eitaa logo
کلُّ یَومٍ عاشُورا وَ کلُّ اَرضٍ کَربَلا
618 دنبال‌کننده
766 عکس
95 ویدیو
160 فایل
_ هدف، ارائه طریق و الگوست _ با شبکه های اجتماعی کسی متفکر نمی شود _ باید کتاب خواند... { کارگروه فرهنگی شهید عنایت نژاد} 📬برای انتقاد و پیشنهاد به آیدی های زیر مراجعه نمائید ⬅انتقاد و پیشنهاد @sad_ein@habib133
مشاهده در ایتا
دانلود
24.safaee_bardasht.F-3.mp3_101182.mp3
3.83M
🎙استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع :{ #روش_برخورد_با_افراد } ✔️ بعد از اینکه انسان به شناخت لازم رسید، نسبت به اطرافیان خود نیز مسئول می شود، حتی نسبت به نباتات و حیوانات.... 3⃣[جلسه سوم] 🕙مدت: ۱۵:۵٧ 📶حجم: ٣ مگابایت 🔘کیفیت فایل صوتی پایین می باشد و فقط بخاطر اهمیت موضوع، بارگزاری شده است. 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (شرح حکمت ۴٧) 💠امام(ع) در اين چند جمله حكيمانه به رابطه چهار موضوع مهم با چهار موضوع ديگر از صفات انسانى اشاره فرموده است. نخست مى فرمايد: 🍃قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَى قَدْرِ هِمَّتِهِ «ارزش هر كس به اندازه همت اوست» 💠همت به معنای توجه و عنایت ویژه نفس به چیزی است که امروزه از آن به دغدغه ذهنی یاد می شود.  این که گفته می شود فلانی به امری اهتمام می ورزد یعنی نسبت به آن علاقه ای شدید دارد و عنایت و توجه اش را به خود جلب کرده است به گونه ای که همه جان و روحش را اشغال کرده و اجازه نمی دهد تا دمی از آن غافل شود 💠نشانه های بلند همتی را می توان در رفتارها و کردارهای شخص جست و جو کرد. به این معنا که وجود همت بلند در شخص؛ او را به سوی اطاعت؛ اخلاص؛ بخشش، سخاوت، احسان و نیکی به دیگران و قناعت سوق می دهد و شجاعت و غیرت و عزت نفس در او بروز و ظهور می یابد. و هرگز به امور پست و فانی توجه ندارد. 💠 از همین روست که امیرمومنان علی(ع) درباره نشانه های علو همتی می فرماید: کردار زیبا از بلندی همت، خبر می دهد در حدیث دیگری میفرمایند: هيچ چيز انسان را به مانند همت او بلندمقام نمى كند و هيچ چيز، او را مانند شهوتش پست نمى سازد 💠حضرت(ع) در مذمت دون همتی هم می فرماید: کسی که همتش کوچک باشد فضائل او از دست می رود یا فرمودند: کسی که همتی جز پر کردن شکم ندارد قیمت او نیز همان است که از شکم او بیرون می آید چه بی خیر است کسی که فکری جز شکم و شهوت ندارد کسی که همتی جز دنیا ندارد هنگام مردن غصه او بسیار خواهد بود. لذا هیچ انسان بلند همتی تن به دنائت و پستی نمیدهد. 🌐 @ashora_karbala
🔰اعتقاد به خدایی که؛ خدا نیست... ✍ #علی_صفایی_حائری 💠یک عده ای می گویند: بابا ! خدا بزرگ تر از آن است که بنده هایش را عِقاب کند. او بزرگ و عظیم و رحیم است. مادر بچه اش را نمی سوزاند ، آن وقت خدا بسوزاند؟! 💠یک وقت هم اگر بچه هایش کاری بکنند ، می گوید: خیلی بدی نکنید؛ که آتش دارم. می خواهد آن ها را تهدید کرده و بترساند وگرنه در آتش که نمی برد. این ها کسانی هستند که عظمت خدا را دلیل نفی معاد می دانند؛ می خواهند به خدا معتقد باشند، در حالی که هیچ اعتقادی به او ندارند. می خواهند که با عظمت او عذری برای آزادی خودشان داشته باشند 💠در جواب این ها باید گفت: اینکه خدا بزرگ تر از آن است؛ در این بحثی نیست بحث در این است که خدا هستی را «منظم» آفریده و کسی که در این هستی «حرکت صحیحی» نداشته باشد می سوزد. درست مثل وقتی که من کبریت را زیر پیراهنم بکشم آتش می گیرد 💠او قانون هایی را در هستی گذاشته و به من هم گفته است که با آن ها درگیر نشو. راه و روش زندگی را هم برایم توضیح داده تا درگیر نشوم. ولی منی که درگیری با آن ها را خودم خواسته ام و خودم فساد به بار آورده ام ، نمی خواهم بسوزم ؟! چرا نسوزم ؟! که سوختن یک امر طبیعی است 💠عظمت او باعث تنظیم این هستی است و نظم این هستی باعث ضربه خوردن ماست . تعبیری که قرآن از معاد دارد این است که {وَتَرَىٰ كُلَّ أُمَّةٍ جَاثِيَةً كُلُّ أُمَّةٍ تُدْعَىٰ إِلَىٰ كِتَابِهَا الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ} جزای شما ، همان عمل خودتان است و چیز تازه ای نیست 📚حیات برتر ، (ص ۵٣) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
imam_hadi.pdf
2.1M
📚پیشنهاد دانلود و (اعلام الهدایه _ ) 🔹 پیشنهادی برای مطالعه سیره و تاریخ اهل بیت(علیهم السلام) ✍مؤلف: سید منذر حکیم 📕 جلد دوازدهم➖ زندگانی هادی امت، حضرت امام علی النقی (علیه‌السلام) 🔰 حضرت هادى عليه‌السّلام ۴٢ سال عمر كردند كه ٢۰ سالش را در سامرا بودند؛ آن‌جا مزرعه داشتند و در آن شهر كار و زندگى مى‌كردند. در همين شهر سامرا عده‌ى قابل توجهى از بزرگان شيعه در زمان امام هادى (ع) جمع شدند و حضرت توانست آنها را اداره كند و به وسيله‌ى آنها پيام امامت را به سرتاسر دنياى اسلام؛با نامه‌نگارى و... برساند. اين شبكه‌هاى شيعه در قم، خراسان، رى، مدينه، يمن و در مناطق دوردست و در همه‌ى اقطار دنيا را همين عده توانستند رواج بدهند و روزبه‌روز تعداد افرادى را كه مؤمن به اين مكتب هستند، زيادتر كنند. امام هادى همه‌ى اين كارها را در زير برق شمشير تيز و خون‌ريز همان شش خليفه و على‌رغم آنها انجام داده است 📖جلد دوازدهم مجموعه اعلام الهدایه چهار فصل دارد 1⃣فصل نخست درباره شخصیت و فضائل امام هادی(ع) می‌باشد 2⃣فصل دوم درمورد مراحل زندگی ایشان تا زمان شهادت امام جواد(ع) است 3⃣ فصل سوم به جایگاه امام هادی(ع) در فرآیند تغییر فراگیر فرهنگی و شرایط زمانه ایشان می‌پردازد 4⃣ فصل چهارم درباره نیازهای جامعه اسلامی در عصر امام هادی(ع)، موضع گیری آن حضرت در برابر غالیان و فرقه‌های انحرافی، پدیده زیارت و نقش آن در ایمن سازی عقیدتی مثل زیارت جامعه کبیره و زیارت غدیر، شهادت امام هادی(ع) و مکتب و میراث علمی ایشان است 🌐 @ashora_karbala
🔰این خاطره را آقای رسول مسعودی از علامه محمد تقی جعفری(ره) این چنین بیان می‌دارد: 🌿ما افتخار داشتیم چند سال در همسایگی استاد جعفری واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت‌الله کاشانی سکونت داشته باشیم. در همسایگی ما و ایشان، پیرمردی آهنگر بود که در منزل خود کار می‌کرد. 🌿من در یک روز گرم تابستانی حدود ساعت ۵ بعد از ظهر با هماهنگی قبلی برای طرح موضوعی به خدمت او (استاد) رسیدم. ایشان طبق معمول در کتابخانه خود، مشغول مطالعه و نوشتن بودند. 🌿در حین طرح سۆالم ، صدای پتک همسایه که به آهنگری مشغول بود، به گوش می‌رسید. به ایشان عرض کردم: اگر صدای پتک و چکش این شخص مزاحم کار شماست، من می‌توانم بروم و به ایشان تذکر بدهم تا حال شما را مراعات کند. 🌿در جواب این سخن من گفت: نه ، مبادا به او چیزی بگویید. چون من وقتی در کتابخانه‌ام از مطالعه و نوشتن احساس خستگی می‌کنم ، صدای پُتک و چکش این پیرمرد، نهیب می‌زند و به من قدرت می‌دهد، و با خود می‌گویم: آن پیرمرد در مقابل کوره گرم آهنگری چکش می‌زند و خسته نمی‌شود، اما تو که نشسته‌ای و مطالعه می‌کنی و می‌نویسی، خسته شده‌ای؟ 🌿بنابراین، صدای کار این پیرمرد نه تنها مایه اذیت نیست، بلکه با شنیدن صدای چکش او، قدرت مجدّد می‌گیرم و دوباره مشغول مطالعه یا نوشتن می‌شوم! 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (ادامه تفسیر آیه ۵ سوره قصص) 💠تا به حال مشخص شد اراده الهی بر این است که مستضعفان وارث زمین شوند، و شکی نیست که اگر اراده خداوند به چیزی تعلق بگیرد، آن امر محقق خواهد شد. 🍃 {انماامره اذا اراد شیئا ان یقول له کن فیکون} ⁉️اما آیا تاکنون این وعده الهی تحقق یافته است یا نه ؟ و در صورت تحقق این وعده چه کسانی، از مصادیق آن هستند؟ ⤴️همان طور که گفته شد، خداوند این آیه را هنگام بازگویی ماجرای دوران ستمگری فرعون نسبت به بنی اسرائیل بیان کرد و همین گروه مصداق بارز این آیه هستند؛ که با یاری خداوند حکومت فرعون نابود شد و بنی اسرائیل وارث زمین شدند 💠نمونه دیگر آن، حکومت پیامبر اسلام (ص) است که پس از سالها تلاش و مبارزه و تحمل شکنجه های طاقت فرسا و محاصره اقتصادی و هجرت و جهاد، سرانجام اسلام و معارف الهی از جزیرة العرب به تمام نقاط جهان گسترش یافت، و این در حالی بود که در اوایل بعثت، مسلمانان از نظر نیرو، تعدادشان کم، و از نظر قدرت، ضعیف بودند و در ناامنی و ترس بسر می بردند 💠به هر حال این سنت الهی است که در هر زمان و مکانی که شرایط فراهم گردد، اراده الهی نیز بر این قرار می گیرد که به وعده خود عمل کند و حق بر باطل پیروز شود 💠همچنان که امام سجاد(ع) در روایتی می فرماید: 🍃...ان الابرار منا اهل البیت و شیعتنا بمنزلة موسی و شیعته و ان عدونا و اشیاعهم بمنزلة فرعون و اشیاعه ...نیکان از مااهل بیت و شیعیان آنها به منزله موسی(ع)و پیروانش و دشمنان ما و تابعان آنها به منزله فرعون و تابعان آن هستند 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰«قرآن» اگر در چين هم بود، همه ما بايد به‌دنبال آن می‌رفتيم و پيدا میکرديم و می‌خوانديم. ✍استاد سید محمدمهدی #میر_باقری 💠مفاد روایت «اُطْلُبُوا الْعِلْمَ وَ لَوْ بِالصِّين» اين نيست که علم حقیقی در اختيار کفار چين هست؛ بلکه معنای روايت اين است که ولو در آنجا هم بود برويد و اخذ کنيد. يعنی علم، چنين ارزشی دارد. به قول مرحوم آيت الله العظمی بهجت مي‌گفتند يک کتابی است که اگر در چين هم بود، همه ما بايد به‌دنبال آن می‌رفتيم و پيدا می‌کرديم و می‌خوانديم که همان قرآن است. 💠درواقع، همان که فرموده است «اطْلُبُوا الْعِلْمَ وَ لَوْ بِالصِّين»، همان‌ها فرموده‌اند که علم جز در خانه ما پيدا نمی‌شود." پس اگر اين روايت را می‌خوانند که: «اُطْلُبُوا الْعِلْمَ وَ لَوْ بِالصِّين» اين قبیل روايات را هم بخوانند که: «شَرِّقَا وَ غَرِّبَا لَنْ تَجِدَا عِلْماً صَحِيحاً إِلَّا شَيْئاً يَخْرُجُ مِنْ عِنْدِنَا أَهْلَ الْبَيْت» اگر به شرق یا غرب عالم بروید، دانش صحیحی نمی‌یابید مگر آنچه از نزد ما اهل‌بیت بیرون می‌آید. 🌐 @ashora_karbala
🔰دنیا داری یا ترک دنیا!؟ ✍استاد شهید #مرتضی_مطهری 💠آنچه در اسلام راجع به تحقیر دنیا و به نام تحقیر دنیا داریم مربوط به چگونگی زندگی و دیگر هدف زندگی است كه برای چه باشد نه مربوط به اصل زندگی، یعنی اسلام طرفدار رو آوردن به زندگی است نه پشت كردن به زندگی. 💠ترك دنیا به معنی پشت كردن به زندگی نیست و لهذا از ضروریات اسلام این است كه ترك كار، ترك تجارت و كسب، ترك تحصیل، ترك زراعت و كشاورزی و ترك دامداری غلط است. 💠اما در چگونگیهای زندگی؛ جنبه های مادی؛ معنوی آن؛ فلسفه زندگی؛ و اینكه هدف زندگی و تمدن؛ آیا پول و آنچه با پول به دست می آید باشد یا نه؟ 💠اینجاست كه فقط ادیان هستند كه هدفهای روشن و معنوی و فلسفه صحیح برای زندگی عرضه می دارند. اینجاست كه میلها را از بستگی و انحصار خارج می كنند و دشمن سكون و قناعت و رضایت و اخلاد نسبت به زندگی دنیا می شوند و اینجاست كه مسأله توسعه شخصیت و تولدی دیگر رخ می دهد. 💠به عبارت دیگر منطق دین كفه دنیا را سبك نكرده، كفه معنویات را بزرگ كرده است؛ از وزن دنیا نكاسته، بر وزن معنویات افزوده است. 💠 در موضوعات چهارگانه ی خدا، انسان، جهان، اجتماع، اسلام كفه جهان را سبك نكرده، بلكه ارزش انسان و اجتماع را بالا برده است. اسلام با برقراری ارتباط میان خدا و انسان، جهان را پایین نیاورد، انسان را بالا برد 📚یادداشتها_ جلد چهارم (ص ۱۱۱) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
25.safaee_bardasht.F-4.mp3_101180.mp3
5.01M
🎙کلام استاد #علی_صفایی_حائری 🔰موضوع :{ #روش_برخورد_با_افراد } ✔️ روش برخورد با انسان ها خلاصه در پنج امر می شود: دوستی و محبت، آزادی دادن، تحمل و پذیرش کردن، ایجاد طلب، جریجه دار نکردن 4⃣[جلسه چهارم] 🕙مدت: ٢۰:۵٣ 📶حجم: ۴ مگابایت 🔘کیفیت فایل صوتی پایین می باشد و فقط بخاطر اهمیت موضوع، بارگزاری شده است. 🔍با دقت بشنوید.... 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #تلنگر 💠آیت الله العظمی بهجت (ره) 🔶اگر یقین بدانیم که خدای مهربان در همه حال و در همه جا و در همه زمان، ناظر رفتار و حتی ناظر افکار و اندیشه‌ها و نیت‌های ما است، آنگاه در انتخاب روش‌های زندگی خویش تجدیدنظر خواهیم کرد. 🔶برای موعظه همین یک کلمه کافی است و آن توجه به این است که خداوند در همه حال ما را می‌بیند؛ در حدیث داریم که از عوامل نجات و رستگاری آدمی این است که در نهان و خلوت از خدا بترسی، چنانکه گویی او را می‌بینی، چرا که اگر تو او را نمی‌بینی، قطعاً او تو را می‌بیند.  🔶لذا به ما گفتند ؛این آیه را هرگز فراموش نکنید: «الم یعلم بان الله یری» آیا انسان نمی‌داند که خداوند همه چیز را می‌بیند.... 📕زمزم عرفان (ص ۱۱٧) 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰اینان‌ سرانجام، گورِ‌ تمدن‌ خود را خواهند کَند و تمدنِ‌ بشری‌ را نابود خواهند کرد... ✍ 💢جدائیِ‌ اصلِ‌ و اجتماعی‌ از ، که‌ خود‌ گوشه‌ای‌ از فاجعه‌ جدایی‌ عقیده‌ از شریعت‌ است‌ و گروههای‌ مختلفِ‌ مسلمان‌ آن‌ را پذیرفته‌اند، که دیگر این دین نه‌ بر زندگی‌ آنان‌ اثر می‌گذارد نه‌ بر رفتار فردی‌ و اجتماعی‌ آنان 💢این‌ گونه‌ عقاید، در تصورِ‌ برخی‌ مسلمان‌ها، با عبادت‌ قرین‌ شده‌ است، آن‌ هم‌ برای‌ تنظیم‌ پیوند انسان‌ و آفریدگارش، و برای‌ آسان‌ نمودن‌ سفرِ‌ مرگ، و دیگر هیچ.... 💢 به درستی‌ نمی‌دانیم‌ که‌ این‌ توطئه‌ از چه‌ هنگام‌ پدید آمده‌ است. آیا توسطِ‌ و نادان‌ انجام‌ گرفته‌ یا در کمین؟ ولی‌ مسلم‌ است‌ که‌ این‌ شیوه‌ تفکر‌ پیش‌ از ارتباط‌ و تأثیرِ‌ متقابلِ‌ فکری‌ میان‌ اروپا و دنیای‌ اسلام‌ بوده‌ است‌ و پس‌ از این‌ ارتباط‌ به‌ شکلِ‌ روشن‌ و مؤ‌ثری‌ بروز نموده، به‌ طوری‌ که‌ به‌ صورت‌ بر امت‌ مسلمان‌ درآمده‌ است. ⭕️ این عقیده میگوید؛ خداوند تنها در معابد و مساجد و در روزهای‌ جمعه‌ و ماه‌ رمضان‌ پرستش‌ می‌شود. و ایمان‌ تنها در شرایط‌ سخت‌ و دشوار انسان‌ بازتاب‌ دارد؛ در هنگامِ‌ مرض، ناکامی، شکست، فقر و پیری؛ نه‌ در روزهای‌ زندگی، دوران‌ جوانی، تندرستی، پیروزی‌ و کامیابی. درِ‌ بازار، کارگاه، کارخانه، کشتزار، و اداره‌ و سایر عرصه‌های‌ زندگی‌ بر روی‌ بسته‌ شده‌ و خارج‌ از دایره‌ نفوذِ‌ آن‌ است 💢کسانی‌ که‌ این‌ بینش‌ را پدید آوردند و داعیه‌دارِ‌ آن‌ بودند، برای‌ خود محیطی‌ می‌خواستند که‌ ایمان‌ و خداوند ناظر بر اعمال‌ آنان‌ نباشند تا به‌ آزمندی‌ها و هوای‌ نفس‌ خود میدان‌ دهند و انسان‌ها را بی‌رحمانه‌ استثمار کنند و ابزارهای‌ کسب‌ درآمد و منافع‌ را بدون‌ قید و شرط‌ و بدون‌ پایبندی‌ به‌ شیوه‌های‌ شرافتمندانه‌ در اختیار بگیرند. 💢آری، کسانی‌ که‌ چنین‌ خواسته‌هایی‌ داشتند و پیام‌آور فرهنگ‌ و بودند، همان‌هایی‌ بودند که‌ احساسات‌ دینی‌ و مسئولیت‌های‌ معنوی‌ و روحی‌ را مانعی‌ بر سرِ‌ راهشان‌ می‌دانستند و پس‌ از پایان‌ دادن‌ به‌ دوران‌ فلسفه‌ اسکولاستیک‌ و قلع‌ و قمع‌ طرفداران‌ آن‌ به‌ ریشه‌کن‌ ساختن‌ احساسات‌ دینی‌ و خاموش‌ کردن‌ بارقه‌های‌ آن‌ در سراسر دنیا ادامه‌ دادند. 💢سپس‌ عرصه‌ را برای‌ که‌ همان‌ رسالت‌ نامقدس‌ آنان‌ بود باز کردند، تا کارش‌ را با آزادی‌ مطلق‌ و بدون‌ هیچ‌ گونه‌ التزام‌ و تقیدی‌ آغاز کند و به‌ صنعت‌ و تولید و افزایش‌ تولید بپردازد، و سپس‌ برای‌ مصرف‌ و فروش‌ کالاهای‌ تولیدی‌ خود به‌ جستجوی‌ بازار رود و و کند و جنگ‌ها به‌ راه‌ اندازد و تمدن‌ها و فرهنگ‌ها را پایمال‌ کند و فقر و نیازمندی‌های‌ ساختگی‌ را برای‌ ملت‌ها به‌ ارمغان‌ آورد. 💢اینان‌ سرانجام، آن‌ طور که‌ پیدا است، گورِ‌ تمدن‌ خود را خواهند کَند و تمدنِ‌ بشری‌ را نابود خواهند کرد. زیرا با عمل‌ خود، در بسترِ‌ زندگی، خلاء آرمان‌ شناختی‌ و فقری‌ در حدِ‌ کفر و تضادهایی‌ را سبب‌ شده‌اند که‌ هم‌ برای‌ ملت‌های‌ جهان‌ و هم‌ برای‌ خود دشواری‌های‌ پیچیده‌ و دردهای‌ علاج‌ناپذیری‌ به‌ وجود آورده‌ است. 🔷سخنرانی‌ در نهمین‌ همایش‌ اندیشه اسلامی‌ «ملتقی‌ الفکر الاسلامی‌»‌ در تلمسان‌ (یکی‌ از شهرهای‌ الجزایر) در تاریخ ‌۲۶ ژوئیه ۱۹۷۵مطابق‌ با ۱۷ تیر۱۳۵۴ 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#شرح_نهج_البلاغه (ادامه شرح حکمت ۴٧) 💠حضرت امیرالمؤمنین(ع) در دومين جمله پرمعناى خود از این حکمت مى فرمايد: 🍃وَصِدْقُهُ عَلَى قَدْرِ مُرُوءَتِهِ راستگويى و صداقتِ هر كس به اندازه شخصيت اوست 💠انسان با شخصيت براى خود ننگ مى داند كه به ديگران دروغ بگويد. اضافه بر اين، غالبا ديده شده است كه دروغ ها بعد از مدتى فاش مى گردد؛ انسان با شخصيت هرگز حاضر نمى شود كارى انجام دهد كه در آينده آبروى او را ببرد. 💠در احاديث ديگرى از امام اميرمؤمنان(ع) مى خوانيم: 🍃الصِدْقُ عِزّ راستگويى سبب عزت است و در حديث ديگرى مى افزايد: 🍃الصِّدْقُ صَلاحُ كُلُّ شَىء وَالْكِذْبُ فَسادُ كُلُّ شَىْء. 💠يكى از ياران امام صادق(ع) به نام "ابو كهمس" خدمت آن حضرت رسيد و عرض كرد: يار وفادار شما ابن ابى يعفور به شما سلام فرستاده است حضرت فرمود: سلام بر تو و بر او؛ هنگامى كه نزد او رفتى سلام مرا به او برسان و بگو: جعفر بن محمد به تو مى گويد: 🍃انْظُرْ مَا بَلَغَ بِهِ عَلِيٌّ(ع) عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ(ص) فَالْزَمْهُ فَإِنَّ عَلِيّاً(ع) إِنَّمَا بَلَغَ مَا بَلَغَ بِهِ عِنْدَ رَسُولِ اللَّهِ(ص) بِصِدْقِ الْحَدِيثِ وَأَدَاءِ الاَْمَانَةِ نگاه كن ببين على(ع) با چه صفاتى آن مقام را نزد رسول خدا(ص)پيدا كرد آن صفات را داشته باش، زيرا على تنها به اين سبب به آن مقام نزد پيغمبر رسيد كه در سخن گفتن، صادق بود و در اداى امانت امين 💠این جمله را کسی فرموده که در آسمانها و زمین معروف است به (لا فتى الّا على) جوانمردى در پهنه هستى جز على نبوده و نیست؛ و این فتوت از صدق اوست. 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
imam_askari.pdf
2.1M
📚پیشنهاد دانلود و (اعلام الهدایه _ ) پیشنهادی برای مطالعه تاریخ و سیره ی اهل بیت(ع) ✍مؤلف:سید منذر حکیم 📕 جلد سیزدهم➖زندگانی خورشید سامرا حضرت امام حسن عسکری(ع) 🔰 امامی که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیرمعتقدان، همه، شهادت دادند و اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختی‌ها، این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط بیست و هشت سال داشت. در تاریخ پرافتخار شیعه، این نمونه‌ها را کم نداریم. پدر امام زمان عزیز ما با آن همه فضیلت، با آن همه مقامات، با آن همه کرامات، وقتی با سم و جنایت دشمنان از دنیا رفت، فقط بیست و هشت سال داشت؛ این میشود الگو؛ جوان احساس میکند یک نمونه‌ی عالی در مقابل چشم دارد 📖جلد سیزدهم مجموعه اعلام الهدایه چهار فصل دارد 1⃣ شخصیت و فضائلامام حسن عسکری(ع)  2⃣ ولادت و مراحل زندگی ایشان تا شهادت امام هادی(ع) 3⃣به ویژگی‌های عصر امام حسن عسکری(ع) و معرفی و عملکرد حاکمان آن دوران 4⃣ نیازهای جامعه اسلامی زمانه امام حسن عسکری(ع)، زمینه سازی شیعیان در زمینه غیبت امام مهدی(عج) و میراث امام حسن عسکری(ع) 📘کتابی بسیار ارزنده که در عین موجز بودن و فشردگی بحث، از غنای کامل برخوردار است و با تحقیقی کافی و وافی که برای آن انجام پذیرفته، می‌تواند به عنوان یکی از منابع بسیار خوب تاریخی مورد عموم مردم و نیز محققان حوزوی و دانشگاهی استفاده قرار گیرد 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍سید شهیدان اهل قلم 💠 راهی که آن قافله عشق پای در آن نهاده؛ راه تاریخ است و آن بانگ الرحیل هر صبح در همه جا برمی خیزد. و اگرنه این راحلان قافله عشق بعد از هزار و سیصد و چهل و چند سال به کدام دعوت است که لبیک گفته اند؟ 📚فتح خون ص ۴۵ 🌐 @ashoram_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#تفسیر_قرآن_کریم (تفسیر آیه ٢ سوره عنکبوت) 💠با توجه به بعضی از آیه کریمه، و دیگر آیات ؛ همة انسان ها در معرض قانون آزمایش الهی قرار دارند و هیچ فردی از نوع بشر از آزمایش الهی مستثنی نیست؛ پیامبر و غیر ندارد 💠قبل از بیان فلسفه و علت آزمایش، ابتدا اهداف آزمایش را عرض میکنیم. 1⃣گاهی امتحان و آزمایش برای شناختن است، به این معنی که شخص امتحان کننده وقتی می خواهد مجهولی را تبدیل به معلوم کند،حقیقتی را کشف کند لذا آن را آزمایش می کند. در مورد خداوند نسبت به بندگان چنین امتحانی معنی ندارد 2⃣گاهی آزمایش برای اتمام حجت است؛ یعنی برای این است که به خود امتحان شونده امری را ثابت کند. مثلا یک معلم که در طول سال با دانش آموز کار می کند، خودش می داند که به کدام دانش آموز باید نمرة قبولی بدهد و به کدام نمرة رد بدهد. ولی مسلم است که اگر امتحان نکرده بخواهد این نمره ها را بدهد، غیر از آن کسی که بیست می گیرد همه اعتراض می کنند. لذا آن ها را امتحان می کند، تا بر همه روشن شود که نمره هایی که می خواهد بدهد همه درست است. امتحان به این معنی در مورد خدای متعال معنی دارد. ممکن است خدای متعال بنده ای را مورد امتحان قرار بدهد برای این که حجت بر آن بنده تمام شود 3⃣گاهی امتحان برای تمرین امتحان شونده است؛ یعنی خداوند انسان را مورد آزمایش قرار می دهد برای این که در طی آن آزمایش استعدادهای درونی او به فعلیت برسد. مثل آدمی که خودش یا دیگری را به آب می اندازد برای این که شنا یاد بگیرد. این نوع امتحان، نوعی عمل و رفتار برای کمال یافتن است. بر اثر تلاش کردن در آب است که انسان شناگر می شود 🌐 @ashora_karbala
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰لزوم پیكار با ✍استاد شهید 💢مشكلترین مبارزه ها مبارزه با نفاق است كه مبارزه با زیركهایی است كه احمقها را وسیله قرار می دهند. این پیكار از پیكار با كفر به مراتب مشكلتر است زیرا در جنگ با كفر، مبارزه با یك جریان مكشوف و ظاهر و بی پرده است و اما مبارزه با نفاق، در حقیقت مبارزه با كفر مستور است. 🔷نفاق دو رو دارد: ⬅️ یك رو ظاهر كه اسلام است و مسلمانی و یك رو باطن كه كفر است و شیطنت، و درك آن برای توده ها و مردم عادی بسیار دشوار و گاهی غیر ممكن است و لذا مبارزه با نفاقها غالباً به شكست برخورده است زیرا توده ها شعاع دركشان از سرحد ظاهر نمی گذرد و نهفته را روشن نمی سازد و آنقدر بُرد ندارد كه تا اعماق باطنها نفوذ كند 💢امیرالمؤمنین (علیه السلام) در نامه ای كه برای محمد بن ابی بكر نوشت می فرماید: 💠وَ لَقَدْ قالَ لی رَسولُ اللّهِ: اِنّی لا اَخافُ عَلی اُمَّتی مُؤْمِناً وَ لا مُشْرِكاً، اَمَّا الْمُؤْمِنُ فَیَمْنَعُهُ اللّهُ بِایمانِهِ وَ اَمَّا الْمُشْرِكُ فَیَقْمَعُهُ اللّهُ بِشِرْكِهِ، وَ لكِنّی اَخافُ عَلَیْكُمْ كُلَّ مُنافِقِ الْجَنانِ عالِمِ اللِّسانِ، یَقولُ ما تَعْرِفونَ وَ یَفْعَلُ ما تُنْكِرونَ 💠پیغمبر به من گفت: من بر امتم از مؤمن و مشرك نمی ترسم، زیرا مؤمن را خداوند به سبب ایمانش باز می دارد و مشرك را به خاطر شركش خوار می كند، ولكن بر شما از هر منافق دلِ دانا زبان می ترسم كه آنچه را می پسندید می گوید و آنچه را ناشایسته می دانید می كند. ⬅️در اینجا رسول اللّه(ص)از ناحیه ی نفاق و منافق اعلام خطر می كند، زیرا عامه ی امت، بی خبر و ناآگاهند و از ظاهرها فریب می خورند و باید توجه داشت كه هر اندازه زیاد باشد، بازار نفاق داغتر است 💢 لهذا مبارزه با احمق و حماقت، مبارزه با نفاق نیز هست زیرا احمق ابزار دست منافق است. قهراً مبارزه با احمق و حماقت خلع سلاح كردن منافق، و شمشیر از دست منافق گرفتن است. 💢دیگران نیز هر كدام به نحوی سیاست مخرب و كوبنده ی «قرآن بر نیزه» را پیش گرفتند و تمام زحمتها و فداكاریها را درهم كوبیدند و نهضتها را در نطفه خفه كردند و این نیست جز از جهالت و نادانی مردم كه مابین شعارها و واقعیات تمیز نمی دهند و از این رو راه نهضت و اصلاح را به روی خویش بستند و آنگاه بیدار گشتند كه مقدمات، همه خنثی گشته و باید راه را باز از سر گرفت. ⬅️از جمله نكته های بزرگی كه از سیرت علی(ع) می آموزیم این است كه اینچنین مبارزه ای اختصاص به جمعیتی خاص ندارد بلكه در هر جا كه عده ای از مسلمانان و آنان كه در زیّ دین قرار گرفته اند آلت پیشرفت بیگانگان و پیشبرد اهداف استعماری شدند و استعمارگران برای تضمین منافع خود به آنان تَتَرُّس كردند و آنان را برای خویش سپر گرفتند كه مبارزه ی آنان بدون از بین بردن آن سپرها امكان پذیر نیست، باید ابتدا با سپرها مبارزه كرد و آنها را از بین برد تا سد راه بر طرف گردد و بتوان بر قلب دشمن حمله برد ↖️داستان خوارج این حقیقت را به ما می آموزد كه در هر نهضتی اول باید سپرها را نابود كرد و با حماقتها جنگید همچنانكه علی(ع) پس از جریان تحكیم، اول به خوارج پرداخت و سپس خواست تا باز به سراغ معاویه رود. 📚مجموعه آثار شهید مطهری( ج۱۶، ص ٣٣۶) 🌐 @ashora_karbala