eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
618 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰عدالت این نیست .... ✍استاد #علی_صفایی_حائری 💠عدالت این نیست که تمام انسان ها جوجه های ماشینی یکنواخت و یکسان به وجود بیایند و آفریده شوند، بلکه این حماقت و کوتاه فکری است. 💠عدالت این است که از هر کس به اندازه ی وسعت و سرمایه اش، کوشش و سود بخواهند. اگر تمام اجزای یک ماشین فریاد بردارند که باید ما همه برابر و یکسان باشیم از یک جنس و یا یک اندازه و در یک جا، آیا این ماشین کاملا عادلانه، جز مقداری مواد یکسان و جز توده ای بی خاصیت ولی همرنگ، چیز دیگری هست ؟ 💠پس تفاوت ها باید باشند به شرط این که معیار افتخار نباشند. و به شرط این که از هر کس به اندازه وسعش و سرمایه اش بخواهند و به شرط این که در هنگام مزد و پاداش نسبت سود هر کس را با سرمایه ی خودش بسنجند و براساس این نسبت پاداش بگذارند 📚 کتاب فقر (صفحه ۱۹) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (شرح حکمت ۴٩) 💠حضرت امیر(عليه السلام) در اين كلام حكمت آميزش به يكى از تفاوت هاى ميان افراد با شخصيت و بزرگوار و افراد پست و بى ارزش اشاره مى كند و مى فرمايد: 🍃احْذَرُوا صَوْلَةَ الْكَرِيمِ إِذَا جَاعَ، وَاللَّئِيمِ إِذَا شَبِعَ بترسيد از حمله افراد با شخصيت به هنگام نياز و گرسنگى و از حمله افراد پست به هنگام سيرى. 💠در اين كه منظور از گرسنگى و سيرى در اين عبارت حكيمانه معناى كنايى آن مراد است يا معناى حقيقى در ميان مفسران نهج البلاغه گفت و گو است. جمعى گرسنگى را كنايه از هرگونه نياز و يا تحت فشار و ظلم واقع شدن دانسته اند 💠 بدين ترتيب معناى جمله چنين مى شود: افراد بزرگوار و با شخصيت تنها هنگامى دست به حمله مى زنند كه به آنها ستم شود و يا نياز مبرم براى ادامه حيات پيدا كنند كه در اين صورت براى گرفتن حق خود و دفاع در مقابل ظالمان غيرت آنها به جوش مى آيد و حمله جانانه اى مى كنند. ولى لئيمان هنگامى كه به نوايى برسند و بر مراد خويش سوار گردند طغيان مى كنند و افراد بى گناه را مورد حمله قرار مى دهند همچون حيوانات درنده اى كه پس از سيرى، مست مى شوند. 💠در حالى كه بعضى ديگر معتقدند «جُوع» در اينجا به همان معناى حقيقى يعنى گرسنگى است و «شَبَع» به معناى سيرى است و آن را اشاره به اين نكته مى دانند كه افراد شجاع و با شخصيت پيش از رفتن به ميدان نبرد كمتر غذا مى خوردند مبادا ضربه اى بر شكم آنها وارد شود و غذا بيرون ريزد و موجب سرافكندگى آنان شود؛ ولى لئيمان چنين نيستند و در هر حال تفسير اول مناسب تر به نظر مى رسد. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زن و بازیابی هویت حقیقی.pdf
5.75M
📚پیشنهاد دانلود و (زن و بازیابی هویت حقیقی) 💢گزیده بیانات حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مدظله العالی) 📕این کتاب به تبیین مسائل مختلف مربوط به حوزه‌ی زنان با موضوع بازیابی هویت حقیقی و با نگاهی به شرایط موجود در جوامع مختلف، خصوصاً جوامع اسلامی و جوامع غربی پرداخته است.  📖بخشی از مقدمه‌ی کتاب: استکبار جهانی در کنار حمایت از جنبش‌های فمینیستی، القای جهانی‌سازی یعنی تبدیل همه‌ی عالم به دهکده‌ای کوچک و واحد را متمم فاعلیت خویش ساخت تا هرچه سریع‌تر بر طراحی ساختار هویتی مطلوب خویش و جهان‌شمولی تئوری‌ها و خواسته‌هایش نایل آید 📖بخشی از بیانات رهبری مندرج در کتاب: این ما هستیم که (به دنیای غرب) می‌گوئیم شما به بشریت عموماً و به زن خصوصاً خیانت کرده‌اید؛ با کشاندن زن و مرد به وادی ابتلائات جنسی و برافروختن و دامن زدن به آتش زیاده‌روی‌های جنسی بی‌قانون و بی‌نظم در جامعه، آوردن زن به شکل متبرج به وسط میدان 📘این کتاب با توجه به اهمیت و جایگاه ویژه‌ی زن در حوزه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی در چهار بخش، توسط جمعی از محققان و پژوهشگران، زیر نظر مؤسسه‌ی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی تهیه شده است. 1⃣بخش اول این کتاب به «کلیات مباحث زن و خانواده» در چهار فصل پرداخته است. 2⃣در بخش دوم آن، موضوع «سیمای زن در بعد فردی» در پنج فصل مورد بررسی قرار گرفته است. 3⃣«سیمای زن در بعد خانوادگی» موضوع بخش سوم این کتاب است که در هفت فصل تهیه و تدوین شده است. 4⃣«سیمای زن در بعد اجتماعی» موضوع بخش چهارم کتاب «زن و بازیابی هویت حقیقی»  است. 🌐 @ashora_karbala
🍃الهی توخدایی نه بازرگان.. ✍علامه ذوالفنون #حسن_زاده_آملی ▫️به حقیقت برو و بگو آمدم ❔اگر گفتند اینجا چرا آمدی؟ ▫️بگو به کجا روم و به کدام در رو کنم؟ این ره است و دیگر ره نیست. این دَرست و دیگر دَر نیست ❔اگر گفتند: به اذن که آمدی؟ ▫️ بگو شنیدم بر ضیافتخانهِ فیضِ نوالت منع نیست؛ در گشاده است و صلا در داده خوان انداخته ❔اگر گفتند تا به حال کجا بودی؟ ▫️بگو راه گم کرده بودم ❔اگر گفتند چی آوردی؟ ▫️بگو: اولا: دل شکسته که از شما نقل است: در کوی ما شکسته دلی میخرند و بس؛ بازار خود فروشی از آن سوی دیگر است ▫️ثانیا: جز نداری نَبُود مایه دارائی من ؛ طمع بخششم از درگه سلطان من است ▫️ثالثا: الهی آفریدی رایگان، روزی دادی رایگان، بیامرز رایگان، تو خدایی نه بازرگان ❔اگر گفتند بیرونش کنید! ▫️بگو: نمیروم ز دیار شما به کشور دیگر؛ برون کنید از این در؛ در آیم از در دیگر ❔اگر گفتند این جرئت را از که آموختی؟ ▫️بگو از حلم شما ❔اگر گفتند قابلیت استفاضه نداری! ▫️بگو قابلیت را هم شما افاضه میفرمایید ❔اگر گفتند: مذنبی! ▫️بگو: شنیدم شما غفارید ▫️ثانیا: ملک نیستم. آدم زاده ام ▫️ثالثا:نا کرده گنه در این جهان کیست بگو؛آن کس که گنه نکرده و زیست بگو ؛من بد کنم و تو بد مکافات کنی؛ پس فرق میان من و تو چیست بگو ❔اگر گفتند: این حرفها را از کجا یاد گرفتی؟ ▫️بگو:بلبل از فیض گل آموخت سخن؛ ور نه نبود؛ اینهمه قول و غزل تعبیه در منقارش ❔اگر گفتند: چه میخواهی؟ ▫️بگو:جز تو مارا هوای دیگر نیست؛ جز لقای تو هیچ در سر نیست 📚هزار و یک نکته 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (ادامه تفسیر آیه ٢ سوره عنکبوت) 💠در بررسی عوامل پیروزی در امتحانات و ابتلائات الهی نکته ای را عرض کردیم و فی الحال نکات دیگر را با توجه به آیات الهی بیان میکنیم 2⃣دومین عامل پیروزی در امتحان الهی توجه به گذرا بودن سختی ها و مشکلات است که آیه : (إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون)به آن اشاره دارد 💠امیرالمؤمنین(ع) در تفسیر این جمله فرمود: «این که می گوییم (إِنَّا لِلَّهِ) اعتراف به این حقیقت است که ما مملوک اوییم و این که می گوییم (وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون) اقرار به این است که ما از این جهان خواهیم رفت و جایگاه ما جای دیگری است. 💠این که می بینیم بزرگان اسلام به هنگام بروز مصائب سخت این جمله استرجاع را با الهام گرفتن از قرآن مجید تکرار می کردند، برای این بوده است که شدت مصائب آن ها را تکان ندهد و در پرتو ایمان به مالکیت خداوند و بازگشت همه موجودات به سوی او، این حوادث را در خود هضم کنند 3⃣سومین عامل؛ استمداد از نیروی ایمان و الطاف الهی است که از بعضی از آیات کریمه استفاده می شود. 💠خداوند می فرماید:  ( وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا) کسانی که در راه ما به جهاد برخیزند، ما آن ها را به راه های خود هدایت می کنیم. 💠روشن است که هر که در راه خدا مجاهده نماید و بر بلا و گرفتاری و آزمایشات الهی صبر نماید و ایمان داشته باشد، خداوند او را به راه خودش هدایت می کند تا در انتخاب راه صحیح دچار اشتباه نشود؛ چون تحمل بعضی از مصائب چنان برای عده ای سخت میشود که العیاذ بالله تا مرز کفر و شرک پیش میروند ♻️ادامه دارد... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰ظرف نجات انسان.... ✍استاد سیدمحمدمهدی #میر_باقری 💠جوانهای عزیز، مواظب باشید سحرتان را از دست ندهید. خیلی وقت فوق العاده ای است. «و نجیناهم بسحر» آن ظرف نجات انسان سحر است. سحر یعنی ثلث آخر شب. مواظب باشید به هیچ قیمتی این را از دست ندهید، این هم تدبیر و برنامه ریزی می خواهد. 💠آدمی که برنامه ریزی در روز ندارد طبیعی است که سحر ندارد. به حضرت عرض کرد آقا موفق به نافله شب نیستم، فرمود: «أنت قیدتک ذنوبک» تو از کسانی هستی که گناهانت تو را زنجیر کرده است. بنابراین اگر کسی می خواهد اهل دعا بشود یکی از شرایطش این است که سعی کند اهل سحر و اهل خلوت با خدای متعال باشد و به هر قیمتی برنامه ریزی کند که این سحر و گنج الهی را دریابد. 💠استاد عزیزی داشتیم می فرمود که سحر مثل کره مشک است؛یک مشک دوغ را می زنند مختصری کره می دهد. می فرمود سحر مثل کره ی این مشک دوغ است، بقیه اش آب است. همه خاصیت ها مال این سحر است. 💠اگر کسی سحر خوابید، هر کاری هم در روز کند جبران سحر نمی شود. نه اینکه اگر کسی سحر خوابش برد بلند نشود و استغفار نکند، نه اگر در سحر خوابش برد بلند شود و زود استغفار کند. یک آقایی می گفت من نماز صبحم قضا شد در همان بسترم که خوابیده بودم مرحوم آیت الله بهجت به من گفتند بلند شو قرآن بخوان. عنایت کردید این طور نیست که آدم اگر سحر را از دست داد پس بین الطلوعین را نیز از دست بدهد. یا العیاذ بالله اگر بین الطلوعین خواب ماند، دم آفتاب هم بلند نشود نماز بخواند. ضرر را از هر کجا بگیرید نفع است، ولی بدانید هیچ چیز جای سحر را نمی گیرد؛ سحر موضوعیت دارد 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4.safaee_harekat_F-4.mp3_101150.mp3
4.65M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع : "ضرورت حرکت الی الله" ✔️ حرکت، شناخت و نقد مکاتب؛ شناسایی دردها و مشکلات در مسیر حرکت الی الله و اهم و مهم کردن مشکلات 4⃣[جلسه چهارم] 🕙مدت: ۱٩:٢۱ 📶حجم: ۴ مگابایت 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ_روشنگری 🔰توصیف منافقان خود کم‌بینِ جنگ احزاب در کلام #رهبر_انقلاب 💢اگر بخواهیم جبهه‌ امروز دشمنان علیه جمهوری اسلامی را در صدر اسلام مشابه‌سازی بکنیم، می‌شود جنگ احزاب. 💢مسلمانان در آن جنگ دو دسته شدند عده‌ای از آنها منافقان مریض‌دل «وَ اِذ یَقولُ المُنافِقونَ وَ الَّذینَ فی قُلوبِهِم مَرَض» اینها گفتند که پیغمبر به ما راست نگفت،پیغمبر گفت شما پیروز می‌شوید؛ بفرما! لشکر دشمن دارد می‌آید، پدر ما را در می‌آورند. یعنی یأس و ناامیدی و خودکم‌بینیِ در مقابل دشمن و یک گرایش قلبیِ پنهان به دشمن در آنها وجود داشت. 💢 عده‌ زیادی هم دلبستگان به وعده خداوند و پیامبر(ص) بودند. «وَ لَمّا رَءَا المُؤمِنونَ الاَحزابَ قالوا هذا ما وَعَدَنَا اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُم اِلّآ ایمانًا وَ تَسلیمًا» گفتند نه اینطور نیست ؛ این دشمنی را قبلاً خدا و پیغمبر به ما گفته بودند .... 🔍تحلیل کاملاً راهبردی است. 🌐 @ashora_karbala
🔰انسان موجودیست انتخابگر.... ✍ #شهید_بهشتی 💢انسان موجودی است که باید انتخابگر به دنیا بیاید، انتخابگر بزرگ شود، انتخابگر زندگی کند، انتخابگر به راه فساد برود و باید انتخابگر به راه صلاح برود و تا لحظه مرگ هرگز زمینه انتخاب از او گرفته نشود. هرجا انسان از انتخابگری بیافتد دیگر انسان نیست انسان، مجبور نيست، مسئول است. محدود نيست، آزاد است. تك بعدي نيست، آميخته است. پس موجودي گزينش كننده و انتخاب‌گر است. 💢به اين نكته توجه كنيد: «قرآن درباره انسان مي‌گويد كه انسان موجودی است در ميدان مغناطيسی دَرهمی كه قطبهای مغناطيسي گوناگون؛ مي‌خواهند بر او اثر بگذارند و هر قطب مي‌خواهد او را به سمت خود بكشد. قطب‌ها، به خودي خود، قدرتي كه نقش تعيين كننده داشته باشد، ندارند. نقش تعيين كننده به دست چه كسي داده شده است؟ به دست خود انسان و انتخاب او. 💢به او گفتند: ‌ای انسان! آینده و سرنوشتت را خود بساز «انا هدیناه السبیل اما شاکراً و اما کفوراً» هر خوشبختی وسعادتی که به دست انسان‌ها بیاید، محصول کار آگاهانه خود آنهاست. هر رنج و تیره‌بختی انسان‌ها نیز محصول کار آگاهانه و انتخاب غلط آنهاست» انسان پویش آزادی خود را در جهتی که خود انتخاب کرده، هدایت ؛و بر اساس همان جهت؛ رشد و حرکت می کند 📚حق و باطل؛ شهيد بهشتی (ص ۱۴۴) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰نظام اجتماعی باید طوری باشد که ضعیف و قوی در برابر قانون یکسان باشند ✍ #شهید_مطهری 💢جامعه‌‌‌‌‌اي به مقام قداست (مقامي که قابل تقديس و تمجيد باشد که بشود گفت اين جامعه جامعه انساني است) نمي‌‌‌‌‌رسد مگر آن وقت که وضع به اين منوال باشد که ضعيف حقش را از قوي بدون لکنت کلمه بگيرد؛ وقتي ضعيف در مقابل قوي مي‌‌‌‌‌ايستد لکنتي در بيانش وجود نداشته باشد. 💢اين جمله شامل دو مطلب است: يکي اين که مردم به طور کلي روحيه ضعف و زبوني را از خود دور کنند و در مقابل قوي -هر اندازه قوي باشد- شجاعانه بايستند، لکنت به زبانشان نيفتد، ترس نداشته باشند؛ که ترس از جنود ابليس است؛ و ديگر اين که اصلا نظامات اجتماعي بايد طوري باشد که در مقابل قانون، قوي و ضعيفي وجود نداشته باشد. 💢پس علي عليه السلام مي‌‌‌‌‌گويد در برنامه حکومت اسلامي ما «فَيأْمَنَ الْمَظْلومونَ مِنْ عِبادِک‌‌‌‌‌» خدايا بندگان ستمديده تو در امنيت قرار گيرند، چنگال ستمگر را قطع کنيم. 📚اینده ی انقلاب اسلامی /نجات مظلومان صفحه ۳۰ 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (شرح حکمت ۵۰) 💠امام(ع) در اين كلام حكمت آميز درس مهمى براى صيد دل ها و جلب و جذب دوستان مى دهد. مى فرمايد: 🍃قُلُوبُ الرِّجَالِ وَحْشِيَّةٌ، فَمَنْ تَأَلَّفَهَا أَقْبَلَتْ عَلَيْهِ دل هاى انسان ها وحشى و رمنده است هركس با آنها انس گيرد رو به سوى او مى كنند 💠 اين مطلب براى انسانى كه تازه در شهر يا در محله اى یا در مسجدی یا در مجموعه ای وارد مى شود كاملاً محسوس است؛ او حتى از همسايگان نزديكش فاصله مى گيرد؛ اما اگر چند بار با او سلام و عليك كنند و به ديدارش بروند و هديه اى بفرستند رابطه دوستى آنها مستحكم مى شود 💠 بعضی گفتتند؛ اين كلام با اصل (مدنىّ بالتبع) بودن انسان سازگار نيست و منظور «رجال» همه انسان ها نيستند بلكه افراد بزرگ و قدرتمند جامعه هستند که ؛ اشتباه بزرگى است. درست است كه انسان ذاتاً روح اجتماعى دارد و نمى تواند تنها زندگى كند و تمام پيشرفت ها و موفقيت های بشر در سايه همين روح اجتماعى است؛ ولى اين بدان معنا نيست كه در برابر هر فرد ناشناخته اى اظهار محبت و دوستى كند و با او الفت بگيرد؛ الفت گرفتن احتياج به مقدمات دارد همان گونه كه عداوت و دشمنى نيز مقدماتى مى خواهد و نظر امام(ع)به اين حقيقت است كه در روايات ديگرى نيز وارد شده و در گفتار معروف: «الاْنْسانُ عَبيدُ الاْحْسانِ؛ انسان بنده احسان است» منعكس است 💠شاهد اين سخن حديثى است كه از رسول خدا(ص) نقل شده كه فرمود: سه چيز است كه محبت انسان را نسبت به برادر دينى اش صفا مى بخشد با چهره گشاده با او روبرو شود و در مجلس جاى مناسب به او دهد و او را به محبوب ترين نام هايش صدا بزند 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
com.android.nakhl-2.apk
3.32M
📚پیشنهاد دانلود و (نخل میثم) مجموعه اشعار اهل بیت(علیهم السلام) ✍ شاعر : حاج غلامرضا سازگار (میثم) امروز هم من نگاه میکنم، میبینم در میان این شعرهائی که خوانده شد، به نیازهای نقد توجه شده بود؛ نمونه‌ی کاملش همین شعر آقای سازگار است، که هر سال همین جور است. ایشان در این شعرها و سرودها یک پیوند لطیفِ درستِ هنری ای بین عرش و فرش میزند؛ از حریم ملکوت همین طور آرام و با شیوه‌ی هنری حرکت میکند، می‌آید در نیاز امروز، آنجا به این نیاز میرسد. ببینید، این ترکیبِ هنرمندانه است؛ شعر خوب است. 📕اندیشه‌ی متعالی و حرف‌های روشنگرانه در شعر به همراه سلامت کلام و صحیح و مستند بودن وقایع در بیان مدح و مراثی اهلبیت نکته‌ی بسیار مهمی است که غلامرضا سازگار همیشه به آن‌ها توجه داشته و در اشعارش کمتر می‌توان به ایرادات محتوایی برخورد. سازگار شاعری استاد دیده و مداحی پای منبر پرورش یافته است و این امر ساختار ذهنی او را بسیار سالم بار آورده است 📕اشعاری که به این درجه از مقبولیت و عنایت رسیده باشند بسیار محدود هستند و شاید از یک شاعر، تنها یک بیت یا حتی مصرعی به جای مانده باشد؛ استاد غلامرضا سازگار از آن دسته شاعرانی است که بسیاری از اشعار او بر سر زبان‌ها می‌باشد و بخشی از خاطرات مذهبی ما را شامل می‌شود و همواره در ذهن‌ها باقی خواهند ماند. 🌐 @ashora_karbala
🔰نه مأیوس شو و نه دست بردار... ✍مرحوم سید محمد حسن قاضی: 💠آیت الله شیخ عباس قوچانی می فرمودند: «دو سال زندگی ما به این صورت که فقط روزی سه نان داشتیم، صبح ها نان را با چایی می خوردیم و عصر و شب با شربت سکنجبین، اما در این دو سال یک بار در ذهن ما خطور نکرد که این چه زندگیه؟! و بعدها آیت الله قاضی که خود چهل سال پشت در مانده، و صادق بودن خود را در آن عشق و محبت به محبوب و معبود ازل ثابت کرده کسی بود که میگوید: 💠چهل سال است دم از پروردگار عالم زدم؛ در این مدت نه خوابی دیدم، نه مکاشفه ای، نه رفیقی، نه همدردی، چهل سال است که در را می کوبم و خبری نیست. و ایشان در این مسیر آنچنان در فقر به سر میبردند که: شب ها به خاطر نبودن لامپ، خانواده در تاریکی به سر می بردند و گاهی آن قدر روزگار به سختی می گذشت که پدرم هنگامی که یکی از شاگردانش (سید محمد حسن الهی) به تبریز می رود به او می گوید: رفتی، فلان کتاب مرا بگیر از فلان جا و بفروش و پولش را برای من بیاور! 💠 اما آقای قاضی بعد از آن همه صبر میفرمود: بالاخره آنچه را می خواستم، تماماً بدست آوردم و امام حسین (علیه السلام) در را به رویم گشود... 💠حالا ایشان درس استقامت و صبوری را به شاگردانش می آموخت و می فرمود: اگر به جستجوی آب زمین را کندی، حتی با ناخن انگشتت؛ نباید خسته و ناامید شوی، اگر وقتش باشد به آب می رسی، حتی شاید آب برایت به اندازه گردن شتر فوران کند. تازه وقتی هم به آب رسیدی و برایت در باز شد به همان کم بسنده نکن، بیشتر جستجو کن و بیشتر بخواه! 📚صفحات من تاریخ الاعلام (جلد ٢ ص ٨۶) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا