eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
618 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃فَإِذَا أَوْرَدْتَهُ عَلَيْنَا وَ أَنْزَلْتَهُ بِنَا فَأَسْعِدْنَا بِهِ زَائِراً، وَ آنِسْنَا بِهِ قَادِماً، وَ لَا تُشْقِنَا بِضِيَافَتِهِ (دعای/ ۴۰) 🍃و هنگامی که مرگ را بر ما وارد کنی و نازل فرمایی ؛ ما را از دیدن چنین دیدار کننده ای خوشبخت فرما ؛ و زمانی که بر ما وارد شد ما را یا او مأنوس ساز ؛ وما را به میهمانیش به رنج و زحمت نینداز. 💠بحث کیفیت مردن که خیلی هم مهم است و البته کیفیت مرگ، حاصل کیفیت زندگی است و چگونه زیستن انسان، چگونه مردن او را رقم می‌زند. چون انتخاب تا آخرین لحظه‌ی حیات برقرار است، ممکن است انسان در لحظات پایانی مرتکب رفتاری شود که سرنوشت مرگ او را به شکل دیگری رقم بزند و این مسئله برای اولیای خدا مورد توجه است 💠اگر کسی از فرصتها مراقبه کند یعنی زیستِ در الآن؛ که اگر کسی موفق شود الآن خود را خوب مدیریت و مهندسی کند، هم گذشته‌ی خود را اصلاح می‌کند و هم آینده‌اش تا حد زیادی تضمین شده است 💠مشکل ما این است که در الان زندگی نمی‌کنیم؛ یا گرفتار گذشته‌ایم یا گرفتار آینده، یعنی آرزوهای مدیریت‌نشده و غیرعقلانی. اگر انسان با محوریت یاد مرگ؛ باور کند که با مرگ؛ لحظه‌ها و ثانیه‌ها و ساعت‌ها، در حال مردن است و ممکن است مرگ در هر لحظه‌ای بر او وارد شود، در اکنون و الان زندگی خواهد کرد 💠 زیست در اکنون، با اکنون‌زدگی فرق می‌کند. برخی‌ها اکنون‌زده هستند و نقشه، طرح و برنامه ندارند و به شکل روزمره زندگی می‌کنند. این یکی از خطرناک‌ترین سبک‌های زندگی است که به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود 🍃زیست مؤمنانه دارای آفاق و سپهر روشن، طرح، برنامه، قاعده و هدف است. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 #جایگاه_کتاب در #فرهنگ و #حاکمیت_اسلامی٢ 💠بهره گیری بهینه از عامل زمان 💢افرادی که کار روزانه دارند ؛ اداری، کاسب، روستایی، کشاورز وامثال اینها اگر مثلا شب یا بین روز به خانه می آیند، بخشی از زمان را ولو نیم ساعت برای #کتاب_خواندن بگذراند، چه قدرکتابها را در همین نیم ساعتها می شود خواند. بنده خودم دوره های بیست و چند جلدی کتابها را در همین فاصله های ده دقیقه، بیست دقیقه، یک ربع ساعت، خوانده ام!… شاید من از صدها جلد کتاب همین طور در این فاصله های کوتاه استفاده کرده باشم. بسیاری را هم می شناسم که این طور هستند…. من یک دوره کتاب هشت جلدی را در اتوبوس مطالعه کردم! این بایستی یک سیره و #سنت_رایجی بین مردم ما بشود که کتاب را بخوانند و به بچه هایشان یاد بدهند. خانمها در خانه ها کتاب بخوانند و معلومات را فرابگیرند. 🔸 ضرورت #کتاب_خوانی از منظر مقام معظم رهبری  @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
jazebeh.pdf
795.9K
📕 پیشنهاد دانلود و (جاذبه و دافعه علی (علیه السلام) ✍اثر استاد متفکر 📕برخی در دینداری گمان میکنند باید به گونه ای رفتار کنیم که را در همه حال از خود نگه داریم. اسم این کار را هم میگذارند مدارای با مردم! 📕 یعنی در واقع عده ای آن چنان از خود بخرج میدهند که هم میخواهند را از خود راضی نگه دارند و هم امام حسین علیه السلام را، و این شدنی نیست. 📕 در کتاب جاذبه و دافعه بخوبی این رفتار منافقانه را تبیین میکند که علی علیه السلام با اینکه نمونه کامل است اما عده ای با او مخالفند و عناد می ورزند، علی علیه السلام هم نسبت به آنها دارد یعنی به هر بهانه سعی ندارد دشمنان دین را با هر امتیازی در کنار خود و همراه خود قرار دهد. انسانِ مومنِ عاقل در، بدنبال دشمن تراشی برای خود نیست، اما منافقانه هم نمیکند تا دل همگان را بدست آورد. 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اصول هفتگانه امام‌؛ اسلام ناب.mp3
3.56M
امام #اسلام_ناب را در مقابل #اسلام_آمریکایی قرار داد. اسلامِ آخوندهای درباری... اسلام آمریکایی این بود که مُلّاها باید بروند درسشان را بخوانند، چه‌کار به #سیاست دارند؟ باید به این نادانان گفت که قرآن کریم و سنت رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله، آنقدری که در حکومت و سیاست احکام دارد در سایر چیزها ندارد... #اسلام_ناب #اسلام_آمریکایی #اسلام_متحجر #اسلام_سکولار @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 💢 مشکل اصلی مملکت ما ؛ نه پول است؛ نه تحریم؛ نه دانش؛ نه تکنولوژی؛ نه... البته قائل نیستیم که کمبودی نداریم و این موارد تأثیری ندارند ؛ اما یقین داریم ریشه مشکلات و سهم بالای عدم پیشرفت چیزی غیر از این موارد است؛ مشکل اصلی کشور ما و سپردن امور و کارها به افراد است. 🔰 در کشور ما دو نوع مدیریت در مقابل دیدگان مردم وجود دارد و مردم به راحتی می‌توانند این دو نوع مدیریت را با هم مقایسه کنند: 1⃣ و انقلابی تحت فرماندهی ؛ حضرت امام خامنه‌ای(حفظه الله تعالی) که در طول سال‌های گذشته نه تنها در حوزه‌های مختلفِ تولیدات تسلیحاتی و صنعتی نظیر تانک، خودرو، موشک، ماهواره، نانو، هسته‌ای و...گل درخشیده و در قرار دارند ؛ بلکه در بیرون آوردن دولت از باتلاق‌های سوءمدیریت نظیر حضور پررنگ در کمک رسانی به زلزله زدگان و سیل‌زدگان، ساخت راه‌ها، ساخت نیروگاه‌ها، ساخت پل‌ها، تونل‌ها، انجام اقدامات جهادی در روستاها و مناطق محروم، ساخت مدرن‌ترین هواپیماهای بدون سرنشین در جهان، ساخت بزرگ‌ترین پالایشگاه جهان و صدها کار دیگر، همه و همه حضوری بی‌نظیر داشته و همواره جبران کننده ضعف‌های بی‌شمار دولت‌ها بوده‌اند. حتی پشتوانه.و دستِ پر دولت کنونی ؛ در مذاکرات ؛ قدرت هسته ای بود که معظم له در این سالها با مدیریت خود ؛چنین قدرتی را بوجود آورده بودند ؛ تا کشورهای دیگر دولت کنونی را به حضور بپذیرند و با آنها مذاکره کنند؛ والا اگر این قدرت هسته ای وجود نداشت مثل اینروزها؛ حتی وزیر امور خارجه ایران برایشان پشیزی ارزش نداشت و او را تحریم نمیکردند. 2⃣ ، ؛ و که: 🔸اختلاس می‌کنند 🔸بالاترین هنرشان تولید خودروهایی بیکیفیت با صدها عیب است 🔸رانت‌خواری می‌کنند 🔸 نجومی می‌گیرند 🔸اقتصاد را نابود میکنند 🔸حتی حاظر نیستند فرزندانشان در کشوری که مدیریتش بر عهده آنهاست زندگی کنند و فرزندانشان را به خارج می‌فرستند 🔸هیچ اعتقادی به جوانان کشور ندارند 🔸اعتقادی به خدا و سنتهای اللهی ندارند و تمام اعتقادشان به غرب و کدخدا است 🔸 ایمان مردم را مخدوش کردند 🔸اعتقادات مردم را ضایع کردند 🔸 مردم را مأیوس و ناامید کردند 🔸اعتماد مردم را از بین بردند 🔰در تمام این سالهای بعد از انقلاب هر ضربه ای که به کشور وارد شده است و علت اصلی عقب ماندگی های کشور در هر نقطه ای وجود یک مدیر لیبرالِ ناکارآمد و نالایق بوده است که هیچ اعتقادی به کار جهادی بر اساس مبانی ودینی ندارد و جالب اینکه این قشر مسئول در تمام این سالها چهره اپوزوسیونی به خود میگیرند و تمام مشکلات را به گردن نظام و انقلاب و مبانی فکری و عملی اسلام و انقلاب می اندازند. 👈تنها راه برون رفت نظام جمهوری اسلامی از مشکلات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی ؛ پاکسازی نظام از وجود چنین افراد و چنین تفکراتی میباشد. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم 🍃 و لا تَهِنُوا وَ لا تَحزَنُوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن کُنتُم مُؤمِنین؛ (آل عمران /۱٣٩) 🍃و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید #تفسیر_آیه 💠اين آيه به عنوان تسليت براى مسلمين به خاطر جراحت و كشتارى كه در غزوه احد به آنان وارد شده بود، نازل گرديد و خداوند اراده فرمود: كفار را مرعوب سازد؛ لذا به مسلمين فرمان داد كه مشركين را دنبال كنند و ضمن تشويق و تحريض، آن‌ها را از سستى ورزيدن و حزن و اندوه نهى فرمود و به آن‌ها وعده داد كه در صورتى كه به ایمان به خدا تمسك بجويند ؛ سرانجام پيروزى با آنان خواهد بود، زيرا مشركين قصد داشتند به مدينه برگردند و مسلمين را غارت نمايند. وقتى كه فهميدند كه مسلمين به خود آمده و قصد تعقيب آن‌ها را دارند ترسيدند. #پیام_آیه 💠مادامی که ما ایمان و تقوا و عمل صالح را برای خودمان حفظ می‌کنیم؛ تمام قدرت خدا، تمام نوامیس طبیعت و تمام امکانات یک گروه برگزیده در اختیار ماست. در میدان سازندگی، در میدان توطئه‌ی تبلیغاتی، در میدان مبارزه و تهاجم فرهنگی، در میدان خُلقیّات مردم، در میدان بازِ یک حرکت نظامی و در هر میدان دیگر اگر دشمن با همه‌ی حجم و قدرت و تنّوع و ابزار تبلیغاتی و با همان ساز و برگ نظامی وارد شود ؛ در مقابل جوانان مؤمن؛ هیچ غلطی نخواهد توانست بکند. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 #شرح_نهج_البلاغه (ادامه شرحِ حکمت ٣۱) 💠در اینکه سؤال کننده از امام (ع)  درباره حقیقت ایمان چه کسى بوده اختلاف است؛ بعضى آن را یکى از بهترین یاران آن حضرت یعنى «عمار یاسر» و بعضى آن را یکى از دشمنان سرسخت آن حضرت یعنى «ابن کواء» مىدانند که احتمال اول به ذهن بسیار نزدیکتر است ولى در هر حال در بعضى از روایات آمده که امام (ع) از دادن پاسخ شخصى به او امتناع ورزید و چون سؤال و جواب را بسیار مهم مىدانست فرمود: برو فردا بیا تا در جمع اصحاب و یاران به تو پاسخ گویم، تا اگر تو فراموش کنى دیگرى آن را حفظ کند، زیرا اینگونه سخنان همچون مرکبى فرارى است که یکى آن را نمىتواند بگیرد و دیگرى آن را مىگیرد. 💠امام (ع)در آغاز، براى ایمان چهار ستون قائل مىشود و در پاسخ سؤال پیش گفته مىفرماید: «ایمان بر چهار پایه استوار است: بر صبر و یقین و عدالت و جهاد» 💠از آنجا که هدف امام (ع) در این پاسخ به سؤال، شرح و بیان ایمان از نظر اعتقاد قلبى و آثار لسانى و جنبه هاى عملى به طور کامل است براى هر یک از این پایه هاى چهارگانه، چهار شاخه بیان فرموده که در عمق حقیقت ایمان پیش رفته است. 🍃پایه اوّلِ ایمان: ((صبر)) 💠مىفرماید: «صبر از میان آنها، بر چهار شعبه استوار است؛ اشتیاق، ترس، زهد وانتظار»؛ 🍃(وَالصَّبْرُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ: عَلَىالشَّوْقِ، وَالشَّفَقِ، وَالزُّهْدِ، وَالتَّرَقُّبِ) ادامه دارد..... @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_صحیفه_سجادیه (ادامه شرح دعای ۴۱) 💠از قرآن کریم و کلمات اولیای خدا استفاده می‌شود که انتقال تحت هر شرایطی سنگین است. گاهی از آن تعبیر به قمرات و گاهی سکرات شده است. قمرات بیشتر برای کفار است، اما سکرات عام است و همه را در بر می‌گیرد. این وضعیت انتقال، هول و اهوالی دارد و در سیره‌ی اولیای خدا می‌بینیم که برای آن وضعیت دعا می‌کرده‌اند. 💠در احوالات حضرت رسول (ص) آمده که حضرت چند بار می‌فرمودند: «اَللَّهُمَّ اَعِنّی عَلی غَمَراتِ المَوتِ وَ سَکَراتِ الْمَوْتِ؛ خدايا مرا بر تحمل سختي‌ها و رنج‌هاى مرگ كمك كن». 💠امام کاظم (ع) هم می‌فرمودند: «اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ الرَّاحَةَ عِنْدَ الْمَوْتِ و الْعَفْوَ عِنْدَ الْحِسَابِ؛ بار خدايا! راحتى در هنگام مردن، و بخشش در هنگام حسابرسى را از تو درخواست مى‌كنم. 💠قرآن کریم نیز به ما فرمان می‌دهد مرگ خود را این‌گونه انتخاب کنیم که در وقت مردن، مسلم باشیم 🍃يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ؛ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، از خدا آن‌گونه كه حق پرواكردن از او است، پروا كنيد و زينهار جز مسلمان نميريد» 💠اینکه گفته‌اند مسلم بمیرید، یعنی طبق همان زیستی که خدای متعال برای شما تصویر کرده، زندگی کنید و بمیرید و به تعبیری دین‌دار باشید و دین‌دار بمیرید. این حالت مراتبی دارد. بزرگان ما به من و شما یادآوری می‌کنند که باید حال، قال و شخصیت شما به مقام تسلیم محض در برابر حضرت حق رسیده باشد. 🔹ادامه دارد.... @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 مساله و خلاء نگاه و 💢 خیلی است که مساله را به مساله ای فردی و صرفا به عنوان مانعی برای محرک های در جامعه تقلیل دهیم. وجه و حجاب در اغلب تحلیل هایی که نسبت به این موضوع وجود دارد ؛ نایده گرفته می شود. 💢 امروز اگر شما بخواهید تصویری را نمایش دهید که مفهوم را به بیننده خود منتقل کند، هیچ تصویری آشکارگی یک زن محجبه را برای انتقال این مفهوم به بیننده ندارد. یعنی جنبه و پیدا می کند. به خاطر همین اهمیت هویتی است که حجاب در طول تاریخ استعمار کشورهای اسلامی یکی از خطوط مقدم استعمارگران ؛ و کشف حجاب به عنوان نشانه ای از و بی دفاعی در برابر سیستم مهاجم بوده است. 💢 در کتاب ؛که تحلیل انقلاب الجزایر است،در مورد سیاست استعمارگران فرانسوی تعبیر «رویای رام کردن جامعه الجزایری توسط زنان » را به کار می برد و به شکل مفصل توضیح می دهد که چطور فرانسوی ها از طریق و روش های دیگر سعی در از بین بردن این ویژگی در زنان الجزایری داشتند و بالعکس زنان الجزایری از حجاب به عنوان نیرویی برای مقابله با استفاده می کردند. 💢 فانون در کتابش می گوید «پس از دیدن هر زن کشفِ حجاب کرده امیدهای حمله ور شدن اشغالگران ده برابر می گردید . هر زن کشف حجاب کرده نشانه یک و متلاشی در جامعه الجزایر بود . هر چادری که برداشته می شد به این معنا بود که الجزایر آغاز به انکار وجود خویشتن کرده است و خود را به مکتب ارباب تسلیم نموده است. یعنی مساله حجاب در تاریخ انقلاب کاملا جنبه و دارد. 💢 متاسفانه مشاهده می کنیم در میان طیفی از افراد مذهبی و انقلابی و بعضا ؛ نیز نوعی از شکل گرفته است که با تقلیل حجاب به مساله ای خرد و فردی ذیل ساختن دوگانه هایی بین یا با آن، به دنبال پاک کردن صورت مساله هستند. 💢البته تا آن جایی که مساله این عزیزان فقط در روش برخورد باشد ما نیز در برخی موارد با آن ها همراه هستیم ولی غالبا به همین جا ختم نمی شود و از اساس منکر اهمیت مساله و حیا و عفت و جنبه های و آن می شوند. 💢آن روحانی ای که فرموده اند در طول تاریخ ؛ بی حجابی و هیچ وقت به اسلام ضربه نزده است، اگر تاریخ را مطالعه می کردند متوجه می شدند که در و اتفاقا حجاب و حیا و عفت خط مقدم مبارزه با بوده است یا حداقل در این مساله تأمل می کردند که چرا در سه کشور ، و پس از حاکم شدن عناصر استعمار نو یعنی رضاخان، اتاتورک و امان الله خان اولین پروژه مشترک از جامعه از طریق بوده است. 💢نگاه این طیف اغلب ناشی از نادیده انگاشتن جنبه های و حجاب و تقلیل سطحی نگرانه آن به عنوان مساله ای فردی و ابزاری برای جلوگیری از در جامعه است. 💢 طیفی هم وجود دارد که نگاهشان ناشی از سیاست زدگی و تعریف امر فرهنگی ذیل سیاست است و چون فکر می کنند، شکست هایشان در عرصه سیاسی ناشی از مسائلی مانند الزامی بودن رعایت حجاب و به طور کلی عدم پذیرش ولنگاری در حوزه فرهنگ است، به عقب نشینی از امر حیا و عفت به عنوان ابزار کسب قدرت می نگرند. این ها متوجه نیستند که برای استعمار، و روسری صرفا به عنوان سنگر اول و یک نماد در جنگ فرهنگی مطرح است که فتح سایر را تسهیل می کند. 💢 اگر در فرانسه را از حضور در مدارس منع می کنند یا برای مساله ای خرد مثل ممنوعیت استفاده از لباس شنای اسلامی در سواحل در پارلمان قانونگذاری می کنند، این مساله ناشی از این است که فرانسوی ها بر خلاف ی حاکم بر این طیف از مذهبی ها به اهمیت و حجاب و این که می تواند هویت جامعه فرانسه را به چالش بکشد، پی برده اند. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰علت کندی پیشرفت اسلام... ✍ استاد 💠حکومت اسلامى مى‌خواهد انسان با انتخاب خودش راه بیفتد و بر پا بایستد. اگر مى‌خواست آدم‌ها را به پا بدارد خیلى کارش آسان بود. 💠تمام عقب ماندن و کندى پیشرفت اسلام، از همین آزادیى است که مى‌دهد و از همین زمینه‌اى است که براى انتخاب انسان مى‌سازد. اسلام اگر مى‌خواست خلق را بغلطاند خیلى زودتر به مقصد مى‌رسید. 💠على مى‌توانست با یکصدم پولى که معاویه مى‌داد، معاویه را با ریش و سبیلش خفه کند و از میدان به در برد. اینها نمى‌خواهند حکومت کنند؛ مى‌خواهند خلق با انتخاب خویش آنها را برگزینند. و این است که عقب مى‌مانند، در حالى که دیگران جلودار شده‌اند. 📕 کتاب بررسی، ص۵۸ 🆔 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰خوب خواندن کتاب، و کتاب خوب خواندن   💠 چیزی است که برای یک ملت، و لازم است. معارفی که درکتابها هست، مردم ما از آنهابی نیاز نیستند؛ باید این کتابها را بخوانند. 💠 من اگر هر روز یک ساعت باید حرف بزنم و نتیجه اش این باشد که مردم بشوند، حاضرم روزی یک ساعت و نیم حرف بزنم! اگرطوری بشود قضیه را حل کرد، حرفی نیست. 💠بله، ما باید عرضمان رابه مردم بکنیم و بنده هم عرض می کنم؛ منتها چیزهایی هست که باگفتن تنها تمام نمی شود. 💠معلومات خاصیتش این است که یک بار که چیزی را گفتیم، طرف می فهمد؛ دیگر لازم نیست آن را دوباره، سه باره، ده باره بگوییم، می شود تکرار ممل لیکن اخلاقیات وخلقیات و عادات و رفتارها این طوری نیستند. 💠 وقتی کسی عادت ناپسندی دارد، کافی نیست که بگوییم آقا! این عادت ناپسند است، یا این کار را انجام نده، یا این کار را انجام بده. یک بارتذکر بدهیم و بگوییم ما گفتیم، دیگر تکلیفمان تمام شد؛ نه، این طوری نیست. این گفتن و باز گفتن و باز گفتن و به زبانهای گوناگون گفتن و از همه طرف گفتن و او را با فکر محاصره کردن می خواهد، تا یک عادت از میان برود، یا به وجود بیاید. 💠انس با کتاب، چیزبسیار با ارزشی است و من خواهش می کنم که همه و همه با کتاب انس پیدا کنند. @sh_enayatnejad
4_5825747224306386020.pdf
5.51M
📚پیشنهاد ✍ امپراطوری وحشت 🔹 جلد 46 از کتاب‌های نیمه پنهان 🔸 دفتر پژوهشهای مؤسسه کیهان 📝 توضیحات: این کتاب تلاشی است در جهت روشنگری تاریخی، پیرامون عملکرد جنایتکارانی که امروز با وقاحت مدعی می‌شوند: «چیزی به نام شکنجه در ساواک وجود نداشته و آنچه بوده مربوط به خودزنی زندانیان سیاسی بوده است»!! در این کتاب خواننده با نحوه شکل‌گیری ساواک آشنا می‌شود، سپس در جریان کارنامه سیاه رؤسای ساواک قرار می‌گیرد و ضمن بررسی موضوعاتی همچون ساواک و بهائیت، ساواک و گروه‌های مارکسیستی و التقاطی به سرانجام عناصر دژخیم و همکاران ساواک می‌پردازد. @sh_enayatnejad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 #سبک_زندگی_اسلامی 💢 محدود کردن اسلام به توصیه‌های اخلاقی و معنویت، به معنای #ذبح_اسلام است. 💢 #شهید_مطهری: اسلامی که در همه شئون زندگی حضور نداشته باشد، دیگر اسلام نیست. @sh_enayatnejad
💠امام صادق عليه‌السلام: 🔹إذا رَأَيتُمُ العالِمَ مُحِبّا لِدُنياهُ فَاتَّهِموهُ عَلى دينِكُم؛ فَإِنَّ كُلَّ مُحِبٍّ لِشَيءٍ يَحوطُ ما أحَبَّ. وقالَ (ص): أوحَى اللّهُ إلى داودَ عليه‌السلام: لاتَجعَل بَيني وبَينَكَ عالِما مَفتونا بِالدُّنيا؛ فَيَصُدَّكَ عَن طَريقِ مَحَبَّتي؛ فَإِنَّ اُولئِكَ قُطّاعُ طَريقِ عِبادِيَ المُريدينَ. إنَّ أدنى ما أنَا صانِعٌ بِهِم أن أنزَعَ حَلاوَةَ مُناجاتي عَن قُلوبِهِم. 🔸هرگاه عالمى را دوستدار دنيايش ديديد، در دين خود، به او اعتماد مكنيد؛ زيرا هر كه دوستدار چيزى باشد، فقط آنچه را كه دوست دارد، را حفظ مى‌كند. نيز [حضرت] فرمود: خداوند به داوود عليه‌السلام وحى كرد كه ميان من و خودت، عالِمى دلباخته دنيا قرار مده، كه تو را از طريق محبّتم باز مى‌دارد. در حقيقت، اينانْ راهزنان راه بندگانِ خواستارم هستند. كمترين كيفرى كه به آنان میدهم، آن است كه شيرينىِ مناجات با خودم را از دلهايشان برمى‌دارم. 📚 الكافی، ج۱، ص۴۶ @sh_enayatnejad