازل کردند، آنها را هم به شما داده البته جز وحی که بحث نزول احکام📚 است. به امام هم وحی نازل می شود اما وحی تسدیدی. وحی که انسان را در و بیان احکام کمک می‌کند. 📓در روایتهای متعدد داریم که بعد از رحلت آقا رسول الله (ص) مکرر بر حضرت زهرا (س)✨ نازل می شد، چیزهایی را به حضرت زهرا می فرمود بعد ایشان به حضرت علی (ع)✨ می فرمود و حضرت آنها را می نوشت و معروف شد به حضرت زهرا (س)، که ‌دست امام عصر (عج)✨ است. پس این را بدانیم علم رسول را امام هم دارد. رسول بعد از خودش این را به امامش داده، حالا اینکه این علم در چه حدی است⁉️ آیا امام همه چیز این عالم را می ‌داند.. اینها حیطه ی علم امام می ‌شود و یک بحث کلامی بسیار سنگین است. 🎤استاد احسان عبادی
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت شصت 🔆«بِكُمْ فَتَحَ الله وَ بِكُمْ يَخْتِمُ ..» خدا به 💞 شما کار را آغاز کرد و به واسطه ی شما هم پایان می دهد. ✍احتمالا مقصود این است که خدا با آفریدن شما به آفریدن عالم امکان کرد. ما اعتقاد داریم اولین چیزی که خلق شد نور 🌟پیغمبر و امیرالمومنین (ع) بود، این چیزی است که همه به آن اعتقاد دارند و عرفا به آن می گویند محمدیه! و بعد از آن بود که همه چیز خلق شد. روایات هم در این زمینه 📚 داریم که اهل بیت بزرگوار می فرمایند؛ پس ماییم نخستین خدا و اولین عبادت کننده ی پروردگار. 👌اما آن جایی که می گوید خدا با شما می کند، احتمالا تحقق حکومت حق الهی هست که به دست امام (عج) مسلم خواهد شد.‌🔅 🔆«وَ بِكُمْ يُنَزِّلُ الْغَيْثَ ..» خدا به واسطه ی شما اهل بیت باران می‌آورد.⛈ بحث واسطه ی . که امام واسطه ی فیض است. 🔮نعمتی که از سمت خدا می خواهد به سمت بیاید واسطه نیاز دارد. واسطه چه کسی است⁉️ امام عصر (عج). خود فلاسفه می گویند بین خدا و یک انسان باید واسطه ای باشد. چون انسان خاک است و خدا است نمی توانیم مستقیم از خدا فیض بگیریم. مثلا تلویزیون را شما نمی توانی 📺 مستقیم به برق ژنراتور بزنی می سوزد، واسطه ای به اسم کنتور است. امام واسطه ی فیض است. 🎤استاد احسان عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست‌و بیست و هفتم 🔘در ادامه بحث های اخلاق مهدوی با موضوع دعا می رسیم به موضوع مهمی با نام چهار شرط و خصلت در دعا. البته ادامه بحث 📑 جلسه قبل ماست، بحث انصاف در دعا را می خواهیم مطرح کنیم اینجا یک مقدار با این روایت، جلسه قبل را توضیح می دهیم: (من دو روایت را می‌گویم بعد ان شاءالله می رویم سر بحث توضیحش)👇 🔸امیرالمؤمنین (ع) می فرمایند؛ «لِلدُّعَاءِ شُرُوطٌ أَرْبَعَهٌ..» 👈«الْأَوَّلُ إِحْضَارُ النِّیَّهِ» 👈«الثَّانِی إِخْلَاصُ السَّرِیرَهِ» 👈«الثَّالِثُ مَعْرِفَهُ الْمَسْئُول» 👈«الرَّابِعُ الْإِنْصَافُ فِی الْمَسْأَلَه» 🔸روایت دوم این است که یک بنده خدایی آمد پیش امیرالمؤمنین (ع) «فقال إنّی دَعَوتُ اللّهَ فلَم أرَ الإجابةَ» من خدا را می خوانم اما درخواست من اجابت نمی‌شود، چطوری است⁉️ «فقالَ لقد وَصَفتَ اللّهَ بغيرِ صِفاتِهِ» حضرت به او گفت تو خدا را به غیر از صفاتی که دارد وصف کردی، دیدگاهت به خدا درست نبود. «و إنَّ للدُّعاءِ أربعَ خصالٍ» برای دعا چهارتا خصلت است .. 🗞آنجا می گفت شرط اینجا می گوید خصلت و بعد توضیح می دهد. البته یک توضیح هم بدهم اینکه گاهی می بینید بین دو روایت شبیه به هم در بعضی کلماتش اختلاف است این بیشتر 👥 به راوی برمی‌گردد. مثلا یک راوی گفته محبت، یک راوی گفته دوستی. یک راوی گفته علم، یک راوی گفته معرفت به جای علم. اینها یک مقدار اختلاف معنا در نقل معنای روایات است📚. بیشتر دلایلش برای همین است. ⚜حضرت علی به او گفت تو که دعا کردی این چهار شرط را داشتی؟ طرف گفت نه. بعد حضرت گفت بدان که یعنی چه... حالا برویم سراغ چهارتا شرط، چهار شرط برای دعا ... 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (62) 🎤استاد احسان عبادی 227 💠☀️💠☀️💠☀️💠 _______________
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت شصت و یکم 🔆«وَ بِكُمْ يُمْسِكُ السَّماءَ ..» به شماست که خدا آسمان را نگه داشته🌔 «أَن تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِه» که بر زمین نیفتد. خدا در قرآن می گوید آسمانها را نگه داشتیم با ستونهایی که شما نمی بینید، این واسطه ی فیض امام را نشان می دهد.✨ 🔆«ِوَ بِكُمْ يُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ يَكْشِفُ الضُّر» ☝️خدا به شما هست که هم و اندوه انسان را برطرف می کند و ناراحتی ها را می دهد. برای همین است که به اهل بیت می گوییم «يا كاشِفَ الضَرّ..» ای کسانی💚 که ناراحتی ها را خاتمه می‌دهید. پس هم و اندوهی هم که در ما قرار می گیرد به واسطه امام✨ دارد برطرف می شود. پس بفهمیم هر وقت مشکلات و غم و اندوه ما زیاد شد برویم خودمان را به امام بیندازیم.🌸 📄در روایت از آقا رسول الله (ص) داریم که به زودی پاره تن من در زمین خراسان دفن می شود (منظور امام ) که هیچ آدم غصه داری او را زیارت🕌 نمی‌کند مگر اینکه خدا اندوه و غصه ی آن فرد را برطرف می کند. 👌روایت فوق العاده از امام صادق (ع) است که مردی از ایشان سوال می کند آیا این حدیث که شنیدم صحیح است، روایتی که می گوید شیعه ی و محب امیرالمؤمنین خوش ترین حالتش وقتی است که جان می دهد و دیگران به حالش می خورند⁉️ 🌸امام فرمود بله حدیث صحیح هست. چنین شخصی وقتی به حال مرگ می افتد رسول خدا (ص) و امیرالمومنین (ع)✨ و جبرئیل و عزرائیل نزد او می آیند و عزرائیل از امیرالمؤمنین (ع) می پرسد که آیا این شخص به شما داشته و از دشمنان شما اعلام برائت می کرد؟ 🔹امیرالمومنین (ع)✨ در آن زمان می‌فرمایند بله این شخص من بود و دشمن دشمنان من بود. 💭آنگاه رسول خدا خطاب به جبرئیل می‌گویند ای جبرئیل! شاهد باش و این جریان را به حضور گزارش بده که این شخص 💕محب امیرالمؤمنین بود و علی هم محب بودن او را کرده است. در این موقع عزرائیل به آسانی او را قبض روح می کند که خوش ترین حالات محب علی (ع)😊 در آن موقع است. 🎤استاد احسان عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست‌و بیست و هشتم ⭕️چهار شرط برای دعا👇 1⃣- «الْأَوَّلُ إِحْضَارُ النِّیَّهِ» یعنی اولا واقعا نیت داشته باشی و با خدا جدی جدی حرف بزنی، فقط لقلقه ی زبان نباشد. 💬به قول آن شعر ″ایاک نعبد بر زبان، دل در خیال این و آن″ حواست کجاست؟ «إِیَّاکَ نَعْبُدُ وَ إِیَّاکَ نَسْتَعینُ» خدایا فقط تو ‌را می پرستیم فقط از تو یاری می جوییم💐، بعد دلت پیش هزار نفر است، اینکه نشد! اینجا هم همین است حواسمان به خدا باشد، جدی جدی از خدا بخواهیم. لقلقه ی زبان نباشد. 2⃣- «الثَّانِی إِخْلَاصُ السَّرِیرَهِ» یعنی خلوص باطن. خلوص در دعا غیر از خلوص در عبادت است و با هم فرق دارند، در جلسات📚 اول بحثش را گفتیم، باید این را هم داشته باشی. 3⃣- «الثَّالِثُ مَعْرِفَهُ الْمَسْئُول» یعنی شناخت نسبت به درخواست شونده داشته باشید و او را بشناسید، اینها را هم در مباحث عقلی دعا در جلسات اول گفتیم‌. یعنی بدانید این خدایی که در ذهن شما هست، در وجود شما هست، همه کاره هست گره ها 🤲 به دست او باز می شود، بخیل نیست، خیلی با شما رفیق است خیلی با شما مهربان🌹 است، منتظر است سمتش بروید یا رب، یا رب، یارب بکنید. 4⃣- «الرَّابِعُ الْإِنْصَافُ فِی الْمَسْأَلَه» بحث ما اینجاست. در این روایتی که از امیرالمؤمنین (ع)✨ گفتیم طرف رفت پیش حضرت علی گفت من حاجت نگرفتم، پس معلوم می شود دعایش دعای مادی بود🛍، چون اگر دعای اخروی بود باید فردای قیامت می فهمید دعایش مستجاب شده یا نه. 👆این معنای انصافی که اینجا مطرح می‌شود بحث تعادل است. در مورد حاجات دنیایی می گویند بی انصافی به خرج ندهید و این حالت در شما نباشد که بخواهید دیگران 👥 را محروم کنید. مثلا بگویید پیش از مقدرات شما به شما بدهند، بعد یکی دیگر بی حساب و کتاب باشد. ✖️بی انصافی در دعا، دعاهایمان دعاهای جهانی نیست!🌏 دعاهایمان دعاهای کلی نیست، گاهی ما دعاهایمان را دعاهای شخصی می کنیم، این خیلی بد است بی انصافی نکن، دعاهای کلی بکن، سطح دعاهایت را بالا ببر. هم سطح دعا را بالا ببر هم بی انصافی در دعا را مطرح نکن. باب انصاف بیشتر در مباحث دنیوی هست. آن فضل خدا را که گفتیم بیشتر در مباحث اخروی⚡️ هست. البته فضل را می شود در مادیات هم بکار برد ولی بیشتر بُعدش در مباحث معنوی است. 👌یک بحث دیگری هم که در دعاها داریم ما برای خدا گاهی تعیین و تکلیف می کنیم که خدایا این گره کار من را اینطوری باز کن، این شکلی باز کن. این را دوستان توجه بکنند این هم اشتباه❌ هست. ما حق نداریم برای خدا تعیین و تکلیف بکنیم که مثلا اینطوری.. نه خدا خودش درست می‌کند، تو از خدا بخواه که گره کار تو را باز بکند، بقیه را دست خدای متعال بسپار‌. برای خدا تعیین و تکلیف کردن ممنوع⛔️‌. اگر از فضل خدا بخواهیم هیچ ‌وقت دست خالی نمی مانیم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (62) 🎤استاد احسان عبادی 228 💠☀️💠☀️💠☀️💠
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت شصت و دوم 🔆«آتاکمُ اللّهُ مَا لَمْ یؤْتِ أَحَداً مِنَ الْعالَمِینَ ..» من شهادت می دهم خدا به شما خاندان اهل بیت ✨ چیزهایی عنایت کرده که به احدی از جهانیان نداده. 💚شناخت امام یعنی شما صفات امام را بشناسی و بکنی که امام ویژگی هایی دارد که هیچ کسی ندارد، علم به همه‌ی زبانها، علم کامل، عصمت، معجزاتی که امام می تواند ...📚 🔆«وَ بَخَعَ کُلُّ مُتَکَبِّرِ لِطاعَتِکُم ..» 👥 هر انسان متکبری در برابر شما به در می‌آید. «وَ خَضَعَ کُلُ جَبَّارِ لِفَضلِکُم وَ ذَلَّ کُلُّشَیءٍ لَکُم» هر انسان جبار و مغروری در برابر فضل شما می‌شود و کل چیزها🌿🌹 در برابر شما ذلیل می‌شود. 🔆«فَازَ الْفَائِزُونَ بِوِلاَيَتِكُمْ‏ بِكُمْ يُسْلَكُ إِلَی الرِّضْوَانِ ..» سعادتمند است آن کسی که با شما و با تمسک به شما به سمت بهشت می رود.😊 «وَ عَلَی مَنْ جَحَدَ وِلاَيَتَكُمْ غَضَبُ الرَّحْمنِ» آن کسانی که با شما جحد می کنند می کنند به غضب☄ خدا دچار می شوند، که گفتیم عامل رستگاری توسل به اهل بیت✨ است، عامل این است که خودمان را به اهل بیت وصل بکنیم.🍃 🔆«ذِكْرُكُمْ فِی الذَّاكِرِينَ وَ أَسْمَاؤُكُمْ فِی الْأَسْمَاءِ ..» 👌ذکر شما در میان هست و اسم های شما در میان اسم ها. می خواهد بگوید شما همه جا هست، در هر سخنی، در هر سخنرانی🎙 و مداحی یاد شما هست. در تمام حالات زندگی مردم وجود🕓 دارید. هر چند این ذکرها شاید معرفتی نباشد اما ظاهریش حضور هست. 🎤استاد احسان عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست‌و بیست و نهم 🎞در ادامه بحث های مربوط به دعا می‌رسیم به یکی از مباحث مهم، آموزش آداب دعا از طریق ادعیه. 👌یکی از موضوعاتی که شیوه دعا کردن و چطور دعا کردن را به ما یاد داده همان دعای معروف ماه رجب است «يَا مَنْ أَرْجُوهُ لِكُلِّ خَيْر»✨ 📄 در این دعا ما از خدا می خواهیم «أَعْطِنِى بِمَسْأَلَتِى إِيَّاكَ جَمِيعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَجَمِيعَ خَيْرِ الْآخِرَةِ ..» از تو در خواست می‌کنیم هر چه خیر دنیا و آخرت هست به ما بده. ⚠️(نکته: برای خیر دنیا و آخرت برای هر دو می گوید جمیع، «جَمِيعَ خَيْرِ الدُّنْيا وَجَمِيعَ خَيْرِ الْآخِرَةِ».🤲 ولی برای شر می‌گوید «جَمِيعَ شَرِّ الدُّنْيا» اما برای آخرت جمیع بکار نمی برد «وَشَرِّ الْآخِرَةِ»؛ یکی از اساتید اینطور تفسیر می کرد به نظرم تفسیر جالبی باشد می گفت «شَرِّ الْآخِرَةِ» جمیع اش به ما نمی رسد. براساس گناهانی که کردیم😔 شر آخرت گریبانگیر ما هست. ✔️بله «جَمِيعَ خَيْرِ الْآخِرَةِ» ممکن است به ما برسد، خدا مهربان است ممکن است بیشتر از آن چیزی که استحقاق آن هستیم به من و شما فردای قیامت لطف بکند💐. اما شر آخرت و عذاب ما اینطوری نیست، اینطور نیست که ما بیشتر از گناهانمان عذاب بشویم💥. به میزان گناهانمان عذاب می شویم.) 👤حاج آقا مجتبی تهرانی بحث را ادامه می دهند: ایشان می گویند ما از خدا می‌خواهیم هر چه خیر دنیا و آخرت است به ما بده، چرا⁉️ «فَإِنَّهُ غَيْرُ مَنْقُوصٍ مَا أَعْطَيْتَ» چون آنچه که تو می دهی کاستنی نیست «وَزِدْنِى مِنْ فَضْلِكَ يَا كَرِيمُ» دست هم بر نمی دارد یعنی ادامه می‌دهیم، دست برنمی داریم و می گوییم خدایا از فضلت افزون تر به من بده ای صاحب کرامت✨، ای صاحب کرم. ⚠️پس اگر دقت بکنید اولا هم علو همت، بلند نظری که جلسات قبل گفتیم در این دنیا خیلی روشن مطرح📗 می شود، هم در این دنیا به مسائل فعلی که مورد احتیاج هست بسنده نکرد اصلا این حرف ها نیست بلکه می گوید همه چیز، بعد هم فقط امور دنیایی🌐 نیست هم دنیایی هم اخروی، و بعد دست روی فضل الهی گذاشت 🗣 نه گفت خدایا آن چیزی که صلاح من است بده خیر دنیا و آخرتی که تو خیر میدانی، ☝️نه نه می گوید همه را به من بده یعنی علو همت. یعنی خواسته های کوچک و محدود از خدا نکنیم، خواسته هایمان را بالاتر ببریم، درجات را بالاتر ببریم که ما از خدای متعال خیر مطلق بخواهیم. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (63) 🎤استاد احسان عبادی 229 💠☀️💠☀️💠☀️💠
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت شصت و سوم 🔆«وَ أَجْسَادُكُمْ فِی الْأَجْسَادِ وَ أَرْوَاحُكُمْ فِی الْأَرْوَاحِ ..» جسدهای شما در میان است و ارواح🍃 شما در میان ارواح دیگر. 🔸«فَمَا أَحْلَی أَسْمَاءَ‌كُمْ وَ أَكْرَمَ أَنْفُسَكُمْ وَ أَعْظَمَ شَأْنَكُمْ» برحسب ظاهر اسم های شما در میان اسم ها و بدن های شما در میان بدن ها و شما 🌸 در میان ارواح و قبرهای شما در میان قبور است، اما بر حسب معنی و باطن نه فاصله ی شما و دیگران بیش از فاصله اعماق زمین تا عرش خداست 🌟 و ما باید سعی کنیم با کردن خودمان به شما این فاصله را کمتر کنیم. ⚠️این عبارات این را می گوید درست است شما در ظاهر نزدیک هستید به مردم اما در باطن امام فوق اینهاست. 🔆« وَ وَصِیَّتُکُمُ التَّقْوَی ..» 👈👈وصیت و سفارش شما تقوا و رعایت تقواست. حد اول تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است‌. 🔹«وَ فِعلِکَم الخَیر» و عمل شما نیکی است. «وَ عَادَتِکُم الاِحسان وَ سَجیَّتِکُمُ الکَرَم» عادت شما اهل بیت احساس کردن به مردم و بودن✨ است. وقتی ما می دانیم امام اینطوری هست چرا به سراغش نمی‌رویم..⁉️ چرا نمی‌رویم تا از اماممان خوبی ها را دریافت بکنیم؟ عادتشان احسان کردن و خوبی کردن است پس می توانیم به آنها رجوع کنیم. این عدم رجوع ❌ ماست‌، نه اهل بیت! 🔆«وَ قَوْلُکمْ حُکمٌ ..» 💬گفتار شما فرمان قاطع است. یعنی حرف شما را باید کرد. «وَ حَتْمٌ وَ رَاْیکمْ عِلْمٌ وَ حِلْمٌ وَ حَزْمٌ» فرمان شما قاطع است، حتمی است تخلف ناپذیر است و رأی و نظر شما علم است و همراه با هوشیاری🍃 و عاقبت نگری است. ⚠️یعنی بفهم امام می گوید راست برو، چپ نرو کار تو را در نظر گرفته. بفهم دستور امام پشت سرش یک خیری و منفعتی 🎁 هست. همین یک تکه را ما عمل بکنیم دنیا و آخرتمان تأمین است که بفهمیم دستور ائمه قطعی است باید انجام بشود و از آن طرف هم بدانیم این دستور پشت سرش یک 🌸 است. 🎤استاد احسان عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست ‌و سی 📜روایتی از امام زین العابدین (ع) هست که از پدر بزرگوارشان امام حسین (ع) نقل می کنند و ایشان هم از برادرشان امام حسن (ع) نقل می کنند و ایشان هم از امام علی (ع) نقل می کنند، در این روایت هست که امیرالمومنین می فرمایند؛👇 🔸«قالَ اللّهُ عزوجل لِعِبادِه» خدا به بندگانش فرمود؛ «أيُّهَا الفُقَراءُ إلى رَحمَتی‏» ای نیازمندانی که به سمت رحمت من فقیر هستید «إنّی قَد ألزَمتُكُمُ الحاجَةَ إلَیَّ فی كُلِّ حال» من شما 👥 را در هر حالی نیازمند به خودم کردم و در هر آن شما به من احتیاج دارید. 👌بحث معروفی که آقا رسول الله (ص) می فرمودند «اللَّهُمَّ لَا تَكِلْنِی إِلَى نَفْسِی طَرْفَةَ عَيْنٍ أَبَداً» هر لحظه ای ما را به خودمان وامگذار، دقیقا همین است. خدا می گوید هر ⏳لحظه من شما را محتاج خودم قرار دادم، به من محتاج هستید. پس اصلا حرف اینکه ما بگوییم یک پیشامد و حادثه ای برای ما پیش بیاید بعد سراغ خدا برویم نه ❌این حرف غلطی است. سر و پای ما نیاز است. 🔹«و ذِلَّةَ العُبودِيَّةِ فی كُلِّ وَقت» نشان بندگی در هر وقتی را من در شما قرار دادم. بنابراین شما در هر کاری به من روی بیاورید. هر کاری که می خواهید وارد آن بشوید و انجامش بدهید هر کاری که می‌خواهید آغاز بکنید⏱ و امیدوار هستید که آن را به پایان برسانید باید به من خدا متوسل بشوید و از من خدا کمک بخواهید‌. ☝️اگر من بخواهم به شما بدهم هیچ کس نمی تواند مانع شود. خدا بخواهد شما را به جایگاهی برساند هیچ احدالناسی نمی‌تواند مانع شود پس حواسمان جمع باشد نترسیم از حسودی ها و از موانع راه. 🔸«و إن أرَدتُ أن أمنَعَكُم لَم يَقدِر غَيری عَلى إعطائِكُم» اگر بخواهم به شما ندهم هیچ احدالناسی نمی تواند جلوی من را بگیرد. بنابراین «فَأَنَا أحَقُّ مَن سُئِلَ و أولى مَن تُضُرِّعَ إلَيه» من از هر کسی که شما چیزی از او بخواهید برای خواستن سزاوارتر هستم❣و شایسته ترین کسی هستم که شما بخواهید از او درخواست بکنید. ↖️تمام این موارد را ببینید می گوید شما سر و پا احتیاج هستید به من خدا رو بیاورید، همیشه و در همه حال. وقتی ما اصرار در دعا داشته باشیم.. (هم کثرت در دعا یعنی زیاد دعا بکنیم زیاد از خدا چیز بخواهیم ‌🤲. اصرار هم مشخص است اصرار داشته باشیم یکبار، دوبار نه! در روایات جلسات قبل عرض کردیم حداقل سه بار است) وقتی کثرت در دعا داشته باشیم عرض کردیم ملائکه می‌گویند🕊 این صدا آشناست، قبلا هم دعا می کرد بعد می گویند ما دعایت را مستجاب می کنیم و حاجتت را می دهیم البته از طرف خدا. ✅پس یکی از عواملی که موجب می شود دعای ما مستجاب بشود زیاد دعا کردن است. عکس مسئله خالق و مخلوق در باب تقاضاست. یعنی چه⁉️ خدا به ما دستور داده زیاد از من بخواهید، اما راجع به مردم احتیاج پیدا کردید نه اینقدر اصرار نکن و خودت را ذلیل نکن، بله خواسته ات را مطرح بکن 🗣 مردم هم وسیله اند، واسطه هستند ولی اینکه هی بروی خودت را ذلیل بکنی و چیزی بخواهی این با عزت نفس توی انسان قابل قبول نیست❌. در مقابل خدا تا می توانی اصرار بکن، در مقابل بنده خدا اگر چیزی می‌خواهی یکی دوبار به او بگو، دیدی که نمی دهد خودت را اینقدر ذلیل نکن. 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (63) 🎤استاد احسان عبادی 230 💠☀️💠☀️💠☀️💠
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت شصت و چهارم 🔆«كَيفَ أصِفُ حُسْنَ ثَنائِكُمْ ..» چگونه می ‌توانم و ثنای شما را آنطوری که هست به خوبی بیان کنم؟ ✌️دو معنا دارد 🔰 1⃣- نمی توانم ستایش و ثنای شما را انجام بدهم که شما نسبت به دارید. آنطور حمدی که شما نسبت به خدا می‌کنید نمی توانم انجام بدهم. 2⃣- نمی توانم آن ستایش و را که خدا نسبت به شما دارد من بیان بکنم. (دو طرفه است). ☝️«وَ اُحْصى جَميلَ بَلائِكُمْ ..» چطور می توانم زیبایی های بلاهای شما را احصی بکنم⁉️ این بلا اینجا به معنای متعدد است؛ هم رنج است، هم ناز و نعمت است، هم و اختباری است که خدا ما را انجام می دهد، که هر سه معنا اگر باشد زیبایی داخلش هست. حتی همان رنج هم داخلش 🌱 است، چون کفاره گناهان ما می شود. 🔆«وَ بِكُمْ أخْرَجَنَا اللّه مِنَ الذُلِّ ..» 🔹به وسیله شما و شما بود که خدا ما را از خواری و ذلت نجات داد. ببینید جامعه هایی که حکومت شیعی ندارد چقدر ذلیل هستند‌! 🔅«وَ فَرَّجَ عَنّا غَمَراتِ الْكُروبِ» پرده های ضخیم و نگرانی نسبت به آینده را خدا به وسیله شما از چشم ما برداشت و‌ درهای را به سمت ما گشود‌.😊 🔆«وَ أنْقَذَنا مِنْ شَفا جُرُفِ الْهَلَكاتِ وَ مِنَ النّارِ..» ما را از لبه هلاکت ها و محرومیت های ابدی به وسیله شما ✨ کنار کشید. اگر شما اهل بیت نبودید ما جهنمی💥 می شدیم، ما به راه کج می رفتیم در تاریکی می افتادیم، هر چه که هست از شما اهل بیت است ولی حیف که درک نمی کنیم و نمی‌فهمیم. 🎤استاد احسان عبادی