برای شهیدم
شهیدت
شهیدامون
▪️شهادت مظلومانه هموطنانمان در حرم مطهر اخالرضا، حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم.
@Asemani_bashim
آیت الله جوادی آملی:
در جهاد درون هم به همین شکل است، شخص در مبارزه با نفس یا شهید می شود، یا فاتح و یا اسیر؛ در جهاد اصغر اگر اسیر شد دشمن حداکثر مال و جان او را می گیرد ولی در جهاد اکبر دشمن می خواهد دین و در نهایت همه چیز را از او بگیرد؛ اما همچنان که بیان شد یک نوع جهاد با نام اوسط نیز داریم؛ در روایات محب اهل بیت مرگش همانند شهادت است ولی او شهید در جهاد اکبر نیست بلکه این شهادت اوسط است؛ در جهاد اوسط نفس می خواهد معصیت کند و عقل می خواهد اطاعت کند.
جهاد اکبر بیشتر قابل دست یابی نیست و چون جهاد اکبر در دسترس نیست در روایات همین جهاد اوسط را اکبر گفته اند؛ هنر دیدن بهشت و جهنم است نه فهم آن، هنر فهم آتش از طریق دود نیست بلکه هنر دیدن آتش است همچنانکه امام رضا(ع) فرمود: از ما نیست کسی که می گوید بهشت و جهنم الان خلق نشده است.
اگر کسی در میدان جهاد اصغر شهید شد آن همه برکات برای او وجود دارد؛ خداوند آن ها را زنده می داند، روزی خور نزد خدا بوده و خوشحال هستند حال اگر کسی شهید جبهه جهاد اوسط بود او چه رزق و خوشحالی دارد بنابراین مقام شهید در جهاد اکبر قابل وصف نیست و اگر کسی در فضای جهاد اکبر شربت شهادت نوشید در اوج رزق و فرح و بشارت قرار دارد.
✍🏻سایت معاونت تهذیب حوزه های علمیه/اخبار
@Asemani_bashim
آیت الله حق شناس:
حضرت فرمودند: کسی از شرّ این خبیث (شیطان) محفوظ است که دائم در مقام مراقبه باشد و خودش را در حضور و محضر پروردگار بداند؛ در ادامه هم فرمودند: آن کسی که شب و روزش را بیتفاوت میگذراند، دائم صید شیطان است. «و اما المهمل لاوقاته فهو صیدالشیطان». (مصباحالشریعة/80)
✍️ تبیان
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
زیارت امام زمان عجل الله تعالی فرجه در روز جمعه
🔵 اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ في خَلْقِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذي يَهْتَدي بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِيُّ النّاصِحُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَيوةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّي اللهُ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الاَْمْرِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يامَوْلايَ، اَنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ وَاُخْريكَ، اَتَقَرَّبُ اِلَي اللهِ تَعالي بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ، وَاَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ، وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلي يَدَيْكَ، وَاَسْئَلُ اللهَ اَنْ يُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاَنْ يَجْعَلَني مِنَ الْمُنْتَظِرينَ لَكَ وَالتّابِعينَ وَالنّاصِرينَ لَكَ عَلي اَعْدآئِكَ، وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ في جُمْلَةِ اَوْلِيآئِكَ، يا مَوْلايَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ، هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَهُوَ يَوْمُكَ، الْمُتَوَقَّعُ فيهِ ظُهُورُكَ، َالْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلي يَدَيْكَ، وَقَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ، وَاَنَا يا مَوْلايَ فيهِ ضَيْفُكَ وَجارُكَ، وَاَنْتَ يا مَوْلايَ كَريمٌ مِنْ اَوْلادِ الْكِرامِ، وَمَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَالاِْجارَةِ، فَاَضِفْني وَ اَجِرْني، صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ.
@Asemani_bashim
از جمله موانع قبولى اعمال:
در حضور دیگران به نجوا پردختن است
✍️برگرفته ازحدیث پیامبر صلوات الله علیه و آله درعده الداعى ، ابن فهد حلى ، ص 242
@Asemani_bashim
از علامه طهرانی نقل شده است:
مهمترين صفت بعد از عمل به فرائض از حضرت آقا ـ روحي فداه ـ (مرحوم آیت الله محمد جوادانصاری همدانی) سؤال نمودم:
براي راه خدا چه صفتي از همه صفات بهتر است؟
فرمودند: بعد از فرائض، خدمت به خلق خدا از همه بهتر است.
پس از چند دقيقه سكوت فرمودند: مي دانيد و عكسش از همه مضرّتر است؟ پس از چند دقيقه سكوت فرمودند: ميدانيد عكسش چيست؟ عكسش ايذاي (اذیت کردن) به خلق خداست در مقابل احسان به خلق خدا.
✍️خبرگزاری مهر(شناسهٔ خبر: 2246988)
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام زمان علیه السلام بفکر ما هست
حاج آقا عالی
@Asemani_bashim
https://eitaa.com/joinchat/3916169218C1b02e7befc
https://splus.ir/asemanibash
شیخ حسنعلی نخودکی(ره):
آدمى چون نتواند سخن نيكو و مفيد بگويد، لااقل سكوت پيشه كند. گويند انسان به هنگام تكلم از دو حال خارج نيست ، يا سخن ناروا مى گويد و بدكار است ، يا به گفتار نيك خود نيكو كار. اما در صورت سكوت ، پيوسته نيكوكار محسوب است .
✍️سایت معاونت تهذیب حوزه های علیمه(درس اخلاق6)
@Asemani_bashim
در كتاب امالى از حضرت صادق (عليه السلام) روايت مىكند موسى (عليه السلام) در سايه عرش چهرهاى زيبا ديد عرضه داشت:
مَنْ هذَا الَّذى قَدْ اظَلَّهُ عَرْشُكَ.
اينكه عرش سايه بر سرش انداخته كيست؟
خطاب رسيد شخصى است كه به پدر و مادرش زياد نيكى كرده، و پروندهاش از نمّامى و دو به هم زنى پاك بوده است.
✍️پایگاه اطلاع رسانی حاج حسین انصاریان
@Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیهالسلام السلام
@Asemani_bashim
https://eitaa.com/joinchat/3916169218C1b02e7befc
https://splus.ir/asemanibash
حاج آقا قرهی:
یکی از خصوصیّت اهل ذکر (الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ) این است که اهل تفکّر هستند. یَذْکُرُونَ اللَّهَ ... یَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ. حال اهل ذکر این است که دائم در خلقت آسمان و زمین تفکّر میکنند. وقتی تفکّر میکنند، معلوم است که اینها به جای بدی نمیروند.
حالا یک کسی در بستر میخوابد و نعوذبالله فکر گناه میکند. امّا اگر بخواهی خلاصی از این حال داشته باشی، باید فکرت را کنترل کنی. حالا روایات آن را بیان خواهیم کرد، من کدهایی را جلوتر بیان میکنم که بدانید بحث چیست. بعضیها در بستر فکر گناه میکنند، امّا آنها که در بستر هم خوابیدند و از سمتی به سمت دیگر مدام میچرخند و باز تفکّر میکنند، «یَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ». یعنی حتّی در خلوت هم اجازه نمیدهند که شیطان، تفکّر آنها را ببرد که اگر فکر از دست رفت، همه چیز از دست میرود. لذا در خلوتشان هم فکرشان، الهی است.
قیام میکنند، مینشینند، میخوابند، مدام به یاد خدا هستند و تفکّر میکنند. لذا اگر خواستیم یاد خدا وجودمان را فرابگیرد و دائم بر ما سیطره داشته باشد، باید فکرمان را کنترل کنیم.
✍️درس اخلاق (سیصد و شصت و سومین جلسه) در محل مهدیه القائم المنتظر(عج)
@Asemani_bashim
از جمله موانع قبولى اعمال
غیبت برادران دینى است
✍️برگرفته ازحدیث پیامبر صلوات الله علیه و آله درعده الداعى ، ابن فهد حلى ، ص 242
@Asemani_bashim
حضرت امام محمد باقر علیهالسلام فرمود:
گناهان همگی سخت و شدید هستند، ولی شدیدترین گناهان، آن است که بهواسطه آن گوشت و خون روئیده شود؛ زیرا گناهکار یا آمرزیده میشود و یا عذاب میگردد، ولکن داخل بهشت نمیشود، مگر کسی که [بهلحاظ گوشت و خون] پاکیزه باشد.
✍وسائلالشیعه، ج۱۵، ص۲۹۹
@Asemani_bashim
در بعضى روایات تصریح شده است كه دعاى مؤمنین و طلب فرج آن حضرت(علیهالسلام) موجب تعجیل در فرج مىشود، و ترك آن موجب تأخیر در فرج مىشود .
از آن جمله روایتى كه در «نجم الثاقب» از شیخ جلیل عیّاشى از فضل بن ابى قره نقل شده، كه گفت: از امام صادق(علیهالسلام) شنیدم كه مىفرمود : خداوند به حضرت ابراهیم(علیهالسلام) وحى فرمود كه بزودى براى تو از ساره پسرى متولّد مىشود .
ساره گفت: كه من پیرهزن و عجوزهام .
خداوند فرمود: بزودى فرزندى آورد و فرزندان آن پسر تا چهارصد سال در دست دشمن من معذّب مىگردند، به سبب آن كه كلام مرا ردّ نمود .
پس چون بنى اسرائیل در دست فرعون مبتلا شدند تا چهل روز در درگاه خداوند ناله و گریه نمودند .
خداوند به حضرت موسى و هارون(علیهماالسلام) وحى فرمود كه: ایشان را از دست فرعون خلاص گرداند، و صد و هفتاد سال از آن چهار صد سال باقى مانده بود كه آن را از ایشان برداشت .
امام صادق(علیهالسلام) فرمود: كه اگر شما نیز چنین تضرّع و زارى مىكردید، خداوند فرج ما را مقدّر مىكرد، و چون چنین نكنید پس بدرستی كه این امر به نهایت خود خواهد رسید(تفسیر عیاشی جلد 2)
✍️تبیان
@Asemani_bashim
@saatibarayagha
آیت الله ضیاء آبادی:
بزرگان گفته اند که دیدن سه شرط دارد :اول اینکه نور و روشنایی باشد .اگر ظلمت و تاریکی باشد ما جایی را نمیبینیم .دوم اینکه چشم داشته باشیم و تا یک چشم سالم نباشد نمی توان دید و سوم هیچ پرده و مانعی مقابل دید و چشممان نباشد .
این سه شرط در مورد دیدن ظواهر است در مقابل همین طور دیدن حقایق معنوی نیز این سه شرط را نیاز دارد اول نور و روشنایی می خواهد که نورش قرآن است حالا نور آمده است و در دسترس ما است قرآن نور روشنگر است و چشم هم هست و این چشم چشم عقل ما است نه چشم ظاهری که داریم حال چشم عقل هم داریم که در پرتوی نور عقل و قرآن حقایق را ببینیم حال نور آمده چشم عقل هم داریم اما آن چیزی که مشکل است و نمی شود دید موانع است.
پرده مقابل چشم عقل آمده است قرآن که آمده است چشم عقل هم که داریم اما چشم عقلمان ما را به کوری و نابینایی کشیده است و الا قرآن هست و چشم عقل نیز هست اما موانع سر راه ماست باید موقع تلاوت قرآن از خدا بخواهیم آن پرده ها و موانع را از سر راهمان بردارد تا بتوان نغمه های آسمانی را بشنوید و جمال دلربای آن را ببینید که خداوند در قرآنش تجلی کرده است.
✍️درس اخلاق 1389
@Asemani_bashim