📝 #یادداشت| بررسی اندیشههای تجدیدنظر طلبانه شیخ علی اکبر حکمیزاده
🔸 وابستگی به حوزه علمیه و آراسته بودن به لباس روحانیت، موجب نمیشود که همیشه افراد مصون از #انحرافات اخلاقی و فکری و غیره باشند.
🔸 متاسفانه برخی از افراد پس از فراگیری علوم دینی و پس از سالها تکیه زدن بر کرسی خطابه و سخنرانی، آرام آرام در مسیر انحراف از مسیر امامت اهل بیت (علیهم السّلام) و تمایل به اندیشههای اهل سنت و یا وهابیت قرار میگیرند.
🔸 البته عوامل گوناگونی در شکلگیری و بروز اینگونه انحرافات، وجود دارد که از مهمترین آنها تاثیرپذیری از اندیشههای افراد #تجدیدنظر طلب است.
🔸 شیخ علی اکبر #حکمیزاده و سید ابوالفضل برقعی نمونهای از این افراد هستند که با تاثیرپذیری از تفکرات انحرافی، دچار انحرافات اساسی شدند و با نوشتن کتاب و ایراد سخنرانیهای مختلف، اندیشههای انحرفای خود را بروز دادند.
🔸 علی اکبر حکمیزاده از جمله نویسندگان تاریخ معاصر ایران و از ارادتمندان به #کسروی در دوره #پهلوی است که شهرت خود را به واسطه نگارش کتابچه «#اسرار_هزار_ساله» بدست آورد او در این کتاب با حمله به روحانیت، علمای دین و آداب و سنن مکتب تشیع، التهابی در جامعه ایران به وجود آورد.
🔸 اقدام حکمیزاده با عکسالعمل تند حوزه، علمای دین و مردمان متدین مواجه شد و حضرت #امام_خمینی (ره) را ناگزیر به پاسخ در قالب کتاب «کشف الاسرار» نمود.
🔸 علی اكبر حکمیزاده فرزند شيخ مهدی حکمیزاده (مدیر مدرسه رضویه در قم) و داماد آيت الله سيد ابوالحسن طالقانی (پدر مرحوم سيد محمود طالقانی) است.
🔸 علی اکبر خود یکی از طلاب مدرسه رضویه قم بود(۱) او در ابتدا پایبند سنن شیعه از جمله در برگزاری مراسم عزاداری برای اهل بیت(ع) بود بطوریکه در مجالس روضهای که همه ساله در روز عاشورا در #مدرسه_رضویه برگزار میگردید، شرکت میکرد و خود در جمع عزادارن منبر ميرفت.
🔸 اما کمکم به تجدیدنظر نسبت به عقاید شیعه روی آورد و با انتشار نشریاتی به نقد عقاید تشیع پرداخت. این در حالی بود که اشتغال اصلی وی در دوران طلبگی صحافی کتاب بود و از سواد و علم کافی برای نقد عقاید شیعه برخوردار نبود.
🔸 امام خمینی(ره) با اشاره به این نکته در نقد وی در #کشف_الاسرار میفرماید: «همه اشتباه شما از همين پيدا شده كه گمان كرديد كه صحافی كه مدتی شغل شما بود با فن اجتهاد تناسب دارد!».
✍️ حجت الاسلام محمد ملکزاده
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3769
🆔 @asbaat_ir
📸 #عکس_نوشته| عمال داخلی آمریکاییها!!!
💠 #امام_خمینی (ره): اگر بنا باشد که شما به جای اینکه #اقتصاد مردم را درست کنید، به جای اینکه این کشور را بررسی کنید، ببینید کجاهاست که #مخروبه است و مردم از همه چیز ساقط هستند، به جای این اگر بنشینید سر مسند و با حرف و با فحاشی به هم، مسائل را #غفلت از آن بکنید، این همان است که قدرتهای بزرگ میخواهند تا این مملکت خرابه بماند و صدای مردم درآید. این همان است. شماهم #عمال_آمریکایید، منتها ملتفت نیستید!
📚 صحیفه امام، ج 13، ص 202
#غربگرایان
#اعتدالیون
🆔 @asbaat_ir
🔰 جریانشناسی #دفتر_تبلیغات_اسلامی_حوزه_علیمه_قم/ بخش دوم
💠 گزارش تاسیس دفتر تبلیغات با دو نقل/ گزارش نخست: سید حسین موسوی تبريزی
🔺 درباره تأسیس دفتر تبلیغات دو نقل از سوی مؤسسین این مرکز بیان شده است و از آنجایی که این دو نقل درباره منشا و ایده پیدایش دفتر تبلیغات متفاوتند، لذا به جهت امانت داری لازم است هر دو نقل مورد اشاره قرار گیرد.
🔺 این اختلاف از آنجایی ظاهر میشود که سیدحسین موسوی تبریزی منشأ ایده تأسیس دفتر را حضرت امام(ره) میداند اما جعفری گيلانی جرقه ايده تأسيس چنين مركزی را مشاهده فروش كتب ضاله در تهران توسط مردم میداند.
1️⃣ #سیدحسین_موسوی_تبریزی که از مهمترین موسسین دفتر به شمار میآید درباره تاریخچه دفتر اینگونه بیان میکند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در #پاساژ_حضرتی_قم؛ ستاد انقلاب شکل گرفت.
🔺 این پاساژ توسط حجت الاسلام مولایی؛ تولیت وقت حرم حضرت معصومه(علیها السلام) در اختیار انقلابیون قرار داده شد. بخش تبلیغات این ستاد انقلاب را آیت الله طاهری خرمآبادی به همراه آیت الله مؤمن و دو سه نفر دیگر برعهده داشتند.
🔺 مسئولیت کل این ستاد را جامعه مدرسین به #شهید_قدوسی که از جهت مدیریت قوی و کارآمد بود واگذار کرد. اما به دلايلی اين مركز تعطيل شد و از آنجا که فصل تابستان نزدیک بود و ضرورت حضور مبلغین در مناطق کشور احساس میشد، لذا #شیخ_حسن_صانعی (مسئول امور مالی دفتر حضرت امام) شخصی را پیش سیدحسین موسوی میفرستد و میگوید حضرت امام(ره) میخواهند او را ببینند.
🔺 وی درباره این دیدار میگوید: «وقتی خدمت امام رسیدم، ایشان فرمود: من از شما میخواهم که فوراً مرکزی را برای امر تبلیغات تأسیس کنید و به امور تبلیغی سر و سامان بدهید و این توان را من در شما میبینم و میدانم که به خوبی از عهده کار برمیآیید و بعد بلافاصله برخاست و از اتاق دیگر مقداری پول آورد و به من داد و فرمود: بروید کار را شروع کنید.
🔸 من نیز فردای آن روز با دعوت از آقایان ریشهری، شهید حقانی، عبایی، جعفری گیلانی و فهیم کرمانی و تقسیم استانها بین آنها کارم را شروع کردم و در عرض یک ماه برای حدود 2500 نفر از طلاب پرونده تبلیغی تشکیل دادیم و آماده اعزام برای تبلیغ کردیم».
🔺 بدین ترتیب سیدحسین موسوی به همراه جمعی از روحانیون که اولین هیئت مدیره دفتر تبلیغات را تشکیل میدادند با دستور حضرت امام(ره)، کارهای مبلغان را سروسامان دادند. این هیئت به منظور آماده سازی مبلغان، همایشی سه روزه برگزار کرد.
🔺 بعد از برگزاری همایش سه روزه و سخنرانی حضرت امام(ره) و اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان 58، امام خمینی(ره) در تاریخ 18 مردادماه همان سال که مصادف با نیمه ماه مبارک رمضان و تولد امام حسن مجتبی(ع) بود، در حکمیآیت الله مومن را مأمور رسیدگی به امور دفتر تبلیغات میکند.
ادامه دارد ...
✍️ پژوهشگر اسباط
🆔 @asbaat_ir
💢 خوشآمدگویی به شاه
🔸 سید کاظم میرفیضی معروف به شریعتمداری، زمانی با برادرش در شهر تبریز، دکان قندفروشی داشت، وی فعالیتهایی در زمینه ورود به #مجلس_شورای_ملی_شاهنشاهی انجام داد که با موفقیت توام نبود.
🔸 یکی از برنامههای محمدرضای جوان، دیدار با علمای تبریز بود؛ اما جوّ آذربایجان به گونهای بود که #علمای_متعهد_تبریز، ملاقات با شاه را اساسا حرام و فسق میدانستند.
🔸 اما شریعتمداری، موقعیت را مغتنم شمرده و علاوه بر ملاقات با محمدرضا پهلوی، نطق غرایی در روز چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۲۶ در مراسم خوشامدگویی به شاه ایراد میکند: «اعليحضرتا! طلاب علوم دینی فقط انتظار و تقاضا دارند که تناسب مقام خدمتشان مورد توجه ملوکانه واقع شوند.»
🔸 و در مقام پوزش نسبت به بیمحلی سایر علما به شاه، میگوید: «بی نهایت متاسف و شرمنده هستیم و قهرا به آقایان هم دیر خبر رسیده که نتوانستهاند افتخار شرفیابی حاصل کنند!» در این مراسم، #شریعتمداری، ده هزار تومان از شاه دریافت نمود!
🔸 پس از فوت آیت الله بروجردی وی به مقام مرجعیت نائل آمد. در همان زمان، سران #جبهه_ملی، طی نشستی به اتفاق آرا شریعتمداری را شایسته طراز مقام مرجعیت شیعه دانستند و به تبلیغ او پرداختند. از همان زمان، رابطه میان ملیگرایان و شریعتمداری آغاز گردید.
🔸 به جز تبلیغ ملیگرایان، حمایت #رژیم_پهلوی از سید کاظم شریعتمداری نیز در تثبیت مرجعیت وی تأثیر داشت. هنگامی که در سال ۱۳۴۰ آیت الله بروجردی رحلت کرد، رژیم گمان میبرد حوزه دیگر قدرت چندانی برای مقابله با اقدامات شاه را نخواهد داشت.
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=3822
🆔 @asbaat_ir
📌 #پرسمان_اسباط
3️⃣ پرسش سوم:
🔹چرا #روشنفکران_غربگرا و همچنین برخی از افراد منتسب به جریان #نواندیش_دینی که در بسیاری از مسائل از پایگاه #حوزه_علمیه اظهار نظر مینمایند و برای برخی از امور غیر ضروری، نشست علمی و همایش برگزار میکنند، نسبت به #تحریف در عزاداریها و برخی #انحرافات در هیاتهای مذهبی از خود حسّاسیت نشان نمیدهند و موضع نمیگیرند؟
✍️ منتظر پاسخهای #تخصصی و #علمی شما هستیم.
🔖 لطفا پاسخهای خود را به آیدی @Asbaatadmin ارسال كنيد.
#پرسمان_اسباط
#حوزه_علميه
#سكولاريسم
#عزاداری
#روشنفكران
#نوانديش_دينی
🆔 @asbaat_ir
📌 #پرسمان_اسباط
2️⃣ پاسخِ پرسش دوم اسباط/ بخش نخست
🔹 سؤال: #سیره_علما و #ضوابط حوزههای علمیه در معرفی #مراجع_تقلید به جامعه چگونه بوده است؟ آیا ضرورت دارد #نهادی ناظر بر این جایگاه خطیر وجود داشته باشد که فقهای شایسته و دارای صلاحیتِ مرجعیت را به جامعه معرفی کند؟
🔹چه #جریانهایی و با چه انگیزههایی تلاش دارند افرادی را به عنوان مرجع در حوزه علمیه جا بیندازند؟ اقدامات گسترده برخی افراد در به دست آوردن این جایگاه را چگونه میتوان ارزیابی کرد؟
◀️ در پاسخ به این پرسش، #پاسخهایی از سوی #اعضای_فرهیخته کانال به ادمین اسباط ارسال شد که ضمن تشکر از مخاطبین گرامی، در ذیل به برخی از آنها اشاره میکنیم:
✅ فرستاده شده از حسن: مرجعسازی افسانه نیست، همان روزی که #میرزای_شیرازی فتوای تحریم تنباکو را دادند و قدرت شیعه آشکار شد، انگلیسیها به فکر مرجعسازی افتادند.
✅ فرستاده شده از مقداد: سلام علیکم، وقت جنابعالی بخیر
🔺 مبحث بسیار مهمی است، باید تبیین شود که فلسفه حدود 140 مرجع صاحب رساله، در شهر مقدس قم، لزومی دارد؟
حضور و تایید صلاحیت این تعداد مراجع اساسا قرار است کدام گره معنوی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، مادی را از زندگی مردم باز کند؟
حضور این تعداد عالم (کمی کمتر یا بیشتر)ظرف مدت این چهل سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، چه نتایجی داشته؟
حوزه علمیه قم، و #جامعه_محترم_مدرسین حوزه، تا چه اندازه از نفوذ در آن مجموعه مطلع هستند و برخوردشان با نفوذ جریانی در آن نهاد مقدس چگونه است؟
🔺 و در پایان باید عرض کنم این تعدد آرا (به جهت حضور مراجع متعدد)، که همگی حضرات قرار است حول محور دین مبین اسلام و مذهب تشییع فتوا داشته باشند آیا این تعدد لازم است؟ در دورانهای قبل مگر تعدد علما گرهگشا و منبع خیر و برکت برای اسلام و مسلمین بوده؟
✅ فرستاده شده از ناشناس: حوزه علمیه تشیع همیشه از نداشتن یک سیستم یکپارچه منظم رنج میبرده و میبرد. و اکنون که سیستم سنتی حوزه در حال مدرنیزه شدن است از طرفی میخواهد پایبند به سنتهای دیرینه خود باشد و از طرفی میخواهد با سیل جامعه حرکت کند. این پارادوکس در وجوه مختلفی ایجاد دوگانگی کرده است.
🔺 از جمله مهمترین این مواضع بحث مرجعیت است. اگر قرار است مدرن باشند یقینا وجود یک نهاد بالادستی در امر تعیین مرجع لازم است، و اگر قرار است سنتی باشند حداقل شخص مدعی مرجعیت باید تاییدیه از دو مرجع تایید شده داشته باشند. این رویه حوزه شتر سواری دولا دولاست و راه به جایی نمیبرد.
✅ فرستاده شده از استاد حوزه علمیه: درباره این پرسش شما که فرمودید: «اقدامات گسترده برخی افراد در به دست آوردن این جایگاه را چگونه میتوان ارزیابی کرد»، چند نکته به عرض مخاطبان محترم میرسانم:
🔺 اولاً: حوزه علمیه صاحب دارد و صاحب اصلی آن وجود مقدس امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشرف) است، اقدامات این افراد هرگز به جایی نخواهد رسید.
🔺 ثانیاً: مردم مؤمن و مقلدان محترم تفاوت آنکه به دنبال مرجع شدن است با آنکه از مرجعیت گریزان و تنها به دلیل تکلیف بر این جایگاه مقدس تکیه میزند را به خوبی میشناسند.
🔺 ثالثاً: در صورت بازشدن #بیوت جدیدی توسط کسانی که شأنیت این جایگاه را ندارند، خیلی زمان نخواهد گذشت از رفت و آمدهای نوع افراد به آنجا، مردم خود به ماهیت آن مرجع و آن بیت پی خواهند برد، میخواهم عرض کنم ناراحت نباشید.
✅ فرستاده شده از ح.الف: از انگیزههای جریانها از مرجعسازی در #حوزه_علمیه نوشتید به نظر بنده، این یه چیز طبیعیه. مگر میشه دشمن از آنچه از اون ضربه خورده بگذرد و به مرجعسازی نپردازد.
✅ فرستاده شده از محقق مسائل سیاسی: سؤال شما مرا یاد نشریه «#حریم_امام» قبل از انتخابات خبرگان رهبری انداخت. افرادی را به نام مصاحبه مجتهد معرفی کرد تا آنها را به مجلس خبرگان قالب کند، اینها مراجع آینده هستند!!!
ادامه دارد ...
🆔 @asbaat_ir
پایگاه جریانشناسی اسباط
💢 ملیگرایی در قالب باستانگرایی در برابر اسلامگرایی 🔺 ناسيوناليسم برگرفته از ناسيون يعنى ملت و به
🔺 قالبهای ترويج ملیگرايی
2️⃣ قومگرایی
🔸 کلیه گروههایی که با پیشوند «پان» شناخته میشوند، در این مقوله میگُنجند؛ یعنی معتقد به برتری یک قوم بر اقوام دیگر هستند.
🔸 البته این تفکر در بین اقوام ایرانی، جایگاه چندانی ندارد، زیرا مردم ایران، مسلمان هستند و به برتری قومی و نژادی اعتقادی ندارند، اما در عین حال این تفکر، حیات کمرمق خود را تحت عناوین زیر ادامه میدهد.
🔹الف) پان ایرانیسم
🔸 تفکر «پان ایرانیسم» در بین فارسزبانان، تحت عنوان «حزب پان ایرانیست»، از قدیم در ایران فعال بود و الان به خارج از کشور نقل مکان کرده و عمدتاً در فضای مجازی به تبلیغ افکار خود مبادرت میکند.
🔸این تفکر ابتدا در برابر سلطه مسلمانان بر ایران و در برابر ملیگرایی عربی شکل گرفت و منجر به قیام شعوبیه شد و در زمان بابک خرمدین در ایران به اوج رسید، اما مدتی بعد افول کرد و از رونق افتاد.
🔸 رشد مجدد این تفکر در فضای ایران، به زمان رضاشاه برمیگردد. در این زمان کسانی مانند محمدعلی فروغی و علی اکبر داور در ترویج این تفکر نقش عمدهای دارند. پهلوی دوم نیز تنور این تفکر را داغتر کرد، اما انقلاب سبب افول این تفکر شد.
🔸 در سالهای اخیر، گروهی به این تفکر دامن میزنند. نمونه این مسأله را میتوان در تجلیل از بابک خرمدین در سالهای اخیر مشاهده کرد که از زمان دولت اصلاحات به وجود آمد.
🔸 چند سالی است که در ۱۲ تیرماه به مناسبت سالروز تولد بابک خرمدین در قلعه «بذ» در اطراف کلیبر جمع شده و به رقص و پایکوبی میپردازند و مراکز خبری بیگانه نیز آن را ترویج میکنند.
🔸 ملیگرایی فارسی، عمدتاً علیه عربها و گاهی نیز علیه برخی قومیتهای داخل ایران موضع دارد. نمونه آن، دعوا بر سر تعلق بابک خرمدین، به فارس یا ترک است.
#ناسیونالیسم
#باستان_گرایی
#ملی_گرایی
#نژادپرستی
🌐 https://www.asbaat.ir/?p=2992
🆔 @asbaat_ir
📌 #پرسمان_اسباط
2️⃣ پاسخِ پرسش دوم اسباط/ بخش پایانی
🔹 سؤال: #سیره_علما و #ضوابط حوزههای علمیه در معرفی #مراجع_تقلید به جامعه چگونه بوده است؟ آیا ضرورت دارد #نهادی ناظر بر این جایگاه خطیر وجود داشته باشد که فقهای شایسته و دارای صلاحیتِ مرجعیت را به جامعه معرفی کند؟
🔹چه #جریانهایی و با چه انگیزههایی تلاش دارند افرادی را به عنوان مرجع در حوزه علمیه جا بیندازند؟ اقدامات گسترده برخی افراد در به دست آوردن این جایگاه را چگونه میتوان ارزیابی کرد؟
◀️ در پاسخ به این پرسش، #پاسخهایی از سوی #اعضای_فرهیخته کانال به ادمین اسباط ارسال شد که ضمن تشکر از مخاطبین گرامی، در ذیل به برخی از آنها اشاره میکنیم:
✅ فرستاده شده از H.A: من نمی دانم شما دنبال چی هستید و کی هستید؟
🔺 به نظر من سایت «#شفقنا» به سایت مرجع سازی و چهره سازی از میان #سکولارها تبدیل شده است.
✅ فرستاده شده از ناشناس: من به سؤال شما جواب نمی دهم. سؤال قحطیه رفتید دنبال #مرجعیت، دیواری کوتاه تر از مرجعیت پیدا نکردید؟!
✅ فرستاده شده از اکبر: این حق مردم است که جنس اصلی را از جنس بدلی بشناسند. این به نفع مرجعیت واقعی و اصیل است تا هرکس از راه رسید خود را مرجع ننامد و خلقی را در بَر خویش جمع کند؟ بهترین کسانی هم که می توانند به عنوان خُبره جنس اصلی را از بدلی تشخیص دهند، #جامعه_مدرسینِ_حوزه_علمیه_قم است.
✅ فرستاده شده از علی: قبای مرجعیت زیبنده بزرگان و علمایی است که در کنار درس و بحث و شاگردپروری، به فکر نظام و انقلاب و مسلمانان جهان هستند، نه کسانی که بعد از پایان درس و بحث، اطرافیانشان فقط به فکر جمع کردن مرید و مریدپروری هستند و از غم و درد مسلمانان جهان بیخبرند!
✅ فرستاده شده از استاد حوزه: روح امام شاد که همین روز را می دیدند که در #وصیتنامه_سیاسی_الهی فرمودند: دشمنان با نفوذ برخی و مشی مقدس مآبانه در طی بیست سال در حوزه های علمیه آنان را مهیای اهداف خود می کنند، راستی از نگارش وصیتنامه سیاسی الهی امام (ره) تا امروز چند سال گذشته است؟!
✅ فرستاده شده از طلبه جامعه المصطفی: فکر می کنم این تلاش #سعودی_ها برای بازکردن سرکنسولگری توی #نجف، هم بوی مرجع سازی و یا پشتیبانی از برخی افراد مورد نظر خود را دارد!
✅ فرستاده شده از ناشناس: سیره علما و ضوابط #حوزه_های_علمیه در معرفی مراجع تقلید تا کنون همین گونه بوده است و تفاوتی نکرده، دیروز مردم به بزرگان رجوع می کردند که چه کسی اعلم است امروز به خاطر وجود رسانه ها بزرگانی دور هم جمع می شوند و به مردم اعلام می کنند، فکر نکنم چیزی فرق کرده باشد. اینکه گفته می شود نهادی شکل گرفته بی مورد است، این نهاد قبلا هم بوده، امروز رسانه اش تغییر کرده.
✅ فرستاده شده از A.F: این بزرگان #نشست_اساتید که اول فرمودند: کسی از این نشست به دنبال مرجعیت نیست حالا چرا در حال سبقت گرفتن از همدیگر هستند.
✅ فرستاده شده از ناشناس: بعضیا از یک طرف داد سخن از استقلال حوزه می زنند و دخالت نکردن در برنامه های حوزه و مراجع اما خود همین دولتمردان از #اصلاح_طلبان و #اعتدالیون مرتب به دیدنشان می روند، اینها کسانی هستند که تلاش می کنند، افرادی را به عنوان مرجع در حوزه علمیه جا بیندازند.
🆔 @asbaat_ir
🔖 #پرونده_ویژه| روحانیون در گذر زمان
4️⃣ #مجید_انصاری/ بخش ششم
🔰 #مجلس_هتاک!
🔺#مجلس_ششم شورای اسلامی نقطه عطفی در تاریخ قانون گذاری جمهوری اسلامی است. حضور مجید انصاری و جمع زیادی از یاران او در مجمع روحانیون و گروه های زاویه دار دیگر که حالا زیر چتر اصلاح طلبی گرد آمده بودند فضای این مجلس را دگرگون ساخت.
🔺این مجلس محصول سیاست های توسعه سیاسی و اصلاح طلبانه محمد خاتمی عضو شاخص #مجمع_روحانیون_مبارز به عنوان رییس جمهور است. در این مقطع توپخانه مطبوعات و #روزنامه_های_زنجیره_ای همه مبانی نظام جمهوری اسلامی را نشانه گرفتند و انواع و اقسام سخنان هتاکانه به اسم آزادی منتشر می شد حتی راهپیمایی بر ضد خداوند هم مجاز شمرده شد.
🔺حال و هوای مجلس ششم هم از فضای سیاسی بی نصیب نبود بلکه بسیاری از مدیران مسئول و صاحبان روزنامه ها خود نماینده مجلس بودند. آنان حتی به رئیس جمهور وقت هم رحم نکردند و او را هم از دم تیغ انتقاد و اتهام گذراندند. تشنج در این مجلس امر رایجی بود طوری که رئیس جمهور وقت اذعان می دارد که هر ۹ روز یک #بحران را از سر گذراندم.
🔺حوادث مجلس ششم بالا گرفت و منجر به نوشتن نامه هتاکانه و بی ادبانه جمعی از نمایندگان به #مقام_معظم_رهبری شد و در آن خواستار نوشیدن #جام_زهر توسط رهبری شدند. جریان رد صلاحیت برخی از نامزدهای مجلس هفتم، مستمسکی شد تا عده ای از نمایندگان در مجلس تحصن کنند و به صورت دسته جمعی از نمایندگی استعفا کنند.
🔺آنان با ابزار رسانه های داخلی و خارجی، نظام اسلامی را به چالش کشیدند. اوضاع آن قدر زننده بود که بعدها مجید انصاری در اظهار نظری نسبت به عملکرد خود و دوستانش در مجلس ششم گفت: تندرویهایی مثل جریان #تحصنها در مجلس ششم صورت گرفت که از دید من زیبنده نبود.
🔺با ناکامی در انتخابات مجلس مجید انصاری به دولت می پیوندد وی در سال آخر ریاستجمهوری محمد خاتمی بهعنوان معاون حقوقی و پارلمانی رییسجمهور در هیأت دولت فعالیت های خود را ادامه می دهد. این در حالی است که از جمله انتقادات تند وی در این سال ها عدم راهیابی افراد شاخص مجمع روحانیون در منصب های نظام اسلامی است.
ادامه دارد...
✍️ پژوهشگر اسباط
🆔 @asbaat_ir