eitaa logo
آسمانی باش
8.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
4.8هزار ویدیو
1 فایل
با رهنمودهای اهلبیت علیهم السلام و اولیاء الهی میتوانیم آسمانی باشیم مدیرکانال @ali_reza_ayati
مشاهده در ایتا
دانلود
شیخ حسنعلی نخودکی(ره): آدمى چون نتواند سخن نيكو و مفيد بگويد، لااقل سكوت پيشه كند. گويند انسان به هنگام تكلم از دو حال خارج نيست ، يا سخن ناروا مى گويد و بدكار است ، يا به گفتار نيك خود نيكو كار. اما در صورت سكوت ، پيوسته نيكوكار محسوب است . ✍️سایت معاونت تهذیب حوزه های علیمه(درس اخلاق6) @Asemani_bashim
در كتاب امالى از حضرت صادق (عليه السلام) روايت مى‏كند موسى (عليه السلام) در سايه عرش چهره‏اى زيبا ديد عرضه داشت: مَنْ هذَا الَّذى قَدْ اظَلَّهُ عَرْشُكَ. اينكه عرش سايه بر سرش انداخته كيست؟ خطاب رسيد شخصى است كه به پدر و مادرش زياد نيكى كرده، و پرونده‏اش از نمّامى و دو به هم زنى پاك بوده است. ✍️پایگاه اطلاع رسانی حاج حسین انصاریان @Asemani_bashim
حاج آقا قرهی: یکی از خصوصیّت اهل ذکر (الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ) این است که اهل تفکّر هستند. یَذْکُرُونَ اللَّهَ ... یَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ. حال اهل ذکر این است که دائم در خلقت آسمان و زمین تفکّر می‌کنند. وقتی تفکّر می‌کنند، معلوم است که این‌ها به جای بدی نمی‌روند. حالا یک کسی در بستر می‌خوابد و نعوذبالله فکر گناه می‌کند. امّا اگر بخواهی خلاصی از این حال داشته باشی، باید فکرت را کنترل کنی. حالا روایات آن را بیان خواهیم کرد، من کدهایی را جلوتر بیان می‌کنم که بدانید بحث چیست. بعضی‌ها در بستر فکر گناه می‌کنند، امّا آن‌ها که در بستر هم خوابیدند و از سمتی به سمت دیگر مدام می‌چرخند و باز تفکّر می‌کنند، «یَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ». یعنی حتّی در خلوت هم اجازه نمی‌دهند که شیطان، تفکّر آن‌ها را ببرد که اگر فکر از دست رفت، همه چیز از دست می‌رود. لذا در خلوتشان هم فکرشان، الهی است. قیام می‌کنند، می‌نشینند، می‌خوابند، مدام به یاد خدا هستند و تفکّر می‌کنند. لذا اگر خواستیم یاد خدا وجودمان را فرابگیرد و دائم بر ما سیطره داشته باشد، باید فکرمان را کنترل کنیم. ✍️درس اخلاق (سیصد و شصت و سومین جلسه) در محل مهدیه القائم المنتظر(عج) @Asemani_bashim
از جمله موانع قبولى اعمال غیبت برادران دینى است ✍️برگرفته ازحدیث پیامبر صلوات الله علیه و آله درعده الداعى ، ابن فهد حلى ، ص 242 @Asemani_bashim
حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام فرمود: گناهان همگی سخت و شدید هستند، ولی شدیدترین گناهان، آن است که به‌واسطه آن گوشت و خون روئیده ‌شود؛ زیرا گناهکار یا آمرزیده می‌شود و یا عذاب می‌گردد، ولکن داخل‌ بهشت نمی‌شود، مگر کسی که [به‌لحاظ گوشت و خون] پاکیزه باشد. ✍وسائل‌الشیعه، ج۱۵، ص۲۹۹ @Asemani_bashim
در بعضى روایات تصریح شده است كه دعاى مؤمنین و طلب فرج آن حضرت(علیه‌السلام) موجب تعجیل در فرج مى‌شود، و ترك آن موجب تأخیر در فرج مى‌شود . از آن جمله روایتى كه در «نجم الثاقب» از شیخ جلیل عیّاشى از فضل بن ابى قره نقل شده، كه گفت: از امام صادق(علیه‌السلام) شنیدم كه مى‌فرمود : خداوند به حضرت ابراهیم(علیه‌السلام) وحى فرمود كه بزودى براى تو از ساره پسرى متولّد مى‌شود . ساره گفت: كه من پیره‌زن و عجوزه‌ام . خداوند فرمود: بزودى فرزندى آورد و فرزندان آن پسر تا چهارصد سال در دست دشمن من معذّب مى‌گردند، به سبب آن كه كلام مرا ردّ نمود . پس چون بنى اسرائیل در دست فرعون مبتلا شدند تا چهل روز در درگاه خداوند ناله و گریه نمودند . خداوند به حضرت موسى و هارون(علیهماالسلام) وحى فرمود كه: ایشان را از دست فرعون خلاص گرداند، و صد و هفتاد سال از آن چهار صد سال باقى مانده بود كه آن را از ایشان برداشت . امام صادق(علیه‌السلام) فرمود: كه اگر شما نیز چنین تضرّع و زارى مى‌كردید، خداوند فرج ما را مقدّر مى‌كرد، و چون چنین نكنید پس بدرستی كه این امر به نهایت خود خواهد رسید(تفسیر عیاشی جلد 2) ✍️تبیان @Asemani_bashim @saatibarayagha
آیت الله ضیاء آبادی: بزرگان گفته اند که دیدن سه شرط دارد :اول اینکه نور و روشنایی باشد .اگر ظلمت و تاریکی باشد ما جایی را نمیبینیم .دوم اینکه چشم داشته باشیم و تا یک چشم سالم نباشد نمی توان دید و سوم هیچ پرده و مانعی مقابل دید و چشممان نباشد . این سه شرط در مورد دیدن ظواهر است در مقابل همین طور دیدن حقایق معنوی نیز این سه شرط را نیاز دارد اول نور و روشنایی می خواهد که نورش قرآن است حالا نور آمده است و در دسترس ما است قرآن نور روشنگر است و چشم هم هست و این چشم چشم عقل ما است نه چشم ظاهری که داریم حال چشم عقل هم داریم که در پرتوی نور عقل و قرآن حقایق را ببینیم حال نور آمده چشم عقل هم داریم اما آن چیزی که مشکل است و نمی شود دید موانع است. پرده مقابل چشم عقل آمده است قرآن که آمده است چشم عقل هم که داریم اما چشم عقلمان ما را به کوری و نابینایی کشیده است و الا قرآن هست و چشم عقل نیز هست اما موانع سر راه ماست باید موقع تلاوت قرآن از خدا بخواهیم آن پرده ها و موانع را از سر راهمان بردارد تا بتوان نغمه های آسمانی را بشنوید و جمال دلربای آن را ببینید که خداوند در قرآنش تجلی کرده است. ✍️درس اخلاق 1389 @Asemani_bashim
آیت الله حق شناس: شیطان سه طایفه را وسوسه می‌کند، اول؛ کسانی که از یاد خدا اعراض می‌کنند طایفه دیگری که در معرض وسوسه شیطان‌اند، کسانی‌اند که احکام خدا را یک‌دستی گرفته‌اند. نماز را تند می‌خوانند. پروردگار به ملائکه می‌فرماید: چرا این بنده من با عجله نماز می‌خواند؟! مگر رزق و روزی او به دست غیر من است؟! چرا این‌طوری نمازش را می‌خواند؟! طایفه دیگری که در معرض وسوسه شیطان‌اند، کسانی‌اند که در مقام غفلت به‌سر می‌برند، خودشان را در حضور و محضر پروردگار نمی‌بینند. ✍️ تبیان @Asemani_bashim @saatibarayagha
آیینه حسن ایزدی آمده است گنجینه علم احمدی آمده است یک غنچه ز گلزار امام هادی با عطر گل محمدی آمده است میلاد امام حسن عسکری(علیه السلام) مبارک @Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه دقیقه مولودی حضرت امام حسن عسکری علیه السلام مهدی رسولی @Asemani_bashim
حضرت امام حسن عسکری علیه السلام: جُرأَة الوَلَدِ عَلی والِدِهِ فی صِغَرِهِ تَدعُوا اِلَی العقوقِ فی کَبِرِهِ جرأت و جسارت فرزند بر پدر در کودکی، او را در بزرگی به عاق والدین و نافرمانی آنها وادار خواهد کرد. ✍(تحف العقول – ص 520) @Asemanibash
از جمله موانع قبولى اعمال حسد نسبت به آنان كه به علم و عمل اشتغال دارند. ✍️برگرفته ازحدیث پیامبر صلوات الله علیه و آله درعده الداعى ، ابن فهد حلى ، ص 242 @Asemani_bashim
حاج آقا قرهی: مولی‌الموالی، امیرالمومنین، اسدالله الغالب، علی‌بن‌ابی‌طالب(علیه السلام) می­فرمایند: آن­ها که در اخلاق کریمانه رشد کرده­ اند و کریم شده­ اند؛ یعنی از رذائل بیرون آمدند وجودشان، از فضائل، پر شد، حالشان این است: «الكريمُ يَرى مَكارِمَ أفعالِهِ دَينا علَيهِ يَقضيهِ» [غرر الحكم : ٢٠٣١]. کریم بزرگوار، نیکوکاری­هایی را که انجام می­دهد، بدهی­ ای می­داند که به گردنش هست و باید قضایش کند. یعنی منّت نمی­گذارد و برعکس مثل آن کسی که می­خواهد طلب مردم را بدهد و به مردم، بدهکار است، آن کار کریمانه خود را مانند یک بدهی به گردن خودش می­داند. «الكريمُ يَرى مَكارِمَ أفعالِهِ» بزرگوار و کریم، کارهای خوب و اخلاقی و هر فعل کریمانه‌ای را که از او سر می­زند، «دَينا علَيهِ يَقضيهِ» مانند بدهی­ ای می‌داند که گردنش هست. چون در او، دیگر لئامت و رذالت نیست، این­طور می­ شود. «اللَّئيمُ يَرى سَوالِفَ إحسانِهِ دَينا لَهُ يَقتَضيهِ» (غرر الحكم : 2032) امّا اگر به رذائل گرفتار بود، وقتی یک کار خوب انجام بدهد، منّت می­گذارد و تازه می­گوید: دیگران به من بدهکارند! لذا انسان لئیم، احسان­هایی را که در گذشته کرده، بدهی به گردن دیگران می­داند و حالا می­گوید: باید بدهی من را پس بدهید. مثل کسی که قرض داده و حالا می­گوید: قرض من را بده. لذا اگر رذائل باشد، مکارم نه تنها جلوه نمی­کند، بلکه بعداً خودش را بد هم نشان می­دهد. ✍️سیصد و پنجمین جلسه درس اخلاق(خبرگزاری مهر) @Asemani_bashim