eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
611 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃مَوْلاَیَ یَا مَوْلاَیَ أَنْتَ الرَّازِقُ وَ أَنَا الْمَرْزُوقُ وَ هَلْ یَرْحَمُ الْمَرْزُوقَ إِلاَّ الرَّازِقُ 🍃اى آقاى من تویى روزى دهنده و من روزى خواهم و آیا در حق روزىخواهان جز روزى دهنده که ترحم خواهد کرد؟ 💠فرازی از #مناجات_امیرالمومنین 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 مَا عِندَكمُْ یَنفَدُ وَ مَا عِندَ اللَّهِ بَاقٍ وَ لَنَجْزِیَنَّ الَّذِینَ صَبرَُواْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُواْ یَعْمَلُون (سوره نحل آیه ٩۶) 🍃 آنچه نزد شماست از اموال دنیویه، فانى شود و آنچه نزد خداست از خزائن رحمت ابدیه باقى می ماند. جزا می دهیم مزد كسانى را كه صبر كردند در پایدارى در دین بهتر از آنچه كه عمل كردند. 💠آنچه در زندگی دنیا ؛زخارف دنيوي قابل دسترس شماست از رياست و جاه و مال و امثال اینها و همه مظاهر دیگر دنیوی دستخوش زوال و دگرگونی است ، چون اصولا زندگی مادی براساس حرکت و تغییر و زوال قائم است؛ در چهار روز دنياست ؛ بلكه نفس دنيا و حيوه دنيوي دار فانيست صد سالش با يك روزش تفاوت ندارد. 💠(و ما عند الله باق) ولی آنچه در نزدخداست و آن را به پرهیزکاران وعده فرموده مانند سایر مظاهر آخرت؛جنات عاليه و درجات متعاليه و مقامات ساميه و فيوضات دائمه در عالم آخرت؛ باقی است و فنا و زوال در آن راه ندارد؛ برای كسانيكه اهل ايمان و تقوي و عمل صالح با شند. همچنين عقوبات و عذاب ها و دركات و جهنم هم فنا وزوال ندارد براي كفار و معاندين و مخالفين و مشركين و منافقين. 💠(و لنجزين الذين صبروا ) چه صبر بر بليات و مصائب و اذيت هاي دشمن و چه صبر بر عبادات و جهاد في سبيل الله و چه صبر بر ترك معاصي و مخالفت او امر الهي و محرمات 🍃 (اجر هم باحسن ما كانوا يعملون) آنقدر فيوضات الهي شامل حال آنها ميشود كه هيچ ملك مقربي و نبي مرسلي تا ا ين اندازه تصور نمي كردند. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (ادامه شرح حکمت ٣۱) 💠پایه دومِ ایمان: یقین امیرالمؤمنین(علیه السلام) از شاخه هاى یقین سخن مىگویند و مىفرمایند: 🍃وَالْیَقِینُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ: عَلى تَبْصِرَهِ الْفِطْنَهِ، وَتَأَوُّلِ الْحِکْمَهِ، وَمَوْعِظَهِ الْعِبْرَهِ، وَسُنَّهِ الْأَوَّلِینَ 🍃یقین بر چهار شاخه استوار است: بر بینش هوشمندانه و عمیق و پى بردن به دقایق حکمت و پند گرفتن از عبرتها و اقتدا به روش پیشینیان صالح 💠آنگاه امام (علیه السلام)  میوه هاى هر یک از این شاخه هاى چهارگانه را بیان مىکند و مىفرماید: 🍃فَمَنْ تَبَصَّرَ فِی الْفِطْنَهِ تَبَیَّنَتْ لَهُ الْحِکْمَهُ؛ وَمَنْ تَبَیَّنَتْ لَهُ الْحِکْمَهُ عَرَفَ الْعِبْرَهَ؛ وَمَنْ عَرَفَ الْعِبْرَهَ فَکَأَنَّمَا کَانَ فِی الْأَوَّلِینَ 🍃کسى که بینایى هوشمندانه داشته باشد حکمت و دقایق امور براى او روشن مىشود و کسى که دقایق امور براى او روشن شود عبرت فرا مىگیرد و کسى که درس عبرت گیرد چنان است که گویا همیشه با گذشتگان بوده است. 💠از آنچه گفته شد روشن مىشود که یک پایه مهم ایمان، بر یقینِ حاصل از علم استوار است؛ علومى که از مبدأهاى متعدد سرچشمه مىگیرد و روح را سیراب مىکند و اعتقادِ انسان را به مبدأ و معاد محکم مىسازد و آثارش در اخلاق و عمل ظاهر مىگردد. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_صحیفه_سجادیه (ادامه شرح دعای ۵۴) 🍃يَا فَارِجَ الْهَمِّ، وَ كَاشِفَ الْغَمِّ 💠همّ و غم که حضرت از آن به خدای متعال پناهنده می‌شود، جزء مسائلی است که به ریشه‌شناسی و تجهیز انسان به منطق مدیریتی برای این هیجان عاطفی نیاز دارد. در روان‌شناسی جدید، اینها معمولاً در محور هیجان‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد و از هیجان شادی و هیجان غم سخن می‌گویند.  💠از نظر توحیدی قاعده این است که مؤمن باید مالک هیجان‌های خود باشد و بر هیجان‌های نفسانی و روانی و عواطف خویش تسلط داشته باشد. بدترین وضعیت این است که مؤمن مملوک هیجان‌ها شود و آنها بر او مسلط شوند. 💠البته خیال نکنیم مالک شدن بر هیجانات امر آسانی است؛ چه‌اینکه در دعایی خطاب به خداوند عرضه می‌داریم:  🍃(أعوذُ بِکَ مِن سُلطان الهَمّ)  پروردگار من به تو پناه می‌برم از اینکه همّ بر من مسلط شود و روی من بیفتد و نفس مرا بگیرد؛ همچنان‌که انسان باید از تسلط غریزه به خدای متعال پناه ببرد. همه‌ی اینها باید مملوک مؤمن باشند و مالک آنها باشد. 💠 اگر انسان توانست مالک هیجان‌های خود شود، به مقام شریف مالکیت بر خویشتن شرفیاب شده است که امیرالمومنین (ع) آن را به عنوان یک فرمان بر سالکان کوی حق تصریح کرد و فرمود:  🍃«املِکوا أنفُسَکُم» مالک نفس خود و مسلط بر آن باشید و افسار نفستان به دست شما باشد. 💠 البته حضرت راهش را هم بیان کرده و فرموده‌اند:  🍃بِدَوامِ جهادها اگر بخواهید به این نقطه برسید، باید وارد جهاد دائمی با خودتان شوید که ذیل فهرست جهاد اکبر تعریف می‌شود. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰شبهه تشکیل حکومت در زمان غیبت 🔹پاسخ (ره) 💢 یک دسته ای بودند که می گفتند «هرحکومتی اگر در محقق بشود، باطل است و بر خلاف اسلام!» آنها خیال کرده بودند که «هرحکومتی باشد» در صورتی که آن روایات می گوید اگر کسی «با عنوان » عَلَمی بلند کند، باطل است. 💢 اینها نمی فهمند و نمی دانند دارند چه می گویند؛ به اینان تزریق کرده اند که این حرفها را بزنند، این اشخاص غافل را بازی داده اند! نبودنِ حکومت، یعنی اینکه همه مردم به جان هم بریزند، بکُشند هم را، بزنند هم را، از بین ببرند! بر «خلاف آیات الهی» ست! 💢 اگر یک سال، حکومت و نظام در یک مملکتی نباشد، آنقدر فساد می شود که آن طرفش پیدا نیست! ⁉️حضرت بیاید چه کند؟ «هرحکومتی در زمان غیبت، باطل است» یعنی هرج و مرج! یعنی عالم به هم بخورد تا حضرت بیاید درستش کند!! ما باید درستش کنیم تا حضرت بیاید. 💢الان دیگر تکلیفی نداریم؟ دیگر بشر تکلیفی ندارد؟ یا تکلیفش این است که مردم را دعوت کند به فساد؟! پس باید بنشینیم دعا کنیم به امریکا و اَذنابشان! [بندگانشان..] این که کسی بگوید «آنها ما را به بازی بگیرند، هیچ کاری به کارشان نداشته باشیم؛ هرکاری خواستند انجام دهند» این باید خیلی آدم نفهمی باشد! 💢 بله، ما نمی توانیم دنیا را از عدالت پر کنیم، چون نمی توانیم او باید بیاید، اما ما باید زمینه را فراهم کنیم. این موافق قرآن است 📚 صحیفه امام خمینی، ج۲۱، ص۱۳ 🔹توضیح: هر پرچمی به اسم مهدویت در یعنی قبل از ندای آسمانی بلند شود باطل است! 🌐 @ashora_karbala