فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️نخستین روایت شیرین از دختربچه دهه نود حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(علیهالسلام)
✓غیرت و شجاعت این دهه نودی ها همه را شگفت زده کرده است.
#دهه_نودی
#سربازان_ظهور
#حجاب
#شاهچراغ
😎🔊 @tanzesiyasi 🔥
❄️ تفاوت متفکر با جاهل ❄️
1. پروفسور کریستین بونو از فرانسه
2. پروفسور خوان فرانسیسکو از اسپانیا که جزء ده دانشمند برتر جهان در زمینه هوش مصنوعی است
3. دکتر تاراس اقتصاددان از روسیه
4. دکتر روبرتو آرکادی فیلسوف و مسلط به چند زبان از ایتالیا
❇️ هر 4 نفر شیعه شدند
🌼 پذیرایی از زائران حسینی در لباس خادمی امام رضا علیه السلام
✅ برسد به دست آنهایی که ۴ ترم درس نخونده منکر خداوند میشوند.
🌿اصالت🌿
@clinic_khandeh
🔻موازینِ قسط🔻
✍ در قرآن کریم، بارها صحبت از #میزان شده.
«میزان»👈 یعنی ترازو، یعنی وسیلهی سنجش.
✨قرآن کریم میفرماید: روز قیامت که میشه، ترازوها رو برای سنجشِ #اعمال میارن:👇
🕋 وَ نَضَعُ الْمَوَازِینَ الْقِسْطَ لِیَوْمِ الْقِیَامَةِ، فَلَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَیْئًا (انبیاء/۴۷)
💢 ما ترازوهای عدل را در روز قیامت برپا میکنیم.
💢 پس به هیچ کس کمترین ستمی نمیشود.
⁉️ حالا این «موازینِ قسط» چی هستند؟!🤔
هر چیزی وسیلهی سنجشِ مخصوص به خودش رو داره.🔎 مثلاً:
✔ گرمی و سردیِ هوا رو با دماسنج اندازه میگیرند.
✔ وزنِ اشیاء رو با کیلو اندازه میگیرند.
✔ اشیاء رو با متر اندازه میگیرند.
✔ و...
⁉️ حالا سوال اینه که، #اعمالِ ما انسانها رو با چه وسیله، و با چه ترازوئی اندازه میگیرند؟!🤔
⚡️ در روایات داریم که:
«موازینِ قسط»، و ترازوهایِ سنجشِ #اعمالِ انسانها در روز #قیامت، امامان معصوم و انبیا و اوصیا هستند.
📚 اصول کافی، ج۱، ص ۴۶۹.
یعنی معیار، و وسیلهی سنجشِ #اعمالِ انسانهای عادّی در قیامت، انسانهای کامل هستند.✅️
☝️ #اعمالِ ما، به اندازهای که به اعمالِ اولیاء الهی و انسانهای کامل شباهت داشته باشه، وزن داره.
⚡️ حضرت علی (ع) فرمودند:
«حسنات، موجب سنگینی میزان، و سیّئات و گناهان، موجب سبکیِ آن است».
📚 بحار، ج۹۰، ص۱۴۱.
🍃 اولیاء الهی، حتّی در این دنیا هم مقیاس سنجش هستند. هر کس به این انسانهای کامل شبیهتر باشه، پیش خدا ارزش و آبروی بیشتری داره.👌
⚡️ در زیارتنامهی امیرالمؤمنین علی (ع) میخوانیم:
«السَّلامُ عَلَى مِيزانِ الْأَعْمالِ»
📚 مفاتیح الجنان.
☝️ حضرت علی، میزان الاعماله.
ما به عنوان بچّه #شیعه، نگاه کنیم ببینیم چقدر اعمالمون به مولامون شبیه است؟!😔
💯 قیامت هر چقدر که اعمال ما به امیرالمومنین نزدیکتر باشه، ترازوی اعمالِ ما سنگین تره
🔺در دوران جـوانی در پـایگاه بسیج شهرستان فعالیت
داشـتم. روزهـا و شـبها با دوستانمان با هم بودیم.
شـبهای جمعه همگی در پایگاه بسیج دور هم جمع
بـودیم و بـعد از جلسه قرآن، فعالیت نظامی و گشت
و بـازرسی و... داشـتیم.
🔺در پشت محل پایگاه بسیج، قـبرستان شـهر ما قرار داشت. ما هم بعضی وقتها،
دوسـتان خودمان را اذیت میکردیم! البته تاوان تمام
ایــــــــن اذیــــــــتها را در آنـــــــجا دادم.
🔻برخی شبهای جمعه تا صبح در پایگاه حضور داشتیم.
یـک شـب #زمـستانی، برف سنگینی آمده بود. یکی از
رفـقا گـفت:
🔻 کسی جرئت داره الان تا انتهای قبرستان
برود؟! گفتم: اینکه کار مهمی نیست. من الان میروم.
🔺او هـم بـه مـن گـفت: باید یک لباس #سفید بپوشی!
مـن سـرتا پـا سـفید پـوش شـدم و حـرکت کـردم.
خـسخس صـدای پـای مـن بر روی برف، از دور هم
شـنیده مـیشد. مـن به سمت #انتهای قبرستان رفتم!
اواخـر قـبرستان که رسیدم، #صوت قرآن شخصی را از
دور شـنیدم!
🔻 یـک پـیرمرد روحـانی که از سادات بود،
شـبهای جـمعه تـا سـحر، در انـتهای قبرستان و در
داخـل یـک قـبر مشغول #تهجد و قرائت قرآن میشد.
فـهمیدم کـه رفـقا مـیخواستند بـا ایـن کار، با سید
شـوخی کـنند. مـیخواستم برگردم اما با خودم گفتم:
#اگـر الـان بـرگردم، رفـقای من فکر میکنند ترسیدهام.
بـــرای هـــمین تـــا انـــتهای قــبرستان رفــتم.
هرچه صدای پای من نزدیکتر میشد، صدای قرائت
قـرآن سـید هـم بلندتر میشد!
🔺 از لحن او فهمیدم که
#تـرسیده ولـی بـه مسیر ادامه دادم. تا اینکه به بالای
قـبری رسـیدم که او در داخل آن مشغول عبادت بود.
یکباره تا مرا دید فریادی زد و حسابی ترسید. من هم
کـــه تـــرسیده بـــودم پــا بــه فــرار گــذاشتم.
پـیرمرد سید، رد پای مرا در داخل برف گرفت و دنبال
مـن آمد.
🔺 وقتی وارد پایگاه شد، حسابی عصبانی بود.
ابـتدا کتمان کردم، اما بعد، از او معذرتخواهی کردم.
او بـا نـاراحتی بـیرون رفت. حالا چندین سال بعد از
ایـن مـاجرا، در نـامه عـملم حکایتآن شب را دیدم.
نـمیدانید چـه حـالی بـود ، وقتی گناه یا اشتباهی را
در نـامه عملم میدیدم، خصوصاً وقتی کسی را اذیت
کرده بودم، از درون #عذاب میکشیدم. گویی خودم به
جــــــای آنطــــــرف اذیــــــت مـــــیشدم.
از طـرفی در ایـن مـواقع، بـاد سـوزان از سمت چپ
وزیدن میگرفت، طوری که نیمی از بدنم از حرارت آن
داغ میشد!
وقـتی چـنین اعمالی را مشاهده میکردم، به گونهای
#آتـش را در نزدیکی خودم میدیدم که چشمانم دیگر
تحمل نداشت.
هـمان مـوقع دیدم که آن پیرمرد سید، که چند سال
قـبل مـرحوم شـده بود، از راه آمد و کنار جوان پشت
میز قرار گرفت.
سـید بـه آن جوان گفت: من از این مرد #نمیگذرم. او
مرا اذیت کرد. او مرا ترساند.
مـن هـم گفتم: به خدا من نمیدانستم که سید داخل
قـبر عـبادت مـیکند.
🔺جوان رو به من گفت: اما وقتی
نـزدیک شـدی فـهمیدی کـه مـشغول قرآن خواندن
اسـت. چـرا همان #موقع برنگشتی؟ دیگه حرفی برای
گـفتن نداشتم. خلاصه پس از التماسهای من، ثواب
دو سـال عـبادتهای مـرا برداشتند و در نامه عمل او
قرار دادند تا راضی شود.
😔دو سـال نـمازی کـه بـیشتر به جماعت بود. دو سال
عـبادت را دادم بـه خـاطر اذیت و آزار یک مؤمن! (۱)
🔰در لـابهلای صـفحات اعـمال خـودم بـه یک ماجرای
دیگر از آزار مؤمنین برخوردم. شخصی از دوستانم بود
کـه خـیلی با هم #شوخی میکردیم و همدیگر را سرکار
مـیگذاشتیم. یـکبار در یـک جمع #رسمی با او شوخی
کــــردم و خــــیلی بــــد او را ضـــایع کـــردم.
خـودم هـم فهمیدم کار بدی کردم، برای همین سریع
از او #مــعذرتخواهی کـردم. او هـم چـیزی نـگفت.
گذشت تا روز آخر که میخواستم برای عمل #جراحی به بیمارستان بروم.
دوبـاره بـه هـمان دوسـت دوران جوانی زنگ زدم و
گـفتم: فـلانی، مـن خیلی به تو بد کردم. یکبار جلوی
جـمع، تـو را ضـایع کـردم. خواهش میکنم مرا حلال
کــن. مــن شــاید از ایــن بــیمارستان بــرنگردم.
بعد در مورد عمل جراحی گفتم و دوباره به او التماس
کـردم تا اینکه گفت: #حلال کردم، انشاءالله که سالم و
خوب برگردی.
آن روز در نـامه عـملم، هـمان مـاجرا را دیـدم. جوان
پـشت مـیز گـفت: این دوست شما همین دیشب از
شـما راضی شد. اگر رضایت او را نمیگرفتی باید تمام
#اعـمال خوب خودت را میدادی تا رضایتش را کسب
کـنی، مـگر شـوخی است، #آبروی یک انسان مؤمن را
بردی.(۲)
منبع:
کتاب سه دقیقه در قیامت
🔰تحریم آزار رساندن به مؤمن
1- هشام بن سالم گوید:
از امام صادق (ع) شنیدم که می فرمود: خدای عزّ و جل فرماید:
آن که بنده مؤمن مرا بیازارد به من #اعلان جنگ دهد. و هر که بنده #مؤمن مرا اکرام نماید از خشم و غضب من آسوده خاطر باشد.
2- مفضّل بن عمر گوید که امام صادق (ع) فرمود:
چون روز قیامت شود، #منادی از جانب خدا فریاد زند، آنان که از #دوستان من روگردانده بودند کجایند؟
گروهی بر می خیزند که رخسارشان #گوشت ندارد، پس گفته شود،
اینها کسانی هستند که به مؤمنین آزار رسانده، و با آنان دشمنی کرده و #عناد ورزیده اند و در امور دینی آنها را با تندی سرزنش کردند، سپس دستور داده شود که آنها را به #دوزخ ببرند.
3- روایت فوق با سند دیگر چنین بیان شده:
به خدا سوگند اینها کسانی بودند که در گفتارشان با مؤمنین یکی بوده ولی #حقوق آنان را منع کردند، و اسرار مؤمنین را فاش نمودند.
6.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥دیدن این کلیپ برای همه به ویژه اون دسته از بچه مذهبی ها و انقلابیونی که حوادث چند سال اخیر باعث شده نا امیدی بر آنها غلبه کنه واجب و ضروریست.
چقدر دیدن این فیلم پنج دقیقه ای به انسان آرامش میده. اثراتش از هزاران قرص آرامش بخش و دیدن هزاران ساعت فیلم و کلیپ امیدوار کننده و انگیزشی بیشتر هست😁😁
حتما و با دقت تا اخر ببینید و تا می تونید منتشر کنید تا همه ببینند. اینها وعده الهی هست که از لسان نائب امام زمان (عچ) بیان میشه.👌👌
#نحوستماهصفر
پنجشنبهشب ۱۴۰۲/۰۵/۲۵
موضوع: #نحوستماهصفر
┄┅┅❅❁❅┅┅┄
سلام علیکم، بسم الله الرحمن الرحیم؛
با فرا رسیدن ماه صفر، یکی از موضوعاتی که مطرح می شود نحوست ماه صفر است؛ ماه صفر در میان مردم به نحس و شوم بودن شهرت دارد، اما در منابع دینی اشارهای به نحوست این ماه نشده است و در نتیجه هیچ دلیل متقنی بر این موضوع وجود ندارد. نخست باید دید آیا در قرآن، درباره نحوست ایام مطلبی آمده است یا خیر؟
#نحوست_در_قرآن
در دو آیه اجمالا نحوست برخی ایام اشاره شده است: از جمله:
۱. ( إِنَّا أَرْسَلْنا عَلَیهِمْ رِیحاً صَرْصَراً فِی یوْمِ نَحْسٍ مُسْتَمِرٍّ)قمر/19و20؛ما تندباد وحشتناک سردی را در یک روز شوم مستمر بر آنها فرستادیم .
۲. در آیه (فَأَرْسَلْنا عَلَیهِمْ رِیحاً صَرْصَراً فِی أَیامٍ نَحِساتٍ) (فصلت/16): بادی سخت و سرد در روزهایی شوم بر آنها فرستادیم). و در نقطه مقابل تعبیر «مبارک» نیز در بعضی از آیات قرآن دیده می شود، چنانکه در باره شب قدر می فرماید: «إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیلَةٍ مُبارَکةٍ (دخان/3): ما قرآن را در شبی پربرکت نازل کردیم. به این ترتیب قرآن اشاره سربسته ای به این مسئله دارد و می توان گفت اصل سعد و نحس بودن بعضی از ایام را به صورت اجمال پذیرفته است.
#نظرعلامه_طباطبایی(ره) صاحب تفسیر المیزان:
از نظر عقلی نمی توان دلیلی اقامه کرد که فلان زمان نحس است و فلان وقت سعد، چون اجزاء زمان همه مثل هم اند و ما هم که بر علل و اسباب مؤثره در حوادث احاطه علمی نداریم تا بگوییم فلان قطعه از زمان نحس است و قطعه دیگر سعد، اما از نظر شرعی دو آیه در قرآن داریم (قبلاً اشاره شد) که ظاهر این آیات و سیاق آنها، بیش از این دلالت ندارد که تنها آن ایام خاص (هفت شبانه روز) که عذاب بر قوم ثمود، نازل شد، روزهای نحسی بوده اند، ولی دیگر نمی رساند که حتی همان روزها در هفته بعد و در ماه بعد و... ایام نحس هستند، چون اگر ایام خاصی در تمام سال ها نحس باشند، لازمه اش این است که تمام زمان ها نحس باشند. همچنین ظاهر آیاتی که دلالت بر سعد بودن ایام دارد، مانند شب قدر و ...، به خاطر مقارنت و همراهی آن ایام با امور بزرگ و افاضات الهی و کارهای معنوی است، مثل امضای تقدیرات، نزول ملائکه و روح، انجام عبادات و.... . جمع روایات، هم نتیجه اش این است که نحس بودن ایام، به خاطر کارهای زشتی است که در آن واقع شده است و سعد بودن ایام به خاطر کارهای نیک دینی و یا عرفی است، اما این که قطعه ای از زمان خاصیت تکوینی سعد و نحس داشته باشد، قابل اثبات نیست. اگر روایتی هم باشد، باید توجیه کرد.
#نظرمرحوم_علامه_مجلسی(ره) نیز در این باره می فرماید: وَ هَذَا الشَّهْرُ مَشْهُورٌ بِالنُّحُوسَةِ وَ الشُّؤم، وَ یُمْکِنُ أنْ یَکُونَ لِذَلِکَ وَجْهَانِ... »؛ یعنی ماه صفر به نحس بودن و شومی شهرت یافته است. ممکن است علت این مطلب یکی از این دو وجه باشد: الف) وفات پیامبر اکرم در آخر ماه صفر؛ ب) ماه صفر بعد از ذی القعده و ذی الحجة و محرّم قرار گرفته است و این سه ماه جزء ماههای حرامند و کسی در آنها به قتل و جنایت نمیپرداخت، بعد از این سه ماه حرام، در ماه صفر جنایت و قتل و جنگ آغاز میگردید و به همین سبب مردم این ماه را منحوس قلمداد کردهاند.( زادالمعاد، ص247)
البته ایشان تاکید میکند که در بین روایات شیعی روایتی که دلالت بر شومی و نحسی این ماه داشته باشد، ندیدهام و در روایات غیر معتبر عامی مواردی وجود دارد که اعتباری به آنها نیست. (زادالمعاد، ص247)
#خلاصه_ونتیجه:
ممکن است اعتقاد به شوم و نحس بودن صفر به سبب ارتباط دادن برخی حوادث پیش آمده در این ماه باشد در حالی که هیچ ارتباطی بین آنها وجود ندارد و رخدادهای ماه صفر را نمیتوان دلیل بر نحس بودن آن دانست و سپس آن را به کل ماه سرایت داد. از سوی دیگر حدیث «مَن بَشَّرَنی بِخُروجِ الصفر بَشَّرتُهُ بِالجَنَّه» و حدیث «مَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة» نیز هیچ دلالتی بر نحوست ماه صفر ندارد از صحت سندی برخوردار نیست. البته انجام دادن امور نیک مانند صدقه چه در این ماه و چه در ماههای دیگر امر پسندیده و مورد سفارش دین اسلام میباشد.
لازم به ذکر است در اولین روز ماه، از خواندن نماز اول هر ماه قمری و صدقه دادن بعد از آن فراموش نفرمایید.
جهت تعجیل در فرج امام زمان (عج) و هدیه نثار اموات و شهدای عزیز، صلواتی بفرستید.
┄┅┅❅❁❅┅┅┄