eitaa logo
آرشیو مطالب(سخنرانی)
2هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
995 ویدیو
22 فایل
💠 اللّٰهمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّكَ ٱلْفَرَجَ 💠 https://eitaa.com/joinchat/2017460411C29baaffe93 تعرفه وتبلیغات👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼 @kianatv ─┅═ ༅✤ ⃟ ⃟ ‌✤༅═┅─ #کانال_آرشیو_مطالب_سخنرانی #احادیث_روایات_صوت_متن_سخنرانی @archive_mataleb_sokhanrani
مشاهده در ایتا
دانلود
انقلاب اسلامی ایران سبب‌ افتخار و آرزوی دیرینه شیعیان بوده است، برای اثبات این ادعا لازم است از هدف آفرینش انسان شروع کنیم. خداوند متعال تمام موجودات هستی را برای رسیدن به کمال آفرید ولی کمال هر موجودی، متفاوت از دیگری است. برای نمونه، کمال درخت سیب، در سیب دادن و کمال گاو در شیر دادن است. در این میان، انسان نیز به عنوان یکی از آفریده‌ها برای رسیدن به سعادت و کمال حقیقی آفریده شده که همان قرب الهی است. انسان‌ها برای رسیدن به این هدف، نیازمند برنامه و نقشه راه هستند. سوگمندانه باید اعتراف کرد که ابزار معرفتی انسانها یعنی حس و عقل برای شناخت برنامه سعادت، هر چند لازم است ولی کافی نیست. شاهد این ادعا آن است که انسان هنوز حتی نتوانسته برای سعادت دنیای خود، برنامه‌ای جامع و بدون نقص ارائه کند و هر روز قوانین خود ساخته را مورد بازبینی قرار می‌دهد. در اینجاست که خداوند متعال باید برنامۀ سعادت را از طریق وحی به انسان برساند. آن برنامه همان دین است. دینی که خدا می‌فرستد، چون برای سعادت انسان است پس نمی‌تواند محدود به برنامه‌های فردی باشد. بلکه چون اغلب فعالیت‌های انسان در حوزۀ جامعه است باید برای آن فعالیت‌ها و به طور کلی ادارۀ جامعۀ انسانی نیز برنامه ارائه کند؛ چرا که قرار است انسان در این جامعه، به سعادت برسد. حکومت دینی، جامعه دینی خداوند متعال، نعمت را بر بندگان تمام کرد و دین را به وسیله پیامبران فرستاد تا هم الگوی عملی آنها باشند و هم مبیّن دین و هم مجری دین در جامعه. اگر دین برای ادارۀ جامعۀ انسانی، برنامه دارد پس خواست خدا آن است که این برنامه در جامعه اجرا شود. بالاترین و مهم‌ترین کار یک پیامبر آن است که بتواند دین خدا را در جامعه اجرا کند و به جای هدایت‌های فردی، جامعه را به سوی کمال و سعادت پیش برد. اجرای دین در جامعه، آنگاه ممکن است که قدرت و حکومت در دست او باشد. برای این منظور، باید حکومت دینی تشکیل دهد یعنی حکومتی که متعهد به اجرای دین باشد. زیستن در حکومت دینی، باید آرزوی هر دینداری باشد چرا که دینداری در سایۀ حکومت دینی راحت‌تر از حکومت غیردینی است. حکومت غیردینی، قوانینش دینی نیست. تعهدی نسبت به اجرای دین و بسترسازی برای رسیدن انسان‌ها به کمال حقیقی ندارد، حتی ممکن است قوانینی را وضع و اجرا کند که آدمی را از رسیدن به کمال حقیقی دور سازد. حال آنکه حکومت دینی، قوانینش دینی است. افزون بر تأمین رفاه مادی، بسترسازی جهت رشد معنوی انسان‌ها نیز در رأس وظایف اوست. از این رو است که برای نمونه، امروزه مسجدسازی و حسینیه سازی رونق گرفته یا در هر جایگاه سوختی، نمازخانه وجود دارد یا در اداره جات، معمولاً نماز جماعت برگزار می‌شود. برنامه‌های اعتکاف و زیارت اربعین و... به آسانی انجام می‌شود، مراکز فساد و فحشا برچیده می‌شود و... روشن است که این امور در رشد معنوی انسان جهت رسیدن به کمال و سعادت حقیقی تأثیرگذار است. حکومت اسلامی بر مبنای ولایت فقیه هر کسی نمی‌تواند عهده‌دار حکومت دینی باشد و هر کسی حق تشکیل حکومت دینی را ندارد. آنکه از سوی خدا اجازۀ حکومت داشته باشد، می‌تواند حکومت دینی تشکیل دهد چرا که نظام هستی ملک خداوند است و او فقط خود حق دارد در ملکش حکومت کند یا آنکه به کسانی اجازۀ این کار را دهد. برای این منظور خداوند متعال، پیامبران را جانشین خود برای ادارۀ ملکش قرار داده است. پس از آخرین پیامبر، خداوند متعال امامانی را برای این منظور معرفی کرد، اولین آنها علی(ع) و آخرین آنها مهدی(عج). آخرین امام نیز همچنان که در جلد 2 کتاب کمال الدین و تمام النعمة آمده با بیان ویژگی‌هایی مانند عدالت، فقاهت و توانایی در ادارۀ جامعه جانشینان خود را به شیعیان شناساند. این ویژگی‌ها، همان ویژگی‌های ولی فقیه هستند. بنابراین، تنها حکومتی دینی ای حق است که در رأس آن ولی فقیه حضور داشته باشد. امامان علیهم‌السلام غیر از امام علی و امام حسن(ع) نتوانستند عهده‌دار حکومت و اجرای دین در جامعه باشند و این حسرت بر دل شیعیان برای داشتن حکومتی که حاکمش از سوی خدا اذن حکومت داشته باشد، ماند. در طول تاریخ پس از غیبت کبرای امام زمان(عج) در مقاطعی کوتاه از تاریخ، حکومت‌های شیعی وجود داشته‌اند که شاید بهترین آنها حکومت آل بویه و صفویه بوده باشد. این حکومت‌ها هر چند خدماتی به اسلام و تشیع کرده‌اند، ولی هیچ یک از آنها را نمی‌توان حکومت‌های حق به شمار آورد؛ چراکه در رأس آنها ولی فقیه نبوده است. انقلاب اسلامی ایران سرآغاز حکومتی دینی با حضور ولی فقیه بود. حکومتی که هم مشروعیت داشت و هم مقبولیت. حکومتی که برای اجرای عدالت و زمینه‌سازی برای حکومت جهانی امام زمان(عج) بود. اینها آرزوی هر شیعه‌ای است. از این رو است که می‌گوییم انقلاب اسلامی آرزوی تاریخی شیعیان بوده است که به وسیلۀ خمینی کبیر و همراهی مردمانی بزرگ از سرزمین ایران تحقق یافت. بی‌گ
مان، این انقلاب، معجزه‌ای فاخر به شمار می‌رود؛ چرا که سرنگونی حکومتی که سر تا پا مسلح بود و حمایت استعمارگران را با خود داشت، از سوی خمینی کبیر(ره) در حالی که هیچ سلاح نظامی نداشت و هیچ توصیه‌ای هم به استفاده از سلاح نکرد، در هیچ منطق دنیایی نمی‌گنجد
01.mp3
16.34M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 1️⃣جلسه اول
02.mp3
16.23M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 2️⃣جلسه دوم
03.mp3
14.35M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 3️⃣جلسه سوم
04.mp3
17.15M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 4️⃣جلسه چهارم
مشاهده‌ی غیب.mp3
10.58M
اهل بیت علیهم‌السلام برای عالم غیب آفریده نشدن! خیلی‌ها هستن همینجا می‌بینن‌شون و باهاشون زندگی میکنند! منبع :ولادت حضرت علی علیه السلام استاد
05.mp3
17.87M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 5️⃣جلسه پنجم
1_1329292402(1).mp3
1.34M
♨️مرگ ناگهانی فرا می رسد 👌 سخنرانی بسیار شنیدنی استاد
سرطان جهل.mp3
8.24M
√ چرا من نمی تونم مثل بقیه مشکلاتم برای امام زمان علیه السلام دعا کنم؟
06.mp3
17.57M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 6️⃣جلسه ششم
07 .MP3
18.53M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 7️⃣جلسه هفتم
08 .MP3
16.07M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 8️⃣جلسه هشتم
سلام وقت بخیر ایتای اینجانب حک شده بود اگر پیامی راجب سهام عدالت ارسال شده به هیچ عنوان لینک را باز نکنید با تشکر
سلام وقت بخیر ایتای اینجانب حک شده بود اگر پیامی راجب سهام عدالت ارسال شده به هیچ عنوان لینک را باز نکنید با تشکر
7 - رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به منظور هماهنگ ساختن آزادی هر دو طرف، از در دیگر وارد شد و به سمره پیشنهاد فرمود که از حق مالکیت خود استفاده کند و درخت را بفروشد و برای آن که او را در این کار تشویق کرده باشد، تا در کمال رغبت و آزادی به معامله اقدام نماید، تعیین قیمت را، هر چند به چند برابر ارزش واقعی درخت باشد به اختیار او گذارد. به علاوه پیشنهاد خود را با وعده پاداش اخروی تایید فرمود، ولی سمره خودسر و لجوج از انجام معامله نیز سر باز زد. 8 - روش تند و خودسرانه سمره منافی با مقررات اجتماعی اسلام بود، زیرا حاضر نشد با استیفای حق خود، حق مرد انصاری را نیز مراعات نماید و آزادی خویش را با آزادی وی تطبیق دهد و چنین فرد متخلفی در جامعه استحقاق کیفر دارد. 9 - رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، برای کیفر سمره به مرد انصاری فرمود: درخت او را از ریشه درآورد و نزدش بیفکند و با این دستور به وی فهماند که هر کس در استفاده از آزادی خود تا حدی مجاز است که به آزادی دیگران ضرر نرساند. 10 - پس از دستور کندن درخت، فرمود: لا ضرر و لا ضرار با این عبارت کوتاه، یک اصل کلی را در اسلام پایه گذاری کرد و به پیروان خود خاطرنشان فرمود که نه تنها سمره حق ندارد به مرد انصاری ضرر بزند، بلکه این اصل در اسلام همه جا و برای همیشه لازم الاجراست. از همین رو فقهای عالیقدر اسلام، بر مبنای گفته رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم قاعده لا ضرر را تاسیس کردند و بر اساس آن در مسائل عبادی و در امور حقوق فردی و اجتماعی و خانوادگی، صدها حکم و فتوا دادند. خلاصه تنظیم زندگی اجتماعی و حفظ تمدن انسانی، ایجاب کرده است که پیامبران خدا و همچنین دانشمندان بشر با وضع قوانین و مقررات لازم و مقید، آزادی بشر را محدود کنند و افراد جامعه را به سرکوبی قسمتی از غرایز و تمایلاتشان وادار نمایند. •┈••✾🍃🌺🍃✾••┈•
2_144200951381121011.mp3
2.33M
••• 💠حجت الاسلام والمسلمین رفیعی: خلاصه گویی خداوند🍃🌸🍃 🔴سخنرانی 🌙ماه رجب... •••
✅حق ندارید قضاوت کنید ! هیچ‌ کس را شماتت نکنید 💠آیت الله مجتهدی تهرانی (ره): هیچ وقت کسی را شماتت نکنید، هرکس گرفتاری پیدا کرد، حق ندارید قضاوت کنید. نگویید که «فلانی که این پیشامد برایش اتفاق افتاد به خاطر این است که فلان کار را کرده است» ما چه می دانیم؟ ما حق نداریم چیزی بگوییم. در قیامت از ما سوال می کنند و می گویند: «چنین چیزی نبوده و شما اشتباه کردی، و ما او را به خاطر اینکه بنده ی خوبی بود گرفتار کردیم، شما چه حقی داشتی که چنین حرفی زدی؟ » باید جواب بدهی. حتی به دلمان هم نباید خطور بدهیم که فلانی چون آن کار را کرد این پیشامد برایش شد. برخی خطورات قلبی هم نوشته می‌شود ولو به کسی هم چیزی نگفتی، اما همین که در قلبت خطور دادی ، آن را می نویسند.‌ (ره) 🟢https://eitaa.com/archive_mataleb_sokhanrani
09 (1).mp3
16.73M
🎧مستند صوتی شنود(تجربه نزدیک به مرگ) 9️⃣جلسه نهم
🖤صبح دوشنبه سومین روز هفته شانزدهم بهمن ماه زمستونی تون پراز خیر و برکت🖤 آن شاالله🙏 🖤✨بسم الله الرحمن الرحیم 🖤✨بنـام آنکه الله است نـامش ⚪️✨بود از هر سخن برتر کلامش 🖤✨بنام آنكه رحمان ورحيم است ⚪️✨بنام آنـكـه خـلّاق كـريـم است‏ 🖤✨بنـام آنـكه او پـروردگــار است ⚪️✨زمين وآسمان را از او قرار است‏ 🖤✨بنـام آنـكه حمـد او را سزايـد ⚪️✨جز او را اهل دانش كى ستايد 🖤✨بنام آنكه انـدر روز محشر ⚪️✨بود او مالك مطلق سراسر 🖤✨بنام آنكه عـارى از نيـاز است ⚪️✨درِجودش بروى خلق باز است 🖤✨ الــهـــی بـــه امــیـــد تـــــو ⚪️✨امروزتان پراز لطف خداوند
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت پنجاه و نهم 🔆«وَ أَنْتُمْ نُورُ الْأَخْيَارِ ..» 🔹و شما انسانهای خوب هستید یعنی انسانهایی که فاضل و مؤمن هستند از نور شما اهل بیت🌟 در زندگی استفاده می کنند و تاریکی های زندگی یشان را 🕯 می کنند. اگر تاریکی جهل دارند از علم شما اهل بیت استفاده می کنند و عالم می شوند. اگر جایی در زندگی یشان فتنه ای رخ می‌دهد و حواسشان نیست که دارند چکار می کنند از 🌷 اهل بیت استفاده می کنند. 🔆«وَ هُدَاةُ الْأَبْرَارِ ..» 🔹شما هادیان انسانهای ابرار و . انسانهای نیکوکار را شما هدایت می کنید. اینجاست که آیه قرآن می‌گوید 📖 اگر پیشه کنید خدا به شما فرقان می دهد. فرقان یعنی تشخیص حق از باطل.⚠️ اینجا دقیقا همین را دارد اشاره می کند، می گوید وقتی شما یک انسان خوبی بشوی، تقوایت را حفظ کنی، اهل بیت کمکت می کنند، نمی گذارند راه را به بروی. 🔆«وَ عِنْدَكُمْ ما نَزَلَتْ بِهِ رُسُلُهُ وَ هَبَطَتْ بِهِ مَلائِكَتُهُ ..» 🔹یعنی ما می کنیم اعتراف می‌کنیم آنچه که خدا به رسولش داده و ملائکه بر او نازل کردند، آنها را هم به شما داده البته جز وحی که بحث نزول احکام📚 است. به امام هم وحی نازل می شود اما وحی تسدیدی. وحی که انسان را در و بیان احکام کمک می‌کند. 📓در روایتهای متعدد داریم که بعد از رحلت آقا رسول الله (ص) مکرر بر حضرت زهرا (س)✨ نازل می شد، چیزهایی را به حضرت زهرا می فرمود بعد ایشان به حضرت علی (ع)✨ می فرمود و حضرت آنها را می نوشت و معروف شد به حضرت زهرا (س)، که ‌دست امام عصر (عج)✨ است. پس این را بدانیم علم رسول را امام هم دارد. رسول بعد از خودش این را به امامش داده، حالا اینکه این علم در چه حدی است⁉️ آیا امام همه چیز این عالم را می ‌داند.. اینها حیطه ی علم امام می ‌شود و یک بحث کلامی بسیار سنگین است. 🎤استاد احسان عبادی
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت شصت 🔆«بِكُمْ فَتَحَ الله وَ بِكُمْ يَخْتِمُ ..» خدا به 💞 شما کار را آغاز کرد و به واسطه ی شما هم پایان می دهد. ✍احتمالا مقصود این است که خدا با آفریدن شما به آفریدن عالم امکان کرد. ما اعتقاد داریم اولین چیزی که خلق شد نور 🌟پیغمبر و امیرالمومنین (ع) بود، این چیزی است که همه به آن اعتقاد دارند و عرفا به آن می گویند محمدیه! و بعد از آن بود که همه چیز خلق شد. روایات هم در این زمینه 📚 داریم که اهل بیت بزرگوار می فرمایند؛ پس ماییم نخستین خدا و اولین عبادت کننده ی پروردگار. 👌اما آن جایی که می گوید خدا با شما می کند، احتمالا تحقق حکومت حق الهی هست که به دست امام (عج) مسلم خواهد شد.‌🔅 🔆«وَ بِكُمْ يُنَزِّلُ الْغَيْثَ ..» خدا به واسطه ی شما اهل بیت باران می‌آورد.⛈ بحث واسطه ی . که امام واسطه ی فیض است. 🔮نعمتی که از سمت خدا می خواهد به سمت بیاید واسطه نیاز دارد. واسطه چه کسی است⁉️ امام عصر (عج). خود فلاسفه می گویند بین خدا و یک انسان باید واسطه ای باشد. چون انسان خاک است و خدا است نمی توانیم مستقیم از خدا فیض بگیریم. مثلا تلویزیون را شما نمی توانی 📺 مستقیم به برق ژنراتور بزنی می سوزد، واسطه ای به اسم کنتور است. امام واسطه ی فیض است. 🎤استاد احسان عبادی
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت دویست‌و بیست و هفتم 🔘در ادامه بحث های اخلاق مهدوی با موضوع دعا می رسیم به موضوع مهمی با نام چهار شرط و خصلت در دعا. البته ادامه بحث 📑 جلسه قبل ماست، بحث انصاف در دعا را می خواهیم مطرح کنیم اینجا یک مقدار با این روایت، جلسه قبل را توضیح می دهیم: (من دو روایت را می‌گویم بعد ان شاءالله می رویم سر بحث توضیحش)👇 🔸امیرالمؤمنین (ع) می فرمایند؛ «لِلدُّعَاءِ شُرُوطٌ أَرْبَعَهٌ..» 👈«الْأَوَّلُ إِحْضَارُ النِّیَّهِ» 👈«الثَّانِی إِخْلَاصُ السَّرِیرَهِ» 👈«الثَّالِثُ مَعْرِفَهُ الْمَسْئُول» 👈«الرَّابِعُ الْإِنْصَافُ فِی الْمَسْأَلَه» 🔸روایت دوم این است که یک بنده خدایی آمد پیش امیرالمؤمنین (ع) «فقال إنّی دَعَوتُ اللّهَ فلَم أرَ الإجابةَ» من خدا را می خوانم اما درخواست من اجابت نمی‌شود، چطوری است⁉️ «فقالَ لقد وَصَفتَ اللّهَ بغيرِ صِفاتِهِ» حضرت به او گفت تو خدا را به غیر از صفاتی که دارد وصف کردی، دیدگاهت به خدا درست نبود. «و إنَّ للدُّعاءِ أربعَ خصالٍ» برای دعا چهارتا خصلت است .. 🗞آنجا می گفت شرط اینجا می گوید خصلت و بعد توضیح می دهد. البته یک توضیح هم بدهم اینکه گاهی می بینید بین دو روایت شبیه به هم در بعضی کلماتش اختلاف است این بیشتر 👥 به راوی برمی‌گردد. مثلا یک راوی گفته محبت، یک راوی گفته دوستی. یک راوی گفته علم، یک راوی گفته معرفت به جای علم. اینها یک مقدار اختلاف معنا در نقل معنای روایات است📚. بیشتر دلایلش برای همین است. ⚜حضرت علی به او گفت تو که دعا کردی این چهار شرط را داشتی؟ طرف گفت نه. بعد حضرت گفت بدان که یعنی چه... حالا برویم سراغ چهارتا شرط، چهار شرط برای دعا ... 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق مهدوی" فایل شماره (62) 🎤استاد احسان عبادی 227 💠☀️💠☀️💠☀️💠 _______________
✏️📘✏️📕✏️ ⬅️قسمت شصت و یکم 🔆«وَ بِكُمْ يُمْسِكُ السَّماءَ ..» به شماست که خدا آسمان را نگه داشته🌔 «أَن تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلَّا بِإِذْنِه» که بر زمین نیفتد. خدا در قرآن می گوید آسمانها را نگه داشتیم با ستونهایی که شما نمی بینید، این واسطه ی فیض امام را نشان می دهد.✨ 🔆«ِوَ بِكُمْ يُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ يَكْشِفُ الضُّر» ☝️خدا به شما هست که هم و اندوه انسان را برطرف می کند و ناراحتی ها را می دهد. برای همین است که به اهل بیت می گوییم «يا كاشِفَ الضَرّ..» ای کسانی💚 که ناراحتی ها را خاتمه می‌دهید. پس هم و اندوهی هم که در ما قرار می گیرد به واسطه امام✨ دارد برطرف می شود. پس بفهمیم هر وقت مشکلات و غم و اندوه ما زیاد شد برویم خودمان را به امام بیندازیم.🌸 📄در روایت از آقا رسول الله (ص) داریم که به زودی پاره تن من در زمین خراسان دفن می شود (منظور امام ) که هیچ آدم غصه داری او را زیارت🕌 نمی‌کند مگر اینکه خدا اندوه و غصه ی آن فرد را برطرف می کند. 👌روایت فوق العاده از امام صادق (ع) است که مردی از ایشان سوال می کند آیا این حدیث که شنیدم صحیح است، روایتی که می گوید شیعه ی و محب امیرالمؤمنین خوش ترین حالتش وقتی است که جان می دهد و دیگران به حالش می خورند⁉️ 🌸امام فرمود بله حدیث صحیح هست. چنین شخصی وقتی به حال مرگ می افتد رسول خدا (ص) و امیرالمومنین (ع)✨ و جبرئیل و عزرائیل نزد او می آیند و عزرائیل از امیرالمؤمنین (ع) می پرسد که آیا این شخص به شما داشته و از دشمنان شما اعلام برائت می کرد؟ 🔹امیرالمومنین (ع)✨ در آن زمان می‌فرمایند بله این شخص من بود و دشمن دشمنان من بود. 💭آنگاه رسول خدا خطاب به جبرئیل می‌گویند ای جبرئیل! شاهد باش و این جریان را به حضور گزارش بده که این شخص 💕محب امیرالمؤمنین بود و علی هم محب بودن او را کرده است. در این موقع عزرائیل به آسانی او را قبض روح می کند که خوش ترین حالات محب علی (ع)😊 در آن موقع است. 🎤استاد احسان عبادی