eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.6هزار دنبال‌کننده
665 عکس
414 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 قابل توجه کسانی که دارند 💢چه چیزی به ما «مربوط» است؟ 🌀در میان مشتاقان اخبار بد هیچ‌کس به این سوال اهمیت نمی‌دهد که سود واقعی گرایش به چیست؟ اگر از یکی از آن‌ها بپرسید که از میان مثلاً ده هزار خبری که طی سال‌های اخیر شنیده‌اند، تنها به یک خبر اشاره کنند که باعثِ ایجاد یا اتخاذ یک تصمیم درست شده باشد، احتمالاً یک نفر هم نمی‌تواند. ✅در حقیقت، همان‌طور که «آلن باتن» در مقاله «» که سال ۲۰۱۴ در هافینگتن‌پست منتشر شد، می‌گوید، «ما اولین نسل بشر هستیم که دنبال به خودمان می‌گردیم. برای بسیاری، فهمیدن این‌که کدام خبر به آن‌ها ربط دارد، کاری دشوار است، اما به‌سادگی می‌فهمند چه چیزی جدید است چه چیزی جدید نیست.» و رسانه دقیقاً از همین طریق شما را تحریک می‌کند؛ با دادنِ چیزی که اگرچه به‌شما بی‌ربط است، اما جدید و دسته اول به‌نظر می‌رسد. ✅جنگِ میان «» و «» نزاع بنیادین عصر جدید است. این نبردی است که رسانه علیه بشریت آغاز کرد. ✅سازمان‌های رسانه‌ای با ایجاد این حس که اطلاعاتی جدید در اختیار شما می‌گذارند، می‌کوشند این تکه‌های خبری را به‌عنوان مخاطب جا بزنند. آن‌ها سعی می‌کنند به مخاطب بقبولانند که ناآگاهی از این اخبار، آن‌ها را از جریان زندگی عقب می‌اندازد، زیرا هرچه «» باشند، با اوضاع و احوال جامعه «». این اخبار اگرچه جدیدند، اما هیچ ارتباط واقعی با زندگی مخاطب ندارند. بنابراین، بسیاری از افراد زمانی‌که از اخبار دور می‌مانند، دچار می‌شوند، زیرا این وضعیت در ذهن آن‌ها به‌معنی است. می‌مانند، دچار می‌شوند، زیرا این وضعیت در ذهن آن‌ها به‌معنی است. @andisheengelabi @asrehooshmandi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید| سخنرانی بیل گیتس در سال 2015 و پیش بینی او از «ویروس کرونا» ▫️همراه با زیرنویس فارسی ▫️ @continuous_improvement @andisheengelabi
⭕️هر دو ضدّ اسلامند! 🔹مقامِ معظّم رهبری: دست‌های تفرقه‌افکن میانِ شیعه و سنی، به سرویس‌های جاسوسی دشمنانِ اسلام می‌رسد. نه تشیعی که با MI6 انگلیس ارتباط دارد، شیعه است و نه تسننی که مزدورِ CIA آمریکا باشد، سنّی است، بلکه هر دو ضدّ اسلامند. @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️سخنان جالبِ استاد رحیم‌پورِ ازغدی راجع‌به انحراف در شیعه! 🔹باید مراقبِ که از لندن تغذیه میشه باشیم؛ این‌ها آمده‌اند تا وجهه‌یِ اسلام و تشیّع را در جهان به سُخره بگیرند🙄 @andisheengelabi
| 🔸 اینفودمی 🔻 (epidemic) یا همه‌گیری؛ بروز بیش‌ از حد یک بیماری یا عارضه در جمعیتی معین است. 🔻 (pandemic) همان اپیدمی است که با شتابی بیشتر در سطوح منطقه‌ای، قاره‌ای و جهانی بروز می‌کند. مثل همین . 🔻 (infodemic) همه‌گیری اطلاعات است تا آن حد که راه حل‌یابی برای مسئله را دشوار می‌کند. مثل بلایی که حرف‌های بی‌پایه غیر متخصص‌ها و یا فیک‌نیوزها در محافل فیسبوکی، توییتری و تلگرامی و ... بر سر همین کرونا در‌ آورده‌اند. یک توصیه: لطفن در محافل اینفودمیک به خصوص با لعاب آکادمیک توقف نکنید، به نظرم خطرات ابتلا به "رضایت از میزان شعور" به مراتب بیشتر از ابتلا به کرونا است. دکتر یونس شکرخواه @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مهم‌ترین نکته برای داشتن یک 🔻چرا خوب شوهرداری کردن برای خانم‌ها حکم جهاد دارد؟ @andisheengelabi
🔸 کاری که اینترنت با مغز ما می‌کند. 🔻نیکلاس کار، پژوهشگر و نویسنده آمریکایی در کتاب مشهورش به نام «کم عمق‌ها: با مغز ما چه می‌کند؟» تاثیر اینترنت، نشر الکترونیک و کتاب‌خوانی دیجیتال را از زوایای مختلف بررسی کرده است. وی معتقد است که با روند توسعه اینترنت به عنوان منبع اصلی اطلاعات، اگرچه دانش انسان افزایش یافته، اما هوش او کاهش شدیدی پیدا کرده است. در این سخنرانی، وی به صورت اجمالی بخشی از ایده‌های کتابش را با مخاطبان به اشتراک گذاشته است. 🎦 تماشای ویدیوی سخنرانی در: https://www.aparat.com/v/ngm9R منبع: پژوهشگاه فضای مجازی ناشر کتاب: نشر گمان ✅ @andisheengelabi
🔎من فوروارد میکنم، پس هستم ◀️عصر جدید را عصر اطلاعات و بطور پیشرفته تر و بهینه شده، عصر دیجیتال نیز نامیده اند.از شاخصه های اصلی دنیای مدرن و ، سبک زندگی خاصی است که باخود به ارمغان آورده است. 🔸در دوره ای هستیم که فقط اطلاعات_را_مصرف_می‌کنیم ولی نه برای حل مسائل بلکه بدلیل آنها را میخریم و بدون اینکه به دنیای عمل ما ارتباط داشته باشد و صرفا از باب عقب نماندن از چرخه مصرف کنندگان، مصرف می کنیم. 🔸گئورگ زیمل در رابطه با کلانشهرها و ویژگی هایش در مقاله ای که نوشته چنین می گوید: انسان ها در شهرهای کلان دچار گمنامی و بی نامی و غربت هستند و برای خلاصی از این وضعیت، سراغ مصرف می روند تا را بازیابی کنند. 🔸تورستن وبلن جامعه شناس، را بعنوان شاخصه اصلی عصرمدرن مطرح می کند و می گوید: بعد از دکارت که دغدغه عقلانیت داشت و می گفت: من_فکر_میکنم_پس_هستم، به دوره ای رسیدیم که بشر می گوید: من_میخرم_پس_هستم. 🔸اساسا این طرز تفکر که برای جبران گمنامی بشر و بازگشت هویت او مطرح شده، چالش های جدیدی را رقم زده و پدیده ای بنام را تحویل عصرجدید داده است که کاری جز فروشگاه گردی های بدون هدف و خریدهای غیرهوشمند و بدون حساب و کتاب ندارند. در ادامه جریان مصرف زدگی بشر، غول های رسانه ای وارد گود شده و شیب تندی را برای مصرف_مهارنشده بشر، تحمیل نموده اند. 🔸رسانه از زمان ورود به چرخه مصرف جامعه، با افزایش گزینه های انتخابی برای مصرف بشر نه تنها باعث آزادی عمل بیشتری نشده که با خود سردرگمی و تحیر را بهمراه آورده است. 🔸بقول هربرت سیمون، برنده جایزه نوبل: "غنای اطلاعات، می آورد". این تحیر و سردگمی که ناشی از سرریز اطلاعاتی بشر می باشد، باعث شده نسخه درمانی جدیدی از طریق جریان های رسانه ای تدوین و تبلیغ شود بنام "در_لحظه_زندگی_کن." 🔸این اندیشه که بدلیل حذف عقلانیت از چرخه دریافت(احساسات)، تحلیل( اندیشه وعقلانیت)، کنش(اقدام و عمل) شیوع پیدا کرد، راه جبران خسارت سردرگمی و افسردگی و و تنوع طلبی بشر را در ترویج و تبلیغ اندیشهء در لحظه زندگی کن می داند که فقط و فقط بدلیل ابتنای بر اصالت لذت و بریدن از عقلانیت، جامعه بشری را در خدمت سودآوری کمپانی های اقتصادی و دولت های استعماری تعریف می کند. 🔸در این میان آنچه که در شبکه های اجتماعی امروزه مشاهده می شود، ادامه همین طرز نگاه بوده که بدون توجه به پروسه چرایی، چیستی و نتایج یک خبر و حادثه، فقط لحظه را دیده و حوصله ای برای واکاوی و تحقیق بیشتر ندارند و برای جانماندن از قافله مصرف اطلاعات و لذت بردن از حضور در فضای مجازی، صرفا لحظه را گزارش و فوروارد می کنند. 🔸فقدان سواد رسانه ای در سیستم اجتماعی و مردم، باعث شکل گیری هویت جدیدی در فضای اجتماعی شده که می توان چنین تعبیر نمود: ... 🔸زبانحال جامعه امروز ما در فضای مجازی این است که چون شناسایی منبع و توجه به نتایج نفع و ضرر یک خبر، کاری زمان بر با چاشنی عقلانیت و است، پس فوروارد میکنم تا از گمنامی به در آیم. 🔸نتیجه چنین کنش های فاقدعقلانیت، چیزی جز تشدید و بازتولید و تقویت نظام سرمایه داری بعنوان عقبه رسانه های جریان اصلی جهانی نخواهد بود و نتیجه ای جز ظلم و بی عدالتی مهارنشده نخواهد داشت. ✍علیرضامحمدلو 🆔 @asre_tabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا هنوز به غرب نگاه مثبتی دارید پیشنهاد می‌کنم به ‌‏صحبتهای دردمندانه رئیس جمهور صربستان گوش کنید: «همدردی جامعه جهانی در واقع وجود ندارد. همدردی اروپایی‌ها واقعیت ندارد.. حرف‌های اروپا فقط روی کاغذ است.. تنها کشوری که به ما کمک می‌کند چین است.. » @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 چرا برای امام زمان(عج) دعا می‌کنیم، در حالی که به دعای ما احتیاجی ندارند؟ @andisheengelabi
Clip-Pananhian-ShebahatHazrateAbbasVaEmamMosabneJafar.mp3
2.94M
🔘 🔹شباهت حضرت ابالفضل(ع) و امام کاظم(ع) @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به سبک لیورپول 🔸 سرمربی تیم فوتبال در نشست خبری بعد از بازی تیمش در پاسخ خبرنگاری که با موضوع سوال مطرح کرده است میگوید: 🔸من نمیدونم چرا باید راجع به همه مسائل نظر بدن. و کسی که میدونه باید راجع به این مسائل صحبت کنه. این را دست به دست کنید تا به سلبریتی‌هایمان برسد @andisheengelabi
🖌اقتصاد، جهش تولید، از سال ۸۸ تا سال۹۹، تمامی عناوین و شعارهای سال، جنبه اقتصادی داشته اند.یا خطاب مستقیم به مسئولان و دولت بوده یا مردم و بازار مصرف و یا هردو. ✅تشخیص درست و اصرار بر ترمیم نقاط ضعف اقتصاد کشور، تیزبینی و فهم دقیق و را می رساند که در فراز ونشیب های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی، جو حاکم را به سمت پوشش نقطه ضعف اصلی و سکوی پرتاب نظام سوق می دهد و از این‌شعار پاپس نمی کشد. ✅اقتصادی که و نئولیبرالی در طول سالیان قبل و بعدانقلاب بر آن حاکم بوده، می طلبد که بایستی جهت مصرف تمام انرژی های کشور را به بهانه نام گذاری سال، به سمت رشد و پیشرفت اقتصاد هدف گیری نماید. ✅درسندچشم انداز۱۴۰۴، طی چهارپنج سال آینده بایستی در اقتصاد و علم و بهداشت و فناوری و...در ایستاده باشیم و راه چاره، چیزی جز یک یا همان معروف و مصطلح نمی باشد. ◀️اما ویژگی خاص نامگذاری امسال، انتظار و توقع به فعالیت ها و سیاستگذاری های خرد و کلان اقتصادی است و معیار سنجش آن، در زندگی و سر می باشد. ✅جهش تولید، در پلن اقتصادی کشور را لازم دارد و باحرکت های معمولی و روزمره و شناخته شده، ره به جایی نخواهد برد. ✅آنچه که در بیان استراتژیک لازم به توجه و تذکر می باشد، تدوین و طراحی برای پیشرفت است. ✅ در بیان ساده یعنی فعالیت هایی که منحصربفرد بوده و و و بومی طراحی شده باشد و در قیاس با طرح های مشابه رقبا، . ❕شما هر روز به رقیبان‌تان نگاه خواهید کرد و سعی می‌کنید تاکتیک‌های آن‌ها را کپی کنید: ▫️آن‌ها قیمت خود را کاهش داده‌اند، پس ما هم باید قیمت خود را کاهش دهیم. ▫️آن‌ها محصولات جدید عرضه کرده‌اند، پس ما هم باید به دنبال توسعه محصول جدید باشیم. ▫️آن‌ها سیستم مدیریت ارتباط با مشتری مستقر کرده‌اند، پس ما هم باید این سیستم را راه‌اندازی کنیم. ▫️آن‌ها باشگاه مشتریان راه‌اندازی کرده‌اند و به هر کس در هر خرید امتیاز می‌دهند، پس ما هم باید همین کار را انجام بدهیم. ▫️آن‌ها فروش ویژه گذاشته‌اند، پس ما هم فروش ویژه بگذاریم. ◽️این رفتارها می‌توانند اشتباه نباشند. ممکن است واقعاً گاهی اوقات، شما تصمیم بگیرید در پاسخ به تاکتیک‌های شرکت رقیب، تاکتیک‌ها و اقدام‌هایی را به‌کار بگیرید. اما اصل ماجرا این است که  .  ✅شما باید در سطح کلان، یک بار تکلیف خودتان را مشخص کنید که محور اصلی رقابت شما چیست و نسبت به رقیبان‌تان دارید. ✅از نظر پورتر، مزیت رقابتی به معنای ویژگی یا ویژگی هایی است که باعث می‌شود یک مرکز اقتصادی بتواند عمل کند (Outperforming Competitors). 📙انتظار بالاتر، و را طلب می کند. ظاهرا باید متفاوت تر از قبل عمل کنیم. ◀️در سطح مسئولین، و (نه دولتمرد ضعیف و غربزده) می طلبد. ◀️در سطح عمومی، مردمی و لازم دارد. ◀️ در سطح نیز، تعهدی آرامش بخش و و محرک به سمت (نه یک سلبریتی غرغرو و برج آج نشین) را نیاز دارد که هر طرح ملی بدون قوی و و هوشمندانه، محکوم به شکست است. ✅پس مدیر باعرضه در طراحی و تولید، مردم باهوش و حامی در مصرف، رسانه ای الهام بخش و همراه در تمامی مراحل چرخه تولید تا مصرف، عوامل اصلی تحقق آرمان پیشرفت و ثبات اقتصادی کشور است. ✅یقینا هیچ کشوری بدون اتکا به نیروهای داخلی و بدون توجه به موقعیت ها و ظرفیت های درون مرزی، به استقلال و پیشرفت نخواهد رسید و را ترک نخواهد نمود و در هر تحریم و سیاسی و اقتصادی و زیست محیطی و... خواهد لرزید. ✅مسیر پیشرفت کشور از استقلال در اقتصاد و مسیر استقلال اقتصادی از می گذرد. آینده ای پر از موفقیت و پیشرفت و شادکامی را برای ملت بزرگ ایران آرزومندم. علیرضامحمدلو @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آیا انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و کرونا ارتباطی با هم دارند؟ وزیر دفاع اسبق آمریکا، 1979, در رم چه گفت: 👆 جهان به ده میلیارد نفر، از نظر آمریکا تهدید بزرگی است. روش کاهش جمعیت: کنترل زاد و ولد، افزایش مرگ و میر تاکتیک عملیاتی: جنگ ها، مریضی ها @andisheengelabi
🔴 ⏪حواستان به آن پشت باشد ✍️معصومه نصیری ـ مدرس رسانه 🔹امروز شیوه های تغییر نگرش در مخاطبان تغییر کرده است. مهندسی ذهن مخاطب در مواقعی که هیچ دروازه بانی ذهنی صورت نمی گیرد، بهترین مدل جهت دهی به افکار عمومی یک جامعه است؛ کجا بهتر از حوزه ؛ از فیلم و سریال و موسیقی گرفته تا همین کانال های طنز، لطیفه و زرد شبکه های اجتماعی. همینجاست که برای تمسخر ایران و ایرانی لطیفه ساخته می شود، ذائقه مخاطب تغییر یافته، ناامیدی در قالب طنز به مردم تزریق و قبح شکنی صورت می گیرد. 🔹البته این صفحات در بزنگاه ها از قالب طنز خارج شده و در قامت یک کانال سیاسی خاص وارد میدان می شوند. همین کانال ها ضمن جذب مخاطب در شرایط عادی با تهیه محتواهای سرگرم کننده، مخاطب را در تله و نگه می دارند و ضمن تاثیرات جدی فرهنگی، به موقع آنچه مدنظر دارند را القا می کنند. در واقع این کانال ها با گیری و مخاطبان ضمن استحاله فرهنگی، در نهایت با نگاهی کالایی، آنها را معامله می کنند. 🔹مساله مهم عدم نظارت کافی بر این صفحات است. ناظران یا خواب هستند یا خودشان را به خواب زده اند که هر دو یعنی خیانت به فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و پذیرش اینکه ما قورباغه های آب پزی شده ایم. 🔹عصب‌های‌ پای قورباغه بسیار حساس هستند وقتی در آب با دمای صد درجه یک قورباغه را بیندازیم یک دفعه بیرون می‌پرد چون خیلی داغ است، اما وقتی یک قورباغه را در آب خنک بیندازی و کم کم آب جوش بیاید، قورباغه با اینکه گرمش است و می‌خواهد بیرون بپرد اما دیگه توانی برای بیرون پریدن ندارد چون همزمان بی‌رمق شده است و... 🔹کاری که این صفحات با فرهنگ می‌کنند دقیقا همین‌گونه است. به قدری آرام رخ می‌دهد که اصلا متوجهش نمی‌شویم و این یعنی . @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 🔴 در حالی که کلیپی تهیه شده از تبریک نوروز مردم اسرائیل به مردم ایران این خود یعنی اسرائیل یک کشور در نظر گرفته شده است و از طرفی می‌خواهند در تفکرات جا بیندازند که مردم اسرائیل با شما دوست هستند و این دشمنی فقط از طرف حکومت شماست ... 🔻 این در حالی هست که همین اسرائیلی ها جشن پوریم (خوشحالی در کشته شدن ایرانیان ) بر پا میکنند ... 🔺 لطفا در گوگل کلمه را سرچ بفرمایید ⚠️ مواظب غذای رسانه ها باشید هر چیزی را نخورید. @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مقایسه جالب و توسط گزارشگر آمریکایی! ▪️، و علی‌رغم نداشتن هیچ تحریمی از پس تهدیدها برنمی‌آید! @andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
39.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مستند آمریکای زیبا ⭕️این همان آمریکایی است که ثروتمندانش روز به روز غنی و فُقرائش روز به روز فقیرتر می شود...! @andisheengelabi
کرونا و مقایسه با و ضعیف غربی ▪️‏جنیفر گرین روزنامه نگار امریکایی با همسر ایرانیش برای دیدن اقوام به ایران رفتند. او‌ با مشاهده رفتار ایرانیان در بحران کرونا تحت تاثیر قرار میگیرد و مینویسد: 🔻مردم با متانت صف میکشند تا نیاز‌های خودرا خریداری کنند. دعوا و جر و بحث وجود ندارند. ‏مردم به یکدیگر ماسک، دستکش، و الکل هدیه میدهند. بسیاری از صاحب خانه‌ها اعلام کرده ا‌ند که دو ماه اجاره را دریافت نخواهند کرد. میکروبیولژیست‌ها داوطلبانه روی کرونا تحقیق میکنند. 🔻گروهی از مردم داوطلبانه برای پزشکان و پرستاران لباس‌های محافظتی میدوزند. ‏مردم به آنهایی که کار خودرا از دست داده ا‌ند کمک مالی‌ میکنند. شیرینی‌ فروش‌ها برای پرستاران و دکتر‌ها شیرینی‌ مجانی‌ میبرند و به آنها می‌گویند، "سپاسگزاریم جنگنده‌های ما." همه به هم توصیه میکنند که حیوانات خیابانی را تغذیه کنند. @andisheengelabi
♦️تحولات عصر و سبک زندگی کرونایی 🔹️با اپیدمی و جهانی شدن شیوع بیماری کرونا،انتشار اخبار مرگ و میر و اطلاعات انبوهی درباره کرونا به مجموعه ای از نگرانی‌ها و دستور العمل‌هایی منجر شده که سبک زندگی متفاوتی را ایجاد کرده است. 🔹️سبک‌های زندگی از حدود ۱۹۶۰ و جنبش های آن دوره به دنبال هویت‌خواهی بوده است تا حفظ بقا. 🔹️ارزشهای حفظ بقا انتخاب‌های اندکی در سبک زندگی در مقابل انسان قرار داد به همین خاطر مساله سبک زندگی مطرح نبود. ولی جنبش‌های هویت خواهی سلسله ارزشها و انتخاب‌های متفاوتی را ایجاد کرد. 🔹️ارزشهای کرونایی،مجموعه دستورالعمل های مقابله با کروناست. این ارزشها از اعتبارش را می‌گیرد و مبتنی بر تجارب عینی است. این ارزشها از جنس ارزشهای ، به این خاطر پشتیبان یک نوع سبک زندگی خواهد بود. 🔶این دارای مولفه هایی است: 🔹️باید در خانه بمانیم. خانه،محور می‌شود. و خانواده در خانه جمع می‌شوند. همه اعضا تمام وقت حضور دارند. تحصیل در خانه بوسیله ابزارهای ارتباط دیجیتال انجام می‌شود. کار در خانه و برای بخش زیادی فراهم می‌شود. بار دیگر تولید کار خانگی احیا می‌شود. به همین خاطر تقسیم کاری که ناشی از کار در بیرون خانه بود ازبین می‌رود. ،کار در بیرون خانه، بسیاری از کارهای خانگی مثل آشپزی،بچه‌داری،پرستاری سالمند، رختشویی و اتوکشی،سبزی خرد کنی و و .. را ایجاد کرده بود که این شغل ها در حال نابودیند. البته باید در آینده دید که چه نیازهای شغلی جدیدی ایجاد خواهد شد. 🔹️از بین رفتن تماس های حضوری نا آشنا. آنچه گفته میشد به دلایل جامعه متحرک، خانواده سنتی نیازمند بازاندیشی می‌شد و خانواده مثل ازدواج سفید، موقت و دیگر اشکال ازدواج طرح می شد، با توجه به سبک زندگی کرونایی این اشکال جدید و غیر منطقی خواهد بود. به این خاطر الگوی روابط با ثبات غالب خواهد شد. البته باید دید آیا فضای مجازی می‌تواند جایگزین هایی را مسلط کند و آیا این جایگزین‌ها خطرناک تر از کرونا نخواهند بود؟ 🔹️آنچه مربوط به مدیریت بدن بود و مبتنی بر ارزشهای ، با توجه به خطر ابتلا از طریق کلینیک‌های زیبایی فعلا ملغی است. را اصل "در خانه بمانیم" دوچندان تهدید می‌کند. 🔹️. تحول مفهوم کار, از کار یدی و کارخانه ای به کار اطلاعاتی و مبتنی بر بستر دیجیتال که از ویژگی های دوره جدید بود در دوران کرونایی سرعت بیشتری می یابد. اقتصاد, آموزش, حکمرانی, فرهنگ و ارتباطات اجتماعی دیجیتال در مدت یک ماهه اخیر در جهان اهمیت فزاینده ای پیدا کرده و بنظر می رسد که با طولانی شدن خطر این بیماری و احتمال شیوع بیماری های مشابه, این تحول سرعت بیشتری داشته باشد. مثلا تحصیل, درمان و معاینه, خرید, تعمیرات, سفر و گردشگری, پول و تولید سرمایه وو..همگی از این تحولات متاثر و انتظار می رود بر باز تعریف شود. 🔹️با اضمحلال حیات اجتماعی بیرون خانه،عملا و مصرف گرایی کاهش می یابد و رکود اقتصادی ناشی از تحولات کرونایی یک زندگی قناعت گونه را به ارمغان خواهد آورد. 🔹️برای کاهش شیوع، تحولاتی در مناسک و آیین های جمعی دینی اتفاق افتاده و سبک زندگی دینی تغییراتی را تجربه می کند. 🔹️خطر شیوع "" در جنبش های اجتماعی را غیر عملی می‌کند. همچنین بنا بر سیاست های دول مختلف،بسیاری از آزادی‌ها محدود و جهان حکمرانی اقتدار‌گرا،مسئول و غیر دمکراتیک را تجربه خواهد کرد. 🔹️نیاز به ،قابل اعتماد،صالح و عادل بیش از پیش برای کنترل خطرات مشابه جهانی،درک می‌شود. جهان نه فقط آرزویش را دارد بلکه این حکمران را می‌سازد. 🔹️تغییرات بسیار زیاد فرهنگی و اجتماعی کرونایی، را دچار بحرانهایی می‌کند. در پی آن تحولات دیگری رقم خواهد خورد که قابل تصور نیست و باید منتظر ماند. 🔹️به‌ نظر نمی‌‌رسد، این تحولات محدود به دوره عمر کرونا باشد، زیرا که با کاهش فاصله زمانی اپیدمی‌ها،بشر برای بقا نیازمند سبک زندگی کرونایی است. ✍🏻نویسنده؛محمدرضا زهرائی(دانشجوی دکتری جامعه شناسی,مسائل اجتماعی ایران) @andisheengelabi
26.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تحلیلی بر و در فیلم و سینمای ایران و آمریکا... آنتاگونیسم و پروتاگونیسم ؟ در آمریکا بنام و تمام ستاره ها و ضدقهرمان هایش... @andisheengelabi