eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
619 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اسلام فراتر از زمان.pdf
4.29M
📚 پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "اسلام فراتر از زمان" ✍مؤلف: محمد امینی گلستانی 📘 از همان صدر اسلام تحقیقات و پژوهش ها و پرسش ها، در باره احکام ریز و درشت اسلام و تکالیف و دستور هاي قرآن شروع شده و اندیشمندان از هر نژاد و رنگ و زبان، قد عَلم کرده و کمر همت بسته، تا روي هر یک از این اعمال کار کرده و با شکافتن اسرار آن به علت و حکمت زوایاي بیشمار آن پی ببرند. 📘 هرچه زمان بگذرد و تاریخ پیش رَود و تکنیک و صنعت و علم و ... ترقی و پیشرفت داشته باشد، روز به روز، پرده از اسرار آن کنار رفته و مُهر راز و رمز اوامر و نواهی آن شکسته شده و تا جهان هست و بشریت وجود دارد؛ برداشته خواهد شد. 📘 مانیز به اندازه گنجایش و اقتضاي این کتاب از اکتشافات و نتیجه زحمات این بزرگان مطالب و نکاتی را بطور اختصار از مباحث گوناگون آورده و در اختیار عزیزان قرار می دهیم. زیرا بیان مشروح هر یک از این دستورات کتاب مستقل می خواهد که نه خواننده گرامی وقت و حوصله مطالعه آن را، دارد و نه این نویسنده ناتوان و بی بضاعت، می تواند از عهده آن بر آید! 📘 روایاتی که در این کتاب از آن استفاده شده است؛ براي ما مسلمان ها، بی چون و چرا مورد تصدیق است و قابل قبول، زیرا مطلبی که از حلقوم وحی بیرون آمده و از زبان شخصیت برگزیده آسمانی و جانشینانش جاري گردیده؛ به هیچ وجه شک و تشکیک در آن راه نمی یابد، اما کسانی که در صدد تخریب اساس اسلام و عقاید مسلمین اند یا واقعاً در جستجوي حق و حقیقت هستند؛ مطالبی مطرح می کنند که باید با جواب منطقی و قانع کننده با آنان برخورد نمود که هدف ما در این نوشتار نیز همین است. 🆔 @ashora_karbala
🔰مسخ بشریت از صورت انسانی خویش ✍شهید #سید_مرتضی_آوینی 🔷 به راستی چرا در جوامع توسعه یافته "کار" به عنوان شرّی واجب تلقی میشود و در مقابل آن، فراغت و تفریح و تفنّن؛ ارزشی مطلق پیدا کرده است؟ آرمانی که فراراه توسعه به شیوه غربی قرارگرفته و فراغت یکی از ارزشهای مطلقی است که به مثابه میزانی برای توسعه یافتگی اعتبارمی شود و در مقابل آن، کار؛ ضد ارزش است 🔷 تنبلی و تن آسایی از خصوصیات ذاتی روح شهوت و مفتاح همه ی شرور است. با غلبه ی روح شهوت بر وجود انسان، دیگر انگیزه ای برای کار کردن جز پول و لذت؛ باقی نمی ماند. چگونه غلبه ی روح شهوت بر وجود آدمی، بشر را در محدوده ی حیوانیِ وجودش متوقف می سازد و همه ی وجوه دیگر او را تابع حیوانیت او قرار می دهد و لاجرم، بشری که در محدوده ی حیوانی هستیَش توقف دارد همه عالم را از دریچه ی حیوانیت خود و بر محور لذت طلبی و غرایز حیوانی مورد تفسیر قرار می دهد 🔷 به راستی تمدن امروز بشر که نمود مسخ بشریت از صورت انسانی خویش است، باغ وحشی انسانی است. در این باغ وحش انسانی، آدمها حیوانات تنبل و معتادی هستند که در گوشه قفس های خود کِز کرده اند و هیچ چیز جز خورد و خوراک و خواب و جنسیت آنها را به سوی خویش نمی کشد و در این آنچه مراد آنهاست، لذت است؛ لذت غذا، لذت خواب و... و ذات این لذت پرستی نیز با افراط گرایی و انحرافاتِ شگفت آوری همراه است که جوامع غربی - مخصوصاً اروپا و آمریکا ـ تجسم واقعی آن هستند و برای کسانی که ریگی به کفش ندارند و سِحر گوساله ی سامری در آنان کارگر نیفتاده است این حقیقت، عینیتی آشکار دارد. 📚 توسعه و تمدن غرب ص ٣٧ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 ترجیح رضایت الهی بر رضایت مخلوقات ✍ #امام_خمینی (ه) 🌿 ای عزیز، نام نیک را از خداوند بخواه. قلوب مردم را از صاحب قلب خواهش کن با تو باشد. تو کار را برای خدا بکن، خداوند علاوه بر کرامت های اخروی و نعمت های آن عالم؛ در همین عالم هم بر تو کرامت ها می کند؛ تو را محبوب می نماید؛ موقعیت تو را در قلوب زیاد می کند؛ تو را در دنیا سربلند می نماید، ولی اگر می توانی با مجاهده و زحمت؛ قلب خود را از این حبّ هم به کلی خالص نما. باطن را صفا ده تا عمل از این جهت خالص شود و قلب متوجّه حق گردد؛ روح بی آلایش شود؛ کدورت نفس برطرف گردد. 🌿 حبّ و بغض مردم ضعیف، شهوت و اسم؛ نزد بندگانِ ناچیز، چه فایده ای دارد. فرضا فایده داشته باشد، یک فایده ناچیز جزئی چند روزه است. ممکن است این حبّ عاقبت کار انسان را به ریا برساند و خدای نخواسته آدم را منکر و منافق و کافر کند؛ اگر در این عالم رسوا نشود، در آن عالم در محضر عدل ربوبی پیش بندگان صالح خدا و انبیای عظام و ملائکه مقربین رسوا شود. سرافکنده گردد؛ بیچاره شود. رسوایی آن روز را نمی دانی چه رسوایی است. سرشکسته در آن محضر را خدا می داند چه ظلمت ها دنبال دارد. آن روز است که به فرموده حق تعالی کافر می گوید: «ای کاش خاک بودم» و دیگر فایده ندارد. 📚چهل حدیث ؛ حدیث اخلاص؛ ص ٢٣۵ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 حیات دائمی... ✍ #امام_موسی_صدر ✎ یکی از اصولی که در سیره پاک محمدی به آن برمی‌خوریم، اصلِ حرکتِ پیوسته و ثمربخشیِ پیوسته است. پیامبر (ص) این اصل را چنین تبیین فرموده است: «اگر زمان مرگ انسان مؤمنی فرا رسد و در دست خود نهالی داشته باشد، پیش از آنکه بمیرد، آن را می‌کارد.» این حدیث درباره مرد مؤمنی است که رسالت او در زندگی، کشاورزی و درخت‌کاری است. این مؤمن وقتی که در باغش در حال کار است و نهالی در دست دارد، مرگش فرا می‌رسد. آن‌گونه که پیامبر (ص)می‌گوید، این مؤمن در برابر مرگ تسلیم نمی‌شود، بلکه آخرین لحظه باقی‌مانده از زندگی خود را نیز غنیمت می‌شمارد. او جوهره همین یک لحظه را بیرون می‌کشد و آن را به حیات دائمیِ تازه‌ای تبدیل می‌کند. ✎ این لحظه نمونه‌ای از آن عمری است که حضرت محمد(ص) برای امت خویش می‌خواهد: حرکتی پیوسته از گهواره تا گور؛ هر لحظه‌ای چشمه‌ای است؛ هر آنی کلیدی است برای جاودانگی. حیاتی معجزه‌گر؛ هر دمی فرصتی است برای محقق ساختن آرمان بی‌پایانی که آرام نمی‌گیرد و نمی‌ایستد و سیری‌ناپذیر است. ✎ حضرت محمد(ص) چنین حیاتی را به انسان مسلمان پیشنهاد می‌دهد. حیات او نیز نمونه‌ای از همین رنگ بود: الگویی نیک برای انسان زنده. پیامبر بزرگوار اسلام همواره این اصل را در زندگی خود دنبال کرد و آن را به امت خویش نیز آموخت، همان‌گونه که همۀ دستورات خداوندی را به انسان ابلاغ کرد و خود نیز در حیات تابناکش آن‌ها را به کار بست و از این روست که زندگی او رسالتی الهی برای خوشبخت کردن انسان شده است. 📚 مقدمه امام موسی صدر بر کتاب «سیرة الرسول» نوشته استاد زکی بیضون 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1.mp3
6.64M
🎧 بشنوید | صوت سخنرانی 🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 🔰 موضوع: " تمدن نوین اسلامی" / تحلیل لایه های تمدن غرب و بررسی سه رویکرد مهم در مواجهه با جریان تجدد ☑️ عالم اسلام در مواجهه با مسئله جریان تجدد و توسعه تعریف شده توسط تمدن مادی غرب، سه رویکرد داشته است. رویکرد اول اعتقاد به جریان تمدن غرب است. رویکرد دوم بدنبال اصلاح و گزینش از غرب هستند. رویکرد سوم جریان غرب و تجدد را یک امر واحد به هم پیوسته می بیند و مواجهه گزینشی از تمدن غرب را صحیح نمی داند. در واقع توسعه در تمدن غرب یک برنامه ریزی جامع و همه جانبه برای تحول همه عرصه ها و لایه های اجتماعی به سمت آرمان های خاصی است. ☑️ حضرت امام(ره) معتقد به تصرف حداکثری اسلام در عرصه اجتماعی و مدیریت عالم بوده اند./ و بیان سرفصل های لوازم حرکت تمدنی اسلام در مواجهه با تمدن مادی غرب 1⃣ جلسه اول ⏰ مدت: ۵٧:۱۴ دقیقه 📶 حجم: ۶ مگابایت 🗓 جمع نخبگان استان البرز در تاریخ ٢٣ اردیبهشت ٩۵ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حدیث جنود عقل و جهل.pdf
1.17M
پیشنهاد دانلود و #مطالعه_کتاب "شرح حدیث جنود عقل و جهل" ✍مؤلف: روح الله الموسوی خمینی 📘 این کتاب شریف؛ کتابى عرفانى اخلاقى مشتمل بر مباحث ارزشمند عرفان نظرى ،فلسفه اسلامى؛اخلاق، شرح احادیث، انسان شناسى، تفسیر؛ همراه با نصایح اخلاقى مى باشد. این شرح که به قلم تواناى عارف باالله و واصل به محبوب حضرت روح االله به رشته تحریر در آمده است، ازکتب بى نظیر در نوع خویش به حساب مى آید. 📘 مرحوم حضرت امام دربارة کتب اخلاقی چنین نظری داشت: «کتاب اخلاق آن است که به مطالعة آن، نفس قاسى، نرم و غیرمهذب، مهذب و ظلمانى، نورانی شود و آن، به آن است که عالِم در ضمن راهنمایى، راهبر و در ضمن ارائه علاج، مُعالِج باشد و کتاب، خود دوای درد باشد، نه نسخه دوانما. طبیب روحانی باید کلامش حکم دوا داشته باشد،‌ نه حکم نسخه» چنین خصوصیتی به خوبی در این کتاب مشهود است. بسیاری از خوانندگان کتبِ اخلاقی امام راحل، از ترقی اخلاقی و لذتی که هنگام مطالعة آن کتب چشیده‌ اند، سخن می‌گویند. مرحوم حضرت امام درباره تالیف این کتاب، در مقدمه می‌فرماید: « این قاصر را به خاطر افتاد که حدیث شریفی که در کافی شریف مشتمل بر «جنود عقل و جهل» است و متضمن امهات فضائل و رذائل است، به قدر میسور و به طریق اجمال شرح کنم» 📘 اهمیت این کتاب فقط به واسطه تضلع مولف در علوم مختلف نیست ، بلکه مربى بودن امام راحـل بـراى میلیونهـا انسان حق طلب و راهبرى ایشان بهترین شاهد صدق نگارنده آن است جوانانى که ره صد ساله را یک شـبه پیموده و انوار معارف بر قلب ایشان متجلى شد ، محک روشن بر صراط مستقیم استاد علم و عمل است. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿امیرمومنان(ع) فرمودند: اى کمیل ! این دعا را (دعای خضر یا کمیل) در هر شب جمعه یا ماهى یک بار، یا سالى یک بار، یا حداقل یک بار در طول عمر خود بخوان 🍃قسمتی از دعای کمیل این صدا آرامش خاصی میده... #شب_جمعه #دعای_کمیل 🆔 @ashora_karbala
🔰ماوراء تلاش ها ✍استاد #اصغر_طاهر_زاده 🔹حضرت اميرالمؤمنين(ع) ميفرمايند: نياز نيست خود را به آب و آتش بزنيد، راهي هست که اگر آن را بشناسيد در رختخواب هم که بميريد، شهيد مرده ايد و آن راه عبارت است از رجوع به خدا و رسول او و اهل بيت پيامبر. وقتي در چنين راهي قرار بگيريد در بعضي موارد سکوت شما بيشتر از سخن شما و توقف شما بيشتر از تحرک شما منشأ اثر خواهد بود و ماوراء تلاش ها زندگي خواهيد کرد 🔹 فرهنگ مدرنيته چهارصد سال تبليغ کرد که يک فکر صحيح بيشتر در دنيا براي زندگي کردن وجود ندارد و آن هم فکر غربي است که چاره اي در پذيرفتن آن نيست، سال هاي سال غرب کاري کرده بود که هرکس مي خواست اندک آبرويي داشته باشد بايد خود را به آن فرهنگ نزديک مي کرد. اما حالا انقلاب اسلامي آمده است تا روشن کند، مي توان با تفکري غير از تفکر غربي زندگي کرد. وقتي نظام اسلامي براي ارزش هاي غربي اصالت قائل نباشد و معرفت به حقِّ ربّ و حقِّ رسول (ص) و حقِّ اهل بيت (ع) در آن اصالت داشته باشد، حيات فرهنگ غربي متزلزل مي شود و همين نظر به رعايت حقوق الهي، بدون درگيري با شمشير، غرب را از پاي در مي آورد. 🔹 دشمن انقلاب اسلامي در شرايطي است که گمان مي کند قدرت تسليحاتي او امتيازي است که منجر به پيروزي او مي شود در حالي که مي بيند انقلاب اسلامي همچنان جلو مي رود و روز به روز در جايگاه برتري قرار مي گيرد و چون دشمن چشم خود را از اسلحه هايش بر نمي دارد، راز اين پيروزي ها را درک نمي کند تا آن جايي که نفسِ بودن نظام اسلامي به معني شکست نظام سلطه شده است. 📚 امام و امامت در تکوین و تشریع؛ ص ۱۴٩ و ۱۵۰ 🆔 @ashora_karb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 همتّی باید... ✍علامه ذوالفنون #حسن_زاده_آملی 💠 این سفره بی کران نعمتهای الهی؛قرآن کریم برای انسان گسترده شده است. نفس ناطقه انسانی؛چه زن چه مرد را قابلیت برای رسیدن به حقایق قرآنی است. بسم اللّه از تو حرکت از خدا برکت؛ مرد و زن ندارد؛ به سروده شیوا و رسای عمان سامانی همتّی باید قدم در راه زن صاحب آن خواه مرد و خواه زن غیرتی باید به مقصد ره نورد خانه پرداز جهان چه زن چه مرد شرط را آمد نمودن قطع راه بر سر رهرو چه معجر چه کلاه 💠 در این مقام نکته ای از استادم علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان (رضوان الله علیه) به عرض برسانم: استاد فرمودند: [ما اگر قابل فهم حقایق قرآن؛ و ادراک مقامات انسان های کامل نمی بودیم به ما خطاب نمی فرمودند که "تعالوا"] در ادبیات فصیح عرب اگر کسی در دامنه کوه است و بخواهد دیگری را امر کند که به قله کوه بالا برود به او میگوید "اِطلَع" یعنی بالا برو و اگر کسی در قله کوه است و دیگری در دامنه کوه و بخواهد او را امر کند که به قله کوه بیا به او می گوید: "تعال" یعنی بالا بیا که مشتق از "علو" است. 💠 حق سبحانه به زبان سفیر کبیرش خاتم انبیاء و آل او به ما فرمود: بالا بیا؛ اگر ما قابل و لایق نبودیم که ندای آنان را لبیک بگوئیم حاشا که ما را به گزاف دعوت کنند؛ و حاشا که دهان عصمت به سخریّه باز شود. لکن این مطلب شریف نه بدان معنی است که کسی هوس کند مثلا به مقام ختمی نایل شود. باید به چنین اهل هوس گفت (لا تُتعب نفسَک) خویشتن را در این هوس رنج مده. مقدسِ عاقل باش؛ و {ره چنان رو که رهروان رفتند} 📚 هزار و یک کلمه؛ ج٣؛ کلمه ٣۰۵؛ ص ۴٨ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 کار باید کرد... 🎬 #امام_خامنه_ای 🔹 کار باید کرد برادران هرچه می توانید از این جوانی استفاده کنید، جوانانتان را هم تشویق کنید کار بزرگی در پیش دارید برای اداره این کشور، این کشور به شما جوان‌ها در آینده احتیاج دارد 🔹 همه باید تلاش کنیم، شما یک جور تلاش می‌کنید، من یک‌جور تلاش می‌کنم. خب، الحمدلله شما جوان هستید، تلاش‌تان هم آسان‌تر و هم موفق تر است. ما دیگر سنین پیری و در واقع به‌طور متعارف سنین بازنشستگی‌مان است. منتها ما بازنشستگی نداریم، ما تا آن دم آخر باید حرکت کنیم. لکن کار خودمان را می‌کنیم. 🔹 من به شما عرض بکنم، بنده همین روزهایی که الان در خدمت شما هستیم من کارم را از ساعت پنج صبح شروع می‌کنم. یعنی شروع کار من از ساعت پنج صبح است. بعد از نماز صبح می‌روم مشغول کار می‌شوم، تا بعد بیاییم و درس بگوییم، بعد برویم یک استراحتی بکنیم، باز مشغول کار بشویم تا ظهر و تا عصر و حالا تا هر وقت که بشود، تا شب. 🆔 @ashora_karbala
🔰با پول می شود کار ایجاد کرد ولی شاهکار نه... ✍ استاد متفکر 🔸 یکی از چیزهائی که انسان باید قبل از هر چیز بیازماید خودش‏ است. انسان قبل از آزمایش خودش نمی‏داند چه استعداد هایی دارد. با آزمایش، استعداد های خود را کشف می‏ کند. 🔸 تا انسان دست به کاری نزده، نمی‏ تواند بفهمد که استعداد این کار را دارد یا ندارد. انسان، با کار، خود را کشف می‏ کند؛ و خود را کشف کردن، بهترین کشف است.  اگر انسان‏ دست به کاری زد و دید استعدادش را ندارد، کار دیگری را انتخاب‏ می ‏کند و بعد کار دیگر تا بالاخره کار مورد علاقه و موافق با استعدادش را پیدا می‏ کند. وقتی که آن را کشف کرد، ذوق و عشق عجیبی پیدا می‏ کند و اهمیت‏ نمی‏ دهد که درآمدش چقدر است. 🔸 آن وقت است که شاهکارها به وجود می‏ آورد، که شاهکار؛ ساخته عشق است نه پول و درآمد.  با پول می‏ شود کار ایجاد کرد، ولی با پول نمی‏ شود شاهکار ایجاد کرد.  واقعا باید انسان به کارش عشق‏ داشته باشد. پس یکی از خواص کار این است که انسان با کار ، خود را می ‏آزماید و کشف می‏ کند.  📚 تعلیم و تربیت در اسلام، ص ۴٢۱ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 انقلاب اسلامی می‌تواند در "صنعت" در جهان حرفِ اول را بزند. ✍ #سید_منیر_الدین_حسینیِ_هاشمی: 🔹 «باورِ این‌که آلمان‌ها قوم برترند، صنعت آن‌ها را آن‌قدر بالا برد که نصف دنیا را گرفتند! اگر شما هم "آن تلاشی که در جبهه شهید می‌داد" را نظام‌مند کنید تا برای صنعت هم ایثار کند، در صنعت هم حرف اول را خواهید زد! 🔹 من آرمان‌گراییِ اسلامی را در همه ابعاد؛ قطعاً بسیار شدیدتر از آرمان‌گرایی آلمان می‌دانم. در مقنّن کردنِ نظامِ فلسفی حتماً قوی‌تر می‌دانم. در فلسفه حرکت، حرف اسلام بی‌شک بالاتر از حرف هگل است. نظام مناسکِ پرورشی اسلام هم؛ از مناسک پرورشی آلمان قطعاً قوی‌تر است. در ارتباط با حقایق عالم هم حرف و فعل آن‌ها به عُجْبِ ملّی، یعنی به شیطان و اِنانیتِ نفس، بازمی‌گردد. انانیت انسان، قدرتش کمتر از حقایقی است که به دستِ ائمه طاهرین (علیهم‌ السلام) است. اگر شدتِ این‌ها پشت‌سرِ تولید، نظام‌مند شود، تولید ناخالص ملی قطعاً تولید ناخالص رشدآور می‌شود.» 🔹 «همان‌گونه که غیرتِ آلمانی توانست اختراع بزرگ تحویل دهد، متقابلاً ما انگیزش اسلامی و انقلابی را برای اختراع مادّی، اساس قرار می‌دهیم. در این صورت حتماً در ارتباطات و کلیه وسایل، از‌ آن‌ها پیشرفته‌تر خواهیم شد. شما باید کارآمدیِ برتر تحویل دهید. اگر کارآمدیِ برتر را تحویل دادید دیگر اسمش را هواپیما بگذارید یا چیز دیگر فرقی ندارد. باید سرعتِ حمل و نقل شما از‌ آن‌ها بالاتر باشد.» (۱۳۷۸) 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2_1.mp3
8.19M
🎧 بشنوید | سخنرانی 🎙استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 🔰 موضوع: "تمدن نوین اسلامی" تبیین مبانی گفتمان تمدن نوین اسلامی/بررسی حقیقت توحید در الوهیت و رسیدن به محیط ولایت الله. ☑️ اگر ما بخواهیم یک حکومت دینی و تمدنی در مقیاس اسلام را بنا کنیم باید درک ما از دین و همچنین نظام اعتقادی و فکری ما متناسب با همین امر باشد. آنچه که باید در ابتدای نگاه تمدنی مورد بررسی قرار دهیم جریان توحید و الوهیت خداوند متعال است که اساس دعوت همه انبیاء می باشد ☑️ نفی آلهه ­ها و اثبات حضرت حق به عنوان اله واحد عالم است و تمام انذارها و بشارتهای انبیاء الهی به همین مسئله برمی گردد. باید توجه کرد انسان در اصل اخذ آلهه و پرستش مختار نیست و به ناچار باید معبودی را برای خودش انتخاب کند؛ اما در پرستش معبود حق انتخاب و اختیار دارد و باید الله تبارک و تعالی را اِله خود بگیرد ☑️ اگر کسی این الوهیت را بپذیرد و عبادت خود را در جهت "الله" صرف کند و بقیه اله­ ها را نفی کند در محیط توحید قرار می گیرد و سیرش در محیط نور است. جریان ولایت و سیر در محیط نور از نورانیت و هدایت خداست و تمثلی در عالم دارد تا به بیوتی می رسد که سراسر بندگی و ذکر است ☑️ این جریان تنزل نور است و برای سیر انسان همین مسیر نور را در صعود باید طی کند و خداوند اِعمال ولایتش در همین جریان است. ولایت خداوند البته از طریق ولایت حضرات معصومین(ع) جاری می شود و حقیقت نورانیت همان کنه نورانیت حضرات است که به سمت آن مومن سیر می کند 2⃣ جلسه دوم ⏰ مدت: ۶۰:۵٨ دقیقه 📶 حجم: ٧ مگابایت 🗓 جمع نخبگان استان البرز در تاریخ ٢۰ خرداد ٩۵ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ir.ziaei.sharhenahj.apk
15.81M
📚پیشنهاد دانلود و "ترجمه و تفسير نهج‌البلاغه" ✍مؤلف: علامه محمدتقى جعفرى 📘 اين اثر در ميان شرح‌هاى متعددى كه در عصر حاضر بر "نهج‌البلاغه" نگاشته شده، يكى از مهم‌ترين شروح به شمار مى‌رود. اين دانشمند فرزانه كه عمرى را به بررسى آراء و انديشه‌هاى متفكران و فيلسوفان و عارفان شرق و غرب گذرانده و ده‌ها اثر ارزشمند را پديد آورده بود، در دو دهه اخير عمر پربار خويش، تمامى وجهه همت خود را مصروف ترجمه و شرح نهج‌البلاغه كرده بود. بهره‌گيرى از منابع متعدد تشيع و تسنن، تفاسير، تواريخ، ديوان‌ها، به ويژه از مثنوى معنوى و سخنان و نوشته‌هاى نويسندگان وپژوهش‌گران خارجى از امتيازات اين كتاب مى‌باشد. 📘 به علت نوع بينش عميق و همه جانبه‌اى كه داشت، كوشيد در اين تفسير، ابعاد مختلف فلسفى، كلامى، عرفانى، فقهى، حقوقى، جامعه‌شناختى، فلسفه سياسى، فلسفه حقوقى، و روانشناختى كلام مولى اميرالمؤمنين(ع) را دريابد. توجه به همين ابعاد است كه شرح استاد را از ساير شروح گذشته و معاصر، متمايز مى‌گرداند. 📘 از ويژگى‌هاى برجسته اين شرح، اختصاص يك جلد كامل (جلد اول) به شناخت اميرالمؤمنين (ع) از ابعاد مختلف است. اين جلد كه به عنوان مقدمه شرح نهج‌البلاغه مى‌باشد، به موضوع «رسالت انسانى و شخصيت على عليه‌السلام» مى‌پردازد و مى‌كوشد تا زواياى ناشناخته يا كم‌شناخته شخصيتى آن حضرت را در قالب جملات و كلماتى دلنشين و با استفاده از آراء انديشمندان مسلمان و غيرمسلمان و نيز در پرتو قرآن كريم و روايات نبوى و همچنين سخنان خودِ آن حضرت را بررسى نمايد. 🆔 @ashora_karbala