eitaa logo
آسمانی باش
8.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
4.8هزار ویدیو
1 فایل
با رهنمودهای اهلبیت علیهم السلام و اولیاء الهی میتوانیم آسمانی باشیم مدیرکانال @ali_reza_ayati
مشاهده در ایتا
دانلود
در بعضى روایات تصریح شده است كه دعاى مؤمنین و طلب فرج آن حضرت(علیه‌السلام) موجب تعجیل در فرج مى‌شود، و ترك آن موجب تأخیر در فرج مى‌شود . از آن جمله روایتى كه در «نجم الثاقب» از شیخ جلیل عیّاشى از فضل بن ابى قره نقل شده، كه گفت: از امام صادق(علیه‌السلام) شنیدم كه مى‌فرمود : خداوند به حضرت ابراهیم(علیه‌السلام) وحى فرمود كه بزودى براى تو از ساره پسرى متولّد مى‌شود . ساره گفت: كه من پیره‌زن و عجوزه‌ام . خداوند فرمود: بزودى فرزندى آورد و فرزندان آن پسر تا چهارصد سال در دست دشمن من معذّب مى‌گردند، به سبب آن كه كلام مرا ردّ نمود . پس چون بنى اسرائیل در دست فرعون مبتلا شدند تا چهل روز در درگاه خداوند ناله و گریه نمودند . خداوند به حضرت موسى و هارون(علیهماالسلام) وحى فرمود كه: ایشان را از دست فرعون خلاص گرداند، و صد و هفتاد سال از آن چهار صد سال باقى مانده بود كه آن را از ایشان برداشت . امام صادق(علیه‌السلام) فرمود: كه اگر شما نیز چنین تضرّع و زارى مى‌كردید، خداوند فرج ما را مقدّر مى‌كرد، و چون چنین نكنید پس بدرستی كه این امر به نهایت خود خواهد رسید(تفسیر عیاشی جلد 2) ✍️تبیان @Asemani_bashim @saatibarayagha
آیت الله ضیاء آبادی: بزرگان گفته اند که دیدن سه شرط دارد :اول اینکه نور و روشنایی باشد .اگر ظلمت و تاریکی باشد ما جایی را نمیبینیم .دوم اینکه چشم داشته باشیم و تا یک چشم سالم نباشد نمی توان دید و سوم هیچ پرده و مانعی مقابل دید و چشممان نباشد . این سه شرط در مورد دیدن ظواهر است در مقابل همین طور دیدن حقایق معنوی نیز این سه شرط را نیاز دارد اول نور و روشنایی می خواهد که نورش قرآن است حالا نور آمده است و در دسترس ما است قرآن نور روشنگر است و چشم هم هست و این چشم چشم عقل ما است نه چشم ظاهری که داریم حال چشم عقل هم داریم که در پرتوی نور عقل و قرآن حقایق را ببینیم حال نور آمده چشم عقل هم داریم اما آن چیزی که مشکل است و نمی شود دید موانع است. پرده مقابل چشم عقل آمده است قرآن که آمده است چشم عقل هم که داریم اما چشم عقلمان ما را به کوری و نابینایی کشیده است و الا قرآن هست و چشم عقل نیز هست اما موانع سر راه ماست باید موقع تلاوت قرآن از خدا بخواهیم آن پرده ها و موانع را از سر راهمان بردارد تا بتوان نغمه های آسمانی را بشنوید و جمال دلربای آن را ببینید که خداوند در قرآنش تجلی کرده است. ✍️درس اخلاق 1389 @Asemani_bashim
آیت الله حق شناس: شیطان سه طایفه را وسوسه می‌کند، اول؛ کسانی که از یاد خدا اعراض می‌کنند طایفه دیگری که در معرض وسوسه شیطان‌اند، کسانی‌اند که احکام خدا را یک‌دستی گرفته‌اند. نماز را تند می‌خوانند. پروردگار به ملائکه می‌فرماید: چرا این بنده من با عجله نماز می‌خواند؟! مگر رزق و روزی او به دست غیر من است؟! چرا این‌طوری نمازش را می‌خواند؟! طایفه دیگری که در معرض وسوسه شیطان‌اند، کسانی‌اند که در مقام غفلت به‌سر می‌برند، خودشان را در حضور و محضر پروردگار نمی‌بینند. ✍️ تبیان @Asemani_bashim @saatibarayagha
آیینه حسن ایزدی آمده است گنجینه علم احمدی آمده است یک غنچه ز گلزار امام هادی با عطر گل محمدی آمده است میلاد امام حسن عسکری(علیه السلام) مبارک @Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه دقیقه مولودی حضرت امام حسن عسکری علیه السلام مهدی رسولی @Asemani_bashim
حضرت امام حسن عسکری علیه السلام: جُرأَة الوَلَدِ عَلی والِدِهِ فی صِغَرِهِ تَدعُوا اِلَی العقوقِ فی کَبِرِهِ جرأت و جسارت فرزند بر پدر در کودکی، او را در بزرگی به عاق والدین و نافرمانی آنها وادار خواهد کرد. ✍(تحف العقول – ص 520) @Asemanibash
از جمله موانع قبولى اعمال حسد نسبت به آنان كه به علم و عمل اشتغال دارند. ✍️برگرفته ازحدیث پیامبر صلوات الله علیه و آله درعده الداعى ، ابن فهد حلى ، ص 242 @Asemani_bashim
حاج آقا قرهی: مولی‌الموالی، امیرالمومنین، اسدالله الغالب، علی‌بن‌ابی‌طالب(علیه السلام) می­فرمایند: آن­ها که در اخلاق کریمانه رشد کرده­ اند و کریم شده­ اند؛ یعنی از رذائل بیرون آمدند وجودشان، از فضائل، پر شد، حالشان این است: «الكريمُ يَرى مَكارِمَ أفعالِهِ دَينا علَيهِ يَقضيهِ» [غرر الحكم : ٢٠٣١]. کریم بزرگوار، نیکوکاری­هایی را که انجام می­دهد، بدهی­ ای می­داند که به گردنش هست و باید قضایش کند. یعنی منّت نمی­گذارد و برعکس مثل آن کسی که می­خواهد طلب مردم را بدهد و به مردم، بدهکار است، آن کار کریمانه خود را مانند یک بدهی به گردن خودش می­داند. «الكريمُ يَرى مَكارِمَ أفعالِهِ» بزرگوار و کریم، کارهای خوب و اخلاقی و هر فعل کریمانه‌ای را که از او سر می­زند، «دَينا علَيهِ يَقضيهِ» مانند بدهی­ ای می‌داند که گردنش هست. چون در او، دیگر لئامت و رذالت نیست، این­طور می­ شود. «اللَّئيمُ يَرى سَوالِفَ إحسانِهِ دَينا لَهُ يَقتَضيهِ» (غرر الحكم : 2032) امّا اگر به رذائل گرفتار بود، وقتی یک کار خوب انجام بدهد، منّت می­گذارد و تازه می­گوید: دیگران به من بدهکارند! لذا انسان لئیم، احسان­هایی را که در گذشته کرده، بدهی به گردن دیگران می­داند و حالا می­گوید: باید بدهی من را پس بدهید. مثل کسی که قرض داده و حالا می­گوید: قرض من را بده. لذا اگر رذائل باشد، مکارم نه تنها جلوه نمی­کند، بلکه بعداً خودش را بد هم نشان می­دهد. ✍️سیصد و پنجمین جلسه درس اخلاق(خبرگزاری مهر) @Asemani_bashim
جناب حاج حسن شركت می‌فرمودند كه: « استاد الهی آیت الله انصاری همدانی تمام مقصد خود را در سیروسلوك، رسیدن به مقام قرب الهی می‌دانست و از غیر خدا در هر دو جهان چشم پوشید تا اینكه به بالاترین مقامات ممكن رسید. مكرر در جلسات می‌فرمود كه: برنامه خداپرستی برای آدم كردن است نه اینكه بخواهند چیزی نشان بدهند و خواب صادق و مكاشفه و طیّ‌الأرض و كارهای خارق‌العاده و اخبار از ضمائر(باطن افراد) را ملاك پیشرفت نمی‌دانستند و می‌فرمودند: « اگر كسی صاحب طیّ‌الأرض شد حتی اگر دارای موت اختیاری هم شد دلیل قرب نیست بلكه میزان را درك توحید و در قرب الهی خلاصه می‌كرد. » ✍️راسخون @Asemani_bashim
آیت الله جوادی آملی : توضیح این که گناه, جنگ با خداست این است که یک وقت کسی خلاف دستور شرع انجام می‌دهد منشأ این مخالفت این است که یا جهل به حکم دارد یا جهل به موضوع, یا سهو حکم دارد یا سهو موضوع, یا نسیان حکم دارد یا نسیان موضوع, یا خطای حکم دارد یا خطای موضوع, یا غفلت از حکم دارد یا غفلت از موضوع, یا اکراه است یا اجبار است یا الجاء است یا اضطرار است هیچ کدام از این موارد گناه نیست بر اساس حدیث رفع «رُفع عن امّتی» همه اینها برداشته شد، پس چه وقت معصیت است؟ آ‌ن وقتی که به حکم علم داشته باشد بدون غفلت و سهو و نسیان به موضوع علم داشته باشد بدون سهو و غفلت و نسیان, اکراه و الجاء و اضطرار نباشد این می‌شود گناه, معنایش این است که خدایا من می‌دانم شما گفتید این کار حرام است ولی به نظر من باید بکنم، هیچ گناهی نیست مگر اینکه در درون آن شرک نهفته است. هر کسی دارد گناه می‌کند این جنگ با خداست، اگر درمان نشود بعید است انسان بتواند در خطرات مرگ با ایمان بمیرد . مرتب باید به یاد خدا باشید برای اینکه آن فشار مرگ، آن تامّه مرگ، آن علوم حصولی عادی را از یاد انسان می‌برداما چیزی که مَلکه باشد از یاد آدم نمی‌رود این برای همیشه زنده است این ایمان مستمر باعث می‌شود که انسان در برابر این سؤال‌ها که جزء الفبای دین است مثل اینکه دینت چیست، کتابت چیست، قبله ات کدام است، نماند. ✍🏻سایت معاونت تهذیب حوزه های علمیه/اخبار @Asemani_bashim
مائیم گدای حضرت معصومه محتاج عطای حضرت معصومه همراه رضا ز دیده خون می ریزیم در روز عزای حضرت معصومه رحلت غریبانه کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه ی معصومه (سلام الله علیها)، تسلیت باد. @Asemani_bashim
از حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره سؤال شد: اینکه درباره ی زیارت حضرت معصومه علیهاالسلام آمده است: «مَنْ‏ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّة؛ هر کس با شناخت حق او حضرتش را زیارت کند بهشت بر او واجب می گردد. جمله «عارِفاً بِحَقِّها» به چه معناست؟ فرمودند: «مقام ایشان را از مقام معصومین علیهم‌السلام پایین‌تر، و از دیگران بالاتر بداند». ✍برگی از دفتر آفتاب، ص ١۴٨ @saatibarayagha @Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه قرار ملاقات محمد شجاعی وفات حضرت معصومه علیه السلام تسلیت باد @Asemani_bashim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ کوتاه نماهنگ وفات حضرت معصومه سلام الله علیها @saatibarayaghaa @Asemanibash
آیت الله بهجت: حضرت معصومه علیهاالسلام از قبیل امامزاده‌های مطلق نیست ـ که هنگام زیارت او، زیارت‌نامه مطلق امامزاده‌ها خوانده شود، بلکه زیارت مخصوص به خود دارد ـ زیرا در روایت است: «مَنْ زارَها وَجَبَتْ لَهُ الْجَنةُ؛ هر کس او را زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌گردد»۱. خیلی کلمه بزرگی است! نقل شده که روزی حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام در مدینه، در خانه تشریف نداشتند، شخصی آمد که سؤالی از آن حضرت بنماید، حضرت معصومه علیهاالسلام که در سن کودکی بودند و در خانه تشریف داشتند، می‌فرمایند: آن حضرت تشریف ندارند، چه کار دارید؟ آن شخص عرض کرد: مسئله‌ای دارم. می‌فرماید: بنویس. می‌نویسد، ایشان پاسخ آن را می‌دهد، بعد که حضرت امام کاظم علیه‌السلام به خانه برمی‌گردد، مادرش جریان را به آن حضرت عرض می‌کند، حضرت می‌فرماید: «بِأَبِی هِی وَ أُمی، حَکمَتْ بِما حَکمَ الله‏ُ!؛ پدر و مادرم به فدایش، به آنچه خداوند حکم فرموده، حکم نموده است». اینها افراد عادی نبوده‌اند، خدا می‌داند این خاندان چه شخصیت‌هایی بوده‌اند، این همه کرامات برای ایشان ذکر کرده‌اند، پس چه می‌گویند کسانی که این مطالب را درباره خود حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم هم خرافات می‌دانند! یا آن کس که ـ نعوذبالله ـ می‌گوید: «عَصای خَیرٌ مِنْ مُحَمدٍ!؛ عصای من بهتر از محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم است». و یا آن پاسبانی که کنار ضریح حضرت رسول صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم ایستاده و می‌گوید: به جای ضریح، دست مرا ببوس! 📕در محضر بهجت، ج۲، ص۱۳۷ @Asemani_bashim
از آیت‌الله العظمی بهجت درباره‌ی ادای حق حضرت فاطمه‌ معصومه سلام‌ الله‌ علیها و اینکه چگونه ایشان را از خود خوشنود کنیم، سوال شد؛ ایشان در پاسخ فرمودند، زیاد بگوید: اللّهُمَّ صَلِّ عَلي فَاطِمَةَ الْمَعصُومَةَ بِنْتِ مُوسَی بْنِ جَعفَرٍ علیهما‌السلام. 📚 نشریه پیام آستانه، ویژه‌نامه کریمه، شماره دوم @Asemani_bashim