eitaa logo
آسمانی باش
8.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
4.8هزار ویدیو
1 فایل
با رهنمودهای اهلبیت علیهم السلام و اولیاء الهی میتوانیم آسمانی باشیم مدیرکانال @ali_reza_ayati
مشاهده در ایتا
دانلود
حاج آقا قرهی: (علامه تهرانی) بیان کرده بودند: آیت‌الله قاضی از افرادی بودند که تا ایشان(استاد آیت‌الله قاضی) مطلبی را می‌فرمودند، عمل می‌کردند. ایشان در ادامه فرمودند: دو نکته در این مسئله خوابیده است: 1- اطاعت؛ یعنی وقتی کسی مطلب خوبی را می‌شنود، مطیع است و سریع انجام می‌دهد، 2- چون می‌داند کار خیر است، عجله می‌کند؛ حتّی در یک دقیقه غفلت هم امکان پشیمانی هست؛ چون انسان زمان مرگ خود را نمی‌داند. ایشان می‌فرمودند: آسیّد هاشم حدّاد به نقل از آیت‌الله قاضی فرموده بودند: بعد به شاگردان می‌گفتند: من این کار خیر را مخصوص به شما گفتم، بعد نکته‌ای را اشاره فرموده بودند که آن، این است: آن کسانی که در کار خیر تعجیل می‌کنند، پروردگار عالم ضمن این که دوستشان دارد؛ طول عمر هم به آن‌ها می‌دهد، گرچه قصد آن‌ها طول عمر نبوده است. ✍️ خبرگزاری فارس @Asemani_bashim @saatibarayagha
4_5956427505572253191.mp3
12.86M
مودت و‌محبت به اهل بیت علیهم السلام تفاوت مودت و محبت @Asemani_bashim
دکتر علی انصاری می گوید: « پدر(آیت الله انصاری همدانی) در مورد ائمه(ع) می گفتند ائمه وجود ممتازی هستند که خداوند آن ها را سر حلقه کائنات خلق کرده و این علت غائی و هدف نهایی آفرینش است. هدف نهائی آفرینش این بوده که خداوند به طفیلی وجود این ها دیگران را خلق کرده است و ایشان تا این حد به محمد و آل محمد(ص) احترام می گذاشتند. البته نه به این معنا که من خودم را مثلاً فدای امام حسین علیه السلام می کنم و فدای امام علی علیه السلام میکنم و قضیه تمام می شود؛ نه! اگر انسان به ائمه اطهار(ع) اظهار محبت کند و بعد هر کاری دلش خواست بکند و هزاران خلاف مرتکب شود، این اصلاً با ولایت سازگاری ندارد. مرحوم پدر می فرمودند: « ولایت واقعی و دوستی ائمه اطهار(ع) آنجایی مؤثر است که انسان را سریع و بدون درگیری به معرفت و حقیقت برساند. انسان در سایه آن بزرگواران زودتر به نتیجه می رسد و این اثر ولایت حقیقی است. در حالی که خود من می بینم تا آخر عمر یک عده ای به خیال خودشان مجالس بر پا کرده و روضه خوانی می کنند و به سر و صورتشان می زنند، ولی وقتی انسان وارد جزئیات زندگیشان می شود می بیند این ها در باب معرفتی آن چنان که باید نیستند. » ایشان می گفتند ولایتی که انسان را به معرفت نرساند و چشم های باطنی انسان را روشن نکند و نتواند آسان حقایق را درک کند، ولایتی خود بافته است و تصویری بیش نیست. » ✍️راسخون @Asemani_bashim
از جمله موانع قبولى اعمال: عدم شفقت و ترحم نسبت به دیگران است ✍️برگرفته ازحدیث پیامبر صلوات الله علیه و آله درعده الداعى ، ابن فهد حلى ، ص 242 @Asemani_bashim
برای شهیدم شهیدت شهیدامون ▪️شهادت مظلومانه هموطنانمان در حرم مطهر اخ‌الرضا، حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ علیه السلام را تسلیت عرض می نماییم. @Asemani_bashim
آیت الله جوادی آملی: در جهاد درون هم به همین شکل است، شخص در مبارزه با نفس یا شهید می شود، یا فاتح و یا اسیر؛ در جهاد اصغر اگر اسیر شد دشمن حداکثر مال و جان او را می گیرد ولی در جهاد اکبر دشمن می خواهد دین و در نهایت همه چیز را از او بگیرد؛ اما همچنان که بیان شد یک نوع جهاد با نام اوسط نیز داریم؛ در روایات محب اهل بیت مرگش همانند شهادت است ولی او شهید در جهاد اکبر نیست بلکه این شهادت اوسط است؛ در جهاد اوسط نفس می خواهد معصیت کند و عقل می خواهد اطاعت کند. جهاد اکبر بیشتر قابل دست یابی نیست و چون جهاد اکبر در دسترس نیست در روایات همین جهاد اوسط را اکبر گفته اند؛ هنر دیدن بهشت و جهنم است نه فهم آن، هنر فهم آتش از طریق دود نیست بلکه هنر دیدن آتش است همچنانکه امام رضا(ع) فرمود: از ما نیست کسی که می گوید بهشت و جهنم الان خلق نشده است. اگر کسی در میدان جهاد اصغر شهید شد آن همه برکات برای او وجود دارد؛ خداوند آن ها را زنده می داند، روزی خور نزد خدا بوده و خوشحال هستند حال اگر کسی شهید جبهه جهاد اوسط بود او چه رزق و خوشحالی دارد بنابراین مقام شهید در جهاد اکبر قابل وصف نیست و اگر کسی در فضای جهاد اکبر شربت شهادت نوشید در اوج رزق و فرح و بشارت قرار دارد. ✍🏻سایت معاونت تهذیب حوزه های علمیه/اخبار @Asemani_bashim
آیت الله حق شناس: حضرت فرمودند: کسی از شرّ این خبیث (شیطان) محفوظ است که دائم در مقام مراقبه باشد و خودش را در حضور و محضر پروردگار بداند؛ در ادامه هم فرمودند: آن کسی که شب و روزش را بی‌تفاوت می‌گذراند، دائم صید شیطان است. «و اما المهمل لاوقاته فهو صیدالشیطان». (مصباح‌الشریعة/80) ✍️ تبیان @Asemani_bashim @saatibarayagha
زیارت امام زمان عجل الله تعالی فرجه در روز جمعه 🔵 اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ في خَلْقِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذي يَهْتَدي بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِيُّ النّاصِحُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَيوةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّي اللهُ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الاَْمْرِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يامَوْلايَ، اَنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ وَاُخْريكَ، اَتَقَرَّبُ اِلَي اللهِ تَعالي بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ، وَاَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ، وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلي يَدَيْكَ، وَاَسْئَلُ اللهَ اَنْ يُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاَنْ يَجْعَلَني مِنَ الْمُنْتَظِرينَ لَكَ وَالتّابِعينَ وَالنّاصِرينَ لَكَ عَلي اَعْدآئِكَ، وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ في جُمْلَةِ اَوْلِيآئِكَ، يا مَوْلايَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ، هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَهُوَ يَوْمُكَ، الْمُتَوَقَّعُ فيهِ ظُهُورُكَ، َالْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلي يَدَيْكَ، وَقَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ، وَاَنَا يا مَوْلايَ فيهِ ضَيْفُكَ وَجارُكَ، وَاَنْتَ يا مَوْلايَ كَريمٌ مِنْ اَوْلادِ الْكِرامِ، وَمَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَالاِْجارَةِ، فَاَضِفْني وَ اَجِرْني، صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ. @Asemani_bashim
از جمله موانع قبولى اعمال: در حضور دیگران به نجوا پردختن است ✍️برگرفته ازحدیث پیامبر صلوات الله علیه و آله درعده الداعى ، ابن فهد حلى ، ص 242 @Asemani_bashim
از علامه طهرانی نقل شده است: مهمترين صفت بعد از عمل به فرائض از حضرت آقا ـ روحي فداه ـ (مرحوم آیت الله محمد جوادانصاری همدانی) سؤال نمودم: براي راه خدا چه صفتي از همه صفات بهتر است؟ فرمودند: بعد از فرائض، خدمت به خلق خدا از همه بهتر است. پس از چند دقيقه سكوت فرمودند: مي ‌دانيد و عكسش از همه مضرّتر است؟ پس از چند دقيقه سكوت فرمودند: مي‌دانيد عكسش چيست؟ عكسش ايذاي (اذیت کردن) به خلق خداست در مقابل احسان به خلق خدا. ✍️خبرگزاری مهر(شناسهٔ خبر: 2246988) @Asemani_bashim @saatibarayagha
شیخ حسنعلی نخودکی(ره): آدمى چون نتواند سخن نيكو و مفيد بگويد، لااقل سكوت پيشه كند. گويند انسان به هنگام تكلم از دو حال خارج نيست ، يا سخن ناروا مى گويد و بدكار است ، يا به گفتار نيك خود نيكو كار. اما در صورت سكوت ، پيوسته نيكوكار محسوب است . ✍️سایت معاونت تهذیب حوزه های علیمه(درس اخلاق6) @Asemani_bashim
در كتاب امالى از حضرت صادق (عليه السلام) روايت مى‏كند موسى (عليه السلام) در سايه عرش چهره‏اى زيبا ديد عرضه داشت: مَنْ هذَا الَّذى قَدْ اظَلَّهُ عَرْشُكَ. اينكه عرش سايه بر سرش انداخته كيست؟ خطاب رسيد شخصى است كه به پدر و مادرش زياد نيكى كرده، و پرونده‏اش از نمّامى و دو به هم زنى پاك بوده است. ✍️پایگاه اطلاع رسانی حاج حسین انصاریان @Asemani_bashim
حاج آقا قرهی: یکی از خصوصیّت اهل ذکر (الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ) این است که اهل تفکّر هستند. یَذْکُرُونَ اللَّهَ ... یَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ. حال اهل ذکر این است که دائم در خلقت آسمان و زمین تفکّر می‌کنند. وقتی تفکّر می‌کنند، معلوم است که این‌ها به جای بدی نمی‌روند. حالا یک کسی در بستر می‌خوابد و نعوذبالله فکر گناه می‌کند. امّا اگر بخواهی خلاصی از این حال داشته باشی، باید فکرت را کنترل کنی. حالا روایات آن را بیان خواهیم کرد، من کدهایی را جلوتر بیان می‌کنم که بدانید بحث چیست. بعضی‌ها در بستر فکر گناه می‌کنند، امّا آن‌ها که در بستر هم خوابیدند و از سمتی به سمت دیگر مدام می‌چرخند و باز تفکّر می‌کنند، «یَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ». یعنی حتّی در خلوت هم اجازه نمی‌دهند که شیطان، تفکّر آن‌ها را ببرد که اگر فکر از دست رفت، همه چیز از دست می‌رود. لذا در خلوتشان هم فکرشان، الهی است. قیام می‌کنند، می‌نشینند، می‌خوابند، مدام به یاد خدا هستند و تفکّر می‌کنند. لذا اگر خواستیم یاد خدا وجودمان را فرابگیرد و دائم بر ما سیطره داشته باشد، باید فکرمان را کنترل کنیم. ✍️درس اخلاق (سیصد و شصت و سومین جلسه) در محل مهدیه القائم المنتظر(عج) @Asemani_bashim
از جمله موانع قبولى اعمال غیبت برادران دینى است ✍️برگرفته ازحدیث پیامبر صلوات الله علیه و آله درعده الداعى ، ابن فهد حلى ، ص 242 @Asemani_bashim
حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام فرمود: گناهان همگی سخت و شدید هستند، ولی شدیدترین گناهان، آن است که به‌واسطه آن گوشت و خون روئیده ‌شود؛ زیرا گناهکار یا آمرزیده می‌شود و یا عذاب می‌گردد، ولکن داخل‌ بهشت نمی‌شود، مگر کسی که [به‌لحاظ گوشت و خون] پاکیزه باشد. ✍وسائل‌الشیعه، ج۱۵، ص۲۹۹ @Asemani_bashim