هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 حالا که خدا فرصت داده از او معذرت بخواهیم
🔺️ رهبر انقلاب: شب قدر، فرصتی برای مغفرت و عذرخواهی است. از خدای متعال عذرخواهی کنید. حال که خدای متعال به من و شما میدان داده است که به سوی او برگردیم، طلب مغفرت کنیم و از او معذرت بخواهیم، این کار را بکنیم، والّا روزی خواهد آمد که خدای متعال به مجرمین بفرماید: «لایؤذن لهم فیعتذرون». خدای نکرده در قیامت، به ما اجازه عذرخواهی نخواهند داد. به مجرمین اجازه نمیدهند که زبان به عذرخواهی باز کنند؛ آنجا جای عذرخواهی نیست. اینجا که میدان هست، اینجا که اجازه هست، اینجا که عذرخواهی برای شما درجه میآفریند، گناهان را میشوید و شما را پاک و نورانی میکند، از خدای متعال عذرخواهی کنید. اینجا که فرصت هست، خدا را متوجّه به خودتان و لطف خدا و نگاه محبّت الهی را متوجّه و شامل حال خودتان کنید. «فاذکرونی اذکرکم»؛ مرا به یاد آورید، تا من شما را به یاد آورم. ۱۳۷۶/۱۰/۲۶
💻 @Khamenei_ir
روزه و روضهی ما فرق ندارد باهم
هر دو یاد لب عطشان تو انداخت مرا..
#دمافطارفقطذکرحسینمیچسبد
@andisheengelabi
4_5902523501343934348.mp3
1.51M
🎵پیشنهادی متفاوت برای شب قدر
#کلیپ_صوتی
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ |
حیدر حیدر با نوای حاج محمود کریمی
شب شهادت مولای متقیان تسلیت
@andisheengelabi
شناخت مرام مبارزاتی امیرالمومنین(ع)
مبارزه علی علیه السلام در سه جبهه علیه #تحجر تکفیری خوارج، علیه #سکولاریزم شیطنت آلود معاویه و به نفع #عدالت و علیه دنیاستیزی اصحاب جمل
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 #واقعیت_افزوده در چند سال دیگر جزئی از زندگی بشر میشود
🔸️یکی از خطرات پیشرفت رسانه عدم استفاده صحیح از تکنولوژی است با این تکنیک مرز بین دنیای مجازی و واقعی از بین خواهد رفت...
@andisheengelabi
📙📘معرفی #کتاب
🔸نام کتاب: "کارکردهای رسانه ای تلفن همراه و پیامدهای آن".
🔹این کتاب نوشته «ویرپی آکسمن» و «سانتو تیوونن» با ترجمهای از احسان موحدیان و احمدرضا شاهعلی از سوی دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها منتشر شد.
📘 کتاب کارکردهاي رسانهاي تلفن همراه و پيامدهاي آن با توجه به نقش و اهميت فناوريهاي نوين ارتباطي و پيدايش اشکال جديد ابزارهاي رسانهاي منتشر شده و شامل پنج مقاله است که هر يک بخشي از جنبههاي اجتماعي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي تبديل تلفن همراه به يک رسانه قابل حمل و متحرک را بررسي کردهاند. بدين منظور از پژوهشهاي ميداني گسترده و مصاحبههاي متعدد استفاده شده که با توجه به فنلاندي بودن اکثر نويسندگان و محققان مقالات مذکور، بخش اعظم آنها در فنلاند صورت گرفته است.
🔗برای مطالعه بیشتر به لین زیر مراجعه کنید؛
https://khabaronline.ir/news/394357
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 #خبر_فاسق گاهی آهنگِ فلسفه و علم پیدا میکند و باطل با حق ممزوج میشود تا تشخیصِ بُطلان مشکل شود.
💥 #نبأ_فاسق برای اینکه فحشا و #همجنسگرایی را به یک #عاطفۀ_معقول تبدیل کند، گزارۀ علمی تولید میکند و در روانشناسی میگوید نیاز جنسی انسانها یک طیف است!
@andisheengelabi
▪️ #فومو؛ طاعون مدرن
🔹«ترس از دست دادن» یا «فومو» آخرین اختلال فرهنگیای است که بیسروصدا آرامش ذهن ما را تحلیل میبرد. فومو زادۀ پیشرفت تکنولوژیک و گسترش اطلاعات است و به احساس از دست دادن چیزی مهیجتر، مهمتر و جالبتر گفته میشود که در جایی دیگر در جریان است. بر اساس یک مطالعۀ جدید، ۵۶ درصد از کسانی که از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند، از این #طاعون_مدرن رنج میبرند.
🔹قهرمانان داستانهای قرن نوزدهمی، عمری درگیر تنها یک فرصتِ از دست رفته بودند، اما امروزه جریان بیوقفۀ اطلاعات به طرز نگرانکنندهای جهانی را به یادمان میآورد که از چنگمان میگریزد.
🔹بخش عمدۀ پشیمانیهای ما در پایان زندگی، مربوط به چیزهایی است که انجام ندادهایم و نه چیزهایی که انجام دادهایم. مجموعۀ گیجکنندهای از نمایشها، مهمانیها، کتابها و آخرین مدهای مصرفیای که رسانههای اجتماعی به خوردمان دادهاند، به همین اندازه، این بلا را سرمان میآورند. شخصیتهای آنلاین جذابی که از خودمان ساختهایم -و از دور بسیار فریبندهاند- فومو را از این هم وخیمتر میکنند.
🔹شری ترکل، روانشناس اجتماعی موسسۀ فناوری ماساچوست، مولف کتاب، تنها باهم: چرا بیشتر از تکنولوژی انتظار داریم و کمتر از یکدیگر (۲۰۱۸)، مینویسد تکنولوژی به سازۀ اصلیای بدل شده که صمیمیت را با آن تعریف میکنیم. ما صدها یا حتی هزاران دوست در شبکههای اجتماعی را با رفقای بدردبخور صمیمیمان در واقعیت اشتباه میگیریم.
🔹با بهرهگیری از صدها مصاحبه، ترکل ادعا میکند، پیشرفت تکنولوژیک، باعث #زوال_تدریجی روابط مهم ما با والدین، فرزندان یا شریک زندگیمان- شده و نوع جدیدی از #تنهایی را ایجاد کرده است. با توجه به ناامنیای که در روابطمان احساس میکنیم و نگرانیای که دربارۀ صمیمیت داریم ترکل ادعا میکند که در جهان تکنولوژی، هم به دنبال روشهایی برای برقراری رابطه میگردیم و هم میخواهیم از خود در برابر رابطهها محافظت کنیم.
@andisheengelabi
دومینوی #نفوذفرهنگی در عالم خواب و بیداری
🔸واقعا رسالت یک رسانه چیست؟ خط قرمزش کجاست و نظام حساسیت های رسانه ای شامل چه عناصر و متغیرهایی است؟ رصد و دیده بانی فرهنگ جامعه اگر مسئولیت درجه یک رسانه نباشد پس چه دردی را دوا خواهد کرد و آیا لای جرز دیوار نمی خورد؟
🔸با اعتماد به سکوت کدامین رسانه ها و همکاری و توجیه کدامین مقام و مسئول سیاسی و فرهنگی و... می توان در عالم خواب و بیداری و خیلی رک و راست، اساس #هویت و متغیراصلی یکپارچگی دینی و اجتماعی یک جامعه را هدف قرار داد؟ آیا بحران #کرونا را بستر خلوتی برای نفوذ فرهنگی یافته اند یا قصد #تمرکززدایی از خبر و اتفاق دیگری را دارند...الله اعلم!
🔸خانمی دولتی که در حد یک شهرستان هم نتوانسته بود ابتکار و تخصص و شایستگی اش را به اثبات برساند، حال در جایگاه یک مقام مسئول و مشاور دولتی بقول خودش در عالم خواب و بیداری پستی را فوروارد و در کانال خود بارگزاری می کند که برای تبریک روزجهانی خانواده، اساس #خانواده را زیر سوال می برد.
🔸این ترفند رسانه ای که #ذائقه و حساسیت نظام فکری رسانه ای و فرهنگی جامعه را محک می زند تا به عادی سازی #همجنس_بازی یا گرایی منجر شود نامش چیست؟
آیا از #مارپیچ_سکوتی که حاکم و طراح بلامنازع آن دولت و #وزارت_ارتباطات است و بازی بدون توپ وزارت فرهنگ و ارشاد می توان سراغی از شخص یا شاخص دیگری گرفت؟
🔸واقعا #سبک_زندگی_اسلامی چندمین مهره از دومینوی نفوذ فرهنگی تفکر لیبرال حاکم بر فرهنگ و رسانه ماست که بایستی فتح شود؟ آیا به آخر خط رسیده ایم یا هنر و رسانه #لیبرال زیر سایه دولت سکولار، خیلی رو بازی می کند؟
🔸خانم #مولاوردی حواستان به نسل جوان و نوجوان امروز جامعه قطعا نیست ولی کودکان این جامعه را مدتی است که #پروتکل های_۲۰۳۰ جهانی شما و دولت فخیمه تان در برخی نقاط کشور و با چراغ نیمه روشن و خاموش در نوردیده است..
آری باور می کنیم از شما که از فرط خستگی و در عالم خواب و بیداری، فقط قصد تبریک روزجهانی خانواده را داشتید ولاغیر...
علیرضامحمدلو، پژوهشگر و مدرس سوادرسانه
@andisheengelabi
هدایت شده از ️حقیقت واصل
🌹ذكرُ عليٍ عبادَةٌ🌹
1⃣ولادت در خانه کعبه در ۱۳ رجب برابر با اولین روز ایام اعتکاف
2⃣شهادت در مسجد کوفه در ۲۱ رمضان برابر با دومین شب قدر
3⃣پرورش و تربیت در دامان پیامبر خدا
4⃣ایمان به رسالت در ۱۰ سالگی و اولین نفر از مردان ایمان آورنده
5⃣ در جریان یوم دار در ۱۳ سالگی به عنوان برادر و وصی و جانشین پیامبر معرفی شد.
🚨قوی ترین و شجاعترین جنگاور عرب
در جنگ بدر
6⃣در جنگ بدر جزو اولین کسانی بود که به جنگ جنگاوران نامی مشرکان شتافت و ضربه کاری برلشکر دشمنان زد.
7⃣در جنگ احد جبرئیل از آسمان ندا داد لافتی الاعلی لاسیف الا ذالفقار
8⃣در جنگ خندق با ضربه ای عمربن عبدود را شکست داد و پیامبر درباره اش فرمود: ضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الثقلین
9⃣در جنگ خیبر مولا علی چشم درد داشت پیامبر به سپاه فرموده بود
"این پرچم را فردا بدست کسی میدهم که خدا وپیامبر را دوست دارد و خدا و پیامبر هم او رادوست میدارند و خداوند این دژ را بدست او میگشاید. او مردی است که هرگز پشت به دشمن نکرده و از صحنه نبرد فرار نمیکند"
در این جنگ امام علی علیه السلام مرحب خیبری را شکست داد و در دژ خیبر را از جا کند . امام در این جنگ با رجز #حیدر(به معنی شیر نامی که مادرحضرت برایشان گذاشته بود) به میدان رفت و حسابی حماسه آفرید.
🔟در جنگ ذات السلاسل سوره عادیات در شانش نازل شد.
1⃣1⃣ درغزوه حمراء الاسد و نازل شدن آیات ۱۴۶ و ۱۷۲ سوره مبارکه آل عمران در حق حضرت امیرالمومنین (علیه السّلام) نازل شد.
2⃣1⃣در جنگ تبوک همراه پیامبر نبود و مسئولیت داخل شهر مدینه را به عهده داشت که پیامبر درباره اش فرمود : انت منی بمنزله هارون من موسی الا انه لانبی بعدی، تونسبت به من مثل هارون نسبت به موسی هستی جز آنکه بعد از من پیامبری نیست
3⃣1⃣مولا علی در زمان خلافت بر #تاویل قرآن جنگیدند(پیامبر بر تنزیل جنگیدند)ایشان سه جنگ داشتندکه حق و باطل را نشان می دهد
👈 جنگ جمل:جنگ با پول پرستان
👈جنگ صفین:جنگ با منافقین
👈جنگ نهروان:جنگ با خوارج یعنی خشک مقدسان
✅امام علی به قوی ترین عدالت گستر و قوی ترین قضاوت کننده معروف بودند #حکومت_امام_زمان عج هم مانند #حکومت_عدل_علی خواهد بود
✅امام علی قوی ترین خطیب و سخن ور است که کتاب شریف نهج البلاغه از ایشان است .
4⃣1⃣در علم او همین بس که پیامبر فرمود: انامدینه العلم و علی بابها فمن اراد المدینه والحکمه
✅در منصب از سوی خدا در آیات متعدد قرآن از ایشان به عناوین مختلف تقدیر شده
5⃣1⃣در شب لیله المیبیت با خوابیدن در بستر پیامبر مورد مباهات خدا در میان فرشتگان قرار گرفت(بقره/۲۰۷)
6⃣1⃣در آیه مودت که مولا علی جزو خاندان پیامبر محسوب شده و دوست داشتن واجب است(شوری/۲۳)
7⃣1⃣آیه مباهله که جان پیامبر لقب گرفت(آل عمران/۶۱)
8⃣1⃣آیه تطهیر که طهارتوپاکی او و باقی ۱۴ معصوم را نشان میدهد (احزاب/۳۳)
9⃣1⃣ آیه ولایت و جریان اهدای انگشتر در نماز (مائده/۵۵)
0⃣2⃣آیه اولی الامر اطاعت مطلق از او و اولادش (نساء/۵۹)
1⃣2⃣آیه تبلیغ (مائده/۶۷)و اکمال(مائده/۳) در جریان غدیر نازل شد و ولایت و جانشینی او را تصریح کرد
2⃣2⃣آیه علم الکتاب(رعد/۴۳)
3⃣2⃣آیه اطعام در حق خودش و خانواده اش(هل اتی یا انسان آیات ۷_۲۲)
🌹🌹فخر ازدواج با بهترین زمان عالم فاطمه زهرا
🌹🌹خانه ایشان جزو خانه هایی است که یاد خدا در آن میشود (نور / ۳۷)
🌹در حدیث سدالابواب، پیامبر از طرف خدا مامور شده بود که همه درها به مسجد را ببندد به جز درخانه خود و درخانه علی
🌹در حدیث #ثقلین و حدیث #سفینه و حدیث #نجوم هم پیوستن و تمسک به اهل بیت و نجات یافتن اشاره شده
🌹در حدیث #سلسه_الذهب نیز امام رضا علیه السلام به ولایت علی و اهل بیتش به عنوان رمز نجات اشاره کرده
✨ولایه علی بن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی ✨
🌹مولا علی القاب زیبایی دارد: امیرالمومنین، اسدالله ،حیدر ، یعسوب الدین ،امام المتقین ،قسیم النار والجنه و فاروق(جداکننده حق و باطل) است که پیامبر درباره اش فرمود: "علی مع الحق و الحق مع علی"
✅به قول استاد شهریار
🌹به جز علی که گوید به پسر که قاتل من چو اسیر توست اکنون با اسیر کن مدارا
🌹به جز از علی که آرد پسر ابوالعجایب که علم کند به عالم شهدای کربلا را
🚨با این همه فضائل مولا علی علیه السلام مظلوم ترین فرد تاریخ است
◾️مولای #مظلوم_مقتدر که با اینهمه فضائل ۲۵ سال به خاطر حفظ اسلام خانه نشین شد
◾️مولایی که سالها حرفهای دل خود را به چاه میزد
◾️مولای مظلومی که بعد از پیامبر برخی مردم از سر جهالت در کوچه ها جواب سلامش را نمی دادند
◾️مولای مظلومی که بعد از شهادتش سالها قبرش مخفی بود سالها در منابر لعنش میکردند.
🌹الحمدالله الذی جعلنامن المتمسکین بولایه علی بن ابیطالب و اهل بیته🌹
📝گوشه ای فضائل مولا علی به قلم خانم محمدلو
@hagigatevas
#نیایش
اِمشب
با بَند بَندِ دلم
میخوانمت معبودم ..
العفو هایم را
به آسمان هفتم برسان ..
نجواهای عاشقانه ام را
اِمشب اِجابت کن ...
#باران_قیصری
#حدیث_دل 🌸🍃
🔻 زندگی رنگیرنگی بلاگرهای اینستاگرامی از کجا میاد؟
🔹 #سوئیتهوم/ sweethome در لغت به معنی خانه شیرین است. اما بسیاری از کاربران اینستاگرامی به عنوان پسوند نام کاربریشون از اون استفاده کردن! کاربرانی که هر روز عکسهای رنگی زیبایی از خونه و زندگی و اعضای خانوادهشون در حالتهای مختلف منتشر میکنند.
🔸 این کاربرا بیشتر روزمرهنویسان اینستاگرامی هستند، از قصه آشنایی با همسرشون و خاطرات عاشقانشون میگن. درباره فرزندشون، بارداری و زایمانشون!
🔹 نکات خونهداری و خرید زیادی رو به مخاطباشون آموزش میدن. این فعالان روزمرهنویس و بیسروصدای #اینستاگرام خیلی هم پرطرفدارند، کاربرانی که ساده و بی سروصدا به نظر میرسن اما مثل یک #سلبریتی سینمایی ذهنهای زیادی رو به خودشون مشغول کردن.
🔸 در ظاهر بیخطرند اما باعث #افسردگیهای زیادی شدن!
🔹 اگر کامنتهای این صفحات رو باز کنید پره از پیامهایی مثل«من دیشب خواب شما رو دیدم.» «صفحه شما حالمو خوب میکنه» «کاش منم میتونستم مثل شما زندگی کنم.» «شما یک زن کاملی» «من زندگی شما رو الگوم قرار دادم»
منبع: تبیان
@andisheengelabi
🖌تحلیلی بر بیانات دیدار دانشجویی حضرت آقا:
🔎سه گانه تمدن ساز در یک دیدار راهبردی
🔸بحران بهداشتی جهانی خودساخته یا #غافلانه_موذیانه غرب باعث شد که نقاط ضعفِ معرفتی، مدیریتی و اجتماعی غرب، رو شده و ضعف الهیاتی برای تولیدمعنای برتر و کارآمد و امیدبخش زندگی و #بن_بست_فلسفه_اجتماعی جهت انسجام و انظباط بخشی به جامعه، علنی شده و به اثبات بین الاذهانی برسد.
🔸در چنین فضایی و در شرایطی که دنیا در حال تغییر وضعیت تمدنی است و جهان بشریت #انتظار یک جهش و شیفت فکری_معرفتی را در زمینه مدیریت و تحولات پارادایمی دارد، رهبرانقلاب با همان درایت و آرامش و تیزبینی همیشگی، قرار سالانه اش با جوانان تحصیلکرده و بدنه علمی_انرژیک جامعه را تعطیل نمی کند و به مقولات بسیار جدی و جریان ساز تاکید و اشاره می نماید.
🔸در این نشست صمیمی که با وجود چاشنی مجازی بودن، چیزی از ارزش های معرفتی و معنوی و تشکیلاتی آن کم نمی شود، به موضوعات متعددی اشاره می شود که اگر بخواهیم در سه مقوله بسیارمهم خلاصه کنیم، ۱.تقویت فرد و خانواده، ۲.چابک سازی و پاسخگوبودن ساختارها و ۳.مساله گفتمان سازی، بعنوان سه عنصر برجسته در یک تحلیل اجتماعی و ساخت تمدنی قابل فهم و اشاره است.
◽️مستحضرید که هرساختاری برای حفظ پویایی و فرار از خستگی و ناکارآمدی، بایستی پاسخگو بوده و از نیروهای تازه نفس و خوش فکر برای #بروزرسانی خود بهره مند شود. بنظر می رسد که رهبرانقلاب با درک درست این نکته که جریان #بروکراتیزه_شدن_ساختارها نیازمند کنترل و بازتعریف و ایجاد پویایی است، مساله #مطالبه_گری جدی را در صحبت هایشان پررنگ تر از همیشه مطرح نمودند.
◽️در همین راستا و درجهت چابک سازی و شکوفایی ساختارها، #تقویت_فرد و عامل را بعنوان راه حل کارآمدسازی و کاستن از ضعف های نظام بروکراتیک برشمردند و با نام بردناز #شخصیت_افق_گشا و جریان سازی چون #سپهبدشهیدحاج_قاسم_سلیمانی و همچنین #دولت_جوان_حزب_اللهی بعنوان راه علاج مشکلات مدیریتی کشور، بر این مساله صحه گذاشتند. دقت در اینکه عامل را مکمل و راهبر و نه نقطه مقابل و بدیل ساختار می دانند، نکته مهمی در فهم ذهنیت اجتماعی حضرت آقا می باشد.
◽️نکته مهم دیگر گفتمان سازی و ایجاد ذهنیت صحیح در افکارعمومی بود که بعنوان یک ضرورت فوری مطرح گردید تا ایده های انقلابی و تمدنی در اتاق فکرها و اندیشکده ها جانماند و طبیعتا #پیوست_رسانه_ای داشتنِ اندیشه های دینی و انقلابی، لازمه این امر مهم و ضروری است.
◽️لازم به توضیح می باشد که هرساختاری برای تثبیت و مردمی سازی ایده هایش نیازمند #گفتمان_سازی و کاررسانه ای فعال می باشد اما بدون تربیت عناصر و انسان های تربیت یافته، به مرور دچار فرسودگی و کهنگی خواهد شد و از تب و تاب اولیه خواهد افتاد و قابلیت انتقال به نسل های آینده را از دست خواهد داد.
◽️بهمین منظور ایشان با دقت نظر به ویژگی های انسان طراز انقلابی، #معرفت و #معنویت را جهت رفع انحراف و انفعال بعنوان فاکتورهای جدی مطرح نمودند که طبیعتا نقش تربیت و کارفرهنگی در محیط های آموزشی رسمی و غیررسمی و حتی رسانه ای بسیار مهم و چشمگیر خواهد بود.
🔹تاکید بر معرفت افزایی و تکیه بر معنویت اصیل دینی در حرکت های علمی و اجتماعی و در عصر پست مدرن و #افول_ابَرروایت_ها، نوعی ساختارشکنی و راهبری تمدنی است که نشان از تسلیم نشدن و حفظ استقلال جریان انقلاب در برابر #نظریات_تزریقی و چارچوب سازی معنایی غربی است که عقلانیت بشر را در تنگنایِ #به_چه_بیندیشیم و #چگونه_بیندیشیمِ جبری_رسانه ای خودشان، به مرحله حذف کامل کشیده اند.
🔹همانگونه که مورد تاکید رهبر انقلاب نیز قرار گرفت، #خانواده بعنوان هسته اصلی تمدن دینی مقوله ای است که بایستی جدی گرفته شده و تمامظرفیت های رسانه ای و ذخیره های معرفتی و آموزشی نظام در خدمت تقویت این #عنصرتمدن ساز و محوری #سبک_زندگی_اسلامی قرار بگیرد که اگر چنین نشد، در بلندمدت، آسیب هایی چون طلاق و اعتیاد و افسردگی و بی هویتی ناشی از ضعف بنیه خانوادگی، بعنوان #پاشنه_آشیل نظام، گریبان جامعه را خواهد گرفت.
🔹پس تقویت فرد و خانواده، گفتمان سازی و فهم درست کاررسانه ای، تقویت ساختارهای کارآمد و مهربان و پاسخگو مقولاتی است که با تربیت انسان های مومن، انقلابی و جریان ساز و دریک کلام، #افق_گشا(اینتروپر) ممکن و هموار خواهد شد.
🖋علیرضامحمدلو، پژوهشگر حوزه دین و رسانه
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الگوریتمهای #شبکههای_اجتماعی چگونه کار میکنند؟
شبکه های اجتماعی رفتار مجازی ما را زیر نظر می گیرند و آنچه فکر می کنند برای ما جالب است به ما نشان می دهند.
الگوریتم های شبکه های اجتماعی به جهت گیری و #عادت های ما پی می برند ، اما آیا می توانند موجب تغییر این عادت ها و جهت گیری ها شوند؟
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه از #حبابهای_اطلاعاتی خارج شویم؟
گاه در فضای مجازی به نظر میرسد جامعه آبستن تحولی شگرف است، در حالی که در دنیای واقعی همه چیز آرام و امور مثل همیشه در جریان است.
مهم نیست چه باوری دارید،شبکه های اجتماعی شما را #متقاعد می کنند که همه مانند شما فکر می کنند.
چگونه این الگوریتم هارا #فریب دهیم
و دید جامع تری به وقایع پیرامون خود که در #فضای_مجازی بازتاب می یابند داشته باشیم؟
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تنها راه نجات #فلسطین از زبان حاج #قاسم؛
🔹امکان ندارد بتوان با دیپلماسی فلسطین را به فلسطینیان برگرداند، تنها راهش #مبارزه است...
@andisheengelabi
🔴صهیونیسم رسانه ای
✅ امروزه دستگاه هاي خبر رساني جهان تقريباً به طور كامل در دست چند آژانس خبري بزرگ صهيونيستي است.
🔹 آگاهي از اين موضوع از سوي مخاطبان رسانه ها مي تواند آنان را به هنگام روبرو شدن با اطلاعاتی از منابع يادشده به تامل وادارد و در خنثی سازی عمليات روانی نقش تعيين كننده دارد.
🔺🔻اين آژانس های خبری عبارتند از:
1) خبرگزاري #رويترز :
وقتي نامي از خبرگزاري ها برده مي شود، نخست نام خبرگزاري «رويترز» به ذهن متبادر می شود. بايد بدانيم كه مؤسس اين خبرگزاري «ژوليوس رويتر» درسال 1816 ميلادي در يك خانواده يهودی به دنيا آمد و با يك نام اسراييلي ناميده شد.
2) خبرگزاري #آسوشيتدپرس:
درسال 1848 ميلادي، پنج روزنامه آمريكايي اقدام به تأسيس خبرگزاري آسوشيتدپرس نمودند. خبرگزاري كه درسال 1900 ميلادي به شركتي عظيم تبديل شد كه اكثر روزنامه ها و مجلات آمريكايي را كه قسمت اعظم آن ها تحت سيطره صهيونيسم بودند زير پوشش قرار داد.
3) خبرگزاری #فرانس پرس:
درسال 1835 ميلادي يكي از يهوديان فرانسوي به نام «هاواس» آژانس هاواس را بنيان نهاد كه بعدها تبديل به خبرگزاري دولتي فرانسه شد.
🔸🔸همچنين #پنج_شبكه_غول_پيكر تلويزيوني كه 95 درصد اخبار، اظهارنظرها و تصاوير را براي جهانيان پخش مي كنند، عبارتند از:
🔺شبكه CNN كه توسط «تدترنر» یهودی تاسيس شد و اخيرا در شركت تايم وارنر ادغام شده است.
🔺شبكه ABC كه شركت «والت ديسني» صاحب آن است و رياست آن را يك يهودي به عهده دارد.
🔺شبكه CBS كه شركت وستينگهاوس صاحب آن است و رياست اين شبكه به يك يهودي واگذار شده است.
🔺شبكه FOX كه رابرت مرداك ميلياردر يهودي استراليايي صاحب آن است.
🔺شبكه NBC كه شركت جنرال الكتريك صاحب آن بوده و بخش اخبار آن تحت رياست يك يهودي است.
🔸🔸بيشتر #رسانه_های_آمريكا شامل شبكه هاي:
*بزرگ راديويي
*كانال هاي تلويزيوني
* روزنامه ها و نشريات ديگر دراختيار گروهي از مؤسسات اقتصادي هستند كه در تملك صهيونيست ها قرار دارند
🔴 بنابراين تعجب آور نيست اگر تصميمات و سياست هاي متخذه كشور آمریکا به ويژه در عرصه #سياست_خارجي بيشتر منطبق با مواضع اسراييلي ها باشد.
@andisheengelabi
🖌 #یادداشت_روز_قدس:
اسب تروآی صهیونیستی و سه گام مقابله با نفوذ
"ما از یک لحظه جنگ خود نیز پشیمان نیستیم".این عبارت امام عارف و مجاهدی است که آرمان نجات قدس را تاریخ و شرف بخشید. در آخرین روزهای نبرد می فرماید که تازه جنگ شروع شده و جنگ ما، فتح فلسطین را در پی خواهد داشت...
#دیده_بانی جبهه مقاومت
از مجموع صحبت های ارزشمند حضرت آقا در روز قدس امسال، آنچه که بعنوان یک رسالت راهبردی_فرهنگی می توان به آن پرداخت و آرمان قدس را به امری فراگیر و برجسته در داخل و خارج مرزها حتی در قلب اروپا و آمریکا تبدیل نمود، #دیده_بانی و #رصد_پشت_جبهه مقاومت بود که درگیر جنگ های داخلی نشوند و درصدد تقویت جبهه بوده و از #شکاف_های_سیاسی_اجتماعی برحذر باشند.
#استراتژی_اسب_تروا و نفوذ به اتاق فرمان محور مقاومت و مشغول کردن سران و سربازان و بدنه اجتماعی جبهه خودی به بازی های ساخته پرداخته شده صهیونیستی_آمریکایی، پاتکی بود که رهبرانقلاب بعنوان هشدار جدی به نخبگان و سیاسیون محور مقاومت گوشزد نمودند.
#چه_باید_کرد؟
#تربیت و درونی سازی مغز یک ایده
#درونی_سازی آرمان قدس در قشر کودک و نوجوان و جوان از طریق یک نظام آموزشی تربیتی تحول خواه و آرمانگرا #یک_ضرورت_معرفتی کلان و گام اول خنثی سازی پروژه نفوذ می باشد که لازم است تا مسئولین امر و ستادفرهنگی آرمان قدس شریف، توجه جدی به #مثلث کتاب ها، اساتید و مدیران مدارس و دانشگاه ها داشته باشند تا دفاع از مظلوم و مسلمان به یک فریضه و #عادت_فرهنگی کودکان و نوجوانان و جوانان جامعه تبدیل شود.
#الگوریتم_تربیتی_مقاومت
فهم و آشنایی با تاریخ فلسطین، شناخت جریان های نفوذی چون انگلیس و قراردهایی چون کمپ دیوید و اُسلو و بالفور و همچنین آشنایی و #انس_عمیق و آرمانی با شخصیت های مبارزی چون شهید سیدعباس موسوی، فتحی شقاقی و شیخ احمدیاسین و مطالعه دقیق شخصیت های #الگو چون سیدحسن نصرالله، شهیدعمادمغنیه و حاج احمدمتوسلیان و در راس همه، شناخت و مطالعه سیره فکری و معنوی #سیدالشهدای_مقاومت حاج قاسم سلیمانی از جمله رسالت هایی است که بایستی بعنوان الگوریتم تربیتی نسل جدید، مطمح نظر اندیشمندان و بزرگان مقاومت در داخل و خارج قرار بگیرد.
#رسانه و برونی سازی یک آرمان
گام دوم خنثی سازی پروژه نفوذ صهیونیستی، برونی سازی آرمان مقدس فلسطین می باشد که بار اصلی و محوری این قضیه بر دوش #اصحاب_رسانه می باشد. نیازی به توضیح نمی باشد که بدون برونی سازی و ترویج و #گفتمان_سازی یک ایده، چیزی جز محدودیت و انزوا، رهاورد آن تفکر نخواهد شد و محکوم به حذف و فنا خواهد بود.
رسانه های داخلی و خارجی همسو، بایستی با #تکنیک_های_اقناعی لازم و مقبول، فصل جدیدی از آرمان خواهی قدس شریف را در عرصه #تولید_اثر_راهبردی و توزیع و مصرف رسانه ای شهروندان جامعه آغاز نمایند که با به تصویر کشیدن هنری و روایت قوی و جریان ساز از امتداد صهیونیستی اتفاقات جهان اسلام که منشا آمریکایی_اسرائیلی دارند، رسالت خطیری را به انجام خواهند رساند.
#سیاست، عینی سازی خط مبارزه با نفوذ
گام سوم ماموریت خنثی سازی نفوذ و تقویت جبهه مقاومت، #عینی_سازی و نهادینه نمودن شور و شعوری است که در پشت جبهه شکل خواهد گرفت. این حلقه بسیار ضروری که پیشانی جریان مقاومت در سطح بین المللی هم تلقی خواهد داشت، سطح سیاستمداران #مومن و #انقلابی و #استراتژیست می باشد که در این سنگر تهاجمی علیه استکبارجهانی، از حقوق و تکالیف ایمانی و انقلابی مان کم نگذاریم.
این سه گام در عرصه ۱.تربیت ۲.رسانه ۳.سیاست اگر به درستی و دقت تبیبن و اجرایی شود، قدرتی غیرقابل نفوذ در عقبه جبهه مقاومت ایجاد خواهد شد و مقدمات اصلی حذف اسرائیل و فتح قدس و تشکیل امت واحده رقم خواهد خورد..
علیرضامحمدلو، کارشناس ارشدعلوم اجتماعی
@andisheengelabi
🖌 #یادداشت_رسانه_و_فرهنگ:
سه ماموریت ویژه رسانه در مهندسی شخصیت
وقتی از رسانه صحبت می کنیم، موضوع ما یک امر فانتزی و #سرگرمی صرف نیست. پشت صحنه ای حرفه ای با اتاق فکری هوشمند و متشکل از اربابان قدرت و ثروت در عرصه #صنعت_فرهنگ که هدفی جز تثبیت #هژمونی و سلطه پایدار ندارند.
کارویژه رسانه چیست و صنعت فرهنگ در رسانه چه می کند؟ شناسایی و آنالیز دقیق شخصیت انسان و دقت و توجه به وزنی که هر بخش از شخصیت دارد، یک هنرشناختی در فعالیت رسانه ای و عملیات روانی است که اگر به درستی صورت بگیرد، به مرور به #هک_شدن_انسان و توانایی تسلط بر اقدامات و ترجیحات و انتخابات او منجر شود.
قابل ذکر و توضیح است که سه بعد شخصیت انسان، احساسات، اندیشه ها و کنش های اوست. متناظر با هربخش، الگوریتمی از ذائقه سازی، انگاره سازی و عادت سازی در #دستگاه_تبلیغاتی_اطلاعاتی قدرت های رسانه ای طراحی و مهندسی می شود.این #مهندسی_شخصیت در سه گام صورت گرفته و به مرحله کنترل و مهار نائل می گردد.
#انگاره_سازی
در گام نخست وارد مرحله شناختی می شود و با تاکتیک تصویرسازی(imagemanagement) و با استفاده از #تکنیک_های_اقناعی چون برجسته سازی، تولیدکلیشه و برچسب زنی و...انگاره سازی را در مخاطبین رقم زده و #مدیریت_ذهن و تصورات انسان را به دست می گیرد.
نمونه عینی آن، #اسلام_هراسی و ایران هراسی پروژه ای در سینمای هالیوودی قابل مشاهده است)
#ذایقه_سازی
در گام دوم وارد عملیات روانی تسخیر عواطف و احساسات می شود و لازمه جدی آن، شناسایی و مهندسی ذایقه است. اینکه چه سبکی یا مدلی یا کسانی یا مصرفی را می پسندیم و لایک می کنیم، محور فهم و لو رفتنذایقه ما می باشد که بدلیل #نگاه_مصرفی_حاکم بر سبک زندگی مردم و عدم دقت در فعالیت مجازی براحتی تعیین و تثبیت می شود.
#عادت_سازی
در گام سوم و مبتنی بر نظام ترجیحات و اطلاعاتی که در اختیار مغزدیجیتال حاکم بر رسانه قرار داده ایم، خط و مشی رفتاری ما در فضای مجازی شکل می گیرد و کنشگری ما در غفلت از عقبه حاکم بر آن رقم میخورد. از طریق تکنیک های تکرار و #شرطی_سازی و بکاربستن سیستم محرک_پاسخ و حذف عنصر #مکث و #تفکر در رفتارشناسی، تاکتیک عادت سازی را به نتیجه رسانده و پازل کنشگری انسان را تکمیل می نمایند.
مدل صف بستن ها و خرید ها و ثبت نام گله ای و یکهویی و جوزده، نحوه حضور و رای دادن در انتخابات و جنس اعتراضات مدنی و سبک زندگی مصرفی و رفتارنمایشی مردم، نمونه های بارزی از رفتارسازی های حساب شده و مبتنی بر #نظام_عرضه_تقاضای_مصنوعی و مهندسی شده می باشد که بایستی به چشم یک پاشنه آشیل فرهنگی_امنیتی_رسانه ای به آن نگریسته و راهبرد منسجمی و فوری در نهادهای مربوطه اتخاذ گردد.
علیرضامحمدلو، پژوهشگر رسانه و علوم اجتماعی
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ چرا باید به #آمریکای_لاتین رفت؟
🔸توضیح استاد #عباسی از ضرورت ورود به #حیات_خلوت_آمریکا، صحبتهایی که چند سال پیش، ضرورتهای امروز را نشان میدهد!
@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎦یادآوری/اینجا بود که #هندسه_قدرت در دنیا تغییر کرد
لحظه توقیف #نفتکش_انگلیسی و عملیات هلیبُرنِ حرفه ای تکاوران دریایی سپاه بر عرشه نفتکش را ببینید و به پاسداران دریادل ایرانی افتخار کنید.
نکته مهمتر اینکه نفتکش تحت اسکورت #ناوچه_جنگی_انگلیسی بود و علیرغم به پرواز در آوردن ۲ فروند بالگرد، متوقف و به لنگرگاه ساحلی هدایت شد. تا #دزدان_دریایی_انگلیس و آمریکا دیگر جرات تعرض به هیچ شناور ایرانی را در هیچ گوشه ای از جهان پیدا نکنند..
@andisheengelabi
📍سلبریتیها
✍🏻روزبه فیض
افرادی که واقعیتِ درونیِ پررنگی دارند به سادگی آن را تابعِ موضوعات بیرونی—هر چقدر هم که مهم یا جذاب به نظر برسند—نمیکنند.
✅این اشخاص از درون به بیرون حرکت میکنند، یعنی با تکیه بر واقعیتِ درونیشان وارد عرصهٔ عمومی میشوند و اگر هم شهرتی کسب کنند، #شهرتی است که به واسطهٔ قدر و منزلتِ همان واقعیتِ درونیِ آنها شکل گرفته است. اینها افرادی هستند که میتوانیم آنها را «صاحبْشخصیت» بدانیم، به این معنی که شخصیتِ آنها مبتنی بر #واقعیتِ_درونیِ_غنی، ریشهدار، پرداخته و باوقاری است که به راحتی تحتِ تأثیرِ محرکهای محیطی و اجتماعی قرار نمیگیرد.
✅شکی نیست که تعداد قابل توجهی از افرادِ مشهور در یک جامعه صاحبْشخصیت هستند، اما خیلی از افرادِ مشهور را نیز نمیتوانیم صاحبْشخصیت تلقی کنیم. گسترش رسانههای جمعی این امکان را برای عدهای فراهم آورد که بدونِ داشتنِ واقعیتِ درونیِ قابل اعتنایی بتوانند صرفاً از طریق حضور همزمان در تعدادِ زیادی #صفحهٔ_نمایش به شهرت برسند؛ پدیدهای که با شکلگیری و رشد شبکههای اجتماعی تشدید نیز شده است.
❗️این افراد که معمولاً آنها را به عنوان «سلبریتی» میشناسیم، به جای تقویتِ واقعیتِ درونی و شکل دادنِ شخصیتشان بر پایهٔ آن، به این نگاه میکنند که #شهرت_در_عرصهٔ عمومی چه طلب میکند و سعی میکنند پندار و گفتار و کردارشان را با همان مطالبات تنظیم کنند. شخصیتِ این افراد تا حدی زیادی تابعِ مطالباتِ عمومی و #شهوتِ_شهرت است و به این ترتیب واقعیتِ درونیشان تُنک و بیمایه باقی میماند.
❓اما آیا فرد نمیتواند عمدتاً با تکیه بر مطالباتِ عمومی، شخصیتِ توانمند و باوقاری برای خودش دستوپا کند؟ پاسخ کوتاه «خیر» است. طبعاً نمیتوانیم حکم مطلقی صادر کنیم و همیشه استثناهایی وجود دارد، اما همانطور که در یادداشتِ دیگری توضیح دادم، در عرصهٔ موضوعاتِ انسانی و اجتماعی استثناها معمولاً مؤیدِ قاعدهای عمومی هستند و نه ناقض آن. در اینجا هم قاعده این است که سلبریتیها—یعنی افرادی که عمدهٔ همّوغمّشان این است که تصویرِ عمومیشان جذاب و مشهور باشد و به رشد و پرداختِ واقعیتِ درونیشان کمتوجهند—مجبورند به الگوهای موردِ پسند یا #توجهِ_عموم رو بیاورند.
اما سلیقهٔ عمومی فاقدِ حساسیت و ظرافت است و همچون آینهٔ همگنسازیْ پیچیدگیها، گوناگونیها و شگفتیها را به پدیدههایی نافرم، مبتذل و #عادی تبدیل میکند.
🔻بنابراین، شخصیتِ یک سلبریتی آینهای از #پسندِ_میانگینِ_عمومی میشود و کممایه و توخالی میماند. تمایلِ عموم و افرادی که از حضور سلبریتیها بهره میبرند ارائهٔ روایتها و تصویرهایِ «سادهفهم»، «جذاب» و «آشنا» است و یک سلبریتی هر چه بیشتر خود را با این تمایلِ عمومی همراه کند، بیشتر «پاداش» میگیرد.
🔻 آنچه افراد کمشخصیت و میانمایه را به سلبریتی تبدیل میکند همان فرایندی است که جهان و مناسبتهایش را به عنوانِ پدیدههایی ساده و تقلیلیافته معرفی میکند که میتوان آنها را به راحتی توضیح داد و بدونِ زحمت فهمید.
نکتهٔ دیگر این است که باید تمایزی بینِ « سلبریتی» و « #ستاره» قائل شویم، چرا که این دو مفهوم اگر چه با هم همپوشانی دارند، اما یکسان نیستند.
🔹 «ستاره» کسی است که در حوزهٔ حرفهایاش کوشیده و به واسطهٔ همان هم در منظرِ عام درخشیده و مشهور شده است. بنابراین، ستارهٔ آسمانِ سینما یا ستارهٔ آسمانِ سیاست کسی است که مهارتها، تلاشها و دستاوردهایش در عرصهٔ سینما یا سیاست قابلِ اعتنا و جدی است. ستارهٔ واقعی دارای واقعیتِ درونیِ محکمی است— دستِ کم در حوزهٔ عملکردش—و شهرتش نیز کموبیش مبتنی بر تلاشها و #موفقیتهایِ_واقعی است.
🔹برعکس، سلبریتی کسی است که #هنری_جز_مشهور_شدن_ندارد و به جز جلوههای ظاهری و شیوههای جلبِ توجهِ عموم چیزی برای عرضه کردن ندارد. چنانچه میکروفون و صفحهٔ نمایش را از وی بگیرند به سرعت و به کلی از صفحهٔ روزگار محو میشود، تو گویی هرگز وجود نداشته است.
🔸 سلبریتی ستارهای قلابی است که شهرتِ اجتماعیاش را از طریقِ جا زدنِ خود به عنوان یک ستاره یا دستِ کم یک شبهِ ستاره به دست میآورد، اما در واقع نه تنها ستاره و شبهستاره نیست، بلکه سیارکی خُرد و بیمایه است که بیاراده تحتِ تأثیر #جاذبهٔ_مُد و تبلیغ، گردِ کانونهای مصرفگرایی و ابتذال میچرخد. سلبریتی نوری از خود ندارد، بلکه زرقوبرقهای کمارزش و زودگذرِ عرصهٔ عمومی را بازتولید میکند.
🔸کمتر کسی به دانستنِ واقعیتِ درونیِ یک رهگذرِ معمولیِ خیابان علاقه نشان میدهد،اما خیلیها دوست دارند واقعیتِ درونیِ یک سلبریتی را بدانند. آن چه کمتر به آن توجه میشود این است که واقعیتِ درونیِ آن رهگذر معمولیِ خیابان از واقعیتِ زندگیِ بیشتر سلبریتیها پررنگتر، زندهتر، منحصربهفردتر و در مجموع جالبتر است.
@andisheengelabi